Arriva veze do Česka další jednotky 628, strojvedoucí začala hledat i v Bulharsku
Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek
Společnost Arriva vlaky začne v příštích dnech s modernizací jednotek řady 628, které tento týden přiveze z Německa. Od prosincové
Není tohle krásný příklad toho jak se to nemá dělat? Pak bude drážní úřad zkoumat proč je tolik nehod. Stačí aby nase lidí pořádně zaplatili a budou si moct vybírat. Jenže to by spousta zbytečných systémových specialistů a jim podobných funkcí přišlo o koryta
Takže říkáte, že u ČD špatně platí lidi, když se jim stává tolik nehod?
Existuje nějaké vysvětlení pro to, že řada mých příspěvků v diskusi zmizela až na jeden????
Děkuji, zase se objevily. Snad všechny!
To proto, že jste moc ušatá 😉
Není nad pěkná ouška
tak jsem se „Arrisráčem“ svezl v rámci PIDu a coby obyčejný kaštan bych to popsal následovně: + sedadla sou příjemná + ano je to tižší než 854, ale je to hlučnější než bdtn – je to divně klaustrofobní, obzvlášť v dělnické třídě zády napřed. – uspořádání sedadel jak v buse – málo místa – málo odkládacích prostor, na Tanvald jezdí hodně krosen, v zimě to bude zlé – některá sedadla mají luxusní výhled „do zdi“ – maličkatá větrací oknénka v nedostatečném počtu – pokud nebude klima tak v létě tím jezdit rozhodně nebudu – jediný záchod pro celou jednotku? to… Číst vice »
O vas jako cestujícího přece vůbec nejde…
Ještě pořád jezdí ve vlacích do Turnova dost lidí a přitom zde vede téměř souběžná dálnice. Proto také není prioritou železnice vedoucí k Liberci a může se zde vesele experimentovat. Nadšených užitečných blbců pro tyto akce je zde dost. Á propos, v okolí Turnova je dost lidí z Bulharska, kteří zde pracují v jabloňových sadech. Už jste se pánové z Arrivy zeptali, jestli nemají zájem změnit povolání? 😉
Proboha jen to né!
Mošty z Lažan mám rád, když mi všichni Bulhaři utečou na dráhu, tak nebudu mít co pít. 😀
„kdykoliv nastala mimořádnost, ČD se o mne postarala náhradním busem a přípoje počkaly“
🙂 🙂 Opět pohádka z fírcimry – ujíždění přípojů mezi 030 a 070 v Turnově (nejen při mimořádnostech, ale i plánovaně při výlukách) jsou (a zůstanou, o tom totiž nerozhoduje dopravce!) evergreenem této tratě.
OK, proč rovnou nenapíšete „Je mi celkem fuk jestli je na vlaku najbrt nebo růžová hello kitty“, hlavně to ale musí být ČD, protože mi tam platí Průkazka?
Ale Boldri o žádné průkazce nepíše. Kupuje si jízdenku v aplikaci. A dopravce rozhoduje o přípojích! Konkrétně dispečer dopravce. V některých situacích i výpravčí, ale s ohledem na pomůcky GVD jako jsou čekací doby ve stanicích atd.
Ne. V daném místě rozhoduje objednavatel. Tedy krajský koordinátor/dispečer.
Tak panáček Paneláček si příspěvek, který nemá absolutně nic společného s „Průkazkou“ upravil tak, aby se mohla rozhořet ta správná diskuzní bitva.
kdykoliv nastala mimořádnost, ČD se o mne postarala náhradním busem a přípoje počkaly jo. jedu takhle před Vánocema z hlaváku směr Benešov v šest večer. V Mnichovicích prej někdo skočil. Ale vlak odjíždí směr Benešov bez jakékoli informace že by se něco dělo. Ve Strančicích lakonické hlašení vlak zde jízdu končí. Průvodčí nás posílá k již početnému davu že tam pojede nahradní autobus. Počasí hnusné, informace žádné, autobus žádný, zvěsti že se dva točí mezi Strančicema a Benešovem. No tak ty to vytrhnou, když každou půlhodinu přijíždí Elefant od Prahy. Rychlíky prej pouštějí po jedné koleji. Po skoro tři čtvrtě… Číst vice »
Ano zamáčknul jste slzu doufaje, že se vrátí ten správný dopravce, ještě před nedávnem zde vozící spěšné vlaky. Ty totiž vždy dojely, nikdy nevynechaly o zpoždění nemluvě a barel s vodou byl vždy plný.
Výpadek na příměstské lince v exponovaný čas nemůže vyrovnat žádná náhradní doprava. Kolik busů je jeden našlapaný slon? Šest? To jich jako mají mít v rezervě 15 na každou trasu, co směřuje z Prahy.
No a? Já jenom popisuju jak v praxi vypadá to „kdykoliv nastala mimořádnost, ČD se o mne postarala náhradním busem“
A kdyby někdo v Praze zahlásil že ze Strančic se dál nepojede, tak si s nich buď sjednám odvoz nebo pojedu rovnou autobusem.
Jak sem psal, zkušenost mám jen z 070 a vůkol dál do hor a takovýhle fatality se tam fakt moc nestávaj. Když přijedeme od Phy do Tanvaldu pozdě, navazující spoj na kopec na nás většinou počká. Průvodčí se vždycky nějak domluví. Nutno ale říct, že takový mimořádnosti se tam dějí fakt pomálu. Z Phy do Tanvaldu většinou na čas. 🙂
No a teď realita: o čekání nerozhoduje dopravce, natož nějaká „domluva průvodčích“, ale dispečink IDOL. Ten dokonce dokáže dokonce hlídat čekání busů, nevidím důvod proč by nezvládl jiného dopravce po kolejích.
Ale čekání v Tanvaldě do hor je nežádoucí, na druhé straně totiž ve Szklarskej Porebě navazují polské vnitrovlaky KD. Na druhé straně má vlak z Prahy „polštář“ pro zpoždění 24 minut (X:03 příjezd, X:27 odjezd do SPG). A na tom se taky nic nezmění.
Takže pokud se tam žádné fatality nestávají, nebudou nastávat ani poté a konec světa se nekoná (krom těch s Průkazkou, co nejen tady křičí nejvíc).
Umíte řídit vlak? Bulhar zakroutí hlavou. Tak proč sem sakra lezete! No v Arrivě už musí být opravdu zoufalí :-)) Jo to přece není o penězích, ale o přístupu. Přístupem hypotéku nesplatíte pane Adamko. Holt v první půli prosince se naposledy svezu rychlíkem z Prahy směr Turnov a pak již jen D10.
No a ještě poznámku, Na základě čeho MD vybírá dopravce? Copak nezjišťuje, jestli kompletně splňuje všechny podmínky? Tedy nejen vozy, ale i personál? Co se bude dít, když to vše mít nebude nebo v průběhu roku vše selže? Kdo to nahradí? Kdo tam a jak bude jezdit? To budou zachraňovat ČD nebo se to zruší a budou jezdit autobusy nebo se přejde na auta? Kde je nějaká celostátní neideologická a odborně sestavená koncepce dopravy a té železniční zejména? na co si to tady hrajeme?
Proti ideologii a evropské směrnici žádný dišputát!
Co se bude dit vidíme v několika krajích na autobusové dopravě, kde se vypovídají smlouvy ve velkém
V kterých?
Tak například Ústí, ted aktuálně Hradec Králové?
Hradec Králové jsou uzavřeny dodatky a smlouvy dál platí. V Ústí je výpadek pokryt, i když za cenu drahého dopravce.
V Ústí je výpadek pokryt, i když za cenu drahého dopravce. A to vám pane Sůro připadá normální? Pak teda nevím, proč se soutěží o nejnižší cenu.
Busline mi přijde jako slušný spolek gaunerů, ale nepřidat jim cca 6 Kč/km a pak jezdit za dvojnásobek toho, co chtěli po navýšení, to mi přijde vhodné jako záležitost na prošetření orgány (ne)činnými.
Svérázný přístup potvrzuje fajně zadaná zakázka na přívoz ve Štětí. Jak dlouho vědí, že se bude opravovat?
Prokazuje se, že kraje/regiony/země jsou chudé hlavně proto, že vedoucí věrchuška odklání. Bez ohledu na barvu.
To je v Evropě dědictví byzantsko-tureckého vládního systému.
Ono to není tak jednoduché přidat ve smlouvě, která byla řádně vysoutěžena. Navíc v případě BusLine se rozhodně nevylučuje to, že se přidá 6 Kč a za měsíc přijdou s tím, že chtějí +12 Kč. Ústecký kraj má minimálně plus v tom, že se postavil tomuhle vydírání. To, za jakou cenu, je věc druhá.
