Autobusák uvnitř budovy a nová čtvrť mezi kolejemi. Penta dokončila koupi Florence

Florenc a řešené území. Pramen: IPR PrahaFlorenc a řešené území. Pramen: IPR Praha

Pro Pentu Real Estate to byla největší akvizice v její historii.

Realitní obr Penta Real Estate oznámil dokončení akvizice společnosti ČSAD Praha holding, které patřilo autobusové nádraží Florenc a další okolní pozemky a budovy. Obchod oznámený koncem listopadu čekal na schválení antimonopolním úřadem. Cenu transakce firmy nezveřejnily.

Penta, která vlastní velkou část pozemků v rozsáhlém brownfieldu na pomezí Nového Města a Karlína, buduje v sousedství Florence svůj projekt Nová Masaryčka. O nákup autobusového nádraží a okolí dlouho usilovala, původní majitel se však snažil o vybudování vlastního developerského projektu. Na pozemcích stihl postavit administrativní budovu naproti Muzeu města Prahy.

Obří patro nad Masarykovým nádražím postaví Strabag. Stavba za 3,4 miliardy potrvá tři roky

Po dokončení nákupu se tak pod Pentou sjednotila celá rozsáhlá oblast, na které má začít stavba celé nové čtvrti. Její podobu předurčila v minulém roce urbanistická soutěž Florenc 21. Autobusové nádraží se v budoucnu stane součástí nových budov, kde budou kanceláře, byty a obchody.

Pro Pentu Real Estate to byla největší akvizice v její historii. Kromě nádraží a pozemků získá i další blíže nespecifikované developerské pozemky v Karlíně, na Smíchově a několik historických budov v centru Prahy.

Čeká se na změny územního plánu

Na začátku prosince 2021 vyhrál urbanistickou soutěž na přeměnu celé oblasti tým zahrnující česká architektonická studia UNIT architekti, A69 architekti a londýnský ateliér Marko & Placemakers. Loni v březnu pražští radní schválili výsledky soutěže, nyní se stále čeká na změny územního plánu. Poté by se mělo začít stavět do pěti let.

Autobusové nádraží bude i nadále fungovat, ve vítězném projektu se počítá s 50 procenty pro kanceláře, 40 procenty pro byty a deseti procenty pro obchody. Stavba v části nádraží by měla oproti zbytku staveb komplexu začít později, a to kvůli zatím nejasnému řešení železničního uzlu Praha.

Autobusové nádraží Florenc oslavilo letos v létě 75. narozeniny. Denně jím projede zhruba 450 autobusů, především dálkové a mezinárodní dopravy.

Nádraží Florenc slaví 75 let. Počet vnitrostátních linek klesá, mezinárodních přibývá

„Je to jeden z nejzajímavějších brownfieldů v Praze. Rozlohou, silnou dopravní zátěží v podstatě ze všech stran, tím, že je v samotném centru Prahy. O to významnější je, že jsme všichni společně našli shodu na tom, jak ze zapomenutého místa udělat moderní, a jsem si jistý, že výstavní část metropole,“ uvedl už dříve výkonný ředitel Penty Real Estate Petr Palička.

ÚAN Florenc. Autor: GALAXY 2018 A7 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86505506Moderní vybavení autobusového nádraží Florenc. Pramen: egoéModerní vybavení autobusového nádraží Florenc. Pramen: egoéPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaFlorenc a řešené území. Pramen: IPR PrahaFlorenc a řešené území. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha
Tagy autobusové nádraží Florenc Masarykovo nádraží Penta Real Estate
83 komentářů