Auta mimo údolí Berounky. Kraj učinil krok k nové spojce od Hlásné Třebaně k pražskému okruhu
Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA
Nová silnice by měla výrazně odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky skrze hustě osídlené území.
Nevím jak moc je šťastný nápad cokoliv přivádět na pražský okruh, který se dá nazvat jedním velkým prů*erem, protože práce, nehody, zastavený cholupický tunel, kolony se konají pomalu každý den a dost lidí už raději zase jezdí po jižní spojce nebo břežanským údolím.
Nová silnice určitě pomůže, v podstatě nahradí starou úzkou plnou nepřehledných zatáček a křižovatek. Ale chtělo by to ještě pokračování, most přes Berounku mezi Řevnicemi a Zadní Třebání s navazující novou silnicí na Mníšek, které by nahradilo průjezd Řevnicemi s věčně zavřeným přejezdem a úzkou klikatou silnicí přes náměstí a především frekventovanou silnici mezi Řevnicemi a Mníškem plnou nepřehledných serpentýn (tu by pak bylo možné uzavřít a udělat z ní cyklostezku). Ideální trasu tohoto pokračování bych si představoval nějak takto: https://mapy.cz/s/duzuvahake
Tak přejezd silnice II/115 v Řevnicích se v rámci Optimalizace trati Odb. Berounka
(včetně) – Karlštejn (včetně) nahradí podjezdem.
Koukám, že takový ty hnědý čáry na mapě, co se jim říká vrstevnice, vám příliš nevaděj, co? Pročpak jsou asi na současný silnici mezi Řevnicama a Mníškem ty mohutný serpentiny, napadlo vás?
Právě proto dává smysl tu silnici nasměrovat na ten kopec mezi Řevnicí a Zadní Třebání místo toho, aby vedla přímo dolů do údolí, kde je třeba serpentinami překonat podstatně větší výškový rozdíl. A pro ty vrstevnice kolem řeky Berounky existuje také řešení, jmenuje se most. Mimochodem, je to jedno z mála míst v údolí Berounky, které ještě není hustě zastavěno domy, dotklo by se to převážně jen několika chat. Ty serpentiny na současné trase jsou mimo jiné proto, že ta silnice vede dlouhý úsek v prudkém svahu. Tomu se asi zcela vyhnout nedá, ale u trasy kterou navrhuji, by takový… Číst vice »
Dobrý. O vaší erudici se k tý věci vyjadřovat nadevše svědčí fakt, že se domníváre, že je to „ta Řevnice“.
Jako jo, napojit údolí Berounky mimo stávající stopu dává samozřejmě smysl, ale zaprvý moc neřeší obce ležící ns řece blíže ku Praze, a pak taky – ona zdejší doprava není zdaleka jen o ježdění do Prahy, hodně jí jde navrub i cestám mezi vesnicema podle Berounky. Takže by taky nebylo špatný uvažovat o přeložení II/115 tak, aby šla mimo Radotín, Černošice a Dobřichovice (ano, bylo by to hodně drahé).
No, napojit mimo stávající stopu… ono se to tady prezentuje jako nějaká úplně nová silnice, ale v podstatě je to zpřeložkovaná trasa existujícího spojení, co teď vede přes Mořinu, Kuchař, Chýnici a Ořech (které pak už paralelně existovat nebude). Už teď je to tudy zpravidla nejlepší spojení na západní kraj Prahy. Zároveň moc nevím jak moc to vůbec bude atraktivní pro Dobřichovice, resp. jestli se nezakáže průjezd Karlickým údolím (zatím platí zákaz při sněhu a náledí).
Ale tak jasně, že tímhle směrem se dá na Prahu vydat už dneska, nicméně je to jízda po točitejch okreskách. Pokud tam bude civilizovaná druhá třída, proč ne, jen si prostě myslím, že to pro půlku vesnic v údolí nic neřeší. Prostě, II/115 je přirozenou osou území a její přehlcenost se asi úplně nevyřeší tím, že vznikne silnice úplně jinudy, která bude řešit pouze jeden dopravní proud z mnoha.
