Autobus se hokejistům zajídá. Po Třinci letěla na zápas play-off i Sparta
Hokejisti Třince na cestě do Českých Budějovic. Zdroj: HC Oceláři Třinec
Sparta se letem snaží zajistit co nejlepší podmínky pro maximální sportovní výkon.
Teda dneska to je tady haterské počteníčko :)) Uvědomuje si většina z vás, co jim to vyčítáte, že ti kluci letí možná poprvé s týmem někam jinam za celou dobu co tam hrají? Běžně se roky kodrcají tím busem, možná občas vlakem, který tu tak všichni navrhují, a jednou si dovolili za odměnu, že jsou tam kde v play-off jsou, letět letadlem a ještě jen kousek vnitrostátně. Je to asi jako když letíte alespoň jednou za pár let na dovolenou letadlem k moři…a protože jsme na leteckém fóru, tak nevěřím, že by tu nikdo občas nelétěl :)) Navíc je to… Číst vice »
A teď už letět musej, protože jinak by to vypadalo,že sedmej zápas podceňujou..
Trapaci, kdyby měli letiště přímo u stadionu, tak bych je snad ještě pochopil, ale s těmi cestaki z a na letiště po pár desítek minut trvajícím letu se mi zdá tento způsob cestování poněkud hloupý, speciálně při cestě do CB, ale tam to možná bylo i o nějaké politice, že…
Neboj, ještě si to daj jednou. Dnes Sparta domů a zítra hned Třinec do Prahy. Je to drobnost, ale jak jí udělá jeden, musí i druhej.
Tak ono povětšinou obézní šotoultras těžko rozumí věcem, jako je vrcholový sport, naprosto v pořádku 🙄
Cca 3 lety na konci ligy, nejsem proti tomu, ale po prohře autobus.
Stejně tak v KHL by měli jezdit vlakem, pokud už jim docházejí náhradní díly na letadla, tak je to zcela reálná situace: Petrohrad- Vladivostok trvá 6 dní, tak ať si to Rusko ti zahraniční hokejisté užijí.
myslel jsem tam a zpět jako jeden let, stejně to přesně nevím
Někteří budou mít dneska špatné spaní… Jo holá zadnice je holá…….
Planeta hoří, ale pánové si létají, aby měli „maximální pohodlí“, dobrá tedy, na Spartu na hokej už tedy nikdy více.
Zadna planeta nehori.
Bez tebe to nemá cenu, konec s hokejem!
Samozřejmě že má smysl to pranýřovat. Životní prostředí je nás všech společné. Zase tady někdo chce žít na úkor ostatních.
Za letadlem jsou jine zplodiny nez za autobusem?
Ano, na takto krátké cestě je jich výrazně víc.
Otazka zni, jestli jsou jine.
… co jízdy fanoušků parních lokomotiv? To jsou tuny uhlí…
Šáhnout si na svoje je mnohem těžší, než zakazovat jiným.
Samozrejme. Ale ten princip nekomu zakazovat/narizovat neco delat ve jmenu zivotniho prostredi uz tady davno je – u aut se meri emise, omezeni na topiva i kamna, energeticky stitky budov atd. Takze neni zas tak prekvapivy, ze chce nekdo pranyrovat hokejisty za „zbytecny“ lety.
Za lety se zase platí emisní povolenky, tlak na ekologicnost letadel (jejich motorů) je taky obrovský.
Jenže pořád spalují kyslík a vypouštějí emise vysoko v atmosféře. Zatím asi není moc možností, jak letadlo pohánět ekologicky. Elektrolety sice existují, jenže těch „ale“ mají snad ještě víc.
Nepřehánějte… Nové generace letadel Max, Neo jsou o něco úspornější. To však neznamená, že s nimi létat je pro planetu neutrální. Na tomhle letu byla stará 700 takže o eko friendly tu moc řeč být nemůže.
Plus jistě moc dobře víte, že letecké palivo je vyjmuto ze zdanění… Takže ten tak zas tak obrovský nebude 🙂
Pevně doufám, že takové neekologické záležitosti jako jízda parních vlaků jen tak z plezíru šotoušů skončí s ECTS.
Pohodlí v low costu…. No, dobře. Proti gustu….. Já pouze připomenu před lety fotbalisty Slávie, kteří si na cestu do Lince objednaly vlak.
