Dopravci Železnice

Arriva vyrazí na sever Čech, vezme cestující zdarma z Prahy k Máchovu jezeru

Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva

Společnost Arriva vlaky v rámci svých předstartovních prezentací vyrazí v následujících dnech na sever Čech. Ve čtvrtek se hodlá představit cestujícím i zájemcům o práci v Rumburku a České Lípě, kam vyšle z Prahy motorák řady 845. V pátek a v sobotu se chystá s desirem z Prahy na Liberecko. Arriva v prosinci nahradí na některých rychlících i krajských spojích České dráhy.

„Zveme na cestu na sever Čech všechny, kteří se chtějí na náš vlak třeba jen podívat nebo se s ním i zdarma svézt a vyzkoušet si už dopředu, jaké bude cestování našimi rychlíky od letošního prosince,“ uvedl ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka. Cesta z Prahy do Rumburka a zpět bude zdarma, Arriva láká například na výlet k Máchovu jezeru či na hrad Bezděz.

Vlak vyrazí ráno z Prahy (z hlavního nádraží odjíždí v 8:27) a přes Nymburk město (9:42) a Mladou Boleslav (10:14) přijede na sever Čech. Zastaví například na Bezdězu, ve Starých Splavech, v Novém Boru nebo v Jedlové. Zpět z Rumburka se vydá ve 14:40.

Liberecko pak bude motorová jednotka Siemens Desiro brázdit v pátek a v sobotu, zajede i do Tanvaldu. Desira by měla jezdit na Liberecku v závazku kraje, zatím ale není stoprocentně jisté jejich nasazení už od prosince. Další prezentační jízdy z Prahy plánuje Arriva na neděli 21. července (Kladno, Lužná u Rakovníka, Rakovník, Křivoklát, Beroun) a na pátek 26. července směrem na Písek a České Budějovice. Na Zlínsku (též závazek kraje) se představila minulý týden.

Podrobné jízdní řády jsou na stránkách dopravce.

Arriva začne jezdit v prosinci z Prahy a středních Čech na čtyřech rychlíkových linkách:

Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald
Kolín – Mladá Boleslav – Rumburk – Šluknov
Praha – Kladno – Rakovník
Praha – Beroun – Písek – České Budějovice

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
ACD
Host
ACD

Tak budou ukazovat a lákat. No, proč nenapíše redakce, že ve Zlínském
kraji už odstoupili od části souboru, který měli vozit? A teď mudrujte……

Jan Sůra
Admin

A od které části souboru ustoupili? A zdroj?

ACD
Host
ACD

Dobrý večer, poptejte se,zdroj tam máte.

Jan Sůra
Admin

Už jste mudroval něco o 13. květnu či červnu a nic se nestalo:)

Valašák
Host
Valašák

Ale stalo se! A to že se arriva podívá do Rožnov tak prstem na mapě

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Myslím, že pokud se modlíte, tak asi špatně. Celkem aktuální a veřejná zpráva zní úplně opačně než to, co nám podsouváte :
https://www.mestovsetin.cz/novy-dopravce-arriva-se-v-patek-predstavi-vsetinu/d-536023
Co vy na to?

Valašák
Host
Valašák

Já se nemodlím! Já vím! A když nevěříte, tak si počkejte, až to vyjde oficiálně

Michal
Host
Michal

Doufejme.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

V USA vytahují stařičké stroje 737 různých sufixů z odkladišť a létají s nimi náhradou za zmetkové maxe. Myslím, že se těm odkladištím říkalo hřbitovy letadel. Sem se z německých odkladišť vlaků tahají roztodivné werky, podrobí se recoulissaci rekvizit (oblití barvičkami, nově potáhnou sedadla, obdobně jako na divadle mění technický scénář, před premiérou) a začnou nový život. Jako rozený ekolog tomu tleskám!

Jan Sůra
Admin

Tím myslíte nový produkt jménem RegioMouse? Nebo na ten se u federantů neplive?

