Arriva vyjíždí na linku mezi Zlínem a Brnem s novými autobusy, mají plošinu pro vozíčkáře
Nové autobusy Iveco Crossway Line pro linku Zlín - Brno. Foto: Arriva Morava
Autobusy budou jezdit v barvách Zlínského kraje.
Autobusy budou jezdit v barvách Zlínského kraje.
Proč neumí Iveco vyrobit autobus s designem 21. století a všechno to stále vypadá jak v devadesátkách??
Loni do tohohle kraje přišly tyhle nové kousky. Kam by jste je podle designu zařadil Vy? https://zdopravy.cz/arriva-prevzala-dalsich-30-novych-autobusu-pro-zlinsky-kraj-66448/
A co tak napsat, že to je fajn. Že kraj se zamyslel a ikdyž nemusel, tak se domluvil na nákupu autobusů s nadstandardním vybavením, o proti tomu co požadoval ve výběrovém řízení? Že to vůbec nemuselo být, ale myslelo se na všechny? Vozičkář může jet autobusem, student si dobije mobil v USB zásuvce, strejda si za tmy přečte noviny, protože mu na to bude svítit lampička jak v zájezďáku… Je tu nějaký komantéř, který by řekl…Jo to se povedlo? Není. Přestaňte furt u toho počítače remcat, zvedněte zadek a jděte něco udělat, když už ne pro společnost, tak alespoň pro… Číst vice »
Co to napsat ještě jinak: určité procento z této linky díky (ne)zájmu kraje hledalo alternativu a našlo ji – spolujízda, vlak – a kupodivu se někdo rozhoupal a objednal celé ČTYŘI autobusy, zatimco vloni mnohem více SORek? Zvenku jsem se právě vrátil. Je tam kosa, ale neprší.
Stačí se podívat na internet. Na spolujízdu ze ZL kraje do Brna a Prahy přešli pracující a študáci z důvodu neexistenci vhodných spojů už před deseti lety a dále.
Vím, taky jsem to ze stejného důvodu zkoušel. Dnes je situace jiná. Každé 2 hodiny v Otrokovicích přímý vlak do Brna s přípojem ze Zlína.
A co takhle koupit nízkopodlažní bus? Je rok 2021, schody s plošinou jsou už několik let pravěk.
Vzhledem k tomu, co je to za bus, už mohl být klidně LE.
A 47 míst k sezení, aby alespoň někde bylo místo na nohy.
Pokud vysokej na dálkovou, tak raději CrosswayPRO , nebo jak mu říkají a 13m délku.
Co trošku myslet. Je to na linku do Brna, tedy dálkovou linku. NP je tam za trest. Jezdí tím např. studenti z internátu, tedy s bágly. Kam je tam dají. Tohle má kufry jaksi. LE vůz má prostor pro zavazadla kde? Poučte mě. Když o něčem nic nevíte, tak se neztrapňujte.
Studenti jezdí ze Zlína do Brna celá desetiletí, poslední dobou i obráceně. Kdo z nich by dal Ikarus přes Buchlov a sedět na báglu jako v začátku devadesátých? Máme 21. století. Jedna primátorka měla vizi univerzitního města. Leč i ona na dopravu zapomněla, dokonce aktivně zabránila dostavbě železnice směrem na Valachy. Tady je to s dopravou složitější.
Sabotovala to nejenom ona. Zdejší politici mají výhodu, že voliči mají krátkou paměť, pokud vůbec nějakou. A od té doby se toho moc nezměnilo, vlastně vůbec nic.
Uklidněte se Kouba a poučte napřed sebe. Já neprosazuji LE na Brno – Zlín, ale pokud by tam byl, , tak se to dá koupit tak, aby se v tom dalo sedět solidně (alespoň na jedné straně busu). Tohle má sice kufry, takže pokud není řidič línej, tak je i otevře rovnou a neradí lidem, že si můžou bágl nechat v míśtě pro kočár…Což jde i v tom LE.!!!a to se i na mnoha linkách i děje… Ale jinak souhlas v tom, že na dálkovku je vhodnější mít vysoký. Zkusím to pro vás napsat jinak: Pokud jde o úpravu, kterou… Číst vice »
Souhlas, sezení se v tom dá vydržet tak po Buchlov, pak už vyšší člověk trpí.
