egoe-plus
Dopravci Železnice

Arriva vyrazí na sever Čech, vezme cestující zdarma z Prahy k Máchovu jezeru

Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva

Společnost Arriva vlaky v rámci svých předstartovních prezentací vyrazí v následujících dnech na sever Čech. Ve čtvrtek se hodlá představit cestujícím i zájemcům o práci v Rumburku a České Lípě, kam vyšle z Prahy motorák řady 845. V pátek a v sobotu se chystá s desirem z Prahy na Liberecko. Arriva v prosinci nahradí na některých rychlících i krajských spojích České dráhy.

„Zveme na cestu na sever Čech všechny, kteří se chtějí na náš vlak třeba jen podívat nebo se s ním i zdarma svézt a vyzkoušet si už dopředu, jaké bude cestování našimi rychlíky od letošního prosince,“ uvedl ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka. Cesta z Prahy do Rumburka a zpět bude zdarma, Arriva láká například na výlet k Máchovu jezeru či na hrad Bezděz.

Vlak vyrazí ráno z Prahy (z hlavního nádraží odjíždí v 8:27) a přes Nymburk město (9:42) a Mladou Boleslav (10:14) přijede na sever Čech. Zastaví například na Bezdězu, ve Starých Splavech, v Novém Boru nebo v Jedlové. Zpět z Rumburka se vydá ve 14:40.

Liberecko pak bude motorová jednotka Siemens Desiro brázdit v pátek a v sobotu, zajede i do Tanvaldu. Desira by měla jezdit na Liberecku v závazku kraje, zatím ale není stoprocentně jisté jejich nasazení už od prosince. Další prezentační jízdy z Prahy plánuje Arriva na neděli 21. července (Kladno, Lužná u Rakovníka, Rakovník, Křivoklát, Beroun) a na pátek 26. července směrem na Písek a České Budějovice. Na Zlínsku (též závazek kraje) se představila minulý týden.

Podrobné jízdní řády jsou na stránkách dopravce.

Arriva začne jezdit v prosinci z Prahy a středních Čech na čtyřech rychlíkových linkách:

Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald
Kolín – Mladá Boleslav – Rumburk – Šluknov
Praha – Kladno – Rakovník
Praha – Beroun – Písek – České Budějovice

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ACD

Tak budou ukazovat a lákat. No, proč nenapíše redakce, že ve Zlínském
kraji už odstoupili od části souboru, který měli vozit? A teď mudrujte……

Jan Sůra

A od které části souboru ustoupili? A zdroj?

ACD

Dobrý večer, poptejte se,zdroj tam máte.

Jan Sůra

Už jste mudroval něco o 13. květnu či červnu a nic se nestalo:)

Valašák

Ale stalo se! A to že se arriva podívá do Rožnov tak prstem na mapě

Daniel Mach

Myslím, že pokud se modlíte, tak asi špatně. Celkem aktuální a veřejná zpráva zní úplně opačně než to, co nám podsouváte :
https://www.mestovsetin.cz/novy-dopravce-arriva-se-v-patek-predstavi-vsetinu/d-536023
Co vy na to?

Valašák

Já se nemodlím! Já vím! A když nevěříte, tak si počkejte, až to vyjde oficiálně

Michal

Doufejme.

Obtloustlý Travolta

V USA vytahují stařičké stroje 737 různých sufixů z odkladišť a létají s nimi náhradou za zmetkové maxe. Myslím, že se těm odkladištím říkalo hřbitovy letadel. Sem se z německých odkladišť vlaků tahají roztodivné werky, podrobí se recoulissaci rekvizit (oblití barvičkami, nově potáhnou sedadla, obdobně jako na divadle mění technický scénář, před premiérou) a začnou nový život. Jako rozený ekolog tomu tleskám!

Jan Sůra

Tím myslíte nový produkt jménem RegioMouse? Nebo na ten se u federantů neplive?

