Arrivě hrozí za problémy se startem železniční dopravy pokuta od Zlínského kraje
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Zlínský kraj zvažuje udělení pokut firmě Arriva vlaky, která od neděle zajišťuje veřejnou drážní dopravu na několika tratích v regionu.
No Arriva hrúza,vlaky netopi,ať si a to zpoždění ????? Co je předstvitelum kraje do lidi??? ČD byla hrúza,,ale Arriva lepši vozy ani omylem😤😤😤😤😤
Arriva dnes: z Bojkovice do Staré Město u UH – těch 36 km má podle jízdního řádu zvládnout za hodinu. Realita: na konečné se zpožděním 2 minuty… to jde.
Uvidíme zítra ráno
Dnes – ta samá trasa Bojkovice – Staré Město u UH. Příjezd do Starého Města byl +- na čas (možná minuta předčasně nebo pozdě, nevím)… A v Uh. Hradišti těch tuším 6 naplánovaných minut pro nástup/výstup/přestup, bych si tipl, že fakt bylo. Za mě pochvala Arrivě ohledně ježdění na čas.
Aspon by ta Arriva mohla sundat samolepky PID :-)))))
toho sem si dnes taky všiml… krome všech popisů brzd dveří a vlastne všeho v interieru v nemcine anglictine francouzstine jeste z venku na dverích – pid prazska integrovana doprava, ty nemecke informacní tabule a reklamy sem si ale už nevšiml ale nevím jely tam hezké studentky tak jsme nemohl mít oči všude…
Už jsme to vymysleli, už je to ukutý
napaříme Arrivě mastné pokuty
a začne jezdit vpřed i vzad
ještě si do ní
sednu rád.
To je od Zlinskeho kraje neskutecny hnus. Byt Arrivou, podam zalobu proti kraji za sikanujici pristup.
Proc sikanujici… jedna strana neplni smlouvu,neodbavuje dle smlouvy,nedodrzuje mantinely zpozdeni apod. na takovou vec je ve smlouve prave sankcni aparat a zlinsky kraj, ktery si sluzbu objednal ma moznost ji vlastne takovouto sankci „reklamovat“. Tak at tak ucini…
Ale kdyz pujde o CD, tak to je hned 1000 duvodu proc to neslo a CD jsou bez viny. 😀
Good Bye Mr.Miklenda
Já zde uvedu lživé informace Arrivy na pravou míru. Desiro, které vezou údajně z Německa, nám teď sebrali v Děčíně z linky U28. Je to 642 032. Teď jsou neschopný v Schone a zrovna je předjíždím.
Máte tam chybu. Arriva neobsluhuje trať Rožnov p.R. – Val. Mez. Tam jezdí pouze ČD.
díky za upozornění, jde sice o zprávu ČTK, ale mohli jsme si všimnout.
Navíc tam teď křižují 2x denně a spožďují to. Měly tam být samovraty, ale jak zjistili, že tam Arriva nebude jezdit, tak to SŽDC odložila. Tak snad to brzy překopou ať se to nezasekává…
jo no ve Stritezi, to je ted maras!!! Navic se tam ted neda vystoupit…
Všichni chtěli pořádnou konkurenci, tak je tady. 😉
Pavle, začátky jsou vždy krušné 😉
Jen pro ty nedostatečně připravené.
Chapadla chobotnice DB jsou ochromena !
V pořádku, spoje nejely jak měly, takže je objednavatel nezaplatí (nebo zaplatí míň).
Jenom bych byl rád, kdyby to tak fungovalo celou dobu platnosti smlouvy. I když modrogumáci jedou WC bez mýdla a není u toho novinář.
Chytráku, tady byl systém který fungoval a na který se dalo spolehnout, což na vlaky vedené společností Arrriva zjevně nejde.
Dneska ráno ČD odřekli pro poruchu dva Os ze Semmeringu, takže ten systém moc nefunguje ani tam kde je řádně nabagrováno. Budete douám stejně důsledně požadovat pokutu dopravci i v tomto případě.
Trondo co to meleš do Semmeringu žádný OS od ČD nejezdí.
Jerry, pokud je debata o ČR, tak se samozřejmě bavíme o tom semmeringu v Praze.
