Automobily

Auto roku v bazarech? Necelých devět let stará oktávka, ojetinám vládly diesely

Autobazar. Foto: AAA Auto
Autobazar. Foto: AAA Auto

Škoda Octavia byla loni nejprodávanějším autem nejen na trhu nových vozidel, ale i v autobazarech. Vyplývá to z analýzy trhu ojetých vozidel, kterou zpracovala společnost AAA Auto, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

Podle analýzy se loni nabízelo v Česku cekem 903 682 ojetých vozů, jejichž průměrná cena byla 135 tisíc korun a průměrně měly najeto 152 tisíc kilometrů. Prvenství obhájil vůz Škoda Octavia, který se nejčastěji nabízel za 149 900 korun, se 165 524 najetými kilometry a s průměrným stářím 8,8 roku.

„Ekonomická situace v loňském roce přála trhu s ojetými automobily, proto se jich také na trhu protočilo poměrně dost. Smutnější je, že stále roste počet aut dovážených ze zahraničí. V roce 2018 jich bylo z celkového počtu inzerováno 39 %, z nichž většina byla v dieselu, tedy motorizaci, která je u našich západních sousedů nevyhovující,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO.

Polovinu (50,1 %) z inzerovaných vozů v roce 2018 tvořila auta poháněná dieselovým agregátem. Těch bylo nabízeno 452 879. Benzínové ojetiny, kterých na trhu během loňska bylo k dispozici 424 737, představovaly 46,9 % z celkové nabídky. Zbytek automobilů tvořily vozy poháněné na alternativní paliva, ze kterých je stále nejpopulárnější LPG. Významně přibývá inzerovaných elektromobilů (nárůst o 86 %) a hybridů (nárůst o 53 %), o které je zájem i ze strany kupujících.

Loni se na českém trhu nabízelo celkem 89 244 vozidel Škoda Octavia. „Škoda Octavia je již po několik let u českých řidičů jasnou volbou číslo jedna. Velkou předností je její obrovský zavazadlový prostor bez ohledu na typ karoserie. Pro Čechy je Škodovka stále symbolem národní hrdosti,“ říká Topolová. Na dalších místech je Škoda Fabia následovaný Volkswagenem Passat. . Raritou v desítce nejpopulárnějších modelů u nás je nejčastější průměrný nájezd u Škody Rapid. Zatímco „vítěz“ TOP 10, tedy Škoda Octavia, byl vloni nejčastěji ve věku 8,7 roku a celá první desítka pak ve věku 9,4 roku, Rapid má průměrné stáří 1,5 roku a 21 tisíc najetých kilometrů. Jde tak zjevně o vozy po ukončení krátkodobého leasingu.

TOP 10 nejinzerovanějších ojetých aut na českém trhu. Foto: AAA Auto
TOP 10 nejinzerovanějších ojetých aut na českém trhu. Foto: AAA Auto
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Standa80
Host
Standa80

Auta na naftu šly s cenou docela dost dolů, podle mě ideální doba na nákup, ale ne nového, tam je cena stejná a ještě víc vymožeností co se můžou posr.. Za týden plánuju zajet do bazaru a doufam, že si od nich rovnou i něco odvezu.

Sovič
Host
Sovič

tak octávky byly držáky vždycky 🙂 už mám druhou oktávku z bazaru, nejdřív první generace, pak druhá 🙂

Abraham
Host
Abraham

no, az na ty tsi tam byl problem s rozvodama a nova fleetova 1,6 tdi taky stoji za starou bellu a vubec uz skodovky maji od vyroby ku*rvitka takze ja uz jim neverim a v baraku to nechci

Honza Novák
Host
Honza Novák

Pěkná nabídka vozů s ještě lepší průměrnou cenou. Je pravda, že poslední dobou jsou například ve zmiňovaných Áčkách opravdu pěkné kousky za pár korun. Že by nastal čas na obměnu vozu?

Krokous
Host
Krokous

Jako že byste obměnil za 10 let starou ojetinu?)))

Evžen
Host
Evžen

No ano, jistě, dovážejte sem ty chrochtající rakovinomety, to bude skvělé…

Martin K.
Host
Martin K.

No, paradoxně současné diesely jsou mnohdy čistější než současné benzíny (pokud se bavíme o malých benzínech s turbem). Stejně jako se ohýbala pravda u zplodin u dieselů, tak je to aktuálně u všech pohonů (benzín, vodík, elektro, CNG/LPG). A kdyby někoho náhodou napadlo, že se vrátíme k povozům, tak někdo přijde s tím, že koně, krávy, oslíci moc prdí a doslova moc „žerou“ na 100…

Evžen
Host
Evžen

Diesel je vždycky špinavější, než ekvivalentní (tj. vybavený stejnými systémy kontroly emisí a podobně výkonově navržený) benzín. Aktuální problém jsou saze u přímovstřiku – což snadno vyřeší filtry pevných částic, které jsou díky teplotě benzinových systémů mnohem méně náročné na údržbu. Tvrzení o ohýbání pravdy jsou zpravidla falešná a šířená lidmi, pro které je spotřeba všechno.

Martin K.
Host
Martin K.

Odporujete si, ohýbání pravdy u dieselů se podařilo prokázat více než dobře. CO2 je u dieselu prokazatelně nižší než u benzínu, ALE problém je NOx, kvůli kterému je ten průšvih. Saze jsou jak u benzínu, tak dieselu a filtr pevných částic NIC neřeší. Ten jen zachytí saze do té doby, než se na dálnici podřadí a vyplivne je tam. Zákon zachování hmoty je jasný, saze nikde nezmizí. Kdo řekl, že se dieselu zastávám? Za mě nejlepší koncept měl neúspěšný Opel Ampera, tedy baterky jen na vyrovnání vyššího odběru a v batohu elektrocentrála, která byla místo velký, těžkých baterek, která jela… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Turbo benzínové motory produkují mikročástice a nemají na rozdíl od dieselů filtry pevných částic.
Na COx kálí bílý tesák, mikročástice, to je to oč tu běží…

Abraham
Host
Abraham

no největš problém jsou lodě, pak letadla a potom megastáda skotu a pak asi ty dýzle vaše rakovinosery prej 😀 no 😀

Partneři



CSCARGO
RSD