Arriva vyrazí na sever Čech, vezme cestující zdarma z Prahy k Máchovu jezeru
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Společnost Arriva vlaky v rámci svých předstartovních prezentací vyrazí v následujících dnech na sever Čech. Ve čtvrtek se hodlá představit
Tak budou ukazovat a lákat. No, proč nenapíše redakce, že ve Zlínském
kraji už odstoupili od části souboru, který měli vozit? A teď mudrujte……
A od které části souboru ustoupili? A zdroj?
Dobrý večer, poptejte se,zdroj tam máte.
Už jste mudroval něco o 13. květnu či červnu a nic se nestalo:)
Ale stalo se! A to že se arriva podívá do Rožnov tak prstem na mapě
Myslím, že pokud se modlíte, tak asi špatně. Celkem aktuální a veřejná zpráva zní úplně opačně než to, co nám podsouváte :
https://www.mestovsetin.cz/novy-dopravce-arriva-se-v-patek-predstavi-vsetinu/d-536023
Co vy na to?
Já se nemodlím! Já vím! A když nevěříte, tak si počkejte, až to vyjde oficiálně
Doufejme.
V USA vytahují stařičké stroje 737 různých sufixů z odkladišť a létají s nimi náhradou za zmetkové maxe. Myslím, že se těm odkladištím říkalo hřbitovy letadel. Sem se z německých odkladišť vlaků tahají roztodivné werky, podrobí se recoulissaci rekvizit (oblití barvičkami, nově potáhnou sedadla, obdobně jako na divadle mění technický scénář, před premiérou) a začnou nový život. Jako rozený ekolog tomu tleskám!
Tím myslíte nový produkt jménem RegioMouse? Nebo na ten se u federantů neplive?
Reinkarnovanou 810 dráhy nenazývají novým produktem. Stejně jako odlepenkované Bouingy franšíznuté k tvs nenazývají „novými“. Ti kdož nazývají překulisované 845, 654 novými vozidly jsou z firem jiných.
A kdo nazývá 845 novým vozidlem? Stačí jediná citace.
Zkuste zadat do svého vyhledávače následující frázi: Na Šumavu mohou vyrazit nové vlaky
Zadal. A kde to říká dopravce?
Jmenovaná vozidla nikdo novými, narozdíl od 854, 021, atd. nenazýval.
Vám dávám zas úkol vyhledat následující sousloví: Na Šumavu novým vlakem
Je vidět, že Obtloustlý Travolta viděl vlak rady 845 pouze na fotce a zvenku a ještě před rekonstrukcí. Potom bych doporučoval se s tímto vlakem svézt a pořádně si prohlédnout interiér, aby tu zbytečně nepsal nepravdy….
A teď má dokonce šanci, že nebude muset platit jízdné.
Vy mi opravdu nechcete rozumět. Chválím ekologickou, dokonce velice ekologickoui recyklaci.
Z nějaké reklamní agentury?
Nějak tomu nerozumím (což je u mnoha věcí normální). Arriva pojede ukázat své vlaky na trasách, kde bude poté jezdit pravidelně. Takže už je tedy jasné, že rychlíky od Kolína nebudou končit v Novém Boru, ale budou pokračovat až do Rumburka?
Ano, dle návrhu JŘ 2020 (viz https://www.szdc.cz/documents/50004227/60502701/Ustecky.pdf/cc7f0303-81e9-4a63-8b34-0c2c7f8a5758) se to zdá být jasným, že budou pokračovat až do Rumburka, resp. odtud pak až do Šluknova.
Liberecký a Ústecký kraj si doobjednaly prodloužení. V podstatě jen v trochu větším měřítku se zachová stávající stav, kdy už kraje některé vlaky také musí doobjednávat.
V Maďarsku taky prodávají železniční ojetiny. A mají klimu. Alespoň. A vlastně jsou i novější než tyto lemry nehezké.