Tak proč to nenapíšeš normálně? Semmering je jediný a že se něčemu někde jinde takhle říká, nic neznamená. Aspoň vidíš, jak je to nelogické a bezhlavé přejímání cizích názvů matoucí.
Není k Moravě, o které je řeč, blíž ten pravý Semmering, než ten pražský?
Jo sorry, on je to vlak Ropidu…
Ropid je nějaký dopravce? Dopravcem odřeklých vlaků byly jen a pouze neschopné ČD, které prý mají všude hromadu záloh, ale zálohy jaksi nevyjely.
@Mirda… Promiňte, ale ve vlacích ČD ve Zlínském kraji ubývalo cestujících a přibývalo aut na silnici… Proč? Že by, „lákavá“ nabídka stařičkých vlaků řady 460 nebo 854 nebo pomalých Regionov odpuzovala cestující? A navíc – byla Arriva citelně levnější než ČD? Byla. O třetinu a lepšími vlaky….
To že nyní Arriva dělá školácké chyby nesouvisí s kvalitou nabízených vlaků nebo cenou ale holt někdo něco v Arrivě dělal blbě.
Takže: Jsou ve smlouvě s Arrivou smluvní pokuty? Jsou? Tak ať Arriva platí, jak mourovatá, tak aby omezila blbé kecy a co nejdřív přestala dělat školácké chyby.
Přesně tak padni komu padni, jestliže to nezvládá Arriva, ať platí pokuty a vrací jízdné Jestliže to nezvládají ČD (které teď odřekli Sp Kolín – Kutná Hora a R Veselí – ČB), ať platí pokuty a vrací jízdné. Je třeba měřit každému stejně, i když slovo pokuta mají někteří ve slovníku teprve od neděle.
Ale kdyz budou CD platit jako mourovati, nezbudou jim penize na udrzeni tolika rezijek. To bude zase v Obzoru vyhruzek.
Fungoval? Málo vlaků, nekvalitní šupy, vysoké provozní náklady, žádní cestující. Zlínský kraj je znáný tím, že daleko vpředu automobilová doprava, pak dlouho nic a pak společně hrstka vlaků a autobusů.
Klasický obrázek, do Hranic na Moravě přijíždí expresy různých dopravců, lidé nastupují a vystupují a před nádražím již na ně čekají auta příbuzných a odjíždějí, ty co někoho přivezly k vlaku. Ten kdo nemá nikoho, toho dováží, odváží ty hromady taxikářů, poté směr Vsetín odjíždí prázdná 460. Nicméně tady žádná změna, toto dále zůstane ČD a jejich prázdným osobákům Vsetín-Hranice. Horší to vlastně být nemůže, Arriva má laťku velice nízko od ČD, díky o půlku novějším vozidlům vrátit kulturu cestování z aut a taxíků.
A všichni jedou z Hranic autem do Vsetína? 95 % jich jede tam kam vlak nejede. Vždyť tak je to správně……
Pantografy řady 460 by tam nejezdily ..pokud by kraj zlínský a olomoucký zaplatil více.. ale šetří .. 460 ky už by mnely být ve srote to ví i ČD ..dílna s nich má hlavu jak balón.
@Jerry – nemáte pravdu – projděte si ceny a nabízené vlaky – ČD bylo dražší ať už se staršími Regionovami+stařičkými 460a854 a taky byla ČD dražší když nabízela lepší kvalitu vlaků za vyšší cenu. Arriva byla levnější v obou variantách. Nechápu proč Arriva tak zpackala přípravu, protože vlaky, vlaky jezdí, strojevedoucí jezdí, průvodčí je… akorát to vypadá, že se „učí za pochodu“… Tak ať Arriva platí jak mourovatá za smluvní pokuty, ke kterým se zavázala. Předpokládám, že vlastníka Arrivy to velmi brzy přestane bavit a zajistí zlepšení situace. Osobně bych se dost divil, kdyby všichni z vedení Arrivy vydrželi na… Číst vice »
Tak to nevím které Hranice myslíte? Jestli ty na Moravě tak pantáky i expresy do Valach jezdí poměrně narvané 😉
Fungoval. Teď těch aut bude na silnicích ještě více. Prostě Zlínský kraj není železniční sítí pokryt právě ideálně. Třeba Uh. Brod – Zlín vlakem asi nesmysl,že? Prostě tam do toho musí 3 kraje současně, jako páteř Ferdinanda a od ní paprskovitá obsluha….. Jsem germanofil… a prý Arrriva má lepší vlaky??? Ha, ha…. jako ve spolehlivosti a dynamice jízdy…. Ha, ha….
