cargo

Arrivě hrozí za problémy se startem železniční dopravy pokuta od Zlínského kraje

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: ArrivaMotorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Zlínský kraj zvažuje udělení pokut firmě Arriva vlaky, která od neděle zajišťuje veřejnou drážní dopravu na několika tratích v regionu.

Zlínský kraj zvažuje udělení pokut firmě Arriva vlaky, která od neděle zajišťuje veřejnou drážní dopravu na několika tratích v regionu. Zejména v pondělí nabírala část spojů dopravce zpoždění v desítkách minut, v některých vlacích navíc dál nefunguje odbavovací systém. Arriva proto i dnes vozí v několika spojích cestující zdarma.

Podle náměstka hejtmana Pavla Botka (KDU-ČSL) si kraj pravděpodobně v lednu nechá zpracovat evidenci vydaných jízdenek. „Zjistíme, kolik lidí průměrně jelo zdarma, a tuto částku v uvozovkách vyfakturujeme Arrivě. Pokud se situace v krátkém období nezlepší, samozřejmě sáhneme i po uplatnění sankcí plynoucích ze smlouvy. Jsou to částky v řádu tisíců až stovek tisíc korun,“ řekl Botek.

Závada na odbavovacím systému vznikla podle mluvčího Arrivy Jana Holuba poté, co dodavatel poslal firmě jeho novou verzi, v níž byly chyby. „Paradoxně v novějších nízkopodlažních motorácích se zařízení špatně spojovalo s wi-fi a kvůli tomu nebylo možné jízdenky ve většině případů vydávat. Proto cestující jezdili na náš účet a my kraji výpadek v tržbách zaplatíme ze svého, protože tržby jdou za krajem. Mělo by se to postupně zlepšovat, od výrobce máme přislíbeno, že by to mělo být v nejbližších dnech a hodinách, abychom byli schopni normálně cestující odbavovat,“ uvedl Holub.

Většina vlaků Arrivy už dnes jezdí na čas, případně s drobným provozním zpožděním, řekl Tomáš Nedbal, jednatel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED). „Vesměs problémy nejsou takové, jako v pondělí. Včera (v pondělí) nabíraly některé spoje Arrivy desítky minut zpoždění, bylo tam i 50 minut,“ uvedl Nedbal. KOVED podle něj nadále eviduje potíže s výdejem jízdenek ve vlacích dopravce i na některých přepážkách ve stanicích.

„Zpoždění registrujeme, vznikají při spojování našich jednotek, kdy jsme se s našimi mechaniky snažili vymyslet lepší způsob promazání spojovacích zařízení, aby bylo vše rychlejší. Je tam i čekání na přípojné vlaky, jsou tam vyhlášeny čekací doby, které nechceme porušovat,“ uvedl Holub. Potíže podle něj vznikají i kvůli tomu, že tratě v regionu jsou převážně jednokolejné. „Ve chvíli, kdy třeba kvůli přestavbě železničního uzlu Přerov přijede zpožděný dálkový vlak a my na něj čekáme, tak to potom přenášíme na celou trať a posouvá se křižování. Jakmile na jednokolejné trati chytne zpoždění jeden vlak, tak to pak samozřejmě přenáší na všechny ostatní,“ doplnil Holub.

Na základě smluv uzavřených se Zlínským krajem obsluhuje Arriva vlaky spoje ze Vsetína a Horní Lidče do Bylnice, ze Vsetína do Velkých Karlovic, mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Bylnicí a Uherským Brodem a Luhačovicemi. Na dalších tratích v regionu nadále jezdí České dráhy.

ČTK

Tagy Arriva vlaky Koved zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje Zlínský kraj
160 komentářů