Auto na nádraží, do Prahy vlakem. Středočeský kraj začal se stavbou prvního P+R parkoviště

Zahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský krajZahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský kraj

Součástí parkoviště je i místo pro téměř padesát jízdních kol.

128 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

To by chtelo mit P&R u vsech zastavek na hranici Prahy, Brna, Ostravy. a pak mytnou branu na vjezdu na uzemi mesta.

rejpal

No hura, konecne prvni P+R parkoviste pro naplneni jednoho dvoupatroveho vagonu.

Pavel Matoušek

V Česku jsme se asi právě probudili.

Karel

Parkování v Praze bude dražší a dražší a obtížnější a obtížnější. Auta přibývají rychleji, než parkovací místa a na tom se nic nezmění. Každý by měl trochu přemýšlet a hlavně počítat, než se přestěhuje.
A ještě jedna věc. Všichni tu počítají ceny jízdného, ceny parkovného, amortizaci. A co čas? Kolik času stráví lidé na cestě do práce v Praze. Čas je stejná komodita jako benzín.

tarten

Parkovací místa v pražských ulicích s přibývajícím provozem budou muset dokonce výrazně ubývat, aby velké ulice měly víc pruhů. Mnohem větší podíl budou muset mít (podstatně dražší) komerční garáže.

Petr

V Japonsku nezaregistrujete automobil bez potvrzení o zajištěném garážovém stání

Clovek

Tak to chci vidět jak budou lidi platit za parkování u nádraží prakticky na poli. To střelí radši někam k silnici.

Jinak kola taky dobrý, pro lepší využití by bylo vhodné postavit cyklostezku na tělese trati do Sedlčan

Bjorn

151 míst… Takže posbírají akorát tak ty vozy, co tam všude možně parkují už teď. Reálně se nevytvoří ani jedno místo navíc, jen se v tom udělá pořádek (pokud tedy nezůstane u parkování různě „na divoko“ i potom). Ale číslo do tabulky mají, tak asi asi úkol splněn.

Michal M

Tam je otázka jaký bude osud současných parkovacích ploch.

Babí B

My, co bydlíme v okolních obcích nedaleko Olbramovic, tak opravdu přijíždíme autem k nádraží, většinou není kde zaparkovat, a tak se parkuje i na vzdálenějších místech od nádraží. Ale větší problém je v tom, že si člověk koupí jízdenku na vlak, sedne si, v Benešově přistoupí mladý člověk a ze sedadla vás vyhodí, protože má jízdenku z mobilu. A jak už někdo psal, těch vlaků jezdí málo a jsou pomalé. Ono těch problémů kolem dopravy směr Praha je opravdu hodně a každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody.

Filip Jirsák

To je takový problém si také koupit jízdenku z mobilu nebo přes e-shop?

M M

PID nedává místenky a je asi 2x levnější než tarif ČD

Filip Jirsák

Cena vychází různě, když máte IN25, občas vyjde jízdenka ČD o fous levnější, obvykle je levnější PID. Babí B ale psal o „jízdence na vlak“, takže si pravděpodobně kupuje jízdenku ČD.

nowas

Tak si kupte taky mistenku.

Bjorn

A co? Udělal to právě proto, aby to místo měl, stejně tak, jako to můžeš udělat i ty 😀

Bakiy

Já jsem starej a tuhle jsem vyhodil mladýho… 🙂

tarten

Velmi správně. Aspoň to nebude takový šok, až se zavede mýto 200 Kč/den za vjezd do Prahy a zdvojnásobení parkovného tamtéž.

Petr

A až se zavede 200Kč /den za výjezd z Prahy, to bude ještě větší šok 😀

Jaaa

Asi jste nepochopil, že ten kdo vyjíždí, chce pak taky ještě i vjet…

Bakiy

A vy jste nepochopil… 😉

tarten

Pak celkově ubude jízd autem přes okraj i uvnitř Prahy a poklesne potřeba dalších silničních investic. Win-win.

