Arriva vypraví speciální rychlík z Prahy do Kralovic. Kvůli Baroknímu dnu
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Mimořádně budou zastavovat také rychlíky GW Train Regio v Mladoticích.
Mimořádně budou zastavovat také rychlíky GW Train Regio v Mladoticích.
Na historickou akci historickým vlakem 😀 i když tvary 648 mají blíže k secesi, než baroku
Lint 41 (DB 648) mi nepřijde jako historický vlak. Vám snad ano?
Mezi diskutujícími bych spíše očekával otázku – já si jí kladu též – proč tam vlak nevypravily ČD …
pravděpodobně proto, že na většině trasy jezdí R Arriva
Protože to není ve veřejné zakázce. Tam se ČD nehrnou. Max tak Praha – Ostrava..
Prosím redakci o opravu nadpisu, správněji by bylo napsat kvůli „Baroknímu dni“. Takhle to vypadá, že tam mají v kašně barokní dno.
Takovej chciplej motorak a prej rychlik
Takovej chciplej koment a prej chytrak…
Dobrá zpráva, dobrá akce na podporu této trati. Mariánská Týniuce ma velký potveiál.
Potenciál tam jet několikrát do roka s více lidmi, než se vleze do mikrobusu, možná i 4x.
Dle wiki: 9 domů, 24 obyvatel.
Kolik je tam turistů? Udělá to aspoň 100 vlakových cestujících za den? Nebo se ten potenciál vytvoří zrušením autobusové zastávky?
Autobusová zastávka je tam na znamení, už to samotné napovídá, že přepravní poptávka je tam mizivá, na tož aby někdo docházel na vlakovou zastávku kamsi přes les.
no ale takové spojení do Plzně by určitě přitáhlo 1000 lidí /den :))
V Ústeckém kraji jsou na znamení všechny autobusové zastávky.
To nic nemění na tom, že to co napsal o potenciálu Josef Král, je naprostý nesmysl a jen zbožné přání lokálkového šotouše.
Tak ono na té zastávce staví v sobotu 2 spoje z Kralovic a v neděli 3. To není pro turistu úplně OK. Všední dny jsou lepší, když tam jezdí linky do Manětína i do Žihle.
Turistů je tam asi podobné množství, jako třeba na svatém Hostýnu – ale to v měééstě Brněé nepochopí …
Ani omylem, zajedte si na Hostýn.
Správně melo byt, ze Arriva vypravi tramvaj…
Pilule dnes byly?
Arriva a šrot 845? Ne, tak tím nepojedu ani kdyby to bylo zadarmo.
Šukafon bohužel nemají.
Naštěstí, ten je tam dobře snesitelnej tak po Lubnou….
I když i pro drtivou většinu obyvatel Lubné stejně nepoužitelný, popř. nepoužívaný, i když by mohl být použitelný:-)
Tak šukafon jsem nasazený jako Rychlík ještě neviděl, možná max. za bolševika ještě.
ale letos jezdil převlečený šukafon jako rychlík na Rudu 😉
Zhrzený režijkář, že? 😀
Provoz parních lokomotiv za daného počasí nikdo nedovolí … Pravda, můžete jít pěšky ….
Hlavně přeji brzké zprovoznění první části Kralovice Mariánský Týnec !!
K čemu proboha?
Ta trať má být zavřená dávno celá.
Osobně bych raději finanční prostředky směroval na dostavbu druhé koleje z Pardubic do Hradce, stejně tak z Otrokovic do Zlína. Tam je prakticky jistota, že vlaky budou jezdit slušně zaplněné, ve špičkách zcela.
Tak za ty peníze by se to do Mariánské Týnice opravilo též…
Ty náklady na případnou opravu do Mariánského Týnce by byly řádově někde úplně jinde. Trať by zůstala i po obnově jednokolejná a bez drátů, zároveň neočekávám, že by v úseku Kralovice – Mariánský Týnec se budovalo nějaké kolejové rozvětvení.
Třeba v případě druhé koleje Pardubice – Hradec Králové se bavíme i o elektrizaci, přeložkách, podchodech, zabezpečovacím zařízení a dalších pokročilých věcech, které na lokálkách nikdy nebudou.
Je snad jasné, že mi jde o efektivitu vynaložených investic. Kolik lidí že nastupuje v Mariánském Týnci na autobus?
Srovnatelná akce i částka: Kolik je v okolí trvalých omezení rychlosti? Hurá na ně!
počkal bych, co na to ŽESNAD, zda to podpoří… 😉
Když bude chládek a mráz tak možná dojedu.
Referenčním okamžikem pro (ne)dojetí pro vás bude který den a jaká jeho část?