Narozdíl od vás jsem od fochu.
To já byl taky. Ale teď jako platící cestující vnímám i druhou stranu mince. Překvapilo mne, jak moc se pohled cestujícího liší od pohledu údržby a ten zase není stejný jako pohled řidiče.
Pořád ještě existují police na zavazadla, které můžou být v interiéru. Zabere to sice místo, nicméně při nákupu delšího Crosswaye by to nijak počet sedaček výrazně neubralo. Zavazadlový prostor pod autobusem má sice větší kapacitu, nicméně tohle řešení mi nějak stále nedává smysl, jelikož je to taková napůl dálková a napůl regionální linka, tudíž s tím jezdí i lidé bez kufrů.
Do polic nahoru? Člověče vy jste zešílel. Prvně, kolik se vám tam těch zavazadel vejde a kolik objemných. Nezlobte se, ale když o tom nic nevíte, tak raději nic neříkejte. Na linky do Brna prostě ty LE nepatří. Tyhle vysoké jsou základ. Naštěstí kraj a dopravce mají rozum, narozdíl od vašich snů.
Zlínský kraj má rozum? Od kdy? Ptám se jako obyvatel tohoto kraje.
Určitě bych jel raději žlutým busem než tímto dobytčákem
A proč nejezdí i přes Uherské Hradiště? Zase zlíňáci myslí sami na sebe jako obvykle 😟. Už mě od zlokraje opravdu nic neudivuje.
A Vsetíňáci by mohli říct, proč to rovnou nevyjíždí ze Vsetína, že…
Protože pojedou jen do Zlína a ne do Brna jak hradišťáci?
Však myslijá aj na ty z Kroměříža, ni? Nemosi byť všecko aj pre hradištáky… 😉
Pokud jde o kraj, tak to máte i docela pravdu. Po Čunkovi vykydat ten hnůj bude trvat snad generaci.
Jako tito budou lepší? Nebuď naivní…
To jsem rozhodně neřekl. Jejich hlavní poslání bylo stopnout Čunkošpitál a připravit půdu vhodnějším zastupitelům. Začít by aspoň trochu mohli s dopravou, leteckou záchrankou pro celý kraj 24 hodin denně, novým pavilonem v Baťovce slíbeným původně oním Čunkem atd. atd. Kecama se to samo nespraví.
Jako polepíte ten váš zaprděnej špital v záplavovým území Dřevnice? A kam se bude rozrůstat?! Tahat pacoše v zimě a dešti pod folií z baráku do baráku je směšné, nebo zoufalé? Pavilony opic. Ale antičunek vyšel a co teď zase zničíme, třeba dopravu…
Zrovna v této Covid době, kdy už měl nový pavilon stát a sloužit je to odvážné tvrzení. A k záplavové zóně – ještě nevěděli, kam nemocnici odsunou ale už věděli, co bude stát místo ní. I když je to záplavové území.
Za Čunka se do Zlína a Vizovic vrátily Regionohy, takže pokrok v dopravě jak vyšitý.
Letecká záchranka bude lítat z letiště v Holešově?
O bývalém letišti jsem raději nepsal ani čárku. Není vyřešeno fungování letecké záchranky v noci. Pod kdokoliv potřebuje převoz v noci, tak velká část kraje má prostě smůlu. Zbytek obsluhují vrtulníky jiných krajů. Ohledně dopravy – za koho tady přestaly jezdit Sharky?
Tak napiš o průmyslové zóně 😂, v zl kraji vrtulník? Nebude.
Tak jinak. Leteckou záchranku zajišťují jiné kraje. Jen na části kraje je nasmlouvaná i v noci. V krajském městě je to buřt, ale z odlehlé části kraje se sanitka s pacientem dostává dlouho. Hodně dlouho.
Co to má jako s autobusem do Brna i když ten vrtulník je teda průser a je stále ticho po pěšině.
