854 je bezkonkurenčná a aj jej predchodcovia. Pamätám si na spoj rýchlik Bratislava — Olomouc, pohodlné, bezproblémové.
Tomáš R.
4 měsíců
Opět, jako vždy v diskusi k článku o Arrivě, se tady kromě podvozku jednotky rozhořel také vášnivý boj 845 vs. 854. Přitom odpověď je naprosto jednoduchá. V roce 2024 už tam nic z toho dávno nemělo jezdit, jestli měl objednatel jinou ambici, než „ušetřit“, tak už se tam dávno mělo prohánět něco odpovídajícího 21. století. Vidíme velmi rychlé tempo modernizace i na jiných a méně důležitých tratích, ale tady budeme ještě minimálně 3 další roky řešit, zda je lepší hořící 845, která nevyjede do kopce, nebo „ještě o 20 let starší 854“. Úplně zbytečná debata a hodně špatná vizitka MD.
Já si nemůžu pomoct, ale občas jezdím z Prahy do Tanvaldu právě Arrivou, a mně se v tý tichý zóně sedí fakt pohodlně, dost místa, sedačka ok, jako.. Zrovna na tenhle vlak si nestěžuju.. 😄
ČD pořídily hromadu 847, postupně jim je dodávají. Kdyby tehdy MD chtělo vozidla max 20 let stará, tak by vlastně nebylo co nasadit. ČD vedly kampaň proti starým šrotům vč. typu Desiro, takže i to by bylo neprůchodné.
Pan Pravda
4 měsíců
Z tohodle vlaku se kourilo a smrdel uz ve Vysocanech, jeste jsem si rikal, ze se sem musim podivat, co se stalo. To, ze si toho fira vsimnul az ve Kbelich me dost prekvapilo.
Happy
4 měsíců
Tohle hoří ještě tak pěkně, tlumeně. To když blafla kredenc, tak to byla pěkná fagule… Nohy na ramena a zdrhat…
Číst si zprávy z českých kolejí, to je něco mezi krimi a hororem. Jedna mimořádná událost střídá druhou, leckdy i několik za den. Správa železnic tak skvěle koordinuje a pracuje, že se někdy nedá dojet z Bran do Prahy vůbec nikudy. I přesto rád jezdím vlakem
No zase uznejte nato co se každý den na železnici vyjezdí kilometrů…
Co zůstane stát aut z důvodu nějaké poruchy na našich silnicích nikoho nebere. To by se potom paní redaktorka doktorka Zorka Horká asi upsala.
brejlovec753
4 měsíců
Němci věděli proč se toho verglu zbavili.
Zlatý trilex.
845 totální downgrade od těch 854 ČD co se týče pohodlí. Od té doby, co jezdí Arriva, do Jizerek raději vozidlem, než vlakem.
Je to ostuda, že nám tu prodávají vyřazený německý šrot jako nějakej upgrade předchozího provozu.
Dokud nebudou objednatelé smluvně tlačit Arrivu k nákupu nových! jednotek, bude to tady jak na Balkáně.
Zato o 15 let starší (vývojově ještě o víc) 854 byly úplný Hilton.
Ale ano i režijka tam platila.
Do Jizerek (i do kterýchkoliv našich hor) jede vlakem jen masochista. Je to smutné, ale je to tak. Normální platící cestující, má-li řidičák a auto, tam opravdu vlakem nejede.
Já někdy rád vozím psa vlakem. Je to pro něj pohodlnější, než autem. Resp. vozíval jsem. 🙂 V posledních letech už ale jezdím autem, paradoxně dost čato parkuju v Kořenově u nádraží.
854 byly prostě pocitově prostornější a „měkčí“.