Cesta asi 2,5 hod v neklimatizovaném motoráčku při 35 st. vedru bude jistě nezapomenutelný zážitek:)
Už je prodaných 22 místenek, přičemž lze očekávat, že velká část lidí přijde bez místenky a koupí si jízdenku bez rezervace až ve vlaku.
Tak good luck při šotojízdě!
Nejsem organizátor, údaje jsem čerpal z e-shopu Arrivy, který je veřejně dostupný.
Pane -TR-, už dlouho sleduji vaše příspěvky v proti železnici zaměřené diskusi na tomto webu a musím Vám říct, že s Vámi snad ve všem souhlasím a děkuji Vám za Vaše příspěvky a za vaši vytrvalost!
až obnoví Kralovice Mladotice, to budou takto jezdit davy!
A pro obyvatele Plzně bude zavedena šotopovinost realizovat každou druhou jízdu do Prahy přes Mladotice. My ty lidi do vlaku dostaneme!
Co do Prahy – z Plzně přece potřebujou všichni jezdit do Rakovníka!
Když budou v Blatně u J. ideální přestupy, což nikdy nebyly, tak klidně budeme.
No to budou…ale spíš pro vyjmutí linek 570 a 571 ze ZDO v kombinaci s integrací V150.
Návštěvníci nechť si také prohlédou i zbytek tratě do Malodotic ať vidí jak vzorně od roku 1997 kdy je výluka se Správa železnic stará!
Tak tam alespoň jednou pojede vytížený vlak.
A někteří šotouši tím budou argumentovat, jak je tam velký potenciál…..
O to vůbec nejde. Nad jakoukoliv efektivitou by totiž mělo stát dodržování zákona. Máme tady zákon č. 266/1994 Sb. o drahách. A už jsem tady vysvětloval, že neúdržba tratí je dle tohoto zákona protiprávní.
To je pěkná pitomost, pokud máme nějaký zákon, který nevyhovuje a jeho naplnění nás nutí vyhazovat veřejné prostředky oknem, což údržba takových trati bezesporu je, je načase ho změnit a ne se tvářit, že je to OK a vyhazovat peníze. Protože o ty jde v 99% vždy až v první řadě.
Tak kroužkujte Kolovratníka na kandidátce ANO 😀
Kvůli tomu, že nechci mrhat penězi, které někteří z nás (ti co pracují v soukromém sektoru) nejprve vydělat musím volit zločince z Anofertu? To je myslím poněkud laciné i na Vás.
Proti zavedení konzervace dráhy byli Piráti, STAN, KDU-ČSL, KSČM, dále pak jednotlivci z SPD a ČSSD. Tři z těchto stran jsou součástí tzv. „demobloku“. V rámci demobloku je to většina, protože stran je pět, Piráti a STAN jsou tou větší koalicí, a ještě s KDU-ČSL je to víc než polovina demobloku.
Takže abyste to mohl prosadit, chtě nechtě tam musíte mít Kolovratníka z ANO 😀
Jednak se to může změnit, jedna věc je být v opozici a druhá nést odpovědnost. A hlavně, v mém životě jsou i jiné priority než vláčky. Ale nečekám, že byste to pobral. Hezký den
pokud zákon nevyhovuje tak ho nedodržujeme? ok..takže i paskvilní pandemický záknon je nanic, ..dokonce to řekl nekolikrát i soud tudíž na vše mulžem kašlat. skvělý 🙂
A to jste vyčetl kde? Já říkám změňme ho neb včera bylo pozdě.
Plete si pojmy s dojmy, soud nezpochybnil zákon jako takový (byť je to totální paskvil, plný nesmyslů) ale jen některá opatření, která byla v rozporu s tímto a jinými zákony.
Zákon je v pořádku. O zrušení trati mají rozhodovat politici, ne SŽDC. Převést tuto pravomoc oficiálně na SŽDC, tak padne půlka lokálek.
A co by se stalo? Nic, jen by erár ušetřil. Pokud tam není zájem, tak co s tím? Čekat až tam jednou za 10 let projede výletní vlak? Víte, on ty peníze musí nejdříve někdo vydělat.
Milý Pražáku,
on by taky erár báječně ušetřil, kdyby přestal dotovat 80-90% autobusů.
A krom nich i obdobné množství dálkoviny, především EC, IC, rj, SC…atd.
Autobusy si dotují jen v rámci krajů jako regionální doprava. Dálkové autobusy jezdí bez dotací. Nemám nic proti regionální železniční dopravě, pokud slouží pro dopravní obslužnost cestujících a nejezdí prázdné či s počtem nižším než je 15 osob ve spoji.
Co se týče dálkových vlaků, tak na po koridorech lze jezdit bez dotací. Ty ostatní vlaky jsou buď meziregionalni spoje nebo by to šlo řešit efektivnějšími přípoji.
dokud zákon platí, měl by se dodržovat. zvláště když ke porušujícím subjektem státní organizace
Proto říkám, že se má změnit.