Když už to teď při prezentační jízdě pojede přímo z Prahy do Rumburka, nabízí se otázka, má Arriva prostor (chápu že v zadání to nebylo) na to, zavést přímé vozy mezi R21 a R22? Místo vagonků zavěšených za hydrou tam teď budou jezdit jednotky, kde by to spojování snad nemuselo tak dlouho trvat, případně by to po úpravě jízdních řádů mohlo jet z Boleslavi do Bakova i spojené a tam to rozpojit tak, že jedna jednotka přejde z R21 na R22. Tím by se spojení k Mácháči stalo mnohem atraktivnějším, kdyby se tam dalo jet přímo z Prahy (a v… Číst vice »
Berte to tak , že každé spojování a rozpojování vlaku znamená časovou ztrátu. Navíc si myslím , že většina vlaků mimo sezónu mezi Kolínem a Rumburkem bude pouze jenom o jedné jednotce.
Však já jsem to myslel hlavně jako nějaký bonus v silnějších dnech, kdy by jedna jednotka na Lípu nemusela stačit, tj. ta druhá by jela z Prahy. A s tou časovou ztrátou, bylo by to ve výsledku nějak výrazně horší, než když na sebe dva vlaky musejí čekat a potom (nebo předtím) postupně projíždějí jednokolejný úsek?
A půjdete ARRIVĚ dělat dalšího strojvedoucího na ten druhý díl vlaku po jeho rozdělení? Já si naopak myslím, že budou mít „sakra dost“ starostí s tím, aby odjezdili to, k čemu se zavázaly. Jinak skutečnost, že přímé spojení Prahy vlakem s Českolipskem (a trs) chybí mnohem víc než přímé spojení Prahy s Libercem je dávno jasná a známá – jenže to by se Liberečtí nesměli považovat za obyvatele „pupku světa“ a museli by připustit, že jsou i frekvenčně zajímavější oblasti než jen výhradně nejdůležitější krajské město Liberec (pro které by naopak bylo možná zajímavější právě přímé vlakové spojení s Kolínem)… Číst vice »
Aha, zase se to tak nikdy nedělalo. Co takhle vjezd na stejnou kolej? Čelní jednotka Praha-Turnov se odvěsí a přivěsí k jednotce Kolín-Rumburk, které si normálně dělají přípoj v MB. Žádné posunování, objíždění a potřeba dalšího strojvedoucího. To na těch hyderních vlacích, tam je potřeba fírů.
I kdyby se jednotky spojovaly, tak přímé spojení nevznikne. Musí se přece přestupovat. Navíc každým spojením vzniká pro cestující chaos do kterého vlaku vlastně mají nastupovat. A nádraží v Mladé Boleslavi, to je nejklasičtějším vzorkem chaosu.
Takže se mohou svést i režisti. Vlak bude nejspíš celý obsazen.
Jestli tam pojedes i ty a spustis svoje moudra, bude vlacek prázdný hned. Nebo prazdnejsi o Trondu, to podle natury osazenstva.
Spíše to bude plné režistů jako Hans, kteří vyberou všechno zdarma a když se budou zdarma chlebíčky, tak se na ně různí Hansové vrhnou jako holubí letka.
V Metransu se dnes nepracuje Tome?
To snad nemyslíte vážně! Že by se za nickem Tronda skrýval sám velký Tomáš? Ne, k takovým slátaninám by se nesnížil.
A S49 v Praze se opět omezí jako minulý týden? Kdy dva dny chyběl jeden motorák ze tří, takže obraty v Roztokách plus 8 minut a pár zrušených vlaků Libeň – Hostivař.
Asi si vzali příklad z ČD, které předminulý týden odříkaly vlaky na t Pečky – Kouřím, protože neměli strojvedoucího (stejně jako DLB).
Pan Tronda je evidentně srdcař. Jak byste to řešil Vy?
Začal bych dodržováním smlouvy, s tím má ovšem dopravce do Kouřimi velké problémy.
Co jsem se ptal, tak měli technickou závadu na víc jednotkách, proto točili městskou linku na dva motoráky se záporným obratem v Roztokách. Prostě jim to lehlo. Jako to lehne občas každému dopravci, co jezdí po kolejích. Tohle se přece děje všem dopravcům, tak klid. Zpoždění bylo jak píšete do 10 min.
Problém je v tom, že „845“ jsou líné (jednomotorové) mrchy, navíc vysokopodlažní, takže při větší frekvenci pomalé na výměnu cestujících – „desira“ by to stíhala i rychleji, ale shodou okolností obě byla na údržbě v Drážďanech.
