Arriva začala testovat jednotky 845 pro provoz rychlíků z Liberce
Jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Arriva
Jednotky Arrivy zvládly bez problémů sklonově náročnou trať.
Jednotky Arrivy zvládly bez problémů sklonově náročnou trať.
Nic ve zlém, ale proč pořád někdo něco musí měnit ? ČD na těchto tratích jezdí desítky let a teď jsem bude někdo strkat odpad z řad Arivy a dalších soukromníků ? To zase potřebuje mít někdo malou domů do kapsy ? Fakt nechápu, proč se musí měnit to, co leta funguje. Když to vezmu od sebe, mě jako cestujícímu je úplně jedno, kdo přijede, hlavně aby přijel, hlavně aby odjel, aby jel tak nějak dle řádu, aby bylo příjemné svezení a hotovo ! Jestli mi přijede Franta či Bohouš mi je jedno ! Nic bych neměnil, ať jezdí dál… Číst vice »
A kde mají jezdit soukromníci tedy?
Takže zkoušely soupravy, kdy je jedna nečinná? No tak už vím odkud vanou větry, které tvrdily, že se jim tam hned první den jedna souprava poškodila a nevyjela stoupání. V Mimoni by se měl někdo chytit za nos.
Tohle bude asi malicko offtopic, a patrne za to dostanu sodu, ale v cem ze jsou tyhle jednotky tak strasne spatny? Ja jezdim na trase Praha – MB, obcas MB – Tanvald. Kdyz to srovnam s hydrou s privesakem. Tady se da aspon cumet dopredu pres stanoviste a je tam fura mista kdyz jedu se psem…
.. logem dopravce.
„Ve sklonově nejnáročnějších úsecích prověřovala i možnost jízdy vlaku v případě, kdy jedna jednotka ve vlaku bude přepravována jako nečinná. Podle šéfa Arrivy v Česku: „Ukázalo se, že jednotky bez problémů trasu zvládnou, drželi jsme plnou traťovou rychlost“.
Aháá, takže jedna jednotka se sama neuveze z Turnova k Doubí, ale dvě jednotky s provozem jen jedné drží jízdní doby kolem Liberce ?? Trochu podivné, ne !? Nebo se jednotky rozjely a všude bylo prostě volno s průjezdem bez zastavení ?
Zajímavé, nevyjede z Turnova do Doubí, ale přes Jeřmanice jezdí běžně. Takže proč by neměla vyjet na Doubí, když tam skoro rok jezdí?
Jeden fíra je zmatkař a popleta. Tam první den provozu nevyjelo Desiro, ale z důvodu chyby nového strojvedoucího.
nejlevnějšího řemeslníka bych nepustil přes práh stodoly ..
Ty by si si vzal nejdražšího a výsledek horší nez ten nejlevnější.
No tak pánové! Teď se držte, mluvil jsem s vypravcim z Mimoně a to co mi řekl, to už je vážně na pováženou, šrot tam vůbec nevyjel 🙈😂🚂 musela jim na pomoc přijet jejich slavná arriva bobina z Děčína a až ta to tam prý vytáhla do Liberce🙈 no je tedy zlepšení, mají bobiny dvě ale jak to sníma budou stíhat tahat od Ústí až po Pce to tedy nevím🙈
Tak Bobina jo a v Mimoni jó, tak to je zajímavé, hned je vidět že víš o čem píšeš
To víš že jo . Bude to tahat bobina až do Liberce . A když už tam kvůli ní natáhnou dráty tak tam snad pustí i jiné elektrické soupravy a ne jen ropáky
Jestli si myslíte ze nemají bobiny tak si to najdete na guglu, budete překvapeni
xDDD Ty jsi dobrej materiál.
No a teď jsem se teda byl ještě optat jestli to tak bude a výpravčí mi potvrdil ze už tam Bobinu testujou ve spojení s 2xBBMCHSDRSACXZE + BMDTTMCZPERSEWWBTTN+Topičák
Zkuste to bezdrátově milý Marconi, říká klasik.
Hele tyhle houbičky už nepapej, nedělají ti dobře.
A dráty do Liberce štíhlý kdy natáhnout dráty 🤣🤣
Stihly*
Jezdit s něčím, co je odepsané, to se pak snadno nabízí levnější cena. Ale kde se pak vytvoří rezerva na nové, to už MD neřeší. Pak asi zase přijde někdo další s něčím vyřazeným a půjde pěkně všechno do p……..
Hlavně že teď ušetříme na bandu darmožroutů ve statní zprávě.
no je to trochu vtipné, dopravu kterou objednává ministerstvo které je ve střetu zájmu s ČD jako státní firmy nakonec vybrala někoho jiného aby nebyla nařknuta ze střetu zájmu….smysl a struktura jak je ČD zařazena a jaké má finanční možnosti, které veřejný rozpočet bude mít vždy menší je otázka, jestli ČD by neměla být struktura ČD rekonstruovaná do regionálních poboček a tím posílit vliv krajů na vedení ČD místo jednoho centrálního pracoviště, které navíc je ve střetu se svým majitelem a dohližitelem ministerstvem dopravy jako objednavatelem a zároveň vlastníkem státní firmy
„Jezdit s něčím, co je odepsané, to se pak snadno nabízí levnější cena.“ Rakve byly (dle vyjádření tehdejšího mluvčího ČD, a.s.) účetně odepsané už (nejpozději) v roce 2006, vlivem čehož tehdy ČD nekalkulovaly odpisy při kalkulaci pro výpočet kompenzace za rychlíkovou linku Pardubice – Liberec, u které si řekly o pouhých 40 Kč/vlkm netto; u linky Plzeň – Most (mimochodem na obou koncích s ostrými obraty, které jsou nyní kritizovány u Arrivy, která je bude mít v Pardubicích) za 16,70 Kč/netto. Tzn. i rakve jsou odepsané; naopak u řady 845 lze namítnout, že dopravce musel rozpočítat amortizaci pořizovací ceny (tzn.… Číst vice »
A pořídil je za kolik? Je to někde známo?
Kdo se nám to cpe? Já myslel,že je to naše území. Máme svoji techniku.
“ Máme svoji techniku.“
U ČD by to platilo stejně jen do roku 2025, kdy by tam (dle svého tvrzení) nasadila polské Sharky, tedy typ vozidla, který na takové t-086 nasazuje převážně už dnes; stejně tak jako na jiných tratích v Libereckém kraji nasazuje německé Spidery.
Chtěl jsi do EU tak to máš se všemi důsledky.
V případě zemědělství bych souhlasil, že je to bordel EU a schvalování, podpora podnákladových cen.
Ale u výroby železničních vozidel, nemají výrobci v jiných státech moc výhod proti výrobcům v Česku.
