Auta mohou v Česku zdražit o desítky tisíc korun, tvrdí Česká spořitelna
Výroba vozu Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai
Pokud se automobilky nevzdají velké části svých zisků, cena nových osobních aut stoupne v příštích letech o desítky tisíc korun
Tak si říkám, že Evropská komise chce asi poroučet fyzikálním zákonům. Bylo by fajn, kdyby při své činnosti více přihlédli k možnému a nenechali se ovlivňovat svými sny.
Pokud byste článek četl pozorně, věděl byste, že řešení ke splnění emisních limitů v praxi existuje. Ale můžete klidně dál snít ve vaší nevědomosti.
Vtip je ale jako obvykle jinde než u emisních limitů. Ty totiž takové jevy jako je precese zemské osy či sluneční aktivita nepřetlačí, což v EK buď nevědí nebo vědět nechtějí. Mimochodem, největším emisním problémem je letecká, nikoli automobilová doprava, a to dlouhodobě a navzdory technologickým inovacím u proudových motorů. EK je sborem nikoli nepodobným marxistickým elitám nedávné minulosti. Proč tupý dav jezdí autem do práce, když má k dispozici alternativu veřejné dopravy? Zbytečných jízd a letů je tolik, že by jejich eliminací došlo k snížení emisí z dopravy o polovinu.
Precese zemské osy ani sluneční aktivita za růst průměrné teploty na Zemi fakt nemůžou. 😉
Můžou, ale jsou to změny pozorovatelné řádově v nižších desítkách tisíc let. Na současnou situaci tedy moc velký vliv nemají.
Největší smrad a spad je z námořní dopravy. Velké lodě plují především na mazut a podobné líbeznosti – bez filtrů a katalyzátorů.
tak jaký je čistý zisk škodovky a kolik zaměstnává lidí a průměrný plat?
jaký je čistý zisk české spořitelny, kolik zaměstnává lidí a průměrný plat?
Dobře tak, banky jsou ty pravé, které by měly nebankovním společnostem včetně autovýrobců kázat vodu, když samy víno pijí…
Jen ať zdraží. Individuální automobilová je stále příliš levná a dostupná na to, jaké škody (přímé i nepřímé) způsobuje.
Přesně tak. Jedna automobilka to má dokonce i v názvu!!!
Myslíte Škodu. To je ale podle Emila Škody z Plzně, rytíře. Ač neměl s Mladou Boleslaví nic společného.
To je teda logika. Jediny vysledek bude, ze Češi misto 14let starych aut budou jezdit v 18let starých střepech. Ale jen zdražování tupě fanděte.
Staré křápy ovšem nesplní emisní limity, tedy do měst se s tím nedostanou.
Tak do Prahé stejne nikdo soudny autem nejezdi a ostatních vesnic v republice se to nedotkne…
Staré křápy nemají co dělat v silničním provozu, howgh! Stará udržovaná auta do něj pochopitelně patří při celkově nízké emisní stopě navzdory plnění jen měkčí normy.
Čemu říkáte staré křápy? Spousta starších aut je v mnohem lepším stavu a menší zátěží pro životní prostředí, jak automobily novější. Takové chlazení katalízátoru benzínem je opravu hodně eko…
Já jezdím s devatenáct a víceletými auty. Ročně najedu něco kolem 7000 km včetně zahraničních cest na dovolenou se všemi. Platím nízké pojistné, drtivou většinu cest strávím ve veřejných dopravních prostředcích. Jízdním stylem dosahuji silně podprůměrných spotřeb. Moje auta jsou v perfektním technickém stavu, křápy vypadají jinak a mnohdy jde o značně novější auta, když se kašle na jejich údržbu. Mám spoustu pátel, kteří to mají podobně jako já. I auta se mají opravovat a ne tupě vyměňovat po třech letech užití. Způsob, jímž někteří lidé reprezentují sebe, svědčí o jejich odtrženosti od skutečnosti. Klid, on to vyřeší již příští… Číst vice »
Po 15 letech jste airbagy měnil, když deklarujete perfektní stav?
Proč bych si kupoval nové auto když nevydrží ani 5 let? Radši d jezdit starou vránou s min.naklady…nejsem milionář.