A pánové, můj zážitek s Arrivou….. zastavila u peronu. Po sousední koleji postaveno pro expres….. a volá mně strojvedoucí od Arrivy…… pane já pojedu, ale máte postaveno ze špatné koleje…… chcete ještě něco dodat, já myslím, že pokud je takový strojvedoucí na stroji, tak není už o čem….. a na to mám svědky a důkazy….
Tak asi jsem nějak mimo. Volal Vás strojv. od Arrivy. Jako koho Vás volal. Jako cestujícího nebo dispečera ? A co udělal špatně ? Buďte trochu konkrétnější.
Jasně, že mně volal jako dispečere….jako cestujícímu asi těžko….Jen jsem chtěl ukázat, jaké lidi Arriva pustila na trať…..
Tak to je hardcore. 😆
Za to ale může mizerná nabídka spojů. To je stejné jak na Vysočině – zrušíme dopravu do Jihlávky a lidi pojedou autem, to je zadarmo.
Zcela neprofesionální přístup Arrivy je varováním. Takto nepřipravené spuštění dopravní obslužnosti je tím, co má spustit důvodnou reakci – přestat pracovat s kosmetickými smluvními sankcemi a začít pracovat s odrazujícími od takového neprofesionalismu.
Ve společnosti ARRIVA došlo ke změně na pozici tiskového mluvčího?
Ano, Farář dal na modlení.
Hlavně by ten člověk měl radikálně změnit myšlení a slovník. Namísto blbých keců by z Arrivy mělo zaznít „omlouváme se“, „polepšíme se“.
Sekernický žebříček zpoždění nad 50 minut, aktuální stav:
1. EC 378 Berliner – dopravce ČD 73 minut, to s tím rovnou vyjel, asi sháněli vozy, lokomotivu nebo někoho kdo by s tím jel..
2. Ex 125 Valašský expres – dopravce ČD 56 minut
3. Os 4295 – dopravce ČD 52 minut
Nikdo další nad 50 minut nebyl.
Za nové dopravce kopete statečně,všechna čest…co takhle porovnat v procentech,kolik je v celé síti zpožděných vlaků ČD vers. vlaky nových dopravců.
To je super porovnání. ČD vypravují 7 000 vlaků, například Arriva asi 100. Jen namátkou dnes dva rychlíky do Tanvaldu 40 – 60 minut zpoždění, opět zrušené spoje z a do Nitry.
7000 vlaků už nevypravují. Další pravidelná statistika od včera, kdy šla fáma, že v ČR je na kolejích kalamita..
Lži je třeba vyvracet fakty, pouze dodavatel software do cvakstroječků a Pars nedodal co měl, tak zatáhnou pokuty, které budou objednatelé vymáhat a vícenáklady, které měla Arriva při narychlo vypůjčení souprav od DB a to je celé..
Kecy, bláboly a výmluvy. Software měl být dávno dodaný a uživatelsky otestovaný a ne, že budou dodávat novou verzi (navíc evidentně dostatečně neotestovanou) den před spuštěním. Vždyť je to směšné, nejsme v mateřské školce. Opět, co je zákazníkovi do toho, že dodavatel třeba nemá dost lidí? Soudruzi z kraje se na to evidentně taky vyflákli. Vůbec netuším, za co berou plat, to tam zrovna může jít první Franta z ulice za basu piv a ušetřili bychom miliony ročně za stejný výsledek. O tom, že jezdí co má kola, protože to samé postihlo motorové jednotky, ani nemluvě. Vždyť přijely poslední možný… Číst vice »
Evidentně jste nikdy neplnil unikátní dílo na termín a v dnešní době všichni jsou našpanovaní s termíny, navíc občas se podívejte z okna, chybí statisíce lidí na pozicích. To, že stát na to nenechal ani rok, to dopadlo ještě slušně.
Todle plácání může provozovat někdo, kdo nemusí nic takového odpovědného řešit.
