Arriva vypraví speciální rychlík z Prahy do Kralovic. Kvůli Baroknímu dnu

Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr JežekMotorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek

Mimořádně budou zastavovat také rychlíky GW Train Regio v Mladoticích.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Na historickou akci historickým vlakem 😀 i když tvary 648 mají blíže k secesi, než baroku

jadris

Lint 41 (DB 648) mi nepřijde jako historický vlak. Vám snad ano?

Miroslav Zikmund

Mezi diskutujícími bych spíše očekával otázku – já si jí kladu též – proč tam vlak nevypravily ČD …

kakov

pravděpodobně proto, že na většině trasy jezdí R Arriva

jadris

Protože to není ve veřejné zakázce. Tam se ČD nehrnou. Max tak Praha – Ostrava..

Zlámalík

Prosím redakci o opravu nadpisu, správněji by bylo napsat kvůli „Baroknímu dni“. Takhle to vypadá, že tam mají v kašně barokní dno.

Peter Novak

Takovej chciplej motorak a prej rychlik

jadris

Takovej chciplej koment a prej chytrak…

Josef Král

Dobrá zpráva, dobrá akce na podporu této trati. Mariánská Týniuce ma velký potveiál.

svojsin

Potenciál tam jet několikrát do roka s více lidmi, než se vleze do mikrobusu, možná i 4x.

Jiří Kocurek

Dle wiki: 9 domů, 24 obyvatel.
Kolik je tam turistů? Udělá to aspoň 100 vlakových cestujících za den? Nebo se ten potenciál vytvoří zrušením autobusové zastávky?

Pavel Bláha

Autobusová zastávka je tam na znamení, už to samotné napovídá, že přepravní poptávka je tam mizivá, na tož aby někdo docházel na vlakovou zastávku kamsi přes les.

libor

no ale takové spojení do Plzně by určitě přitáhlo 1000 lidí /den :))

-TR-

V Ústeckém kraji jsou na znamení všechny autobusové zastávky.

svojsin

To nic nemění na tom, že to co napsal o potenciálu Josef Král, je naprostý nesmysl a jen zbožné přání lokálkového šotouše.

MartinS.

Tak ono na té zastávce staví v sobotu 2 spoje z Kralovic a v neděli 3. To není pro turistu úplně OK. Všední dny jsou lepší, když tam jezdí linky do Manětína i do Žihle.

realistický odhad

Turistů je tam asi podobné množství, jako třeba na svatém Hostýnu – ale to v měééstě Brněé nepochopí …

Svojsin

Ani omylem, zajedte si na Hostýn.

Jiri

Správně melo byt, ze Arriva vypravi tramvaj…

jadris

Pilule dnes byly?

Jelen

Arriva a šrot 845? Ne, tak tím nepojedu ani kdyby to bylo zadarmo.

Kernteriér

Šukafon bohužel nemají.

svojsin

Naštěstí, ten je tam dobře snesitelnej tak po Lubnou….
I když i pro drtivou většinu obyvatel Lubné stejně nepoužitelný, popř. nepoužívaný, i když by mohl být použitelný:-)

Petr

Tak šukafon jsem nasazený jako Rychlík ještě neviděl, možná max. za bolševika ještě.

libor

ale letos jezdil převlečený šukafon jako rychlík na Rudu 😉

-TR-

Zhrzený režijkář, že? 😀

Miroslav Zikmund

Provoz parních lokomotiv za daného počasí nikdo nedovolí … Pravda, můžete jít pěšky ….

Ludvík

Hlavně přeji brzké zprovoznění první části Kralovice Mariánský Týnec !!

Pozorující

K čemu proboha?
Ta trať má být zavřená dávno celá.

Jiří Kocurek

Osobně bych raději finanční prostředky směroval na dostavbu druhé koleje z Pardubic do Hradce, stejně tak z Otrokovic do Zlína. Tam je prakticky jistota, že vlaky budou jezdit slušně zaplněné, ve špičkách zcela.