LBK bude na některé tratě jednat s Landesbahn na L 4 a L2 a proč ne…strategie ČD je naprosto divná…ČD přijde o páteřní linky kvůli tomu, že nemá nové stroje a tak jí zůstanou ty lokální kde jezdí 810 ono vzhledem k hustotě sítě by nebylo vůbec špatné, kdyby ČD koupila ve spolupráci se Škodou nějakou licenci třeba i Polskou LinkII a obnovovala lokální a regionální vozový park a nejezdili do bezvědomí regionovy a 810
Ty Spidery se kupovaly z dotace pro Jizerskohorskou železnici…to zkrátka někdo do A do Z odšéfoval ne, že by ČD byla tak vstřícná…
jestliže stačí ARRIVĚ k té naší „technice“ přihlašovat 845 tak je jasné, za co ta technika stojí ve 21. století
sem doufal, že si to tahle společnost rozmyslí a žadný šrot 845 nepřitáhne…
Za to 843 je výhra
s ČD pokud jde o vozový park bez investic nezažijete
My jsme zase doufali, že si to jiná společnost rozmyslí a šroty B, BDs, Bymee, 810, 010, atd přestane provozovat.
ty snad nahradí nové vozy a ne omlacený šrot ze sousední země
Snad….to je to kouzelné slovo. Snad se to za 30 let nepodařilo, ale slibem neurazíš.
A v kterém století?
Část 810 nahradila 814, část 811. A když se chce šetřit na stipliskovi, dá se místo 810 vytuneny 809.
Tyto taky nahradí nové vozy
Akorát nikdo neví kdy.
No chtějí vodíkové linty
Myslíš ten ariva šrot?
Arriva šrot je něco jak 814/810/809/811/812 a tak dále
To by určitě ráda udělala, ale je to pořád o tom samém – co si objedavatel zaplatí, to dostane . Když zaplatí hodně, může si dát podmínku novych vozidel a dopravce (jedno jaký) bude nakupovat. Samozřejmě ne hned, nejsou to PIKO vláčky a musí se to vyrobit, ale půjde to k lepšímu. To v tomto případě nebude, ani jeden typ není žádná výhra. Já osobně, ač majitel režijky, která z nepochopitelných důvodů některým zde diskutujícím leží neustále v žaludku, jsem již dávno pro trasu HK-LBC zvolil automobil …
Blábol vlhkych snů
Ale kdepak, jinde za to taky může podle modrých gum dopravce, tak na R17 taky.
Ano piko si zde někteří zjevně dávají.
HK – LB autem je logická úvaha. Je to rychlejší a pokud něco vezete, nebude se s tím nikdo harcovat vlakem.
Všechny jednotky jsou již opraveny
Arriva dělá celkem běžné více jak 10 minut sekeru že Šluknova do Rumburku a to z důvodu klimatu… Víc asi psát není třeba
jsme v klimatické nouzi!
Nouze je až od půl hodiny. Říkala Gréta.
Ano, to je pravda a navíc teplotně nad průměrem. Znám tu trať a bohužel i ta testovaná vozidla. Pane Adamko, bude to asi letos chtít pořádnou zimu s -15 stupni a 2m sněhu. Potom testujte. S lidma … A Vy pane ministře dopravy se na tu krásu přijeďte podívat …
Jak by to v -15°C, s dvěma metry sněhu projela 843 s dvěma vleky?
to je dobry dotaz, zalezi totiz na laku!
Nijak, protože do 2.metrů sněhu by vjel akorát blb, pokud je výška sněhu nad úrovní spodního okraje pluhu, tak má vyjet fréza…Ty by jsi vjel autem do 2.m, nebo do půl metru sněhu ??
Se dvěma metry volně napadaného sněhu jste se tam potkal naposled kdy? A jak ČD tehdy excelovaly?
Mě stačilo u ČD -10 a měli jsme starostí až dost, už jen s naftou, když ta z Kraillingu, co tam bez výměny byla asi 3 roky, po příjezdu do ČR prohlásili, že jsou to s…y a kde zmizela? U pump asi ne, to by byla hromada žalob.
A jak to zvládala SŽ, když byl jen metr?
Ale předpokládám, že úderné stroje 843 2m sněhu prorazí a v -15ti bude uvnitř jako v pokojíčku.
Když tu by paní zima naposledy, jezdil obrazně, kdo měl ruce a nohy. Vystavila se 742, 750, 753 a pendlovalo to všema směry, na Rumbas i 810 s přípřeži, aby se lidi dostali alespoň kam chtějí ty lidi po 12 hodinách padali na ústa. Jsem zvědav, kde a čím pojedete s Arrivou S naftou problémy od doby nasazování i moderních motorů jako CAT, MT nejsou, kvalita šla rapidně nahoru, ostatně existujíc Arriva na zdejším území v té samé fobě na železnici, tankovala by to stejné. Ps: na porovnání technických parametrů 843 a jednotky Arriva je ideální „Kofův“ nomogram. K 843… Číst vice »
Problémy s naftou byly u ČD předminulou zimu.
Nemohu mluvit za kolegu, ale zřejmě asi požadujete Korefa po někom, kdo vám zbožné přání nemůže zajistit. Napište si ježíškovi a nebo si dohodněte melouch na 845, pak třeba dáte pokoj, herr teoretik.
Ježíšek je dobrý nápad nebo musíte požádat někoho, kdo 845 nebo 628 provozuje, třeba Korefa poskytne, když máte rád obrázky (děti z MŠ je mají také rádi).
Jinak poopravím tu naftu – už je to o něco déle, myslím 2017.
No ČD na Špičák s Regiošrotem umí dát i 30 minut…..
Že Šluknova do Rumburku je takřka rovina
Ano, nakloněná… a většina v listnatém lese, kam slunko nejde skoro celý den a je to tam mokré déle než jinde. Smeká se to tam i ČD.
Smazáno pro duševní omezenost.
České, značně neefektivní, přezaměstnané a předražené, to jste zapomněl dodat. Ale to zřejmě na schůzích bolševiků či pitomiovců, či kde se absolventi vysoké školy života scházejí, není téma.
A já myslel, že se to probírá na schůzích ROH nebo Lidových milicí.
Předražené? Ale lidi jsou zde nedoceněni oproti německým zaměstnancům. Neefektivní – to jsou pravidla dlouhodobě nastavené státem. Přezaměstnané – nesmíte míchat zaměstnance dopravce a zaměstnance provozu dopravy. Za tím vším je politika… česká politika.
jeste ze jste tomu prisel na kloub a otevrel nam oci.
To mohl říct řetízek a tele mohlo být mlčky, Georgi.
Přezaměstnané, jestli je to v kategorii „THP“, nebo „koluťuk“ je jedno. Stát strukturu neurčuje, tu určuje vedení. Jinak jste ukázkou klasického nádražáka, za vše může vždy někdo jiný, já ne.
ČD i jako a.s. je společnost státu. Stát má na ČD vliv – mrkni se na Řídící výbor, Dozorčí radu. A každý generál je dosazen s vědomím Vlády ČR a MDČR. Tak si tom něco nastudujte. A čím se živíte, Pražáku? A jak dlouho pracujete?
Tak jistě, počty pakrových, wechtrů a pokladních v každé stanici se určují přímo z Hradu, sice si o kámoších jeho obyvatele můžeme myslet cokoliv, pokud jsme volili protistranu, ale toto už je stihoman.
Nemohu říci zde kdo asi je předražený – když jsem měl jet v pátek ze Semil do Liberce a hodil jsem si požadavek kontroly JŘ ranních vlaků počítač mi mimo jiné časové údaje ukázal také ceny jízdenek. Tak teď dobře prosím čtěte:: ARRIVA počítá za Os 65 Kč, ČD za rychlík pak 59 Kč! a teď mi laskavě vychvalovači LEVNÉHO povoznictví ARRIVA řekněte kdo je zde lacinější a kdo je dražší – Arriva nebo ČD a kdo zde mediálně LŽE celému národu?
