Austrian vyřadí desítky letadel, končí všechny turbovrtulové stroje i A319. Návrat před krizí čekají nejdříve v roce 2023
Odstavená letadla Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Austrian
Letecká společnost Austrian Airlines vyřadí celkem 28 letadel ze své flotily, tedy zhruba třetinu stávajícího počtu. Z pohledu sedačkové kapacity
Takže do PRG budou místo 4x denně dášenou (s občasnou alternací něčeho většího) lítat 2x E195kou. Resp. jestli vůbec spojení obnoví…
A Dášena mi fakt chybět nebude… ATR obou typů snáším dobře, ale z Dashe mě vždy po přistání příšerně bolela hlava.
Jinak, zajímavá otázka, jak a kdy/jestli se tenhle feeder obnoví. Point-to-point je to cenově monkey business a jako feeder dvou hubů to asi v následujících měsících nebude mít co „feedovat“ 😒
To si právě taky říkám, jestli VIE vůbec dává smysl v krátkodobém horizontu obnovovat. Je to samozřejmě především feeder (a ta poptávka tam před koronou byla slušná, AUA měla vždycky „zajímavé“ destinace – Balkán, státy bývalého SSSR, a další, i dálkovky), tzn. bude nutnost min. těch dvou rotací (ráno/večer), a to je otázka, zda budoucí poptávka z/do VIE „uživí“ 2×120 pax v E195. Teoreticky mě napadá nasazení ještě CRJ900 od mateřské Luftwaffe (84 pax). Nebo c/s s ČSA a játro…:-)).
No treba konecne se naucite na letiste dojet autem nebo vlakem, tak jako zbytek republiky…
Poněkud střízlivý odhad na konec roku ale nějak se k tomu postavili, kámoš Bureše nic nedělá, jen si stěžuje….
Dejme Číňanům lekci za ten virus a ten jejich podíl v ČSA jim seberme, stejně už má nulovou hodnotu 🙂
Aby nám pak Číňani nevykopali z Říše Středu Škodovku/VW, lichváře z PPF a všechen náš old school brak! Už 30 let taháme vůči Číně jen za kratší kus provazu.
Ať klidně vykopou. Z peněz, které v Číně dělá Škoda nebo ten lichvář, nemá Česká republika (a tudíž ani její obyvatelé) žádný profit.
PPF ale není česká firma. Oni mají sídlo v daňových rájích. Takže proč mluvíte o české firmě?