ATR jako bizjet. Nový koncept kabin cílí na prémiovou klientelu
ATR-72-600 s jednou z nových prémiových kabin kolekce ATR HighLine. Zdroj: ATR
Provozovatelé mohou podle výrobce těžit z prémiového designu a velikosti kabiny a bezkonkurenční dostupnosti letišť.
Zeptám se asi hloupě, ale létá to dnes na něčem z ČR? Před covidem jsem na to narazil celkem často (nejen ČSA, kde Bukurešť byla už celkem za trest, taky třeba Air Serbia), případně na Dášenu (Vídeň, Varšava, i bývalé Air Berlin), teď ale nevím… díky
jop
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/se-mdc
Belehrad – Praha, a je to opruz.
Bizjety se létá hlavně, kvůli úspoře času, takže jaký dává smysl použítna to pomalé letadlo?
Tu úsporu času ale netvoří rychlost letadla, ale to že letí podle potřeb zákazníka. I pitomá Cessna 152 umí uspořit spoustu času.
Ono zas tak pomale neni.
Letova doba ATR z Prahy do Parize je pod 2 hodiny. Boeingu 737 jen o pul hodiny kratsi.
A mic jinych prostredku vas do te Parize pod 2 hodky nedostane
A pak – plati to, co psal predrecnik. Hlavni benefit je to, ze letadlo na vas ceka.
A co když nepotřebujete do Paříže, ale na nějaké menší letiště, kde Boeing nemůže přistát? Rázem je ATR rychlejší.
Ten nápad udělat z ATR bizjet je od nějakých démonů z kanceláře, co tím nikdy neletěli? Hluk, vibrace, … Za to fakt nikdo připlácet nebude.
Tak je to asi jako nápad udělat první třídu v šukafonu.
Jo a nebo prestavet favority na limuziny …
ATR je globální produkt. Řekl bych, že asi najde větší uplatnění v zemích se členitým terénem, s letišti s krátkou VPD, s řídkou sítí silnic (Severní i Jižní Amerika, Jihovýchodní Asie, Afrika).
Navíc bych řekl, že s minimálními náklady pokryjí další, byť malý tržní segment.
„ATR poukazuje na fakt, že jeho letadla spalují o 45 % méně paliva a vypouštějí o 45 % méně CO2 než proudové stroje.“
To je pěkné, ale také jsou ATR cca o 40 % pomalejší než bizjety…
Na kratke vzdalenosti bude to ATR efektivnejsi. Netusim od kolika km se to lomi.
Nechteji tim litat ani cestaci, pokud je jina moznost… natoz businessman
Ja se tim ATR konecne koncem leta proletim, tak si na to chci udelat nazor. Na Dash-8 nevzpominam ve zlem – snad jenom na tu rousku na ksichte…
Dash je rychlejší a hlučnější, ATR je tedy krapet pohodlnější v kabině.
Někde v jižní Americe by to někdo mohl koupit, ale na běžné tratě se to nechyti.
Osobně jsem s ATR problém neviděl. Mám ještě z dob ČSA nalétáno po Evropě a i mezi ostrovy s novější 72-600 dejme tomu tak 25-30 hodin a na krátké přískoky (kolem dvou hodin) je to pro mě plně dostačující letadlo. Ale uznávám nejsem náročný, na kratší trasy mi hluk nevadí neboť spát nepotřebuju a aspoň se při trochu dobrém počasí lépe kouká na zem neboť se létá v nižší výšce. A i jako „lowcost“ premium cestování (pokud bych neměl na cestu kolem světa od SW etc. s nějakým proudovým typem) by mě to neuráželo. Ale opravdovou business klientelu to asi… Číst vice »
Koukam do sve statistiky – 75 letu s Dash-8, 44 s ATR-72. Obe letadla jsou v pohode… a narozdil od jetu je tam vic mista na nohy, pocet sedacek je dany a aerolinky nemuzou pridat extra radu aby usetrili par cm. Nejvetsi vyhoda je dana letisti, kde to leta. Vetsina mych letu byla bez bezpecnostni kontroly, z maleho letiste, kufry jsou za chvilku venku (a nebo rovnou na plose). To vse je velka uspora casu. Ale pokud jsem letel s OK z PRG, nic z toho neplatilo. A jestli bych radsi letel s B737 nebo A320? No to asi ano,… Číst vice »
Nevím, jak to myslíte, ale počet sedaček se může lišit podle dopravce, tak jako o jetu. U AT75 nebo AT76 je sice standard 72 míst, ale konfigurace podle dooravce se pohybuje od 68 do 78 (což je maximální certifikovaný počet míst). A více místa pro nohy? No, nevím, ale při standardním počtu 72 míst je rozteč 29 palců, žádná hitparáda…
400-700 km
Letova doba PRG – CDG atrkem je slabe pod 2 hodiny
Letova doba Boeingem je 1:20. ten rozdil v rychlostech je podstatne mensi.
No jenže doba je zelená a na úspory a ekologii na úkor komfortu by leckdo slyšet mohl…