Vojta

Osobně jsem fanda vlaků a léta jsem tak do Prahy jezdil (parkování buď v Říčanech, nebo Kolovratech, kde už stačí pouze pražská, a pak do půl hoďky v centru). Po přestěhování musím konstatovat, že vše závisí na vzdálenosti a také ceně lístku, parkovného, tedy na penězích. Že jde o finančně jednoznačně výhodnější variantu, nebo jak je to v článku napsáno, prostě jednoznačné vůbec není. Teďka, když jedu do Prahy ve dvou, tak mě kombinace auto + vlak vs. pouze auto stojí buď stejně, nebo i více než když pojedu autem od baráku až k prvnímu metru. Bydlíme 70km od Prahy,… Číst vice »

Pavel

A kde berete tu jistotu, že za parkování u metra nebudete platit, nebo že za okruhem kolem Prahy D0 nebude při vjezdu do města rovnou mýtnice pro mimopražské? Příště si kupte bydlení v Praze a bude Vám stačit Lítačka a máte to nejlevnější! Přesně pro tohle chování se ta Praha jednou uzavře.

Pavel

Jak počítáte náklady na auto? Ekonomicky by se mělo kalkulovat počítat 4-6 Kč / km na amortizaci jako u cestovních náhrad. Uvažovat jenom PHM není správně, auto něco stále a má svoji omezenou životnost, do toho servisu musíte, přezutí, nové pneu, provozní kapaliny ap.

Pavel

*stálo

Petr

To ale nikdo nepočítá, protože ta kasička na kolech ty peníze žere i v garáži. I když nepojedete autem, tak olej stejně měnit musíte, na STK také, gumy vám vydrží čtyři roky a máte je vyměnit. Tam je jediná možnost a tu VHD už prokaučovalo. Pokud je VHD tak kavalitní, že autotomobil nepotřebujete, pak nastává známé „Jediné auto, které vám nezestárne, je to, které si nekoupíte.“.

Kebab

By se mělo, i když to nebude pravda?

Pavel

Já rozvážím zásilky svým autem. Kdybych do ceny nenapočetl amortizaci, tak zkrachuju.

Všechno něco stojí, na to auto si musíš vydělat.

tarten

Kdo auto pravidleně krade, amortizaci počítat nemusí. Kdo má auto jako 20letou socku, má amortizaci pochopitelně nižší, ale počítá ji?

rzc

Treba ja mam 12 Kc/km ale zase mam v praci 17 Kc/minutu, takze kdyz usetrim 2 hodiny za den casu v aute vs MHD…

rzc

17 cisteho samozrejme

Petr

Víc jak 160 tisíc čistého měsíčně. To Vás ještě nevozí služební auto s řidičem?

Jaaa

Dojíždět každej den 70 km, to už opravdu není pro VHD, ledaže jste přímo na nějakém silném směru. Chlumec je tragédie, ačkoli by nemusela.

Michal M

Chlumec má naději na zlepšení a naopak, jeho současný stav bych s Olbramovicemi asi nesrovnával.

Jméno

Jeste aby ty vlaky měly kapacitu trati, nízký interval a přestup na metro.

tarten

Celkově se počítá s tím, že vlaková doprava do Prahy musí během několika desetiletí zdvojnásobit kapacitu. Zatím se dopňuje panterama nedostatek slonů, aby se mohlo jezdit zdvojeně kde se zdvojeně jezdit má. R. 2029 pak přibydou kapacitnější EMU400, pro ně se musí prodloužit nesmyslně zkrácená nástupiště. Bez Metra-S/Nového spojení II samozřejmě zdvojení kapacity zkrácením intervalů nebude možné dokončit.

tarten

Ohledně metra – stávající trasy už toho o moc víc nepoberou, hlavně v centru. Jsou potřeba další podzemní trasy, nejlépe rovnou vlakové.

Petr

Mělo by být povinné zajistit parkoviště v odpovídající kapacitě i vzdálenosti u každého nádraží.

Daniel Jablonecký

Povinné pro koho?

JF Kalimero

Pro státní správu.

Y.K.

Státní správa má povinnost zajistit dopravní obslužnost, nemusí to být nutně jen silnice, dálnice, obchvaty, mosty… I takové záchytné parkoviště k tomu patří.

Jaaa

Povinnost zajistit silnici nebo parkoviště pro vaše soukromé vozidlo je napsaná v kterémže zákoně přesně?

Y.K.

Obávám se, že problém bude v té „odpovídající kapacitě“, ale jinak souhlasím, že dostatečně kapacitní parkoviště by mělo být u každé stanice i zastávky, pokud se vlak bere jako páteřní systém příměstské dopravy.