Ano, postavil se možnému vydírání ze strany grázlů. Ale sám předvedl, že rozhazuje ještě hůř.
A v tom hradeckém kraji, kde podepsali dodatek, to šlo proč, když to nešlo v ústeckém?
Jen se ptám, VŘ rozumím je zběžně.
V Královéhradeckém se výkony tehdy nesoutěžily, takže smlouva nebyla uzavřena podle zákona o veřejných zakázkách.
OK, to zní rozumně. I jako argument proti VŘ. Protože ten požadavek na navýšení se v těchto případech dal chápat jako oprávněný.
Já akorát doufám, že až krajům tyhle soukromníci utečou ( jako u autobusů) a přilezou s prosikem k CD, že u Drah budou mit koule a dost sebeucty poslat je do XXXXX
Chtěli jste soukromníka, tak si ho uzijte
Jen to jen můj názor a pohled na věc, nemám to ničím podložené, tak dalece mé znalosti nesahají, ale obávám se, že k tomu dojít může. On ten soukromník neuteče úplně, byl by sám proti sobě, ale až to nastane, tak zajde na Zlínský kraj a tam řekne.: “ ogaři je to v háji, mám jen hrstku lidí a nejsem schopen to celé odvozit, co s tím?“. No a pan Č. a B. dají na stůl papír, kde bude napsáno, že soukromí dopravce v kraji odvozí jen to na co má kapacity (ty pěknější vlaky, Sp) a zbytek MUSÍ A… Číst vice »
Existuje takový zákon, že ČD musí?
ČD je přece obchodní společnost jako každá jiná. O jakém státním dopravci je tedy řeč?
Ono ČD jsou „obyčejná akciovka jako každá jiná“, když se jim to hodí. Anebo jsou „národní dopravce se zvláštními potřebami“, když se jim to hodí.
Otázkou je, jak se jim to bude hodit zrovna v té chvíli.
V UK pár firem, co nějakou linku provozovalo, nedopadlo úplně dobře. Skončili kvůli finančním problémům a linky někde dokonce převzal zpět stát. A to vč. jedné z nejatraktivnějších linek na východním pobřeží…
Krom toho se také i v UK líbilo, že zakázky vyhrává dceřinka cizího státního dopravce…
Jo Stando, ČD můžou mít koule jaké chtějí, ale jakmile to takhle dopadlo, tak ČD odsunou veškeré vozy. Personál pujde jinam, nebo do důchodu, nebo k jinému dopravci a pak už je to nevratný proces, jak už zde bylo několikrát řečeno. Protože to vrátit zpět, není žádná sranda.
Však jo. A kraj ať si tam potom dopravu zajišťuje třeba volským spřežením.
A zapřáhnout do něj můžou ty voli co si tu liberalizaci vymysleli
Mňo, pokud to Arrivě vše klapne, v což pochybuju, tak začnu, zřejmě závidět. Bo její zaměstnanci budou na dodatkové dovolené jezdit do Bulharska k móóři. 🤣🤣😂
Inu proč by si bulharský dělník s průmyslovkou nemohl přečíst d1 v originále. Pokud je natolik kvalifikovaný, že vlastní licenci může udělat rozdílové zkoušky z dopravy a jazykové minimum a hopa za kontroler. Kolik Bulharů již dnes je v praze po stavbách či je pracant na silničních stavbách. Tady už jsou nějakou dobu takže domluvit se už umí
Jenže domluva, která jím stačí někde u výkopu či ve fabrice, na dráze stačit nebude.
Martin.dilli to myslel ironicky 😁. Vždyť první věta je z Marečka……😁
Mám v práci kolegu, Bulhara. Velmi šikovný pán. Vzděláním strojní inženýr, věk cca 45 let. Pracuje u nás 4 roky jako mistr ve výrobě a svojí práci dělá výborně. Tipuji, že povýšení ho nemine. Zaslouží si to.
Onehdá zkoušeli práci v Reichu Mantáci, neboli Karpatští Němci ( Moldava nad Bodvou a okolí) ze Slovenska. Po čase se vraceli zpátky, domam je doma. Jejich středověká krajová němčina na tu místní nestačila. Byli pro Němce – Reichsdeutch jenom Volksdeutch . POdobně si myslím, že z nouze angažovaní Rumunští Sasové z Transylvánie budou mít problém s vysílačkovou něčinou.
Proč jen Bulhaři? Proč ne i Mongolové, Vietnamci, Moldavani, Ukrajinci ?
Ještě mne napadá jedna věc. Jak dobře budou umět ti bulharští fírové česky ? Až dostanou nějaký písemný rozkaz, nebo se jim bude muset diktovat příkaz Pv. Domluvíme se s nimi vůbec a hlavně porozumí oni textu v rozkazu ?
Budou muset jinak nemohou dostat licenci ani ZOZ udělat. Což pochybuji, že za pár měsíců se mohou dostatečně naučit jazyk aby mohli bezpečně vyjet.
Bulharský fýra bude mít už svoji licenci, která platí v celé EU. Stejně jako český fýra s licencí se může třeba ucházet o práci u SNCF a jezdit s TGV. Teoreticky.U dopravce musí složit „jen“ ZOZ.
nedorozumí se, to je jasné .Soukromník mu udělá zoz v jeho řeči, udělá jakoby zkoušky z Češtiny .A až bude na trati tak mu budou výpravčí radši rovnou stavit všude zelenou, nebude jim stát za problémy….aneb jako odposlechnuto na Ústecku….je tam Němec a cosi drmolí ….a jéje hlavně mu stav ať něco nepodělá…
S těmito jednotami Arriva jezdí mezinárodní linku Praha – Trenčín. A dost často ( když počítám jen za mých směn ) se stává, že žádá o mimořádné zastavení z důvodu potřeby cestujících si oskočit na WC do nádražní haly ( ve vlaku nefunkční ), případně ( hlavně v létě ) že potřebuje „chladit“ přehřátý motor. Tak jestli to bude i na těchto tratích tak bude veselo …..
Není možná, nespletl jste se? To se stává tak maximálně jednou za deset let.
Ve své podstatě nechápu, na základě čeho MD zadalo vozbu rychlíků této firmě. Už jen proto, že pro mne tyto jednotky nesplňují požadavky na nějaký komfort, pohodlí pro cestování vlaky R. To, čím tam dnes jezdí ČD, je podstatně lepší, ať už jsou to modernizované M 296 s modernizovanými vleky nebo 843 s vleky. Jen mně tam schází 1. třída. A pokud jde o mne, než tyto vozy Arivy, tak raději stará rekonstruovaná B nebo Bai.
O vás jako cestujícího přece vůbec nejde….
Ve své podstatě je prostě lepší cokoliv, hlavně to musí být ČD. Nechápu, že se vás nezeptali, než o tom rozhodli.
A nemáte náhodou rakový dojem, že my, kteří si to vše platíme (občané – politiky, úředníky a další) bychom k tomu měli také co říci? Čili asi by se ptát měli. Jsou to námi placené služby pro nás. Vám je to ale asi jedno. Jistě se přizpůsobíte a s nadšením. Hlavně když to nebudou ČD.
Tak já jsem s 845 párkrát jel a byl jsem spokojený, dokonce musím říct, že mi to vyhovovalo víc než jejich ojeté desiro.
A proti Bulharům nic nemám, na druhou stranu chápu místní nedůvěru k pracovníkům ze zemí, které jsou na tom hůře, co se týče bezpečnosti práce, fungování úřadů či korupce, a kde lze proto očekávat nižší transparentnost při získávání osvědčení o kvalifikaci.
Nicméně pokud zde některý Bulhar získá do poloviny prosince licenci a jazykové osvědčení na příslušné úrovni, pak budu první, kdo se s ním půjde svézt.
Už chci vidět, kolik % Bulharů se bude schopno naučit češtinu na drážně snesitelné úrovni. Moc jich asi nebude.
Úroveň B1 dle Společného evropského referenčního rámce.
Žádná „drážně snesitelná úroveň“ neexistuje (je jasné, že někteří, jen aby si dokázali svou nepostradatelnost a důležitost, budou vyžadovat citáty z Haška a Havla v originále).
Požadavek B1 nevypadá až tak hrozně. To by Slovani mohli po půl roce intenzivního používání dát. http://www.jazykove-urovne.cz/uroven-b1/
Spíš se divím, že B1 stačí na pochopení drážního žargonu, chrchlajících vysílaček a podobně… 🙂
Jinak by to nemohla dělat ani spousta rodilých Čechů. Vždyť se jen podívejte na syntaxi, pravopis, neschopnost funkční a sémantické gramotnosti…
Bulhaři nejsou Slované. Turkotataři , kteří přišli z východu. Přijali pravoslaví a slovanské písmo.
