Arriva ve Zlínském kraji zavádí příplatek za nákup jízdenky ve vlaku

Jednotka 628 Arriva vlaky ve VsetíněJednotka 628 Arriva vlaky ve Vsetíně

Arriva s příchodem března upraví odbavení cestujících ve Zlínském kraji, kde provozuje regionální vlaky v závazku kraje. Novinkou je zavedení

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Nechápu, proč jste tady všichni zase nespokojeni! Arriva se s ČD vůbec nedá srovnávat, myslím tím kvalitou vlaků!! ČD nás nechali jezdit ve špinavých odporných vlacích starých cca 40 let, toto tady nikdo nevzpomene.. Konkrétně mám na mysli trať St. Město-Bylnice a St. Město-Luhačovice. Ty kače, co tu jezdívaly… radši nevzpominat.. No a k tématu prostě když si nestihneš koupit jízdenku holt si připlatíš, tak to bylo a bude vždycky! Zamyslete se nad tím, co řešíte – pitomých 40kč:D

David

Zatímco jednotky 845 z roku 1986 jsou skoro jako nové.

Jan Sova

V údolí Velké Karlovice – Karolinka- Huslenky a dál směr Vsetín je poměrně hojně provozovaná turistika, hlavně v létě. Důvod, proč si lidé nekupují jízdenky na nádraží je pochopitelně ten, že doběhnou na poslední chvíli. Na těch 40 Kč/hlavu si tam Arriva přijde poměrně snadno.

Krutas

A ve VM je pokladna Arrivy od kdy nebo kde se tam da koupit jízdenka?

Radúz Dostal

Na pokladně ČD dle Tarifu Zlínského kraje.

Roman

Na Arrivu u konkurence? Nevim proc bych si sel kupovat listek na Arrivu k CD. Proc bych tim mel zdrzovat zamestnance jine firmy…. Jestli ve VM nemaji svou pokladnu tak by nemeli chtit lidi postihovat…
Ale nevim jestli tam pokladna je ci neni. Nikdy jsem ji tam nevidel ale pravda, nikdy jsem ji taky nehledal.

Roman

Autobus od Strelne (vlakovy pripoj na vlak jedouci z Horniho Lidce v 6:22 neni) prijizdi asi dost na cas. Soudim podle toho ze se lide od autobusu dovali na nadrazi chvili pred odjezdem. Pak vznika fronta. Me se taky stalo ze jsem prisel na nadrazi 5 min pred odjezdem a nestihl jsem kvuli velkemu poctu lidi koupit jizdenku. To pak budou platit prirazku nebo bude platit i listek z autobusu? K zavedeni dochazi,podle me, z duvodu ze si lidé cilene nekupovali jizdenku, pac pruvodci ve vlacich casto nebyl nebo byl ale vlak neprosel…. Tak pro zajimavost. Jedu prave vyse popisovanym… Číst vice »

Leinad

Proč se tak řeší přestup s jízdenkou jiného dopravce?
Buď mám přestupní IDS nebo sem jiným dopravcem přijel na režijku.

Martin Kováč

A např. z Prahy do Velkých Karlovic Danečku pojedeš na kterou přestupní IDS? Na PID?

režista ČD

A kdybych přijel na „režijku“, tak jaký je to rozdíl od jakéhokoli jiného „cestujícího, který přestupuje z vlaku jiného dopravce a pro předchozí úsek cesty se prokáže jízdenkou podle tarifu předchozího dopravce“?

David

Stále mi nikdo ze zaměstnanců Arrivy nevysvětlil, proč má být cestující z města postrestán za to, že si nestihl koupit lístek u pokladny.

Pepavl

Dobrý den, přečtěte si smluvní přepravní podmínky které vydal zlinský kraj, tím se musí dopravce Arriva vlaky řídit, to že zavádí přirážky až teď byla jeho vůle, kdy ne vše fungovalo jak má, všechny tržby jdou kraji, proto chce aby se tyto přirážky vybíraly, protože jde o část výdělku pro kraj. Přeji hezky den

David

To ale nevysvětluje, proč Arriva neudělá všechno proto, aby žádné přirážky nemusela vybírat – tím mám na mysli např. prodejní automat na nádraží nebo ve vlaku.

dada

Proč se ptáte Arrivy a ne objednatele služeb?

David

Protože přirážku od cestujících vybírá Arriva, ne kraj. Arriva nemá povinnost prirážku vybírat. Múže a využívá toho.

