Arriva testuje na městské lince vlak pro rychlíky a expresy, má o toaletu navíc
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Společnost Arriva vlaky převzala od společnosti Pars nova první motorovou jednotku řady 628 (845.2), která prošla modernizací pro budoucí provoz
Bude ve vlacích (Praha – Rakovník) platit tarif PID?
Tak už jim nějaký dementní kretén stihl tu „dvěstějedničku“ z jednoho boku totálně zasprejovat (asi v noci ze čtvrtku na pátek) …
Nejlepší jsou ty ČD / Najbrt nálepky v interiéru. :DDD
Proč mi interiér tolik připomíná interiér vlaků ČD? Proč jsou ty cedule psány stejným fontem a barvou?…
Protože to dělal stejný dodavatel jako modernizuje vozy ČD. Arrivě je to jedno co tam dají, firma má ve skladu nálepky ČD, tak jsou tam. To by si spíš ČD měly smluvně zajistit a ohlídat, aby jejich dodavatelé, kteří mají přístup k internímu piktofontu, nelepili nálepky i tam, kde to není objednávka ČD.
Co si budem, coprporate identity je mimo meze chápání většin českých firem, potažmo českých managerů.
No a není jednodušší používat na všech vlacích stejné piktogramy?
Dosavadní činnost firmy ARRIVA vlaky na mě rozhodně působí spíše dojmem snahy o spolupráci než o „výrobu“ pokusů o vyvolávání konkurenčního boje, a protože zjevně nemá zapotřebí „dělat vlny“ nějakou prudivou brutální (rádoby) „konkurencí“, nemá ani žádný pádný důvod, aby zbytečně utrácela za vymezování se vůči ostatním nějakými malichernými detaily: cestující přitom většinou stejně vůbec nezajímá, jakým písmem je nějaká nálepka napsána a jakou má barvu, ale jaká je její informační hodnota, a pokud ta nálepka či vývěska vypadá na pohled stejně, očekávají zařízení či služby, na které jsou zvyklí, a na minimálně stejné úrovni jako kdekoli jinde.
Nevíte, o čem mluvíte. Každopádně vám to nemám za zlé, cedulismus maj Češi v krvi.
Ten sodobar na stanovišti je jenom dočasný umístění, nebo k fírovi bude chodit vlakoš čepovat lidem vodu ?
bude přepážka za stanovištěm prosklená jako v desiru nebo je neprůhledná ? ( plus pro fíru pakliže bude neprůhledná aby měl trochu klidu a ne haldu lidí za sklem)
Přepážka je prosklená a jsou na ní odhrnovatelné látkové závěsy.
Kdy uz vsichni pochopite, ze na 3 lety zavazek by nova vozidla nenasadil spukromnik zadny a jediny spravny dopravce v CR uz vubec ne… 😀
Ona je otázka , proč to výběrové řízení bylo vypsané pouze na tři roky. To jsem nepochopil. Někde na deset let , jinde na tři. Proč ?
Protože to opravdové výběrové řízení nebylo.To možná bude až za tři roky. Ale do roku 33(?) to může být bez výběrových řízení.
U Kladna bych to chápal (nejistota kolem stavby), ale jinak…
Zejména problém s HV, pokud by bylo VŘ, byl by požadavek na nová HV. A protože standart pro nová HV na těchto tratích je hybridní vozidlo, které dosud v nabídce výrobců chybí. Tak by nikdo nesplnil podmínky VŘ.
Nechápu jedno, proč Trychtýřovo povoznictví Arriva vraky ve zlínském kraji neukáže to, co tam ve skutečnosti bude jezdit. Proč představovat něco na rychlíkové trasy, tady mají ukázat to, co jim tam vyjede. Ono na obyčejnou dopravu v objednávce od kraje bude i předělán interiér? Nebo to budou jen vozidla v laku a s původním interiérem? Kolik Lintu bude potřebovat Leo express, kolik jich bude potřebovat ještě záložních, když se povoznictví Arriva vraky chvástá Linty. Není všechno zlato co se třpytí. Co se týká předvádění a nabídek práce, tak pán Bůh s námi a zlé pryč. Stačí co vyvádějí na vlečce… Číst vice »
A vy jste Oldo kdo?
To bude jistě znalec 🙂
Přijeli to z Parsu.. měli v Parsu výkresovou dokumentaci od původního výrobce? Jako tyhle rekonstrukce jsou vždy problém. K projektu Praha-Hamburk, pokud vím, tak neměli ani výkresovou dokumentaci a výsledek všichni známe. Takže teď není co komentovat, ostrý provoz ukáže….
