Infrastruktura Silnice

Auta se vrátí na most přes Nové Mlýny v půlnoci, omezení na silnici z Brna do Rakouska končí

Rekonstruovaná silnice I/52 přes Nové Mlýny. Pramen: ŘSD
Rekonstruovaná silnice I/52 přes Nové Mlýny. Pramen: ŘSD
Končí uzavírka, která letos v Jihomoravském kraji komplikovala provoz ze všech nejvíce.

Na silnici I/52 mezi Brnem a Mikulovem skončí o půlnoci omezení, které mělo letos na provoz na silnicích v Jihomoravském kraji bezkonkurenčně největší vliv. Otevírá se znovu most Pasohlávky přes nádrž Nové Mlýny, který se opravoval od března.

„Dnes skončila poslední kontrola za účasti všech zúčastněných včetně silničního správního úřadu a Policie ČR. Most uvedeme do provozu minutu po půlnoci z neděle na pondělí,“ uvedl na twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Už na počátku týdne proběhla na mostě zatěžovací zkouška, kdy najelo na most 6 plně naložených nákladních aut s hmotností 192 tun.

Most přes Nové Mlýny patřil dlouhodobě k největším ostudám české silniční sítě. Už předloni jej museli silničáři uzavřít a nasunout na něj provizorní most, po kterém mohli řidiči jet jen dvacetikilometrovou rychlostí. Stávají konstrukce byla zdemolována a nahrazena novou, spodní stavbu dělníci opravili. Součástí rekonstrukce bylo i rozšíření mostu pro cyklostezku, kterou financuje Jihomoravský kraj. Oprava vyšla na 294 milionů korun, provedly ji společnosti FIRESTA-Fišer a Eurovia.

Stavba byla výjimečná zejména tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Betony pod vodou byly v horším stavu, než jsme očekávali. Potápěčům navíc komplikovala práci zčeřená voda, která omezovala viditelnost. Dělníci pracovali také z pontonů, kde byly umístěny jeřáby. Složitější byla i logistika, protože se most nachází v ornitologicky významném území. Montáže vznikaly mimo staveniště a bylo komplikované na stavbu navážet a vysouvat konstrukce,“ popsal ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Uzavírky mostu silničáři využili k opravám povrchu dalších úseků silnice I/52 dohromady za zhruba 180 milionů korun. Dokončili například téměř čtyřkilometrový úsek mezi Pohořelicemi a Novou Vsí nebo opravu křižovatky u Aqualandu Moravia.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

uz se jezdi? 2 roky stavba plus 3 roky kecu.. a jak to jde.. horsi nez Balkan

Olda

Taky si myslím, že mohli ještě trošku „ubrat špónu“ a pustit to již po poledni, aby ten víkendový nájezd do Rakous jel už po opravené části I/52 a ne předposlední adventní neděli těm katolickým vesničkám to ještě osladit.

franzJosej

kolik tam je katoliku? vetsina jsou novocesi ateiste nebo pravoslavni

Ondřej Holub

To tam opravdu budou makat až do půlnoci? Nebo tam opravdu pošlou někoho, kdo o půlnoci změní značky? Nebo udělali extra doplňkové tabulky určující platnost těch značek? Moc tomu nerozumím, zdá se mi to v jakékoliv variantě zbytečně složité.

Luboš Beneš

Je to v ornitologicky významné oblasti, tak asi nechtěli rušit racky….a nebo musí dotvrdnout ten beton….

Doktor Trychtýř

“V půlnoci” bych rozuměl jako např. v hostinci Půlnoc. Uzavírka by měla skončit spíš o půlnoci, ne?

Petr

V některých částech Čech se to opravdu říká běžně, i když mně to trhá uši. Někde zase říkají „o poledni“, i když obvykle se říká „v poledne“.

Luke

Kurňa, kdyby to bylo „vo půlnoci“, tak to chápu. Ale „v půlnoci“ je opravdu divný

Petr

Páni redaktoři, to to vážně neumíte opravit, když je to v titulku a máte tady takové krásné upozornění? A už tak dlouho.