Arriva vyjíždí na nábor strojvedoucích, odtajnila mzdy pro stevardy
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Společnost Arriva vlaky vyrazí příští týden na prezentační jízdy, v kterých chce přesvědčit zejména váhající strojvedoucí, aby k nim přestoupili.
Nevíte někdo prosím, v kolik hodin začínají prezentační jízdy v Příbrami dne 26.7.2019.
Děkuji
Prezentační jízdy jsou super. Včera celé odpoledne a dnes nejspíš celý den chybí motorák v Praze na S49. Takže se ruší vlaky v úseku Libeň – Hostivař a v Roztokách se dělá zpožděný obrat s 5 – 10 minutami. Krásná prezentace.
Nevíte někdo prosím v kolik hodin začínají ty prezentační jízdy 11.7. ve Starém Městě? Děkuji
Jízdní řád pro čtvrtek 11. července
Stanice
Čas prezentace Arrivy
Staré Město u Uherského Hradiště
9:00–9:58
Uherské Hradiště
10:04–10:52
Uherský Brod
11:08–11:55
Luhačovice
12:13–13:46
Z Luhačovic odjíždí vlak zpět do Starého Města u Uherského Hradiště v 13:46.
Jízdní řád pro pátek 12. července
Stanice
Čas prezentace Arrivy
Vsetín
9:00–10:10
Valašské Meziříčí
10:25–11:10
Rožnov pod Radhoštěm
11:28–12:20
Z Rožnova pod Radhoštěm se vlak vrací v 12:20 do Vsetína a následně jede ještě trasu do Bylnice.
Stanice
Čas prezentace Arrivy
Vsetín
13:00–13:43
Bylnice
14:37–15:35
Z Bylnice se Arriva vrací zpět do Vsetína v 15:35.
Mockrát děkuji za odpověď 🙂 Platí se nějaké jízdné?
Mělo by to být zdarma, předpokládám.
A myslíte že podle článku je možné tam odevzdat rovnou životopis ,já jako zájemce o práci u Arrivy?
Předpokládám, že určitě
Moc a moc děkuji za Vaše odpovědi 🙂
…………ať má strojvedoucí modré, žluté, nebo černé srdce, rádi ho přivítáme v Arrivě………….. O tomto to u někoho vůbec nemusí. Já osobně bych nenastoupil z důvodu, že už mám osobně plné zuby rozdílů. Podívejte se například na vlak který jezdí na trase Roztoky u Prahy Hostivař. Na rychlo stažená ojetina z regionálky kde jsme němcům nestáli ani za pořádné omytí původních samolepek jakési landenbahn. A pak můžu pokračovat přes různé kauflandy kde za minimální mzdu zde u nás sedí 2 pokladní a ušetřené peníze dostávají zbytné pokladní v německu kde přece nemůže zákazník čekat (info od jednoho vedoucího pobočky kauflandu)… Číst vice »
Axel nezapomeň se dojít podívat i na Vendulku 75 ,bude dle turnusu ve čt.11.7 vozit rychlíky do Luhačovic a zastavuje v Uh.Brodě .A pojedeš bez přestupu až do Luhačovic a s rychlíkem,ale bacha, to vozí modré gumy,víš?Tak čau ,ve čt v Luhanách.To aspoň uvidíš i s mladým 10+ pořádnou lokomotivu.Přijď se podívat,jsi srdečně zván.😀
Prosím, co přesně je ta „Vendulka 75“? Je to řada 854? Plánujeme, že na příští týden vezmeme malé i od známých, takže by to měl program atraktivní pro různé děti, nejen pro jednoho… Tedy v úvahu přichází mimořádnosti při výluce u Slavičína (jestli pojede Arriva odklonem přes Veselí n.M. a tunelem u Vrbovců,…). A taky ty výše annocované prezentační jízdy Arrivy.
Brejlovec ČD 754 075-0.Krásný stroj
Věřte tomu, nebo ne ale u mně to tak je😉. Pracovat „na železnici“ je pro mě plnění si snu.
Ostatně znám takových lidí víc.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají ?
Dávám přednost verzi našich severních sousedů, která je sice delší, zato však výstižná v plném rozsahu obžaloby: Kiedy ptaka chytajom, to mu cukru dajom. A jak go chycom do klatki, to mu weznom spod dziuba, cały cukier słodki.
