Arrivě hořel na okraji Prahy podvozek rychlíku, provoz byl zastaven

Požár jednotky 845 dopravce Arriva vlaky ve Kbelích. Foto: Hasiči Správy železnicPožár jednotky 845 dopravce Arriva vlaky ve Kbelích. Foto: Hasiči Správy železnic

Při požáru nebyl nikdo zraněn.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karek

To je těma malýma kolečkama..

Turnovak

On to ten jejich fíra ještě moc neznal…

stano

854 je bezkonkurenčná a aj jej predchodcovia. Pamätám si na spoj rýchlik Bratislava — Olomouc, pohodlné, bezproblémové.

Tomáš R.

Opět, jako vždy v diskusi k článku o Arrivě, se tady kromě podvozku jednotky rozhořel také vášnivý boj 845 vs. 854. Přitom odpověď je naprosto jednoduchá. V roce 2024 už tam nic z toho dávno nemělo jezdit, jestli měl objednatel jinou ambici, než „ušetřit“, tak už se tam dávno mělo prohánět něco odpovídajícího 21. století. Vidíme velmi rychlé tempo modernizace i na jiných a méně důležitých tratích, ale tady budeme ještě minimálně 3 další roky řešit, zda je lepší hořící 845, která nevyjede do kopce, nebo „ještě o 20 let starší 854“. Úplně zbytečná debata a hodně špatná vizitka MD.

Ondra

Já si nemůžu pomoct, ale občas jezdím z Prahy do Tanvaldu právě Arrivou, a mně se v tý tichý zóně sedí fakt pohodlně, dost místa, sedačka ok, jako.. Zrovna na tenhle vlak si nestěžuju.. 😄

troglj

Já jezdím na trase UL-Liberec a proti 843 je to pro cestujícího pořád pokrok. Ale chtělo by to klimatizaci, tu má jen pár jednotek.

Huu

843 je teda o třídu lepší a pohodlnější . 843 + vůz + řidičák..to byla souprava.. ne parodie od arrivy

Nasranej

Měl jste odjíždět dnes ráno v 7:27 z UL a mluvil by jste jinak.

negattor

…byste…

none

Poslední dvě jízdy, vlak narvanej dětma z výletu. Ale jezdím dvojkou, tak nevím 😁

Jiří Kocurek

„o 20 let starší 854“

ČD pořídily hromadu 847, postupně jim je dodávají. Kdyby tehdy MD chtělo vozidla max 20 let stará, tak by vlastně nebylo co nasadit. ČD vedly kampaň proti starým šrotům vč. typu Desiro, takže i to by bylo neprůchodné.

Pan Pravda

Z tohodle vlaku se kourilo a smrdel uz ve Vysocanech, jeste jsem si rikal, ze se sem musim podivat, co se stalo. To, ze si toho fira vsimnul az ve Kbelich me dost prekvapilo.

Happy

Tohle hoří ještě tak pěkně, tlumeně. To když blafla kredenc, tak to byla pěkná fagule… Nohy na ramena a zdrhat…

Pája

Nojo, to je znát pokrok 😃

P Z

Číst si zprávy z českých kolejí, to je něco mezi krimi a hororem. Jedna mimořádná událost střídá druhou, leckdy i několik za den. Správa železnic tak skvěle koordinuje a pracuje, že se někdy nedá dojet z Bran do Prahy vůbec nikudy. I přesto rád jezdím vlakem

ydš

No zase uznejte nato co se každý den na železnici vyjezdí kilometrů…
Co zůstane stát aut z důvodu nějaké poruchy na našich silnicích nikoho nebere. To by se potom paní redaktorka doktorka Zorka Horká asi upsala.

brejlovec753

Němci věděli proč se toho verglu zbavili.
Zlatý trilex.

Ares

Němci se toho zbavují se slzou v oku, ten kdo neví seš ty.

kix

slzou v oku štěstím? Sorry, ale tohle byla fakt nepovedená jednotka hned v několika směrech..

Ares

A v kterých směrech byla nepovedená, rád se nechám poučit.

Michal M

Já taky a už se na to těším.
Doufám, že nebude chybět srovnání s produkcí „strojírenské velmoci“ ČSSR v 80. letech… 😁

Karek

Že by klesly přepravy a nevyplatí se je opravovat? Většina byla odstavena pro vážné závady.

Nasranej

Tak nějak nám tu Arriva začíná moc často rezonovat.