Však píšu vlastně totéž. Přeložkami vylepšená silnice je dobrá věc (hlavně pro rezidenty a cyklisty v oblasti, v druhé řadě i pro auta která po ní přímo pojedou), ale nevím jestli třeba pro Dobřichovice už to není moc z ruky, aby se to projevilo. Do souvislosti s odlehčením II/115 bych to nedával.
Díky té nové silnici se především dost lidí bude moct tomu údolí zcela vyhnout. A kudy má vést doprava uvnitř údolí si musí nimby vyřešit především sami mezi sebou. A nebude to nic jednoduchého, především Černošice se rozkládají napříč celým hlubokým údolím, tam bude extrémně složité postavit něco nového jak skrz, tak okolo, tam je vůbec zázrak, jestli se skutečně podařilo najít řešení s náhradou přejezdu hlavní silnice s tratí. Možná jen Radotínu by bylo možné se poměrně jednoduše vyhnout po druhém břehu Berounky.
Do toho údolí jezděj jen lidi, který tam potřebujou, Tam fakt není žádný dopravní směr, který by se potřeboval údolí vyhýbat. Údolí je cíl.
Pak ale nechápu, s čím máte problém. Pokud do toho údolí jezdí jen lidi, kteří tam potřebují, jistě se mezi sebou dokážou domluvit, kudy tam vést silnice a další infrastrukturu tak, aby jim to vyhovovalo a dostali se bez problémů tam, kam potřebují. Nebo že by ne?
A mimochodem, pán je asi trochu namyšlený, když si myslí, že je pupek světa. Zřejmě mu nedochází, že existují i lidi, kteří se občas potřebují dostat z jedné strany údolí na druhou, případně z toho izolovaného konce údolí někam dál do světa. Těm ta nová silnice poslouží docela dobře.
Nic, nechme toho, to bych musel argumentovat jak pro tříleté dítě, a stejně si nejsem jistý, jestli byste pochopil, jaké pitomosti tu bohorovně a bez minimální znalosti lokálního stavu plácáte. Jinak je fakt bezvadná ta představa, že infra se staví tak, jak se „lidi dohodnou“. Jo, jasně, přesně tak se to dělá, to dá rozum.
Bože, tady je to fakt materiál čím dál nepoužitelnější. Lidi jako vy by měli debatovat tak vo fotbale.
Tak konečně! Jen ta Obludná zatáčka hned u Zbuzan je uplně mimo mísu!! – Narovnat a vést přímo, proboha!!!
Dále nikde neni uvedeno, jestli to bude logicky dělený čtyřpruh nebo jenom blbá jednička….
Bude to dvojka. Kraje jedničky nestaví.
A co takhle spojit hlásnou a zadní Třebaň
A kterou kozí stezkou pak?
A to by bylo nad rámec lokálního spojení dvou vsí dobré k čemu?
Jen aby to skutečně vedlo k odlehčení údolí Berounky, a ne jen celkovému zvýšení automobilové dopravy.
Krásná představa, ale kraj nemá peníze ani na prostou údržbu svých silnic a těžko někde vezme peníze na nové.
Dnes zcela odlišné zdroje financí. Ostatně je to vidět, nejen u silnic. Na výstavu peníze jsou, ale následné financování údržby je už problém.
Tomuto myšlení tleskám. Opuštění stávajících přetížených stop (resp. klikatých tras plných cyklistů) a svedení intenzit do takto koncipované spojky (včetně trasování) je adekvátní inženýrská reakce. Jenom…minimálně na třech místech nastanou tanečky s majiteli pozemků (jednoho i znám, obávám se, že mu odkazem na tento článek způsobím neklidné spaní). A myslím, že hodně rychle bude smeteno trasování kolem Zbuzan a Mirešického rybníku a spojka bude „kompromisně“ napojena na plánovaný obchvat kolem obce Ořech.