Nechal jsem se poněkud unést, máte pravdu, tohle sem nepatří. Omlouvám se.
Protože linka Zlín – UH – Brno je „courák“, o dálkové lince se moc mluvit nedá.
Co to meleš? Přes KM a Holešov to není courák?
Svým způsobem je. Proto jede i přes Holešov.
Hradiště má autobusové i železniční spojení celkem slušné. Horší je to ze Zlína do Hradiště. Ale i to docela ujde.
Aspoň že jezdí Bobo z UB, jinak gottwaldovu jsme tady vždy byli u zadele.
Uherské Hradiště. Obydlená křižovatka 😀
Co to plácáš? Je horší nebo ujde, dej se dohromady. Ušláplej Zlín chce vždy vše jen pro sebe.
Jako třeba nádraží? Nebo co třeba? Klidně písněte, mně to docela zajímá. Spoustu fajn lidí znám v tomto kraji a jejich názory se různí.
Je to horší, ale ještě to ujde.
Z Uherského Hradiště jezdí tamní ČSAD stejným typem vozů. Q
Mě ta barva Zlínského a Olomouckého připadnou hodně podobné 🙂
Až na ten rozdíl, že Ol. kraj má nálepky, ale Zlínský se na to vyflákl 😁
no vida, výdech klimatizace pro každého, jde to i v „blbém“ autobusu, přitom zastánci velkoprostorů neustále tvrdí, jak je hrozně komplikované vyrábět vagony s kupé kvůli regulaci a vytápění….
Z téhle linky jsem díky nasazovaným vozidlům utekl. S jedním přestupem v Otrokovicích cestuju do Brna za 2 hodiny. Panterem, pohodlně, takže já už se do busu na této trase nevrátím určitě.
Fotky v DSZO a na autobusáku. Ještě že někoho napadlo dát tam i fotku na pozadí půldomků. To je Podvesná?
Mohu se zeptat, co tam jezdí nyní? Nechci nějak zpochybňovat váš názor.
Ale jo. Několik svezení SOR přes Holešov člověk přežije. Jenže pokud se to stane pravidlo, tak už ne. Dřív jezdíval přes Buchlov ještě Housa s Irisbusem, tak to celkem šlo. Jančura se svojí línou popelnicí je už pro mne nouzovka. Z ní se vystupuje obzvlášť „pohodlně“ hlavně seniorům. Přidejte zácpy na dálnici i silnici a nemožnost se protáhnout. Už to neřeším a nehodlám. Vlak mi konečně nabídl stejný nebo čas jízdy i při delší trase, pohodlí. Automat na pití a WC ani nezmiňuju. Za nějakých 119? peněz. Takže do Holešova ano, ale do Brna nebo Kroměříže používám vlak (nebo zcela… Číst vice »
Co ke Zlínu přivedli dálnicu tak na ostatní časti kraja prdíja.
Jančura se svojí línou popelnicí? 😀 Myslím, že i starší Irizary jsou o několik tříd pohodlnosti výš než Crosswaye. A časově vychází nejlíp, protože zastaví jen v Kroměříži a jede po dálnici… takže ať je klidně líný jak chce, když je stále nejrychlejší (1h 40 minut a to obvykle stává 10 minut v KM). Tedy za mě v rámci busů naopak jedině Jančura, pokud chci autobus. S vlakem souhlas… Panter je použitelný, za mě hlavně pokud chci po cestě pracovat na notebooku + další přidané hodnoty zmíněné vámi, tak v buse to nikdy nebude plnohodnotně možné, nejhorší je dostat se… Číst vice »
Přes ten Zlín mně dopraví Regionova. Je to provizorium, i to nádraží vedle stejně hnusného autobusáku. Aspoň už zbourali Monako.
Copak, Monako někomu chybí? To snad ne 😀
I mě teoreticky dopraví Regionova. Ale… pohodlí 0. Ryhlost 50. Zastávka u každé vrby. A jediná výhoda, kterou by to mohlo mít – garantovaný přestup na návazný vlak, je jen moje zbožná myšlenka. Po tom, co mi několikrát o pár minut ujel připojný vlak v Otrokovících kvůli 5-10 min zpoždění vlaku ze Zlína, volím radší trolejbus.