Bulharština je jihoslovanský jazyk.
Bulhaři nejsou Slované. Bulharština se od slovanských jazyků dost liší.
Ach jo…to jsou moudra… Jazyk je to bezesporu slovanský. Ale prostě víc ovlivněný sousedy než jiné.
Vy jste fakt exot. Slovanské písmo je azbuka? Tak ještě že my, Slováci, Lužičtí Srbové, Poláci, Chorvati, Slovinci a možná ještě někdo s ní taky píšeme, že?
A bulharština se od slovanských jazyků dost liší – hm, zato má mnohem blíže třeba k turečtině, laponštině nebo svahilštině, ne?
Sancta simplicitas…
Realně není mořně sehnat tolik strojvedoucích,vždyt jen zácvik trvá téměř rok.
Jak rok? 4 roky průmyslovka, 2 roky na dílně, pak na posun a místní výkony, ne? Přes to vlak nejede!
Kdysi ano dneska rok.
6 let netrvá výchova ani pilota takového letadla jako je B737…
Pilot dopravního letadla je bud bývalý vojenský pilot, nebo začínal v aeroklubu na vetroni. Příprava špičkového pilota trvá rozhodne déle než šest let. Jen licence dopravního pilota je cca dva roky a dva miliony korun, předtím musíte mít licenci na malá letadla, motorová vrtulová letadla….
Pilota mám v rodině, lélá od 17, tedy nejakých 27 let
A průmyslovku může mít z Bulharska. Apropos…myslíte si , že v Bulharsku nejsou strojvedoucí ? Vždyť tam na hlavních tratích se jezdilo 160 km/h již v sedmdesátých letech…
160? Čím? Škodovkami? 43Er byla na 130 km/h, ostatní na 100 – 120.
A kde?
Zatvrdl jste někde v dobách dávno minulých. Mimochodem, víte, jak dlouho se zaučoval strojvedoucí parní lokomotivy? 😉
Před pár lety vyšel v Dráze zajímavý článek od pána, co se učil ještě na párách v Pardubicích – vzpomínal, jak na dílně dostal za úkol uříznout ručně čep na nápravě, zatímco vedle stála strojní pila. Tato zkušenost se mu pak na trati jistě velmi hodila. Stejně jako výcvik v chození pro svačinu; mazárna má zkrátka ve výcviku strojvedoucího nezastupitelnou roli.
To by mě zajímalo, k čemu se strojvedoucímu hodí schopnost řezat čepy ruční pilou? 🙂
Tohle je prostě vojenský systém mazáctví a samozřejmě, že ti co tím prošli nelibě vidí, že mladší nemusí (což znamená, že by si to také rádi odpustili, ale nemohli a tak si to idealizovali). Rozumět stroji je prima, ale dobře vím, že je spousta lidí této generace, které i tak technika nepolíbila, taje strojů jim zůstaly neviditelné, takže jádro pudla je jinde.
a na co fíra potřebuje průmyslovku?
Aby Ti chytráku mohl odpovědět..Vidím že znáš o tomto povolání minimum.Já ho dělám přes 30 let a s výcvikama mladých to jde z kopce.
Ty máš průmyslovku? Co bylo před 30lety bylo, tak teď je to jiné, je to jednodušší nebo chceš nám namluvit, že lokomotiva má více páček a jsou složitější návěsti? Jak bude etcs tak nebudete ani sledovat návěsti natož brzdit. Cvičená opice by to zvládla za tři dny.
A ty to zvládneš za jak dlouho? 😉
Tak Péťa honí na ústavním počítači MSTS od rána do večera. Ten má hodně velkou praxi :-))
Měl jsem za to, že Docent Chocholoušek zakázal pacientům používat počítač. Výhled z okna prý musí stačit. Vzp stejně víc nezaplatí.
Ovšem v případě výše jmenovaného chovance, pohled na Kroměřížské nádraží, značně deformuje jeho úsudek.
A když to nebude fungovat, třeba kvůli sluníčku, katastrofám aj.? Co pak budou dělat cvičené opice a my všichni? Lidé musí umět vše, od toho mají mozek a ruce. Jenže lenost vítězí a podle toho to vypadá. Snažte se trošku uvažovat a nečtěte tolik sci-fi a naivní vizionáře. Navíc vždy ten, kdo s něčím zachází, tak tomu má rozumět a ta průmyslovka podobné věci nikomu neuškodí. Mimochodem, proč je taková snaha, aby všichni měli SŠ a VŠ. Podle vás to přeci nikdo nepotřebuje. Nebo se jen zaměřit na gender. sociologii apod.?
“ tak nebudete ani sledovat návěsti natož brzdit.“
ha ha ha 🙂
S tím brzděním to naopak pod ETCS bude daleko větší zábava než dnes.
Ale ty asi vůbec nevíš, o co jde. Prostě 4 písmenka, tak tomu přisoudíme zázračné vlastnosti, třeba že to bude „samo brzdit“.
Bude, nouzovou brzdou (a ani mírné zlepšení na provozní brzdu tomu moc nepomůže)
Kdy nastupuješ?
„s výcvikama mladých to jde z kopce“
kdepak je pan Sůra s jeho paušalizováním? a jeho dva nohsledi, kteří se do mě kvůli podobné poznámce tak zhurta pustili? 🙁
A na co fíra potřebuje ČESKOU průmyslovku a nestačí mu bulharská?
No třeba, ny co doktor potřebuje medicinu? Nestačí mu počítač a zaříkávání?
Ono se dnes ještě hledí na vzdělání, praxi, zdravý rozum, odpovědnost? Takový b—-l, co dnes všude je, aby člověk pohledal nebo spíš zaplakal. Jenže když odborníci nejsou žádaní nikde tam, kde se rozhoduje, a to ani v politice, tak co chtít!
854 vs 845. Ačkoliv se mi nelíbí myšlenka provozování ojetých německých motoráků v ČR, pokud porovnám současný stav vlaků Arrivy a ČD, vychází daleko lépe Arriva. Rekonstruované 845 jsou úplně jinde z hlediska komfortu pro cestujícího. Projeďte se sami Praha-Kolín v 845 a zpět Kolín – Nymburk v 854. Samozřejmě tratě jsou v jiném stavu ale v obou případech jedou vlaky 120 km/h. Jako cestující jsem rád za podobné inovace, které jsou ovšem často haněny šotoušema, viz. 471 vs 451 před pár lety. Zkrátka cestující očekává rychlou, klidnou a plynulou jízdu. Šotouš očekává panoramatickou, charakteristickou a zážitkovou jízdu – dvě… Číst vice »
Šotouši mají smůlu, želenice tu není pro ně, oni jsou tu kvůli želenici. 🙂 U nás neobnovování želeničních vozidel i po několik lidských generací u některých vznikl zatuhlý dojem neměnnosti a z šotoušů jsou konzervy tvající na „starém dobrém“. Snad časem většině dojde, že želenzice je tu pro cestující (a náklady) a co na ní bude jezdit je na těch co se jí snaží provozovat, ne na těch co očumují. 🙂 Od nostalgie jsou nostalgické spolky.
Jste oba úplně mimo. I šotouši čekají na nová zajímavá vozidla. Ani netušíte, kolikrát mám nafocený Railjet.
Tak to byla nadsázka, proto ty smajlíky a bylo to mířeno specificky k zatuhloňům. 🙂 Moc dobře vím, že jsou i lovci Railjetů, RJ, TRAXXů a vůbec všeho co se šustne.
Pane Y.K. RJ je Railjet tedy alespoň na kolejích v síti ÖBB, tam je svět v tomto smyslu v pořádku. A kde jsou jinak žluté mašinky značeny RGJ . To jen tady u SŽDC se někomu udělalo nevolno a podělal co mohl.
Ale tady jsme v Čechách a ne v nějakém Rakousku a u nás RJ = Regiojet.
Ale pouze v modravých barvách, že? 😉
RailJet ani v jiné u nás neexistuje .Rozhodne ne ve žluté. …
Ale já jsem pro focení a videa, celkově jsem také fanoušek železnice a techniky, dopravy obecně ale termín šotouš je snad odvozen od něčeho jiného.
Líbí se mi nostalgické jízdy ale nesmí zasahovat do běžného provozu železnice. Provoz na kdejaké trati je dnes v dlouhodobém režimu nostalgických jízd a tak aby byla železnice atraktivní i pro ostatní cestující, je třeba inovovat, měnit.
