Arriva vyjede částečně bez zdvojených souprav, jednotky bude přetahovat na údržbu bobinou
Kvůli eliminaci zpoždění bude mít Arriva záložní posilovou jednotku v Jaroměři.
Nástup společnosti Arriva vlaky na rychlíky linky R14 mezi Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem přinese i netradiční řešení údržby. Kvůli chybějícímu zázemí na trase bude muset dopravce jednotky řady 845 přetahovat do svého depa v Praze – Malešicích.
„Údržba bude probíhat v našem provozním zázemí v Praze-Malešicích s výměnou vozidel v Ústí nad Labem. Část těchto soupravových jízd může být realizována s využitím naší elektrické lokomotivy řady 140,“ potvrdil nasazení lokomotivy přezdívané Bobina mluvčí Arrivy Jan Holub.
Po loňském nepovedeném startu na rychlíkových tratích má Arriva šanci na reparát. I teď firma tvrdí, že je připravena. Dopravce čeká i jiný provozní koncept, než mají dosud České dráhy. Budou mít jen osm minut na obrat soupravy v Pardubicích, kde dosud vlaky Českých drah čekají téměř dvě hodiny.
Kvůli krátkým obratům bude záloha v Jaroměři
Podle Holuba jsou obratové časy v Pardubicích přiměřené délce trasy rychlíků a aktuálním rezervám v jízdních dobách. „Naše jednotky umožňují dosáhnout minimální délku obratu tři minuty, protože se v koncových stanicích nemusí souprava objíždět hnacím vozidlem,“ dodal Holub. Z Pardubic do Rosic se budou rychlíky i nadále spojovat s osobním vlakem Českých drah do Chrudimi. Tak se dosud děje u rychlíků ČD.
V ostatních koncových stanicích má Arriva více času na obrat: v Ústí nad Labem 55 minut, v Liberci 35 minut. Podle Holuba je navíc u Pardubic rezerva v jízdních dobách v jízdním řádu. Firma má připraveno i jiné řešení pro eliminaci zpoždění: posilovou jednotku Jaroměř – Pardubice.
„V případě vysokého zpoždění vlaku z Liberce tak posilová jednotka z Jaroměře odjede včas v souladu s jízdním řádem a bude tak současně zajištěn i včasný odjezd obratového vlaku z Pardubic. V Liberci bude deponována záložní jednotka pro případ nutnosti operativního posílení kapacity soupravy nebo technické závady na jiné jednotce,“ dodal Holub.
Ze Slovenska přejíždí Desira pro provoz v Libereckém kraji
Arriva nezačne se zdvojenými soupravami v celé délce trasy, jak se původně předpokládalo. Firma to vysvětluje současnými nízkými počty cestujících. „Z Liberce do Ústí nad Labem bude prozatím jezdit jedna jednotka, stejně tak i v úseku z Liberce do Jaroměře, na vlaku bude vždy zařazena alespoň jedna jednotka 845.3 s toaletou dostupnou pro vozíčkáře. Od Jaroměře do Pardubic budou v obou směrech po převážnou část dne jezdit dvě jednotky,“ dodal Holub.
Podle něj je firma připravena nasazovat při nárůstu počtu cestujících více jednotek. „V cílovém stavu by v období týdenních přepravních špiček měly být na vybrané vlaky v relaci Pardubice – Liberec nasazovány až 3 jednotky řady 845,“ dodal Holub. Pro strojvedoucí má Arriva nástupní místa Pardubice, Stará Paka, Turnov, Liberec, Česká Lípa a Ústí nad Labem.
Arrivu čeká od zítřka i další změna. Podle smlouvy s Libereckým krajem by měla zajišťovat všechny vlaky na lince L3 z Liberce do Staré Paky nízkopodlažními jednotkami Siemens Desiro. Část převáží v noci ze Slovenska, kde dosud jezdily pro RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem.