Autobusová krize na severu: Kraj zatím dopravu nepřevezme
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Nad autobusovou dopravou v Ústeckém kraji se nepřestává vznášet hrozba zastavení provozu. Oproti plánům prezentovaným před týdnem kraj nepřevezme od
https://usti.idnes.cz/dohoda-td-bus-ustecky-kraj-doprava-finance-autobusy-zari-pkh-/usti-zpravy.aspx?c=A180831_142840_usti-zpravy_vac2
Ústecký kraj je jediný kraj, jehož krajské město jako jediné v ČR nemá autobusové nádraží… za autobusové nádraží považují autobusovou zastávku před hlavním nádražím… místo toho vymýšlí kraviny, jak veřejnou dopravu ještě zhoršit. Je zajímavé pozorovat, jak chudý kraj se stává ještě chudším – viz rozkradených ca. 30 mld. v ROPíku SZ.
Ústí nad Labem v současném stavu v podstatě ani žádné speciální autobusové nádraží nepotřebuje, protože „dálkových“ autobusových linek tam jezdí minimum a vše ostatní je zaintegrováno do tarifu DÚK a funguje jako fakticky jako „příměstská“ doprava – a jako „autobusové nádraží“ slouží spíše zastávka „Divadlo“, autobusová zastávka před hlavním nádražím (a v protisměru „Mírové náměstí“ v Hrnčířské ulici) je vlastně jen průběžnou zastávkou. To, že v Ústí nad Labem je vytvořena těsná vazba mezi vlaky a autobusy v bezprostřední blízkosti hlavního nádraží a není třeba se při přestupu přesouvat na velkou vzdálenost jako v dost podobně velkých (byť třeba ne… Číst vice »
Těch krajů, kde by fungovala líp veřejná doprava než v Ústí moc není, pokud vůbec nějaký lze označit za lepší.
S ids-jmk je to celkem srovnatelný.
Se srovnáváním s IDS JMK (ale třeba i s PIDem) bych sice byl mnohem, mnohem opatrnější, ale nakonec se to Jeřábkovi překvapivě docela daří postupně vylepšovat – nedostatků a „nedodělků“ je tam ale pořád ještě hodně.
Nedodělky(na který se z vysoka kašle) jsou i i IDS-JMK.
Největší problém v této kauze je vedení kraje!
Rovněž není šťastné, když vyhraje 60% výkonů jeden dopravce, který navíc s oblibou podtrhává ceny…..
Třeba v JMK je dopravců nejmíň 12 a tato situace(to, co se teď děje „na severu“) těžko může nastat.
Větší problém je „morální autorita“ Toms, který požadoval zrušit dopravu na trati, která vede kolem jeho nového domečku a houkající vlaky ho ruší.
Ani potenciální „náhrada“ autobusů vlaky by ovšem situaci stejně nezachránila – všechny autobusové spoje v kraji železnice nahradit pochopitelně nemůže: nějakou použitelnou koncepci více využívající pro plošnou obsluhu území kombinací vlak – autobus tak rychle ani nikdo nedokáže vymyslet a nevybudovat už vůbec ne.
Největší problém je (minulá Sralbotkova) vláda a její nařízení, kterým na kraje hodila povinnost zaplatit její populismus.
Ale pak bychom neměli žádné řidiče… za ty nízké platy už nikdo jezdit nechtěl a firmám to bylo jedno… klidně odříkali spoje a to má následky v podobě navždy vyhnaných cestujících. Tady stačí je jednou vyhnat a už se, krom největších socek, nevrátí. Muselo se to řešit. Navíc pořád jsou ty platy moc nízké.