Arriva musí nabízet cenu podle tarifu IDOL (podle smlouvy s krajem), ČD v rychlíku ne. Mimochodem, dnes podvečer zaplatíte v rychlíku ČD podle ceny v e-shopu 69 Kč (dynamické jízdné). Pokud máte problém s klávesnicí a občas se vám zadrhne Caps Lock, doporučil bych návštěvu servisu.
Ty seš efektivní akorát ve žvanění nesmyslů.-pražskej pražáku.
Pravda, spíš by to podle jména sedělo na Josepha.😀
Ale jdi Ty brebto. My jsme spolu byli na fakultě? Že jsem Tě tam neviděl. IDGAF
Ne,Vokovickou Sorbonu jsem fakt nestudoval. Taky mě mohlo napadnout,že to je krycí jméno…
Je váš prací prášek dostačně český? Stačí na skvrny od piva? Perte na 1945! (kdo zná Českou sodu, pochopí)
ale pikaču. My pereme na 1940! K velkému balení plastikový esesáček zdarma!
a k malemu baleni mala lahvicka jabloneckeho snapsu „heinrichs tropfen“.
Jj, už jen to jméno Daniel Adamka nezní vůbec česky. Mimochodem, pokud by udělala nějak průser Arriva, za kterej by vylo třeba platit, půjde za matkou DB, pokud by to stejný udělaly ČD, půjde to za našim drahým státem.
Hnus nemám slov – další zabitá štreka.Naštěstí tímto směrem zatím nejezdím.Koukám,že výživa Arrivy a potažmo DB je prioritou ministerstva dopravy že
A ani nebudete, když se tam musí kupovat jízdenka.
to nemáš jiný argument?
Vytrhat! Když ne ČD, tak nikdo! 😀
moc nekoukej a bez namazat dratovod, to ti jde mozna lip.
Dobry den mohl by mě prosím napsat proč CD dali o 330 mil vetší nabídku. Děkuji za odpověd
Myslím to vážně .
Protože v zadávacím dokumentů bylo zachování pokladen ve stávající formě a další zachování personálního obsazení ve stanicích. A arriva měla v zadávacím protokolu že nemusí mít tolik pokladen a tolik personálu. Proto bylo ČD o 300mil víc.
Plus méně jednotek díky ostrým obratům v Pardubicích.
Plus a hlavně neefektivní struktura, přezaměstnanosti, strnulost. Averze k změnám.
Plus budova na prestižní adrese v Praze,plná stovek velmi dobře placených zaměstnanců. Nebo to nemá vliv na náklady firmy?
Ostré obraty nám teď především předvádějí ČD a to jsou dražší, ale tady na to ukazovat nebudeme, co?
Nicméně obraty si stanovil sám dopravce; žádnou povinnost/nepovinnost v této věci objednatel nezadal.
V případě dopravce ČD, a.s., platí, že ostré obraty v Pardubicích by zvládl jedině v případě nasazení souprav s řídicím vozem, jenže tento dopravce na tyto rychlíky dosud řidicí vozy nenasazuje, tzn. musel by je sebrat (a to ve větším počtu) odjinud, ale zjevně nemá odkud.
Zato dopravce Arriva vlaky s.r.o. nasazuje motorové jednotky, tedy vozidla, která již z principu nepotřebují žádné objíždění v konečných stanicích.
Hlavně, aby se JŘ nerozsypal na celý den v případě mimořádnosti a souprava byla uklizená.
Jen dotaz – poslední dobou (tak měsíc co to sleduji) jezdí na R14 s řidičáky pravidelně, nevíte kde je sebrali?
Oni také dlouho s řidičákama nejezdili, protože nebylo jisté, zda dojedou. Prostě kvalitní výrobek.
To je ale pomník ČD. Connex v roce 2004 měl naprojektováno také méně strojů a ne hloupé křižování v Rosicích a jiné hlouposti, čímž vzrostly náklady skoro o 50%.
Pitomost, zadávací dokumentace tohle vůbec neřešila. To tam Času Dost daly o vlastní vůli. Dokumentace pouze požadovalo, bez specifikace jak, prodej jízdenek.
Slyšel jsem že CD měli do 2 let nasadit nové vlaky což asi taky bude něco stát , a ted jsem četl že Arrriva nabrala 30 zaměstnanců a CD 70 propustí . Co znamená 40 lidí bez práce . Když vemu že bere zaměstnanec CD 35000 hrubého v průměru (je to jen můj odhad) tak náklady zaměstnavatele činí 46800 za měsíc x 12 x 40 a na 7 let je 157 248 000kč . Pokud bude MD hospodář tak vybere Arivu , a když vybere CD udrží 40 prac. míst. V této době je co lepší ?
„Pokud bude MD hospodář tak vybere Arivu , a když vybere CD udrží 40 prac. míst. V této době je co lepší ?
– Kontrakt se sjednává na 7 let, tzn. je irelevantní řešit „v této době“.
– MD není sociálně-zaopatřovací ústav.
– Pokud jsou ta čísla o 30 nových lidech u Arrivy a o 70 (!) propuštěných (tzn. ne přesunutých do jiného působiště, ne převedených na jinou práci u ČD, a.s.) pravdivá, pak to svědčí o značné neefektivnosti u ČD, a.s.
Já se dočetl , že bude 70 lidí propušteno a osobně si myslím že se ta ekonomika nezvedne 1 či 2 roky.
Takže 30 zaměstnanců soukromníka zvládne stejný objem práce jako 70 zaměstnanců „národního dopravce“???
Tak to jo…
Takže potvrzujete to co tvrdím výše? Tj., že ČD jsou strnulé, neefektivní a přezaměstnané? Protože pokud na to samé Arriva potřebuje jen 30 lidí, tak je to především vizitka ČD.
Mimochodem (otázku směřuji ke komukoliv, kdo by znal odpověď) kolik lidí propustily ČD po loňském prosinci v důsledku převzetí čtyř rychlíkových linek Arrivou?
Tam to muselo být ještě víc než 70, když kvůli převzetí (dalších) dvou (tzn. poloviny ze čtyř) linek jich má být vyhozeno právě 70.
Bude jim nabídnuto místo v Turnově,Jičíně,možná v Tanvaldu,takže o práci nikdo přijít nemusí. otázkou zůstává,jestli každý bude ochotný do práce dojíždět.
MD je vlastníkem a správcem ČD, tedy je otázkou, proč zaopatřuje bezděčně Arrivu a likviduje svůj podnik, který má zaroveň přikladně vést ke konkurenceschopnosti, aby se nestalo, že jeho nabídky budou vyšší, připadně, aby vyšší byly, při nabídce vyšší kvality rozsahu služeb včetně zasmluvnění skutečně nových vozidel, modernizaci, omílané bezpečnosti provozu 🙂
Zase někdo nechápe roli státu, stát, zastoupený v tomto případě MD, má zajišťovat pro občany nějakou službu a nikoliv podnikat. Zvlášť v situaci kdy to podnikání je drahé a ten „rozvoj“ by musel a zcela zbytečně platit daňový poplatník .