V tom se shodneme.
I když to myslíte v jiném smyslu než já… 😀
Takže podle zákona: pořádně opravit a pak teprve zrušit (neobjednat dopravu…) Kde já už to jen viděl? Že by vyhozených 100 mega a Mšeno se svým úžasným potenciálem?
Což má za úkol parlament, nerozhoduje si o tom každý sám.
A říkám to snad?
Je lepší nechat nevyužívanou trať v klidu zarůst, nežli prolévat krajinu rakovinotvorným glyfosfátem.
Litera zákona hovoří jasně. Váš názor z toho pohledu není směroplatný.
Proto je třeba ten zákon změnit.
No tak volte Kolovratníka. Kdo chtěl zavést konzervaci dráhy? 😀
Fakt si myslíte, že jsou všichni jako Vy? Tj. vláčky představují Alfu i omegu jejich života? Musím Vás zklamat, ale tak to není. Když vytáhnete hlavu ze své sociální bubliny, uvidíte, že mám pravdu. Kvůli nápravě jedné pitomosti nebudu volit zločince protože se čistě náhodou v této věci shodneme. Chápu, že Vy byste se kvůli vláčkům upsal i čertu, ale to je Váš problém.
Akorát jsem si dovolil rýpnout, a vy to berete tak vážně… 😀
Beru, protože jak jsem Vás tu z ostatních diskuzí měl možnost poznat, vím, že mám pravdu. Kvůli vláčkům s kýmkoliv.🙁
To je zcela přirozené. Každý máme svoje zájmy, které jsou rozdílné, a hájíme je rozdílnými způsoby. Tomu se také říká demokracie.
Je
Jenže Vy klidně půjdete i proti demokracii, pokud by chtěla rušit vláčky.
Mimochodem dnes byla demontována poslední telefonní budka v zemi, dva roky ji nikdo nepoužil. Přitom kdysi důležitá část infrastruktury. A s těmi tratěmi je to podobné, kdysi důležité, dnes je nikdo nepotřebuje. Rozdíl je jen v tom, že telefonní budky nás žádný zákon udržovat nenutí, nevyužívané tratě ano.
Telefonní budky skončily vlivem přirozeného technologického vývoje, který znamenal nástup mobilních telefonů. K železnici by se to dalo přirovnat tak, že pravidelný provoz už není veden parními lokomotivami.
Ze stejného důvodu nikdo nepotřebuje ani ty lokálky, holt svět a tím pádem i dopravní toky se za 140 let změnily.
víte Pražáku, mě jako „bezohledný fanatik“ přijdete víc Vy než TR, vždy a za všech okolností rušit železnici a hlavně o tom nepřemýšlet, už stačí jen, aby jste začal o cyklostezce….
je na čase, aby jste si nastartoval svůj gumokol a jel se projet do pražské zácpy 😀
Souhlas. Už aby to bylo!
No…dálnice za 50 let taky někdo potřebovat nebude… 😀
Nebo marťanům!
Pane z Prahy, vám jde jenom o peníze, jak tak čtu. Jestli nechcete dávat peníze do této trati, tak vemte peníze jinde a můžou být investovány tam, kam byste je chtěl vy. Na soc. dávkách pro nemakačenka platí stát nemalé peníze. Ale to asi vidět nechcete.
Užijte si den. 🙂
V ČR budou od ledna 2042 nejnižší daně v Evropě.
Rozdíl bude totiž právě v těch dávkách pro nemakačenky.
Důchody a pojištění se budou platit komerčně u soukromých institucí.
Zločince volíte v jakémkoliv případě… 😀
SŽ na této trati jedná správně a v souladu se zásadami řádného hospodáře i ochranou přírody a krajiny.
Dobrý vtip 😀
Je to glyfosát, ale věcně souhlas.
Pozor, jste u Rakovníka…
Doufám že také najde i paragraf který přikazuje aby objednavatelé na každé trati objednaly tolik vlaků, aby se zaplatila aspoň běžná údržba.
Ale jinak souhlas, dle zákona se tratě udržovat musí.
Budu férový – takový paragraf neexistuje.
Nevznikla ta výluka kvůli špatnému stravu trati? Troufám si tvrdit, že 8 roků nestačí k tomu, aby se rozpadla trať, která byla v perfektním stavu. Spíš to bylo pokračování hnití z dob ještě starších.
8 let? odkdy? výluka je od roku 1997 dodnes.
No to zjistí, že vypadá jako les, ale stát za to platí miliony ročně (tuším 2?).Ani kolejnice,natož pražce neuvidí.
Správa železnic v roce 1997 neexistovala, dopravu zastavili České dráhy…
Ale to Sebevraždu Železnic nijak neosvobozuje…
Ale byli to ti samí lidé. 😉