Auto na nádraží, do Prahy vlakem. Středočeský kraj začal se stavbou prvního P+R parkoviště

Zahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský krajZahájení stavby parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský kraj

Součástí parkoviště je i místo pro téměř padesát jízdních kol.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bobik

No výborně. Teď ještě zajistit ty vlaky, aby lidi měli důvod jet autem jenom k nejbližšímu nádraží a ne až k metru.

Mimochodem, podle toho, co tu čtu, tak dojde „jenom“ k humanizaci současného stavu, bez potenciálu přilákat další. Jistě, nějak se začít musí, ale aby to u toho i neskočilo.

Svět

Humanizace? Počkej až to parkování zpoplatní.

Michal J

Přesně, nalákat a tvrdě zpoplatnit.

Petr

Tak pokud je to z dotací nechápu cenu za parkování a k tomu pouze na 24h.
Parkovné by mělo být pane Borecký symbolické nebo grátis jinak je to nesmysl. Cena spolu s dotací většinou zahrnuje pravidelnou údržbu na 10 let u takových projektů. A pro občana to musí dávat ekonomický i racionální smysl. O počtu míst pro kola a o elektronabíječkách raději nebudu psát. Ale na volebních plakátech se to bude blýskat

Jirka

Ta slavičí hloupost s terminálem ve Voticích a zastavováním R tamtéž už je tedy definitivně ve stoupě? Tak sláva.

Jan

Kdo tady financoval ta dosavadní parkoviště?

Milan

Asi logicky přímo obce v nichž jsou, což k nim bylo značně nespravedlivé, protoze víc slouží obyvatelům okolních obcí než těm místním

pAVEL

Čerčany-Pyšely, parkoviště

ABCD

Jedno místo cca 150 – 200 tis Kč. Ale to je včetně dobijecček, místa pro bicykly atd.
Teď mi přijde zajímavá otázka, kolik bude stát jedno místo na např. na terminálu Praha-východ či něčem podobném blíže u Prahy.

Jiří Kocurek

A ještě k tomu i obratiště autobusů. Levné je to nejspíš proto, že to bude na zemi, nikoliv na patra.

Filip Jirsák

Konečně. P+R v kraji má podstatně větší smysl, než P+R na kraji Prahy nebo v Praze.

Milan

Smysl má obe – okolo Prahy je velmi hustá obydlenosr a už dnes na hranici Prahy jsou spoje PID ve špičce plně, a kde vzít další busy a jejich řidiče? Nutit jezdit autem tzv. bokem k vlaku je totální nesmysl – když už tak jedine zřídit tangenciální napájecí BUS linky, ale jsme zpět – kde vzít busy a jejich řidiče?

M1M2

Kolik rychlych vlaku odtamtud do Prahy jede? Jeden za hodinu. Chtěl bych vidět Pražáka co o víkendu jede nějakých 60 km zastávkovým vlakem na svoji dacu. Máte o cestování zvláštní představy. Tipují, že vysledkem bude kultivace lokality. Víc lidí to nepřivede. A je krásne vidět, že k řešení potřebujete, aby ROPID a IDSK změnily přístup a zaváděli rychlou regionální dopravu. I ten její autobusový zárodek při integraci SID PiD zlikvidovali. Nad 20 km od Prahy se hrncovat zastávkovým spojem nic moc. Vedení těchto institucí bych nechal denně jezdit třeba celou trasu linky 384. Jedete do Prahy a v soumesti Kr.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pražák na svoji chatu to P+R nevyužije. Pokud přijel z Prahy vlakem, tak má auto v Praze. Pokud přijel z Prahy autem, tak proč by ho odstavil u vlaku a šel pěšky?

Pro opačný směr (viz článek, stálo se všude možně) bude přínos velký.

M1M2

Já neříkám aby ten prazak využíval P+R. Já se ptam jestli využije toho „luxusu“ a bude se kodrcat 60 km nějakou zastavkovou konkou. Nepletu li se je tam jeden rychlík za hodinu. A ten když se CD zachce oholi na dřeň, zruší, zkrátí, premeni na Os…. viz jak se nakládá s R16. To je o ničem. To vyjma R vyžaduje ještě jeden zrychlený vlak v hodině a to jde mimo rámec uvažování a logiky ROPID a IDSK

Jiří Kocurek

Kraj v roli objednatale by to mohl změnit, Sp již byly vynalezeny, integrace R taktéž. Toho koně, který předběhne osobák z Benešova do Olbramovic bych rád viděl.

PS: Veřejná doprava se rozhodně nedá organizovat jen z pohledu pražáka na chatu.

