Arrivu trápí nedostatek řidičů, v neděli ruší část spojů mezi Prahou a Neratovicemi
Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID
Potíže s nedostatkem přichází v době výluky mezi Prahou a Neratovicemi.
Potíže s nedostatkem přichází v době výluky mezi Prahou a Neratovicemi.
Ono je to tezky ten výcvik jen na řidičák D a profesní zkoušky trvá min 3 mesice spis 4 no a pak vas jeste musi zaručit postupně na vsechny linky to taky nejaky cas trvá takze takovy nováček se do procesu muze zařadit az treba po pul roce netvrdim te ta doba je dlouhá ani krátká tohle je proste realita prakticky neni moznost jak to rychle vyřešit a zvýšení platu způsobí ze se budou štvanici řidiči jen přesouvat od jednoho dopravce k druhému
No jo okružní výletová linka 348. 15 min se courá po Neratovicích, na každé zastávce chytne zpoždění a pak se divíme. Včera většina spojů 15min zpoždění (když už mi kolem baráku něco projelo). Navíc do prahy jede ještě přes Líbeznice. Kdyby raději udělali expresní linku Neratovice – Kojetická, Neratovice Dům Kultury, Neratovice U Vojtěcha, Neratovice Byškovice, Střížkov/Ládví/Letňany Tak bychom byli v Praze za 20 min a ubylo by aut. Taková xR43 co teď jezdí je naprostá pecka. Z Neratovic na metru za 20min. Navíc 348 jak ještě začíná v Obříství/Libiši tak už většinou přijede zpožděné. Už jezdím jedině vlakem. Je… Číst vice »
Tak snad se toho chopí Borecký a Pecková a půjdou řídit!
Ropid by měl uplatnit maximální sankce. Firma, která má výmluvu na nedostatek personálu a přitom jezdí spoje na komerční riziko si nic jiného nezaslouží.
Zas vymluvy na covid. Radsi by mel Ropid uplatnit maximalni sankce, aby to bylo pro Arrivu krajne nevyhodne, aby si nedovolila nevypravit spoje. A radsi zaplatit kvalitbe ridice.
Arriva se v zásadě vždy snaží sehnat alespoň subdodavatele. Mnohdy jí ovšem překazí plány ROPID, pro který je důležitější z jakého počtu číslic se skládá evidenční číslo, než to, zdali spoj vůbec jede.
Zrovna část spojů 348 mohla být zajištěna PID autobusy s 5 místným evidenčním číslem, ovšem na linku 348 mohou jen vozy se 4 místným evidenčním číslem. 🙂 Tak to holt nejelo.
To je dost neuvěřitelné vysvětlení. Když mělo před pár lety problémy ČSAD Kladno, tak mu ROPID trpěl na regionálních linkách autobusy půjčené kdovíodkud, které PIDové vybavení a číslo neměly vůbec.
Dneska už ale máme standardy kvality na jiné úrovni. To by bylo, aby se nám tu proháněly autobusy s delším evidenčním číslem, nebo nedejbože v jiném než schváleném nátěru.
348 není potřeba…. XR43 je totální terno. Z Nera na Vysočanskou za 24 minut (Jezdí to líp jak dle JŘ). Možná jim spíše ty spoje vynechávají kvůli zpožděním. Deset minut na příjezdu do Prahy je naprostý standard.
Žádný covid ve firmě není. To jen řidiči už toho mají plné zuby. Za těch pár korun už nechtějí jezdit, mají plné zuby toho, že je nutí jezdit 6 až 7 dní v týdnu. Navíc jsou okrádáni o hodiny i o peníze. Jsou v práci 8 hod. a zaplatí jim pouze 6… A navíc je jízdní řád postaven tak, že je v týdnu potřeba 20 řidičů a o víkendech 17. Takže si nemají ani čas odpočinout, Když jich je tam něco lehce přes 20… Navíc o víkendech jezdí spoje, které nejsou vytíženy a mohly by se zrušit. Stačil by pouze… Číst vice »
„Navíc o víkendech jezdí spoje, které nejsou vytíženy a mohly by se zrušit.“ – O tom nicméně nerozhoduje dopravce, ale objednatel.
