Autobusová integrace dosáhla k Nymburku a Kolínu, hejtmance se nelíbí název PID

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Pražská integrovaná doprava v neděli opět rozšíří svou územní působnost, když zahrne autobusové linky v okolí Nymburka, Poděbrad a Kolína.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zea

Po plné integraci Středočeského kraje bude poměr objednávaných výkonů 200 mil. km v Praze proti 72 mil. km ve Středočeském kraji. Dnes je to cca 200 mil. k 32 mil. Rebranding by stál plno pěněz a přínos pro cestující nula. Asi tak.

Tronda

Jak to bude s jízdenkama? Bude platit jako ve vlaku dopravce ČD, že pokud si cestující neřekne o tarif pid, doatane dražší tarif dopravce autobusu, nebo vedení Středočeského kraje podobné zlodějiny toleruje jen jednomu dopravci?

VRT

B) je správně!

Grossák

PID je dnes úspěšná značka, která se těší důvěře. Název možná není úplně na 100 % výstižný, ale nevím, zda lze vymyslet něco lepšího, aby to nebylo úporně dlouhé.

Jakub

Jasně, jde to snadno, Pražská integrovaná doprava zní jakoby celý Středočeský kraj obsluhovala pražská MHD, takže třeba název SPID (Středočesko-pražská integrovaná doprava) by ničemu neuškodil

Miloň

Však také ROPID dělá vše proto, aby ze středních čech byla pokud možno jedna obří pražská MHD…

David

Paní hejtmance se nelíbí název PID? Nám se zase nelíbí hejtmanka no… Se stim smiř.

Michal

Paní hejtmanka může držet klapačku a být ráda, že PID z iniciativy hl. města vznikl.

Byť jí bezesporu patří díky za znovunastartování jeho rozvoje, který se za soudruhů z ČSSD omezoval na „integraci“ nějakých obsurních lokálek a podpoře „SID“ stavěného na logice snad z Balkánu.

Souprava

Středočeský kraj by se víc než integrací, měl zabývat tím, proč zatímco velkoryse dotuje každou zapadlou lokálku typu Mochv, Kralovice (v jiném kraji), Rožmitál, Trhový Štěpánov, Kácov-Zruš, tak autobusová doprava mu večer a o víkendech v mnoha oblastech vůbec nefunguje. Což samozřejmě šotouškům nevadí, pro ty oblasti mimo koleje nejsou na mapě, hlavně, že zbylo na vlak. A nejde jen o vesnice, např. ze 7 tisícových Sedlčan jede poslední autobus do Příbrami v 16:15 a to mluvíme o všedním dnu, pak už jen přes Prahu. Obráceně z Příbrami do Sedlčan poslední spojení v 18:15. O víkendu poslední spojení v 15:47.… Číst vice »

VRT

Tohle ale oni nikdy nepochopí. A budou se zaklínat tím, že jako to chtěj lidi a co si bez vlaků počnou. Houbelec. Jim jde jen o to, aby si mohli jezdit.

Anonym

Předpokladám, že počty spojů autobusové dopravy nezávisí na počtu vlaků… A vlak rozhodně nepreferují jen nějací šotouši, to je velmi malé procento.

VRT

Jak chcete preferovat vlak že Sedlčan do Příbrami?

Souprava

Předpokládáte špatně… všechno to platí kraj z jednoho balíčku, ve kterém bohužel šotolobby prolobovala mnohem větší podíl na svoje výletní vláčky, na úkor skutečné férové plošné obslužnosti. A postihuje to nejen zapadlé vesničky, ale i 7 tisícová města. Když se musí platit vláček do Mochova nebo vození vzduchu z Kácova do Zruše nad Sázavou, tak nezbývá ani na páteřní bus linky. (ale samořejmě dle šotoušků a lží co šíří, nic jako páteřní bus linka neexistuje, lidé potřebují jezdit výhradně tam, kde vedou koleje a ideálně v 810)

xyz

„Kácov-Zruš“
Již poněkolikáté jste se dopustil stejného překlepu.
Městečko se jmenuje ZRUČ nad Sázavou, nikoliv ZRUŠ.

Souprava

Ještě že mi to počítáte a hned to po mě napravujete, aby snad někdo nebyl zmaten. 😉

MRC

A jak lépe vystihnout dopravu kolem prahy, když naprostá většina cestujících cestuje do/z Prahy? Jaký jiný logický název by šel?