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Reinkarnovanou 810 dráhy nenazývají novým produktem. Stejně jako odlepenkované Bouingy franšíznuté k tvs nenazývají „novými“. Ti kdož nazývají překulisované 845, 654 novými vozidly jsou z firem jiných.

Jan Sůra
Admin

A kdo nazývá 845 novým vozidlem? Stačí jediná citace.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Zkuste zadat do svého vyhledávače následující frázi: Na Šumavu mohou vyrazit nové vlaky

Jan Sůra
Admin

Zadal. A kde to říká dopravce?

Tronda
Host
Tronda

Jmenovaná vozidla nikdo novými, narozdíl od 854, 021, atd. nenazýval.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Vám dávám zas úkol vyhledat následující sousloví: Na Šumavu novým vlakem

Tomáš
Host
Tomáš

Je vidět, že Obtloustlý Travolta viděl vlak rady 845 pouze na fotce a zvenku a ještě před rekonstrukcí. Potom bych doporučoval se s tímto vlakem svézt a pořádně si prohlédnout interiér, aby tu zbytečně nepsal nepravdy….

Tronda
Host
Tronda

A teď má dokonce šanci, že nebude muset platit jízdné.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Vy mi opravdu nechcete rozumět. Chválím ekologickou, dokonce velice ekologickoui recyklaci.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Z nějaké reklamní agentury?

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nějak tomu nerozumím (což je u mnoha věcí normální). Arriva pojede ukázat své vlaky na trasách, kde bude poté jezdit pravidelně. Takže už je tedy jasné, že rychlíky od Kolína nebudou končit v Novém Boru, ale budou pokračovat až do Rumburka?

xyz
Host
xyz

Ano, dle návrhu JŘ 2020 (viz https://www.szdc.cz/documents/50004227/60502701/Ustecky.pdf/cc7f0303-81e9-4a63-8b34-0c2c7f8a5758) se to zdá být jasným, že budou pokračovat až do Rumburka, resp. odtud pak až do Šluknova.

Jenda
Host
Jenda

Liberecký a Ústecký kraj si doobjednaly prodloužení. V podstatě jen v trochu větším měřítku se zachová stávající stav, kdy už kraje některé vlaky také musí doobjednávat.

Pampara
Host
Pampara

V Maďarsku taky prodávají železniční ojetiny. A mají klimu. Alespoň. A vlastně jsou i novější než tyto lemry nehezké.

Twix
Host
Twix

Když už to teď při prezentační jízdě pojede přímo z Prahy do Rumburka, nabízí se otázka, má Arriva prostor (chápu že v zadání to nebylo) na to, zavést přímé vozy mezi R21 a R22? Místo vagonků zavěšených za hydrou tam teď budou jezdit jednotky, kde by to spojování snad nemuselo tak dlouho trvat, případně by to po úpravě jízdních řádů mohlo jet z Boleslavi do Bakova i spojené a tam to rozpojit tak, že jedna jednotka přejde z R21 na R22. Tím by se spojení k Mácháči stalo mnohem atraktivnějším, kdyby se tam dalo jet přímo z Prahy (a v… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Berte to tak , že každé spojování a rozpojování vlaku znamená časovou ztrátu. Navíc si myslím , že většina vlaků mimo sezónu mezi Kolínem a Rumburkem bude pouze jenom o jedné jednotce.

Twix
Host
Twix

Však já jsem to myslel hlavně jako nějaký bonus v silnějších dnech, kdy by jedna jednotka na Lípu nemusela stačit, tj. ta druhá by jela z Prahy. A s tou časovou ztrátou, bylo by to ve výsledku nějak výrazně horší, než když na sebe dva vlaky musejí čekat a potom (nebo předtím) postupně projíždějí jednokolejný úsek?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A půjdete ARRIVĚ dělat dalšího strojvedoucího na ten druhý díl vlaku po jeho rozdělení? Já si naopak myslím, že budou mít „sakra dost“ starostí s tím, aby odjezdili to, k čemu se zavázaly.
Jinak skutečnost, že přímé spojení Prahy vlakem s Českolipskem (a trs) chybí mnohem víc než přímé spojení Prahy s Libercem je dávno jasná a známá – jenže to by se Liberečtí nesměli považovat za obyvatele „pupku světa“ a museli by připustit, že jsou i frekvenčně zajímavější oblasti než jen výhradně nejdůležitější krajské město Liberec (pro které by naopak bylo možná zajímavější právě přímé vlakové spojení s Kolínem) …