Ano, zdá se mi že nejsem ohodnocen, ale za lepší nabídkou nepůjdu, protože by ji mohli v budoucnu snížit a já bych zas nebyl ohodnocen čili se měl pořád stejně ~dává to smysl? Mě ne.
Čtete nástěnky na raportce a Zájmy strojvůdce? Nečtete. Tak vám to nemůže dávat smysl. V depech Českých drah už se sepisují seznamy odrodilců a zrádců „dráhy“…
Stejnou písničku pějí u národního dopravce jak zájemcům o pozici strojvedoucího, mechanika kolejových vozidel, tak na vlakvedoucího či posunovače. Asi hrají tuze falešně, když úmrtnost je obrovská.
Stačí vidět obličeje kandidátů po 14 dnech 🙂
Uměl byste tento blábol nějak konkretizovat?
Např. v čem spočívá to „lapání“? – Z pracovního poměru lze odejít výpovědí dle zákoníku práce.
Nebo co myslíte tím zpíváním? V čem se to liší od tohoto zpěvu: https://www.cd.cz/kariera/stipendijni-program.htm ?
Dále – Arriva to sice nahlas neřekla, ale při rozhovoru s jejich odpovědným pracovníkem a náhledu do smlouvy, jsem zjistil, že sice mají pravidelné pracoviště (kterému také říkají nástupní místo) dané pro výchozí místo nástupu na výkon (zpravidla začátek vozebního ramene), ale místo výkonu prace mají dané jako ČR, což zapovídá právní nárok na Rg jízdy (které prý platí dobrovolně, ale co dnes je, zítra být nemusí). V osobní dopravě to až tak vadit nemusí (pokud vás nepošlou na „výpomoc“ jinam), neboť směny budou jistě postaveny tak, aby k tomu nedocházelo. V nákladní dopravě je to celkem nepříjemná věc.
Takovou praxi však uplatňují i další dopravci, dle informací i samotný národní dopravce včetně Carga, tak nedělejte z komára velblouda. Není to zrovna zase tak dávno, kdy ještě DKV Praha vnucovalo strojvedoucím nové pracovní smlouvy, kde bylo jalo místo výkonu práce dokonce Praha, DKV Praha, nuní je to OCP střed, východ, západ. Takže taky oblast jako kráva veliká a rg platí tedy také dobrobolně. Místem nástupu je pak označeno město nástupního místa, což pro cestovní náhrady například po Praze může být problém. Malou pojistkou je skutečnost, že aby jste mohl někde jet, musíte mít podepsané poznání. Způsob poznání je dán… Číst vice »
Já tohle všechno samozřejmě velmi dobře vím. Co se týče poznání, jsou to maximálně čtyři směny (někteří i méně, někdo to podepíše rovnou), což je v nákladech marginální položka. Pokud do toho někdo půjde, je to jeho věc a jeho rozhodnutí, ale považuji za maximální slušnost, aby to firma lidem vysvětlila předem, protože ne každému to dojde. Ale to není jen problém Arrivy, ale většiny firem, i těch státních. Popravdě jsem se nesetkal s tím, že by to nějaká firma někdy někomu vysvětlila. S Arrivou jsem měl kdysi jen jeden jediný problém, když ještě jezdila do Kralup a na závěr… Číst vice »
„závěr dne v obratové stanici chtěla po stevardech a strojvedoucích, aby vytírali motorák a vybírali odpovkové koše.“
Strašný ponížení astronauta. Doma mu přeci uklízí služka.
Doma uklízím svůj bordel. Cizí uklízet NEBUDU!
Hm, zajímavý postoj k životu. Patrně vaše povolání je něco víc, nebo vy jste něco víc.
Ano je. Měsíce příprav a náročná šichta. Na konci šichty uklízet po desítkách lidech no to je úroveň. Nemá náhodou i generální ředitel ČNB jít a vytřít po šichtě hajzly?
Pan ředitel ČNB může maximálně vybílit trezor. 😉
Většina za Vás jsou průměrný maturanti fungující za peníze, na který 4/5 pracujících nedosáhne a ten úklid byl v normální pracovní době.
Tak sup sup na drahu a uklizet. Vymluvy neberu.