Tendle server se stal na příspěvcích bulvárním smetištěm vyvředěnců.
DaW
Evidentně plnil pane. A ne jednou. A taky jsem to mnohokrát pro**al. 🙂
Ale to, že to jde špatně, se vždycky vědělo dostatečně dopředu a pokud hrozil vážný problém, spouštěl se plán B. Tohleto tutlání patří fakt leda do té mateřské školky.
Ale byl nad 50 minut.. Byl.. A porovnávat vlaky z nacpaného koridoru. Kde se navíc ještě dělají úpravy..
1. EC 378 porucha vozidla (konkrétně kterého není uvedeno) – již odjel
2. Ex 124/125 důvod nevím – eliminace zpoždění prevozem cestujicich NAD z/do Púchova
Chtěl bych vidět, jak by to řešili operativně jiní lépe. Zvláště ten druhý případ. V prvním případě, pokud byla závada vozu v soupravě, se nedá dělat nic.
To vykládejte kritikům Arrivy, ne mě, mě ČD moc nezajímají, nové linky neměli, demonstruji, že nic převratného se neděje, až na to, že na horách někde napadl sníh..
Vám to musím říci, protože Arriva jezdí s pár žebrákama a výsledek je, jaký je.
ČD jezdí skoro se samýma žebrákama, to je jediný rozdíl mezi dvěma státními dopravci.
1) Chyba na straně dopravce.
2) Plánovaná výluka není důvod ke zpoždění proti výlukovému JŘ.
Proč straníte neprofesionalitě Němců? Tedy spíše jejich českých služebníků? Arriva vlaky je katastrofa.
Víte co, za nějakou dobu si nikdo ani nevzpomene, ale něco mi říká, že tak za půl roku se budou cestující na sousední lince ptát, proč se mají drncat, mít výheň ve voze, bez internetu, příp. bez serivsu a platit stejně, jako na lince, kde se dopravce soutěžil..
Ano, nevzpomene, protože místo imobilního železničního hřbitov „exReich“ budou jezdit busy. 😀
Pokud to nevíte, tak celý euroatlantický systém jde, no, do nejtemnějších temnot. Brzy bude levně na prodej celý, jen se vymění role našich dceřinných a tamních mateřských společností, budeme-li o ně vůbec stát. Kdo umí jazyky, měl by sledovat zahraniční webziny, jsou plné zpráv o bídné tamní situaci a vážných obavách o nejbližší budoucnost. Takže musíme pracovat poctivě my, pak to teprve bude i hezky česky… Z vlastních chyb se musíme všichni umět poučit při budování své vlasti, nikoli dolce vita zahraničních i domácích lemplů.
Spiknutí je větší než si vůbec umíte představit 🤣
Proto v rychlíku z Prahy do Tanvaldu jeli dva cestující, nyní odjezd rychlíku z Prahy do Českých Budějovic z hlaváku ve vlaku asi 10 cestujících. Příjezd Arrivy od Tanvaldu v Praze na hlavním výstup 12 cestujících. Taková bída to za dob ČD nebyla ani 25. prosince ráno.
12 cestujících, to je slušný potenciál!
Ale ušetřilo se na dotaci.. 🙂
Já bych osobně sedl nyní radši do Boeing Max. Než do Arrivy. Kteří přestože mají být seznání s tratí, tak ani neví, kde mají zastavit. Což je na jednokolejných tratích.. Trochu problém. Myslím, že když si dá těch více informací člověk dohromady..
Tak každý státní dopravce je dost nepružný, rozjezd nových věcí je pro něj dvakrát tak složitý, asi i proto se ČD do ničeho nehrnou a kapacitu navíc odstavují do kopřiv, bude se tak dít i při každém prohraném výběrku. Jen aby těch kopřiv bylo dostatek.
DB si aspoň pořídil dceru, která jí umožní ještě kapacitu vozů s morální životností ještě využít u zemí s nižší životní úrovní.
Na to že vás ČD nezajímá, tak váš mozek plodí jeden příspěvek o ČD za druhým.
Pro zajímavost:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomoucky-kraj-regionalni-vlaky-stadler-ceske-drahy-modernizace-zpozdeni.A191214_521395_olomouc-zpravy_stk
„ČD dostaly krajské vlaky i díky slíbeným Stadlerům. Kdy vyjedou, není jasné.“ To je jasný, to je jasný, vyjedou po té, co na vlastním území dojde k patřičné amortizaci. 🙂
No nevim nevím,ale k nám do R.p.R fakt nejezdí.