Robin

Dochází někomu, že vše zůstává na této trase při starém?? Stejný postup měly ČD…

David

Ano, došlo k výměně státního dopravce za jiného státního dopravce.

Robin

Mám na mysli, že ČD dávaly také přirážku 40 Kč za to, když jste si nekoupili lístek ve stanici, kde je otevřená pokladna…

David

Ano, jsem přesvědčený, že Leo ani RJ by žádnou přirážku nevybíral. Tohle si může dovolit jen takový moloch jako Arriva.

Axel

Dobrý den, dotaz na redakci

bylo by možné se zeptat Arrivy na přesný čas před odjezdem, kdy Arriva zastavuje prodej jízdenek na svém eshopu? Je to 5 minut před pravidelným odjezdem? nebo míň.

Díky

Džaro

Pokud vím, je to cca 30 minut, což mi přijde velmi nepraktické.

Petr

Ten jejich eshop je pěkně na prd, nejde tam koupit jízdenku na kolo. (Pokud teda je nutné za kolo vysolit stejné peníze jak za dospělého, tak oproti dřívějšímu TR10 vyjde to výhodné krajské jízdné výrazně dráž)

Mirvald

A když by jel někdo do Vsetína na režijku? Stačí ona. Takoví lidébasi ještě jsou…

Jiří G

Tahle situace by mě taky zajímala, jízdenku si zatím kupuji ve vlaku.

Asd

Škoda že si nevzali příklad z Lucemburska. Tam takové věci lidé nemusí řešit. Prostě sednou a jedou.

Jarek

Lepší recept na pokles kvality a zasekání vlaků pochybnými existencemi těžko najdete…

pozorovatel

A co třeba zkusit se zamyslet nad tím, proč to jinde jde, a tlačit na „kompetentní osoby“ (v politice i ve státní správě), aby zajistily (jak je ostatně fakticky jejich povinností jakožto „dodavatelů služeb“ dobře placených z daní nás všech), že ty vaše „pochybné existence“ (od nichž stejně ani teď většinou nikdo žádné jízdné vybrat nedokáže) nebudou obyčejné lidi ve vlacích otravovat? Proč mají obyčejní lidé trpět tím, že ti, kdo jsou za to dobře placeni, žádnou nápravu nezjednávají? Nebo takové zamyšlení a následné adekvátní „zafungování“ přesahuje rámec vašich duševních schopností? Pak se zkuste vyjet podívat do některé ze zemí,… Číst vice »

Eduard

Proč pokles kvality? Jako, že pak vlaky bude jezdt více lidí? Že spousta lidí dá přednost vlakům před auty? A co se týče pochybných existencí. Od čeho máme policii? Doufám, že jsem Vás nezahltil otázkami.

David

Tímto se Arriva vrací do doby ČSD. K úplné dokonalosti by mohli zavést rychlíkový příplatek a vstupenku na nástupiště.

Jarek

Tak to žijete v nějaké paralelní realitě, písné se u nás cekem normálně platí…

Pečlivý pozorovatel

Jarku nemůžete posuzovat podle situace u nás. Oni tam asi mají celkové mnohem vyspělejší společnost než je u nás.

Jarek

Jasný, my jsme tady neandrtálci, kouknem se do Rakouska, ju? Jestli neumíte rakousky, tak tam píšou, že v dálkovce je písné tři eura, v regionálce je vyhlášen samoobslužný způsob odbavování a bez lístku je to asi rovnou pokuta, písné ani nezmiňují a lístek vydávají jen „výjímečně“ ze zastávek bez automatu. Ticketkauf bei unserem Zugteam Sie hatten vor Ihrer Reise keine Zeit, um sich um Ihr Zugticket zu kümmern? In Fernverkehrszügen können Sie dieses auch direkt bei dem/der Zugbegleiter/in erwerben. Achtung: Für den Ticketkauf im Zug fällt zusätzlich eine Servicegebühr von € 3,- an. Für Selbstbedienungsstrecken im Nahverkehr müssen Sie Ihr… Číst vice »

Pečlivý pozorovatel

Já reagoval na tvůj příspěvek o jízdném zdarma 😀

p.ondrash

Rakousky neumíme.. 😀

pozorovatel

Váš problém – domluvit se tam opravdu jednoznačně „klasickou“ němčinou vyžaduje někdy snahu obou stran.