K místu nástupu – novelou ZP došlo bohužel k tomu že zaměstnavatel musí uvádět u nových pracovních smluv Obec a ne jako dříve konkretní adresu v dané Obci což je nepříjemné hlavně u velkých aglomerací typu Praha, Brno, Ostrava apod., hlavně ke vztahu k cestovním náhradám,což je nevýhodné v některých případech pro nové zaměstnance, takže tady jsou s toho Dopravci venku. Ps. novou pracovní smlouvu s touto změnou,, starým“ zaměstnancům u ČD nikdo nenutil ani po organizačních změnách DKV versus OCP/OCÚ, týká se pouze nových pracovních smluv, takže pokud neměníte profesi nebo zaměstnavatele, tak neni důvod nic měnit.Novela ZP připouští… Číst vice »
To je ale hovadina na e-ntou. A vůbec to není pravda. Kdo tyhle bludy rozšiřuje? Asi nějaký dopravce, že? §34a, ZP: „Pravidelné pracoviště pro účely cestovních náhrad nesmí být sjednáno šířeji než jedna obec.“ Ale ÚŽEJI sjednáno být může! (sidlo firmy, kancelář).
Jsem u malého dopravce a beru daleko více, než Arriva nabízí. Není to u platu strojvedoucího tak růžové, když si jejich zaměstnanci chodí prividelavat k jiným dopravcům.
Opakuji, za základní hodiny je to dost! Pokud chcete dělat jinde, nebo přesčas máte možnost. Sdělte kolik máte za základní hodiny a můžeme se bavit ( v Česku, nikoliv s Německou zkouškou nebo licencí ). Jinak ale i Arriva má ve smlouvě zdůrazněnou pasáž o výkonu práce pro jiný podnikatelský subjekt, takže práce jinde znamená porušení ZP, pracovní smlouvy a možnost okamžitého zrušení pracovního poměru. Navíc výpovědní důvod může trvat po delší dobu, než se zaměstnavatel rozhodne dát konečně vyhazov, takže až nastane opačná konstelace hvězd …. . Je to další důkaz chamtivosti lidí, kde jdou přes zákony, riskují vlastní… Číst vice »
Co je pro jednoho dost, pro druhého může být málo. Já mám za základní hodiny 38+4 (základ + prémie). Je to částka uvedená na smlouvě, tedy bez příplatků, atd. Není to sice úplně málo, ale vždy to může být lepší, ne? 🙂
38+4 ? U národního dopravce v souladu s PKS, nebo jak se dá pochopit nejde o klasickou mzdu, ale o smluvní plat.
Já jenom, že jinak je strojvedoucí v TS max 12, ale prémie nedosahují ani tak 2 tKč ani v Praze, a to připouštím přilepšování kolegům na PID, přestože je tím porušena rovnováha a zákoný požadavek na spravedlivé odměňování za stejnou práci u jednoho zaměstnavatele, jako legitimní nárok. Najednou pak nevadí, že se něco tak vybočuje ze zajetého sociálního smíru
Jde o smluvní mzdu, která je vázána na oprávnění a ježdění na infrastruktuře cizího státu. Vyšší prémie na blbismu typu PID beru jako rozumnou věc i vzhledem k tomu, že jde o Prahu, kde jsou mnohem vyšší životní náklady. Ano, ze sociálního smíru to vybočuje, ale stejným způsobem postupuje většina firem s celorepublikovou působností. Zaměstnanec z např. Jeseníku bude velmi rád dělat za peníze, za které by zaměstnanec z Prahy nevstal ani z postele.
V pořádku, jsem rád, že jste šel s pravdou ven. Nemáte tedy klasickou tabulkovou mzdu, ale smluvní plat. V tom je zásadní rozdíl. Drtivá většina strojvedoucích má u národního dopravce tabulkovou mzdu podle PKS, takže na tom jsou hůř. Většina z nich bude v TS 11, minorita v TS 12 a TS 10 . Podle PKS se dá velmi otevřeně spočitat kolik bude hrubá mzda za základní hodiny, to pak porovnejte s těma nabízenejma 50, respektive skoro 51 tKč. Navíc to pro mnoho lidí znamená nemuset nikam dojíždět, zůstanou nadále napřiklad na základně v Praze, dále opustí nepopulární výkony na… Číst vice »
Hnus. Je smutné, že se k tomu někdo dokáže snížit.
Hnus, ale pravda. Řada lidí timto bojuje s neznámou skutečností, je to hlavně projevem zbabělosti a strachu. Myslím, že i vy jste si při cestě zpět k národnímu dopravci užil své.
Dvojnásobný hnus, když to každý den míjí zástupci OSŽ, FSCR, vedeni PP při OCP a tiše to schvalují, nebo dokonce spoluvytvářejí seznam lidí.
