Auta s nejméně třemi lidmi budou v Německu moci do pruhů pro autobusy

Vyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: RopidVyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: Ropid

Osobní auta, v nichž jedou nejméně tři lidé, budou v Německu moci využívat zvláštní pruhy dosud vyhrazené autobusům. Počítá s

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Da se rict ze BUS-pruhy v Praze udelaly tu dopravni katastrofu. K tomu zklidnovani- kdy kazda stara neuroticka baba chtela klid pred barakem. a vysledek je cesky bordel.

Nikde na svete neni je tolik bus pruhu. A zaroven tak nedostatecne a zaostala infrastruktura jako u nas.

jirka

kolik je v Nemecku BUS-pruhu? minimum. Max. jeden pred krizovatkou a Dlouhy cca max 50m

Železničář z venkova

Koukám, že začít v Německé Islámské Republice prodávat nafukovací panáky v designu spolucestujícího není úplně špatný bussines 😄.
Možná by je šlo i sdílet a shrabnout na to dotaci…🤔?

jirka

no pokud vim tak nemecko docela funguje. I ty islamisti jsou docela vzdelani. Pokud zajdedu do Usti nebo Jeseniku, tak nachazim lidi na urovni islamisti pred 200 lety

Raddie

V Praze došli ještě dál, tam vyhrazený pruh vedle MHD slouží hlavně negramotným osamělým řidičům v Superbech a Audinách, kteří si zjevně neumí přečíst, co je to na té značce vlastně napsáno.

Radek Janata

Za tohle nejsou body, takže to takoví neřeší.

Jiří Kocurek

Hmm kdysi kdesi byl článek o tom, jak policista Y. Z. dodržuje rychlost cestou z/do práce. Možná je to podobný případ.

jirka

ono cesko je zvlastni . Autobusy jezdi mimo vyhrazeny buspruh. Ten je volny tak proc tam nemuzou jezdit auta?

jirka

aproc jsou pruhy vyhrazene i v noci kdyz autobusy nejezdi? co cech to skvost

Vašek

Neumím si úplně představit, jak se bude dané opatření kontrolovat. A bez kontroly těmi pruhy bude jezdit kde kdo stejně jako v Praze.

František

V Německu možná ne tolik.

MildaIV

To si jako opravdu neumíte představit, jak se spočítají lidi v osobním automobilu?

libcha

Ach jo, to je typické české myšlení: nařízení, které není možné kontrolovat, vynucovat a porušení postihovat represí, automaticky „nemá smysl“.

Všudebyl

Nesmysl, díky bohu, že pravomoc zůstává na obcích.

xyz

Nelogické. Vyhrazené pruhy z principu dobře poslouží jen tehdy, pokud budou určeny jen relativně malému % vozidel. Ne „autům od třech cestujících“ či (viz jiné návrhy na jiných místech) elektromobilům atd.

JiP

…tak on ten pocet aut, kde je vice nez 3 lidi je skutecne velmi maly. A navic si zkuste spocitat. -napr vagon bmz vazi skoro 50 tun a i pri plnem obsazeni dle ruzneho usporadani neklesne hmotnost zeleza pod 3/4 tuny na osobu a to neni zapocitana 90 t lokomotiva. Napr nase MPV vazi 1.5 t a je mozne ho obsadit 7 lidmy coz vychazi na cca 200 kg plechu na osobu a spotrebu pod 1l/100 km jedna osoba. Takze podpora plne obsazenych aut uplny nesmysl neni. A napriklad nase trate, kde neni plynula rychlost a neustale vlaky musi dobrzdovat… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Souhlas že těch aut obsazených více než třemi lidmi není a dává větší smysl je pustit do BUS pruhu než třeba taxi, kde je většinou jen jedna přepravovaná osoba, řidič je totiž v případě taxi mrtvá hmotnost. Ale opravdu nelze porovnávat ekologičnost různých druhů dopravy jen podle poměru mrtvé a živé hmotnosti, asfalt-guma vs. ocel-ocel jsou úplně někde jinde co se týká jízdních odporů. Eletřina systému trolej-sběrač vs. ropa taky něco udělá. Za další těch odporových strojů v osobní dopravě už moc není, asi 25× 150/151, občas nějaká slovenská 350, 7× 371 a pár 460. Navíc v dálkové dopravě není… Číst vice »

