Ať posuzují vady betonu, ne ceny. Vinci nesouhlasí, aby Kloknerův ústav zkoumal jejich nabídku na metro D

Ražba tunelu metra D směrem ke stanici Olbrachtova. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraRažba tunelu metra D směrem ke stanici Olbrachtova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Tendr na druhou část metra D se protahuje. Do září se bude čekat na posudek zadaný ÚOHS, vyřazená firma ale podala námitku.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PřemekJ

Ostatně soudím, že stačí uvést reference o použití betonu se stejným složením jako tím určeným pro metro D a tam se pak opírat o kvalitu. Postavit betonovou stavbu s novým složením, třeba s jiným kamenivem (třeba levnou vápencovou drtí), které nebylo dříve uplatněno, je zatíženo tím větším rizikem, nakolik se o onom kamenivu ve složení betonu nepíše v zadávací dokumentaci.

BJR

V tomhle má Borovka pravdu. Kloknerák je „diagnostický“ ústav, zkoumá vady a poruchy na existujících konstrukcích, hledá a ověřuje nové materiály. Ale Aby hodnotili cenu a HMG – nesmysl.

Za mě to měla rozhodovat CACE.

Frantík

Bez souvislostí – neměl by ÚOHS taky začít vyřizovat trochu rychleji (ideálně bez vady na kvalitě, což asi znamená více peněz) kvůli těmto věcem? Podobně jako tu zdržují Děti Země, každý má právo se odvolat ale taky by se odvolání měla rychle zpracovat.

David

Jakože by měl mít více úředníků? To je v našem politickém prostředí nepředstavitelné a ministerstvo financí (které schvaluje každou pozici) by to zcela jistě zamítlo.

mgr.pavel

Dokud bude MF řídit Stanjura (co málem přivedl Opavu na buben), máte bohužel pravdu.

Stanjura a jeho ministerstvo zamítá požadavky typu „když nyní vydáme 5 milionů na XY, každý další rok ušetříme milion, zde je kalkulace“. Odmitne ji ne proto, že by nevěřilo kalkulaci, ale proto, že tupě odmítá zvýšit výdaje státu.

Pokud někdo řekne, že ODS je strana ekonomů, vysměju se mu.

SYN

Neví někdo náhodou kolik tu už bylo podobných stavebních zakázek/nabídek vyloučeno z důvodu „podezřele nízké ceny“? Já tedy vím v poslední době o několika zakázkách kde byly nabídnuty (a přiklepnuty) ceny o desítky procent nižší než odhadovaná cena prezentovaná zadavatelem…

Jiří Kocurek

Nebyla stavební, ale ČD teď nedávno musely vysvětlovat, jak k ceně přišly, když provoz vlaků v JMK nacenily na polovic odhadu.

PřemekJ

Když ze v ZD uvede složení betonové směsi, je i cenová nabídka bez problémů a pochybností o nesmyslném podstřelení. Patrně nebyla v ZD uvedena…

digi

Netuší někdo na základě čeho si UOHS vybral kloknera a ne někoho jiného nebo neudělali tendr na nabídky ?? Z toho bude jenom další mrzení

BJR

Asi podle toho, aby mělo dost blízko k MTS…

Pavel

Tohle je na draka. V Polsku staví jako o život a u nás papirujeme, soudíme se a úřady vedou mezi sebou války. Nakonec takhle prosustrujeme poslední korunu a nepostavíme nic.

Jiří Kocurek

Na zákaldě toho, že o soudech v Polsku zprávy nemáme… bych netvrdil, že tam takové problémy nemají.

Pavel

Ale zjevně je umí rychleji řešit, jinak by se tam tak nestavělo

Jiří Kocurek

Jsou víc zvyklí smlouvat, řekl bych.

Juraj

Tak třeba Čína taky staví jako o život, ale o právním státu se úplně mluvit nedá. Když na to přijde, polská justice si taky v posledních letech zažila své. To bych nebral úplně jako jedinou metriku úspěšnosti.