A víte,. že ani ne? Na blbý kecy se už léta dokážu povznést a vcelku vzato byli všichni za mne rádi, jakožto i za každou další ruku, či nohu, která jim v tom extrémním nedostatku lidí, alespoň trochu pomůže.
A odkaz na foto toho plakátu, který nikdo neviděl předpokládám nemáte, že ? Takže taková JPP.
51,500 hrubého a chybělo mě 20 hodin do normy, předchozí mzda 57.400 hrubého a chybělo mě 16 hodin.
U jakého doprvce jezdíš?
Nezlob se, to nebudu zveřejňovat, je to malý dopravce, který má i školící středisko pro jiné dopravce, dělá kurzy strojvedoucích atd.
Pak je ta omáčka o vydelcich o nicem.
Arriva dává lidem mzdu, nikoli plat. (stejně jako každý dopravce). To by pan Ing. Nálevka jakožto ředitel měl vědět.
Takže základem úspěchu bude dostat za knipl i kretény, ať to stojí, co to stojí. Jestli to ještě včera prodávalo zeleninu, nebo kebab, nevadí…….. Psycho testy zařídíme, zdravotní, pokud nemáš místo brýlí sonar, zařídíme….. No, občas jako fíra jedu, ale teď to asi začne být dobrodružství….. Milé kraje, vážené ministerstvo, bylo to nutné????
Ano, bylo to potřeba. Jistě že dosud jezdili nadlidé a od příštího roku začnou lemplové, ale rozeznáte je snadno ~ podle barvy vlaku ~ tak se nemusíte bát.
Přitom 80% lidí budou ti, co někdy ve své kariéře jezdili jako nadlidé s nadvlaky u naddopravce. Jak krátká cesta ke kretenismu… stačí přebarvit vozidlo.
Psychotesty? To Vám zařídí kde kdo, není to problém, navíc vám uniká podstatná vada zákona o drahách. U způsobilosti zdravotní, jsou ve byhlášce nastavené parametry, úrovně, při nichž se láme chleba, u psychické způsobilosti nic takového není, nejsou předepsány metody, jejich vyhodnocení, stanovení závěru, hodnoty z jednotlivých vyšetření znamenající mez způsobolosti. Vše se drží pod pokličkou tajemna, v zásadě je to možnost veliké libovůle, subjektivního hodnocení psychologa v daný okamžik a nálady. Schválně to zkuste najít, jaké konkrétní metody mají být použity, jaké normy, jaká jsou pevně daná kritéria, meze způsobilosti. Tímto chci říct, že zrovna ta psychická způsobilost je… Číst vice »
Pes38 to o psychotestech MOC dobře ví, protože on sám napoprvé neprošel a proto začínal jinde, než u Velkého Modrého, viď, Stando?
Vím autor článku jaký je rozdíl mezi platem a mzdou?
Strojvedoucí mají plat a stevardi mzdu u jedné společnosti?
Drtivá většina lidí vnímá plat a mzdu jako synonyma. Zbytečně slovíčkaříte.
30 000 hrubeho pro stewardy? To je slabota, u CD jsou u pruvodcich s vlakvedoucich lepsi penize a vic vyhod. A jak jim chybi jeste min. 70 strojvedoucich a v planu pry 20 v kurzu…. ale kolik nakonec da zdravotni zpusobilost, zkousky dopravni atd.? Vsichni urcite ne. Arriva si to predstavuje moc snadno — podle me si ale vzala na sebe sakra velke sousto.:-)
Ještě pár měsíců si můžete opakovat, že nevyjede. 🙂
Tronda je již v kurzu?
Nabidka je to velmi solidní, ale má své mušky. Předně, u národního dopravce na takovou hrubou mzdu za základní hodiny můžete zapomenout, po letech praxe budete mít cca 44 tisíc hrubého. Fond pracovní doby je u nich, u Arrivy, 37,5 hodiny týdně, práce přesčas rozumnou formou nastavená na základních 150 hodin ročně, s možnou dohodou, a jako v PKS s omezením na 8 hodin týdně, které se fakticky nedodržuje, neb nelze. S kolegy spíš řešíme detaily jako představu o ujednání o držení pohotovosti, výměru dovolené, která zatím není týdnů pět, ale čtyři a dotvoření nějakého vnitřního předpisu pro odměňování, protože… Číst vice »
Fond pracovní doby strojvedoucího ČD/ČD Cargo je 36 hodin týdně (všechno nad je práce přesčas s příplatkem 35%) + samozřejmě další benefity z PKS 2019 (např.příplatky za dělené směny,nepravidelné nástupy,za odpracované roky, příplatky za So/Ne/Noc navýšené proti ZP, penzíjko/životko, pro některé profese KOP nad rámec pětitýdenní dovolené, příspěvky na dovolenou, příspěvky na tábory pro děti ze SF možnost čerpat fin. prostř. na další aktivity např.fitko/bazén/bowling atd.), takže pokud je to vše co Arriva nabízí, tak je to proti ČD/ČD Cargo poměrně slaboučké.