Tak to je to co tu pisu opakovane, ze nejake skutecne relavantni studie, ktera doprava jak je „ekologicka“ v podstate neexistuji a prispevkem jsem chtel jenom demonstrovat, ze situace neni tak cernobila, jak ji nekteri kresli a ze podpora plne obsazenych aut neni fatalnim krokem vedle. Koneckoncu to tak mnohde funguje a znam pripady i ze sveho okoli, ze do firmy jezdi chlapy jednim autem spolecne a jak casove tak financne to pak vubec nevychazi spatne.

MildaIV

Ekologie není věda, ale náboženství. A náboženství žádné studie nepotřebuje.

Karel

Věda je také náboženství a studie jsou její bohoslužba.

Jiří Kocurek

A tak se snate, že ekologický motorový vůz 810 využívající nízkých podporů ocel−ocel nelze srovnávat s moderním autobusem, který spotřebuje o 1∕3 méně paliva, protože ten autobus je aslfat guma, což je úplně nekdě jinde. Aspoň tak mi to bylo vysvětlováno. Dodnes jsem to nepochopil. Asi nemám ten správný ekologický mozek.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

No a evidentně nejen ekologický když porovnáváte vozidla, kterou jsou od sebe věkově 50 let a technicky ještě víc. No a já psal o ekologičnosti, tj. tam musíte započítat nejen spotřebu, ale i ekologické nároky na výrobu paliva, ekologické nároky na opotřebení dopravní cesty, ekologické nároky na výrobu dopravního prostředku… Nechcete se do toho pustit? Rád bych si přečetl něco fundovanýho. Ale obávám se že je to nespočitatelný.

Železničář z venkova

Silniční vozidlo přibližně stejné váhy a výkonu motoru bude mít vždy větší spotřebu než železniční, právě z důvodu řádově rozdílných valivých odporů.

Hanzi

Tak to by zde neprošlo. Z čeho by pak žila městská policie a spol. Zde je žádoucí aby doprava stála treba v Praze z jedné strany od Brna a z druhé od Chomutova. Je potřeba vydělat na slevy pro socky se 75%, třeba i pálením pohonných hmot v kolonach.

Zdeva

Odhadem 7 z 10ti aut jsou jednoválce…jak dlouho to asi vydrží??

Radek Janata

Ano, speciální pruhy mají smysl v USA, kde je veřejná doprava v troskách, takže po těch pruzích téměř nejezdí.

Dokonce to tam mají nastavené od dvou lidí v autě a stejně jsou ty pruhy prázdné, protože tam skoro každý jezdí v autě sám.

Limit „od tří lidí“ je taky problematický v tom, že se to blbě zvenku rozeznává, když jeden sedí vzadu.

ČD4ever

Zvedne se prodej nafukovacích panen a panáků 🙂

Jiří Kocurek

Veřejná doprava je tam v troskách a proto mají BUS pruhy. Zajímavé tvrzení, vůbec si totiž neodporuje.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

BUS pruhy tam nemají, ale tzv. HOV lanes https://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane#United_States. A jinak pozemní veřejná doprava opravdu v USA stojí za prd, snad s výjimkou východního pobřeží a částečně Kalifornie. Ale ano, mám kolegu, který nežije v ani jedný z těhle oblastí a do práce dojíždí příměstským vlakem. A mnohem víc kolegů ze stejné oblasti, kteří znaj jen auto a letadlo. Jo a do školy vlastně jezdili žlutým autobusem.

noerf

Pruhy pro zrychlení autobusů ve městech a popřípadě jednotky IZS zablokují auta a cyklisté.
Občas mám pocit, že německá vláda dělá hodně pro omezení vlastního obyvatelstva. Ono i představa, že 18 m kluoubový autobus, pojede za kolem, protože jej nebude moci bezpečně předjet je zábavná.