M1M2

Tak jsem si dal tu práci a otevřel jízdní řád. Jeden R za hodinu + ráno ve špičce dva Sp navíc. Na to Vám nikdo další z auta do vlaku nepřejde. To je čistá revitalizace lokality, marketingově prodaná jako P+R. . A když Vám ten R ujede, tak ta koňka je 18 zastavení + jeden přestup s čekáním. To má do atraktivity daleko. Ono to v hloubi kraje musí jaksi dávat logiku, běžný člověk uvažuje jinak, než dogmatický taktouš/šotouš. Dám úplně jiný příklad, pojedete od Plzně po D5, nádraží v Berouně je pouhý 1 km od Exitu 18, takže výhodně… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Tolik zbytečných řečí a přitom stačilo jenom napsat, že vy to využívat nebudete.

Twix

P+R dál od Prahy má stejnou funkci jako to na okraji Prahy, není to k tomu aby tam někdo v pátek večer přijel, vyzvedl si auto a dojel na chatu 🙂 Samozřejmě trať musí být dostatečně rychlá a spolehlivá, což tady celkem platí, a ten interval R+Sp aspoň ve špičce už se dá. Mohlo by toho jet víc ale spíš bych vylepšil vozový park.

M1M2

Hodina ve špičce se dá? Tak to šťastnou cestu.

Jiří Kocurek

Brno-Olomouc jezdí á 2 hodiny.

frank

tak projet třeba jen pár kilometrový úsek Újezd nad lesy Běchovice ke Spojce a pak pokračovat po Spojce nebo na Počernice k Průmyslové je kolikrát na 40-50 minut zatímco vlak to z Úval do čistého centra
prosviští za 30 minut..

Kebab

K čemu vyhrazená místa pro elektromobily? Jednak má elektromobil nižší lokální emise, takže by ve městě měl vadit méně a hlavně, když se ostatní místa zaplní a vyhrazená ne, tak pojede do města nuceně právě spalovák.

Filip Jirsák

Kvůli nabíječce.

Kebab

O nabíječkách se právě v článku nepíše. Ale vzhledem k převažujícímu způsobu využití (přes 8 hodin stání) to případně budou asi spíš pomalejší nabíječky. Snad tedy nebudou nějací záškodníci odpojovat kabely.

Filip Jirsák

Nepíše, ale dá se to předpokládat, když tam budou vyhrazená místa pro elektromobily.

MiMa

Nabíječky jdsou při současných cenách naprosto zbytečné. Kolik lidí, kteří mají v Olbramovicku EV nemůže nabíjet doma? Limitně 0. Ikdyby tím, že jdu k nádraží kousek nepotřebuje EV nabíjet každý den 10hodin.

A pak při pohledu do ceníku třeba ČEZu. Pomalé nabíjení za 8 Kč a po 6ti hodinách 2 Kč za minutu. Už těch 8 Kč je špatné. Lepší cena se dá sehnat doma i s tarifem D02 a ten je fakt pro EV naprosto nevhodný.

Leda by se rozhodla nabíječky provozovat obec, SŽ nebo kraj za nějakou lepší cenu.

Jirka

Že jich na vesnici je, těch elektrovozítek 😂

Matěj

Auta tvoří zácpy, je jedno jestli jsou elektrické nebo spalovací

Kebab

Proto mě to právě překvapilo. Jednak asi většina mimoměstských majitelů EV teoreticky takhle může až 18 aut “muset” jet až do Prahy, i když by jinak zůstala na P+R.

Kebab

“majitelů EV nabíjí doma”, sorry, vypadl mi kus textu.

Petr

V seznamu chybí P+R Dubenec – Skalka.

Petr

Jasně a tam kde jsou P+R, tak raději R26 nezastaví i když má podivné křižování mezi Příbramí a Milínem. 😀 Co na to kandidáti do kraje???

Jakub

Nevidel jsem nakres a nemam odhad, ale prijde mi, ze 151 aut uz tam parkuje ted. Aspon nebudou pohazene ve svahu, to je za me dobra zprava, jen jsem doufal ve vic mist

David

Snad všichni z těch 151 nejezdí sami a aspoň někdo je ve dvou. Takhle to není ani pomalu na jeden vagón.

Jiří Kocurek

150 lidí do vagonu, ne díky, nejsem sardinka. Vždyť tolik sedaček není ani v patráku.

kámo

Dobrá zpráva to samozřejmě je. Snad jen nenapálí parkovné, aby se to lidem vyplatilo.

Jirka

Myslíte to parkovné v BN, kde si můžete za 30,- ponechat auto max. 14 hodin a každou další nad pak za 50,-/hod, tudíž jako nechat tam auto den či více dnů je poněkud drahej špás 😂