Jestli se o tom záměru dozví z novin, tak to není úplně nejlepší. Ale úřední vývěsky stejně nikdo nečte, tak co. Se zbytkem souhlas, než to lámat přes koleno, tak radši novou trasu a když se využijí staré trojky, tak ještě větší pohoda.
Mám neustále v živé paměti „hanácké serpentíny“, kdy se silnice klikatí rovinou mezi poli. Zabítá tím větší plochu, než kdyby vedla přímo…
Jinočany, Zbuzany a kraj s tímto trasováním souhlasí.
Zbuzany požádaly o posun trasy dál od rybníčku Mařánek, ale prý to moc nejde kvůli návaznosti na okolní stavby (moc nevím které). Jinočany pochopitelně souhlasí, když se nadále nebude dát jet skrz obec Jinočany k exitu Jinočany.
V Hlásné Třebani (Rovině) jsem bydlel a trasa přes Černošice bývala až tou poslední volbou. Směr střed Prahy je lepší jet přes Všenory a Jíloviště, směr Stodůlky/letiště pak přes Kuchař a Ořech, což bylo o něco rychlejší než do Loděnice na D5. Všechny tyto trasy jsou docela průjezdné, ale úzké, klikaté, v létě plné kol, v zimě se zase může stát že kvůli náledí nejde vyjet z toho údolí ani po jedné z nich. Teď bydlím ve Zbuzanech, smysl této stavby chápu ale samozřejmě se mi nelíbí že povede kousek kolem obce a těsně kolem rybníčku Mařánek, což je skoro… Číst vice »
Netlačily, úrovňová křižovatka by se nevešla mezi rybník, retail park a ČOV plus Jinočanský potok.
Mimoúrovňová křižovatka u Mirešického rybníka je určitě vhodnější než úrovňová. Pro napojení Jinočan a Zbuzan by zcela stačilo propojení od kruháče, který je nakreslen na vyústění sjezdu z dálnice, do té zatáčky na ulici Hlavní v Jinočanech. Existují na to i plány, byla by to součást obchvatu Jinočan. Otázkou spíš je, jak dlouho to budou ještě Jinočany blokovat. Ono to myšlení lidí v Jinočanech je stejně dost zvláštní. Ještě před pár lety by bylo možné jednoduše propojit silnice od Chrášťan a od Dobříče přes pole za vesnicí a zredukovat tak množství aut, které jim musí zbytečně jezdit přes náves. Mezitím… Číst vice »
Jen mi připadají nešťastné ty průsečné křižovatky, kdy původní radiální cesty protne úrovňově nový obchvat. To jsou nově vzniklá nebezpečná místa s častým výskytem nehod. V našem plzeňském kraji např. obchvat Třemošné nebo Hrádku.
Tahle silnice je sakra potřeba…
No supr zpráva. Konečně by se dalo z Prahy k Berounce dojet po normální silnici a ne se kroutit po úzkých a rozbitých dvojkach a trojkach. Pravdou je že dnes tak max z Radotína do Černošic tak nějak ok a dál směr Beroun tragédie. Tak snad se realizace brzy povede.
No, co se „tranzitu“ týče, tak směr Beroun je zcela irelevantní, neb tam z Prahy kolem Berounky fakt nikdo nepojede (a to ani při existenci nový silnice). Jedinej směr, kterej se tam dá označit za tranzitní, je ten úval mezi Hřebenama a Krasem, a to tak ještě maximálně někam po Všeradice. Už do Hostomic by tudy z Prahy jel jen šílenec, lucidní člověk to veme buď via D4 nebo via D5, který jdou z Prahy k Příbrami / Hořovicům téměř rovnoměrně zhruba 20 kiláků od sebe.
*rovnoběžně
Dovolil bych si spatřovati jistý rozdíl mezi pojmy „směr Beroun“ a „do Berouna“…
No, v tom případě se tedy bavíme o Karlštejnu a Srbsku, což ten páně Dieselovo argument ještě více vyvrací,
Konečně dochází i na krajské silnice. Setrvávání na trasách infrastruktury, která vznikala dle potřeb uživatelů před sto a více lety, je cestou do pekel. Teď ještě aby tento trend zejména v okolí Prahy dorazil i do Správy železnic. Kde spíš než vytváření nových spojnic, vládne příklon k odřezávání větví systému, bez smysluplné náhrady, když tyto větve svou trasou a provedením nenaplňují dnešní potřeby.
