Arrivě chyběly v Praze soupravy, Městskou linku musela zkrátit
Modernizovaná jednotka 845.2. Foto: Arriva
Společnost Arriva vlaky musela dnes odřeknout několik spojů linky S49 v Praze mezi Hostivaří a Libní. Firma neměla k dispozici
Jeden stroj má poruchu a zkracuje se linka? No tak to je super, to byl nápad otevřít ty tratě pro soukromníky,co mají takovou stabilní základnu vozového parku.Absolutně nechápu, kde je přidaná hodnota pro cestujícího
I tak to jezdí častěji než 810 době kdy linku měla ČD. Dokonce dojede do Hostivaře i pracovní dny.
Chtěli jste privatizaci, tak ji máte. Užijte si jí plnými doušky.
Aspoň se chytrolínům (dementním blbcům) konečně rosvítí v kebulích.
Takže od nového GVD 2019/2020 se může stát, že rychlíky Rumburk-Česká Lípa-Kolín nebo Turnov-Mladá Boleslav-Praha nepojedou… Bravo…
A na to jste přišel teprve nyní ??
Už se tu objevilo, jak od grafikonu budou na rychlíkách pod taktovkou Arrivy vlaky nahrazeny busy, protože jim pars nechce vydat jednotky pro neplacení? A co vím, tak Kolín – Nový Bor tomu tak bude zcela jistě.
No sláva, takže se nic nezmění, Teď jezdí tři týdny R26 také autobusy.
Pavle, máte informaci o neplacení z nějakého alespoň uvěřitelného zdroje?
Ano, leč nejsem oprávněn tento zdroj zveřejnit.
V tom případě NDA je už stejně na 99% porušené, tak zdroj už se „ztratí“ ne? Tedy pokud existuje…
Situace se dnes opakuje. Před polednem stažen provoz na jeden motor místo dvou zpoždění už 12 minut. Na třetí hodinu vše snad podaří nasadit všechny tři motory.
Nedostatek vozidel na S49 a s ním související zpoždění především lichých vlaků jsou v posledních dnech v odpoledních hodinách běžným (v podstatě každodenním) jevem: ARRIVĚ chybí i to poslední Desiro (088/588), které ještě měla k dispozici od DB (osmdesátšestka už se prý do Prahy nevrátí), protože už je zase více než týden na nějaké údržbě v Drážďanech, a od září, kdy jezdí vlaky do Nitry dvakrát denně a do Prahy dojíždějí zpožděné, třetí náležitosti nestíhají pravidelné odpolední nasazení a nezbývá než aspoň nějakou dobu jezdit jen ve dvou. A protože GVD je zkonstruován tak, aby v Roztokách u Prahy byla… Číst vice »
U sokromníka škrtícího zásoby na minimum je to docela solidní schopnost nápravy. Když tanec na hraně, tak se to musí umět.
Len pre istotu. To nie je nejaký malý súkromník. To sú premaľované Deutsche Bahn.
A to neni jen toto. Linka S7 Dobris – Praha Haupt. 40 km se jede pres 2 hodiny. OBcas prijede vlak co v nem jezdil Stalin s Benesem. A zpozdeni 20 minut neni Problem.
Rozhodně páteřní trať celé ČR
Dobříš – Praha Haupt. je linka S88. Jízdní doba je 91 minut. Kilometricky 55 km. Na trati jezdí řada 814 a ta Stalina s Benenešem nepamatuje. Nu a zpoždění 20 minut opravdu problém je, protože při 20ti minutových obratech si pak strojvedoucí na konečné nestihne ani odskočit. A s linkou S49 to také vůbec nesouvisí. Tolik k Vašemu příspěvku. 🙂
55 km za 90 minut? A to tím někdo dobrovolně jezdí?
Praha Haupt. je které nádraží?
Hlavní nádraží. Asi mu přijde „cool“ tomu tak říkat…
Nejde o S7. Ta je do Řevnic.
Ať jsou důvody na straně libovolného dopravce jakékoli, tak v případě, že by ROPID trval na nasazení vozidla typu EM, tak by k takovému problému nemohlo dojít.
Jako že elektrická jednotka se nemůže porouchat?
Měl na mysli to, že se záloha neposle na Slovensko
Soukromník musí zálohy vytěžovat, takže normální stav, proč ne EM.
