Austrian se po třech letech vrací k turbovrtulovým letadlům
ATR 72-600. Foto: Braathens Regional Airlines
Austrian vysvětluje návrat menších letadel slabší poptávkou na některých linkách.
Austrian vysvětluje návrat menších letadel slabší poptávkou na některých linkách.
Aj tak nepochopím, prečo sa Austrian zbavil svojich mašín Q400. Boli to ich, boli užitočné a teraz robia lízing…. Že by bol lacnejší, než vlastnými mašinami ? Croatian má stále svoje Q400, výborne im slúžia, lietajú tým Brusel a ešte ďalej a tu Austrian do Grazu musí lízovať. Veľmi čudná firma….
Lebo podlahli modnej vlne „CASM is king“ a male lietadla sa im „prestali vyplacat“
Zajímavé, že v Praze zůstávají proudová letadla. Ale chápu, často létá i A320. Holt se od nás nedá nikam dostat přímo, tak se musí přes Vídeň. Velmi smutné.
Aneb jak z toho, že do Prahy létá proudové letadlo udělat závěr o tom, že se z Prahy nedá nikam dostat…
no jo, ale co když vypnou proud? To pak nic nepoletí. Vrtule je vrtule
Na tom opravdu není nic zajímavého 🙂
mrkni na obsazenost linek do Vídně, třeba ta ranní OS 712 v 7:25 je plná dost a večerní OS 711 ve 21:45 z Vídně taky. Jsou to vše feedové linky na odlety OS z Vídně dál. Pak pochopíš proč nelétá ATR resp bývalý Q400, který to dříve rotoval, ale už je běžně nasazován E195
Aha, takže dôvodom nedávneho zrušenia night stopu v KSC je aby švédske posádky nedostali kultúrny šok? 🙂
BRA mám inak celkom rád, pár mesiacov boli moja domovská aerolinka. Bude celkom zaujímavé sledovať ako budú poskytovať OS produkt. Predpokladám že BOB bude ešte limitovanejší ako na Embraeroch (kde to už beztak bolo na krátkych linkách dosť zúfalé).
Ne, Austrian nedávno zrušily nightstopy na regionálních letištích jako úsporná opatření.
Práveže KSC ešte zatiaľ nighstop majú, končí až od letového letového poriadku.
* letného letového poriadku 🙂
Ano .. lebo manazment aerolinky robi business rozhonutia na zaklade toho, ako sa bude nejaka outsourcovana posadka citit na letisku. Wow … 🤦🏼♂️🤦🏼♂️
Ak už máš pokazený detektor sarkazmu, tak ti mohol napovedať aspoň ten emoji na konci 🙂
Podla sprav v odbornej tlaci by jedno z tych ATR malo byt v KSC priamo bazovane.
Night stop bol zjavne zruseny predtym ako sa dohodol tento wetlease a pocital so znizenim kapacity pri zachovani E95 ako typu.
Dnes su uz v predaji 2 lety denne s ATRkom.
No létat z Vídně do Grazu, to už mi teda přijde docela zhýralost…
Pokud pak přestupují na let v rámci Schengenu … Navíc přímo z Graz toho zase tolik na letiště nejezdí.
Vy jste teoretik, že.
Létat Vídeň – Graz je samozřejmě nesmysl, autem je to rychlejší, vlakem podobné. Jsou to přípoje.
Každý kdo trochu cestuje (chápáno ne autem do Chorvatska a s QS do Egypta) zcela chápe logiku napojit FEEDER letm druhé největší město v zemi na hlavní letiště. Stejně, jako by málokdo letěl z Brna do Prahy jako cílové destinace, nepoletí moc lidí GRZ-VIE. Pokud ale z Vídně dále pokračujete, je to už naprosto logická volba, pokud cestou třeba do Bruselu nebo Londýna neplánujete trávit celý den. Ano, jistě, pokud poletím jen na krátkou vzdálenost, čas na letišti + let vs auto/vlak není o moc lepší. Pokud ale dáme jako příklad cestu GRZ-LHR, s rychlým přestupem je cestující v Londýně… Číst vice »
To me tedy moc netesi, v dubnu VIE – KLU letim. No ale na ten pulhodinovy let se to skousne. A za dva roky s Koralmbahn to stejne bude lepsi vlakem.