Asi jste to nepochopil vy, neb stát podnikat musí, to on zřídil ČD zákony, řekl komu se zodpovídají. Naopak když nebude podnikat, nebude zhodnocovat svěřený majetek, který je Váš, stejně jako můj a bude Vás poškozovat. Podnikání v podobě ČD není vůbec drahé, naopak reálně je to nejlevnější už právě z důvodu zajistění samotným státem. To je jako by jste řekl v Německu, že DB jsou drahé …. . Zrušte vše státní, začněte s.o., pak a.s. . To že dneska sanujeme to, jak jsme na železnici prděli po 89 je zřejmé, bolí to, nevoní to, musí se ale investovat i… Číst vice »
„Naopak když nebude podnikat, nebude zhodnocovat svěřený majetek, který je Váš, stejně jako můj “
Ten majetek je obchodní společnosti ČD, a.s.
Není ani váš, ani můj (a to ani z byť malé části).
„To je jako by jste řekl v Německu, že DB jsou drahé“
Ano, na mnoha místech Německa byly DB v tamních konkrétních soutěžích dražší než jiný z dopravců, takže následně byly tím jiným dopravcem nahrazeny (v Německu se soutěží úplně běžně).
A čí je akciová společnost ČD? 100% státu, podléhající MDČR.
Německá soutěž a zdejší pseudosoutěž a vy to chcete srovnávat 🙂 🙂 🙂
„Německá soutěž a zdejší pseudosoutěž a vy to chcete srovnávat“ Ano, skutečně jde o nesrovnatelný rozdíl, kdy v Německu by bylo již po mnoho let nemyslitelné postupovat tak jako (skoro/povětšinou) dosud u nás, kde ČD, a. s. dostávaly výkony od MD/krajů automaticky bez jakékoliv soutěže či bez poptání kteréhokoliv jiného z dopravců. „A čí je akciová společnost ČD? 100% státu“ Mícháte dohromady pojem „stát“ (což je také samostatný subjekt) vs. „vy, já a další občané“ (pozn. ČD, a.s. jsou ze 100 % vlastněny Českou republikou, nikoliv „mnou, vámi a dalšími občany“). Přičemž tato otázka (či odpověď na ni) nijak nesouvisí… Číst vice »
Právě to mě nejvíc sere něco co bylo státní podnik někdo udělá a.s . Prostě stát neumí hospodařit . Nevím proč ale podle mě by důležité odvětví by mělo být státní třeba voda, energie nějaká doprava třeba železnice atd Já jsem třeba zvědavý jestli stát bude dělat další blok jaderné elektrárny .Taky to je přeci ČEZ a.s a bude to stát x 10 miliard a půjde to s našich daní a pak to není naše . Smutný .
V klidu, netřeba se rozčilovat, pan xyz je fanatik, pro něho existuje jen jediná fráze: „Co je státní, je z definice neefektivní, co je soukromé, je z definice efektivní.“
Řídí se poučkami 100 let zastaralé rakouské školy, ergo je stejnej jako fanatickej marxista, kterej se řídí 120 let zastaralou teorií nadhodnoty.
Lidé tohoto typu nejsou schopni uvažovat dál než v intencích výkazů té které firmy. Nemá smysl se s nimi hádat, prohlásí se vždy za vítěze, ať už jsou jejich argumenty sebeabsurdnější.
Pokud to tak je, tak těch 40 lidí zaměstnám na těch 7 let, na něčem co potřebuji. Na to tedy utratím těch 158 mil. Za zbytek ušetřeného koupím ty nové vlaky. A mám nové vlaky (ne jako ty co svět neviděl od ČD), které vydrží déle než sedm let, mám zajištěnou linku od Arrivy, která mi může za ty poskytnuté vlaky, platit i nějaký nájem, no a nakonec mám 40 volných pracovních sil, které za těch sedm let udělí víc práce, než za těch 158mil. Pokud to dám ČD zaplatím o 300 mil víc, nových vlaků se zřejmě nedočkám a… Číst vice »
za 157 mil. pořídíte važně hodně vlaků … :DDD
Pořídím, protože na ně jako kraj ještě dostanu dotaci. 😀
Zadávací protokol nedělá dopravce, ale zákazník. A co si prosím pěkně máme představit pod pojmem „další zachování personálního obsazení ve stanicích“? Holuby pana přednosty? Nebo stará Blažková v lampárně?
Jaký další personál?
A víte, zda neotevře Arriva kasy jako to udělala v Semilech, Ž. Brodě a Turnově? A víte, zda nemá spočítáno, co je efektivní a co ne?
Běžte dělat na GŘ ,a pochopíte to do měsíce ,pokud nejste debil,ano mě nyní autor vymaže ,máme demokracii ,svobodu slova .Já prošel mnoha funkcema jak u státní dráhy tak u soukromníků a viděl jak se přidělují zakázky,jak se dělají zasedání a kamarádi se navzájem podrží ,jo jasně měl jsem také doložku mlčenlivosti ,já na ní seru .Proboha kdy už se tu prohlédne, Hnulíková z ČD u Arrivy ,Ondruj u RJ ,ředitel SŽDC ředitelem Drážního Úřadu ,Augusta z GŘ úspěšně vede KŽC ,tak že se vždy dohodnem a cestující nás nezajímá,pak se udělá hnědá omáčka pro obecenstvo .No když jsem v… Číst vice »
je skvele, ze jste o tomto hovoril uz pred valkou s panem okresnim hejtmanem.
Díky za odpověd
Hnulíková byla „odejita“ vloni na jaře.
Oni to píšou vždy honosně za více roků. ETCS může být také důvodem. Kde je zadání? A požadavky..
No, nějaký velký potlesk je předčasný, to že to ty jednotky vyjely dnes, neznamená že to vyjedou zítra. To není nic proti Arrivě, ale upozornění na záludnosti podzimního počasí. Dnes jsem měl noční a za 12h směny jsem se ani jednou nesklouznul, předevčírem na odpolední jsem bruslil jak na ledě. Mezi Opavou a Krnovem mi 843 prokluzovala ještě při 95km/h a to ani nemluvím o jízdě ve stoupání 20 promile v lesních úsecích.
jj…Milotice nad Opavou,stará věc…už páry tam statečně bojovaly
Jen technická poznámka: Milotice nad řekou Opavou, mezi Krnovem a Bruntálem, trať vede téměř horským složitým terénem.
Pomohlo by změnit skladbu dřevin a 10 m od trati stázet neopadavé jehličnany místo listnáčů?
Ideálně namísto stromů zapíchat podél trati betonové sloupy a ověsit je plastovými pohřebními věnci. To by mohlo neopadat.
Zákon povoluje SŽ vykácet a udělat planinu ze soukromého pozemku
Ale ne bez vyjádření orgánů ochrany přírody.
Na to, kolik jsme dostali prostředků od EU na nákup nových vlaků, mne tyhle v Německu vyřazené jednotky skutečně nenadchnou. Ale mají tady hrozně moc fandů, to uznávám, kteří jsou z nich doslova nadšeni. Milovníci vyřazených vlaků.
Je to něco jako létající supi, kteří čekají, až kde co chcípne, (tedy vyřadí se z provozu) a pak se na to vrhnou. A já z toho také vrhnu.