Honza

„Přirážka se nebude týkat (…) návazného odbavení cestujícího, který přestupuje z vlaku jiného dopravce a pro předchozí úsek cesty se prokáže jízdenkou podle tarifu předchozího dopravce.“

To jsem zvědavý, jestli jim bude stačit In-karta s lístkem koupeným online. Něco mi říká, že asi ne…

Jiří Kocurek

Koupím si lístek on-line na vlak z A do B. Ten jede nějaký čas. Co mí brání koupit si lístek on-line z B do C, zatímco jedu z A do B? Vybitá baterka. Jo, to je validní důvod, ale není to problém dopravce mezi B a C.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Průvodčí Arrivy minimálně na S49 přečtou jízdenky ČD na IN kartě (pravda, testováno jen s dlouhodobýma jízdenkama, který jsou nahraný na IN kartě).

Na S49 musí uznávat jízednky ČD, takže tam by měli mít i možnost číst všechny síťovky a jízdenky pro daný traťový úsek. (Což nevím, jestli jde vyfiltrovat, takže možná opravdu jejich POPka funguje jako běžná POPka ČD.)

Jaroslav

Jejich POPka je od ČD.

dopravák

Nemyslím, že by „POPka“ dopravce „ARRIVA vlaky“ byla přímo „od ČD“, ale prakticky je stejná – jen aktualizace SW si samozřejmě musí jakýkoli dopravce u dodavatelské firmy zajišťovat sám zvlášť (a draze to té firmě platit) = to mu ČD nezajistí.

Míra

Milý Honzo, pokuď si někdo koupí jízdenku on-line na In-kartu tak tím pádem mu ještě příde do e-mailu jízdenka.
Nevím zda-li je to u Vás jinak jízdenka mi vždy příde do e-mailu. Nebo se to dá minimálně nastavit.

Tomáš Pastrňák

No zřejmě když mají úplně stejný software v popkach jako ČD tak to načíst půjde

Jarek

Nepůjde, back-end ČD Arriva využívat nebude. A z toho back-endu chodí informace o jízdenkách…

režista ČD

Ten SW není úplně stejný – ČD mají některé sekce nepřístupné pro jiné dopravce: „cizí“ dopravci nemají například přístup do databáze „režijek ČD“, takže při poruchách čtení „In-karty“ z té databáze nedokáží zjistit, zda na „In-kartě“ je aplikace „Zaměstnanecká průkazka“ skutečně nahrána a je platná: z „POPky“ s nahraným SW dopravce ČD to zjistit lze.

Bivoj

Nejen e-ticket na kartě, ale co třeba IN100 nebo IN Bussiness na kartě? Nebo traťová jízdenka na kartě? A co třeba i ta ( mnohými proklínaná) režijka, tedy zaměstnanecké jízdné?

nowas

E-ticket na kartě není. Ten zbytek jo, takže to arriva přečte.

David

Příplatek je v dnešní době úplně mimo. Chápu to, když průvodčí vypisoval jízdenku na papír nebo lovil v brašně lepenkové jízdenky a trvalo to pět minut, ale dneska, kdy má online pokladnu, udělá ťuk ťuk a vyjede lístek? Copak se jinde platí 40 Kč za vystavení účtenky?

Haha

Zkuste to stihnout, když vám do vlaku nastoupí 150 lidí třeba v Plzni hl. n. do Rokycan. I ve dvou to znamená 75 lidí na 10 minut, to máte 7.5 lidí na minutu, to máte 8 sekund na odbavení jednoho. Bez přesouvání. Proto.

David

Chudák řidič autobusu to musí stihnout sám a žádné pokuty za odbavení nedává. Pokud chce Arriva motivovat cestující, aby si koupili lístek předem, mají dát u kasy slevu.

Jiří Kocurek

A proto se v MHD tohle řeší předlaptním tarifem a revizorem. Krom toho bývá lístek u řidiče o něco dražší.
Dokonce se to již mnoho let řeší u linkového autobusu jinak. Máte předplatní z-do na 20 jízd. Šofér jenom štempluje. To bylo před cca 30 roky v impériu Z.

Jarek

Řidič autobusu má výrazně komfortnější pracoviště – má lepší pokladnu se šuplíkem, sedí u toho a ještě je snaha mu pomáhat různými elektronickými pokladnami, které eliminují výdej drobných…

Bivoj

A taky občas nabere pěkný zpoždění, než všechny odbaví, zejména o víkendu, když mu na zastávce stojí hafo turistů. K vidění třeba na Slapech v Třebenicích, když se vydaří sobota.