Určitě něco logického, jako je lítačka, že? Když jsem to slyšel prvně, tak bych řekl že díky ní budu létat, ne jezdit v metru v Praze…

Souprava

Lítačka je hlavně tramvajenka… ale paní Slovenka nás Pražáky musela korigovat a poučit nás, že označení tramvajenka nevystihuje všechny dopravní prostředky, kde daná kartička platí, naopak je diskriminuje. Takové dopravní multikulti. 🙂

Pražák

Přesně, když jsem poprvé slyšel slovo lítačka, tak jsem si vzpomněl na jednu větu z Černých baronů, „Pošlete do Janovic lítačku, perou se tu vojáci“.
V Praze se odjakživa předplacené jízdence říkalo tramvajenka.

Souprava

Mně se líbila kartinka z přetextovaného Čtyřlísku… „Kde je Bobík?“ „Bobík má lítačku.“

Asi doufaj, že mladé a náplavu naučí na pojem lítačka a až starší generace vymře, tak se ten nedostatečně multikulti název „tramvajenka“ přestane konečně používat. Ach jo. 🙁

ketchup1970

To máte těžký, taky nelétáte na každý výlet…Kupujete si do výletního autobusu letenku?

Radek

Počet spojů v kraji větší? Dovolím si pochybovat.

Dragoo

Já nevím, podle mě „Praha“ ani „doprava“ v tam být vůbec nemusí. Např. v Amsterodamu mají R-net, v Kodani je Movia, v Oslu Ruter a tak dále. Tady bych si uměl taky představit název místo zkratky vycházejíci z několika slov.

Kuba

Tak to může být třeba Pid a hned z toho máte název.

Romanero

Nebo třeba PINDA 😀

David

Romanero: Pojmenovat to po hejtmance mi přijde poněkud krátkozraké.

😁

MPE

Tak super název mají v Sasku-Anhaltsku: NASA (Nahverkehrservice Sachsen-Anhalt).

otaznick

A co treba Aglomeracni integrovana doprava stredoceska? 🙂

Souprava

Má to jenom jednu drobnou vadu, zkratka je… (ach ten trpaslík) 🙂

xyz

„Aglomerační“ = pouze pro blízké okolí Prahy (tzn. srovnatelné s PIDem v jeho původním vymezení). Pro označení celokrajského IDS nevhodné.

Souprava

LOL

otaznick

To neni takovy problem. V Praze a okoli by byl AIDs a 400+ by jezdily s aIDSem. 😛

ketchup1970

Anebo SSID : STředočeská Síť Integrované Dopravy

Juraj

„Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze.“
Hm, na plochu a na čistý počet liniek možno áno, ale na vozokm, osobokm a počet uskutočnených ciest fakt nie. Aj tri linky pražského metra prepravia denne viac ľudí než všetky prímestské linky dohromady.

železničář v důchodu

Rozhodně aspoň zatím ani na počet linek, protože i „třístovkovou“ sérii autobusových linek je třeba považovat za „pražskou“ a i Pražanům skutečně sloužící, protože i tyto linky spoluobsluhují i okrajové oblasti Prahy!

Souprava

Což ale pořád neznamená, že se má kraj podřizovat v názvu Pražákům, v tomhle se jim absolutně nedivím. I když uznávám, že PSID nebo SPID bude znít hrozně. 🙂

František

S tímto souhlasím. A radši PSID, ať je psina. I když i SID by stačil, zeměpisně leží Praha pořád v centru středních Čech. Ale to by asi pražské náplavy nerozdýchaly.

železničář v důchodu

Většina normálních lidí si jistě ještě dobře pamatuje dopad toho, že se Stč. kraj „nepodřídil“ Praze, vytvořil vlastní „SID“ a odmítal rozšíření PIDu: Praha mít v PIDu Středočeský kraj ani příliš nepotřebuje, ale pravdou je potřeba opačná – a nebýt Prahy a její nabídky, Stč. kraj by nikdy žádný opravdu smysluplný a pro uživatele VHD užitečný IDS nevytvořil a ani vytvořit nedokázal (na čemž nic nezmění ani žádné hloupé invektivy).

Souprava

A vaše milované ČD (platí režimka) jim ochotně nabídnou svůj předražený tarif… pokud si sami nepožádají o PID.

VRT

Tak režisty tohle tak nějak nezajímá.

Souprava

Ti se ještě hrdě vysmějí… zvláště ti v důchodu, kteří celý život žili za státní peníze a teď už to mají jisté a nikdo jim na to nemůže šáhnout.