„Na to, kolik jsme dostali prostředků od EU na nákup nových vlaků“ Tyto prostředky byly použity pro jiné výkony (regionální/příměstská doprava v převažující části krajů; dále rychlíková doprava na lince R13). Nelze z těch peněz uspokojit všechny požadavky ani v rámci jednotlivých krajů, ani v rámci celé ministerské objednávky (v případě té ministerské – tedy rychlíkové – objednávky byla dotace na jednotky – tedy na InterPantery pro linku R13 – spíše výjimkou než pravidlem). „Je to něco jako létající supi, kteří čekají, až kde co chcípne“ Předpokládám správně, že totéž označení byste použil i pro ČD, a. s., v případě… Číst vice »
Osobně ano, nelibí se mi to u žádného dopravce. Ale zase, když s tím začala po začátku liberalizace vznikající konkurence, tak je potřeba držet s ní krok. Když vidíte, že někdo dostává výkony s rekonstruovaným šroutem, proč se dál zabývat sháněním a objednáváním vozidel nových = splňujících současné normy, zatíźených i termínem dodání, když o to objednavatelé nestojí, nebo tím směrem nechtějí investovat
Nic Českým drahám nebránilo nabídnout stejný šrot jako dneska (ř. 843) za lepší cenu. Podělaly to cenou. Je to jejich boj, jejich problém, jejich prohra. My si tady sice může vzájemně nadávat, co je lepší, ale podělal si to sám stávající dopravce.
Cenou by to podělali jen v připadě, že by platila rovnice stejná služba = stejná cena, zde ale je rovnice rozdílná služba versus rozdílná cena a závazek do budoucna, ale a to hlavně, podělal to zadavatel způsobem výběru a navíc přiznáním, že to sám svojí činností, nečinností, přímo zavinil.
A to pak ministr může vstávat dřív klidně o dvě hodiny 🙂
Rekonstruovaným šrotem předpokládám myslíte 854 nebo 814 či jiné deriváty 810. Nebo snad nerekonstruovaný šrot 843?
Objednatel neinvestuje,objednává službu a definuje kvalitu.
To je pěknej omyl.
Lepší jak vraky 810 a klony, 854 a podobný, co už dávno měly projet akorát vysokou pecí.
tak hlavne ze hlava zatim slouzi, dedo.
Adamec říkal, že pokud mu ten německý „mandarýn“ nepojede, že si od kžc půjčí 810, tedy pokud jí nebude mít půjčenou Landerbán.
„Adamec říkal“
Myslíte pana Adamku?
„že si od kžc půjčí 810“
Arriva už skoro rok provozuje 4 rychlíkové linky.
Půjčila si pro ně někdy tu 810?
Pokud ne, nabízí se otázka, proč by tak měla začít činit zrovna od prosince + zrovna na těch dvou nově získaných rychlíkových linkách.
na co vlak, oni si půjčí rovnou autobus
Arriva má dost vlastních busů, nemusí si nic půjčovat.
Jenom se zeptám, kolik má Arriva těch jednotek? Ten nárůst potřeby není rozhodně nulový na ty oběhy, s tím roste i požadavek na údržbu, nejen technickou, ale i sociální. Jak to bude v létě, kde se už letos mělo na rychlících zdvojovat, ale bylo to spíš jen párkrát raritně? Spíš než 810, nasadí autobus, a bude jich hodně a často. Kolik chladících zastavek bude potrebovat jednotka Arrivy na rychlíku z Liberce do Ústí nebo do Pardubic, když z Čl do Jedlové odpočívá i čtyřikrát? Ze základní znalosti, klidně mě opravte, ta jednotka má hydrodynamickou převodovku bez blokování měniče? Má jenom… Číst vice »
Hydraulický či hydromechanický přenos výkonu je běžný v celém světě a ač se to zdá neuvěřitelné i nejlepší dopravce na světě, tedy ČD tuto odpornost používá ve stovkách vozidel.
Jinak máte pravdu, Arriva z Lípy na Jedlovou odpočívá i 4x – na Střelnici, v Boru, Svoru a večer i ve Skalici a ještě mají tu drzost tam nechat nastupovat a vystupovat cestujíci.
U 854 myslíte tu skoro 60 let značně opotřebovanou věc pod hytlákem, kterou z nepochopitelných důvodů nevyhodili, když vyhazovali motor?
A proč se vůbec ptáte, když vše víte předem?
Prosím já nevím nic, asi jako Vy. Hydrodynamický přenos výkonu, čistý jako na jednotkách Arrivy na stovkách vozidel? Kde? Vím leda o modernějším, účinějším ale zcela jiném přenosu výkonu, hydromechanickém – kombinovaném. Tedy hydrodynamický měnič je v kombinaci s mechanickou převodovkou, a i u té 810 lze měnič zablokovat = zabrání ohřevu oleje přenosem výkonu, spojí turbínové kolo měniče s čerpadlovým = zvýšení účinosti přenosu = efektivita. 842, 810, 814 = vše přenos kombinovaný, dnešní převodovky i s retardéry, několika stupni a blokací měničů. Takže 854 je čistá hydraulika – desítky kousků, možná muzejní Rosnička či co, pár 820….. 703… Číst vice »
15x 845 + minimálně jednu 628 (mimo smlouvu)
Čtu správně 15 kousků a to celkově? Na zajištění R dopravy na ramenech stávajících a možná budoucích?
Tak bych rád viděl ty oběhy a procento zálohy.
Připadá mi to neralné o to víc s tím letním zdvojováním.
Jinak samozřejmě děkuji!
“ Tak bych rád viděl ty oběhy a procento zálohy.“
To se dá snadno spočítat – jedna souprava vyjede z Pardubic. Se druhou se potká ve Dvoře Králové, se třetí v Železném Brodě, se čtvrtou v Liberci, s pátou v Rynolticích, se šestou v Benešově nad Ploučnicí.
I při zdvojování všech spojů jsme na potřebě 12 jednotek na pokrytí obou rychlíkových linek.
Tzn. záloha 25 % nad rámec turnusové potřeby.
Asi dnes v ROH zároveň probírali význačné představitele KSČ a Tomtovi se to popletlo.
arriva si opravdu 810 půjčila, to že myslím nikdy nedošlo k jejímu skutečnému nasazení díky zápůjčkám jiných strojů (od kžc, kds, gw..) je věc jiná, ale i ta 810 tam fakt byla připravená..
Koukám, že se tady starýmu bolševikovi začínají zjevovat papaláši z KSČ let osmdesátých. Jdi už radši do důchodu ty stará strukturo. 🙂
on uz v duchodu je… to by musel do dalsi faze…
Dnes to nepůjde.jezdí pro Landerbán z Jirkova do Lužné.
Liberec? tam taky jezdí vlak? No na obrázku to vypadá jako někde mezi lidojedy 🙂
Jo, žereme hlavně Pražáky …
Co zabloudili…
Pak se nedivte, že k Vám nejezdíme.
Jiříku to je hlavně tím, že, jak je napsaný pod fotkou, ten obrázek je z Jablonnýho..
Na obrázku to z mého pohledu vypadá o fous civilizovaněji než na takovém nádraží Praha-Bubny, umístěném na dohled od historického centra Prahy.
Nádraží v Jablonném, v Mimoni a v Liberci-Horním Růžodole jsou prakticky stejná. Liší se jen “šířkou“, tedy délkou podél kolejí.
A to nádraží má na starosti místní samospráva nebo firma sídlící v Praze?