Zpět k tématu – myslím, že Arriva inovaci přinese. Minimálně bude Wi-Fi. Opět, pro šotouše často nepotřebná věc, pro cestujícího s notebookem a prací, velmi důležitá. To samé zásuvky. Kdo je tedy mimo?
On by se bez toho obešel i ten klasický cestující. Pomoc není Wifi a zásuvky bortí se svět.
Souhlas, já vůbec nepotřebuji wi-fi a ještě si tím škodit na zdraví. Při přepravě chci v prvé řadě pohodlná sedadla, dostatek místa, lícování sedadel s okny, police na zavazadla příčné a ne podélné, které komplikují uložení zavazadel, věšáky u sedadel, dostatek fungujících WC, klidnou a spolehlivou jízdu, případně občerstvení, pohodlný nástup a výstup. Nepřeplňované vozy, bez povinného místenkování, krátké intervaly, provoz po celý týden a přijatelnou cenu, nejlépe síťové jízdenky v rozumné ceně pro celou ČR (včetně obdoby pro celou MHD, návazné autobusy apod.)To je pro mne jako cestujícího důležité. Asi dost šokující, co?
Šokující? Nikoliv.
Naprostý souhlas.
On by myslím nebyl problém takové vlaky koupit a provozovat.
Ale kdo to zaplatí. Až se u nás bude za dopravní obslužnost platit třeba jako v DE, tak i vlaky budou. A opět se dostáváme k jádru pudla. Podfinancování železniční dopravy a infrastruktury.
Tak u řady 854 jsem vždy šel do připojeného vozu, v motorovém to je peklo. Jen ta linka Praha – Tanvald bývá v létě hodně plná a nevím jestli to dvě spřažené 845ky dají. Možná k nim připojit ještě cyklovuz.
Nic takového jako cyklo vůz DéBé by Arriva nemá a ani ho neplánuje a proto je to taky levnější 😄
Opravdu si někdo myslí, že se za ty drobné povleče nějaký Bulhar až do Čech? Není slovan jako slovan. Sázet na jazykovou příbuznost je naivní. Spousta z nich míří spíše do Rakouska, kde mají daleko lepší platové a pracovní podmínky.
Bulhar v Rakousku? Čech v Německu? Není možné! Ohrožení! Bezpečnost!
Vy asi nevíte nic o Bulharsku , že ? Bulhaři vydělávají cca polovinu toho , co Češi. Jinak za 1350 € nepracují 2/3 Čechů. Takže ani o drobných bych se zde vůbec nezmiňoval. Mohl byste urazit spoustu lidí u profesí , na kterých tato země stojí ….. Já mám mezi Bulhary pracujícími v Čechách hodně známých i kamarádů. Když se jich zeptám , proč šli do ČR a ne do Německa , všichni uvádějí , že ČR je pro ně po kulturní stránce mnohem bližší zemí , než takové Německo. Pravda , kdysi jsem zaměstnával jako agenturního dělníka jednoho bulharského… Číst vice »
Jistě, Česko je „až“, kdežto jazykově úplně odlišné Rakousko je pro Bulhary za humny. V Bulharsku lidi běžně dělají v přepočtu za nějakých 8-10 000, takže 30 000 může být pro některé motivace se ten jazkyk naučit. A konečně, ten inzerát nestojí prakticky nic, takže nevidím důvod, proč to nezkusit.
Za 1350 € hrubého pracuje průměrný český učitel s dvacetiletou praxí. Takže já být Bulhar, minimálně si to promyslím.
Jsem řidič kamionu a v dnešní době,kdy je nedostatek řidičů,řeší jej i naše firma (nebo se o to alespoň snaží) náborem Bulharů.A ti mají jedinou podmínku-plat 2000 Eur,jinak jdou o dům dál…Navíc jejich přístup k práci je značně odlišný od našeho,ta mentalita je prostě někde jinde…předpisy a nařízení při ně neexistují,učit se jazyk nemají zájem,je jich u nás už dost,tak si vystačí s mateřštinou…dispečer, když se s nimi chce domluvit,musí zavolat jednomu z těch dvou Bulharů,kteří se česky domluví,aby jim to vyřídili…a neustále nějaké průměry, které za ně my Češi často vyžíráme a řešíme….tohle na koleje?
Samozřejmě průsery, nikoli průměry…
1350 euro dostane dotycny fira uz primo na svuj bankovni ucet. Takze se v tomto pripade jedna o cistou mzdu, nikoliv o hrubou. Je to napsane primo v danem inzeratu.
Hlavne at se nauci cesky,protoze jinak to bude asi maso..
Tak se těšte na ty směny,když je to nakresleno jako teď ,jen s tím rozdílem,že budou mít v Bylnici 4 minuty a v Brodě 6 minut,teď je 5 a 7 .No a když to otočí 3x tak toho budou mít plné kecky .A sp3šný 4313 jen nezastaví v Hoštětíně,takový je zatím návrh,v Bylnici od 8 do 16 h není přípoj,to se zvýší počet cestujících,že z toho Botek s Čunkem zčunkovatí.Na Brno jen z Bojkovic města 1722.1720 jen že Starého města a bez přípoje od Vláry,tak to vymysleli.A to že hledají na Slovensku,Ukrajině a Bulharsku je to,že nemají nárok to obsadit.Jestě… Číst vice »
a jak souvisí konstrukce jízdního řádu s tím, která firma to odjezdí?
Jak se dá v takovém systému vysvětlit „neliberalizovaná“ linka R17 s křápama? Výjimka potvrzující pravidlo?
Co kdybych já vám doporučil návštěvu specialisty v oblasti duševního zdraví?
Mluvíte mně z duše
To je strašný. 628 se nehodí vůbec nikam, a už vůbec ne na rychlíková spojení, jak to Arriva předvádí na Slovensko. 843 a 854 jsou oproti tomu skvělá pohodlná vozidla (tím chci říct, že mi na nich nic nechybí ani nevadí).
Snad si cestující ten nárůst komfortu oproti současnému stavu užijí…
Samozřejmě chápu nostalgii, ale nazývat 843 a 854 skvělými pohodlnými vozidly nemohu. Jsem běžný cestující a hluk těchto jednotek a pískání brzd (nejen) mě samotného odrazuje už z povzdálí. Oproti tomu rekonstruované motoráky Arrivy mají pohodlná sedadla, štědrý prostor pro nohy, nikde nic nevrže a hlavně to ticho…
Hmm, kolikrát ten rychlík brzdí..
Nejde tam jen o hluk od brzd, obecně jsou vlaky řady 628 tišší a i pohodlnější než 843 a 854.
Jo to neříkám, ale zase nelze je prodloužit na 3 vozový..
Proč by se měl k jednotce přidávat další vůz? Objednatel stanovil kapacitu a vybraný dopravce bude muset ty minimální požadavky dodržet. On je problém spojit dvě, tři jednotky?
Jak potom vypadá dynamika jízdy soupravy 854+2xBdtn se běžte podívat na na hrbatou – je to utrpení pro tu 854 i pro toho, kdo sedí uvnitř.
Jednotky 628 asi taky nejsou úplně ideální, ale oproti 854 je to velký posun vpřed. Jeden hnaný podvozek na třívozovou soupravu je opravdu směšné. Tohle se opravdu plouží jak šnek a podle toho taky ty jízdní doby vypadají. Pokud někdo chce dojíždět denně do práce, tak je pro něho čas naprosto klíčový. Jednotky 628 mají 50% trakci, takže to jízdním dobám rozhodně pomůže. Jednotka se špalky je mnohem hlučnější, i když nebrzdí, takže zase posun dopředu.
50% trakci? Jak které 628, ale ty, co jezdí v Praze mají jeden 400 kW dvanáctiválec a pojezd 2’B’ + 2’2’, takže 25% trakci. Ale vozy jsou to příjemné, já je mám rád. Jen ten rozjezd s hydrodynamickou převodovkou je jako závodní šnek.
Aha, tak beru zpět. 25% je na osobák opravdu málo. Dvě nápravy z 8 jsou sice o něco lepší, než 1 ze čtyř, ale ani s tím se žádný zázrak neudělá. Na rychlíkové linky budiž.
2 nápravy z 8 jsou víceméně totéž co 1 ze 4. Nicméně velmi záleží na konkrétním provedení (830 i 854 mají 2 nápravy ze 4, ale 830 má 24 adhezních tun ze 46, zatímco 853 jich má 32 z 50) .
Takže i ta 1 ze 4 na tom může být dokonce i lépe.