Honza Fátor

Však dává. 40 korun 😁

pozorovatel

Chudák není řidič autobusu (ten z toho asi má i nějaký „rabat“), ale ti cestující, kteří musejí akceptovat zpoždění vzniklé zdržením odjezdu kvůli dlouhému odbavovaní mnoha cestujících !!!

Frantisek

Přičtěte ještě čas na objednávku a placení. Úplně mimo to není, ale lepší by byl nějaký symboličtější poplatek, než hned cena často převyšující cenu vydávaných jízdenek. Kdyby to bylo 5 až 10 korun, řekl bych OK. Zkopírovat ale takto průhledně poměrně nadsazenou cenu od ČD, no…

Jarek

Není to nadsazená cena. Odbavení jednoho cestujícího (ťukání do POPky, vydávání drobných), to všechno vestoje, je velmi zdlouhavá operace a spíš je třeba počítat se 2 minutami na cestujícího.
Třeba na 171 z neobsazených stanic musí být úniky tržeb poměrně velké, průvodčí buď nepřijde, nebo přijde až v Praze (kde stačí tramvajenka).

Jožin

A kde si koupím jízdenku třeba v Praze na hlaváku?

Jarek

Po Mnichovo Hradiště nebo Březnici v mobilu nebo v automatu na lístky na tramvaj. Pro jízdy dál na webu Arrivy (trvá to asi dvě minuty, nemusí se tisknout), v prodejní kanceláři Leo Expresu nebo RegioJetu, nebo na palubě – v Praze se příplatek nevybírá.

Leinad

Proč ne v prodejní kanceláři ČD? Že by modrogumí síťový efekt?

Jarek

To je dotaz na nebožtíka Krtka, proč se rozhodl takhle svinit…
A co mu to bylo platný, stejně vyletěl jako holubička ze skály…

pozorovatel

Pokud potřebuji jet v Čechách vlakem dopravce „“ARRIVA vlaky“ v obvodu působnosti PID, naprosto běžně si mohu koupit jízdenku podle tarifu PID v pokladně ČD – a dokonce i v rychlících platí (pro mě zcela nepochopitelně v rozporu s dosavadními pravidly tarifu nejen PID), že i v rychlících lze „navazovat“ jízdenky na hranici pásma a nemusím mít jízdenku platnou z tarifního bodu, kde ten rychlík podle jízdního řádu zastavuje!

Jiří Kocurek

Mno stačí přečíst článek. V Praze na Hlaváku koupíte lístek ČD na Vsetín a v osobáku Arrivy se tím lístkem prokážete, že jste přestupoval. Vsetín si klidně nahraďte jinou stanicí.

Tomáš Pastrňák

V pokladně Leo expressu nebo RegioJet jelikož mají obě společnosti smlouvu se společností Arriva vlaky

Jožin

Ve vlaku už to totiž nepůjde, nebo půjde s přirážkou, jinak přes web Arrivy si to kupuji ale taky se mi stalo že bylo vyprodáno, takže jsem si koupit nemohl nic, tak snad bude fungovat Leoš nebo RegioJet

F V

Titulek a článek je lež! Příplatek mají už minimálně od 21.1.2020. kdy jsem tak tak stihl jejich vlak ze Vsetína, jízdenku jsem si musel kupovat až ve vlaku … s přirážkou 40 Kč.

F V

V tom případě lže Arriva… Bohužel lístek s přirážkou skončil v koši…

Tomáš Pastrňák

Dobry denp ane Šindeláři nevím jestli jste si to nespletl s linkami R21 ,R22, R26 ,R24
kde začne Arriva uplatňovat přirážky ve stanich Turnov, Železný Brod,Kladno, Práh hl. a to v ceně 25 Kč dle SPPO od 1.3.2020

Jarek

To by ale znamenalo změnit SPP IDOLu…

Erik

Příplatek už byl na trati Uherský Brod Staré Město už počátkem ledna. Arriva jaksi lže.

Jan Kocourek

Tak hlavně že na jejich e-shopu nejde koupit jízdenka před odjezdem vlaku. Ale přirážku si rádi naúčtují hajzlíci.

Jarek

Holt v takových případech musíte ke kase. I u ČD ještě nedávno prodej na webu končil 15 minut před odjezdem a muselo se na kasu…

Martin Chovanec

Nejde? Já to na idosu i arrivě vidím.