Na náborovém letáku pro strojvedoucí Arriva uvádí 1000 Kč měsíčně na penzijní připojištění a 1000 Kč měsíčně v benefitním programu Cafeterie (fitka, bazen, bowling, jidlo, kino, slevy u obchodniku).
https://www.arriva.cz/file/edee/2019/06/naborove_letaky_2019_strojvedouci_praxe_nahled-004_ok-page-001.jpg
K těm uvedeným platům 30/50 jsou ještě příplatky za osobní ohodnocení nebo výkonnostní odměny v jaké procentní výši? Základ mi připadá dost nízko na dnešní dobu a vzhledem k odpovědnosti a směnnému provozu. Celkem by mě zajímalo, jaké jsou mzdy u těchto profesí v mateřské Arriva DB.
Ten plat je hrubého se vším všudy.To není základ.A to osobní hodnocení a odměny nemusí být,protože je to AŽ……:-)
Ano, to je přesně ono. Magické slůvko „až“.
Pro fíru základ 30tKč, pak řada příplatků, například za praxi (několik možností a v zásadě už po praxi strojvedoucího v délce šesti let máte maximum) 6tKč, za režim práce, za nástupy, což je obdoba příplatku u národního dopravce, jenže zde nikoliv 100 za nástup, ale 2tKč paušálně, ať nástupy v tu dobu máte, nebo ne. Pak samozřejmě alternativa výkonové odměny, osobního ohodnocení a navíc nad tím institut mimořádné odměny, kde to nebude horší než u národmího dopravce, kde za zabránění vzniku MU, zastavení vlaku v ohrožení, pomoc kolegovi na trati v nouzi, nástup na směnu na prosbu 2hodiny předem nedostanete… Číst vice »
Hodinky za dvě sta? Kde je sebrali, když i ty nejlevnější od Vietnamce stojí tčistapade? Takový bych nosit nechtěl…
Nebo jste se sekl v částce, to spíš, pokud vím, dávávaly se PRIMky. Ale nevím jestli pořád…
Jsem je i vyhrabal, kovové šasi, obyč sklo, řemínek z koženky stojek z plastu na baterku made in china. Odhadovaná cena s pouzdem na základě obrázku přes google nyní max 170,- Kč, ale chápu, že pro ČD byla nákupka nejmíň 5000,-, v reálu to mají být tyhle za 50 Euro: https://protrade.de/armbanduhr-tagus-schwarz.html, pro děti na hraní dobrý, do prvního namočení water resistant 3 bar 🙂
To je ale jenom třešnička na velké akci s krycím názvem, jak se nejrychleji opít, abych si co nejméně pamatoval.
Arriva DB? A to je co?
Arriva v Německu není. Do Němec pouze zajíždí Arriva Netherland.
Německou Arrivu musela DB prodat, z důvodu překročené dominance na trhu.
Arriva – a DB Company
DB Arriva is DB’s subsidiary for the regional passenger transport outside Germany and joined the Deutsche Bahn Group in 2010. The company has grown to become one of the leading passenger transport companies in Europe.
https://www.deutschebahn.com/en/presse/mp_arriva-1213714
Sám sis odpověděl. “ ….outside Germany….” Je to naprosto stejné jako třeba Captrain ( a SNCF Company). Captrain také nepodniká ve Francii. Stejně jako Arriva nepodniká v Německu. Obojí jsou jen výdělečné zahraniční divize, prodělečných státních molochů. Možná by jste mohl formulovat původní otázku jinak. Kolik vydělá stevard ( průvodčí) Arrivy ve srovnání se stejnou pozicí u matky Německé Dráhy? Nebo kolik má měsíčně řidič autobusu v Arriva UK? Rozdíl tam samozřejmě bude. Stejný, jako když by si ČD založily provozní divizi v Moldávii. Taky tam nebudou platit personálu stejně jako u nás. Nebo si myslíte, že strojvedoucí ČD cargo… Číst vice »
Před dvěma týdny jsem jako strojvedoucí rozeslal životopis . Ozvali se mi všichni krome arriva. Asi to až tak horký nebude.