Jo, VIE – KLU umira, pred covidem byly minimalne 3 lety denne, dnes sotva dva. Ale Austrian tomu notne pomahaji, kdyz zrusily nocovani letadla v KLU, takze se neleti v 6:00 do Vidne a ve 22:00 do Klagenfurtu, ale dopoledne a navecer.
To se ma s timhle wetleasem zas zmenit a vrati se nocni let.
ATRkou kolem světa!
Hmmm.. taková cesta kolem světa… v DC-3… nebo DC-6 … 🙂
Jestli jsem to počítal dobře, tak v současnosti nerealizovatelné.
Z Adaku na Aleutách ATR-72 přímo do Japonska nedoletí. Muselo by se tankovat na Kamčatce.
ATR by už měli zmizet v propadlišti dějin… Stejně jako 810.
řekl bych že ATRka jsou výrazně mladší než takové B737
A pročpak?
Naopak, letadla ATR mají na svou velikost bezkonkurenčně nízké náklady. Možná není tak pohodlné, ale na krátkých letech, kam je nasazováno, to není příliš důležité.
No, mají a nemají… Z hlediska dopravce ano, třeba na modelovém příkladu KSC-VIE-KSC jsou náklady na jednu rotaci u ATR72-600 zhruba 12000€, zatímco u E95 jsou 21600€. Jenže z hlediska cestujícího se prakticky nic nezmění, protože cena letenky se bude lišit jen minimálně, pokud vůbec. Jde o to, že náklady na nabízený sedačkokilometr – CASK – jsou 0,2243€ u ATR a 0,2456 u EMB a tak nákladová cena na sedačku na uvedeném úseku bude někde kolem 92€ v jednom směru u ATR a 99€ v jednom směru u EMB…
No, ale nejak furt zapominate na to, ze tech 99 eurovych letenek u EMB musi prodat Austrian 120, tech 92 eurovych u ATR jen 70… tak co pak asi zajisti lepsi obsluznost, ze.
Ale nezapomínám, jenže toho se můj komentář netýkal. Chtěl jsem upozornit na fakt, že náklady není možné posuzovat podle jedné veličiny a že v letecké dopravě se primárně pracuje s údajem CASK a tam prostě bezkonkurenční rozdíl není, protože dělá jen 10% ve prospěch ATR.
Na všech linkách je naradit B777 nebo A380….. 😀
Kromě celkové nesmyslnosti vašeho příspěvku… 810 má být jako co?
To je tak, když do letadel mluví šotouš.
Šukafon. M152.
Naopak – tohle je to správné letectví.
Nějaká fejkově zlatá A380? Prdlajs. ATR, Dash-8, DHC-6, Saab 340 .. to jsou ty správný letadla, ve kterých si člověk připomene zašlou slávu „průkopnického“ letectví.
Nad Alpami Zurich – Lugano s Darwin Airline v Saab 2000 nebo přes Skalisté hory Denver – Cortez s Great Lakes Airlines v Beech 1900D.
Nebo ještě dávněji MUC – PRG s Dash 8-100, kdy tu linku pro Lufthansu létaly Augsburg Airways.
S Widerøe to stále ještě jde, ale zatím nebyla příležitost.
Hmmm… z podobných perliček mám DHC-6 na Barra … Pak byly i koupený letenky na DHC-6 z SXM na St Barths – to ale zmařilo počasí.
Saab 340 z Brna do Prahy, to byl můj první let na ID letenku (na vyzkoušení) …
ATR bych teda raději asi z paměti vymazal, těch asi 80 letů mezi Prahou a Dusseldorfem a zpět se zapsalo .. no, asi nezapomenutelně.
Za mých časů, řekněme roky 2000 – 2010, létaly ČSA PRG – DUS pravidelně s B737.
V letech 2015 – 2018 tam (bohužel?) převažovalo ATR, většinou 72. Občas vyjímečně i 42.
A velmi občas vyjímečně tam letěli s A319 – to to pak často spojili do kolečka PRG-FRA-DUS-PRG.
Ty protažený obličeje lidí, co místo aby letěli necelou hoďku z FRA do PRG, letěli ještě do DUS a pak do PRG… to nechete vidět.
Toto delal SkyEurope pred krachem, no vlastne jako CSA
tohle nebylo úplně šťastné nikdy, ale když nešlo jinak… pak jsme se aspoň snažili mít přesný dny, kdy se ta 319 nechávala za každou cenu, abychom ty PAX nenas… až moc 😀
A čo sa vám tak strašného delo počas letu.
co by se mi melo dít?
