Společnost Arriva začne od středy nasazovat na příměstské linky kolem Prahy tucet nových kloubových autobusů od výrobce SOR Libchavy. Vozidla se objeví na linkách 332 z Prahy do Jílového a 339 z Prahy do Týnce nad Sázavou.
Větší autobusy si vyžádal Středočeský kraj. „Pomáhá to efektivně posílit vytížené linky, protože kloubový autobus má kapacitu až o 50 procent vyšší, avšak vícenáklady se u tohoto typu autobusu zvyšují zhruba o 15 až 20 procent,“ uvedl zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Martin Jareš.
Kapacitní autobusy si podle něj žádá nárůst počtu cestujících mezi Prahou a středními Čechami. Delší autobusy také lépe zvládají nárazovou poptávku, zejména u školních nebo rekreačních spojů v letní sezóně. Nová vozidla jsou vybavena klimatizací, vysokými sedadly a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách.
„Příměstské linky od jihu zajišťují obsluhu také pražských Kunratic nebo Krče. Výrazně vyšší kapacitu ocení také obyvatelé Jesenice a dalších rychle se rozrůstajících obcí v těsném okolí Prahy. Čím více lidí z této oblasti pojede do Prahy autobusem a nikoli autem, tím menší budou kolony na Vídeňské ulici,“ doplnil ředitel pražské organizace ROPID Petr Tomčík.
Skupina Arriva v poslední době nakoupila od SOR kloubové autobusy za čtvrt miliardy a postupně je nasazuje do provozu. Po Velikonocích jimi například posílila přetíženou linku 380 z pražského Zličína do Berouna .
neni to tim ze treba je hodina spicky,kazdy ridic jezdi jak chce.priklad z Budejovicke smer neveklov nebo s Jiloveho smer Budejovicka,Ridic kdyz ma odjizdet v 7.30 z Budejovicke,tak teprve najizdi,to stejne je smer s jiloveho.NEMLUVIM TAKE O TOM ZE VETSINA RIDICU ANI NEPOZDRAVI NEBO JSOU AROGANTNI,BYL jsem svedkem jedne udalosti kdyz pani stiskla stop a ridic to ignoroval a pak byl velice neprijemny na tu pani ,nekteri jedou tak jakby vezli pytle s bramborami…mozna to urychli provoz ale taky nemusi.ridice by meli aspon odjedzdet na cas ,ne jezdit podle toho jak im se chce.
Autobusy SOR….. To je přehlídka nevkusu, jak by autobus v roce 2019 neměl vypadat. Vypadá to jak z počátků kopírování různých vozidel v devadesátých letech v Číně. Tohle dnes vidět legendární návrhář dopravních prostředků Diblík, tak se střelí do hlavy!
Aby lidi přestoupili z aut do autobusů, tak by museli autobusy mít menší zpoždění než 20 minut (středy 13:50 z Jesenice). Někdy ve špičkách i 40 minut (teď v pátek 10:00). Zatímco, když jedete z Chodova do Jesenice po D1 a D0, tak to máte za 15 minut + 5 minut z Budějovické metrem.
Jo a pardon, shoda podmětu s přísudkem mi nic moc neříká.
S tím autem budete mít stejné zpoždění, když jedte po stejné silnici 😉
Právě že ne. Když jedete autem, tak jedete po dálnici a Pražském okruhu. Zatímco ulice Vídeňská je pomalá i teď (23:08).
Totéž vyžaduje dopravní obsluha na linkách 3xx v mělnickém směru z Ládví. Ve špičkách z busů téměř nelze vystoupit.
Třeba dneska mělo ČSAD Střední Čechy na lince z Ládví do Štětí tohle Urbino 18:
https://zdopravy.cz/obrazem-csad-stredni-cechy-ma-prvni-autobusy-podle-novych-pravidel-ropidu-19964/
Nevíte někdo, proč Arriva tyto autobusy nasazuje na spoji Praha-Beroun nejen na linku 380 (jak bylo zamýšleno), ale také na přímé autobusy typu C19, které jezdí po dálnici a nejsou součástí integrované dopravy?
A proč ne?
Protože C19, a vlastně i C20, kde jsou také nasazeny kloubáky, tak tyhle linky jsou většinou víc narvaný, jak 380.
Vždyť už to jezdí, ne?
Linku 322 provozuje ČSAD MHD Kladno a jezdí mezi Nádražím Veleslavín – Středokluky – Kladno,Autobusové nádraží. Sice tam kloubový autobus občas jel, ale patrně zde se jedná o linku 332.
Jenom drobná oprava – do Jiloveho jezdí 332 nikoli 322.
Ano, díky, opraveno.