To, ze je to lowcost, hraje u charteru na necelou hodinu, nejakou zasadni roli? Servis tam meli, jaky si zaplatili.
Zcela urcite pohodlnejsi, nez 6 hodin v buse.
Měli jet vlakem, ČD by jim přistavily superskvělou věc, na kterou se všichni už třesou, jak s tím pojedou ze Střelné do Chomutova.
Popravdě myslím, že vlak by byl lepší i tady, a dojeli by s ním až do třince.Ale on je to marketing a psychická podpora hráčů, že se o ně klub stará. Hokejky se pak cítí jak v NHL.
Zbytečné létání mi vadilo dřív hodně, ale po tom, co jsem zjsitil, že během covidu se lítaly desetitísce prázdných letů kvůli slotům na letišti, tak jsem ztratil jakékoliv iluze, že to někoho doopravdy trápí.
Ať už do finále postoupí jeden nebo druhý, tak můžou letadlo zabukovat dopředu, v Pardubicích je taky letiště 😉
Jednou letěli do Ostravy i hokejisté Boleslavi. Bylo to nějaké menší vrtulové letadlo, teď nevím zda ATR nebo Saab. Původně měli letět z Mnichova Hradiště, ale nakonec letěli z Prahy.
Pro pět fíků si mohli klidně i dojet.
😀
rozmohl se nám tady takový nešvar… hlavně, až budou hokejky chtít příspěvek od státu, tak ať packy natahuj někam jinam 😉
A kdo jiný myslíte, že to platí? Z prodeje vstupenek to asi nebude.
Třeba konkrétně tento let platil majitel Karel Pražák. Ten zatím nějakou tu kačku má, takže si to dovolit může.
Že by privátní sektor a sponzoring ?
Česká města platí stavbu/rekonstrukci hokejových arén z městských peněž celkem běžně. Většina týmů také pobírá dotace „na mládež“ (reálně si děti všechno platí a peníze jsou na provoz profi týmu).
Ahhh, všichni řeší otázku uhlíkové stopy a jestli je lepší vlak nebo vzducholoď. A nikoho nenapadlo, že většina málokterému chlapci co poletí z Třince do Prahy není víc jak 25 a je to pro ně otázka prestiže, pocitu „my jsme borci z Třince a do Prahy letíme“.. každý kdo trochu myslí i za první roh dochází, že ta „regenerace“ je primárně mentální, o tom že „já na to mám“ a „jsme mistři“. Borcům v 25 je totál jedno jestli jedou busem, metrem nebo na koni ale to že do Prahy letí jim dává pocit vrcholu světa, který je při hokejovém… Číst vice »
„A nikoho nenapadlo, že většina málokterému chlapci co poletí z Třince do Prahy není víc jak 25“.
Ne, nenapadlo, protože je tomu přesně naopak. V třinecké základní sestavě není pod 25 vůbec nikomu, jsou tam i pánové, kterým táhne na 40. A ve Spartě jsou 2 hráči pod 25, pokud se dobře dívám. 🙂
Tak to pak joo, ji oukqm, jak jsou staří oproti fucalistum
Lepsi vlakem az do Trince, nez se kyblikovat na a z letiste
Kolik hokejistů myslíte bydlí v centru Prahy, aby to měli na Hlavák v docházkové vzdálenosti? Pocitám, že většina jede autem z nějakého satelitu za městem. A dost možná to mají rychlejší na T3 než do centra.
řekl bych že spíš pojedou na letiště od tréninkového stadionu společně busem…
Někteří hráči Třince bydlí v Karlíně.
Nicméně ti mohou jít pěšky možná tak na sedmý zápas do O2. A na šestý jeli autem (sorry, na vlak u nich moc nevěřím). V lepším případě několik spolu, v horším každý sám ve svém.
Tak by se mohli podělit Třincem o náklady a letět do Prahy na 7. zápas společně.
Otázka zní: Bude 7. zápas?
Bude. 🙂
Hokejovy reporter O2 TV Sport Jan Hrabal by se radsi mohl starat o to, aby skrz vskutku dumyslny system omezeni a uzavirek v Pardubicich kazdy den nekolabovala doprava.
Co že?
Tento Jan Hrabal je pardubicky radni pro dopravu. Clovek by rekl, ze radni krajskeho mesta, ktery ma na starost tradicne nejproblemovejsi gesci, se bude naplno venovat svoji praci. Jedne nebo druhe.