Proti pojízdné sauně na žebříku jménem Honeckerova pomsta – letité nosné řadě rychlíků ČD do Tanvaldu je to velký krok kupředu!
Pane Trondo,já vůbec nepochybuji,že vlaky společnosti Arriva vyjedou přesně dle plánu.Vždyť náhrada vlaků starých 50 let vlaky starými cca 30 let,tedyvlastně novými je přesně to,po čem voláme. Dokonce se domnívám,že nástup nového dopravce přesně tím zlomovým momentem,který rozhoupá občany z Tanvaldska,Maloskalska,Mladoboleslavska,Příbramska a dalších regionů k prodeji aut a masivnímu přechodu na železniční dopravu.Zvláště v Mladé Boleslavi,kde dnes plno lidí ani neví,že je jjeich městě něco tak zastaralého a světovému trendu nevyhovujícícho,jako je železnice.Tam se dají nepochybně očekávat tlaky na vybudování nového hlavního nádraží blíže centru i blíže hlavní brány největšího boleslavského závodu.Proč by měli zaměstanci jezdit do práce autem,v nejhorším… Číst vice »
Nechápu, jestli je to dvojitý sarkasmus, ale v MB se opravdu nové nádraží blíže centru a blíže výrobnímu závodu (přibližně v poloze dnešní zastávky Město) stavět bude.
Detail, nosnou řadou byly poslední roky 854 s vozy, Bdmtee se tam vyskytovaly pouze v některé dny na některých vlacích.
Takže tohle vozidlo je nízkopodlažní, má klimatizaci, nebo alespoň větší větratelný prostor se sedadly s větší roztečí, než Bdmtee, to je dobře.
Info pro pana Trondu-dnes mezi 9 a 17 hod zdokumentovány všechny rychlíky Praha-Tanvald a opačně,počet Honeckerů byl nula.
A přitom je to z venku tak hnusnej vlak…
To je teda samá neoprávněná kritika. Proberte se a podívejte se na stav 854 a 814, racionální, nezaslepený člověk musí uznat, že to vypadá dobře a lépe než ukvičená 854. Proboha koho napadne řešit a vytýkat zpožďování vlaků kolaři, vždyť s tím se pere národní dopravce už celou věčnost, ano přepravíme je, ale za cenu zpoždění generovaného jejich nástupem a výstupem klidně i 5″ co stanice, takže připoje dál na trase pápá. Jenom co jezdím vlakem, tak napřiklad Roudnice a Praha Podbaba jsou zrovna na kolaře bohaté a vlaky tam nabírají i oněch 5″ den co den, když je počasí… Číst vice »
Promiňte, ale:
1) Na kterých expresech jezdí 854 a 814?
2) To, že někde něco dosluhuje, ještě neznamená, že budu tleskat, když jako náhrada přijde něco v téměř shodné kvalitě (samozřejmě, trochu lepší to je, ale pořád žádná sláva).
Abych to ještě přirovnal. Koženka hadr je lepší než původní koženka. Ale taky za ni tleskat nebudu 🙂
Dostanete tolik muziky, kolik si zaplatíte. Při tlaku na cenu za km, je to pořád lepší nez ta 854. Nebavím se o expresech, bavím se o linkách R od grafikonu. Podstatnou výhodou je i pojezd a sekundární vypružení na vzduchu, což na tratích kde se budou rychlíky jezdit bude velké + s ohledem na stav svršku. Ps: 854, jejich předchůdci a dárci skříní si expresy odjezdili ne? Ale v minulém století a dnes už s nima jezdit na Rychlíku či osobáku je otřes. Nejlepši je, když tu 854 ještě řidí člověk který s tím neumí kloudně zastavit, to je panečku… Číst vice »
Když oni zastánci národního dopravce jsou začasto zabedněné a líné koaly s klapkama na očích. Navíc mají za a/ mindrák, že dělají u tak nefungujícího podniku (proto pomlouvají všechno kolem) a za b/ strach, že i o to bídné zaměstnání přijdou a budou muset přestat být těmi línými koalami. Takže asi tak.
Jen abychom si rozuměli. Nejsem zastánce nikoho, chci se jen dostat z bodu A do bodu B za minimální cenu a maximální kvalitu. A jelikož na naší trase ČD provozují B a Bdtee, tak skutečně nemám co obhajovat. Ale k meritu věci: Já se bavím právě i expresních linkách, na kterých mají být tyto soupravy nasazeny. Toto podle mě není souprava k tomuto účelu stavěná. Pokud od toho odhlédneme a zaměříme se na rychlíky, tak technicky ano, je to lepší. Ale stejně to budu kritizovat (a klidně ať si tu kritiku přebere objednavatel), ale prostě takto nemá vypadat vůz pro… Číst vice »
Arriva bude těmito vozidly někde zajišťovat expresy??!
