Austrian kupuje starší A320, vyřadí postupně turbovrtulová letadla

Airbus A321 po přelakování do nového nátěru AustrianAirbus A321 po přelakování do nového nátěru Austrian

Letecká společnost Austrian Airlines vyřadí postupně ze své flotily do roku 2021 všechna turbovrtulová letadla. Místo nich nakoupí použité airbusy

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Hanzal

Kéž by všechny ty po**ané Dashe9 chtěli rovnou shodit někde ze skály do rokle a nechat zavézt. Tohle byl fakt velký omyl letectví…

Michal Štěpán

To není jen o spotřebě paliva. Čím více různých typů, tím větší náklady na údržbu a posádky (protože udržování její kvalifikace). Pokud mám nějaký málo rozšířený typ v malém počtu kusů, musím své posádky posílat na simulátor jinam a to stojí další peníze. Takže homogenizace flotily je logické řešení. Samozřejmě nevím, jaká je vize Austrian, ale ty vnitrostátní linky lze zredukovat na 1 až 2 spojení denně pro vazby na dálkovou dopravu ve Vídni a zbytek řešit pomocí vlaku. A třeba linka VIE-CGN ačkoliv letenky nejsou levné, oba páry letů Austrian bývají velmi slušně zaplněné (75 – 95%). Někdy bývají… Číst vice »

Lukas

Chcu bojovat proti nizkonakladovej konkurencii, ale ako sa uzivi A320 s kapacitou 160/180 pax na trase Salzburg, Linz, Innsbruck – Vieden Alebo Vieden – Budapest? Neje predsalen Q400 efektyvnejsia na tychto trasach? Btw Innsbruck – Vieden to nebyva moc plne tie Q400. Nehovorim, ze tieto A320 budu lietat len tieto trasy, ale su to trasy kde teraz tie turbopropy lietaju.
Alebo je aj moznost, ze tieto kratke trasy zrusia, lebo bojuju dost aj s zeleznicnou konkurenciou.

David

Se železniční konkurencí nejenom bojují, ale i spolupracují, viz AIRail: https://www.austrian.com/Info/Book/AIRail.aspx?sc_lang=en&cc=US

Nicky

Nakoupí A380 a porazí konkurenci kapacitou.

Ondrej Kucera

Plán na změny ve flotile Austrian oznámily už na začátku roku: …embraery mají být nově nasazovány na linky, které dosud obsluhují vrtulové bombardiery. Linky obsluhované dnes embraery mají zajistit nové airbusy….

Martin V.

I tak je to v obou případech nárůst počtu sedaček zhruba o polovinu (76 -> 120 -> 180).

Martin V.

Tahle otázka (Co dělat s dvakrát většími letadly na feederech?) mě taky napadla. Ale hned jsem si odpověděl protiotázkou: Hodlají ještě Austrian vůbec provozovat tyhle krátké vnitrostátní linky a linky k blízkým sousedům? Nebo nechají jenom pár frekvencí pro hlavní přestupní vlny ve Vídni a zbytek odpískají? Tohle bude zajímavé sledovat. Třeba ČSA nejkratší linky s turbovrtuláky odpískaly úplně. Ani Schwechat není nafukovací.

Jiří Kocurek

Linec – Vídeň? Vlak to zvládá z centra do centra za 1:13 až 1:35. Letecky to vyjde o hodinu víc ode dveří ke dveřím, jsou-li oboje dveře blízko centra na ne blízko letiště. Oni totiž rakušané nádraží ve Vídni neodsunuli, zrekonstruovali ho v centru. A navíc dálkové vlaky jezdí až na vídeňské letiště. Netřeba přesedat na nacpaný autobus projíždějící ucpaným městem ani na vlak vedený motorovým vozem řady 810, který sice jede k letišti, ale z nejbližší zastávky je to na terminál hodinu pěšky. Udělali to jednoduše: Vnitrostátní doprava jezdí po kolejích, feeder na dálkové lety jezdí po kolejích taky.… Číst vice »

Nekdo

kdybys vytahl hlavu z pisku, tak nove (!) videnske nadrazi neni rekonstrukce niceho, a navic je vyrazne dal z centra nez planovane nove brnenske nadrazi u reky. uz aby se u nas zacalo stavet taky, protoze ta oskliva parodie na nadrazi ve statlu je dobra tak maximalne pro primesto a i to snad nepojme vsechno…

Alibaba

Víděňské nádraží stejně jako Brněnské je za hradbami. Ve Vídni po rekonstrukci za hradbami zůstalo, v Brně hrozí odsun od těch hradeb pryč.
Z dopravního hlediska je blbost odsouvat v Brně nádraží směrem od centra.

Jan Pytela

Wien Hbf rozhodně není v centru, do centra to je nejprve alespoň 5 minut chůze ke stanici metra a pak 5 minut v pravidelně přeplněné U1.. Centrální lokaci je nejblíž Wien Mitte, kde staví S-Bahn a přímý vlak na letiště.

A mimochodem, vlaky kdysi jezdily např. i na Karlsplatz. Udělali z toho metro ;))

Jesenik

Z Hbf jsem byl předevčírem s U1 za cca 5 minut na Stephenplatz a jestli je U1 přeplněná tak potom nevím co je central line v Londýně.

Apex

No, hlavně AUA plánuje získat veřejnou podporu na provoz tuzemských linek ze strany vlád jednotlivých spolkových zemí (tedy praxi tak zásadně kritizovanou a odmítnou, co se rozvoje regionálního letectví týče, v našich končinách), takže jí ten feeding a boj s konkurencí nejspíš zafinancuje veřejnost: https://www.aerotime.aero/merve.kara/22842-austrian-airlines-to-seek-government-support-for-domestic-routes

Martin V.

Zajímavé… Ale feedovat Salzburg, Innsbruck, Graz a Klagenfurt pomocí A320 mi přijde docela odvážné. Asi budou muset spolkové země pořádně připlatit. Vždyť Solnohradsko má 530 tis. obyvatel, Tyrolsko 700 tis., Štýrsko 1,2 mil. a Korutany 560 tisíc. To vážně tolik Rakušáků potřebuje lítat do hlavního města? Z prvních dvou destinací je to na dálkové lety blíž do Mnichova a nabídka tam horší není.

Jen tak

je treba nebrat ta prohlaseni dogmaticky. na vetsine tehle regionalek lita dash, ten bude nahrazen embraerey.

a nektere linky embraeru budou nahrazeny airbusy.

vzdyt to neni tak tezke pochopit 🙂