Třeba pak budou létat OSR – PED. A hlavně, věřím, že postoupí Sparta, PRG – PED. To budou lety 🙂
To si uložím pro případ, až bude nějaká stár mluvit o uhlíkové neutralitě nebo klimatickém žalu.
Hokejista takhle mluvit nebude a omlátit o hlavu nějaké umělkyni slova partičky hokejistů nedává moc smysl.
Máte asi pravdu. Však kolik energie sežere aby se měli na čem klouzat i v létě.
Pokud to ovšem nebude přítelkyně té hokejky.
Myslím, že pravděpodobnost vztahu hokejisty a klimatické aktivistky limituje k nule 🙂
Hlupec k hlupce. Vrana k vrane.
No bože, mají na to? Mají. Platí si to snad z veřejných peněz? Neplatí. Tak ať si letí třeba B747 katarského emíra. Stejně dostanou od Dynama padej padej.
To není tak jednoduché. Takhle ten boj s těmi globálními změnami nevyhrajeme pokud to bude tak, že se budou uskromňovat jen chudí a bohatí na to budou zvysoka kašlat.
Nejlepší lyžování je stejně na ledovci nebo klima konference na Bali a plebs ať poslušně třídí odpad…
Někdo prostě s tzv. globálními změnami nemá potřebu bojovat.
Ani já do nějakého vašeho boje nejdu, není důvod.
Tohle píšete po nejteplejším březnu v historii? Co ještě potřebujete, abyste se probral?
Prozradim Vam sladke tajemstvi.
Od prelomu 18. a 19. stoleti stervale roste aktivita Slunce. Tudiz i mnozstvi energie dopadajici na Zemi.
Proto skoncila mala doba ledova, ktera o cca 3 stoleti predtim zacla tim, ze zacla klesat aktivita Slunce.
Jedinou vyjimkou v soucasnem trendu rustu vykonu Slunce byla doba od konce 50. let do 70. let 19. stoleti, kdy aktivita Slunce prudce klesla. Tudiz i teploty na Zemi.
Proberte se Vy. CO2 ma minimalni vliv na klima.
a co my s tím tady v evropě uděláme? nic.
i kdybychom se definitivne zblaznili, vsechno vypli, a vrátili se do doby kamenné, tak zejména čína, indie a další země se nám na to celkem vykašlou a budou si dělat bordel dál.
jen pro vaši informaci – podíl speciálně letecké dopravy na celkových emisích CO2 je celkem marginální a zanedbatelný.
Hlavní zdroje znečištění jsou úplně jinde. a i kdybyste omezil leteckou dopravu o 50%, tak to na celkových číslech v podstatě ani nezaregistrujete.
A můžete prosím ostatním říct, jak se jako chudý uskromňujete? Co nemůžete dělat, co jiní dělají?
A proč bych měl? Ptáte se Vy a není vůbec jisté jestli to i ostatní chtějí vědět. Třeba jsem nikdy nikam neletěl letadlem, nejezdím/nelétám každý rok v létě k moři nebo v zimě někam do Alp. Hele, zajímalo by mě jestli takoví ti aktivisté co bojují proti ropě a polévají umělecká díla nebo automobily na autosalonu olejem to mají stejně že sedí doma na zadku nebo jestli jim ropa při jejcih cestování nevadí.
Nevadí, ten olej na polévání aut je taky z ropy.
Aneb, když používají ropu oni, tak je to vpořádku.
A pokud by bohatí neletěli, tak „boj s globálními změnami vyhrajeme“?
Zejména když zrovna v chudých oblastech světa počet obyvatel roste geometrickou řadou.
Přesto je jejich spotřeba zatím nesrovnatelně nižší – a pokud na ně nadnárodní koncerny nenasadí reklamu, aby vydělávaly i tam na plýtvání, může do jisté míry i nízká zůstat.
Nejde jen o spotřebu, ale např. o zacházení s odpady, znečišťování atd.
Bohaté země jsou v tomto dlouhodobě na výši.