Za to „814“, které na ML nabízel národní dopravce, jsou svižná vozidla moderní koncepce s rychlou výměnou cestujících. Jsou to ale v tom Ropidu hlupáci, že propásli tuto příležitost, kdy by se navíc jako záloha mohla na ML objevit i „810“ v moderní verzi zvané RegioMouse 🙂
Vždyť přece přelakovaný šukafon dostal anglický název a to musí stačit.
Jo, to souhlas, když by měli ten den k dispozici obě Desira, dali by to lépe, rozjezd mají rychlejší.
V pátek bude taky ten vlak na Liberec zdarma, a nebo když ne tak se budou jízdenky kupovat jak?
Ano bude, jedná se o prezentační jízdu
Jízdenky netřeba kupovat, jízdy jsou zdarma 😉Koukněte, chcete-li, třeba na https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/pojedte-s-nami-na-vylet-11328
Je však nutné počítat s tím, že místo 845 se tu bude jezdit s Desirem, která tu budou jezdit pravidelně v běžném provozu od poloviny 12/2019.
Dalším možnost svést se 845 bude v neděli do Rakovníka přes Kladno. Do Prahy se vlak bude vracet přes Beroun. Bude ještě možné se svést v pátek, 26. 7. do Českých Budějovic přes Písek a zpět.
Svézt se tím vozidlem můžete minimálně každý pracovní den na „ML-S49“ v Praze – nebude to nic jiného než to, co ARRIVA ostatně nabízí už několik roků mezi Prahou a Nitrou, jen ta novější modernizace má (konečně) dvě toalety, takže existuje větší pravděpodobnost fungování alespoň jedné z nich i na delší trase jízdy.
Jojo, naprostá pravda, konečně dva záchody!
A když v hydře spojené celým čelem nebo se zavřenými měchy nefunguje WC, tak se to řeší jak?
Přestupem cestujícího. do vozu s funkčním WC. 😀 Zažil jsem v Jincích u nějakého angličana, když byla obě WC ve vleku v poruše. Docela koukal. 🙁
Škoda že třeba Transdev nevyrazí na prezentaci se SOR a nebo autosalón Škoda neudělá den otevřených dveří a zkušební jízdy s Favoritem a Felícií 😁
České dráhy by mohly vytáhnout parní lokomotivu a Jawa svého renovovaného Pionýra. Ale teď vážně. Úroveň Desira je o parník dál. A ty rekonstruované 845 nejsou vůbec zlé. V Uherském Brodě nadělala minulý týden 845.2 parádu při prezentaci. Stačí jen srovnání zapařené koženky a nových ještě voňavých sedaček. Myslím si, že se lidi nebudou mít za co stydět, když vezmou návštěvu z Prahy na výlet vlakem.
Však ale nehovořím o Desiru, ale o 845. Vystavovat 845 v roce 2019 je stejně trapné jako ČD na raildays Bmz s kinem. A 854/954, nebo 845 je naprosto stejný šrot a chlubit se v roce 2019 jedním, nebo druhým je trapné. Asi jako kdyby se automobilka chlubila el. ovládáním oken a tempomatem.
Osobně jsem také nechápal Arrivu a jejich 845… než jsem se sám nesvezl. Musel jsem uznat jejich minimálně čistý interiér, pohodlné sedačky, dobrou informovanost cestujícího a tichý, plynulý chod s ohledem na to, že je to starý motorák. Cestování rozhodně jinde oproti hučící 854, kde má člověk při rychlosti 120 km/h pocit, že cestuje s hyperpohonem.
Á mínus. Zapomněl jsem, že ty šroty 854 jsou velmi oblíbené. 🙂 Nicméně ne mezi cestujícími.
Ode mně máte +, ale přitom já mám 854/954 rád, fakt. Jsou to designově hezké stroje. Ano, jsou staré, ale zase z 60 vyrobených kusů jich po 50 letech jezdí ještě asi 50. To je přece výkon. Už před 33 lety jsem s nimi (tedy s 852/3) jezdil z Prahy do Liberce a vždy jsem raději seděl v hydře než v 053 (Btn). Mám je rozhodně radši než 842/3.
Zapomněl jste na bonbónky na ajnclíku.
Mno ČD by mohly nasadit Reginovu. To by se dalo přirovnat k prezentaci modernizované Ešely.