Arriva v Plzeňském kraji odříká desítky spojů denně, čekají ji pokuty
Autobus Iveco Crossway (145 ks). Pramen: Arriva
Plzeňský kraj řeší problémy s novým autobusovým dopravcem Arriva Střední Čechy, který začal v kraji jezdit od poloviny června. V
Tak nějak mě to neudivuje , zažil jsem jaké to je pracovat jako řidič u firmy Arriva a rychle jsem odešel. Je zarážející že všude měla a má tato firma problémy ale přesto pořád dostává lukrativní státní zakázky.
Zmíněná kritika z Doubravky – spoje byly operovány MHD, pod jedněm řády a během posledních dvaceti let se to dostalo z nefunkčního stavu, do stavu funkčního, v době aplikací včetně možnosti plánování trasy přes aplikaci PMDP. Teď autobusy nejezdí, plánovat se nedá přes aplikaci není (linky již nejsou součástí mhd)…a když jedou, tak místo, aby se rovnoměrně pokryly čas, tak jedou hned za sebou a pak další hodiny nic. Situace je o to horší, že v místě problematických linek nejsou chodníky (dvacet let politických slibů) a pokud nejede člověk autem, tak musí buď polem, nebo hezky pěšky po frekventované silnici,… Číst vice »
Jenže to není jen o tom, že spoje nevyjeli, měli masakr zpoždění, ale také o tom, že mám měsíční Plasy – Plzeň a stejně mi to z Plzeňské karty, strhlo peníze z elektronické peněženky za relaci Plzeň – Plasy nebo strojek kartu vůbec nenačte a nejsem sám komu se to stalo. Další hovadinkou je, že ve všední dny začínají/končí linky od Kralovice (Plas) na CAN (Centrální autobusové nádraží) a o víkendu pro změnu na Terminálu Hlavní nádraží.
Byla velká chyba, že se nechalo zničit trať Mladotice-Kralovice. To by páteří mohla být železnice a busy obsluhovat pouze odlehlejší místa.
Za málo peněz, málo muziky. Co čekáte jako??? Dobrý řidič stojí peníze a za minimální mzdou se řidiči nehrnou.
Bihuzel je ti kultura Arrivy. Ridici se tam asi i cilene bouri a nechodi do prace naschval. Nedivil bych se. Arriva urcite neni dobry zamestnavatel. 🙁
Když každý maji ridici autobusi tak maji jezdit každou chvilku za sebou a nemít spozdeni když budou chtít ject lidi domů
Tady jsme na českém webu, tak to prosím respektuj i v psaném projevu. 🙂
Také nechápu, proč se prostě nedomluví se jinými dopravci na dočasném zapůjčení řidičů. Určitě by to stálo méně než pokuty a zájezdoví dopravci by nemuseli posílat lidi na kurzarbait.
Tu neznalost nějak nechápu, mapy.cz znají každou autobusovou zastávku, tak si večer doma podle jř daného spoje vše nachystám do navigace a pak si jí jen zapnu a jedu. Přijedu třeba o pět minut později, ale víc se mi snad stát nemůže
Může to znít jednoduše, ale věřte prosím do úvahy, že navigace dle Vašeho návrhu, nezohledňuje parametry autobusu a rovněž parametry komunikace.
Ty si myslis ze starsi ridic kterej ma tlacitkovej telefon vlastni navigaci? A ze s ni jeste umi? Hahaha
Mne spíš šokuje, že v dnešní době nemají navigaci busy napevno. A trasy upravené pro potřeby autobusu, aby projel.
Oni se řidiči Arrivy snaží seč to jde, jenže pokud sem Arriva stáhla řidiče z jiných krajů aby měla pokrytí linek ovšem nikdo jim nevysvětlil co kde a jak,( Trasy a vše co se jich dotýká), a ti kluci a holky se dozví dnes večer co pojedou zítra. Jou i s navigací ztraceni.😔
„Kudy se jede na Klatovy paní mámo?“ „Takže na minulé křižovatce jsme měli doprava?“
Na Slovensku už arriva jezdí přes 10let a v pohodě, je jasný, že se vyskytnou nějaké problémy, ale kdo je v dnešní době nemá? ČSAD, ČD, vlaky a busy různých firem vám se nikdy nestalo, že jste vypadli z pracovního místa kvůli nemoci a museli místo vás shánět náhradu. A i když to neuměl musel se to nejdřív naučit. Musí se jim dát čas a polepší se. Jsme jen lidi. Vše nejde naučit se přes noc. Arrive držím palce ať se postaví na nohy a ať tu vydrží dlouho.
Nejste náhodou Katka z Povedu nebo IDPK nebo obdobné nadbytečné organizace placené ze státních peněz? Na Slovensku má řidič autobusu u Arrivy cca 600 Euro měsíčně, to moc v pohodě není.