Laďas

Arriva… What else… 🙂

Trumway

Ale prd. I Squared

Jerry

Zřejmě přeúdržbováno.

Mirek

Spíše naopak

Jakub

845 totální downgrade od těch 854 ČD co se týče pohodlí. Od té doby, co jezdí Arriva, do Jizerek raději vozidlem, než vlakem.
Je to ostuda, že nám tu prodávají vyřazený německý šrot jako nějakej upgrade předchozího provozu.
Dokud nebudou objednatelé smluvně tlačit Arrivu k nákupu nových! jednotek, bude to tady jak na Balkáně.

Distribuce

Zato o 15 let starší (vývojově ještě o víc) 854 byly úplný Hilton.
Ale ano i režijka tam platila.

Do Jizerek (i do kterýchkoliv našich hor) jede vlakem jen masochista. Je to smutné, ale je to tak. Normální platící cestující, má-li řidičák a auto, tam opravdu vlakem nejede.

Jakub

Já někdy rád vozím psa vlakem. Je to pro něj pohodlnější, než autem. Resp. vozíval jsem. 🙂 V posledních letech už ale jezdím autem, paradoxně dost čato parkuju v Kořenově u nádraží.
854 byly prostě pocitově prostornější a „měkčí“.

ydš

Mám chovatelskou stanici jezevčíků (dlouhosrstý králičí trpasličí) dá se říct, že za tu dobu jsem několikrát objel Evropu (výstavy psů). Do vlaku teda ne. Včera jsem byl na tůře v Krkonoších. Večer v Harrachově nastupoval do autobusu mladej kluk z berdetkou a už při nástupu jsem viděl, že bude problém. Když už jí konečně dostal na místo, seděl vedle mne přes uličku, bylo na psisku vidět, že teda ne. Vystupoval v Boleslavi. Ta zase nechtěla vystupovat. Zapřela se packama za sedadla a asi chtěla cestovat až do Prahy. Ve finále on se jí snažil táhnout za vodítko no a já… Číst vice »

vlado99

A nemá-li řidičák a auto tak jak?

Igor Mauricio

Letadlem, to je podle mnoha zde diskutujících jediný možný dopravní prostředek odkudkoliv kamkoliv

Mirek

Fakt a naši preferují cestu do Jizerek, resp. do Krkonoš vlakem, pomalu od baráku v roce 2019 s přestupem na bus až k ubytování, naše železnice má svou kvalitu, kterou kvůli nezájmu narozdíl od ostatních států roste velmi pomalu, jinak nevím proč házíte jednotky řady 845 a motoráky řady 854 do jednoho pytle, když to jsou koncepčně i výkonově jiná vozidla, hydra ná menší problémy se škrábáním se do kopců za Turnovem a narizdíl od toho arriváckého šrotu může jet i po ozubnicové trati 036, kam 845 nemůže

Achilles

To není o režijce, ale o pohodlí. 854 je prostě na cestování mnohem pohodlnější, než 845. Jaký rok výroby je napsán na výrobním štítu mi jako cestujícímu může být jedno. Lepší starší a pohodlnější, který dojede, než o něco novější šrot, který byl nekvalitní už od výroby a u kterého se dost často někde stává, že zahoří a nedojede.

Pohodař

Určitě..jezdil si s 854 ? Nebo třeba i 843 ?
Chlapče, věř, že tyto stroje úplně 845 zabalí !!ovšem je jiná vec, co se týče personálu.
Opravdu bych 845 nikam neházel, luxusní stroje, ale je to o tom, kdo tam sedí…či pak pouze hýbe páčky a knofliky.

Jakub

Jako cestující, co na týhle trati jezdil od svých 3 let a zažil 853, 843, 854 a 845 říkám, že vrchol pohodlí byl modernizovanej 854. Z hlediska prostoru, měkkosti jízdy, možnosti otevřít okna…
V Arrivě se prostě jezdí blbě a nepohodlně. A to i v „tichém oddílu“.
Vůbec nehodnotím technické specifikace, motor, brzdy, atd.

Huu

845 je střep..smrdí to jak vejtraska.. zlaté 843

Ares

Až si tu novou jednotku někdo zaplatí a to i třeba zvýšením jízdného, tak jí někdo koupí, ty Balkáne jeden..

