Audit odhalil podvody s údržbou silnic, firmy práce dokladovaly stejnými fotkami
Oprava silnice v Ilustrační foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Jde o stovky případů, ŘSD chystá silniční šerify.
Jde o stovky případů, ŘSD chystá silniční šerify.
být silniční šerif by mě bavilo
To bych se obával, že občas některý šerif zmizí beze stopy zalitý v betonu. Idealista proti mafiím nemusí vždy jen vyhrávat.
Po dlouhých letech, kdy kilometr české dálnice byl dražší jak kilometr německé, přišli na to, že firmy podvádějí?
Ó jak bleskové…
Posledně byla diskuze, že zatímco na silnicích je pořádek, na železnicích se plýtvá.
Železnice má méně průhlednou strukturu řízení, potřebuje více odborných činností. :-/
Jako fakt?
No, jsme vlastně v ČR, takže tady je ochcávání normou.
Opravdu se mi tahle ubohá, vyčůraná česká povaha zajídá.
Tak aspoň, že se ty „práce“ administrativně velmi náročně neustále soutěžili, aby bylo dosaženo co nejnižší ceny v ostré konkurenci 🙂
Rámcová smlouva … takže nemuseli soutěžit každý kanál zvlášť.
U nas se platilo za sekani travy v unoru. A taky to nikomu neprislo divny 😀 Smlouva je smlouva…
Stop amaterismu. #Mátlven
Dobře Humprey, vyhrál jste. Zdá se že titul dopravního náčelníka nám za tyto potíže nestojí…
Práce za x mio. nikdo nekontroluje ani nepřevezme? Zrovna v okolí Prahy se desítky let prakticky nic velkého nestaví, takže zodpovědní pracovníci měli na kontrolu více než dost času…
No nejspíše odpovědní pracovníci zadavatele jeli s dodavateli půl na půl. To se pak peníze odklání snadno.
Co začít pořizovat i fotky ze staveb, kde se po několik pracovních dní nepohne ani myš, není stroje ani pracanta. Porovnat, zda pro tu dobu plánu prací odpovídala technologická přestávka. Jinak EXIF fotky umí vypovědět dost (trvat na jeho neodstraňování), i GPS nejeden fotopřístroj umí. Opět dobrá práce ŘSD, ale jinak smutek, v jakém absurdistánu žijeme (a v jakém hrůzném stavu je řada středočeských silnic, včetně mnoha dvojek). A když se zastupitelstvo jedné větší obce na Mělnicku opatrně dotazovalo na délku prací a zdali je sedm měsíců s poměrně komplikovanou objížďkou myšleno vážně (rekonstrukce 4,5km úseku), dostalo se kromě úřednického… Číst vice »
Exif se dá celkem jednoduše editovat.
EXIF vcerne GPS metadat ve fotce vam zmeni prakticky jakykoli, i ten nejzakladnejsi, editor fotek.
Opakuji se poněkolikáté, ale vůbec nechápu jak je možné odjet z JČ kraje kamkoliv a přesně na hranici se stane z pěkné silnice zanedbané místo s drncavým povrchem, bez čar, s propadlými krajnicemi, tento standard od sebe je vzdálen o dvě až tři třídy.
https://www.google.com/maps/@49.5366991,14.5221767,3a,75y,290.51h,87.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf3xNAvsS9gXEWHvCotVJxg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@49.2555835,13.7266146,3a,75y,101.42h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_RjPR_cw6HT4ODeNS1oRPw!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@49.5853126,14.8341422,3a,75y,177.33h,88.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1skwQr-nnnbuA9vZrtNVcy4Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@49.524732,14.3545893,3a,75y,201.67h,81.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1YMTHtXThBxQ5m69_Tdqlw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@49.2111447,15.2699832,3a,75y,22.08h,64.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1s20DRkSTIfTesYKNA467tyg!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@49.1632026,13.6860508,3a,75y,121.65h,68.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sX_tTNozJygzEL3FGKmU1Ng!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttuhttps://www.google.com/maps/@49.5638702,14.23255,3a,75y,212.57h,68.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk6D4Vvxh0FkKcNZ6VJ216g!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
no já nevím, ale jedno místo tam máte mezi jižními čechami a vysočinou , a zrovna ta část na vysočině vypadá líp 🙂
Tomu se říká výjimka potvrzující pravidlo. Nijak složité hledání to nebylo, většinu těch míst mám projetou. Většinou je to opravdu kategorická změna. Rád bych znal důvod.