Katko vy máte v rodině Němce? Spíše bych podporoval České firmy než vyvádění peněz do zahraničí. Další firma kde jsme jen otroky Německých majitelů firem v tomto případě Německý stát. To že tady oškubávají naše lidi o peníze a pak tyto finance přesunují na platy zaměstnanců v německu nebo dividendy do Německa. Například Kaufland co ušetří zde na doplňovačích a pokladních nacpe v Německu do platů, aby Německý důchodce nemusel čekat v frontě nebo nedej bože trhat krabici, aby se dostal k zboží. Info mám JPP od ředitele jednoho z marketů v čr, čuměl jsem jak vrána. A nedělám si… Číst vice »
Nevím, jak tento příspěvek souvisí s dopravou, ale tohle opravdu bolí číst. Když jste takový vlastenec, naučte se nejprve česky.
Příspěvek naznačující, že firmy z bohatších zemí využívají levnosti zdejší pracovní síly a zisk převádějí do svých domovských zemí, kde se musejí chovat solidněji, s Arrivou nějakou souvislost mít může. Jazyková kultura v nadnárodních firmách by také mohla odrážet jejich vztah k hostitelským zemím, byť zrovna Arriva, myslím, dává hodně prostoru českým manažerům, kteří jí dávají celkem český styl.
ale lidi, kteří mají problémy pořád by se na to měli radši vykašlat…….
A jak vážně jsou ti řidiči nemocní, je o tom nějaké info? Na FB jsem četl nejednu úvahu nad tím, čeho to asi bude epidemie, když dokázala těsně před přechodem od ČSAD k Arrivě náhle poslat řádově desítky řidičů na neschopenku. 😉
Že by nový tarif Plzeňského kraje 🤣
No co by, epidemie lenosti…
tak to je přesně to, před čím jsem varoval, k čemu je lidem, kteří se kvůli nim nedostanou do práce, že arriva dostane pokutu! arrivu a buslines nám byl čert dlužen!!
Motivace pro dopravce, aby se to neopakovalo.
A není to náhodou také tím, že najednou turnusů jinak, řidič jezdí všude, nikoli jen kolem komína a pod? A pro některē je to docela problém, protože on přece takto jezdit nechce. Bohužel v tomto novå pravidla. A to ještě buďte řádi, že jsou mezi nimi srdcaři, mnohdy již v důchodu, pak by toho nejezdilo daleko více.je to daleko složitější, vstupuje do toho mnoho jiných mnohde podstatných věcí, jako třeba podhodnocenost pråce.
právě ta podhodnocenost práce bude u Arrivy problém, pokud musí z peněz vydřených u nás sanovat matku……
Slogan ,,tuto se povedlo,, bylo evidentně předčasné…
To se dalo čekat. Vzhledem k tomu, že arriva dostala veškerou dopravu v celém kraji najednou, tak bylo jasné, že nějaké komplikace budou. Velké množství řidičů jen změnilo barvu a přešlo k Arriva od ČSAD Plzen.
Věřím, že do podzimu se situace stabilizuje a zpětně bude přechod na Arrivu oproti ČSAD hodnocen většinově kladně.
Problém Arrivy je v tom, že těsně před nástupem náhle větší počet řidičů nečekaně onemocněl. Dočasně nahradit pár lidí by dokázali lidé z kanceláří, kde je povícero držitelů ŘP sk. D. Ale když ze dne na den chybí dvě desítky plánovaných kmenových řidičů, tak se to jen tak zalepit nedá.
Tam je ovšem otázka, co se stalo, že „těsně před nástupem větší počet řidičů nečekaně onemocněl“.
To by samozřejmě nadělalo problémy i za ČSAD, ale Zemek se zřejmě modlil ke správným bohům, že jeho (stejní) řidiči netrpěli na epidemie.
Situace je vážná, protože volby jsou za dveřmi.
Jasneeee 😀 Vy ty volvy fakt dobre precenujete. Naprostou vetsinu volicu nejake busy natoz vlaky absolutne netankuji. Pro pulku naroda jsou krajske volby o vymezeni vuci vlade. Sveho casu proti zdravotnim poplatkum, ted proti estebakovi. Sak uvidite. U vas na komousskem Ustecku asi ne, ale Plzensky nebo Liberecky kraj budou sakra o vymezeni vuci vlade.
Spíš bych řekl, že většina voličů vůbec k volbám nepřijde.
U nás nabízejí D-řidičům 108,- Kč/hod. hrubého. Hypernova za vyskládávání konzerv do regálu dává 118,- Kč/hod. hrubého.
Nějaké další otázky?
A kde se tak děje, smím-li se ptát, když státem nařízená hodinová minimální mzda je v přepočtu 129,70 Kč za výkon?
A kde jste na to přišel vy? Od ledna je minimální mzda něco málo přes 87 korun na hodinu.
Pro řidiče je ale vyšší a je to právě těch 130 Kč.