Obtloustlý Travolta

Reinkarnovanou 810 dráhy nenazývají novým produktem. Stejně jako odlepenkované Bouingy franšíznuté k tvs nenazývají „novými“. Ti kdož nazývají překulisované 845, 654 novými vozidly jsou z firem jiných.

Jan Sůra

A kdo nazývá 845 novým vozidlem? Stačí jediná citace.

Obtloustlý Travolta

Zkuste zadat do svého vyhledávače následující frázi: Na Šumavu mohou vyrazit nové vlaky

Jan Sůra

Zadal. A kde to říká dopravce?

Tronda

Jmenovaná vozidla nikdo novými, narozdíl od 854, 021, atd. nenazýval.

Obtloustlý Travolta

Vám dávám zas úkol vyhledat následující sousloví: Na Šumavu novým vlakem

Tomáš

Je vidět, že Obtloustlý Travolta viděl vlak rady 845 pouze na fotce a zvenku a ještě před rekonstrukcí. Potom bych doporučoval se s tímto vlakem svézt a pořádně si prohlédnout interiér, aby tu zbytečně nepsal nepravdy….

Tronda

A teď má dokonce šanci, že nebude muset platit jízdné.

Obtloustlý Travolta

Vy mi opravdu nechcete rozumět. Chválím ekologickou, dokonce velice ekologickoui recyklaci.

Obtloustlý Travolta

Z nějaké reklamní agentury?

Jiří Šrámek

Nějak tomu nerozumím (což je u mnoha věcí normální). Arriva pojede ukázat své vlaky na trasách, kde bude poté jezdit pravidelně. Takže už je tedy jasné, že rychlíky od Kolína nebudou končit v Novém Boru, ale budou pokračovat až do Rumburka?

xyz

Ano, dle návrhu JŘ 2020 (viz https://www.szdc.cz/documents/50004227/60502701/Ustecky.pdf/cc7f0303-81e9-4a63-8b34-0c2c7f8a5758) se to zdá být jasným, že budou pokračovat až do Rumburka, resp. odtud pak až do Šluknova.

Jenda

Liberecký a Ústecký kraj si doobjednaly prodloužení. V podstatě jen v trochu větším měřítku se zachová stávající stav, kdy už kraje některé vlaky také musí doobjednávat.

Pampara

V Maďarsku taky prodávají železniční ojetiny. A mají klimu. Alespoň. A vlastně jsou i novější než tyto lemry nehezké.

Twix

Když už to teď při prezentační jízdě pojede přímo z Prahy do Rumburka, nabízí se otázka, má Arriva prostor (chápu že v zadání to nebylo) na to, zavést přímé vozy mezi R21 a R22? Místo vagonků zavěšených za hydrou tam teď budou jezdit jednotky, kde by to spojování snad nemuselo tak dlouho trvat, případně by to po úpravě jízdních řádů mohlo jet z Boleslavi do Bakova i spojené a tam to rozpojit tak, že jedna jednotka přejde z R21 na R22. Tím by se spojení k Mácháči stalo mnohem atraktivnějším, kdyby se tam dalo jet přímo z Prahy (a v… Číst vice »

V.N.

Berte to tak , že každé spojování a rozpojování vlaku znamená časovou ztrátu. Navíc si myslím , že většina vlaků mimo sezónu mezi Kolínem a Rumburkem bude pouze jenom o jedné jednotce.

Twix

Však já jsem to myslel hlavně jako nějaký bonus v silnějších dnech, kdy by jedna jednotka na Lípu nemusela stačit, tj. ta druhá by jela z Prahy. A s tou časovou ztrátou, bylo by to ve výsledku nějak výrazně horší, než když na sebe dva vlaky musejí čekat a potom (nebo předtím) postupně projíždějí jednokolejný úsek?