Jackub

Já si na webu Arrivy lístky leden kupuji zcela běžně a nikdy jsem nezaznamenal žádný problém. Vždy okamžitě dorazily jak na mail, tak na mobil. A ještě je na webu drobná sleva.

Jan Kocourek

Vážení diskutující píši před odjezdem vlaku. Tím mám na mysli třeba 5 minut a to nekoupíte.

Tomáš Pastrňák

Jde ale nedá se koupit například minutu před odjezdem ale musíte je koupit dříve

F M

Dnes ve vlaku Arrivy z Prahy do Tanvaldu průvodčí nás všechny, co jsme si kupovali jízdenku u něj, upozorňoval na změnu, že od neděle bude přirážka 25 Kč.

režista ČD

Já jsem dnes (sobota) odpoledne dostal ve vlaku od průvodčí jízdenku z Neratovic do Všetat nejen bez jakékoli přirážky, ale i bez jakéhokoli upozornění, že „příště už to tak lacino nepůjde“ – ale je pravda, že to bylo po přestupu ze „šukafónu“ od Kralup nad Vltavou, kterým jsem se ale stejně neoháněl.

Dalibor

no co, dyť hohle je přece standatr i u ČD, jízdenka ve vlaku je taky s přirážkou!

Robil

Co to kecáš za nesmysly ?

dalibor

pokud v Brně si koupím lístek u cviklístka, místo abych ho měl koupenej a „cvaklutej“ na peróně tak je to s přirážkou 40kč. pokud je n atý stanici teda otevřená pokladna.

Jožin

Kdo je cviklístek ty troubo??? Snad průvodčí……….

Olda

Někde lze potkat i oslovení: „Štiplístek“ 🙂

Jiří Kocurek

Někdy se stávalo, že plechová huba vyhlásila asi toto: „Cestující ve vlaku Rxxx si mohou zakoupit lístek bez přirážky.“ To, když byly otevřené jenom 4 přepážky v pátek odpoledne. Fronta až na schody. Je to naštěstí už dávno pryč.

Novotny

Prohlaseni, ktere cestujicim uz ted komplikuje dopravu a jeste to ty lidi nastve, kdyz se jim bude uctovat poplatek. Kdyby radsi resili kvalitu vozidel a uroven personalu. Jeste ze tim vlak nemusim na uzemi Zlinskeho kraje jezdit.

Chytrý za 2

Platí jen tam, kde je otevřena pokladna.

Erik

Vtipný je, že už to dělají od ledna. Pan Nálevka ani neví, co se ve firmě děje.

Jarek

Ovšem stejný poplatek vám naúčtují i ČD, tak nevím, čemu se divíte. Vlakem bohužel jezdí nezanedbatelné množství opravdových socek, které rády tu jednu, dvě desetikoruny ušetří, pokud je průvodčí nestihne odbavit a tohle je aspoň trochu odradí.

Vyjádření ke kvalitě personálu a vozidel ve stylu „nejezdím tím, ale vím, že to stojí za hovno“ je taky lehce bizarní…

Pečlivý pozorovatel

Milý Jarku nikdo netvrdí že u ČD tento příplatek není. Ale stále se říkalo a psalo jak budou soukromníci oproti ČD lepší a oni nejsou a dělají to samé co ČD takže jediným důsledkem liberalizace jak to tak vypadá je rozpad siťovosti a zmatky v jízdenkách. Trochu malé a špatné výsledky naší revoluce na kolejích.

dalibor

3 měsíce tu spoustu lidí tvrdí, že by bylo super, kdyby Arriva fungovala jako ČD předtím. Teď když to nastává, titíž opět remcaj. nějak se v tom přestávám vyznávat.

Petr

Tak Arriva je soukromník asi jako ČD . Navíc je vidět , že tento typ firem funguje na principu parazitujícího parchantismu . Souhlasím jen s poslední větou – mělo to začít před dvaceti lety .

Jarek

Jojo, oni si i pro slovo „konkurence“ museli vymyslet pojem „liberalizace“, aby bylo vidět, že na dráze je to něco ultraextraspeciálního… Zatímco my ostatní žijeme v konkurenčním světě od roku 1990…

Pečlivý pozorovatel

Ono tady totiž o žádnou konkurenci nejde. Konkurence je když si někdo konkuruje to znamená že zákazník si může vybrat. To tady nejde ani náhodou. V regionální dopravě jen došlo k nahrazení jednoho monopolu druhým. Arriva Leo RegioJet i ČD mají na svých tratích monopol. Věřím že tě ta kritika Arrivy asi dost štve ale s tím nic nenaděláš. Je oprávněna.