Dej jim čas, někomu to trvalo i měsíc. Buď se na tebe informují u tvého dosavadního zaměstnavatele, což v případě národního dopravce není problém, vazby lidí tam jsou a chtít tě nebudou, nebo mají třeba lepší kandidáty.
Naopak brát lidi s rozvahou mi přijde rozumější, než odepisovat okamžitě všem a na vše. Naznačuje to zde uváděnou kvalitu výběru, práce kvapná, málo platná, což samozřejmě platí i pro personalisty.
Pro Dana:
Zkuste prosím vydržet. Mimo to, že je nutné postupovat dle nějakého pořadí (patrně pořadí doručených CV), je nyní i období dovolených. Tipoval bych, že toto bude příčinou.🤔
U pohovoru byste se kromě personalisty měl vždy setkat s budoucím nadřízeným, abyste se mohl zeptat či jednat nejen o pracovních podmínkách, ale také odborné profesní záležitosti. Platí to jak pro pozice STROJVEDOUCÍ, tak i STEVARD.
Věřím, že odpověď od Arrivy obdržíte v nejbližší možné době.
Článek mě pobavil 😅 Arriva je asi partnerem TV Nova, ta taky umí z běžné věci udělat senzaci. Prý během zácviku již berou plat😂 to je snad samozřejmostí taky jsem ho bral dva roky než jsem si vším prošel. Náborový příspěvek 15 tisíc? 😆 A nejvíc modré, žluté nebo černé srdce. 🤣🤣
Ten náborový příspěvek mne asi pobavil nejvíc. ČD nabízí mechanikům v depu náborový příspěvek 50 000, pokud vím. Jinými slovy – Arriva o lidi moc nestojí.
A plat během zácviku, to jako by si někdo myslel, že bez této samozřejmosti by nabrali víc, než 0 zájemců?
30 je bohužel málo 🙂 je to, předpokládám, v čistém se všemi možnými příplatky.
Teda hrubém 🤦♂️
mi přijde hodně málo. Vhodné max pro studenty,ale jinak Vás to neuživí s rodinou.
Za rozčilování se s věčně nespokojeným a přechytralým „substrátem“ to je opravdu málo.
Asi žiji v trochu jiné zemi než vy. V té mé je průměrná mzda nějakých 30.000 brutto a na tento průměr 2/3 národa nedosáhne. Co je profese stevarda ? Kontrolovat/prodávat jízdenky , podávat informace cestujícím a prodávat proviant ? Kolik vydělává číšník v hospodě ? Toto povolání vždy patřilo mezi nejhůř placené . Z mého pohledu když započítám služby večer a o víkendech mi vychází jako optimum tak dvacítka. Ale chápu , že dnes za dvacítku nikoho neseženou. Holt rozjíždí se to v ten nejhorší možný čas.
Nevíte jestli je to vhodná akce pro dítě 10+? Kouknout do kabiny strojvedoucího, ukázat (normálně uzamčené) agregáty, odpovídat na zvídané dětské otázky….
P.S. Jestli to není jen pro zvané, tak jak se dá přihlásit? Byl by orientační jízdní řád?
Myslím, že bez problémů, jízdní řády budou na stránkách Arriva.
Prima. Myslíte tuto navigaci na webu arrivy? Dceřinné společnosti > Arriva Vlaky > Dopravní aktuality? BTW – fakt pojede prezentační jízda 11.7. UH-UB-LU? Protože Arriva avizuje výluku + NAD mezi UH a NMnV od 7.7. do 16.7, tak nevím…. Ještě bych měl jeden dotaz – ta prezentační jízda UH-UH-LU to není trasa, kterou budou jezdit Arriva, že? Protože teďka osobní vlaky z UB do LU nejedou přímo, bo z linky UH-UB-Bojkovice se z osobních/spěšných vlaků přestupuje ve stanici Újezdec u Luhačovic na těch 10 km do LU. Pokud toto rozdělení zůstane, tak co bude jezdit na lince Újezdec-Luhačovice – budou… Číst vice »
Omlouvám se, zapoměl jsem dopsat, proč se ptám Vás, když je to práce někoho jiného. Ptám se Vás, protože předpokládám máte přímý kontakt na člověka v Arrivě, který ví. A asi bude pro Vás jednodušší přepinkout můj dotaz přímo do správných rukou v Arrivě, než kdybych se ptal přes obecný info email arrivy.