Tam ovšem jezdí Lanovka na Pustevny. 🙂
Občas. Sjezdovky už mají církevníci..
A pozemky pod vleky.
Doporučuji Google mapy,lanovka je Trojanovic což je trochu někde jinde🤔
Proc Kran uvazuje jen o pokute, tak ji ma rovnou inkasovat. Je tam i moznost vypovedi, pokud nejsou dodrzovany zakladni standardy?
Výpověď smlouvy je až krajním řešením. Souhlasím s tím, že kraj musí ze začátku použít mírnější nástroje. Pokud ani pokuty nezaberou, pak by šlo smlouvu vypovědět.
Arriva: Výmluvy hodné žáka prvního stupně základní školy. Zjistili, že jezdí po jednokolejkách, :-). Mlčeti zlato…
Zlínský kraj: Nevěřím v sankce. Maximálně jen formálně jednotky tisíc, aby byl klid. Nikdo nepůjde do sporu. Kraj ví, že by se to mohlo obrátit proti nim.
„Mlčeti zlato“
Máte pravdu. Kdybyste mlčel, udělal byste líp.
Nebo kde tam píšou, že zjistili, že jezdí po jednokolejkách?
Ano. A proto i vlaky ostatních dopravců (včetně ČD) mají pravidelně na jednokolejkách zpoždění 🙂
@Zirecek… Naprostý souhlas – namísto blbých keců by Arriva měla použít slovo „omlouváme se“ a „polepšíme se“.
Ale nerozumím proč tvrdíte, že Zlínský kraj odpustí smluvní pokuty?
Kdyby ti samí krajští politic na Zlínském kraji takto „rozhazoval“ už v minulosti, tak by nevybral papírově lepší nabídku železniční dopravy od začínající Arrivy, ale objednal by dražší služby u ČD (které nabízely že část vlaků budou stařičké vlaky řady 460 a 854).
A kdy dostane sankce Leo express za to, že už dva dny má všechny vlaky v úseku Králíky – Moravský Karlov z důvodu nedostatku jednotek nahrazeny autobusem. Ale o tom se zde nějak mlčí. Jinak Arriva dnes spoje směr Tanvald vypravuje se zpožděním 40 – 50 minut a bere soupravy z městské linky, kde tím dochází ke zpoždění.
Tohle je článek o Zlínském kraji. 🙂
Ne, to je o neschopnosti a neprofesionalitě jednoho soukromého dopravce, na něhož pak doplácejí jiní.
Arriva je asi podobně soukromá jako ČD.
„Potíže podle něj vznikají i kvůli tomu, že tratě v regionu jsou převážně jednokolejné.“ To se teď někdo bude vymlouvat na jednokolejnost? Teď??? Ta Arriva je vážně pošahaná.
Třeba to předtim nikdo nezjistil a najednou hrc, jednokolejka. To dokáže jednoho zaskočit 😃
Předtím za ČD byly tytéž problémy. Nikdo o nich nemluvil. Zdálo se to všem od železnice normální.
I když tam jezdily ČD, tak se zpoždění přenášelo, jak nevyšlo křižování nastal bordel. Smysl bude mít statistika zpoždění po delší době.
A co je tak za něco pochválit. Pokud je to pravda a vlaky jedou na čas, až na nějaké vyjímky, tak je to po pouhých 2 dnech docela úspěch. Ale na to tady asi nikdo „koule“ nemáte. Bylo by vám to jaksi proti srsti. Zrovna jsem se díval na tabuli v Uherském Hradišti a jediné zpoždění a to 40 minut tam teď mají ČD u slováckého espresu do Luhačovic. A teď tam nejspíše jen kvůli němu, budou mít zpoždění i ostatní.
Chcete pro ně pochvalu? Za to, že konečně odvádějí práci tak, jak si objednavatel zadal?
Pokud vím tak zpoždění bývá u všech dopravců z různých důvodů. A že za to hlavně nekritizujete ČD, co jsou tady x let a nedokážou odvádět svou práci jak mají.