To bude dobrý

854 rozhodně lepší nejsou ani 843 je to hlučný a uvnitř se nedá ani v jednom pořádně komunikovat 845 jsou uvnitř pohodlnější a dá se tam lépe komunikovat a člověk slyší i své myšlenky takže s Vaším názorem opravdu nesouhlasím měl jsem tu čest jet vším a za mě vede 845 😉😉

Petr Vašek

A co v létě, jak jste spokojen s větráním v 845? Máte rád skleník?

nádražák

Aaaaa neodbržděná pružinová brzda ( střadačová )
Zřejmě zkouška brzdy proběhla na stanovišti z okna.

Practicus

a jak byste ji chtěl zkontrolovat, pokud se teda nechcete válet pod vagonem a mlátit do toho kladivem?

Lukáš Chytil

Pohledem na „blinkry“. Tohle je bohužel velká nedokonalost jednotky 845/628, protože nemá clonky odbrzděno/zabrzděno jako jiné jednotky nebo vozy s kotoučovou brzdou.

nádražák

Přesně tak. Každej podvozek má svůj „blinkr“
Svítí zabržděno, nesvítí oodbržděno.
A na stanovišti je taky kontrolka.

Pája

Jojo, už to chtělo umejt spodek. Jinak v jiném článku se píše, že strojvedoucí těchto jednotek byli ohledně požárů zvlášť instruováni, aby volali drážní hasiče. Tudíž chápu, že je pro jistotu fíra zavolal.

Martin H.

Jako, bych řekl, že tohle je vcelku banalita. Nic co by se občas nestávalo. Nevím, jestli tohle stojí za nějaké mediální zveřejnění….

ydš

Ale jo. Na tomto webu ano. Ale večer ve zpravodajství na ČT, nebo Nova asi těžko.

Cestující

A včera na 1237 to byl taky požár nebo něco jiného?

Lukáš Chytil

Srážka s autem na přejezdu.

Distribuce

Nebyl to požár.

Blzx

Než se tu znovu vyrojí hejty na 845, tak si vzpomeňte. Čím víc budou hořet, tím dřív se jich zbavíme a Arriva bude donucená koupit něco lepšího.

Miroslav

No, jelikož Arriva nepočítá s instalací ETCS do 845, tak možná po ukončení výjimky by nasadili něco normálního… Možná…

Elb

Tak proč do nich tak investovali? Že by potom mířili dál na východ/jih?

Roman

Tak pokud zahořel jenom podvozek a kastle není poškozená, tak to opraví…

kix

dyť to pokračovalo dál v cestě, takže opraveno na místě

Kubrt

Smlouva Arrivy na rychlíky končí 2027, takže nějaké převratné novinky v tomto provozu nelze čekat.

Mirek

Jo, bývalému ministru dopravy v jeho seriálu Na Rovinu s Karlem Havlíčkem jsem to vytáhl a slíbil mi, že pokud budou ve vládě, tak že všech linek, které jezdí do hor, nebo přes vrchoviny a objednává je MD ČR, tak z těchto výkonů zmizí a budou nahrazeny technický dokonalejšími vozydli

Mirek 2

Vozydli 🙉

Beny

Ten pán už toho „slýbil“ 😆

Zdrasa

Prosím nevíte, jestli už jsou nějaké oficiální zprávy o předchozích hořících incidentech na arriváckých 845? Už je to několikátá událost…

Mirek

Máte je přišpendlené v článku

Petronius

Dneska je to zatím taková klasika – koridor na Moravu stojí, Arrivě hoří 845..
Smutné pro Českou železnici je to, že se tyto události tak pravidelně opakují.

Miroslav

A bude hůř.

Karl vB.

Železnice statečně konkuruje dopravním problémům na silnici.
Takto asi moc lidí o smysluplnosti přechodu z auta na koleje nepřesvědčíme.

Radek

No to ani náhodou a když k tomu připojím nenavazující spoje, kdy vám autobus frnkne před nosem.Hanba blít.

starší pán

Jak může koridor stát? Možná provoz na něm, ne?

Mirek

Dopravní bod Česká Třebová, strhnutá trolej

Karel IV.

Metonymie – přenesení významu na základě věcné souvislosti

Radek

Co si stát vyjednal ,to má!Takhle to dopadne, když se kývne na nejúčinnější nabídku a na kvalitu se nehledí.

Pepa

Že by střadačová brzda?

Martin H.

No čistě odhadem bych to tipoval spíš na závadu na tlakové brzdě. Ale čistě odhadem..

LadaK

Správná odpověď…