BND 30

Tak za ty peníze by se to do Mariánské Týnice opravilo též…

-TR-

Ty náklady na případnou opravu do Mariánského Týnce by byly řádově někde úplně jinde. Trať by zůstala i po obnově jednokolejná a bez drátů, zároveň neočekávám, že by v úseku Kralovice – Mariánský Týnec se budovalo nějaké kolejové rozvětvení.

Třeba v případě druhé koleje Pardubice – Hradec Králové se bavíme i o elektrizaci, přeložkách, podchodech, zabezpečovacím zařízení a dalších pokročilých věcech, které na lokálkách nikdy nebudou.

Jiří Kocurek

Je snad jasné, že mi jde o efektivitu vynaložených investic. Kolik lidí že nastupuje v Mariánském Týnci na autobus?
Srovnatelná akce i částka: Kolik je v okolí trvalých omezení rychlosti? Hurá na ně!

libor

počkal bych, co na to ŽESNAD, zda to podpoří… 😉

Nasranej

Když bude chládek a mráz tak možná dojedu.

xyz

Referenčním okamžikem pro (ne)dojetí pro vás bude který den a jaká jeho část?

Pavel Bláha

Cesta asi 2,5 hod v neklimatizovaném motoráčku při 35 st. vedru bude jistě nezapomenutelný zážitek:)

-TR-

Už je prodaných 22 místenek, přičemž lze očekávat, že velká část lidí přijde bez místenky a koupí si jízdenku bez rezervace až ve vlaku.

Pavel Bláha

Tak good luck při šotojízdě!

-TR-

Nejsem organizátor, údaje jsem čerpal z e-shopu Arrivy, který je veřejně dostupný.

Mychal

Pane -TR-, už dlouho sleduji vaše příspěvky v proti železnici zaměřené diskusi na tomto webu a musím Vám říct, že s Vámi snad ve všem souhlasím a děkuji Vám za Vaše příspěvky a za vaši vytrvalost!

ABC

až obnoví Kralovice Mladotice, to budou takto jezdit davy!

Jiří Kocurek

A pro obyvatele Plzně bude zavedena šotopovinost realizovat každou druhou jízdu do Prahy přes Mladotice. My ty lidi do vlaku dostaneme!

ABC

Co do Prahy – z Plzně přece potřebujou všichni jezdit do Rakovníka!

Kamil Maršálek

Když budou v Blatně u J. ideální přestupy, což nikdy nebyly, tak klidně budeme.

medical_examiner

No to budou…ale spíš pro vyjmutí linek 570 a 571 ze ZDO v kombinaci s integrací V150.

axontest

Návštěvníci nechť si také prohlédou i zbytek tratě do Malodotic ať vidí jak vzorně od roku 1997 kdy je výluka se Správa železnic stará!

svojsin

Tak tam alespoň jednou pojede vytížený vlak.
A někteří šotouši tím budou argumentovat, jak je tam velký potenciál…..

-TR-

O to vůbec nejde. Nad jakoukoliv efektivitou by totiž mělo stát dodržování zákona. Máme tady zákon č. 266/1994 Sb. o drahách. A už jsem tady vysvětloval, že neúdržba tratí je dle tohoto zákona protiprávní.

Pražák

To je pěkná pitomost, pokud máme nějaký zákon, který nevyhovuje a jeho naplnění nás nutí vyhazovat veřejné prostředky oknem, což údržba takových trati bezesporu je, je načase ho změnit a ne se tvářit, že je to OK a vyhazovat peníze. Protože o ty jde v 99% vždy až v první řadě.

-TR-

Tak kroužkujte Kolovratníka na kandidátce ANO 😀

Pražák

Kvůli tomu, že nechci mrhat penězi, které někteří z nás (ti co pracují v soukromém sektoru) nejprve vydělat musím volit zločince z Anofertu? To je myslím poněkud laciné i na Vás.