železničář v důchodu

A půjdete ARRIVĚ dělat dalšího strojvedoucího na ten druhý díl vlaku po jeho rozdělení? Já si naopak myslím, že budou mít „sakra dost“ starostí s tím, aby odjezdili to, k čemu se zavázaly. Jinak skutečnost, že přímé spojení Prahy vlakem s Českolipskem (a trs) chybí mnohem víc než přímé spojení Prahy s Libercem je dávno jasná a známá – jenže to by se Liberečtí nesměli považovat za obyvatele „pupku světa“ a museli by připustit, že jsou i frekvenčně zajímavější oblasti než jen výhradně nejdůležitější krajské město Liberec (pro které by naopak bylo možná zajímavější právě přímé vlakové spojení s Kolínem)… Číst vice »

Aktivní železničář

Aha, zase se to tak nikdy nedělalo. Co takhle vjezd na stejnou kolej? Čelní jednotka Praha-Turnov se odvěsí a přivěsí k jednotce Kolín-Rumburk, které si normálně dělají přípoj v MB. Žádné posunování, objíždění a potřeba dalšího strojvedoucího. To na těch hyderních vlacích, tam je potřeba fírů.

Daniel Mach

I kdyby se jednotky spojovaly, tak přímé spojení nevznikne. Musí se přece přestupovat. Navíc každým spojením vzniká pro cestující chaos do kterého vlaku vlastně mají nastupovat. A nádraží v Mladé Boleslavi, to je nejklasičtějším vzorkem chaosu.

Tronda

Takže se mohou svést i režisti. Vlak bude nejspíš celý obsazen.

Hans

Jestli tam pojedes i ty a spustis svoje moudra, bude vlacek prázdný hned. Nebo prazdnejsi o Trondu, to podle natury osazenstva.

Tronda

Spíše to bude plné režistů jako Hans, kteří vyberou všechno zdarma a když se budou zdarma chlebíčky, tak se na ně různí Hansové vrhnou jako holubí letka.

Ales Repan

V Metransu se dnes nepracuje Tome?

Sacrebleu

To snad nemyslíte vážně! Že by se za nickem Tronda skrýval sám velký Tomáš? Ne, k takovým slátaninám by se nesnížil.

On.

A S49 v Praze se opět omezí jako minulý týden? Kdy dva dny chyběl jeden motorák ze tří, takže obraty v Roztokách plus 8 minut a pár zrušených vlaků Libeň – Hostivař.

Tronda

Asi si vzali příklad z ČD, které předminulý týden odříkaly vlaky na t Pečky – Kouřím, protože neměli strojvedoucího (stejně jako DLB).

Alex

Pan Tronda je evidentně srdcař. Jak byste to řešil Vy?

Tronda

Začal bych dodržováním smlouvy, s tím má ovšem dopravce do Kouřimi velké problémy.

Karel

Co jsem se ptal, tak měli technickou závadu na víc jednotkách, proto točili městskou linku na dva motoráky se záporným obratem v Roztokách. Prostě jim to lehlo. Jako to lehne občas každému dopravci, co jezdí po kolejích. Tohle se přece děje všem dopravcům, tak klid. Zpoždění bylo jak píšete do 10 min.

železničář v důchodu

Problém je v tom, že „845“ jsou líné (jednomotorové) mrchy, navíc vysokopodlažní, takže při větší frekvenci pomalé na výměnu cestujících – „desira“ by to stíhala i rychleji, ale shodou okolností obě byla na údržbě v Drážďanech.

MartinS.

Za to „814“, které na ML nabízel národní dopravce, jsou svižná vozidla moderní koncepce s rychlou výměnou cestujících. Jsou to ale v tom Ropidu hlupáci, že propásli tuto příležitost, kdy by se navíc jako záloha mohla na ML objevit i „810“ v moderní verzi zvané RegioMouse 🙂

Tronda

Vždyť přece přelakovaný šukafon dostal anglický název a to musí stačit.

Karel

Jo, to souhlas, když by měli ten den k dispozici obě Desira, dali by to lépe, rozjezd mají rychlejší.

Old Shatterhand

V pátek bude taky ten vlak na Liberec zdarma, a nebo když ne tak se budou jízdenky kupovat jak?