Petr

To by tam ale musela být i odpovídající nabídka spojů. Jinak je to vyhazování peněz. I když se to rozmáhá, například P+R Stašov. https://www.facebook.com/share/p/NSqMSJNEY3fEGcNV/

Jirka z UL

….to je jetýýý…on někdo pojede z Prahy na chalupu jen tak nalehko nebo cokoliv objemnější tahat vlakem a pak ještě kilometr do kopce…
V neděli pojede se mnou mladá i s mladým a dneska jsem přes celou republiku musel přivézt auto. Už slyším její nadšení při cestování vlakem s dvěma velkými batohy, čtyřmi velkými taškami a to už kočár brát nemusíme.
Kdybych ji řekl, že pojedeme vlakem a vystoupíme někde na stanici a dvacet km pojedeme pak už autem ( tam vlak staví taky) , tak by mě sežrala za živa…. Že by zase nějaký čachry s penězi….

Filip Jirsák

Gratuluju, jste první, koho napadl takový nesmysl, že by se P+R používalo pro cesty z Prahy.

nowas

K neduhům stáří, postihujícím hlavně intelektuály, patří především dvě vady, komplementárně spojené. Je to: neschopnost udržet myšlenku a druhá vada: neschopnost myšlenku opustit.

FRX

No dojedete si sdíleným elektrokolem z Budĕjic do Olbramovic. Dáte si v Čapáku Babišův řepkovÿ toast. Popojedete VRTem do Říĉan a sdílenou mlunokolkou dojedete do Hostivaře. A tam je to už jen pár kroků do stanice Amerických Kosmonautû. A to je už jen kousek od Muzea !! A koks a amfet máte hned vefle .. .od Ráje ….

Xav

doteď tam 150 aut parkovalo denně zdarma a teď za to budou chtít platit. To určitě přiláká více lidí do vlaku ;o)

Michal M

Kvalita parkování odpovídá ceně. Rozoraná zámkovka, ze které se couvá do silnice, kde borci jezdí pade; pravděpodobně nelegální parkování v nákladním obvodu stanice; případně v trávníku / oraništi vedle cesty. Takový správný třetí svět.

A i tak je poslední vlak, ke kterému se dá jakž-takž spolehnout na zaparkování, 6:20 do Prahy.

Lucka

No hlavně zajistit aby se v jednom vlaku dalo sednout lidsky i s více jak 2 kocarkama. Tohle je fakt katastrofa

Bobik

No výborně. Teď ještě zajistit ty vlaky, aby lidi měli důvod jet autem jenom k nejbližšímu nádraží a ne až k metru.

Mimochodem, podle toho, co tu čtu, tak dojde „jenom“ k humanizaci současného stavu, bez potenciálu přilákat další. Jistě, nějak se začít musí, ale aby to u toho i neskočilo.

Svět

Humanizace? Počkej až to parkování zpoplatní.

Michal J

Přesně, nalákat a tvrdě zpoplatnit.

JF Kalimero

Zpoplatní. V Praze se taky neparkuje zadarmo. Nemáš-li na banány, nekupuj si opici.

Michal M

Potenciál přilákat další je zejména mezi těmi, kterým se tam už nepodaří zaparkovat.

Petr

Tak pokud je to z dotací nechápu cenu za parkování a k tomu pouze na 24h.
Parkovné by mělo být pane Borecký symbolické nebo grátis jinak je to nesmysl. Cena spolu s dotací většinou zahrnuje pravidelnou údržbu na 10 let u takových projektů. A pro občana to musí dávat ekonomický i racionální smysl. O počtu míst pro kola a o elektronabíječkách raději nebudu psát. Ale na volebních plakátech se to bude blýskat

tarten

Jezdíte autem a chcete všechno grátis.

rodilyslavkovak

a vy nechcete lítačku za 10 korun denně?

Kebab

“To je úplně něco jiného, protože…”

Michy

Chtít můžu, ale není to dlouhodobě udržitelné.
Stejné jako současné směšné ceny za „rezidentní“ parkování v Praze či požadavek na symbolický poplatek v parkovištích, které stály v řádu desítek/stovek milionů.

tarten

Residentní (nehlídané) parkování v Praze se samozřejmě bude muset zdražit také, aby se navodil trochu tržnější vztah s parkováním v garážích. Podobně jako letí nahoru daň z nemovitostí.

Demografický vývoj Prahy má své důsledky.

tarten

Ať se klidně lítačka zdraží (bude muset), ale ať se pak adekvátně zdraží i spotřební daň z PHM a chystané mýtné.

rejpal

Tak prumerne erarni naklady na jednu jizdu v prazske MHD jsou +/- 20 Kc. Prumerne erarni naklady na jeden prejezd osobnim vozidlem pre Barrandovsky most jsou 1,30 Kc. Prumerne erarni naklady na jeden prujezd tunelovym komplexem Blanka jsou +/- 50 Kc. Prumerne erarni naklady na jeden den parkovani v Praze jsou +/- 100 Kc.