No, ale když je třeba postavit novou arénu, tak týmy velmi rády natahují ruce k městu a kraji, aby na tu srandu pár (desítek) milionů přisypaly. Na třineckou Werk arénu šlo například 126 milionů korun z veřejných prostředků. To O2 aréna, kde hraje Sparta, nestála daňového poplatníka ani korunu. Ale sportovní svazy přišla nakonec celkem draho 🙂
O2 Arena = dřívější Sazka Arena, dala hodně pustit žilou Sazce https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/jak-sazka-po-55-letech-skoncila-v-konkurzu-274882 která do té doby byla ve většinovém vlastnictví ČSTV, na jehož chod pokud vím také přispíval/přispívá stát.
Joj, pardon, napsáno po tom „ani korunu“ aniž bych si všiml vaší poslední věty. 🙂
A vy určitě jezdí vlakem, který je dotován každým občanem. A přitom jich spousta nikdy o vlaku nesedla.
Máte recht. Jarda Jágr se svým Kladnem se taky hlásí o dotaci pár (desítek) milionů
Letadlo si sice platí ze svého (aspoň doufám), ale co třeba příspěvky od radnic (na provoz stadionu atd)?
A já blbec mám špatné svědomí že mi Fabie neprojde emisní kontrolou
Špatné svědomí byste měl mít, kdyby tou kontrolou prošla i kdyby neměla.
Pche. Auto neprojde kvůli takové blbosti jako je svítící kontrolka na přístrojové desce způsobená špatným konstrukčním řešením při honbě za co nejnižšími emisemi a plněním emisní normy Euro4. Závada stále dokola se opakující . Takže špatné svědomí by měl mít spíše ten kdo něco zkonstruuje a když se ukáže, že je to špatně nesnaží se o nápravu.
Míval jsem Fabii a vždycky prošla i když neměla, špatné svědomí jsem neměl, to bych měl létat na klima konferenci soukromým triskáčem, nebo jezdit autem do centra Prahy a parkovat na pirátském parkovišti na Loretánském náměstí.
Ve skutečnosti je pro přírodu (i klima) mnohem přínosnější, když svou starou Fabii bude te využívat co nejdéle. Ona sice žere o něco víc, než moderní auta, ale zase už je vyrobená – ušetříte emise, které by vznikly při výrobě nového auta.
Podmínky už mají, tak by to chtělo ještě ten sportovní výkon…
Ani se nedivím. Praha-Třinec busem ať už severní či jižní cestou znamená v současné ucpané a rozkopané dálniční síti minimálně 5 hodin jízdy. S nějakými pauzami spíše 6. A když se něco pos…, tak je to na celý den. Po takové cestě podávat vrcholné sportovní výkony fakt nelze.Letadlo se soukromým odbavením je pro hráče tak na 2 hodiny i s přesuny. To už se časově vyplatí.
Spíše bych to tipoval celkem na 3 hodiny. Právě kvůli těm přesunům a přestupům.
Soukromý speciální vlak by to dal za necelé čtyři?
Pokud to nedopadne jako tuto neděli s opakovanou fialovou smrtí v Uhersku, další v Týništi a ještě skokanem ve Velimi….
Na druhou stranu, dá se reálně charterovat vlak?
Ano, pro fanoušky klubů se takové vlaky organizují, typicky Baník na Spartu.
Ano, ale to je většinou o víkendu a ví se o tom s větším předstihem. A srovnejte počet fanoušků vs. hráči jednoho týmu + realizák, fanoušky s sebou nevezmou, protože tam potřebují být dřív a je to v týdnu, takže se příště nevyplatí vypravovat speciální vlak, i kdyby bylo místo. Spíš bych zkusil dojednat s ČD připojení speciálního vagónu k nějakému rychlému spoji a měl připravený autobus pro případ mimořádnosti, ale to by asi nebylo tak cool
Samozřejmě. Dynamo v lednu vybavilo pro své fanoušky vlak do Libně na utkání se Spartou.
Rovněž Dynamo si třeba v r. 2018 objednalo Ampz připojený k nějakému Ostravanu, kterým jeli hráči na utkání ČF zrovna do Třince…
Vlakem rychlejší a pohodlnější. Pronajmout si jídelní vůz a k tomu 1-2 lůžkové vozy fakt není problém. Včera jsem byl i s dětmi v o2 aréně a kromě posledních 3 minut to byla jedna velká tragédie ( a ty poslední 3 herní minuty totálně zazdili rozhodčí)
Rozdíl dvou až tří hodin stadion – hotel oproti pěti autobusem či vlakem je rozdíl, navíc by u vlaku museli řešit přesun bagáže a další věci.