Je to zpovykanec, to je cele.
Mně se ATR celkem líbilo, ale neuvítal jsem když to ČSA začaly nasazovat na linku do Bukurešti. Letělo to 3 hodiny, cca o hodinu déle než „dospělé“ letadlo, a v hlavě mi z toho ještě teď hučí.
Bukurest je jeste OK.
ale obcas slo ATR zahlidnout na Kievu (to pak letely dve za sebou, kdyz nejak nevysel Airbus) – a to fakt nechces 🙂
ty dvě ATR létali CDG 😀 ale to byl extrém, když 319 vypadla z technických důvodů. ale KBP se tím létalo, to je fakt. BUH občas. To se pak ale nestihlo včas vrátit na odpolední rotace 😀
I do kijeva, i do kijeva .)
ten KBP se létal ve spojení s KCS, ne?
KSC nevím, ale určitě jsem viděl jako zdvojený játro přímo PRG-KBP 🙂
Jednou chvili se litalo PRG-KSC-KBP s A319, ale to je mimo diskuzi o zdvojenych ATR.
Nejsilenejsi co jsem videl bylo ATR do BHX.
jen občas… 🙂 Já zrovna ty KSC letěl kámošovi na svatbu, ale ten večer jsem chytl ten pronajaty bílý šrot od Go2Sky a letělo to PRG-KSC-BKP-KSC-PRG… takový kulturní zážitek se vším všudy
Koho to zajima Travellere? Hlavne ze ses tam dostal ne?
ATR dobrý, já za svých pracovních let létal na otočky PRG-OSR-PRG, nalítáno dost, ale ne tolik aby mě to znechutilo… i když přiznám, že v dnešní době lepším letadlem nepohrdnu 🙂 Se Saabem jsem to štěstí neměl…
Co 220? To bude masinka
no, jestli i bude, tak do OSR se na pravidelce fakt nepodiva.
možná i bude, co já vím… ale OSR to určitě létat nebude 😀 Už není moc pro koho
Čím byste je chtěl nahradit?
Pokud zmizí, tak zřejmě zmizí v propadlišti dějin i ty linky. Kdybyste to dobře přečetl, tak byste to zjistil.
V Zábřehu mají mezinárodní letiště? 🙂 A zase ten Graz…
V Zábřehu u Hlučína letiště mají, není sice mezinárodní, ale mají. 🙂
Můžou přistát na mezinárodním letišti v Kunovicích a zbytek dojet vlakem.😁😁😁
V Přerově na pohodu.
Co je špatně s Grazem?
Všechna ostatní města jsou uvedena s českým názvem a Graz jediný s tim původním.
Obecně je preferováno užívání oficiálních endonym, ne exonym. Problém bych viděl naopak v názvech těch ostatních měst. Ale komolení dvou typů geografického názvosloví v jedné větě je samozřejmě naprosto špatně.
Mně to v té větě nějak nerušilo, jen jsem reagoval, co tam asi vadilo kolegovi, nicméně ano, měl by se použít jen jeden typ názvosloví.
Žádné takové pravidlo v češtině není, obecně ani není žádné pravidla, kdy a za jakých podmínek používat či nepoužívat české názvy u některých zahraničních měst.
to použití endonym vychází z oficiálního doporučení OSN. ve zkratce: „čí jazyk, toho název“
Tahle debata mi tu chyběla. Celovec a Bělák na vás:-)
A Stoličný Bělehrad, Pětikostelí, Miškovec, Velký Varadín, Cařihrad, Solnohrad, Zvěřín a Roztoky 🙂
nezapomente na Prešpurk.
a co teprv takový Cáhnov, Pušdorf, nebo Husník !
Mým favoritem je Marmarošská Sihoť.
Máte tam překlep. Graz totiž není původní, ale poněmčený Hradec (Hradec).
Skutečný překlep tam mám já. Díky automatickým opravám. Takže na konci má v závorce být Gradec.
No ještě je tam Celovec, ale do toho jsem raději nešťoural.
Graz je kratší, Štýrský Hradec je zbytečně dlouhý…
A Klagenfurt vám nevadí?🤔
To mesto sa ale Graz skutočne správne nazýva.
Správně je jak, podle koho? Když žily v dnešním hlavním slovenském městě tři národnosti, byl správný název toho města Bratislava, Pozsony nebo Pressburg? A je správně Bozen nebo Bolzano?
Prešporok!