Austrian vyřadí vrtulová letadla, investují do airbusů pro střední tratě
Turbovrtulové letadlo Dash 8 - Q400 společnosti Austrian Airlines. Autor: Austrian Airlines
Letecká společnost Austrian Airlines chystá po návratu do zisku výraznou proměnu své flotily. Do roku 2021 hodlá vyřadit všech 18
Také bych se o linku Praha-Víděň nebál, párkrát jsem to využil v různé časy a bylo to plné, jednou jsem tam taky zažil ten Airbus. Chci se zeptat, v tom výčtu letadel nevidím Fokker, mají je ještě? Nevím jaký typ, mělo to sedačky 2+3 a letěl jsem tím předloni z Vídně do Varny. Na něm bylo zajímavé i to, že jak nesou letadla Austrian různá jména podle měst a zemí v rakouské monarchii, tenhle Fokker se jmenoval Prag 🙂
Nemají. Poslední let s Fokker 100 byl operován 31.12.2017
Ten Váš F100 „Prague“, jinak OE-LVI, dolétal už v březnu 2017.
Že je to plné, ještě nemusí znamenat, že se to vyplatí. Je to malé letadlo, náklady na sedačku jsou vysoké.
Jo, je to feeder na dálkové linky. Jenže, odlet z PRG včetně feederu oni prodávají často levněji, než ten samý let přímý z Vídně …
Na tom, ze aerolinka prodava let s prestupem z feedu levnejsi, nez samotnou cilovou destinaci ze sveho hubu, je bezna oraktika a delaji to vsichni.
Na tom neni nic zvlstniho.
Však to já vím a píšu. Proto se může stát, že je přínos feederu menší, než by se na první pohled zdálo. Pokud dokážou ten dálkový let vytížit i jinak, například feedery z bohatších států (kde se není třeba tolik podbízet cenou, jako při odletu z chudé Prahy).
Náhodou, let do Vídně ve vrtuláči byl pěkný zážitek 🙂
V tom případě se dá očekávat zánik linky Vídeň-Praha v barvách Austrianu. Ani při nasazení menšího Embraeru pro 120 osob nelze očekávat plné vytížení sedadlové kapacity, o A-320 nemluvě.
tak ono by stacilo, aby byl primy vlak v trase Praha-Pardubice-Brno-Viden-VIE, treba ve 2h taktu, a pak by tato linka uz nemela zadny smysl. a pro vsechny ostatni mista na trase uz vubec ne…
Což ovšem bez úvrati ve Vídni (chtějí-li Rakušané teb vlak dostávat i na nové hlavní nádraží) není dost dobře možné – nehledě k problému, co s takovým vlakem na „VIE“.
co s ním … no, to samý co s jinými railjety, které tam začínají a končí.
takové klasické železničářské – nejde to, protože se to nikdy nedělalo?
Úvrať se railjetem není problém, má řídící vůz. Větší problém je to, že ta linka z Prahy pokračuje dál na Graz, tedy zcela jinou cestou, než na letiště. Muselo by jezdit na letiště opravdu hodně lidí, aby se to mělo smysl. Mnohem více, než se vejde do pár vrtuláků.
Nebo pak rovnou railjety dva. Buď spojené, ve Vídni by se dělily, nebo to udělat formou zahuštění taktu na 1h. Jenže tu druhou hodinu už pomalu zabírá Jančura a ten zase nemá žádné řídící vozy.
To by melo smysl, kdyby.”cela praha” jezdila na letiste do vidne :)dvacet lidi z brna takovouhle saskarnu neuzivi.
Ano ano, to jste trefil přesně…proč když se to nikdá nedělalo👍👍
Ale mela. Napaji navazne lety Austrian Airlines. Bohuzel je, zejmena v jihovychodni Evrope, mnoho i vetsich mest, kam se z PRG naprimo dostat neda
Minimálně první ranní let PRG – VIE bývá většinou plný (další denní rotace jsem nezkoušel), jinak se většinou střídá Q400 a Embraer 195, někdy je na ranním letu i A319, takže i kdyby narostla sedačková kapacita, nemusí to znamenat zánik linky, když nyní ve všední dny bývá i 5 rotací (pak by stačilo snížit počet otoček). A pořád ten vlak není úplně ideální, minimálně pokud chcete stihnout lety z VIE v první polovině dne..
Austrian má ty Emrbeaery v konfiguraci pro 112 lidí.
Na letech do VIE jsou vyjímečně nasazovány i A321, což svědčí o velkém zájmu o tuto linku. Ke všemu tu létá jen Austrian. O existenci této linky bych se nebál.
Nevím, jestli to stále platí, ale ještě nedávno Austrian vlastnilo pouze jedno letadlo (B777), a ostatní vlastnily Tyrolean Airways. To jedno letadlo Austrian vlastnil, aby si zachoval status národního dopravce.
To již dávno neplatí. Tyrolean Airways (létající jako Austrian Arrows) byly plně integrovány do Austrian Airlines k 31.3.2015 a tím pádem rozpuštěny.
Vlastnictvi letadla s zadnym statusem narodniho dopravce nesouvisi.
V tomto konkrétním případě souviselo. Možno dohledat na internetu.
V tom mas podobny gulas, jako v tom, jestli je cestujici, ktery projde letistem, je odbaveny, nebo ne.
Co myslíte, že je hlavním důvodem?
1) nárůst konkurence ve Vídni (Wizz Air, Ryanair přes Laudamotion)
2) nižší efektivita malých letadel
3) nedostatek pilotů
4) vyčerpání slotů ve Vídni (68 pohybů za hodinu)
5) jiný důvod
Mimochodem, ve Vídni plánovali paralelní dráhu (podobně jako v Praze). Má to nějaký vývoj, nebo to usnulo?
Asi kombibace všech vámi popsaných důvodů, ale hlavně tratit několik desítek PAX na slotu obsazeném Q8 je při dnešním vytížení VIE i některých návazných letišť luxus.
Třetí dráha je stále v soudním řešení, takže nelze předvídat termín realizace, byť pozitivní stanovisko k povolení stavby se očekává.
Podle mne je ten důvod jiný. Průměrný věk flotily Q400 u Austrian je 15 let, nejstarší kusy jsou více než dvacetileté.
Tzn, že za ty cca dva roky by měli řešit jejich obměnu. No a rozhodli se to vyřešit vyřazením. Já osobně to ale tak horké nevidím. Hlavně proto, že hodně staré jsou i ty Airbusy, o B767 ani nemluvě. Tady čeká Lufthansu ještě hodně rozhodování.
Dobře dělaj. Je v tom kravál a u okna není místo na nohy. Oproti tomu jsou i ATR zlatý (z hlediska cestujícího).
Místo Embraeru 199 by to podle mého měl být E195s, 120 míst by tomu odpovídalo. E199 podle všeho neexistuje.
Ano, překlep, díky za upozornění.