Co je to 50 procentní trakce?Jeden hnaný podvozek a poměr kW/t horší než Regionova?
Přesto 628 dokáže jet až 120 km/h, regionova 80 km/h. Kde je tedy zakopán pes?
V nápravové převodovce:-)
Samozřejmě Regionova má mnohem horší pojezd,tak má V max 80 km/h,ale v dynamice jízdy na tom bude líp.
Moje osobní zkušenost je taková, že 628 má zcela dostačující zrychlení. Nevidím osobně žádný rozdíl mezi ní a Regionovou
Od prosince bude dostatečné zrychlení předvádět z Prahy do Rakovníka.Tam bude hlavní ta dynamika jízdy,protože svou Vmax 120 km/h moc nevyužije.
Srovnáváte nesrovnatelné. Otázkou pouze je, co se kam hodí. A regionovy jsou výsledkem šetření v této zemi za každou cenu. A na to doplácíme dnes a denně. Pokud by ony a M152 nebyly, již dnes by se na většině tratí nejezdilo a byly by z nich cyklostezky a sinice a my bychom chcípali v silničním nekonečném binci. To není nadsázka. Prostě silniční doprava je věc,kterou je potřeba redukovat a na základě toho změnit celou koncepci dopravy ve státě. I to je boj např. se změnou klimatu a prostředí. Jnže kdo to chce slyšet? Kdo tomu opravdu rozumí? Kdyby se nešetřilo,… Číst vice »
Proč by měl přidávat třeba další vůz? Třeba aby se tam cestující vešli? Blbý důvod co.. Takhle to bude buď 2 vozy nebo 4… A oni určitě tolik těch souprav zas mít nebudou..
Je to jednotka, s jednotkami se pracuje jako, ehm, jednotkami. Když je potřeba zvýšit kapacitu jednotky se spojí, dynamika zůstane stejná, jízdní řád nedotčen a kapacita dvojnásobná. Huh. Přidávání vozu je u (slabých) motorových vlaků šílený zlozvyk.
Ale toto zřejmě šotoustvo nepochopí. To, že se kvůli jednomu posilovému vlaku zpomalí JŘ na celý týden, už jim zkrátka nedocvakne. Můžete mít krásny, opravený vlak s hromadou displejů a super měkkýma sedačkama. Pokud ale pojede pomalu, tak s ním běžní cestující prostě jezdit nebudou.
Tam ale obvykle není problém zas tak v těch 600 kwh, ale v té infrastruktuře, která je nemodernizovaná. Takže můžete tam nasadit třeba Ferrarri a moc velký rozdíl to neudělá. + zabezpečení, doba křižování a podobně.
V tom výkonu je obrovský problém, protože když za to pověsíte dva vozy, tak to do většiny stoupání jede jak šnek, rozjezdy kilometry a na 120 km/h se to dostane jen na klesání. To se prostě nedá obejít.
Samozřejmě se to obejít dá.Za motoráky 842,843,854 zapřáhnot max jeden vlek/řidičák.Místo druhého vleku vždy druhý motorák.
Regionova,845,Mravec,Desito ,Shark to má vyřešené tím,že za ně nic připřáhnout nelze.
Problém motoráku 854(842,843)není malý výkon,ale velká zátěž.
No, ale je tam 2 nebo 4 vozy. Ne 3. A 2 budou třeba málo, 4 moc.
To sice ano, ale nebojte, dopravce se s tím nějak popere. Ono existuje spousta jiných možností, jak kapacitu přidat – třeba přidat spoj. Nějaké přidávání vagónů se řeší spíše v dálkové dopravě. V regionální dopravě už dávno nemá co dělat.
Ale má.. V době sběrnic si myslím, že právě má..
hmm 400 kw 628 vs 600 kw 854. I při třech vozech na tom bude podobně..
Nebude
485 kW / 77 t / 146 sedadel / 6,2 kW/t (628)
596 kW / 50,3 + 34 t (84.3 t) / 50 + 88 (138) sedadel 7,06 kW/t (854 + Btn)
Takže 854 má v poměru k hmotnosti menší výkon (o jeden kilovat na tunu), horší rozložení trakce (jeden podvozek) a menší kapacitu (to co vydělává). Přidat ještě jeden vůz a je to tragické.
To se nějak pletete.
6,2 kW/t u 628 má v poměru k výkonu/hmotnosti 854+Btn 7,06 kW/t o jeden kiloWatt/t méně!Stejné rozložení trakce(oba jeden hnaný podvozek).Jedinou pravdu máte v obsaditelnosti-845 má asi o 8 míst k sedění více(na druhou stranu má jen jedno WC místo tří).
Tady snad ty parametry vylepšuje jen víra,že co je soukromé,musí být COOL.Uvidíme,jak bude pelášit z Dejvic do Veleslavína.Tam mu ideologie kW nenahoní .Tam bude 415 kW (nevím,kde jste vyštrachal 485)tahat přes hydrodynamickou převodovku vlak stejně,jako u Hydry.
S kecama se končí,když se rozestele 🙂
Ano spletl jsem se, po náročném dni, myšlenkový úlet. Nemám důvod nic vylepšovat, 854 je pro mě OK, nic co bych miloval ani nenáviděl. Podobně u 628. Prostě vlak. Není to žádná ideologie, prostě pokus o srovnání, že. Jen kW motoru nemusí znamenat celkové vlastnosti. Jsou tam též hydromechanické převodovky různých kvalit a ztrát, má to různě řešenou distribuci pohonu. Pro mě dobré colokoliv co zničí Regionovy, které uprřímně nesnáším. 🙂
Tam právě nejsou hydromechanické,ale hydrodynamické převodovky(854 i628) ,které mají větší ztráty,než hydromechanické(844,814).Distribuci pohonu to má stejnou (na dvě nápravy)
Když jsou 2 málo, tak 4 jsou akorát, ne „moc“.
Hlavně ale zůstává dynamika jízdy. Za 853 sice lze přivěsit 3 vleky, ale dynamika jde do kopru (zpoždění narůstá, přípoje ujíždějí…)
Ty mínusy vám tu musí dávat buď zcela nesoudní lidé, nebo zarytí odpůrci soukromých dopravců, kteří principiálně haní vše, co neprovozuje ČD.
Ten rozdíl v hluku mezi 854 a 628 je nepopiratelný a nerozporovatelný.
No hlavně v těch přívěsných vozech a řídicích co.. Tam je ten hluk od motoru..
Bavíme se o 854, ne o řídících ani přívěsných vozech. Mimochodem 628 má taky motor jen v jednom z těch dvou článků, takže v druhém není v podstatě vůbec slyšet.
To s těmi nohami je nějaký špatný pokus o vtip, ne? https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/ARR_845.php
???
Je si potřeba vyjet komentář, na který reaguji..
Nějak nechápu, mám přesně opačné zkušenosti a názory.
Byl to naprosto zbytečný krok MD. Nevím, že by 854 měla nyní nějaké problémy a bylo ji třeba vyměnit. Má 600 kw, po rekonstrukci. Hezký interier. Naprosto zbytečný krok, který přinese cestujícím na páteřním prvku jen problémy.
Namísto toho abyste byl rád, že se do ČR dostanou nějaká další slušná vozidla nezávislé trakce…
854 nepůjdou do šrotu, vhodné výkony se pro ní určitě najdou.
Nevím jak se budou moc lišit 628 od Arrivy od toho co provozuje GWTR na rychlících Plzeň-Most, kde jsem měl možnost se tím párkrát svézt, ale z hlediska komfortu pro cestujícího si není na co stěžovat, jízda v tom je velmi pohodlná
Však si také cestující nestěžují, jediní kterým to vadí jsou pánové a dámy z řad „modré armády“ a jejich šoto fan club
Blbost.
Rozteč na většině místech horší, jak v autobusech.
Mám názor přesně opačný, pro mě 628 po modernizaci je pohodlnější, tišší a celkově moderněji působící vlak než 843 nebo 854.
Jak se tu nadávalo na provoz 845 na S49. Že bude ostuda tu mít starý motorák na původní lince panťáku… No a lidi tim jezdí rádi.
Než 843 zcela určitě a proti 854 to o trochu lepší je taky. S 843 se třema pak zcela nesrovnatelné…
Nehodí se nikam, ten Němec musel bejt snad úplně blbej, když to vozidlo vůbec vyráběl a ještě k tomu v takovém počtu. To jen místním šotouškům se to vozidlo nehodí.
Hodí se tak na Balkán, proto jich je v Německu odstavených několik stovek, nebo jestli je to myšleno tak, že máme považovat vozidla z 70/80. let za nějaký obrovský pokrok..