Nechápu, proč jsou neustále titulky „nedostatek řidičů“ a ne „neschopnost a neochota firmy obstarat (a zaplatit) si dostatek řidičů“. Když dají slušnou nabídku, tak řidiče mít budou. Je to normální trh (práce), nabídka a poptávka. Nerespektovat trh, nabízet směšnou sumu a skuhrat, že nejsou řidiči je směšné. Je to jako kdyby nabízeli za bus tři miliony, když stojí pět a naříkali „nejsou autobusy“…
Tak první věc peníze, když se soutěží hlavně o nejnižší částku, tak nezůstává na výplaty těch nejdůležitějších, panstvo si hubu neošidi.
Druhá věc je odpovědnost, každý radši volí práci bez stresu někde v teple, kde za nic neručí a v případě chyby má čas ji v klidu vyřešit. To bohužel na silnici nebo železnici provozní personál nemá.
A co tohle – už při stávajících platech je pro nemálo řidičů pohodlné se hodit marod, protože nemocenská jim hodí dostatek peněz, víc, než před pár lety ježdění, kdy se doslova prali o víkendy a svátky. Neříkám, že jsou takoví vykukové všichni, ale málo jich není, pár jich znám. Je opravdu hrozné, jak strašně naše společnost za posledních pár let zpohodlněla, zlenivěla a lidi si zvykli, že se o ně vždycky někdo postará… 😳🙄
Nesmysl, podívejte se, kolik procent platu je nemocenská.
Smysl. 😉 Jen říkám to, co kolem sebe vidím… Holt to nemálo lidem stačí, i když vám to může připadat málo…
Tak hlavně že místní proruSŠtí trollové a Svazáci Primitivních Dementů tu nechtějí ta zlá Úkáčka, která by to ráda odřídila, a pak to takto dopadá.
Koukám že jste ducha mdlého
Dobrý den. Mohl by jste mi poslat kontakty na ony kvalifikované Ukrajinské řidiče. Práci jim okamžitě zajistím. Ale mám pocit že jste jenom další Tlučhuba který nemá o problematice ani páru.
Kryštof má bohužel pravdu
To mu se říká logika. Pokud tady někdo nechce Ukrajince, je to proruský troll.
a co by to bylo jiného ?
Oni ti brzy předvedou co jsou zač.
Jako ze budou ridit ty matky a deti utikajici pred valkou?
a protože si určitě nestihly vzít řidičáky a profesáky, nahradil bych je čestným prohlášením
A co léčení… nepomohlo by?
RuSSkým krysám nejspíše ne
Zlatej Nerabus na Holešky…
Náhradní dopravu za vlaky (ani za Arriva vlaky) nezajišťují autobusy Arrivy, souvislost s nedostatkem řidičů kvůli výluce tam tak není.
Třeba vnímat kontext textu,souběžně s výlukou cize nestandardní režim vlaky se přidá nestandardní režim busy
V textu bylo původně doslovně uvedeno, že: Právě výluka může být i důvodem nedostatku řidičů.
Tak to nepochybně může.
Arriva jezdí odklonem přes Kralupy.
Ale i tak má zajištěnou NAD pro některé vynechané zastávky.
https://www.arriva.cz/cs/info-na-cestu/dopravni-aktuality/r21-praha-tanvald-vyluka-v-useku-praha-hl.-n.-neratovice-12169
Ale kdeže koronavýr, to se jen řidiči chystají nahrazovat 810 na lokálkách, tak trénují trasy a proto chybí.
Snad je firove z 810 dokáží přeučit na řidiče autobusu, i když chápu že možnost někam zatočit či nezatocit bude pro ně obrovská změna
A pokuta a body za projetí na červenou taky
Naprostou většinu křižovatek lze přejet na červenou bez postihu, když se nestane nehoda nebo vás nevidí kamera, policie. Každé projetí stůj na dráze je evidováno a vyšetřováno. Porovnáváte neporovnatelné.
Hlavně pro ně bude změna nemožnost vlastnictví režijky
Autobusoví dopravci své „režijky“ mívají.