To není provizorium, to je realita… provizorium bude NAD, až se bude trať rekonstruovat.
Ale jo, z Jižňáků a pak Bartošky jsem tak jel trajflem. Teď to mám blíž k nádraží. Od 80. let jsem doufal, že se to někam posune. Směrem k lepšímu. Jenže přes 40 let vydrží doufat málokdo.
Není nic horšího než Panter. Samozřejmě s výjimkou jakéhokoliv autobusu. 🙂
Tohle jsem konzultoval s cestujícími na trase Olomouc – Břeclav – Brno a dovolím si nesouhlasit.
Přesně tak. Všechno, co má místo hadrem potažených lavic normální sedadla a klimatizaci místo otevřeného okna musí stačit. A při rychlosti nad 100 kmh má vlak sebou házet a všechno se v něm třást, aby si cestující všimli, že už se jede. První třída má být samozřejmě v místech, kudy se nejvíc chodí, aby cestující neměli moc klidu a třeba neusnuli a nepřejeli stanici. U ÖBB jsou úplně pitomí, že CityJety od Siemense mají klidný chod a příjemný interiér. ČD mají výhodu, že většina lidí neví, jak může vypadat normální vlak, protože nemají srovnání. Pak se může šrot jezdící na… Číst vice »
Srovnání se zahraničím mám, to jsem nechtěl vytahovat. Mezi těmito dvěma městy cestuju nepravidelně už 40 let. Po silnici i kolejích. To už si člověk najde, co je pro něj nejpohodlnější. Já platím jízdné, já se rozhoduju. Ono stačí svezení Honeckerem a rád se zase vrátím ke stolku v Panterovi. Dá se i Railjet, jenže mně nebaví přesedat v Břeclavi.
To je dost relativní, ale horšího je stále na české síti hodně vozů.
Jistě, kdyby místo Panterů jezdily třeba Railjety, tak budu nadšený.
Ale proti tomu, co tam jezdilo dříve, to je hotový luxus (sysel, B, Bd, Bdtee, Bdmtee, …). Že by mohly být pantery lepší? Ano… nicméně nejhorší ani zdaleka nejsou.
To bylo jen s nadsázkou shrnuto, co se člověk často nejen zde dozví. Já proti Panterům nemám vůbec nic, jezdím s nimi rád.
Ony nejsou zdaleka dokonalé, ale klidně tady mohly už 20 let jezdit a nevadilo by mi to. Jinak nerovnosti na koridoru budou spíše vizitka SŽ(DC) a to se výrobce nezastávám.
Dovedl bych si představit i rychlejší nasednutí, než za „pouhé“ 2 minuty.
Například?
Mírné naklonění k obrubníku a vysunutí pomocného plechu za 7 s., najetí vozíčkáře do půl minuty, zasunutí pomocného plachu za 5 s.
Prášky jste si vzal? Do crossway LINE? Po plechu? Nějaký Balkán ne? Nízkopodlažní vůz tam není z důvodu, že je na lince zvýšená přeprava zavazadel. Ale pobavil jste. Sic o tom víte houby, ale jste aspoň vtipálek.
Ty dvě minuty jsou nepochybně včetně přípravy a uložení plošiny. Jasně, když budou po ruce 2-3 silní chlapi, tak je vozíčkář uvnitř za 15 sekund. Jenže jednak vždycky po ruce nejsou, za druhé přenášet a zvedat vozík není žádná sranda, protože ho nesmíte příliš naklonit, aby vozíčkář nevypadl. No a elektrický vozík ve třech vůbec nezvednete a víc lidí se do úzkého prostoru kolem dveří nedostane.
A v neposlední řadě to zvedani pro vozíčkáře není příliš důstojné.
Je vidět ,že vůbec nevíte oč jde, třeba použití zádržného systému po najetí vozíčkáře apod. Když neznám, tak do toho nekecám.