Tomáš

Ano bude, jedná se o prezentační jízdu

Martin

Jízdenky netřeba kupovat, jízdy jsou zdarma 😉Koukněte, chcete-li, třeba na https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/pojedte-s-nami-na-vylet-11328

Je však nutné počítat s tím, že místo 845 se tu bude jezdit s Desirem, která tu budou jezdit pravidelně v běžném provozu od poloviny 12/2019.

Dalším možnost svést se 845 bude v neděli do Rakovníka přes Kladno. Do Prahy se vlak bude vracet přes Beroun. Bude ještě možné se svést v pátek, 26. 7. do Českých Budějovic přes Písek a zpět.

železničář v důchodu

Svézt se tím vozidlem můžete minimálně každý pracovní den na „ML-S49“ v Praze – nebude to nic jiného než to, co ARRIVA ostatně nabízí už několik roků mezi Prahou a Nitrou, jen ta novější modernizace má (konečně) dvě toalety, takže existuje větší pravděpodobnost fungování alespoň jedné z nich i na delší trase jízdy.

Karel

Jojo, naprostá pravda, konečně dva záchody!

Tronda

A když v hydře spojené celým čelem nebo se zavřenými měchy nefunguje WC, tak se to řeší jak?

Petr

Přestupem cestujícího. do vozu s funkčním WC. 😀 Zažil jsem v Jincích u nějakého angličana, když byla obě WC ve vleku v poruše. Docela koukal. 🙁

Iva D.

Škoda že třeba Transdev nevyrazí na prezentaci se SOR a nebo autosalón Škoda neudělá den otevřených dveří a zkušební jízdy s Favoritem a Felícií 😁

Stephensonova Raketa

České dráhy by mohly vytáhnout parní lokomotivu a Jawa svého renovovaného Pionýra. Ale teď vážně. Úroveň Desira je o parník dál. A ty rekonstruované 845 nejsou vůbec zlé. V Uherském Brodě nadělala minulý týden 845.2 parádu při prezentaci. Stačí jen srovnání zapařené koženky a nových ještě voňavých sedaček. Myslím si, že se lidi nebudou mít za co stydět, když vezmou návštěvu z Prahy na výlet vlakem.

Iva D.

Však ale nehovořím o Desiru, ale o 845. Vystavovat 845 v roce 2019 je stejně trapné jako ČD na raildays Bmz s kinem. A 854/954, nebo 845 je naprosto stejný šrot a chlubit se v roce 2019 jedním, nebo druhým je trapné. Asi jako kdyby se automobilka chlubila el. ovládáním oken a tempomatem.

Jakub

Osobně jsem také nechápal Arrivu a jejich 845… než jsem se sám nesvezl. Musel jsem uznat jejich minimálně čistý interiér, pohodlné sedačky, dobrou informovanost cestujícího a tichý, plynulý chod s ohledem na to, že je to starý motorák. Cestování rozhodně jinde oproti hučící 854, kde má člověk při rychlosti 120 km/h pocit, že cestuje s hyperpohonem.

Jakub

Á mínus. Zapomněl jsem, že ty šroty 854 jsou velmi oblíbené. 🙂 Nicméně ne mezi cestujícími.

MartinS.

Ode mně máte +, ale přitom já mám 854/954 rád, fakt. Jsou to designově hezké stroje. Ano, jsou staré, ale zase z 60 vyrobených kusů jich po 50 letech jezdí ještě asi 50. To je přece výkon. Už před 33 lety jsem s nimi (tedy s 852/3) jezdil z Prahy do Liberce a vždy jsem raději seděl v hydře než v 053 (Btn). Mám je rozhodně radši než 842/3.

Sacrebleu

Zapomněl jste na bonbónky na ajnclíku.

Jiří Kocurek

Mno ČD by mohly nasadit Reginovu. To by se dalo přirovnat k prezentaci modernizované Ešely.