dkv-spojujeme

Arriva vyjela na městské lince s Desiry. Je levnější než od ledna vlaky KŽC do Čakovic

Jednotka Siemens Desiro v Praze - Holešovicích. Foto: Arriva vlakyJednotka Siemens Desiro v Praze - Holešovicích. Foto: Arriva vlaky

Za 122 korun na kilometr bude jezdit následující tři roky společnost Arriva vlaky na městské lince v Praze mezi Roztoky

Za 122 korun na kilometr bude jezdit následující tři roky společnost Arriva vlaky na městské lince v Praze mezi Roztoky a Hostivaří. Částka je o třetinu nižší než za kolik bude jezdit od ledna soukromý železniční dopravce KŽC Doprava.

Vyplývá to ze smlouvy, kterou zveřejnil Ropid v registru smluv.  Smlouva je koncipována jako desetiletá, Arriva má jistotu ale jen tříletého provozu. Do roku 2021 chce Ropid vybrat dopravce v soutěži a pokud se tak stane, stávající smlouva skončí.

Do konce příštího roku má Arriva odjezdit celkem 401 tisíc kilometrů, za které Ropid zaplatí 49,1 milionů korun. Cena za jeden kilometr tak vychází na zhruba 122 Kč.

Smlouva neřeší přímo konkrétní typ vozidla, které musí dopravce nasadit, pouze jeho barevné schéma. Arriva na trase počítá s jednotkami řady 845, od středy dvě ze tří jednotek tvoří novější nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro. Ty budou na městské lince jezdit zhruba půl roku. Vůz jezdící po Praze si Arriva půjčila od mateřské společnosti Deutsche Bahn, jezdí v polepech linky Drážďany – Vratislav.

Zajímavé je i srovnání s cenou výkonu, kterou platí Ropid jinému dopravci v rámci pražské železnice. Společnost KŽC Doprava, která se k zakázce na provoz vlaků mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi dostala už dříve bez jakékoliv soutěže, aktuálně dostává za kilometr jízdy motorového vozu 810 zhruba stokorunu. Od ledna jí ale platby výrazně stoupnou, firma má nasadit nové nízkopodlažní vozidlo.

KŽC Doprava má od ledna získat za kilometr 180,98 Kč. Podle smlouvy by nový nízkopodlažní vůz měl vyjet už v lednu, zatím ho ale společnost nepředstavila a na dotazy k termínu nasazení neodpověděla. Podle vizualizace na tiskové konferenci ke změnám v pražské železniční dopravě by mělo jít o jednotku ze ŽOS Zvolen. Původní kontrakt s KŽC Doprava měl přitom vypršet v roce 2023, Ropid ho ale prodloužil o dalších pět let. Ropid se k rozdílu ceny nevyjádřil.

Tagy Arriva vlaky KŽC Doprava městská linka S41 Pražská integrovaná doprava ropid
74 komentářů