Železnice v okolí Prahy má smysl akorát od Kolína, Nymburka, Ústí, Berouna a Benešova. Možná bude mít i od Kladna ale nyní nemá. Zbytek je naprosto zbytečný a prakticky nepoužitelný relikt minulých dob, kdy jsme například rozmýšleli, zda do Davle pojedeme vlakem, nebo parníkem a vycházelo to leckdy lépe lodí.
Davle už dávno měla spadat pod Prahu. Jde o širší okolí Prahy. Protože nejbližší použitelný jižní obchvat Prahy po železnici je až přes Nemanice, tedy více než 100 km daleko.
To je ovšem hodmě štěpná logika, že by Davle měla spadat pod Prahu, protože jižní železniční obchvat Prahy je 100 km daleko. Ve stejný logice by měl pod Prahu spadat třeba Českej Brod, protože v Brně-Řečkovicích smrděj kanály.
Protože Prahy si to vyřeší rychleji, než Středočeský kraj, který netlačí ani na ten Tachlovický tunel. Naštěstí aspoň silnice považuje za důležité. V Případě, že by Davle byla pod Prahou, už by tam byla minimálně elektrifikace. Jinak vše souvisí ze vším.
Plácáte.
Pro Správu bude úspěch, když přestaví železnici do Kladna a na Letiště do podoby kapacitního eSka. Druhá taková je příležitost je do Neratovic. Tyhle jednokolejky mají šanci stát se využívanou tratí pro dojíždění za prací. Ale bez přestavby to nepůjde.
Naopak zavedení 810 do Trněného újezda by vůbec nic nevyřešilo. Ani s povinným přestupem z autobusu jedoucího z Hlásné Třebáně.
Bohužel je to tak. Tachlovický tunel nikdy nepostaví a aby veškerou nákladní dopravu od Plzně rvali přes Prahu, to je jen jejich zbožné přání. To že chybí jižní část jak středočeského silničního okruhu, tak železničního obchvatu Prahy, je smutným faktem. A v dnešní době, kdy se stejně po povrchu v zastavěném území moc stavět nedá, se vymlouvat na složitý terén, je trochu mimo.
Zatímco postavit „jižní železniční obchvat Prahy“ (tedy „nějak“ se dostat ze 170 na 220 tím terénem, co je v cestě) by bylo samozřejmě mnohem jednodušší, než stavět tunel (to, žeby se ta trasa nejdříve 20 let papírovala nechme stranou). Protože proč řešit ve švech praskající směr z Prahy na Západ, když se dá Praha vynechat a za ještě větší prachy propojit „Beroun s Benešovem“, žejo. Jo, to jistě vyřeší třeba nedostatečnou kapacitu 171 pobrat příměsto a všechno ostatní…
Tachlovickým tunelem se dostanete pouze do Prahy a to nejdřív za 40 let. Takže je nutné přemýšlet v intencích konce 21. století a ne v intencích dvacátých let 21. století.
Bože. A tu chimérickou spojku, se kterou tu šermujete, někdo vyfikne do pozejtří, co? Hele jako jo, je to tu šotoservr, čili se člověk samozřejmě nediví, že e to tu opravdu kvalitní přehlídka mašíblu, ale vymyslet, že je zbytečný stavět nový trati do hlavního města, kam chybí kapacita, a místo toho to město za několikanýsobek peněz (a času) obchvátit, to je fakt bizár.
Musíte se naučit číst a určitě víte, že u nás se staví dopravní infrastruktura cca po půl století od začátku plánování. Takže pokud chcete něco mít na konci století, je čas o tom začít uvažovat. Stejně jako se začíná uvažovat o krajské dálniční síti.