Nevím, chtělo by to sehnat „Korefův“ diagram této jednotky, ale ze znalosti 843 si dovoluji tvrdit, že po zastavení – horší či po průjezdu Rynolticema směr Křižany s jednou jednotkou mrtvou rozhodně do stoupání plnou traťovou rychlostí nepojedou, leda tak na úseku kde se to na chvilku srovná a pak zase půjde rychlost dolů.
Takže panu Adamkovi nevěřím
Nic takovýho on taky podle toho článku neřekl – řekl, že se dvěma funkčníma drželi plnou traťovou rychlost a i s jednou vypnutou to vyjeli (tam už nejspíš ne s plnou traťovou rychlostí).
Porozumět psanému textu dělá leckterým problém.
Než psaný text mám raději obrázky 🙂 . Proto bych rád viděl toho „Korefa“, stačí odkaz, pak bude jasno co jednotka ve 100% stavu dokáže vyjet, jakou rychlostí na konkrétním stoupání a se zátěží rovnající se hmotnosti jednotky neprovozní.
Doufám, že si na ty jízdní zkoušky vzali jako strojvedoucího někoho, kdo tam léta jezdil, aby věděl, kde jsou nejhorší úseky a kde když se zastaví, tak tam se oplatí vyzkouset schopnost se znovu rozjet 🙂
Pan Adamka má papíry na strojvedoucího tak ví o čem mluví.
Já třeba taky a vidíte, nerozumím psanému textu, nerozumím opakovanému navratu jednotky Arrivy z Jedlové, když pred tím bylo dost důvodů se na to pískování zaměřit, nerozumím tomu, proč ty rakve jedou dneska cca plnou traťovou rychlostí a mezi nima v taktu jednotka Arrivy se sotva plazí.
Apropo zkoušky jednotky na adhezně náročnější trati za jeden den? To jako vážně? Pak už rozumím tomu proč ty jednotky jezdí jak jezdí, ano datum dodrží alespoň autobus NAD.
Nechci nikomu nadržovat, všichni mají své mouchy, ale asi by bylo dobré říci, že to „opakovaně“ byly přesně 2 (slovy dva) vlaky.
A když to mu 3x nerozumíte (nebo nechcete rozumět), napište do Obzoru, oni budou rádi.
No bylo jich víc, ale po medialním příspěvku zde, bych rozhodně nečekal, že se to bude opakovat v takové míře následující dny. Dale pak dovedete nějak racionalne vysvětlit, že ty jednotky mají problém vyjet, vy tomu rozumíte, mezi vlaky ČD vedenými 843, které jsou vyhlášené baletky, a vlaky Carga, které jedou více méně tak, že jízdní dobu dodrží? V jadru mame cca tři moznosti jak to vysvětlit: 1. Lidský faktor obsluhy 2.Technickou konstrukci jednotky jako takové 3. Udržbou, kontrolou stavu a funkce pískovacího zařízení, udržováním suchého pískovacího kolene, doplňováním písku Vse vede za dopravcem jako takovým, jen nasazení požadované jednotky… Číst vice »
Vážený pane, vlaky byly dva a pokud tvrdíte, že ne, vypište data a čísla vlaků, jinak blábolíte. Oba strojvedoucí osobně znám.
Pokud nevíte, problémy tam (a nejen tam) má i ČD, takže si nejdřív ověřte jak to je.
A naučte se pravopis než budete machrovat s Korefem.
Chcete po mě data a základní technickou dokumentaci, která jasně definuje co ta jednotka zvládne, pokud není na čipu, sdílet nechcete? Už jste asi tuze podrážděn, když vznesený požadavek na nomogram je pro vás machrováním, nebo by z něj snad bylo zřejmé něco, co by znamenalo problémy? Jasně jsem psal, že ostatní cca dodržovali jízdní doby, Arriva se opakovaně vracela, chceteli to prelozit, ostatní měli potíže, Arriva selhala. Na pravopis v podani činske t9 kaslu, tady o nic nejde, jen narazky se objevují až když dojdou ty technické argumenty 🙂 Já neřeším jinde, já řeším tady, já neřeším co kde… Číst vice »
Nemám potřebu vlastnit Korefa každého vozidla, na které mám papíry. Každý fíra vám potvrdí, že každá mašina jezdí trochu jinak. Jedna je svižnější, jiná línější a pak můžete Korefa použít akorát na WC. Vy jste zjevně jen teoretik a za páky vás nikdo nepustil.
Když někdo neumí psát, tak musí používat T9 či jiný slovník. Zkuste to vypnout (ano, jde to), ale nejsem si jistý, zda to k něčemu bude, protože jak tady někdo už psal, je težké některé texty pochopit… česky řečeno slátanina.
Nepochopíte text a máte papíry na řízení drážního vozidla? Co až nepochopíte text písemného rozkazu?
No bude za to moci ČD a MV 843 🙂 🙂
Ty jsi ale matroš…
Má je sice ještě „mokré“, ale na rozdíl od řady tlučhubů, kteří se na to nikdy nezmohli, si je udělal a může si to vyzkoušet osobně.
Může, hlavně ale ať to pak vyzbrojí, protože to není jenom o prevzetí řízení, jako nedávno:)
Tak určitě dodrželi traťovou rychlost s jednou jednotkou mrtvou dolů z Křížan do Rynoltic, minule to zkoušeli čtyři krát nahoru z Karlova do Křížan neúspěšně a pak přišli do Liberce do depa prosit o písek.
pane Adamka – horší krám jak 845 se v Německu již nenajde?, že by vám ho možná poskytly zadarmo!!! Že se Němci nestydí, dělat si v cizině s takovým šrotem ostudu!!! Proč nezadáte na rychlíky v Čechách rychlíkové soupravy co jezdí v Německu?????
Nevím co je horší. Zda vaše čeština, či pohled na řadu 845. Z pohledu cestujícího je to mnohem příjemnější svezení, než s řadou 843. Čím víc vykřičníků, tím líp.. 😀
V 845 příjemnější svezení, než v 843? Jako vtip dobrý, no.
Pro platícího cestujícího rozhodně ano . Není to ale kvalitativní skok vpřed , spíš posun.
dobry vtip jsou tyhle sragory co sem pisou zamestnanci cd. jdete si to vyrikat nekam do nadrazky se sobe rovnymi a prestante tady smrdet, uz je to trapny.
Zaměstnanec ČD nejsem. Ty „srág**y“ (jak zde nazýváte) jsou spíš tyto komentáře, kdy prostě někteří jsou natolik zaujatí proti ČD, že ať sem soukromník doveze jakýkoli šrot, tak je to vždy milionkrát lepší, i kdyby snad šlo o hovnocuc na kolejích. 845 nejsou pohodlné ani trochu, je to něco, co bylo zastaralé už v 80.letech při výrobě, natož teď ve 21.století. 843 je oproti nim jako Mercedes oproti trabantu.
Hlavně pohled do plechu místo z okna.
Víte, někdo o výhled nestojí. Pokud pracuje na notebooku, jede vlakem v těchto tmavých hodinách, nebo dělá obojí 🙂
to jses spis na plech ty, modrej trumbero.
byl bys tak laskav a ukazal nam nazorne, ktera mista v salonu 845 se koukaji do plechu (ty za prepazkou taky ne, neboj)?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/845_interier.jpg
Všechny, to u nás v regionovach nehrozí
Doufám že na trati vyjedou ČD. Arriva ať si jde provozovat rychlíky do Německa.
