Auto na nádraží, do Prahy vlakem. Středočeský kraj začal se stavbou prvního P+R parkoviště

Zahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský krajZahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský kraj

Součástí parkoviště je i místo pro téměř padesát jízdních kol.

Středočeský kraj dnes slavnostně zahájil stavbu prvního P+R parkoviště, u kterého je investorem. Parkoviště pro 151 míst vznikne v Olbramovicích, většinu nákladů v objemu 26,3 milionu korun má zaplatit evropská dotace z programu IROP. Mělo by pomoci odlákat lidi od cestování do Prahy či jiných měst autem a namísto toho přijet na nádraží autem a dál pokračovat veřejnou dopravou.

Zakázku získala společnost BES ze skupiny Metrostav. Nová parkovací plocha vyroste v těsné blízkosti zdejšího vlakového nádraží. Stavba je naplánovaná na čtyři měsíce bez započtení zimní technologické přestávky.

Nová parkovací plocha nabídne 151 parkovacích míst, přičemž 18 z nich bude vyhrazeno pro elektromobily. Dále zde bude k dispozici 47 míst pro parkování jízdních kol. Chybět nebude ani další potřebná infrastruktura, například pro elektrokola. Celková plocha parkoviště je 5,7 tisíce metrů čtverečních. Součástí projektu je výsadba stromů a další zeleně. Nové bude i obratiště autobusů a zastávka pro autobusy.

Votice a Olbramovice propojí sdílená kola, mají být alternativou k autům

 
„Naším dlouhodobým cílem je nalákat co nejvíce lidí do prostředků hromadné dopravy a snižovat množství aut na přeplněných silnicích a využívání parkovišť v Praze a přípražské oblasti. Cestující budou moci zaparkovat v těsné blízkosti nádraží a vyrazit do práce, za studiem anebo za zábavou vlakem či autobusem, a to přímo do center měst,“ řekla hejtmanka Petra Pecková.

Cena zatím neurčena

Současné parkování není organizované. Lidé neparkují jen na vyhrazených místech, ale na všech ostatních plochách v docházkové vzdálenosti od nádraží. Kromě toho tu chybí chodníky a přechody pro chodce, což snižuje bezpečnost všech uživatelů.

Z Olbramovic lidé jezdí nejčastěji do Benešova či dále do Prahy, případně opačným směrem do Tábora a Českých Budějovic. Ze stanice pak jezdí i osobní vlaky směrem do Sedlčan či do Votic. „Kromě toho, že cestování v systému Pražské integrované dopravy je finančně daleko výhodnější než cesta autem, nabízí cesta vlakem i lepší časové návaznosti, například při přestupech v Praze. Obecně parkoviště P+R v našem kraji přispívají ke zlepšení dopravní situace ve směru ku Praze,“ doplňuje Petr Borecký, krajský radní pro oblast veřejné dopravy.

Nájezd a výjezd na parkoviště bude regulován odbavovacím systémem se závorami, platba bude možná i kartou. Cena za parkování zatím nebyla stanovena. Dlouhodobé parkování nebude umožněno, platba bude možná vždy za 24 hodin.

Další plánovaná parkoviště

Hostivice, parkovací dům
Zeleneč-Mstětice, parkovací dům
Úvaly, parkoviště
Čerčany-Pyšely, parkoviště
Rostoklaty, parkovací plocha
Kolín, parkovací dům
Nymburk, parkoviště
Měšice, parkovací dům
Poříčany, zatím bez určení

Tagy BES Olbramovice P+R P+R parkoviště ve Středočeském kraji Středočeský kraj
27 komentářů