„Arriva testuje na městské lince vlak pro rychlíky a expresy“ // viz nadpis. Tipuji, že se jedná o Nitru, kde v podstatě toto dávno jezdí, jen v nemodernizované podobě.
Hlavní „modernizací“ je na tom vlastně jen druhá toaleta (obě vybaveny vakuovým WC) na úkor původně volného „představku“ uprostřed jednotky + uzavřený služební oddíl na úkor jedné „čtyřky“ – ostatní je vlastně totéž, co už bylo dřív „modernizováno“ v Německu.
Na kratší cesty to vozidlo špatné není, ale delší cestu bych v tom absolvovat nechtěl, a už vůbec ne, kdybych přitom musel sedět na „dvojce“ zády ke směru jízdy.
Služební oddíl na úkor jedné čtyřky? Není to náhodou na úkor jedné dvojky? Protože za malou toaletou je celkem široká dvojka, pane chytrý. Pokud se mýlím opravte mě.
Jestli tam v předchozím stavu byla jen „dvojka“ s větším volným prostorem, ta samozřejmě nevím, protože jsem tu jednotku před rekonstrukcí neviděl a ani neznám její původní německé inventární číslo, ale naproti „služebnímu oddílu“ je kompletní „čtyřka“, takže předpokládám, že předtím byla i tam.
Jinak mi připadá, že ty dosavadní úpravy byly minimálně v některých detailech (a to třeba i pokud jde o ty „dvojky“ v sousedství WC) dělány spíše stylem „co jednotka, to originál“ …
854 a 814 někde dosluhují?
Kéž by….
Tímhle opravdu někdo jede takovou dálkovku, jako třeba Praha – Olomouc nebo dokonce celou trasu Praha – Nitra? No to musí být zážitek.
Je to vozidlo určené původně pro regionální osobní vlaky, takže těžko od něj chtít víc (i po té modernizaci interiéru).
Mě spíše překvapuje, že s tím článkem přišla redakce až teď, když na „tangentě“ už to jezdí přes týden …
No ale 854 byla pro expres určená v době, kdy jste byl ještě jura a ne důchodcem. To nezachrání ani modernizace interiéru.
Hlavní plus pro pohodlnou jízdu jak jsem již psal vidím ve způsobu sekundárního vypružení, ve způsobu brždění, špalková versus kotoučová brzda, kde obojí má své pro a proti, ale po stránce komfortu pro cestující má kotoučová brzda prim.
Dalo by se řici, že v německu již měli dřive za standard na regionální dopravě to, co mi dnes nemame ani na tech rychlicich.
Takže asi jako 843 u ČD? No tak to se obávám že drtivá většina lidí si všimne změny jen v barvě vozidla.
„V době, kdy jsem byl ještě jura a ne důchodcem“, ovšem existovala „železná opona“ a s ní i problémy spojené s vyspělostí našeho průmyslu a náklady na uplatnění „vymožeností“ využívaných už v zemích za ní, a i příprava rekonstrukce „velkých hyder“ probíhala ještě v době, kdy jsme nebyli v EU, a byla vedena snahou získat „za co nejméně peněz co nejvíc muziky“: osobně myslím, že rekonstrukce těchto motorových vozů i přívěsných vozů k nim byly asi těmi nejpovedenějšími rekonstrukcemi velkých osobních vozidel z období přelomu tisíciletí u nás – leckteré rekonstrukce čtyřnápravových osobních vozů z té doby jsou mnohem nepohodlnější.… Číst vice »
ja jsem tim jel loni do hradiste – bylo docela teplo, ale meli dobry sendvice, pivo lobkovicz, wifi/zasuvky a celkem to uteklo.
subjektivne mi prijde, ze sedacky v leteckem usporadani maji vetsi vzdalenost nez dvojka v railjetu.
Máte volbu, buď zde a nemačkat se, nebo s národním dopravce, když to dobře dopadne na chodbičce vozu s napůljdoucí klimatizaci, pokud vám tedy vlak viz maďarské složení vlaků EC nezruší úplně.