Jake ze ma erar naklady s timto P+R? (+/- 70 Kc na auto a den?)

Jirka

Ta slavičí hloupost s terminálem ve Voticích a zastavováním R tamtéž už je tedy definitivně ve stoupě? Tak sláva.

Michal M

Ten terminál je pravděpodobně už schválený a v procesu stavby.
Jestli Slavíkovi ve vesničce zastaví rychlíky je věc druhá.

Tom

Terminál ve Voticích schválený není , město na to nemá peníze, novému vedení je jasné, že Slavíkův megalomanský projekt je blbost. Na nádraží se nyní buduje kanalizace a vodovod na horní Beztahov , protože se díky lomu ztrácí voda ve studních.
Pod Slavíkovým odborným dozorem coby starosty ZAPA 5let překračovala těžební limity. To se samozřejmě neobešlo bez následků , voda mizí, práší se každodenně až do Olbramovic.
Na nádraží když projede rychlík od Tábora, tak se zvednou oblaka prachu z kolejí. Chudáci co tam čekají venku na bus. Tam postavit terminál je nesmysl .

Jan

Kdo tady financoval ta dosavadní parkoviště?

Milan

Asi logicky přímo obce v nichž jsou, což k nim bylo značně nespravedlivé, protoze víc slouží obyvatelům okolních obcí než těm místním

tarten

To je další z důsledků nesmyslného stavu, že jsou v ČR obce tak malé. Kdyby starosta a jeho finanční území bylo větší, tyhle nespravedlnosti by byly menší.

pAVEL

Čerčany-Pyšely, parkoviště

ABCD

Jedno místo cca 150 – 200 tis Kč. Ale to je včetně dobijecček, místa pro bicykly atd.
Teď mi přijde zajímavá otázka, kolik bude stát jedno místo na např. na terminálu Praha-východ či něčem podobném blíže u Prahy.

Jiří Kocurek

A ještě k tomu i obratiště autobusů. Levné je to nejspíš proto, že to bude na zemi, nikoliv na patra.

Filip Jirsák

Konečně. P+R v kraji má podstatně větší smysl, než P+R na kraji Prahy nebo v Praze.

Milan

Smysl má obe – okolo Prahy je velmi hustá obydlenosr a už dnes na hranici Prahy jsou spoje PID ve špičce plně, a kde vzít další busy a jejich řidiče? Nutit jezdit autem tzv. bokem k vlaku je totální nesmysl – když už tak jedine zřídit tangenciální napájecí BUS linky, ale jsme zpět – kde vzít busy a jejich řidiče?

Filip Jirsák

Další busy a jejich řidiče vezmete třeba tak, že přestanete investovat do IAD. A ještě spousta peněz zbyde na jiné věci.

tarten

Zbytečně mnoho nákladu jezdí jednotlivými kamiony místo vlakem, v EU je % mnohem příznivější. Takhle s kamionem jezdí spousty řidičů, co by byly potřeba v busech.

tarten

Další zdroje (pro PID) jsou autonomní metro, autonomní tramvaje.

M1M2

Kolik rychlych vlaku odtamtud do Prahy jede? Jeden za hodinu. Chtěl bych vidět Pražáka co o víkendu jede nějakých 60 km zastávkovým vlakem na svoji dacu. Máte o cestování zvláštní představy. Tipují, že vysledkem bude kultivace lokality. Víc lidí to nepřivede. A je krásne vidět, že k řešení potřebujete, aby ROPID a IDSK změnily přístup a zaváděli rychlou regionální dopravu. I ten její autobusový zárodek při integraci SID PiD zlikvidovali. Nad 20 km od Prahy se hrncovat zastávkovým spojem nic moc. Vedení těchto institucí bych nechal denně jezdit třeba celou trasu linky 384. Jedete do Prahy a v soumesti Kr.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pražák na svoji chatu to P+R nevyužije. Pokud přijel z Prahy vlakem, tak má auto v Praze. Pokud přijel z Prahy autem, tak proč by ho odstavil u vlaku a šel pěšky?

Pro opačný směr (viz článek, stálo se všude možně) bude přínos velký.