Osobní vlaky Luhačovice – Uherský Brod a opačně budou (až na malé vyjímky) od prosince jezdit přímo bez nutnosti přestupu v Újezdci. Některé dojedou až do Hradiště, ale základem je linka Luhačovice – Uherský Brod.
Návrh jízdního řádu https://www.szdc.cz/navrh-jizdniho-radu-pro-obdobi-od-15.-12.-2019-do-12.-12.-2020 , Zlínský kraj, trať 341.
Dobrý den, moc děkuji za odkaz. A doplňující dotaz: nevíte náhodou jestli je nějaký háček v tom plánovat si výlety v neděli ze Slovácka do Trenčína? Ve 12:26 Arrivou (z Prahy) z Uh. Brodu (příjezd do Trenčína cca v 13:45). A zpět z Trenčína vlakem 17:40 asi ČD – Javořina, směr Brno. To je novinka – to přece teďka nejezdí?
Podle návrhu by takový výlet možný byl. Je jde hlavně o to, jestli AEx v 12.26 bude skutečně jezdit i v neděli. V současnosti jezdí víceméně v pátek a sobotu (v období kolem některých svátku jsou výjimky). Arriva již delší dobu plánuje vypravovat dva páry expressů denně; polední spoj by pak jezdil každý den. Zatím byla realizace záměru vždy odložena. Zpáteční spoj z Trenčína (17.25) má příjezd do Vlárského průsmyku v 17.51. Pokud má být přípojem k vlaku Vlárský průsmyk – Brno je to velmi divné, protože ten má odjezd z Vlárského průsmyku až za hodinu (18.51). Kdyby to takto… Číst vice »
Díky za reakci. Jenom doplním to co jsem pochopil z návrhu jízdního řádu: ty vlaky Brno-Vlárský průsmyk a Vlárský průsmyk-Trenčín+Tr.Teplá chápu jako studentský/pendlerský na víkend: V pátek večer z Brna.V neděli večer z Trenčína.
Koho se zeptat na tento vlak Brno-přestup-Trenčín? Jihomoravského kraje? Ministerstva dopravy? Trenčianského kraje?
Ano hlavním účelem je odvoz na internáty, koleje a ubytovny. Tento vlak jezdí už nyní, ale z Trenčína to vyžaduje dva přestupy (Trenčianská Teplá, Vlárský průsmyk). Ze strany Zlínského kraje byl zájem zajistit přímý vlak už z Trenčína. Jenže o tom nerozhoduje Trenčín (který by asi nebyl proti), ale musí se to vyjednat na ministerstvu v Bratislavě. Což se zjevně nepodařilo. Pozitivním posunem se zdá býl odstranění přestupu v Trenčianskej Teplej. Jenže při pohledu na návrh zaráží ten hodinový přestup ve Vlárském průsmyku. Může to být i nějaká chyba v návrhu. Vlak Vlárský průsmyk – Brno zajištuje Jihomoravský kraj, ale… Číst vice »
Poptam se a dám vědět
Dobrý večer, moc díky.
Výluka je v úseku Bojkovice – Slavičín, takže trasy UH-UB-LU se to nedotkne. Arriva jede z UH na Slovensko odklonem přes Myjavu. Proto je NAD mezi UH a NMnV.
Rozumím správně, že ten týden budou jezdit 2 „linky“ Arrivy z UH do NMnV? Z UH busem přes UB, Trenčín. Z UH vlakem přes Veselí nad Moravou – Vrbovce? Tj. že patrně vlak (řada 845) z UH se v NMnV „potká“ s busem a cestující z busu přesednou do vlaku směr Nitra?
Určitě vezměte děti starší 10 let. Bude možné si vlak prohlédnout a na na zvídavé dotazy i dospělých bude připraveno několik lidí od Arrivy.
Dobrý den, jak dlouho se vlak zdrží v Luhačovicích? … bude čas se vyfotit u mašinky nebo dokonce i čas na výlet na zmrzlinu nebo až kolonádu? Nebo se hned pojede z5?