Já tím jel a je to úplně v pohodě. Příjemný interiér, příjemný personál, pohodlné sedačky, dobré občerstvení. Akorát je nezvyk ta klidná jízda, když po trati na 160 jede jenom 120. Ale zase nemusí za Chocní a Třebovou tolik brzdit 🙂
Asi se budete divit, ale linka Praha – Nitra je velmi úspěšná. Tedy ne snad, že by dav jezdil z Prahy do Olomouce. Linka je atraktivní pro slovenské cestující, např. z Trenčína, nebo té Nitry. Nemusejí přestupovat, kupovat mezinárodní jízdenky a je to i dobrá alternativa k autobusu. Hlavně v pátek na Slovensko a v neděli zpět bývá plno. Podstatnou část cestujících tvoří studenti, o prázdninách zase turisté.
Upřímně si myslím, že toto není vůz pro rychlíky a už vůbec ne pro expresy. Jediné pozitivum vidím v leteckém uspořádání sedadel. Abych předešel spoustě hejtů, které by se na mě přilepily, podotýkám, že když vídám na spěšném vlaku z Jeseníka do Šumperka 810 a to ještě v původním stavu, mohou mě omývat…
Ale na časté rozjezdy a rychlou výměnu cestujících to už vůbec není. Takže ideální pro spěšňáky? S maximálkou 120 km/h by se to hodilo. Interiér mám rád, je vcelku útulný. Jen jsem tím nikdy nejel uprostřed horkého dne (ráno a večer pohoda).
Jel jsem s řadou 628 hezky v letní horké poledne z Budějovic do Černé v Pošumaví. Ve vozidle bylo naprosto pohodově, nikdo si nestěžoval. Prostě o nepohodlnosti či nevětratelnosti tohoto vozidla se táhnou českými luhy a háji jak smrad akorát klasické modrogumní legendy, nic víc v tom není.
Jenže toto vozidlo nebude nasazeno na skutečné rychlíky, ale na spěšné vlaky převlečené za rychlíky, protože je objednává Ministerstvo dopravy. A jen tak mimochodem, pohodlná vozidla řady 628/845 v pohodě zvládnou i ten skutečný rychlík. Ostatně několikrát jsem tato vozidla využil, když jezdila z Prahy na Šumavu k Lipnu a celá cesta byla naprosto v pohodě.
Nějak tam nevidím prezentační jízdu (potažmo zkušební) v trase R26.
Jediny hajzl az do Nitry? To musel bejt zazitek…
Zažil jsem před ním fronty 🙂
Tak to jste nezazil fronty na rychliku z decina do prahy o vikendu v 471, nebo 2×471 s prestupem z jednotky do jednotky s jednim WC v provozu:))
No upřímně, v těch panťácích si za to kaštani můžou sami. Záchody jsou permanentně ucpávány hromadou ubrousků, posr… trenýrkami (asi to nestihl?) a podobnými lahůdkami. Po vyndání ucpávky na dílně WC funguje.
Nefunkční toalety u Arrivy měly většinou stejnou příčinu.
Dtto ve vlajkové lodi zvané Pendolino, zvlášť když je pár WC označených jako „mimo provoz“.
Fronty jsem zažil i u Leo Expresu, když ve švycarský rakvi fungoval pouze jeden ze dvou záchodů.
Mají ve voze je instalované zařízení pro snižování teploty, případně je tam větrání? O kolik procent jej mají účinnější, nežli ČD?
Ale jo, vypadá to pěkně. Jen se chci zeptat, to pod tlačítkem WC jsou opravdu bonbony? No nevím, asi bych cokoliv ke konzumaci, byť baleného, na tuto místnost nedával. A usměvné jsou i ty dveře z Béčka do služebního oddílu. 🙂
Sice to vypadá jako bonbóny, ale nejspíš v tom bude nějaká voňavka. I tak je to ale nevhodně umístěné, protože do toho bude cákat voda od umyvadla.
jo, dvere z becka me tam taky prastily do voka 🙂
Ano mají. Mám i fotografii cukríků na wecku. Ovšem místní cenzor můj příspěvek o 🍬 hned smáznul.
To nejsou cukrlátka, ale nápň do dehydrátorů klimatizací.
Už od začátku se chlubí, že maj na záchodě žvýkačky a bonbóny 🙂 Nevím teda jaký je v tom záměr, ale je to sympatické 😀
Sympatické? Tedy to jste jeden z mála, komu to tak přijde. Podle stavu veřejných toalet a nejen v ČR si dokáži zcela obrazně představit jaká čuňata je používají. Kolik lidí tu místnost použilo a kolik svinstva se mezi těmi bonbóny prohání.