M1M2

Já neříkám aby ten prazak využíval P+R. Já se ptam jestli využije toho „luxusu“ a bude se kodrcat 60 km nějakou zastavkovou konkou. Nepletu li se je tam jeden rychlík za hodinu. A ten když se CD zachce oholi na dřeň, zruší, zkrátí, premeni na Os…. viz jak se nakládá s R16. To je o ničem. To vyjma R vyžaduje ještě jeden zrychlený vlak v hodině a to jde mimo rámec uvažování a logiky ROPID a IDSK

Jiří Kocurek

Kraj v roli objednatale by to mohl změnit, Sp již byly vynalezeny, integrace R taktéž. Toho koně, který předběhne osobák z Benešova do Olbramovic bych rád viděl.

PS: Veřejná doprava se rozhodně nedá organizovat jen z pohledu pražáka na chatu.

M1M2

Tak jsem si dal tu práci a otevřel jízdní řád. Jeden R za hodinu + ráno ve špičce dva Sp navíc. Na to Vám nikdo další z auta do vlaku nepřejde. To je čistá revitalizace lokality, marketingově prodaná jako P+R. . A když Vám ten R ujede, tak ta koňka je 18 zastavení + jeden přestup s čekáním. To má do atraktivity daleko. Ono to v hloubi kraje musí jaksi dávat logiku, běžný člověk uvažuje jinak, než dogmatický taktouš/šotouš. Dám úplně jiný příklad, pojedete od Plzně po D5, nádraží v Berouně je pouhý 1 km od Exitu 18, takže výhodně… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Tolik zbytečných řečí a přitom stačilo jenom napsat, že vy to využívat nebudete.

nowas

A co chceš? Aby to jezdilo jako metro?

tarten

Zatím těmi rychlíky nejezdí tolik lidí, aby to stálo za půlhodinový interval, jsou dost krátké i na ten hodinový, tak co chcete? Postupný rozvoj spěšňáků směrem k prokladu je jediné co se zatím dá nabídnout.

Michal M

Mhm, takže ty tu napíšeš kilometrový příspěvek o škodlivé neznalosti prostředí, přičemž lokalitu znáš z jízdního řádu, jo?

Jirka z UL

Jen doplním – normální člověk potřebuje fungovat, na jakémkoliv rekreačním objektu je furt něco třeba, a už vidím jak ve vlaku někdo táhne třeba tři pytle cementu..

tarten

Normální člověk netahá na chatu tři pytle cementu každý víkend.

tarten

… a když se toho sejde víc, tak si zjedná nebo najme dodávku.

Michal M

Asi kilometr od toho nádraží jsou obří stavebniny, ve Voticích druhé. Proč tu máš potřebu blábolit?

Saljack

Tak třeba já ho využiji, protože přes léto jsem na chalupě a když opravdu musím do Prahy, tak klidně jedu vlakem.

tarten

Znám jednoho Pražáka, co to dělá přesně takhle. Vlakem přijede v pátek do městečka na nádraží, koupí krámy a dál na chatu pokračuje autem. V Praze to auto k ničemu nepotřebuje. 😀

Twix

P+R dál od Prahy má stejnou funkci jako to na okraji Prahy, není to k tomu aby tam někdo v pátek večer přijel, vyzvedl si auto a dojel na chatu 🙂 Samozřejmě trať musí být dostatečně rychlá a spolehlivá, což tady celkem platí, a ten interval R+Sp aspoň ve špičce už se dá. Mohlo by toho jet víc ale spíš bych vylepšil vozový park.

M1M2

Hodina ve špičce se dá? Tak to šťastnou cestu.

Jiří Kocurek

Brno-Olomouc jezdí á 2 hodiny.

frank

tak projet třeba jen pár kilometrový úsek Újezd nad lesy Běchovice ke Spojce a pak pokračovat po Spojce nebo na Počernice k Průmyslové je kolikrát na 40-50 minut zatímco vlak to z Úval do čistého centra
prosviští za 30 minut..

Jirka z UL

Normální člověk furt na chatě potřebuje dělat, přivézt materiál, zavazadla, tohle parkoviště je pro rekreační účely fantasmagorie.
Já jezdím pravidelně přes republiku a jedu buď od začátku vlakem, ale když je něco potřeba tak beru auto.
Jo párkrát jsem s autem jel k bližší stanici, protože mě nevycházel připoj…ale to tak vše.

duda72

Na chatu Vás nikdo vlakem neposílá

tarten

Pražák je rád, když mu na chatu jede vlak jednou za 2 hodiny. Když je to každou hodinu, je to úplná pohoda.