Mám chovatelskou stanici jezevčíků (dlouhosrstý králičí trpasličí) dá se říct, že za tu dobu jsem několikrát objel Evropu (výstavy psů). Do vlaku teda ne. Včera jsem byl na tůře v Krkonoších. Večer v Harrachově nastupoval do autobusu mladej kluk z berdetkou a už při nástupu jsem viděl, že bude problém. Když už jí konečně dostal na místo, seděl vedle mne přes uličku, bylo na psisku vidět, že teda ne. Vystupoval v Boleslavi. Ta zase nechtěla vystupovat. Zapřela se packama za sedadla a asi chtěla cestovat až do Prahy. Ve finále on se jí snažil táhnout za vodítko no a já… Číst vice »
Fakt a naši preferují cestu do Jizerek, resp. do Krkonoš vlakem, pomalu od baráku v roce 2019 s přestupem na bus až k ubytování, naše železnice má svou kvalitu, kterou kvůli nezájmu narozdíl od ostatních států roste velmi pomalu, jinak nevím proč házíte jednotky řady 845 a motoráky řady 854 do jednoho pytle, když to jsou koncepčně i výkonově jiná vozidla, hydra ná menší problémy se škrábáním se do kopců za Turnovem a narizdíl od toho arriváckého šrotu může jet i po ozubnicové trati 036, kam 845 nemůže
To není o režijce, ale o pohodlí. 854 je prostě na cestování mnohem pohodlnější, než 845. Jaký rok výroby je napsán na výrobním štítu mi jako cestujícímu může být jedno. Lepší starší a pohodlnější, který dojede, než o něco novější šrot, který byl nekvalitní už od výroby a u kterého se dost často někde stává, že zahoří a nedojede.
Určitě..jezdil si s 854 ? Nebo třeba i 843 ?
Chlapče, věř, že tyto stroje úplně 845 zabalí !!ovšem je jiná vec, co se týče personálu.
Opravdu bych 845 nikam neházel, luxusní stroje, ale je to o tom, kdo tam sedí…či pak pouze hýbe páčky a knofliky.
Jako cestující, co na týhle trati jezdil od svých 3 let a zažil 853, 843, 854 a 845 říkám, že vrchol pohodlí byl modernizovanej 854. Z hlediska prostoru, měkkosti jízdy, možnosti otevřít okna…
V Arrivě se prostě jezdí blbě a nepohodlně. A to i v „tichém oddílu“.
Vůbec nehodnotím technické specifikace, motor, brzdy, atd.
854 rozhodně lepší nejsou ani 843 je to hlučný a uvnitř se nedá ani v jednom pořádně komunikovat 845 jsou uvnitř pohodlnější a dá se tam lépe komunikovat a člověk slyší i své myšlenky takže s Vaším názorem opravdu nesouhlasím měl jsem tu čest jet vším a za mě vede 845 😉😉
Pohledem na „blinkry“. Tohle je bohužel velká nedokonalost jednotky 845/628, protože nemá clonky odbrzděno/zabrzděno jako jiné jednotky nebo vozy s kotoučovou brzdou.
Přesně tak. Každej podvozek má svůj „blinkr“
Svítí zabržděno, nesvítí oodbržděno.
A na stanovišti je taky kontrolka.
Pája
4 měsíců
Jojo, už to chtělo umejt spodek. Jinak v jiném článku se píše, že strojvedoucí těchto jednotek byli ohledně požárů zvlášť instruováni, aby volali drážní hasiče. Tudíž chápu, že je pro jistotu fíra zavolal.
Jo, bývalému ministru dopravy v jeho seriálu Na Rovinu s Karlem Havlíčkem jsem to vytáhl a slíbil mi, že pokud budou ve vládě, tak že všech linek, které jezdí do hor, nebo přes vrchoviny a objednává je MD ČR, tak z těchto výkonů zmizí a budou nahrazeny technický dokonalejšími vozydli
Dneska je to zatím taková klasika – koridor na Moravu stojí, Arrivě hoří 845..
Smutné pro Českou železnici je to, že se tyto události tak pravidelně opakují.
To je těma malýma kolečkama..
On to ten jejich fíra ještě moc neznal…
854 je bezkonkurenčná a aj jej predchodcovia. Pamätám si na spoj rýchlik Bratislava — Olomouc, pohodlné, bezproblémové.