Do letadla bagáž naložit nemusí?
ne nemusí. bagáž vezli solo autobusem
Když jeli vlakem,tak bagaz asi taky jela sólo autobusem
no myslím že bagaž jela solo i vlakem. A tady jela bagáž napřed autobusem aby je pak u toho letadla vyzvedli a dojeli do Třince
Hokejovou výstroj dáte kam, nad sedačky? Na sedačku? Budete potřebovat vagón na kola? V letadle to jde prostě dolů…
Hokejisté Třince jeli na minulý zápas do Prahy Pendolinem. Takže to jde.
A někdo tu tvrdí, že to nejde?
A mají vůbec ČD ten 1-2 lůžkové vozy a k tomu jídelní vůz (které chybí kolikrát i na Ex do Lince) navíc? A dostane ten vlak na přetíženém koridoru nějakou rozumnou kapacitu?
Samozřejmě nemají i kdyby to chtěli “pověsit” na stávající vlaky, tak speciály volné nemají, maximálně lehátka, kterými se posiluje léto, ty snad zatím nejezdí. Každý tady je odborník…
Odpočinek? Než letadlo vystoupá tak zase přistává. A ještě ať mi někdo věší bulíky na nos, že se musím uskromnit a že musím šetřit palivem nebo čím mohu a nebo nemohu topit.
Záleží jaké hodnoty berete v potaz. Pokud si projdete historii planety Země, tak tu byli teploty vyšší a nižší než nyní. Například za vlády Přemyslovců v českých zemích 10-začátek 14. století byla průměrná teplota o tři stupně vyšší než dnes. Takže nějakého tady historicky byli vyšší teploty a lidé tady žili a vcelku se i rozvíjeli. Poté přišlo ochlazení během čtyřiceti let o nějaké 3 – 4 °C. Bohužel o tom media nemluví, radši mluví o tom že za posledních sto let se zvýšila teplota o 1 °C. Protože některým jedincům to vyhovuje a blbost a dotace mohou růst.
Ne, mluví se o tom, protože středověké klimatické optimum V EVROPĚ bylo zapříčiněno něčím úplně jiným, a tak i dopady na globální klima byly taky úplně jiné.
Než začnete rozumbradovat, co se dovzdělat pořádně, a ne jen napolovic?
Stredoveke teplotni optimum, stejne jako mala doba ledova a stejne tak jeji konec a stejne tak soucasne teplotni optimum byly a jsou zapricineny tim samym. Zmenami aktivity Slunce.
Kde se zmeny aktivity Slunce projevuji nejmene, je prechod z velke doby ledove, do doby meziledove. Ten je rizen naklonem zemske osy.
Zadne porucime vetru desti se nekonalo, nekona a konat nebude.
A proto je Grónsko v angličtině Greenland, neboli zelená země. Mimochodem tak to nazvali Vikingové, když v těchto končinách pluli dávno před Kolumbem.
Spalování všeho možného v kamnech = emise z komína v konkrétní obci, ve výši pár metrů nad zemí.
To je dost velký rozdíl oproti emisím několik km nad zemí z letadla.
Byť nechci obhajovat let zrovna v rámci vnitrostátního hokejového zápasu.
Jak se říká, proti gustu…. Já bych pro cestu Praha- Třinec použil raději vlak, když bych stejně musel z Mošnova do Třince autobusem.
To by ale musel po zápase nějaký vlak jet.
Určitě by šel objednat sukafo , když už to jde na šoto jízdy po tratích ke zrušení
Když si umíte objednat soukromý speciální let u Smartwings, tak si umíte určitě objednat i speciální vlak u ČD.
Ale už si neumíte objednat u SŽ aby po odjezdu z Prahy zastavil až v Třinci.
U toho letadla je největší škoda, že nejmenší co.je k mání je to sedmikilo. Dashena nebo jÁTRo by kapacitně stačilo a bylo by šetrný nejen ekologicky, ale i ekonomicky.
Tak na sever Moravy se nabízí i rychlý vlak, ve vlaku je cestování pohodlné a levnější
A tak to má být. Každý ať si vybere podle svého gusta. Je tu dost ekoteroristů co by jen nařizovali a přikazovali.
Jojo, protože vy svým odpadem zamořujete prostředí jen sobě, ale jim ne, že?