Kebab

K čemu vyhrazená místa pro elektromobily? Jednak má elektromobil nižší lokální emise, takže by ve městě měl vadit méně a hlavně, když se ostatní místa zaplní a vyhrazená ne, tak pojede do města nuceně právě spalovák.

Filip Jirsák

Kvůli nabíječce.

Kebab

O nabíječkách se právě v článku nepíše. Ale vzhledem k převažujícímu způsobu využití (přes 8 hodin stání) to případně budou asi spíš pomalejší nabíječky. Snad tedy nebudou nějací záškodníci odpojovat kabely.

Filip Jirsák

Nepíše, ale dá se to předpokládat, když tam budou vyhrazená místa pro elektromobily.

MiMa

Nabíječky jdsou při současných cenách naprosto zbytečné. Kolik lidí, kteří mají v Olbramovicku EV nemůže nabíjet doma? Limitně 0. Ikdyby tím, že jdu k nádraží kousek nepotřebuje EV nabíjet každý den 10hodin.

A pak při pohledu do ceníku třeba ČEZu. Pomalé nabíjení za 8 Kč a po 6ti hodinách 2 Kč za minutu. Už těch 8 Kč je špatné. Lepší cena se dá sehnat doma i s tarifem D02 a ten je fakt pro EV naprosto nevhodný.

Leda by se rozhodla nabíječky provozovat obec, SŽ nebo kraj za nějakou lepší cenu.

none

Jezis, hned jim napis at je tam nestavi…

Filip Jirsák

Řidiči elektroaut naštěstí nemají povinnost nabíjet auto pokaždé, když potkají nabíječku. Takže když někdo nebude potřebovat auto nabít, prostě zaparkuje mimo vyhrazené místo.

Jirka

Že jich na vesnici je, těch elektrovozítek 😂

Daniel Jablonecký

Jako že budeme všechno budovat na současnou potřebu a až se ta potřeba za pár let změní, tak na to budeme koukat jak sůva s nudlí?

Filip Jirsák

Do budoucna jich bude 100 %. A to P+R se asi nestaví s plánovanou životností 5 let.

tarten

To je ale dost vzdálená budoucnost. Zatím řekněme 30% do 20 let. Mmch, životnost nabíječky nebude zas tak ohromující.

Filip Jirsák

Nejde ani tak o nabíječku jako takovou, ale o to, že k ní musíte přivést elektřinu. To P+R se snad staví s životností delší než 20 let.

tarten

Podle toho co kolem sebe vidím mi nepřijde, že by dokázali silový kabel zakopat do země tak, aby se na něj 20 let nemuselo šáhnout.

Filip Jirsák

SIlové kabely jsou v zemi i mnohem déle.

Matěj

Auta tvoří zácpy, je jedno jestli jsou elektrické nebo spalovací

Kebab

Proto mě to právě překvapilo. Jednak asi většina mimoměstských majitelů EV teoreticky takhle může až 18 aut “muset” jet až do Prahy, i když by jinak zůstala na P+R.

Kebab

“majitelů EV nabíjí doma”, sorry, vypadl mi kus textu.

Filip Jirsák

Pokud bude to parkoviště každý den plné, může se rozšířit nebo postavit další.

tarten

A když to bude obecný jev, zvedne se mýtné do Prahy.

Petr

V seznamu chybí P+R Dubenec – Skalka.

Petr

Jasně a tam kde jsou P+R, tak raději R26 nezastaví i když má podivné křižování mezi Příbramí a Milínem. 😀 Co na to kandidáti do kraje???

Jakub

Nevidel jsem nakres a nemam odhad, ale prijde mi, ze 151 aut uz tam parkuje ted. Aspon nebudou pohazene ve svahu, to je za me dobra zprava, jen jsem doufal ve vic mist

David

Snad všichni z těch 151 nejezdí sami a aspoň někdo je ve dvou. Takhle to není ani pomalu na jeden vagón.

Jiří Kocurek

150 lidí do vagonu, ne díky, nejsem sardinka. Vždyť tolik sedaček není ani v patráku.

tarten

To je na dvě Béčka. A ten vlak není jen pro tuhle obec.

kámo

Dobrá zpráva to samozřejmě je. Snad jen nenapálí parkovné, aby se to lidem vyplatilo.

Jirka

Myslíte to parkovné v BN, kde si můžete za 30,- ponechat auto max. 14 hodin a každou další nad pak za 50,-/hod, tudíž jako nechat tam auto den či více dnů je poněkud drahej špás 😂

Libor

To není levné, zase smysl takové parkování je nestát tam týden v kuse.