Doufám, že nebudu muset číst další takovéto „přínosné“ komentáře. Ty si jděte psát do Obzoru.
Ano tyhle krámy ať si provozuje v Německu. Je to něco podobného, jako se tady vozí odpad z celé Evropa, tak ještě k tomu tyhle tady chyběly.
zato vy tu tak trochu prebyvate…
Někdy před patnácti lety začali tyto jednotky z podkrušnohorských osobáků pořizovat z druhé ruky na své rychlíky Rumuni. Po patnácti letech následujeme Rumuny. Jsme prostě borci.
I tak je to stále lepší než co tu jezdí doposud
Tomu říkám profesionální přístup! Navzdory neschopnému Ministerstvu a uraženým ČD pokračují v přípravách tak, aby od prosince mohly se 100% spolehlivostí přinést na linku R14 novou kvalitu. Tomu já tleskám. Go, Arriva, go!
Byl bych radši, kdyby se „nová kvalita“ rovnalo “vyšší kvalita“. To se ale nekoná. A rozhodně za ni nepovažuji ani stávající 843, to bez diskuze.
Go Arriva go home, back to Deutschland or the UK. Lidi, kdyz si kupuji nova auta, jsou zatizeni placenim jejich vysokych cen, do kterych automobilky promitaji pokuty za emise, ktere proste nejde splnit, a my tu budeme oslavovat ty Nemce, co mocne propaguji snizovani emisi tim, ze budeme na zeleznici nasazovat v Nemecku odepsany srot, nota bene pohaneny naftou???
Když už si libujete v cizích řečích, tak je to back to Germany……
Aha, takže nejdřív se „vyhraje“ soutěž.. A pak se jako testuje, jestli zvládne, nezvládne.. Tomu já tleskám..
Tu soutěž vyhráli bez uvozovek. A že testují už před zahájením ostrého provozu je správně. Nebo by podle vás měli testovat až v lednu?
Nechci Vám to brát a železniční technice příliš nerozumím. Ale to, zdali je dané vozidlo vhodné pro konkrétní traťový profil a zdali zvládne správnou traťovou rychlost a bude stíhat plnit jízdní řád by se mělo ověřit před výběrem toho vozidla a před sestavením jízdního řádu…
Říká vám něco pojem „poznání trati“? To je to, oč tu v tomto případě běží.
Jistě, tento pojem znám, ale kvůli školení strojvedoucích jistě nejezdí s dvěma jednotkami a nezkouší tam jednu nečinnou. Jak se píše v článku. Obávám se, že výběrko, smlouva i jízdní řád se dělají na konkrétní vozidla a mělo by to být v souladu… A zde jak se zdá se udělal nejprve jízdní řád, pak se vybralo vozidlo a nakonec se ověřuje, zdali to to vozidlo zvládne… A propo: Při těch zkouškách tam mají nějakou zátěž místo cestujících? Osobně jsem zažil, jak v Praze nevyjela souprava Veleslavín jen kvůli tomu, že 2 před ní byly zrušeny a tato naplněná lidmi po… Číst vice »
Myslíte jak když svého času nasadili ČD na rychlík do Chomutova 843+043+943 a k němu ještě posilové Bnp a teprve když to zůstalo viset kousek za Dejvicema i s cestujícíma, tak je napadlo, že to bude chtít aspoň do Veleslavína postrk?
Asi to o čem ten spor je je to, že soutěž má vypadat podle legislativního rámce jinak a že důvodem pro neuspořádání transparentní soutěže za účelem liberalizace železnice nemůže být laxnost a zanedbání na straně zadavatele, ktery nechal mazně uběhnout přijatelnou lhůtu na její legitimní uspořádání.
Dále pak nelze ani jenomu subjektu upírat zakonou moznost napadnout rozhodnutí přípustným opravným prostředkem, na tom je založena demokracie. Kdokoliv taková práva popírá a odmítá nechť se vrátí do jeskyně.
Kouzlo té demokracie je ovšem taky v tom, že další si o postupu toho, kdo takovou možnost využije, můžou myslet a říkat (psát) své. Jako nejde ČD upřít nárok se všemi prostředky bránit ztrátě trati, nejde zbytku světa upřít nárok publikovat, co si o postupu a prostředcích, které ČD používají myslej…
Zejména vzhledem k tomu, jak často ta najednou kritizovaná laxnost a zanedbání ze strany zadavatele u nás právě ČD nahrávaj…
By mne zajímalo kolik nyní nespokojených s napadnutím rozhodnutí pro Arrivu volilo ve volbách vládní ANO s CSSD a nyni se jim nelíbí, že vladou ovladaná ČD se hájí a brání
ANO hlavně mělo před dvěma roky uspořádat plnohodnotné výběrko. Ne měsíc před počátkem GVD losovat, jestli pojede modrej nebo zelenej šrot.
Souhlasím, o to jde predevším.
Jen se ještě doplním v tom, že než slavit profesionální přistup krátce před možným zahájením ostrého provozu, bych jako skutečně profesionální viděl testovat to jestě před tím, než se do soutěže, pseudo soutěže, vůbec přihlásím, aby věděl do čeho a s čím jdu 🙂
Takhle to spíš připomíná film s Ivanem Trojanem – Václav, „neboj mami, všechno bude“, což beru jako žánr komedie, ale zde nejde o nic menšího, než naše peníze z daní, takže plačtivá tragédie.
No ale to by na ČD byla stávka,neboť oni jsou ta státní společnost,co má právo jezdit všechny zakázky,tak na co soutěže. Tak se to dělalo jako vždycky,na poslední chvíli,aby to vypadalo že ČD vyjely jako Blaničtí rytíři a zachránili vlaky v Čechách. Ale pak přiletěly widle s nápisem Arriva,plán se zhroutil,vypukla panika a po několika pokusech to došlo až k tomu,že teď se u antimonopolního úřadu žaluje za zachránění monopolu.
Ale je bomba, jak se zastánci monopolu ČD a odpůrci soutěží „proti němu“ najednou dožadují výběrových řízení 🙂
musi se predevsim myslet dialekticky!
Nemyslím, na otevření trhu v železniční dopravě se dopravci připravovali dlouhodobě, i ČD a to i v osobní dopravě. Bohužel ten, kdo měl nastavit jasná pravidla vyberu, boje, selhal jak při tvorbě legislativy, tak při realizaci vytvořeného díla.
V připadě ČD a MDČR je to jako když se kočka kouše do vlastního ocasu.
„Asi to o čem ten spor je je to, že soutěž má vypadat podle legislativního rámce jinak“
Přičemž vlivem tohoto obcházení legislativního rámce, získávaly po mnoho let prakticky všechny „ministerské“ i „krajské“ výkony právě ČD, a. s. (což platí i pro mnoho výkonů sjednaných na mnoho let od roku 2019).
Nebo spíš docela strach co to udělá, protože už zase se Arriva vracela z Jedlové a dneska jela tak rychlostí 15Km/hod 🙂 A to jela jedna bez další jako vagón, to byl konec a rychlost by byla záporné číslo.
V zimě bude jezdit 13km/hod, tak prozatím se německý šrot nadmíru drží.