Honza D.

Zvláště pro ruskojazyčnou cestující veřejnost by byla zkratka SPID zajímavá. Možná by to některé odradilo z cestování veřejnými prostředky z obavy nákazy 😀

Pazucha

Ať je zticha kravka, celý středočeský kraj spadá pod prahu, tak co to mele?

Kubrt

Jak „spadá pod Prahu“? Toto je mletí.. Praha je krajské město Středočeského kraje, ale o žádném spadání se nedá mluvit.

Osobně bych název neměnil, je zavedený, krátký, zapamatovatelný…

železničář v důchodu

Praha NENÍ krajským městem Středočeského kraje a ani jeho součástí (má status samostatného kraje), v Praze pouze sídlí Krajský úřad Středočeského kraje a (některé) další krajské instituce = viz například:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Středočeský_kraj
– a to „sídlo na území jiného kraje“ asi leckoho mate …

Aslanex

Ačkoli je teoreticky pravda, že název PID neodpovídá celému obsluhovanému území, nenapadá mě žádný lepší název. Praha tam musí kvůli orientaci zůstat, Doprava taky, tak jedině tam přidat něco ve smyslu Pražská a Středočeská integrovaná doprava? A zkratku ponechat PID? Ale to bude název zase zbytečně dlouhý… Přijde mi rozumnější to neřešit.

Ondra

Název PID je naprosto logický, protože celý systém vznikl a slouží především pro cestování do/z Prahy z okolních obcí.

František

Zatím ano, ale má-li zahrnout celé střední Čechy, musí se i tato orientace poněkud změnit (pokud nechceme vše kromě Prahy umrtvit), jinak ten systém bude polovičatý.

Anonym

To už právě neplatí, ake nevidím žádný pádný argument, proč to měnit.

Jakub

Název PID je zažitý, lidé si budou kupovat „pidky“ i po změně názvu. Název IDSK krajského koordinátora pro ROPID není příliš šťastný. Lidé už si začali zvykat na Lítačku, ovšem tento název nevymezuje žádné území. Dle mého by bylo dobré vybrat jeden z dnes používaných systémů a rozšířit jej celorepublikově. PID má dobře našlápnuto, ovšem aby bylo Brno ve 20. pásmu od Prahy je hloupost. Co se týče jízdného – bylo by dobré udělit např. 25% slevu lidem pouze na prokázanou dojíždějící relaci (jako náhradu IN25), např. domov – práce/škola. Studentům a důchodcům by se sleva mohla snížit ze 75%… Číst vice »

Petr

Nápad za to jízdné je super,ale pochybuji,že by něco takového bylo protlačitelné přes stát,který slevy nastavuje.Babiše,který slevy prosadil,volí hlavně důchodci,ne pracující lidi žijící či pracující v Praze,to je snad skupina,kde má voličů ze všeho nejméně

Jen tak

Slevy v regionálních dopravních systémech nenastavuje stát, ale daný region / kraj /město.

Viťa

Jsem rád, že paní hejtmanka, která zatím nejvíc proslula tím, že zaintegrovala své rodinné příslušníky do používání služebního vozu, řeší podstatné věci 🙂

Honza

Jermalové dezintegrovaná doprava

Jaroslav

Když neměli voliči rozum před posledními volbami, paní Jermanová jim ho snad vygeneruje před dalšími volbami. Tak zpupnou paní (nečekaně z ANO) by člověk pohledal…

železničář v důchodu
železničář v důchodu

O její vysoké úrovni v této problematice vypovídá už i to zdvojené příjmení …

Kubrt

Jak souvisí dvojité příjmení s odbornou erudicí? Tímto se nechci hejtmanky zastávat, fakt nevím v čem je dobrá a čím si své místo zasloužila a volit jí ani její kamarády nehodlám, ale navážet se do někoho kvůli jménu??

železničář v důchodu

Já jsem nepsal nic o „odborné erudici“, ale o problematice názvu IDS: slovně to pregnantně vyjádřit neumím, ale cítím v tom dost velkou dávku ješitnosti (a možná i arogance) a sebeprezentace „bazírováním“ na záležitostech, kterým přitom žádná velká důležitost nepřísluší (na úkor těch opravdu důležitých) – Vám to tak nepřipadá?

Souprava

Ale o tom, že ČD nabízí neznalým své předražené jízdné místo PIDu, to jste se nějak zmínit zapomněl. To vás s režimkou netrápí, že?