Austrian vyřadí vrtulová letadla, investují do airbusů pro střední tratě

Turbovrtulové letadlo Dash 8 - Q400 společnosti Austrian Airlines. Autor: Austrian AirlinesTurbovrtulové letadlo Dash 8 - Q400 společnosti Austrian Airlines. Autor: Austrian Airlines

Letecká společnost Austrian Airlines chystá po návratu do zisku výraznou proměnu své flotily. Do roku 2021 hodlá vyřadit všech 18

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Také bych se o linku Praha-Víděň nebál, párkrát jsem to využil v různé časy a bylo to plné, jednou jsem tam taky zažil ten Airbus. Chci se zeptat, v tom výčtu letadel nevidím Fokker, mají je ještě? Nevím jaký typ, mělo to sedačky 2+3 a letěl jsem tím předloni z Vídně do Varny. Na něm bylo zajímavé i to, že jak nesou letadla Austrian různá jména podle měst a zemí v rakouské monarchii, tenhle Fokker se jmenoval Prag 🙂

Ulafme

Nemají. Poslední let s Fokker 100 byl operován 31.12.2017
Ten Váš F100 „Prague“, jinak OE-LVI, dolétal už v březnu 2017.

Radek Janata

Že je to plné, ještě nemusí znamenat, že se to vyplatí. Je to malé letadlo, náklady na sedačku jsou vysoké.

Jo, je to feeder na dálkové linky. Jenže, odlet z PRG včetně feederu oni prodávají často levněji, než ten samý let přímý z Vídně …

Jen tak

Na tom, ze aerolinka prodava let s prestupem z feedu levnejsi, nez samotnou cilovou destinaci ze sveho hubu, je bezna oraktika a delaji to vsichni.

Na tom neni nic zvlstniho.

Radek Janata

Však to já vím a píšu. Proto se může stát, že je přínos feederu menší, než by se na první pohled zdálo. Pokud dokážou ten dálkový let vytížit i jinak, například feedery z bohatších států (kde se není třeba tolik podbízet cenou, jako při odletu z chudé Prahy).

Raddie

Náhodou, let do Vídně ve vrtuláči byl pěkný zážitek 🙂

Zdeněk

V tom případě se dá očekávat zánik linky Vídeň-Praha v barvách Austrianu. Ani při nasazení menšího Embraeru pro 120 osob nelze očekávat plné vytížení sedadlové kapacity, o A-320 nemluvě.

Nekdo

tak ono by stacilo, aby byl primy vlak v trase Praha-Pardubice-Brno-Viden-VIE, treba ve 2h taktu, a pak by tato linka uz nemela zadny smysl. a pro vsechny ostatni mista na trase uz vubec ne…

železničář v důchodu

Což ovšem bez úvrati ve Vídni (chtějí-li Rakušané teb vlak dostávat i na nové hlavní nádraží) není dost dobře možné – nehledě k problému, co s takovým vlakem na „VIE“.

Jen tak

co s ním … no, to samý co s jinými railjety, které tam začínají a končí.

takové klasické železničářské – nejde to, protože se to nikdy nedělalo?

Radek Janata

Úvrať se railjetem není problém, má řídící vůz. Větší problém je to, že ta linka z Prahy pokračuje dál na Graz, tedy zcela jinou cestou, než na letiště. Muselo by jezdit na letiště opravdu hodně lidí, aby se to mělo smysl. Mnohem více, než se vejde do pár vrtuláků.

Nebo pak rovnou railjety dva. Buď spojené, ve Vídni by se dělily, nebo to udělat formou zahuštění taktu na 1h. Jenže tu druhou hodinu už pomalu zabírá Jančura a ten zase nemá žádné řídící vozy.

Jen tak

To by melo smysl, kdyby.”cela praha” jezdila na letiste do vidne :)dvacet lidi z brna takovouhle saskarnu neuzivi.

Tom

Ano ano, to jste trefil přesně…proč když se to nikdá nedělalo👍👍

...

Ale mela. Napaji navazne lety Austrian Airlines. Bohuzel je, zejmena v jihovychodni Evrope, mnoho i vetsich mest, kam se z PRG naprimo dostat neda

Pete

Minimálně první ranní let PRG – VIE bývá většinou plný (další denní rotace jsem nezkoušel), jinak se většinou střídá Q400 a Embraer 195, někdy je na ranním letu i A319, takže i kdyby narostla sedačková kapacita, nemusí to znamenat zánik linky, když nyní ve všední dny bývá i 5 rotací (pak by stačilo snížit počet otoček). A pořád ten vlak není úplně ideální, minimálně pokud chcete stihnout lety z VIE v první polovině dne..

Jen tak

Austrian má ty Emrbeaery v konfiguraci pro 112 lidí.

Czechia

Na letech do VIE jsou vyjímečně nasazovány i A321, což svědčí o velkém zájmu o tuto linku. Ke všemu tu létá jen Austrian. O existenci této linky bych se nebál.

Jakub

Nevím, jestli to stále platí, ale ještě nedávno Austrian vlastnilo pouze jedno letadlo (B777), a ostatní vlastnily Tyrolean Airways. To jedno letadlo Austrian vlastnil, aby si zachoval status národního dopravce.

Ulafme

To již dávno neplatí. Tyrolean Airways (létající jako Austrian Arrows) byly plně integrovány do Austrian Airlines k 31.3.2015 a tím pádem rozpuštěny.

Jen tak

Vlastnictvi letadla s zadnym statusem narodniho dopravce nesouvisi.

Ulafme

V tomto konkrétním případě souviselo. Možno dohledat na internetu.

Jen tak

V tom mas podobny gulas, jako v tom, jestli je cestujici, ktery projde letistem, je odbaveny, nebo ne.

Martin V.

Co myslíte, že je hlavním důvodem?
1) nárůst konkurence ve Vídni (Wizz Air, Ryanair přes Laudamotion)
2) nižší efektivita malých letadel
3) nedostatek pilotů
4) vyčerpání slotů ve Vídni (68 pohybů za hodinu)
5) jiný důvod

Mimochodem, ve Vídni plánovali paralelní dráhu (podobně jako v Praze). Má to nějaký vývoj, nebo to usnulo?

Pavel

Asi kombibace všech vámi popsaných důvodů, ale hlavně tratit několik desítek PAX na slotu obsazeném Q8 je při dnešním vytížení VIE i některých návazných letišť luxus.
Třetí dráha je stále v soudním řešení, takže nelze předvídat termín realizace, byť pozitivní stanovisko k povolení stavby se očekává.

Ulafme

Podle mne je ten důvod jiný. Průměrný věk flotily Q400 u Austrian je 15 let, nejstarší kusy jsou více než dvacetileté.
Tzn, že za ty cca dva roky by měli řešit jejich obměnu. No a rozhodli se to vyřešit vyřazením. Já osobně to ale tak horké nevidím. Hlavně proto, že hodně staré jsou i ty Airbusy, o B767 ani nemluvě. Tady čeká Lufthansu ještě hodně rozhodování.

watslaw

Dobře dělaj. Je v tom kravál a u okna není místo na nohy. Oproti tomu jsou i ATR zlatý (z hlediska cestujícího).

mikiqex

Místo Embraeru 199 by to podle mého měl být E195s, 120 míst by tomu odpovídalo. E199 podle všeho neexistuje.

Jan Sůra

Ano, překlep, díky za upozornění.