Tak sis nasbíral alespoň v lese nějaké lysohlávky, ne?
Kdybys nebyl b*b, věděl bys, že nahoru dvojmo nemůže, protože tam SŽ má krátké perony.
Good Bye Arriva, strčte si ty vlaky do
co kdybyste si vzal uz prasek, dedo, a sel se aspon projit na dvorek?
A když to neklapne, mají něco jiného ???
Nouzově asi Desira, ale to nejsou na rychlíky vozidla vhodná už vůbec.
Nic špatného jim nepřeji, ale ono je něco jiného zkoušet jízdní vlastnosti v relativně ještě přijatelném počasí a něco jiného zajišťovat pravidelný provoz ve zhoršených povětrnostních podmínkách, které jsou v těch podhorsko-horských oblastech dost běžné i dost dlouho v průběhu roku. Ale žádnou velkou tragédii bych nepředpokládal – z těch hodně zoufalých začátků z doby před rokem se snad poučili a za rok provozování rychlíků se snad už také něco naučili.
Desiro po stránce jízdních vlastností je mnohem lepší vozidlo.
ale museli by nejspíš předělat sedačky
Jop,určitě jste sním toho mnoho najezdil za snizenych adheznich podmínek
No asi se vám nebude líbit, ale mám s tím naježděno tisíce km za různých podmínek. Znám tady ale pár lidí, kteří mají podstatně víc.
Ano ale je to příměstská jednotka (podle uspořádání sedadel)
Mě to přijde postavené na hlavu: něco vyhraji a až potom zkouším, zda dostojím tomu, k čemu jsem se zavázal ? To je partyzánština.
Spíše než Desira bych tipl 628 dvoutorovou verzi, nicméně bez reko
A máte aspoň nějakou představu, kolik jich existuje vůbec a kolik z nich by ARRIVA vlaky mohla získat, že „byste to tipl?
tak ona se dá i udělat ze dvou jednotek..nebylo to nic jiného a dělalo se to i za provozu tak
Budeme pevně doufat. Jinak Desiro na rychlík s jízdním dobou 2hod mi přijde v pohodě, ovšem nesmí to být typ socka verze DB
Když nebude nic jiného, tak tam prostě nic jezdit nebude, nedělejte z toho horror.
A spadla klec 😛 ono to tam vyjede 🙈 a s tím vašim ,,až napadne nebo zaprší nebo dokonce snad spadne ten konkrétní list na kolej,, už teď to jezdi v tom sajrajtu na stoupanich mezi lbc a pakou bez jakýchkoliv problému 😉 jestli to zas někdo napíše tak už bude fakt trapnej
Soudruhu trapáku to že jednotky vyjely teď tak to neznamená že vyjedou při extrém mokru, sněhu nebo když v létě bude 30 stupňů a tím tady jen nepomlouvám Arrivu ale tohle fakt se kterým se musíte smířit. Nevíte jak pohede jednotka při třeba 30 stupňích do kopce a taky jeden test neznamená nic. Nebo teda znamená. To že to není až takový šrot. Ale zda jednotka zvládne stíhat jízdní řád nebo vyjet při velemrazech / horku tak to se uvidí bez diskuze
Zklidněte prosím zase své vyjadřování, ano? Nebo mám vytáhnout zase seznam závad ČD?
Takže já se mám uklidnit jo ? Za to že napíšu úplně stejnou věc konkrétně trapák tomu samému člověku ? To že ČD nemusíte tak to vážený pane redaktore neznamená že tady do toho budete tahat ČD které s mým komentářem kde říkám že šrot nemusí zvládat ani jiné podmínky je tuhá pravda. Zcela nepochybně jste starší jako já takže. Klidně vytáhněte ten seznam závad a zkusíme zpočítač závady za celý rok. Nezapomeňte ale od toho odečíst procenta kterých podle vašich zpráv mají ČD stále 95 %. Co se týče výkonů. Určitě by bylo zajímavé pro článek :)))))))))
Nechtě si svá oslovení Soudruhu trapáku a podobně. To mířilo k tomu. Není potřeba diskutovat s jiným názorem tím, že budete někoho urážet oslovením.
Dobře tedy. Máte pravdu ale znovu. Proč do toho taháte ČD ???? Když s tímto komentářem nemají nic společného ?
Chci po vás pouze to, abyste mluvil slušně, žádné ČD do toho netahám.
Jo a taky sorry za moju gramatiku / pravopis.
Mezi Libercem a Pakou bez jakýchkoliv problémů 🙂
Ano, mohu potvrdit. Ale chápu, neplatí tam režijka. Ještě kdyby tak měly 845 tu správnou barvu, to by bylo hned kvalitnější vozidlo. Už běžte do háje a smiřte se s tím, že váš chlebodárce tam skončil.
Líbí se mi zdůraznění poprvé 845. Protože 628 by se nemohlo psát poprvé.
Neví náhodou někdo, kolik má v Německu 628 normativ hmotnosti +- Já osobně viděl jen 628 plus vytápěcí vůz plus 2 Bmz. Ono to asi zas tak slabé nebude protože jsem někde slyšel, že se za to věší i 4 Bmz/Bimz..
https://www.neg-niebuell.de/images/headers/Historie/Titel_1300_Historie05.jpg Tady věže čtyři a vytápěcí vůz, když jsem použil Google, ale zajímalo by mě, kolik je povoleno, zda někdo neví?
To jsem se omlouvám, to není 628, za 628 vidím je dva nejvice
Problém je ovšem v tom, že na fotce není řada 628 😉
S těmi čtyřmi jsem to přehlédl, to se omlouvám, tam není. Ale pokud u stejného dopravce najdete foto s 628, tak vozí vytápění a dva vozy.
ja jsem rad, ze sem pisou opravdovi znalci a to bez ohledu na stupen intoxikace nebo senility. urcite zase napiste, az neco zajimaveho uvidite.
Podle technicko-provozní dokumentace smí být za 628 přivěšeno pouze vozidlo stejné řady. A tuším, že z jednoho stanoviště se dají ovládat max. 3 jednotky
Po rovině leccos utáhne leccos. Hlavně jde o to ubrzdit. Normativ taky jak kde. Podél Rýna to bude jistě jiné než v Erzgebirge, kde to taky jezdilo.
Ubrzdit? Však to má i magnetickou brzdu.
A ta je všemocmá.)))))
Všemocná asi není, ale předpokládám, že vlak který ji má brzdí líp než ten, který nemá. K tomu není třeba přidávat 5 smajlíků.
S dovolením jen doplním. Dle stále platné legislativy UIC má MG brzda dovoleno brzdit jen při rychlostí vyšší než 50 km/h a za předpokladu rychločinného brzdění. Samozřejmě tedy platí, že při rychločinném brzdění své uplatnění má. V podzimní klouzanici o to víc.
Hlavně pokud se vleky zapojí na průběžnou brzdu, tak to brzdit bude. Nebo ne?
Proč problém ubrzdit? Předpokládám, že brzda těch přivěšených vagonu je propojená a ovládaná ze stanoviště strojvedoucího. Hadice na to má.
Ono to není jen o hadicích.
Tak přeji úspěšný start a mnoho kilometrů bez nehod…
Ty dislajky dávají ti co chtějí aby byly nehody?
Ne, ti co pochopili, že je to ironie.