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Aha, zase se to tak nikdy nedělalo. Co takhle vjezd na stejnou kolej? Čelní jednotka Praha-Turnov se odvěsí a přivěsí k jednotce Kolín-Rumburk, které si normálně dělají přípoj v MB. Žádné posunování, objíždění a potřeba dalšího strojvedoucího. To na těch hyderních vlacích, tam je potřeba fírů.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

I kdyby se jednotky spojovaly, tak přímé spojení nevznikne. Musí se přece přestupovat. Navíc každým spojením vzniká pro cestující chaos do kterého vlaku vlastně mají nastupovat. A nádraží v Mladé Boleslavi, to je nejklasičtějším vzorkem chaosu.

Tronda
Host
Tronda

Takže se mohou svést i režisti. Vlak bude nejspíš celý obsazen.

Hans
Host
Hans

Jestli tam pojedes i ty a spustis svoje moudra, bude vlacek prázdný hned. Nebo prazdnejsi o Trondu, to podle natury osazenstva.

Tronda
Host
Tronda

Spíše to bude plné režistů jako Hans, kteří vyberou všechno zdarma a když se budou zdarma chlebíčky, tak se na ně různí Hansové vrhnou jako holubí letka.

Ales Repan
Host
Ales Repan

V Metransu se dnes nepracuje Tome?

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

To snad nemyslíte vážně! Že by se za nickem Tronda skrýval sám velký Tomáš? Ne, k takovým slátaninám by se nesnížil.

On.
Host
On.

A S49 v Praze se opět omezí jako minulý týden? Kdy dva dny chyběl jeden motorák ze tří, takže obraty v Roztokách plus 8 minut a pár zrušených vlaků Libeň – Hostivař.

Tronda
Host
Tronda

Asi si vzali příklad z ČD, které předminulý týden odříkaly vlaky na t Pečky – Kouřím, protože neměli strojvedoucího (stejně jako DLB).

Alex
Host
Alex

Pan Tronda je evidentně srdcař. Jak byste to řešil Vy?

Tronda
Host
Tronda

Začal bych dodržováním smlouvy, s tím má ovšem dopravce do Kouřimi velké problémy.

Karel
Host
Karel

Co jsem se ptal, tak měli technickou závadu na víc jednotkách, proto točili městskou linku na dva motoráky se záporným obratem v Roztokách. Prostě jim to lehlo. Jako to lehne občas každému dopravci, co jezdí po kolejích. Tohle se přece děje všem dopravcům, tak klid. Zpoždění bylo jak píšete do 10 min.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Problém je v tom, že „845“ jsou líné (jednomotorové) mrchy, navíc vysokopodlažní, takže při větší frekvenci pomalé na výměnu cestujících – „desira“ by to stíhala i rychleji, ale shodou okolností obě byla na údržbě v Drážďanech.

MartinS.
Host
MartinS.

Za to „814“, které na ML nabízel národní dopravce, jsou svižná vozidla moderní koncepce s rychlou výměnou cestujících. Jsou to ale v tom Ropidu hlupáci, že propásli tuto příležitost, kdy by se navíc jako záloha mohla na ML objevit i „810“ v moderní verzi zvané RegioMouse 🙂

Tronda
Host
Tronda

Vždyť přece přelakovaný šukafon dostal anglický název a to musí stačit.

Karel
Host
Karel

Jo, to souhlas, když by měli ten den k dispozici obě Desira, dali by to lépe, rozjezd mají rychlejší.

Old Shatterhand
Host
Old Shatterhand

V pátek bude taky ten vlak na Liberec zdarma, a nebo když ne tak se budou jízdenky kupovat jak?

