Asiana přestane obsazovat místa u exitů, o víkendu nouzový východ otevřel za letu cestující
A321-200 po přistání s otevřeným nouzovým východem. Foto: Yonhap
Muž uvedl, že se v letadle dusil, proto otevřel nouzový východ 200 metrů nad zemí.
Teda přijde mi to dost unáhlený rozhodnutí, kvůli jednomu pitomci z kolika letů.. Navíc dveře ve výšce kvůli přetlaku není možné otevřít, takže zas tak velké nebezpečí nehrozí. To že u Nouzového východu nebude nikdo sedět může zpomalit případnou evakuaci (Já když seděl u nouzáku, tak mě letušák před odletem proškolil jak ho otevřít a ujišťoval se, že jsem s tím v pohodě – jinak by mě přesadil).
Čekal bych alespoň „dětskou pojistku“ u těchto dveří, ale jestli to zvládne každej jouda, tak to asi není přemrštěná reakce…
To je nouzový východ. Ten musí jít rychle otevřít, jinak by neměl smysl.
Jestli to jde takhle lehce, tak mám celkem štěstí, že mě to zatím nikdy nevyluxovalo…
200 m nad ranvejí už jsou tlaky vyrovnané, to už vzduch neutíká ven jak z píchlé pneu.
I jinde může blba napadnout vyvětrání. (I když je to méně pravděpodobné, předpokládejme že dotyčný věděl, že jsou tlaky vyrovnané)
Může, ale v desíti kilometrech by ty dveře neotevřel, ani kdyby se rozkrájel na 1000 malejch
Může, ale neotevře to. Přetlak uvnitř nedovolí ty dveře otevřit, ty tam sedí jak víko natlakovaného papiňáku.
Nejde to lehce, typicky to nejde vůbec, ale někomu se podařilo trefit okmažik, kdy to šlo „urvat“ pár sekund před přistáním, kdy se tlaky vyrovnávají.
Ani nevyluxuje. Dveře se díky svému tvaru neotevřou, pokud je velký rozdíl v tlaku v kabině a venku.
Pojistkou je přetlak v letadle. Ty dveře nejdou normálně za letu otevřít kvůli rozdílu tlaku. Bohužel těsně před přistáním se tlaky téměř vyrovnají a daný panikář se rozhodl zrvna v ten čas, i tak musel překonat docela velkou sílu.
Zamčené ty dveře být nemohou. Je to nouzový východ, musí být snadno otevřitelný cestujícími pro případ mimořádnosti.
Místa u nouzových východů nemůžou obsazovat děti
To je holt daň za to, že dneska vleze do letadla kdejaký lůzr s prejtem v hlavě místo mozku. No a že se jich po světě pohybuje čím dál tím víc.
Cím dál, tím víc jsou vidět. Dřív by blb nenašetřil na letenku.
Thai AirAsia i Thai Vietjet nechává taky místa volná a musí se rezervovat předem. A v letadle mě tam přesednout nenechali. Takže na 4 letech bylo vždy všech 12 míst volných.
Kdo by cekal, jaky sled udalosti spusti jeden pomatenec..
PS: Ikdyz od dob svatoreceni Grety je asi mozne uplne vsechno. :o)
Není svatořečena, má jen (čestný) doktorát z teologie.
Další stupeň je blahořečení, nepletu-li se. Potvrzuje se ovšem, že se nejedná o vědu, ale o náboženství.
Jisteze nebyla oficialne svatorecena, ale tech posuku, co ji realne maji za svatou je fura. :o)
Myslel jsem, ze tam nekdo musi sedet vzdy. Pokud se neobsadi, vzdy tam nekoho presadi, ale asi se pletu.
To teda nevím, za mne to jsou nejžádanější sedadla v cestovní třídě pro obyčejné cestující. S výškou něco málo přes 190 cm se snažím vždy u nouzových východů sedět.
Ano. Ale každého tam sedět nenechají. Cestující musí splňovat řadu podmínek, což cabin crew vyhodnotí jak pozorváním, tak při breefingu jak exit obsluhovat a jak se chovat.
Já taky,u emergency, za příplatek. Teda pokud Vás nebude chtít personal SW přesadit kvůli tomu že máte sluchadlo (nakonec jsme se nějak dohodli…:-)
Ano, minimálně evropské aerolinky tam přesazují, pokud není obsazeno, nebo pokud se na to člověk sedící tam na otevírání necítí (zažita výměna cestujících).
Ano, na ne moc obsazeném letu s TAP jsem byl požádán, jestli by mi nevadilo si sednout k nouzovému východu. Nevím ale, jestli je to nějaký předpis.
Když viděj, že u východu sedí nějakej dement, invalida, nebo někdo kdo neumí anglicky, tak přesazují.
Jak se pozná takovej dement?
Podle reakce na dotaz cabin crew, zda je ochoten v pripade nouze ten vychod obsluhovat. Vetsinou staci jedna veta, aspon pokud jsem zatim videl.
Podle reakcí většinou.