Opět, jako vždy v diskusi k článku o Arrivě, se tady kromě podvozku jednotky rozhořel také vášnivý boj 845 vs. 854. Přitom odpověď je naprosto jednoduchá. V roce 2024 už tam nic z toho dávno nemělo jezdit, jestli měl objednatel jinou ambici, než „ušetřit“, tak už se tam dávno mělo prohánět něco odpovídajícího 21. století. Vidíme velmi rychlé tempo modernizace i na jiných a méně důležitých tratích, ale tady budeme ještě minimálně 3 další roky řešit, zda je lepší hořící 845, která nevyjede do kopce, nebo „ještě o 20 let starší 854“. Úplně zbytečná debata a hodně špatná vizitka MD.
Já si nemůžu pomoct, ale občas jezdím z Prahy do Tanvaldu právě Arrivou, a mně se v tý tichý zóně sedí fakt pohodlně, dost místa, sedačka ok, jako.. Zrovna na tenhle vlak si nestěžuju.. 😄
Já jezdím na trase UL-Liberec a proti 843 je to pro cestujícího pořád pokrok. Ale chtělo by to klimatizaci, tu má jen pár jednotek.
843 je teda o třídu lepší a pohodlnější . 843 + vůz + řidičák..to byla souprava.. ne parodie od arrivy
Měl jste odjíždět dnes ráno v 7:27 z UL a mluvil by jste jinak.
…byste…
Poslední dvě jízdy, vlak narvanej dětma z výletu. Ale jezdím dvojkou, tak nevím 😁
„o 20 let starší 854“
ČD pořídily hromadu 847, postupně jim je dodávají. Kdyby tehdy MD chtělo vozidla max 20 let stará, tak by vlastně nebylo co nasadit. ČD vedly kampaň proti starým šrotům vč. typu Desiro, takže i to by bylo neprůchodné.
Z tohodle vlaku se kourilo a smrdel uz ve Vysocanech, jeste jsem si rikal, ze se sem musim podivat, co se stalo. To, ze si toho fira vsimnul az ve Kbelich me dost prekvapilo.
Tohle hoří ještě tak pěkně, tlumeně. To když blafla kredenc, tak to byla pěkná fagule… Nohy na ramena a zdrhat…
Nojo, to je znát pokrok 😃
Číst si zprávy z českých kolejí, to je něco mezi krimi a hororem. Jedna mimořádná událost střídá druhou, leckdy i několik za den. Správa železnic tak skvěle koordinuje a pracuje, že se někdy nedá dojet z Bran do Prahy vůbec nikudy. I přesto rád jezdím vlakem
No zase uznejte nato co se každý den na železnici vyjezdí kilometrů…
Co zůstane stát aut z důvodu nějaké poruchy na našich silnicích nikoho nebere. To by se potom paní redaktorka doktorka Zorka Horká asi upsala.
Němci věděli proč se toho verglu zbavili.
Zlatý trilex.
Němci se toho zbavují se slzou v oku, ten kdo neví seš ty.
slzou v oku štěstím? Sorry, ale tohle byla fakt nepovedená jednotka hned v několika směrech..
A v kterých směrech byla nepovedená, rád se nechám poučit.
Já taky a už se na to těším.
Doufám, že nebude chybět srovnání s produkcí „strojírenské velmoci“ ČSSR v 80. letech… 😁
Že by klesly přepravy a nevyplatí se je opravovat? Většina byla odstavena pro vážné závady.
Tak nějak nám tu Arriva začíná moc často rezonovat.
Arriva… What else… 🙂
Ale prd. I Squared
Zřejmě přeúdržbováno.
Spíše naopak
845 totální downgrade od těch 854 ČD co se týče pohodlí. Od té doby, co jezdí Arriva, do Jizerek raději vozidlem, než vlakem.
Je to ostuda, že nám tu prodávají vyřazený německý šrot jako nějakej upgrade předchozího provozu.