-TR-

Proti zavedení konzervace dráhy byli Piráti, STAN, KDU-ČSL, KSČM, dále pak jednotlivci z SPD a ČSSD. Tři z těchto stran jsou součástí tzv. „demobloku“. V rámci demobloku je to většina, protože stran je pět, Piráti a STAN jsou tou větší koalicí, a ještě s KDU-ČSL je to víc než polovina demobloku.

Takže abyste to mohl prosadit, chtě nechtě tam musíte mít Kolovratníka z ANO 😀

Pražák

Jednak se to může změnit, jedna věc je být v opozici a druhá nést odpovědnost. A hlavně, v mém životě jsou i jiné priority než vláčky. Ale nečekám, že byste to pobral. Hezký den

axontest

pokud zákon nevyhovuje tak ho nedodržujeme? ok..takže i paskvilní pandemický záknon je nanic, ..dokonce to řekl nekolikrát i soud tudíž na vše mulžem kašlat. skvělý 🙂

Pražák

A to jste vyčetl kde? Já říkám změňme ho neb včera bylo pozdě.

On:

Plete si pojmy s dojmy, soud nezpochybnil zákon jako takový (byť je to totální paskvil, plný nesmyslů) ale jen některá opatření, která byla v rozporu s tímto a jinými zákony.

babilon

Zákon je v pořádku. O zrušení trati mají rozhodovat politici, ne SŽDC. Převést tuto pravomoc oficiálně na SŽDC, tak padne půlka lokálek.

Pražák

A co by se stalo? Nic, jen by erár ušetřil. Pokud tam není zájem, tak co s tím? Čekat až tam jednou za 10 let projede výletní vlak? Víte, on ty peníze musí nejdříve někdo vydělat.

medical_examiner

Milý Pražáku,
on by taky erár báječně ušetřil, kdyby přestal dotovat 80-90% autobusů.
A krom nich i obdobné množství dálkoviny, především EC, IC, rj, SC…atd.

noerf

Autobusy si dotují jen v rámci krajů jako regionální doprava. Dálkové autobusy jezdí bez dotací. Nemám nic proti regionální železniční dopravě, pokud slouží pro dopravní obslužnost cestujících a nejezdí prázdné či s počtem nižším než je 15 osob ve spoji.
Co se týče dálkových vlaků, tak na po koridorech lze jezdit bez dotací. Ty ostatní vlaky jsou buď meziregionalni spoje nebo by to šlo řešit efektivnějšími přípoji.

Gwann

dokud zákon platí, měl by se dodržovat. zvláště když ke porušujícím subjektem státní organizace

Pražák

Proto říkám, že se má změnit.

medical_examiner

V tom se shodneme.
I když to myslíte v jiném smyslu než já… 😀

malý bobeš

Takže podle zákona: pořádně opravit a pak teprve zrušit (neobjednat dopravu…) Kde já už to jen viděl? Že by vyhozených 100 mega a Mšeno se svým úžasným potenciálem?

M19

Což má za úkol parlament, nerozhoduje si o tom každý sám.

Pražák

A říkám to snad?

Pavel Bláha

Je lepší nechat nevyužívanou trať v klidu zarůst, nežli prolévat krajinu rakovinotvorným glyfosfátem.

-TR-

Litera zákona hovoří jasně. Váš názor z toho pohledu není směroplatný.

Pražák

Proto je třeba ten zákon změnit.

-TR-

No tak volte Kolovratníka. Kdo chtěl zavést konzervaci dráhy? 😀

Pražák

Fakt si myslíte, že jsou všichni jako Vy? Tj. vláčky představují Alfu i omegu jejich života? Musím Vás zklamat, ale tak to není. Když vytáhnete hlavu ze své sociální bubliny, uvidíte, že mám pravdu. Kvůli nápravě jedné pitomosti nebudu volit zločince protože se čistě náhodou v této věci shodneme. Chápu, že Vy byste se kvůli vláčkům upsal i čertu, ale to je Váš problém.