To by nikdo nedokázal asi v takovém objemu.
O.K. snížit objem
Víte, že srovnáváte nesrovnatelné?
Tak nevím,zda je plnění povinností na pochvalu,ale dobře….a za to,jak už někdy v září nebo říjnu vytrubovali,jak mají vozidla,jak mají personál…a pak přijde ostrý start a dopadne jako při prvním sněžení na silnicích,přitom v červneci byli silničáři připraveni perfektně.
Není je za co chválit. Nejsou lepší než ČD.
Tak jsem se díval na Vsetín a jediné zpoždění opět ČD a Arriva žádné.
Jenže zpoždění jsou obvyklá, protože v drtivé většině je nezpůsobí dopravce sám. Potíže s personálem nebo odbavovacím systémem obvyklé nejsou. Jestli má vlak zpoždění cizím zaviněním, nebudu vyčítat ani Arrivě ani ČD ani nikomu jinému.
Tak jest.
Po dvou dnech? Jste borec, to se musí nechat.,
Jsem prozíravý. 😉
Ariva by měla se svýma plecháčema co nejrychleji vyklidit pole jiným kvalitnějším dopravcům.
V tendru nešlo jen o kvalitu ale i o cenu. A v takovém připadě žádný dopravce s drahou kvalitou neměl šanci. Je to za málo peněz přiměřeně muziky.
Takže ČR drážním vrakovistěm Evropy?
Tak když to tak chceme? To je jak s těma potravinama, když se tlačí na minimální cenu, tak deLuxe výrobky a služby nebudou. Proč to pořád někoho překvapuje?
Bohužel i tyhle vraky jsou pořád o level lepší, než některé vraky ČD. Nicméně když vypíše kraj výběrko, kde chce za rok, dva jezdit, tak co čeká? Nikdo v Evropě ani na světě nemá po ruce zbytné nové, moderní vlaky. Nové vlaky jsou vždy zasmluvněné na konkrétní provozní celky. Za tak krátkou dobu nikdo není schopen poptat, vyrobit a schválit nová vozidla. Chápu politiky, že se chtějí co nejrychleji voličům zalíbit, ale poručit větru, dešti prostě nejde. Výroba drážních vozidel má svá specifika, vozidla se nedají vyrábět „na sklad“ a tak dodání vozidel vždy trvá déle, než třeba u autobusů.… Číst vice »
V podstatě ano. Máme, co jsme si objednali. (Respektive to co objednali Ti, které jsme si zvolili).
Nechci se nějak zastávat Arrivy, ale takhle to dopadá, když se věci šijí rychlou jehlou a to v případě všech soutěží. V zahraničí dostanou dopravci na rozjezd několik let, aby šla včas nakoupit nová vozidla, nabrat personál a vše odladit. Na vypsání soutěží u nás měly kraje 10 let. 8 let nedělaly nic a pak se probudí, že chtějí do roka, dvou všechno v novém. Ono si to všechno sedne, problémy se vychytají, ale kdyby kraje bývaly soutěže řešily včas někde v polovině desetiletého období, mohlo všechno vypadat ještě mnohem lépe.
V případě zlínského kraje pokud by dalších 10let nedělali nic, by to drtivá většina cestujících ocenila mnohem více než současný stav.
Promiňte pane Langer, dlouhodobě ubývalo cestujících ve veřejné dopravě (zejména ve vlacích). Za to přibývalo aut na silnici. Čili změna byla potřeba…. Ale souhlasím, že ty školácké chyby Arrivy jsou naprosto NEAKCEPTOVATELNÉ. Já osobně doufám, že částka smluvních pokut tak zapůsobí na vlastníka Arriva, že rychle sežene nějaké zkušenější lidi na posilu, aby se co nejdřív napravil to zanedbané zaškolení průvodčích Arrivy atd.
Když není soudný zadavatel, měl by být ve vlastním zájmu soudný dodavatel. jak je vidět, zvláště jeden dodavatel ukazuje, že má k soudnosti daleko.
Jasně, jenomže když jsou poměrně nesoudní všichni zadavatelé? Dodavatel to může buď rovnou zavřít, nebo to risknout. Nikdo nedělá problémy dobrovolně a hodnotit někoho po dvou dnech provozu je také trošku předčasné. Každopádně výsledky takto krkolomně zadaných soutěží jsou vidět už dnes – použití dost ojetých vozidel, často vysokopodlažních, provozní problémy, jízda s dieslem pod dráty atd.