Oproti tomu, co u nás většinou jezdí, určitě.
Jen by mě zajímalo jak ten strojvedoucí bude perfektně rozumět rozkazu V a Pv atd., když jeho rodný jazyk je bulharština a ještě v azbuce. Dále dle předpisu SŽDC jsou závazná znění v češtině a vlastně i komunikace zcela v češtině (vyjma přeshraničních úseků). Tudíž, když výpravčí bude předpisový, tak prostě ten strojvedoucí nepojede. Tudíž doporučuji DÚ s DI, aby si rozšířili kolektiv vyšetřovatelů v oblasti kde bude jezdit Arriva. Dále děkuji ministerstvu dopravy a panu Ťokovi za zvýšení bezpečnosti na železnicí. Díky Dane!
Tenhle apriorní despekt vůči všemu zahraničnímu a cizímu je fakt nechutnej. Nebo snad platí, že ti čeští strojvedoucí, kteří jezdí v Německu, Rakousku aj. u místních dopravců, jsou viděno touto optikou pologramoti a negramoti, který by bylo nejlíp pochytat, ocejchovat a vypakovat někam na dálný východ? Mě je úplně jedno, jestli pojedu ve vlaku, který povede Bulhar, Turek, Polák… jediný kritérium bude, že on i dopravce budou mít všechno v pořádku a dle předpisů.
Vy budete úředník že? Když jediný kritérium pro to komu svěřite svuj život je vše podle předpisů a papírově správně. Bulhar rozkaz podepíše tam kde mu ukazou, podaj mu tuzku a kejvnou. Papírově naprosto v pořádku, suri je v klidu. Vzdyt je to podepsaný, nemůže se nic stát.
Předpokládám , že i bulharský strojvedoucí bude muset vlastnit licenci od českého drážního úřadu… tudíž předpokládám , že bez znalosti češtiny zkoušky nesloží. A když zkoušky nesloží , nevyjedou…. a když složí tak vyjedou…kde je problém ?
Licence je evropská, takže licence vydaná bulharským drážním úřadem je platná ve všech členských státech EU, tedy včetně ČR.
OK. Ten bulharský strojvedoucí nemusí mít žádné zkoušky z českých drážních předpisů ? Je schopen tyto zkoušky udělat , pokud česky nebude umět ? Asi ne , že ?
Musí, jenže předpisy se zkouší i u zvláštní odborné způsobilosti.
Predpokladate blbě. Bude ji vlastnit od bulharské obdoby našeho drazniho úřadu.
Problém je v tom že vaše predpoklady jsou mylné.
Omlouvám se, jsem laik. Když za „Bulhar rozkaz podepíše“ dosadíme „Čech rozkaz podepíše“, tak jsme u těch skoro každodenních průserů z poslední doby?
Vy zase asi nevíte, že strojvedoucí potřebuje licenci co musí složit v češtině? Takže těžko jí bude mít někdo kdo dokáže jen kejvat.
navíc bulhaři neumí ani kejvat! 🙂
Na rozdíl od vás vim že ne. Licence složená v Bulharstine je platná v celé EU.
To si asi pletete s řidičem autobusu. V Bulharsku nemají naši návěstní soustavu ani tu předposovou. Bez pilota u nás rozhodně samostatně jezdit nemůže.
To si pleteš trochu pojmy s dojmy.
V DE taky můžeš jezdit na Český průkaz strojvedoucího.
K tomu však potřebuješ „Zusatzbescheunigung“. Tedy národní „Doložka“ k tvému průkazu, která potvrzuje že jsi složil všechny předepsané zkoušky dané země a která tě tudíž opravňuje k práci strojvedoucího v dané zemi. Tuto doložku samozřejmě vydává POUZE národní drážní úřad.
No a co asi píšu? Že potřebuje českou zkoušku. Bez ní tady může jet jedině s pilotem, který bere odpovědnost (což není případ ježdění pro Arrivu).
Tady nejde o despekt vůči cizincům, ale prostě u některých profesí je problém jazyková komunikace a ta je u strojvedoucích docela důležitá. Prostě jestli chce Arriva nasadit nasadit od nového GVD tj. od 15.12.2019 lidi jejich rodný jazyk není čeština a myslí si, že je to v pohodě tak to dle mě v pohodě není. Prostě mnoho lidí se za 3/4 roku opravdu perfektně nenaučí ovládat cizí jazyk. Ano ten dopravce možná bude mít vše podle předpisu, ale ten strojvedoucí těm předpisům na 100% rozumět nebude. Doufám, že tedy ošetří český stát, aby drážní zkoušky na strojvedoucího proběhly na stejné… Číst vice »
Jestli bylo cílem Arrivy oním „bulharským“ inzerátem rozpičouřit stojaté vody v modrých lagunách, tak se jí to povedlo náramně. Vincour s Poláčkem už určitě něco národovecky nenávistného smolí do Nářků, jistota „Arriva přileze s prosíkem“ teda není úplně jistá a že se dráha kojná postará o všechny strojvedoucí z Rumburka a Rakovníka, na to bych taky moc nesázel…
Při aplikaci týhle třeskutý logiky se celá letecká doprava čirou science fiction.
No nebude to tím, že v letecké dopravě se pro obecnou komunikaci používá angličtina ?
Tak je skvělé, jak přesně víte, že se Bulhar nemůže naučit česky a nedejbože dokonce číst v latince. Ještěže to nevědí třeba čeští fírové, co jezdí v Německu, že mohutně snížili bezpečnost na síti DB, protože když se Bulhar nemůže naučit česky, tak podle téže logiky se Čech přece nemůže naučit německy.
Už to tu bylo, my, co jezdíme do SRN máme státní zkoušky B1 z Goethe institutu…
Nebude problém spíše v tom, že ten Bulhar by se měl česky naučit za necelý rok?
Slovan by A1 ze slovanského jazyka měl být za půl roku schopný dát…
To je otázka, jaký jim poskytnou kurz. Intenzivní výuka cizího jazyka (i nepříbuzného) může být velmi efektivní.
Jak? Nijak. Par slov tak nejak jo.
Koho to zajímá? Podepise se na kolonku podpis a jede. Tak nějak podle citu.
A jak by měl asi ten predpisovy hrdiny vypravci zabránit aby ten Bulhar odjel? Bude se s nim prát nebo mu trhat klíčky ze zapalování?
Uvědomuje si, že váš přezíravý pohle na „Bulhara“ platí úplně stejně vůči vám na západ od Aše u stejně smýšlejicích jednodušších jedinců? Že vy si to neumíte představit neznamená, že nejsou lidi co jsou schopní se jazyk naučit. Aby mohl složit zkoušky u DI v první řadě.
Welcome to reality. Ano, na západě o nás tak smysleji. Jako my tady na Ukrajince.
Jistě jsou v Bulharsku i schopní a šikovní lidé co se bez problémů naučí cizí jazyk a zvladnou cizí predpisy a zároveň budou technicky zdatní.
Jenže takoví lidé nebudou řídit vlaky, ale nacházejí se na univerzitách, ve vyzkumu a vyvoji apod. Ale ne v depu.
Lidé mají různé cíle. Jistě jsou i tací kterým může přijít zajímavé jezdit v jiné zemi s vlakem. Já se také jazyky učím s jinými cíli než být výzkumníkem nebo já nevím čím.
„jak ten strojvedoucí bude perfektně rozumět rozkazu V a Pv atd“
Bude muset mít úroveň B1 z českého jazyka dle společného evropského bezpečnostního rámce. Stejně jako Čech strojvůdce v Německu, Rakousku. Nic co by už dávno nebylo (v Německu jezdí Poláci, Češi i Rumuni), to jen zase zaprdění Čecháčci právě objevují Ameriku.
To je bohužel jen teorie. Praxe bývá pohříchu jiná, což se ukazuje např. ve zdravotnictví.
A pro vaše info: Jmenuje se to Společný evropský referenční rámec, vy „bezpečnostní“ chytrolíne.
A člověk asi není po tom co jednou skončí se školou naučit se jazyk, že? Pokud získá jazykový certifikát, tak v tom nebude zase takový problém, možná jen může být problém s „pořádností“.
Myslím, že cestující si u výměně rychlíkových spojů nepomůže vůbec ale vůbec v ničem.
Pomůže si například levnějším jízdným.
Levnějším jízdným? Můžete uvést konkrétní příklady, jak dojde ke zlevnění jízdného?
Tak například Praha – Trenčín: Arriva 350 Kč a ČD již od 608 Kč, minimálně skoro dvojnásobek, ale spíš více.