Vypadne jim jedna souprava a jsou na lopatkách? A takoví mají odvahu provozovat drážní dopravu??? Kde se takoví diletanti proboha živého berou?
Aniž bych se chtěl dopravce zastávat – víte, že ČD loni na této lince také rušily spoje? Nejdřív došly žabotlamy, pak Regionovy… Dále rušily například vložené spoje na 171. A nebyl to jenom jeden den…
Vím.
Nechci Vám brát iluze, ale ČD odříkají spoje běžně, zvláště na některých linkách v Praze.
Navíc Arriva nebyla na lopatkách, ale situaci promptně řešila.
Jo, vyřešila ji zkrácením linky. 😀
Ceske Vysoke skolstvi. Uz zacinam chapat proc ho pred lety zavreli.
Jaké ekonomicky způsobilé řešení navrhujete, když už bez argumentů kritizujete?
Bez argumentů? Zkrácení linky ti nepřijde jako dostatečný argument? Předpokladem je, že co se může pokazit, se pokazí. Čili pokud nemám záložní soupravu, nevyjedu. Pokud si druhou soupravu nemůžu dovolit, nevyjedu. Nevím, co je na tom k nepochopení.
U ČD by se to nikdy nestalo! A pokud se stalo, tak se to nesmí zveřejňovat.
Když jezdili žabotlamy tak každej den den chyběl pomálu jeden par spoju, jelikož se vždy něco rozbilo… Byla to taková hezká loterie… Jednou do práce dojedu podruhé ne… nakonec jsem začal jezdit do práce radši tramvají, sice delší cesta ale aspoň jsem dojel
Asi máme ty správné zákony, které to umožní. Nebo je špatná smlouva a chybí pokuty .
Přesně, viníkem jsou zejména objednavatelé, kteří mají ke smlouvám naprosto neprofesionální přístup – řeší je hodně na poslední chvíli a chybí v nich vymahatelné podmínky (zálohy, nová vozidla, …) – viz nejen Arriva, ale i KŽC či ČD…
To si do roka „sedne“, dětské nemoci..
Dostanou to ČD, dotáhnou z Třebové nějaké Zabotlamy a bude to jezdit jako dřív (=stejně odřeknuté spoje, ale bude v tom platit režijka)
Když se podívám na svodku, kolik toho nedojede do cíle modrému dopravci a kolik toho také třeba kvůli neschopnosti (lidí nebo techniky) musí odřeknout či zásadně zpozdit (občas už na samotném výjezdu z depa), tak mi přijde, že si tady v té diskusi nemají zastánci jedněch či druhých co vyčítat. Jako upřímně – u ČD je situace s údržbou a schopností udržet provozuschopné mašiny i vozy zoufalá. A u Arrivy je zase vidět, že je začátečník, který má taky produkty Parsu a evidentně s tím občas bojuje. Stačí si jen vzpomenout, jak se modří trápili se „syslografy“ a kolikrát to… Číst vice »
Ještě lepší by bylo, kdyby člověka nemuselo zajímat, jestli to vozidlo je v Pidu, Sidu nebo třeba Hnidu.
Karel: jo kdyby si lidi Radotín-Smíchov museli vybrat vlak/vidlobus/MHD bus, pokud mají jenom jednu průkazku tak vždycky čekat na to svoje. (NAD za hodinu zatímco pravidla vozí vzduch)
A pokud nechtějí přímo na nádraží, tak se placení MHD nevyhnou.
Konečně rozumné slovo
Jedna železnice byla naposledy v roce cca 1996, před tím umělým rozdělením na 10 firem.
S čím chtějí jezdit za dva měsíce na rychlikach když teď nejsou schopní nahradit jednu jednotku.
3 koně plus 2x 010.
Těmi 20 jednotkami, které jim teď rekonstruuje Pars Nova.
ČD občas umí hodně kuriózní kousky, ale ze strany dopravce je evidentně maximální snaha a JEDE TO!!!
nepř. https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1258354.jpg&httpref=28/302365
Problémy s vozidly mají všichni dopravci, to se stává, spíš je zajímavé, že za dva měsíce musí vyjet s 25 vozidly a zatím je 845 kolik? Hotových 5? A pokud 5 a Desiro a Linty a stejně se nedaří udržet oběh 3 + 1.
ano, ale asi bych necekal, ze vsechna vozidla budou na horke zaloze v praze…
Tak určitě ne, ale 845 budou doma všechny v Praze, tak by se dalo čekat jejich „rozjíždění“ právě zde. Navíc pokud jsou z Parsu, bude jejich rozjetí více než žádoucí.