Zpoždění vznikají, i protože je tam jednokolejka? Aha… A není na vině moc zatáček na trati?
na trati jsou zatacky?
Nepoznáte ironií?
Zatáčky jou z asfaltu/betonu, ocel je vždy do oblouku… 😀
Natáčky jsou zase do drdolu. 😀
Ale no tak, ajznboňáckou hantýrku nezná každý, přitom je jasné, o čem je řeč…
Zatáčky jsou myšleny ironicky. Není to zcela jasné?
Mno kdo by to byl řekl, když je jedna kolej ze dvou vyloučená…
Neumíte číst? Jasně píše, že jsou tratě v regionu převážně jednokolejné.
Aby nakonec ještě Arriva nevymáhala pokutu od Zlínského kraje. 😂
Upravte si údaje. ..
Do Rožnova pod Radhoštěm Arriva vůbec nezajíždí…
Ctrl+c – Ctrl+v
Do Rožnova opravdu nejezdí
Ono taky mít odbavovací zařízení připojené na WiFi bez záložního řešení (ať již SW schopný pracovat offline, nebo datovou SIM, v případě automatů pevně umístěných ve vozidle alespoň ethernet) je, slušně řečeno, blbost největšího kalibru a hazard. To bylo otázkou dnů, kdy to přestane fungovat.
Ono většinou vlastní WiFi (LAN) funguje, problém je v modemu. To vám kabelový ethernet nezachrání.
Tak hlavně na odbavení není vůbec potřeba být online, to je jen hloupá výmluva jak zakrýt zásadní nepřipravenost.
Záleží jaký systém mají. Pokud je postaven tak špatně, že musí být online, tak jdou de facto problémům naproti.
Nevím jaký mají systém, ale z popisu to vypadá, že mají jen hloupé terminály, které musí být trvale online, jinak nevidí data a to je dobré tak pro restauraci, kde se personál pohybuje v prostředí stabilně pokrytém signálem a v případě výpadku není problém zajít na velkou kasu. Nicméně nevěřím, že by někdo vybral takové řešení pro vlak, protože to bych pochyboval o jeho zdravém rozumu, proto tipuji, že jde jen o výmluvu.
Odbavovací systémy jsou offline. Online spojení potřebují pouze pro aktualizace, nejsou-li k dispozici z datových médií na místě. V paměti je nahrané vše, co je k odbavení potřeba. Jenže když se toho chopí neschopa…
POP ČD jsou offline, ale Arriva má jiného dodavatele. A když jim nevadí, že dodavatel postavil odbavovací systém na onlinu…
A ten ethernetový kabel zapojíte kam?
Mimochodem při výpadku signálu se nespárují ani POPky, takže to jízdenku na inkartě nenačte. Ale to vlastně vůbec nevadí, že z Blanska do Brna je pokrytí na sotva 1∕4 trati.
No ne, mě by vážně zajímalo, jak ten automat ve vozidle připojí k internetu pomocí ethernetového kabelu. Jeden konec kabelu do automatu, kam přijde ten druhý konec? Když to má být záložní spojení, tak asi ne do téhož routeru, který poskytuje Wifi signál.
Píše o tom dostatečně suverénně, takže asi s tím má zkušenosti.
Nesmysl, POPka se kvůli aktualizacím a vyčtení tržeb potřebuje připojit cca 1 x za 3 dny. Načíst jízdenky na inkartě zvládá řadu let bez problému offline. Ono na hodně místech kolem tratí po celé republice není ani dnes signál, ale odbavovat se tam prostě musí…
Takže pokud se zde mluví o problémech s připojováním na wi-fi, tak se jedná o trapnou výmluvu…
To je blbost, e-tikety – jízdenky z eshopu musí mít nahrané v sobě pokladna(resp. údaje o nich). Karta je jen identifikátor. Stejně tak třeba kupony PIDu, zde je karta taky jen identifikátor. Ale je pravda, že nemusí být pořád online, jak ten nesmysl od arrivy.