Úplně blbý příklad..
No jo nehodí se do modrého světa, tak to je blbý příklad. 🙂
No úplně blbý. Protože srovnávat linku kde je konkurence s linkou, kde záměrně konkurence nebude přesvědčí vaši peněženku o opaku.
jan: Čekal byste snad od Trondy něco jiného?
To nebude o blbém příkladu :-))
Koukám do e-shopu ČD a vidím, že Praha – Trenčín začíná na částce 236Kč.
Dnes tam žádný vlak za tu vaši cenu nebyl, je mi líto, nemluvíte pravdu.
Kdo říkal, že se bavíme o dnešku? Když si jízdenku koupíte u ČD pár dní předem, a jako že to pro naprostou většinu cestujících na podobné relaci není problém, tak není problém jet za daleko nižší cenu, než u Arrivy.
Mě spíš zajímalo, jak dojde ke zlevnění daleko běžnějších každodenních relací.
Tak jo: Benešov-Praha Hl.n. – Arriva stála 50 CZK, ČD stojí 80 CZK, s IN25 60 CZK…
Ano, máte pravdu, zde byla skutečně Arriva levnější. Ovšem pouze pro nahodilé cesty. Pro každodenní cestující nebo pro vlastníky pražské lítačky tomu tak ovšem nebylo.
Uznávání PID do Benešova se ovšem ČD zuby nehty bránily…
A co traťové jízdenky ČD pro každodenní dojíždění? Umí alternativní dopravci alespoň cenově srovnatelnou nabídku?
Ano umí. U Arrivy aktuálně platí na ML tarif PID a na dálkové lince do Trenčína traťové lístky nenabízí, stejně jako ČD nenabízí traťové lístky u IC do Ostravy. Např. GW samozřejmě vlastní traťové lístky má, týdenní lístek na 50 km u GW stojí 510 Kč a u ČD týdenní lístek 648 Kč. Srovnatelnou cenovou nabídku neumí nabídnout ČD, když jsou o 27 procent dražší.
U ČD za 50km vzdálenost ročně utratíte 14978Kč (4x čtvrtletní IN50 + roční aplikace IN50). U GW 17760Kč (4x čtvrtletní).
Nemluvíte pravdu, údaje v ceníku traťových jízdenek ČD jsou zcela jiné a GW nabízí roční jízdné, není u nich tedy důvod kupovat 4*čtvrtletní.
A v případě ročního cestování si u dojíždění 50 km, musí u ČD cestující koupit 4 čtvrtletní lístky za 5 994 Kč – celkem 23 976 Kč a u GW jednu roční za 13 380 Kč. ČD jsou na rok dražší o skoro 80% a jako bonus si cestující třikrát navíc vystojí frontu u okénka.
Také nemluvíte pravdu, jednou čtvrtletní jízdenkou se zaplatí aplikace IN50, takže částka 23 976Kč je úplně mimo.
Příště prosím uveďte pravdivý příklad a pokud možno běžně používaný.
Já například jeden uvedu. V současné době stojí roční dojíždění člověka pracujícího v Pardubicích a bydlícího v Ústí nad Orlicí u ČD 14978Kč. Pokud by příští rok chtěl využívat i služeb LE, tak pravděpodobně zaplatí za rok 22680Kč. Takových příkladů se dá najít více.
no když chce něco navíc tak to holt není zadarmo
No to si řekneme až po nějakých letech provozu.. Jú?
No nevím proč mám ty mínusy.. V „soutěži“ na nejmenší dotaci a největši loucost a v schválně monopolním modelu jaksi levnější jízdné je jaksi nesmysl. Naopak dopravce potřebuje vybrat co nejvíc.
Hmm v Bulharksu.. to je docela hum..
Docela slušná křeč, od prosince začínají, potřebují 350 lidí, 20 jich mají, 60 je ve výběru a je březen. Jejich jsou ojeté šroty z germánských kopřiv. Rozdíl mezi současnými šroty na trati do Tanvaldu nebude žádný. Uvedená společnost zde provozuje autobusy. Ojeté ušmudlané šroty a ušmudlaní řidiči, kteří chrápou někde na ubytovně. Kdy konečně pochopíme, že tlakem výhradně na nízkou cenu nikdy nedostaneme kvalitnější služby!
V podstatě máte pravdu. Arriva nabídla stejně staré soupravy jako ČD, tak proč by stát měl platit víc, když může ušetřit? Navíc ty zprávy o tom, jak Arriva nesežene strojvedoucí, to je fakt úsměvné. Už se těším na to, až stávající strojvedoucí zjistí, co jim za atraktivní práci od prosince nabídne jejich zaměstnavatel, tak jak se k Arrivě pohrnou. Ostatně když se spouštěly šumavské linky, byla diskuse plná obdobných příspěvků. No a jezdí se a diskuse záhadně zmlkly.
Je trošku rozdíl nabízet práci v nějaké díře na Šumavě a je rozdíl nabízet práci v okolí Prahy. 35tisíc hrubého je práce nekvalifikovaného negramota.
Právě jste definoval většinu českých učitelů, neboť ti berou zhruba tolik po celé republice (myšleno po tom aktuálním přidání).
Máte pravdu, na Šumavě vše funguje od začátku jak má. Proto lidé co léta jezdili vlakem po 3 dnech fungování vlaků GWTR začali, díky spolehlivosti veřejné dopravy shánět auto (znám několik takových, co najednou potřebovali druhé auto do rodiny). Šumava byla naopak byla obrovský krach. To že se situace normalizovala, je sice pěkné. Turisté jezdí, ale pravidelní cestující, co nejsou skalní příznivci jako já ve velkých počtech utekli do aut. Ne kvůli tomu, že by jim záleželo na barvě motoráku, ale kvůli tomu, že se ze začátku na ten vlak nedalo spolehnout (situace už je dnes jiná, ale lidé už… Číst vice »
Ale třeba za 15 let se tam vyhraje jiný sokromý dopravce. České dráhy už asi ne, protože vybavení po 15 letech jaksi už nebude. Navíc hromada vybavení jako kanceláří, odbavovací systémy a spol se pravděpodobně zlikvidovaly a vyházely. Takže levně vyhodíš draze koupíš.
Jasně. Tři dny to jede podle plotu a lidi utečou a už se nikdy nevrátěj. Tak určitě. Navíc, předtím to tam jistě vždy jezdilo na minutu, že?
Já tedy nevím, párkrát jsem s tím letos jel a jeli tím vždy jak lyžaři, tak místní, a to v počtu, jaký pamatuju z minulosti.
Jsem odtamtud. Místních ve vlacích opravdu dost vymizelo.
Místních ve vlacích vymizelo všude po jižních Čechách. Ty samé problémy co tu jsou popisovány trápí lidi i na tratích provozovaných ČD. Ono když má ranní osobák do ČB 2-3x týdně zpoždění 20 minut tak lidi taky zjistí, že už nemá cenu to na to nádraží chodit zkoušet s jedou tím autem rovnou.
O kvalitní přípravě jízdních řádů od Jikordu nemluvě.
Kvalita jízdních řádů klesla právě se soukromníkem, kdy se oběhy upravovaly pro menší počet vozidel/obsluhy, použitelných dojezdových časů ráno do Krumlova a Budějovic ubylo tak o polovinu.
Ze Zlivi do Budějovic jezdí taky soukromník?
Kolik lidí asi uteklo do aut 10./11.března tohoto roku, když vichr Eberhard komplikoval dopravu na železnicích?
Jsem přesvědčen, že za odliv cestujících může i nedodržování ochranného pásma dráhy, neboť při každém větším větru padají stromy na tratě.
Jenže tam je jeden dost podstatný vliv – opravovaný koridor..
„Nikdy jsem si nemyslel, že budu vzpomínat na „zlaté České Dráhy“!“
Pohádka z federantské nástěnky, že? Nejste pan DHaK z K-reportu?
Bravo. Takže pokud si veřejně nekopnete do ČD, jste automaticky federant, režijkář, odborář, nebo modrogum!
Ale to jsou kecy, že někdo ušetří.. Je to úplný nesmysl. Šumavské linky. Zajedu se tam kouknout někdy. Těch článků o problémech bylo dost. Nehoda. Plus samo o sobě jejich kafon 65 osob + možná 81x na 2,5 hodinovou cestu místo 842 jsou pro mě dostačující pro představu zlepšení. + jejich lístky.
A teď fakta: smlouva na 3 roky, mladší vozidla, nabírají od března.
Asi se dá vcelku logicky očekávat, že kolem prosince přijde dost lidí od ČD..