Jarek

No zákazník je ten, kdo to platí a to je objednatel, tedy kraj. Ten si může vybrat a taky tak činí, což je podstata vašeho problému. Takže konkurence JE. 🙂

A kritika čehokoliv zaměstnanci konkurenta, kterým někdo jde vyvětrat smrádek, ale teplíčko a k tomu jim tam neplatí režijka, pro mě žádnou hodnotu nemá.

Frantisek

A proto velkou část výrobků určitého typu kupujeme od jednoho či dvou nadnárodních molochů (byť pod různými značkami). Původní podoba a smysl drobného soutěžení je leckde dávno pryč, a co máme chtít, nám řekne reklama. 🙂

Jarek

No vidíte, naštěstí konkurence funguje už od dvou výše. 🙂 Někdy dokonce funguje i hrozba potenciálního konkurenta.

Ostatně, kdybyste si přestal otravovat život tou vaší Soylent Green komunistickou perspektivou a radši sledoval dění okolo sebe, tak výsledky konkurence můžete vidět na vlastní oči na trati Praha-Ostrava.

Jarek

No nikdo netvrdil, že soukromníci budou lepší v tom, že nebudou účtovat písné, to jste si teď sám vymyslel.

A nedělají „to samé, co ČD“ – jsou levnější pro objednatele, dovezli do ČR vozidla, která jsou prakticky ve všech případech zlepšením proti původnímu stavu. Základní jízdné je na úrovni IN25 ČD, tj. pro cestující levnější.

A asi si nemyslíte, že vy, pečlivě pozorující zaměstnanec Českých drah, jste tím arbitrem, který má úspěch či neúspěch nástupu soukromníků hodnotit, že ne? 🙂

Laborec425

Jarek: Jste hodně zaslepený člověk. A nechcete vidět, co se v tomhle systému děje.

kix

jo nechtěli lidi mást..příplatek ve vlaku byl snad vždy, takže teď je naučili, že u nich není a prd zavedeme ho..v lbc kraji jim to myslím neumožňuje smlouva s krajem

Jiří 2

Vidíte. A v Jihomoravském kraji to Českým drahám smlouva naopak nařizuje.

Petr

Tak to je fakt Kocourkov. Kdy už konečně ty kraje zruší a bude to v celé ČR jednotné…

Pečlivý pozorovatel

Mám nápad zavedeme zpátky i okresy a bude to i v každém okrese jinak. Když Kocourkov tak poradny ne ?

Frantisek

Okresy bych klidně vrátil a kraje opět zvětšil a trochu sjednotil. Kde bude jaký systém, záleží i na státní dopravní politice – zda o obsluze bude rozhodovat každá jednotlivá obec, anebo zda se v rámci většího celku sejdou a vymyslí něco použitelného společně.

Jiří Kocurek

Tak v tom případku prvorepublikové okresy. Bude jich o dost víc. Když kocourkov, tak mourovatý.

provokatér

„Když kocourkov, tak mourovatý“
Jistě – „nomen omen“: v tom případě v takové situaci budete „jako doma“ …

Jarek

spatne kvuli tomu spite, nebo mate mentalni problem si jizdenku predem opatrit v pokladne, pokud je otevrena?

Frantisek

Je-li na to čas třeba v rámci těsného přestupu a zpoždění (anebo je-li takový případ ošetřen jinak), proč ne.

Tomáš Pastrňák

Přirážka 40 Kč ale nedává Arriva je to tarif Zlínského kraje!!!

Jarek

v libereckem kraji se priplatek nemusi platit ani v obsazene stanici a to u vsech dopravcu (viz spp idol, str 10).

Vít Jůza

Děkuji za pro mě novou a překvapivou informaci … ale bacha, kromě rychlíků Českých drah.

Jarek

Moc nechápu, co tím kraj sleduje, ale vzhledem k motoráčkovému charakteru provozu by mohl být palubní prodej celkem i zvládnutelný…

Tomáš Pastrňák

Dobrý den doporučuji svézt se v dopravní špičce ze Starého Města u Uherského Hradiště do Bojkovic třeba změníte názor

Jarek

Bavíme se o Libereckém kraji.

pozorovatel

Vít Jůza: Ta informace ovšem asi platí jen pro jízdenky dle tarifu IDOL, nikoli pro jízdenky dle tarifu ČD …