To vážně nemusí. POPka načte aztécký kód, kde jsou zakódovány potřebné údaje (v podstatě shodné s papírovou jízdenkou) a identifikace zákazníka. Inkarta pak může sloužit jako identifikátor, ale stejně tak poslouží jakýkoliv běžný doklad totožnosti. Jinak dnes je POPku samozřejmě možné aktualizovat častěji, protože pokrytí signálem se zlepšuje a wifina je také už skoro v každé trochu větší stanici, ale dřív to bývalo mnohem horší a odbavovalo se. Nakonec jak to fungovalo ještě dřív, když neexistovala wi-fi a ani mobil ? To také mohl dopravce říct, že neodbavuje, protože není online ? To je přeci nesmysl. Takže tady jde buď… Číst vice »
POP ČD se v pravidelných intervalech připojují k internetu pomocí datové SIM. Z internetu si stahují tzv. whitelist – seznam jízdenek + jejich ověřovací kód + číslo karty, je-li spárován s InKartou. Toto si uloží do paměti a při kontrole např. InKarty porovnávají, jestli k jejímu číslu nemají uloženu nějakou jízdenku. Pokud ano, nabídnou ji ke kontrole. Stejným způsobem si stahují blacklist karet, zda ta která karta není náhodou nahlášena jako odcizená.
Tady to byla otázka hodin. 🙂
Už ten nápad mít online pokladny na trati 283 kde jsou dva tunely a hodně špatné pokrytí signálem… 😀
Že tam Arriva jezdí s jednotkami v barvách DB a reklamami na cyklovýlety po Bavorsku se bude řešit později nebo nikdy?
Jestli se jedná o to, za jakou se má zatáhnout Notbremse nebo které tlačítko je na Bedarfshalt, tak to by vyřešit měli. Proč Vám však vadí červený nátěr a cyklovýlety v Bavorsku?
libcha: Protože hledá „chybuů za každou cenu. tj. celý…
Protože Vsetín není v Bavorsku a Česko v Německu? Přijde mi to celkem evidentní.
@Vojtěch… vždyť je to v článku – německé nápisy ve vlaku pro zobrazování zastávek = dle smlouvy bude smluvní pokuta která vyinkasuje Zlínský kraj
P.S. Nerozumím jak mě nebo Vás jako cestujícího poškodí, že vlak má červenou (DB) barvu? Spíše mě zajímá interiér a ten je lepší než u bývalého dopravce (ČD) u části jeho vlaků (řada 460, řada 854)
Informační systém s nahranými bavorskými zastvávkami v němčině je na vsetínsku platný co?
Hmm, když objednávce v Zlínského kraje jezdily vagony ŽSSK, červenobílé, s letákama ve slovenštině, tak to nikomu nevadilo.
To bylo ale zajíždění přeshraničních vlaků, trochu rozdíl…
Ano, papírově je to obrovský rozdíl. Obzvlášť, když se na Vsetíně změní číslo vlaku a souprava pak jede až do Hranic. Že je to vyrovnávka mezi ČD a ŽSSK, to je ten nejdůležitější rozdíl. To každý uvidí na první pohled.
Srovnavejte srovnatelné. Určitě je rozdíl ve slovenštině na přeshraničním vlaku ze Slovenska a němčině kdesi ve zlínském kraji… Vždyť ani do Rakouska to jezdit nebude. Reklama na výlety v Bavorsku jsou už jem špička… Nebo ony ty vlaky jezdí z barvoska do Bylnice? 😂
Takže různá kvalita nejen v potravinách, ale i „železničním hardwaru“ ?
Jak říká klasik: „Proč by si takový skladník ze Zlína nemohl zajet na kolo do Bavorska?“ 😀
Nemůže. Musí nejdřív dočíst Virgiliův epos Aeneis…(v originále)
Pokud u Vás nejde o překlep, pak jde o blbost. 😀
Vergiliův.
Zadavatel reklamy na cyklovýlety po Bavorsku je jistě rád za propagaci v ČR. A tuzemský dopravce inkasuje za vyvěšení reklamy jistě tučný peníz. Jen je škoda, že nezajistili pro reklamu české popisky. .
A neměl by už ROPID začít řešit to, že na S6 u Prahy pravidelně jezdí Regionovy s nápisem Ústecký kraj a uvnitř s reklamou na hrad Hazmburk?