Tak proč tedy ti Bulhaři? Když je od ČD směrem k Arrivě takový nával.
1350€ 😀 není nad to, se od srdce zasmát hned po ránu
Tak jako se každé ráno směje Němec vaší mzdě?
Na německém trhu německá mzda, na českém česká. Tohle je ovšem bulharská na českém.
Víte v čem je problém, Že se nesmyslně srovnávají platy v daných měnách. On se musí počítat průměrný příjem a navíc v čistém a porovnat, kolik tam pak měsíčně ten občan utratí. Pak zjistíte 1) že to je zhruba na stejné úrovni a že si tam ti lidé zas tak dobře nežijí
2) Zjistíte, že pak skutečná hodnota eura je kolem 6 – 7 Kč a jen díky tomu podivnému přepočtu se to vyplatí jen tak, že tam pracujete a vyděláváte a tady utrácíte a žijete. Jinak je to prostě demagogie
Jestli je to základní plat srojvedoucího tak to v případě vynásobení aktuálním kurzem brutto není zase až tak málo… Ale jak bylo řečeno níže, jste na českém trhu a tak je to česká mzda. Já si také mohu stěžovat že člověk v Německu má na stejné pozici – a v té samé firmě – podstatně vyšší plat. Ale bude mi to platné jak mrtvému zimník.
Zoufalci.To bude max.chvilkove dobrodružství.
Jj. Nevyjedou, do švestek nevydrží… kolikrát už to tu bylo?
Ahoj, ve Zl.kraji se máme nač těšit 😁
Ahoj,byl bych bez obav.V takovém rozsahu nevyjedou 😁
… tak jestli se v PARSu předvedou při rekonstrukci jako u vozů Bdmpz a Bhmpz pro ČD , tak si ARRIVA užije …
To by byl výborný nápad a dalo by se to i dotovat z fondů EU. Třeba to udělají.
Stěžujeme si na hroznou kvalitu ČD. Je toto opravdu výhra, když přivezou 30-40 let starý motoráky, a do toho hromadu levné pracovní síly, která ani neumí pořádně česky (a pokud by uměla, Toť bych se divil, že by nešly spíš do Německa..).. Opravdu je to výhodné, jak se nám snaží všichni dosvědčit? Sítovost se zničí, která bude nahrazena předraženým cosi, co stejnak ani nebude fungovat, jak momentálně vytlacovana altermativa (aneb známe náš stát). Místo aby se Čech pořádně zaplatil, tak se přiveze Bulhar, který je ještě levnější. A že je levnější? Pro koho je to levnější???..
Co takhle kdyby se Čech naučil psát česky? Máte tam chyb jak od Bulhara.
No já nevím kolikrát jste jel s těmi starými šroty, ale cenovku pro „dospělého platícího“ zákazníka Arriva umí určitě lépe než ČD, které mimo koridor Praha – Ostrava tento ohrožený zákaznický druh dovedou pěkně vycucat….
No jo, ale ČD se lépe starají o ty neplatící cestující z vlastních řad. A pak že jim jde o zákazníky.
Opakuji, je to na 3 roky. Co byste chtěl?
Máte tam drobný logický nedostatek: kdyby ta hromada levné pracovní síly uměla dobře česky, tak by jistě nevyrazila do Německa. Tam se příliš česky nemluví, nicht wahr?
Zajímalo by mě, jaké náležitosti budou muset splnit takovýto zájemci z Bulharska. Např. já když chci jezdit do Rakous, musím mít jazykovou úroveň B1 (státnice a certifikát) a komplet rakouský předpisy. Sem tedy zvědavý, jak se povede sehnat arrive do začátku GVD takové množství fírů(a nejen jí) a jak se k tomu postaví DÚ.
Jednoduše, budou muset složit zkoušku z Českého jazyka, neprospěl? Smůla. A to samé předpisy, pokud budou mít licenci, tak půjdou jen na ZOZ, pokud ani licenci, tak obojí.
Tak jestli budou zkoušky podmazané, jako u ukrajinských lékařů, kteří mají školy, jako naše zdrávka, tak potěš koště. A že to tak nějak v tom českém smrádku bude.
Podmazaná zkouška jim sice zkoušku z jazyka, případně licenci zajistit může, ale pak to selže v reálném provozu až mu výpravčí nebude rozumět a vlak prostě nepojede, nebo se neodehraje posun, aby byla souprava přistavena k peronu.
No a nebo to taky může skončit velkým průserem…..
Toho bych se zas nebál, že by si vzal výpravčí něco na triko, když nebude rozumět fírovi.
Na tu legraci se těším i já. Hřeší se tady na jednu věc, jsou tu agentury se strojvedoucima a prachy hýbou světem, tak že asi vše budou placat agenturne.
Úplně normálně. V prosinci to zabalí u ČD (ne jako Olda níže v dubnu) a přejdou k Arrivě
V současné době je globální nedostatek strojvedoucích, tak proč by ČD propouštěly strojvedoucí v Praze, kde pro ně nebude mít problém najít další uplatnění?
Oni žijí všichni strojvedoucí jenom v Praze? Pokud vím, tak se tady brečelo, že dané rychlíky nepojedou do bohem zapomenutých regionů. Nakonec pojedou. Tam asi bude poptávka po práci jiná..
Poptávka po práci možná ano, ale ČD mají nedostatek provozních zaměstnanců v celé ČR, tak proč by propouštěly strojvedoucí, které si vychovaly? Ostatně i takové jsou zákulisní informace od dotčených zaměstnanců ČD, že je s nimi nadále počítáno. Navíc nabídka mzdy u Arrivy je v průměru o poznání nižší, než mají v současné době u ČD. I o tom vypovídá tento článek, jak se snaží Arriva získat zaměstnance ve východní Evropě.
Mě v dubnu končí smlouva.
Mě 30.4 končí smlouva u zaměstnavatele a to uz tady ani nezmiňuji že mě Arriva půl roku tahá za nos a skautek utek…
Očividně člověk ani nemusí být Bulhar, aby neuměl česky.
jo jasne, hlavne kvuli tomu platu se tam vsichni pohrnou 🙂
Klidně ať si hledají i Tatary a Mongoli. Se mnou si Arriva hezký vytrela zadek. Končím u svého zaměstnavatele 30.4 a včera jsem se dověděl, že jestli chci k Arrive, tak ať si nastoupim v prosinci. Do té doby si mám dělat brigády. Tak hlavně opatrně případní zájemci o práci strojvedoucího, ať nedopadnete tak, jako já. Ještě že tady jsou i jiní a slušní dopraví. Držím jim palce hlavně ve Zlínském kraji a k bláhové naivitě, jak k nim budou s úsměvem na rtech utíkat firove od ČD.
Chyba mezi tužkou a židli..
Očividně člověk ani nemusí být Bulhar, aby neuměl česky.
1. Zopakujte si, prosím, český pravopis.
2. Vy máte ve smlouvě konkurenční doložku? Nevím, jestli jste strojvedoucí nebo jiná profese, ale tyto doložky se dávají do pracovních smluv obvykle manažerům nebo vysoce odborným specialistům. Na „normálních“ pozicích to není obvyklé. A navíc mi není jasné, jak by se stávající zaměstanavatel mohl dozvědět kam nastupujete.
Tohle je uz neni normalni!
Budeš se divit, ale v naší banánové republice nic není nemožné.
Tak je, nebo není??! 😁
Dalši klumpy do čech. Misto toho aby trosku šly s dobou a přivezli minimalne desira od siemensu nebo lint2,!!!.
Jednoteky řady 628 jsou nevzhledné krabice.Desir už v německu musí být k mání?
Na tři roky je to adekvátní.
Nejstarší Desira z roku 1999 již mají za sebou cca 19 let provozu. Tak proč by mohla jezdit u nás?
Desira chcete? Kdyby ČD měly nějakou dceřinku v Albánii, tak co myslíte, že by tam poslaly, žabotlamy (nebo nanejvýš tornáda) nebo nové pantery?
(kdyby tam teda teoreticky byla elektrifikace a „Příjezda, a ČD company“, by tam vyhrála nějaký příměstský elektrický balíček).
Proberte se.
Proč ne ojetá Desira? Ta nejstarší.
Jako že by si Němci v Německu jezdili se 628 a nám sem poslali „ojetá Desira“?
Ne 628 na Balkán, nám ojetá Desira, sobě nové vlaky.
Poslaly by tam to, co se zavazaly poslat ve smlouve. Kdyz to nekdo chce za co nejmensi penize a jen na 3 roky, tak si moc poroucet samozrejme nemuze.