Auto roku v bazarech? Necelých devět let stará oktávka, ojetinám vládly diesely

Autobazar. Foto: AAA AutoAutobazar. Foto: AAA Auto

Škoda Octavia byla loni nejprodávanějším autem nejen na trhu nových vozidel, ale i v autobazarech. Vyplývá to z analýzy trhu

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa80

Auta na naftu šly s cenou docela dost dolů, podle mě ideální doba na nákup, ale ne nového, tam je cena stejná a ještě víc vymožeností co se můžou posr.. Za týden plánuju zajet do bazaru a doufam, že si od nich rovnou i něco odvezu.

Sovič

tak octávky byly držáky vždycky 🙂 už mám druhou oktávku z bazaru, nejdřív první generace, pak druhá 🙂

Abraham

no, az na ty tsi tam byl problem s rozvodama a nova fleetova 1,6 tdi taky stoji za starou bellu a vubec uz skodovky maji od vyroby ku*rvitka takze ja uz jim neverim a v baraku to nechci

Honza Novák

Pěkná nabídka vozů s ještě lepší průměrnou cenou. Je pravda, že poslední dobou jsou například ve zmiňovaných Áčkách opravdu pěkné kousky za pár korun. Že by nastal čas na obměnu vozu?

Krokous

Jako že byste obměnil za 10 let starou ojetinu?)))

Evžen

No ano, jistě, dovážejte sem ty chrochtající rakovinomety, to bude skvělé…

Martin K.

No, paradoxně současné diesely jsou mnohdy čistější než současné benzíny (pokud se bavíme o malých benzínech s turbem). Stejně jako se ohýbala pravda u zplodin u dieselů, tak je to aktuálně u všech pohonů (benzín, vodík, elektro, CNG/LPG). A kdyby někoho náhodou napadlo, že se vrátíme k povozům, tak někdo přijde s tím, že koně, krávy, oslíci moc prdí a doslova moc „žerou“ na 100…

Evžen

Diesel je vždycky špinavější, než ekvivalentní (tj. vybavený stejnými systémy kontroly emisí a podobně výkonově navržený) benzín. Aktuální problém jsou saze u přímovstřiku – což snadno vyřeší filtry pevných částic, které jsou díky teplotě benzinových systémů mnohem méně náročné na údržbu. Tvrzení o ohýbání pravdy jsou zpravidla falešná a šířená lidmi, pro které je spotřeba všechno.

Martin K.

Odporujete si, ohýbání pravdy u dieselů se podařilo prokázat více než dobře. CO2 je u dieselu prokazatelně nižší než u benzínu, ALE problém je NOx, kvůli kterému je ten průšvih. Saze jsou jak u benzínu, tak dieselu a filtr pevných částic NIC neřeší. Ten jen zachytí saze do té doby, než se na dálnici podřadí a vyplivne je tam. Zákon zachování hmoty je jasný, saze nikde nezmizí. Kdo řekl, že se dieselu zastávám? Za mě nejlepší koncept měl neúspěšný Opel Ampera, tedy baterky jen na vyrovnání vyššího odběru a v batohu elektrocentrála, která byla místo velký, těžkých baterek, která jela… Číst vice »

Standa

Turbo benzínové motory produkují mikročástice a nemají na rozdíl od dieselů filtry pevných částic.
Na COx kálí bílý tesák, mikročástice, to je to oč tu běží…

Abraham

no největš problém jsou lodě, pak letadla a potom megastáda skotu a pak asi ty dýzle vaše rakovinosery prej 😀 no 😀