Dokud nebudou objednatelé smluvně tlačit Arrivu k nákupu nových! jednotek, bude to tady jak na Balkáně.
Zato o 15 let starší (vývojově ještě o víc) 854 byly úplný Hilton.
Ale ano i režijka tam platila.
Do Jizerek (i do kterýchkoliv našich hor) jede vlakem jen masochista. Je to smutné, ale je to tak. Normální platící cestující, má-li řidičák a auto, tam opravdu vlakem nejede.
Já někdy rád vozím psa vlakem. Je to pro něj pohodlnější, než autem. Resp. vozíval jsem. 🙂 V posledních letech už ale jezdím autem, paradoxně dost čato parkuju v Kořenově u nádraží.
854 byly prostě pocitově prostornější a „měkčí“.
Mám chovatelskou stanici jezevčíků (dlouhosrstý králičí trpasličí) dá se říct, že za tu dobu jsem několikrát objel Evropu (výstavy psů). Do vlaku teda ne. Včera jsem byl na tůře v Krkonoších. Večer v Harrachově nastupoval do autobusu mladej kluk z berdetkou a už při nástupu jsem viděl, že bude problém. Když už jí konečně dostal na místo, seděl vedle mne přes uličku, bylo na psisku vidět, že teda ne. Vystupoval v Boleslavi. Ta zase nechtěla vystupovat. Zapřela se packama za sedadla a asi chtěla cestovat až do Prahy. Ve finále on se jí snažil táhnout za vodítko no a já… Číst vice »
A nemá-li řidičák a auto tak jak?
Letadlem, to je podle mnoha zde diskutujících jediný možný dopravní prostředek odkudkoliv kamkoliv
Fakt a naši preferují cestu do Jizerek, resp. do Krkonoš vlakem, pomalu od baráku v roce 2019 s přestupem na bus až k ubytování, naše železnice má svou kvalitu, kterou kvůli nezájmu narozdíl od ostatních států roste velmi pomalu, jinak nevím proč házíte jednotky řady 845 a motoráky řady 854 do jednoho pytle, když to jsou koncepčně i výkonově jiná vozidla, hydra ná menší problémy se škrábáním se do kopců za Turnovem a narizdíl od toho arriváckého šrotu může jet i po ozubnicové trati 036, kam 845 nemůže
To není o režijce, ale o pohodlí. 854 je prostě na cestování mnohem pohodlnější, než 845. Jaký rok výroby je napsán na výrobním štítu mi jako cestujícímu může být jedno. Lepší starší a pohodlnější, který dojede, než o něco novější šrot, který byl nekvalitní už od výroby a u kterého se dost často někde stává, že zahoří a nedojede.
Určitě..jezdil si s 854 ? Nebo třeba i 843 ?
Chlapče, věř, že tyto stroje úplně 845 zabalí !!ovšem je jiná vec, co se týče personálu.
Opravdu bych 845 nikam neházel, luxusní stroje, ale je to o tom, kdo tam sedí…či pak pouze hýbe páčky a knofliky.
Jako cestující, co na týhle trati jezdil od svých 3 let a zažil 853, 843, 854 a 845 říkám, že vrchol pohodlí byl modernizovanej 854. Z hlediska prostoru, měkkosti jízdy, možnosti otevřít okna…
V Arrivě se prostě jezdí blbě a nepohodlně. A to i v „tichém oddílu“.
Vůbec nehodnotím technické specifikace, motor, brzdy, atd.
845 je střep..smrdí to jak vejtraska.. zlaté 843
Až si tu novou jednotku někdo zaplatí a to i třeba zvýšením jízdného, tak jí někdo koupí, ty Balkáne jeden..
854 rozhodně lepší nejsou ani 843 je to hlučný a uvnitř se nedá ani v jednom pořádně komunikovat 845 jsou uvnitř pohodlnější a dá se tam lépe komunikovat a člověk slyší i své myšlenky takže s Vaším názorem opravdu nesouhlasím měl jsem tu čest jet vším a za mě vede 845 😉😉
A co v létě, jak jste spokojen s větráním v 845? Máte rád skleník?
