Autobusová krize kolem Bratislavy trvá, Arriva jedná o pomoci s původním dopravcem
Autobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: Arriva
Dopravci Arriva bude Bratislavský kraj účtovat statisíce eur na pokutách za způsobené komplikace. Krizi se nepodařilo ani po třech týdnech vyřešit.
Jo, řidičů je všude málo. Obrovská odpovědnost, soboty, neděle, noci a to vše za pár šušní. Zato jsem nikdy neslyšel, že bychom měli nedostatek politiků.
Jo, to je tak, když se musi zku… všechno, co desítky let funguje. Ať žije EU a jeji výběrové řízení.
Ariva dostala ultimátum 9 dní na nápravu.
Nedodržala čo sľúbila,nezmenilo sa k lepšiemu nič.Tak už dávno mala byť zmluva vypovedaná.
Cestujúci dokedy majú čakať,týždeň a ďalší a ďalší a ďalší………
Žijete v Evropském právu, a novou smlouvu není možné uzavřít jen proto, že je nouze. Výpovědí smlouvy by přestala VHD jezdit úplně.
Či ona nebude kritická chyba aj v tom, že slovenské kraje majú tendenciu súťažiť dopravu komplet, a nie ako linkové celky.
Žilinský kraj takto zostal priviazaný k nevýhodnej zmluve so SAD Žilina, pretože v extrémne krátkom čase nenašiel nikoho, kto by to celé dokázal prevziať. V Bratislave ho naopak našli, ale len na papieri.
Nie je problem v krajoch, ale je problem vo vyznamne odlisnom zakone o verejnom obstaravani., ktory je slusne povedane blbý. Pokial by SK kraje isli cestou prev. suboru temer kazdy krok by bol napadnutelny..
Som zvedavý na dalsi bus pruser vo vzduchu v podobe KE kraja, kde sa doprava zacala sutazit omnoho pozdejsie ako v BA.
A Arrivu nemusim, nemal som ju rad ani kym som bol v CZ
Nemyslím že toto je tu problém. Arriva bola o toľko lacnejšia že by zrejme vyhrala všetky zväzky aj keby boli rozdelené, ten cenový rozdiel bol masívny.
Hlavný problém je že tender prebehol neskoro.
Tender prebehol včas, víťaz bol známy na jar. Niekto iný to naťahoval, keďže sa nevedel vyrovnať s prehrou a biznis model s novou stanicou asi nie je až také „terno“ ako sa očakáavlo (ak skrze Covid). Ak by Arriva čakala do podpisu zmluvy, teda do 13.10.2021, asi ťažko by nakúpila 120 nových autobusov. Ja si nemyslým že je to prúser, autobusy sú, karty fungujú, integrácia tiež, akurát teda nepresvedčili šoférov, aby k nim prešli, lebo veď nižší plat, aj keď to je otázne ale tiež povesť ktorú Arriva má celkovo a teda SL tiež výrazne pomohol porpagande 🙂 . A… Číst vice »
Tender prebehne keď je uzatvorený a to bolo v septembri. S námietkami sa dalo počítať, to je u nás celkom bežná vec.
Vodiči by sa poriešili napr. importom keby to bolo uzavreté skôr.
Uuuuh, tak to je dost šibeniční termín od smlovy do realizace… tak to určitě být nemělo… to bych jim snad i část pokuty odpustil…
Arriva nemusela smlouvu podepsat. Nicméně ji podepsala, tedy je to čistě její věc (a neschopnost dostát slíbenému).
Medzicasom Arriva uzavrela zmluvu na subdodavky od Slovak lines. Zatial nezverejnili ziadne detaily a neni ani jasne, kedy konecne budu busy jazdit normalne.
Arriva uzavrela zatial len ustnu dohodu… pisomna forma sa pripravuje a SL nahana vodicov co odmietli nastupit k Arrive…
Boh ochranuj od Arrivy BA a susedne kraje… zaujimaju sa o najvytazenejsiu trat BA – KN
Otázka je, co se stane, pokud Slovak Lines ty řidiče nepřesvědčí, aby se vrátili, třeba proto, že si mezi tím našli nové zaměstnání, ze kterého nebudou chtít/moct odejít.
Tak oni hlavne dostali odstupné, čiže pár mesiacov môžu sedieť doma na gauči a oddychovať. Do toho aktuálneho bordelu kde je vodič hromozvodom pre nasrdených cestujúcich sa mnohým nebude chcieť. Najmä keď idú Vianoce ktoré môžu tráviť s rodinou namiesto jazdenia.
Dnes.. v BA je vcelku casty vyskyt vozov SL… akokeby sa vozy presuvali na buduce l staronove inky..
Inu Arriva… Překvapuje to po zkušenostech s touto společnosti ještě někoho?
U cestujucich v SK nemala s vynimkou Nitry az tak zle meno… u vodicov je myslim pohlad CZ a SK rovnaky… rovnako zly..
Len pre ilustráciu, toto aktuálne jazdí v Ba kraji:
https://fb.com/evidenciadopravcov/posts/4790331334345483
Týjo, to je svým způsobem docela frajerský… důvod je (předpokládám) možnost použít řidiče s oprávněním sk.B?
Samozřejmě to nestačí, ale zase lepší než nic.
Tak jako na začátku „NORMALIZACE“ – po okupaci – vypracovalo politbyro ÚV KSČ dokument „Poučení z krizového vývoje …“ jehož obsah a smysl většina tehdejších občanů nechápala, bude moci vedení Bratislavského kraje vypracovat podobný eleborát, jako poučení pro objednavatele veřejném dopravy na Slovensku; vzhledem k jazykové srozumitelnosti to může být inspirativní materiál i v Česku ….
Poučením z krizového vývoje by například mohlo být „Poučení objednatelům o délce výpovědní doby podle Zákoníku práce“…
A nebo nejlépe „Poučení objednatelům o včasném vypsání výběrového řízení“, případně „Poučení objednatelům o možnosti vložit do smlouvy opci.“
Hlavně tedy včasném UZAVŘENÍ výběrového řízení…
A nebo „Vzorové vyjádřžení jak z toho obvinit EU“
Hele, když mi dáte 80K, udělám si tam měsíční brigádu. Furt to máte levnější než pokuty. A dokonce zkousnu i ten SORkřáp.
Dávajú 100K nástupný bonus pre podpise trojročnej zmluvy
Ale musis v Arrive odpracovat minimalne 4 roky, aby si dostal bonus 4000 Euro. Vodici si musia upratovat autobusy, za rozne hluposti strhacaju vodicom z platu. DB by sa mala hanbit za taku „dceru“….
A nebol by si prvy … cesky mluvici.
Když bývala „krize“ kolem Prahé, taky u nejetých spojů často figur. „podobná“ společnost…
A to za ni ještě hafo spojů odjezdily jiný společnosti…
Je to chyba objednatele, v ZLK to po námitkách radši odložili a az na porodní bolesti to tu jezdí v pořádku.
Jenže zásadní rozdíl mezi Bratislavou a Prahou je v tom, že v prvém případě se to soutěžilo a uzavřelo na poslední chvíli, v druhém případě je to pohrobek státního čsad a stále se jedná o prodloužení smlouvy přímým zadáním. A to pomíjím, že v podobné křeči v průběhu doby byli i jiní, kupříkladu letos v létě Zemkovo impérium.
A to je Zemek na trhu přinejmenším 30 roků.