Minimální mzda závisí na profesi.
Pro řidiče, samozřejmě. Nečekal jsem, že někdo do toho zatáhne minimální mzdu celkově.
Se podívejte na stránky ČSAD Hodonín, je tam 108 Kč.
I pokud je to zastaralá informace a dostanou 130, tak mít za sebou třicet lidí, které mužů zabít….. To každý radši půjde o desetikorunu míň skládat ty konzervy…..
Každý ne. Naštěstí, protože jinak by se u těch konzerv umačkali.
To je nástupní mzda pro lidi v zácviku.
Brutto nebo netto?
Však tam píše hrubého…
Někdo umí cizí termity, jiný je suterén v těch cizích. 🙂
Nejsou řidiči?
Ale provozovatelé zájezdových busů jsou nyní téměř bez práce.
Je problém pro personalisty Arrivy tyto firmy oslovit a požádat je o pomoc?
To jakožo si zájezdoví dopravci pod sebou definitivně podříznou větev tím, že se zbaví řidičů?
A co třeba jim povolit jezdit na DPČ?
Nejde o to, jak to bude smluvně ošetřeno, spíš o to, že ti řidiči by byli smluvně vázáni jezdit na nějakou dobu jinde, takže by zájezdový dopravce nemohl brát zakázky.
Při práci na DPČ by si je mohl kdykoli stáhnout, resp. by pro ně měl práci svou, tak by na ježdění na vedlejšku neměli čas.
Marťas: To se teď ledaskde běžně děje, že jezdí momn. dočasně řidiči na DPČ DPP.
S tím, že se v případě potřeby vrací do své firmy apd.
Je super, jak se tady vyjadřují lidé o věcech, o kterých nemají ani páru…. :-((
Řidiči se u DPČ nikam nevracejí, to jste si asi spletl s dočasným přidělením k jinému zaměstnavateli.
Taky nejsou nikde smluvně vázáni. Jezdí jen to, na čem se dohodnou. Tedy v okamžiku, kdy je jejich hlavní zaměstnavatel potřebuje, neberou kšefty jinde.
Marťas: Přečtěte si vše znovu , co tu napsal např. Robert třeba se vám rozsvítí……
Není ostuda, když něčemu nerozumíte, nikdo nerozumí všemu.
Není ale ani třeba se v takových případech dojmologově vyjadřovat.
Pak je tady často150 příspěvků úplně „oničem“….
Ať zaplatí konečně pořádně řidiče, nechtějí po nich přesčasy a nebudou se házet marod pokaždé když budou unavený a nebo si budou potřebovat udělat něco na baráku, atd.
To je systém padajícího hovna, od toho se odvíjí všechno.
Když se soutěží na nejnižší cenu a zároveň moderní vozidla, tak se nelze divit, že pak nezbyde moc peněz na řidiče.
Čemu se diví, stačilo se zeptat, jak funguje ARRIVA v PID!
Ať si ARRIVA přizná, že si vzala velké sousto a není schopna dostát svým závazkům.Kdyz na to nemám,tak do toho nelezu.Ridicu má málo a kvalita dispečerů asi taky nebude valná.
Nebo ve vlacích, tahle značka je prostě nespolehlivá od hlavy až k patě.
Trefný nick.
To se dalo čekat – víme jak tragické to bylo u vlakových spojů….
Doufejme, že si to během prázdnin „sedne“ a od září to bude v cajku..
Je to opakované velké varování pro objednatele a já pevně věřím, že už Arrivě nebudou přiklepnuty žádné další autobusové ani vlakové linky!
A jak byste to chtěl zajistit?
Problémy byly i letos, dokud tam jezdila ČSAD. Na jejich webu byly informace o nejetých spojích prakticky denně. Teď je to jen víc vidět.
Arrivě chyběli u vlakových spojů strojvedoucí? A co má vlastně společného Arriva Vlaky s Arrivou busy v Plzeňském kraji? Asi totéž co Die Länderbahn CZ s Vogtlandbahn?
jedna firma, jedno vedení = celkový dojem
Pepa z Olomouce je vůl = v Olomouci žijí jen blbci.
to ne, ale pokud uvidíte, že DPmO špatně provozuje MHD v Olomouci (jen příklad), asi nebudete nadšený ze zprávy, že jejich dceřiná společnost začne jezdit ve vašem bydlišti……
dále si uvědomte, že podobné problémy má stejná firma v rámci PID již dlouho, proto se dalo čekat, že v PLK nastane podobný problém
No, a na Moravě „ta stejná firma“ jezdí tak, že o ní není slyšet. Ve východních Čechách v podstatě totéž. Čím to je?
Východočeská Arriva zasahující do středočeské Kutné Hory a Čáslavi předvádí občas taky věci, které si nedá za rámeček. Zejména její nákup mizerných elektrobusů pro MHD v Kutné Hoře.