Něco podobnýho jsem si říkala nedávno, když jsem přejížděla Skřítek v Jeseníkách… Kousek za cedulí s označením Moravskoslezský kraj začíná o kus lepší cesta. A to je docela co říct, protože ani olomoucká strana Skřítku na tom není nejhůř – v okolí Olomouce je to teprve ten správný tankodrom.
kdysi byla definice socialistického realismu cca takováto : popisuje svět ne takový ,jaký je, ale takový ,jaký by měl být ! tedy úředníci ve výše uvedené firmě byli vlastně soc-realisty 🙂
Asi je to jen vrcholek ledovce
Když to děláte furt dokola, zvyknete si…
A Ostrava stále nic…
Jo, jo, moravskoslezské silnice pod správou ŘSD, to je něco příšerného. Na I/11 či I/67 stále čekáme na zalátání děr po zimě.
Ad. I/11: v srpnu jsem si říkala, jestli je stále ještě „po zimě“, nebo už „před zimou“ a tak to nemá cenu látat…
Jsem rád, že na odhalení shodných fotografií škarpy si Ředitelství silnic a dálnic musí najmout nadnárodní poradenskou společnost KPMG. Jistě se jedná o rozpočtově zodpovědný přístup 😀
Rovněž by mě zajmalo co dělali zaměstnaci ŘSD, jenž měli provedenou príci přejímat nebo kontrolovat.
Tak SČ silnice jsou už dlouho dobu vyhlášené svým otřesným stavem. Což koresponduje s mafiánským vedením kraje v předchozích letech.
To je ale zase jiný příběh, na silnice ve správě ŘSD nemá krajské vedení vliv.
pravda
Ale Středočeského manažera rsd přece za cosi obvinili, tak zjevně si pak objednali externí audit a tohle našli…
A to nemusí být konec
Teď čekám na audit na SŽ.
M8te snad něco proti modrému zábradlí?!?
🙂
Rozbrus, hypoteticky?
(humor…)
Ano, piksli červené barvy. V rámci šetření ale budu jen puntíkovat.
Problém s modrým zábradlím už byl na stavbách SŽ vyřešen. Nyní se natírá antracitovou černou. Pokrok nezastavíš.
Novináři tomu říkají „ilustrační fotografie“.
😀
Je pro mě téměř neuvěřitelné, že se dá pohnout i se stání organizací. Výsledky jsou vidět jak v oblasti přípravy staveb, jejich realizaci včetně vysoutěžené ceny až po údržbu. Chválím, nemyslel jsem si, že je to vůbec možné👍
Kvanta úředníků.
Ale všichni jsou asi tělesně postižení, a schopni „práce“ jen v sedě v kancelářích.
Vy chytráku, víte kolik kde sedí úředníků? ty mýtické stovky tisíc státních zaměstnanců jsou především: – učitelé a další pracovníci ve školství – zdravotníci – vojáci, policisté, hasiči a občanští zaměstnanci ozbrojených sborů Ano, na obcích obecně sedí spousta lidí, ale pouze na městech, běžná obec má pár zaměstnanců, mnohdy žádného a starosta pracuje po večerech. A na městech řeší věci jako stavební agenda, správa vlastního majetku (vč. takových „zbytečností“ jako stavba a údržba silnic, chodníky, zelené plochy aj.), matrika, soc. záležitosti (jsou např. opatrovníky), další správní agendy (např. doprava, ŽP, projednávaní přestupků vč. dopravních aj.), vydávají lovecké a rybářské… Číst vice »
Jako, že by se zvedli ze židle, vzali lopatu a šli flikovat díry..? Zajímavá představa.
někdo má určitě v kompetenci se zvednout ze židle a jít odvedenou práci překontrolovat a převzít. Tohle se bohužel moc asi neděje….
Kdyby aspoň překontrolovali ty fotografie.
Na to existuje spousta progámků zdarma, které umí najít duplicitní fotky.
A študák IT by to měl být schopný nabouchat do MySQL i s načtením EXIFu a případných GPS souřadnic, čím by se ty fotky daly napárovat na openstreetmap.
Buď neprekontrolovali nebo to dávali dvěma či více kontrolorum nebo si fotku prostě nepamatoval. Já bych si fotku pangejtu či kanálu taky nezapamatoval