Jiří Kocurek

A pak se nabízí několik diktatur, kde se stavby zastavily a stojí. Nevýhoda diktátora: Dělá si co chce a nelze ho vyhodit u voleb. A může to být i složitější, je-li vydržován armádou.

Pavel

V Polsku nebo Holandsku nejsou diktatury (odkazují na Neviditelného psa)

Jiří Kocurek

To netvrdím. Jen nazančuju, že diktatura není zárukou rychlé výstavby, tak že nemá smysl se po nich ohlížet.

Levák Bob

Spíš bych se soustředil na efektivitu povolovacího řízení, stavět každý kurník 10 let jako u nás fakt není normální. Polské soudy nijak nevyčnívají ze středoevropského průměru, to byl spolu s veřejnoprávními médii jen zástupný problém. Hezky je to vidět na tom, že stejně drsné čistky proevropské vlády už podle Bruselu neodporují právnímu státu…

Škrpál

V České republice bylo k 1. 1. 2024 v provozu 1388 km dálnic. To je 13 km na 100 000 obyvatel anebo 17,6 km na 1 000 čtverečních kilometrů. V Polské republice bylo 2 1. 1. 2024 v provozu 5130 km dálnic a směrově rozdělených expresních silnic. To je 13,5 km na 100 000 obyvatel anebo 15,9 km na 1 000 čtverečních km země. Drtivá většina Polska leží ve velmi řídce osídlené rovině, kde je nesrovnatelně menší odpor obyvatel proti výstavbě. Je tam také naprosté minimum chráněných území a rovinatý terén umožňuje stavět dálnice za třetinu toho, co stojí stavba dálnic v kopcovité ČR. ČR… Číst vice »

Pavel

V dynamice. Dejte si ta čísla do časové osy 1990, 2000,:2010, 2020. Na startu Poláci neměli skoro nic, po přidělení ME ve fotbale změnili legislativu a od té doby jedou tak že nad dohnali s brzy daleko předsedou.

A to nemluvím o ostatní infrastrukture jako vlaky, metro ap.

Pavel

* předběhnou

Škrpál

Tou závistí se užíráte, protože sám sebe obelháváte. Odstěhujte se do Polska, když svou zemi nenávidíte tak, že sám sobě o ní musíte lhát.

PřemekJ

Člověče, vždyť Vám Škrpál vysvětlil, co tu lepší dynamiku v Polsku zapříčinilo. Stále nechápete?

Levák Bob

Že v trase nejsou lidi u nás rozhodně není důvod, aby se řízení nějak zrychlilo – co kdyby tam třeba žil křeček nebo mlok?

Jakub

Že by tempo výstavby u nás bylo v posledních letech mizivé se teda taky nedá říct….

PřemekJ

A kolik máme dostupného kameniva do nejen betonových směsí? nekonečně mnoho zjevně ne, když se vozí i zdaleka.

Adam

V Polsku to taky mají i když to tady skoro nikdo nevidí. Dobrým příkladem za všechny je nedokončeni okruhu Varšavy, kde nakonec soud vrátil celý povolovaci proces k poslednímu úseku úplně na začátek. A to po dlouho trvajícím odporu veřejnosti proti vedení trasy.

Marek Kubík

Ještě abych se toho metra dožil….

David

Jak na tom kovovým kole chybí vrstva gumy, tak se ta výstavba protahuje do mezigeneračních projektů

Jirka

Takze navrhujete system metra z Parize s pneumatikami ? 🙃

Jiří Kocurek

To asi nepomůže, furt by to byla dráha. Ikdyž s trolejbusem na letiště se Praha popasovala na drážní poměry docela rychle.

Průvodce původní Aleš

No nevím, Pražský okruh je taky mezigenerační projekt.

Lambert

To vypadá že guma asi nebude tím na co se vymlouvat další generaci