Tomáš
Host
Tomáš

Ano bude, jedná se o prezentační jízdu

Martin
Host
Martin

Jízdenky netřeba kupovat, jízdy jsou zdarma 😉Koukněte, chcete-li, třeba na https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/pojedte-s-nami-na-vylet-11328

Je však nutné počítat s tím, že místo 845 se tu bude jezdit s Desirem, která tu budou jezdit pravidelně v běžném provozu od poloviny 12/2019.

Dalším možnost svést se 845 bude v neděli do Rakovníka přes Kladno. Do Prahy se vlak bude vracet přes Beroun. Bude ještě možné se svést v pátek, 26. 7. do Českých Budějovic přes Písek a zpět.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Svézt se tím vozidlem můžete minimálně každý pracovní den na „ML-S49“ v Praze – nebude to nic jiného než to, co ARRIVA ostatně nabízí už několik roků mezi Prahou a Nitrou, jen ta novější modernizace má (konečně) dvě toalety, takže existuje větší pravděpodobnost fungování alespoň jedné z nich i na delší trase jízdy.

Karel
Host
Karel

Jojo, naprostá pravda, konečně dva záchody!

Tronda
Host
Tronda

A když v hydře spojené celým čelem nebo se zavřenými měchy nefunguje WC, tak se to řeší jak?

Petr
Host
Petr

Přestupem cestujícího. do vozu s funkčním WC. 😀 Zažil jsem v Jincích u nějakého angličana, když byla obě WC ve vleku v poruše. Docela koukal. 🙁

Iva D.
Host
Iva D.

Škoda že třeba Transdev nevyrazí na prezentaci se SOR a nebo autosalón Škoda neudělá den otevřených dveří a zkušební jízdy s Favoritem a Felícií 😁

Stephensonova Raketa
Host
Stephensonova Raketa

České dráhy by mohly vytáhnout parní lokomotivu a Jawa svého renovovaného Pionýra. Ale teď vážně. Úroveň Desira je o parník dál. A ty rekonstruované 845 nejsou vůbec zlé. V Uherském Brodě nadělala minulý týden 845.2 parádu při prezentaci. Stačí jen srovnání zapařené koženky a nových ještě voňavých sedaček. Myslím si, že se lidi nebudou mít za co stydět, když vezmou návštěvu z Prahy na výlet vlakem.

Iva D.
Host
Iva D.

Však ale nehovořím o Desiru, ale o 845. Vystavovat 845 v roce 2019 je stejně trapné jako ČD na raildays Bmz s kinem. A 854/954, nebo 845 je naprosto stejný šrot a chlubit se v roce 2019 jedním, nebo druhým je trapné. Asi jako kdyby se automobilka chlubila el. ovládáním oken a tempomatem.

Jakub
Host
Jakub

Osobně jsem také nechápal Arrivu a jejich 845… než jsem se sám nesvezl. Musel jsem uznat jejich minimálně čistý interiér, pohodlné sedačky, dobrou informovanost cestujícího a tichý, plynulý chod s ohledem na to, že je to starý motorák. Cestování rozhodně jinde oproti hučící 854, kde má člověk při rychlosti 120 km/h pocit, že cestuje s hyperpohonem.

Jakub
Host
Jakub

Á mínus. Zapomněl jsem, že ty šroty 854 jsou velmi oblíbené. 🙂 Nicméně ne mezi cestujícími.

MartinS.
Host
MartinS.

Ode mně máte +, ale přitom já mám 854/954 rád, fakt. Jsou to designově hezké stroje. Ano, jsou staré, ale zase z 60 vyrobených kusů jich po 50 letech jezdí ještě asi 50. To je přece výkon. Už před 33 lety jsem s nimi (tedy s 852/3) jezdil z Prahy do Liberce a vždy jsem raději seděl v hydře než v 053 (Btn). Mám je rozhodně radši než 842/3.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Zapomněl jste na bonbónky na ajnclíku.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno ČD by mohly nasadit Reginovu. To by se dalo přirovnat k prezentaci modernizované Ešely.

Partneři



CSCARGO
RSD