-TR-

Akorát jsem si dovolil rýpnout, a vy to berete tak vážně… 😀

Pražák

Beru, protože jak jsem Vás tu z ostatních diskuzí měl možnost poznat, vím, že mám pravdu. Kvůli vláčkům s kýmkoliv.🙁

-TR-

To je zcela přirozené. Každý máme svoje zájmy, které jsou rozdílné, a hájíme je rozdílnými způsoby. Tomu se také říká demokracie.

Pražák

Je

Pražák

Jenže Vy klidně půjdete i proti demokracii, pokud by chtěla rušit vláčky.
Mimochodem dnes byla demontována poslední telefonní budka v zemi, dva roky ji nikdo nepoužil. Přitom kdysi důležitá část infrastruktury. A s těmi tratěmi je to podobné, kdysi důležité, dnes je nikdo nepotřebuje. Rozdíl je jen v tom, že telefonní budky nás žádný zákon udržovat nenutí, nevyužívané tratě ano.

-TR-

Telefonní budky skončily vlivem přirozeného technologického vývoje, který znamenal nástup mobilních telefonů. K železnici by se to dalo přirovnat tak, že pravidelný provoz už není veden parními lokomotivami.

Pražák

Ze stejného důvodu nikdo nepotřebuje ani ty lokálky, holt svět a tím pádem i dopravní toky se za 140 let změnily.

kakov

víte Pražáku, mě jako „bezohledný fanatik“ přijdete víc Vy než TR, vždy a za všech okolností rušit železnici a hlavně o tom nepřemýšlet, už stačí jen, aby jste začal o cyklostezce….

je na čase, aby jste si nastartoval svůj gumokol a jel se projet do pražské zácpy 😀

medical_examiner

Souhlas. Už aby to bylo!

medical_examiner

No…dálnice za 50 let taky někdo potřebovat nebude… 😀

Luboš Beneš

Nebo marťanům!

Anonym ze severu

Pane z Prahy, vám jde jenom o peníze, jak tak čtu. Jestli nechcete dávat peníze do této trati, tak vemte peníze jinde a můžou být investovány tam, kam byste je chtěl vy. Na soc. dávkách pro nemakačenka platí stát nemalé peníze. Ale to asi vidět nechcete.

Užijte si den. 🙂

medical_examiner

V ČR budou od ledna 2042 nejnižší daně v Evropě.
Rozdíl bude totiž právě v těch dávkách pro nemakačenky.
Důchody a pojištění se budou platit komerčně u soukromých institucí.

medical_examiner

Zločince volíte v jakémkoliv případě… 😀

Pavel Bláha

SŽ na této trati jedná správně a v souladu se zásadami řádného hospodáře i ochranou přírody a krajiny.

-TR-

Dobrý vtip 😀

Kubrt

Je to glyfosát, ale věcně souhlas.

BND 30

Pozor, jste u Rakovníka…

On:

Doufám že také najde i paragraf který přikazuje aby objednavatelé na každé trati objednaly tolik vlaků, aby se zaplatila aspoň běžná údržba.
Ale jinak souhlas, dle zákona se tratě udržovat musí.

-TR-

Budu férový – takový paragraf neexistuje.

Jiří Kocurek

Nevznikla ta výluka kvůli špatnému stravu trati? Troufám si tvrdit, že 8 roků nestačí k tomu, aby se rozpadla trať, která byla v perfektním stavu. Spíš to bylo pokračování hnití z dob ještě starších.

axontest

8 let? odkdy? výluka je od roku 1997 dodnes.

Luboš Beneš

No to zjistí, že vypadá jako les, ale stát za to platí miliony ročně (tuším 2?).Ani kolejnice,natož pražce neuvidí.

Hubert

Správa železnic v roce 1997 neexistovala, dopravu zastavili České dráhy…

medical_examiner

Ale to Sebevraždu Železnic nijak neosvobozuje…

Jaaaa

Ale byli to ti samí lidé. 😉