Aaaaa neodbržděná pružinová brzda ( střadačová )
Zřejmě zkouška brzdy proběhla na stanovišti z okna.
a jak byste ji chtěl zkontrolovat, pokud se teda nechcete válet pod vagonem a mlátit do toho kladivem?
Pohledem na „blinkry“. Tohle je bohužel velká nedokonalost jednotky 845/628, protože nemá clonky odbrzděno/zabrzděno jako jiné jednotky nebo vozy s kotoučovou brzdou.
Přesně tak. Každej podvozek má svůj „blinkr“
Svítí zabržděno, nesvítí oodbržděno.
A na stanovišti je taky kontrolka.
Jojo, už to chtělo umejt spodek. Jinak v jiném článku se píše, že strojvedoucí těchto jednotek byli ohledně požárů zvlášť instruováni, aby volali drážní hasiče. Tudíž chápu, že je pro jistotu fíra zavolal.
https://zdopravy.cz/dva-zasahy-behem-dvou-dnu-hasici-museli-vyjizdet-k-rychlikum-arrivy-175959/
Jako, bych řekl, že tohle je vcelku banalita. Nic co by se občas nestávalo. Nevím, jestli tohle stojí za nějaké mediální zveřejnění….
Ale jo. Na tomto webu ano. Ale večer ve zpravodajství na ČT, nebo Nova asi těžko.
A včera na 1237 to byl taky požár nebo něco jiného?
Srážka s autem na přejezdu.
Nebyl to požár.
Než se tu znovu vyrojí hejty na 845, tak si vzpomeňte. Čím víc budou hořet, tím dřív se jich zbavíme a Arriva bude donucená koupit něco lepšího.
No, jelikož Arriva nepočítá s instalací ETCS do 845, tak možná po ukončení výjimky by nasadili něco normálního… Možná…
Tak proč do nich tak investovali? Že by potom mířili dál na východ/jih?
Tak pokud zahořel jenom podvozek a kastle není poškozená, tak to opraví…
dyť to pokračovalo dál v cestě, takže opraveno na místě
Smlouva Arrivy na rychlíky končí 2027, takže nějaké převratné novinky v tomto provozu nelze čekat.
Jo, bývalému ministru dopravy v jeho seriálu Na Rovinu s Karlem Havlíčkem jsem to vytáhl a slíbil mi, že pokud budou ve vládě, tak že všech linek, které jezdí do hor, nebo přes vrchoviny a objednává je MD ČR, tak z těchto výkonů zmizí a budou nahrazeny technický dokonalejšími vozydli
Vozydli 🙉
Ten pán už toho „slýbil“ 😆
Prosím nevíte, jestli už jsou nějaké oficiální zprávy o předchozích hořících incidentech na arriváckých 845? Už je to několikátá událost…
Máte je přišpendlené v článku
Dneska je to zatím taková klasika – koridor na Moravu stojí, Arrivě hoří 845..
Smutné pro Českou železnici je to, že se tyto události tak pravidelně opakují.
A bude hůř.
Železnice statečně konkuruje dopravním problémům na silnici.
Takto asi moc lidí o smysluplnosti přechodu z auta na koleje nepřesvědčíme.
No to ani náhodou a když k tomu připojím nenavazující spoje, kdy vám autobus frnkne před nosem.Hanba blít.
Jak může koridor stát? Možná provoz na něm, ne?
Dopravní bod Česká Třebová, strhnutá trolej
Metonymie – přenesení významu na základě věcné souvislosti
Co si stát vyjednal ,to má!Takhle to dopadne, když se kývne na nejúčinnější nabídku a na kvalitu se nehledí.
Že by střadačová brzda?
No čistě odhadem bych to tipoval spíš na závadu na tlakové brzdě. Ale čistě odhadem..
Správná odpověď…