Nemějte strach, v Parsu pracují tak pilně že to stihnou, sice to bude naprosto odbytá práce, ale co už by se jiného dalo čekat 😁
Pracovat můžou pilně jak chtějí, ale vozidla po opuštění této fabriky bývají v často horším stavu než před příjezdem…
No, povrchově ne ale do hloubky určitě, třeba tam budou jezdit taky nějací mechanici jako u vozů na Berlinery 😂
Zfušovaná či přímo zParsená. Léčí to pak v Kolíně.
Byl by příklad, kdy v Kolíně (předpokládám v DYKO) opravovali závady vzniklé na vagonech po rekonstrukci provedené v PARSu?
Jeden by si totiž řekl, že jestli fakt v DYKu umí udělat rekonstrukci líp než v PARSu a pokud by reklamace v PARSu byla tak obstruovaná, že radši zákazník si nechá udělat záruční opravu u konkurence PARSu…. tak proč racionální zákazník vůbec chodí do PARSu, tj. proč neobjednává rekonstrukce rovnou v Kolíně?
jestli to není tím, že v DYKO Kolín dělají mnohem užší sortiment oprav než dělá PARS? viz reference
http://www.dyko.cz/cs/reference-a-certifikace/zakaznici
http://www.dyko.cz/cs/vozovy-program/osobni-vozy
Nojo, jako ČD na R26 , jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. Vyloučený úsek je Tochovice-Lochovice a nejezdí se Březnice-Praha a u S60 Březnice-Beroun. 😀
Zatímco v režii budoucího soukromníka možná nepojede ani ta NAD a zákazníku n***r si, za hodinu pojede další…!
To spíš dělají ČD, odřeknuto, využijte následující spoj. Ale tak, je to logické..
ČD jí většinou neseženou, nebo maximálně kyvadlovou. Viz třeba 4.8.2019 celé odpoledne až do večera na úseku Beroun-Zdice. Jak říkám Arriva nebo ČD oboje bude stejné.
Všichni na depu vědí, že Jančura ani Arriva nevlastní jediný autobus.
NAD plánuje SŽDC a to že je výluka v krátkém úseku neznamená že není výhodné nad na delším úseku
Ale dopravce si NAD zařizuje.
SŽDC nemá s opatřením dopravce co dělat.
Je to trošku jinak. Motor na Nitru byl stažen z S49 již ráno kolem deváté hodiny z Roztok. Po druhé hodině se třetí motor nepovedlo nasadit. Tato situace byla před nasazením Lintu byla téměř na denním pořádku, odpoledne se čekalo až se uvolní motor z Nitry a podaří se zařadit do oběhu.
Tak to jsem zvědavý na pana Trondu jestli se k tomuto nějak objektivně vyjádří 😀 .
Už prý poslal z Letňan autobus PID.
Ony ty autobusy z Libně do Hostivaře jaksi jezdí tak jako tak.
Takže tam (Roztoky-Libeň) pendloval 1, nebo 2?
V 16:30 (+ pár minut zpoždění) odjel Lint z (Roztok) Libně do Hostivaře.
Zeptám se z právního hlediska. Záložní vozidlo pro provoz plynoucí z veřejné zakázky může být na soukromém výkonu, který se zakázkou nesouvisí? Nestudoval jsem jak je sepsaná smlouva o provozování této linky a počtu staničních záloh. Nicméně z textu článku vyplývá, že taková záloha vlastně neexistovala do doby, než přijela z Nitry. Jak to tedy je?
Ano, z právního hlediska rozhoduje, co a jak je ve smlouvě … jestli a jak je tam řešeno konkrétní množství souprav a záloh a nakládání s nimi, nebo jestli jsou řešeny jen sankce za zpožděné, neodjeté nebo v horším nasazení odjeté spoje. Ale konkrétní smlouvy teď před půlnocí Vám hledat a studovat nebudu.
Nedivil bych se kdyby to PID dovoloval.
ČD taky občas poslaly žabotlam z dispečerské zálohy na nějaký Ex/EC.