Já jsem zvědavý, kolik převezou kol.. Hlavně na Tanvaldech.
Koupí si od Šatavy kolovůz jako GWTR na trase Plzeň – Most. Pokud se sejde víc cyklistů, tak se vlaky zpožďují. A nesmí pršet. V tom případě kola budou rezavět.
Na zpožďování vyzráli vskutku šikovně, viz odjezd 8143… Jen se nebát toto aplikovat více!
Tolik, kolik mají ve smlouvě.
Aha, tak když v nějaké smlouvě mezi objednatelem a dopravcem není sjednána přeprava kol, tak se kola vůbec nepřepravují?
Jízdních kol se vejde asi 6 do každého vozu.
Vejde se 8 kol na jednotku
V nemotorové časti vlaku se cestuje docela dobře, pochopitelně na krátké trase a kvůli absenci klimatizace mimo letní sezónu. V motorové části jednotky je ale dost velký hluk. Cestovat tím v létě Praha-Nitra musí být skutečně utrpení.
je to tak strasne utrpeni, ze musi jezdit zdvojene. rezijkam zdar!
Jel jsem to – kromě toho tragického jediného WC žádný problém..
Proti tomu je zvuk kvílící hydry ČD z 60tých let, kterou tyto vozy nahradí úplná lebeda.
Kvílící hydry za sebou táhnou Bdtn a to je pohoda.
hydra má motor osazený mimo oddíl, takže v oddíle je relativně ticho, na kravál je nejhorší asi 843..
Nahradí i 843 a proti řevu jejich 2 LIAZek pod podlahou je zase pohoda ta 845. U týhle trojice 854, 845 a 843 platí, čím novější, tím hlučnější…
Teda nevím s čím si běžný cestující pomůže. Žádná nízkopodlažnost, klimatizace, ani okna nepůjdou otevřít. S přepravou kol a velkých skupin to asi taky nebude žádné terno. A vlastně vše se točí jen kolem hajzlů. 🙂 Ono možná ani běžného cestujícího netrápí jestli jeho živočišný produkt skončí na kolejích či ne. Ono se můžou i obě vakuové WC ucpat a je to v celé hajzlu. 🙂 Tudíž díra do kolejí je vlastně v případě nutné lidské potřeby přijatelnější.
Pomůžou, aspoň nebudou muset chodit na WC ve stanicí, (mimořádný pobyt 15min) když nefungovalo wc ve vlaku viz Starak cca 10 dnů zpět.
bezny cestujici si pomuze tim, ze jednotka ma vyrazne pohodlnejsi nastup, mela by mit vetsi relativni vykon nez hydra s vlekem a tudiz jezdit krapet rychleji, wifi je super a jestli jeste uvarej kafe, tak bezny cestujici urcite zkratka neprijde.
Jj, dalo by se o tom uvažovat, kdyby tam byla klima. Takhle si to kafe běžný cestující přes léto v pojízdným skleníku doslova užije.
bohuzel co si objednatel objedna, to dostane. klimatizace v rychlikach je bohuzel stale naproste sci-fi…
A co když si to objednají cestující? Ti nejsou zákazníkem?
no pokud zaplatí plné náklady….
S tím výkonem teda nevím, nevím. Jel jsem s tím na Slovensku po koridoru a moc se tomu jet teda nechtělo, podobně na ML v Praze. Subjektivně mi přijde, že je to línější než 854 s jedním.
výkonově jsou to ty nejslabší, takže proti hydře se třema to živější bude, ale jinak žádnej zázrak
Bez klimatizace to byl a vždy bude hrozný skleník.
Přesně, jako 810,842,854. Bohužel klimatizace na tyto spoje ještě nedorazila. Ale pokud se nemýlím ty slíbená Desira jí mít měla. Bohužel sliby ČD, chyby.
V 854 a 842 jsou ale alespoň velká otevírací okna, na rozdíl od minivyklápěček v 845 (byť klimatizaci to nenahradí).
To ano, ale při té cestovní rychlosti, jakou jezdí R26, to moc nevětrá.:-D
Za jízdy ty „vyklápěčky“ větrají velice dobře.
To chce jezdit Arriva pravidelně i po ,,žebříku” až do Harrachova, když se s krajem domluví ?
Kdyby to tak dopadlo, tak to bude hodně zajímavé… V tu sobotu 20.7. počítám, že té jednotce bude pomáhat Rakušanka do Harrachova.
Proč by měla pomáhat? Jednotka tam v pohodě vyjede sama. Jediný důvod by byl papírový, neboť není ještě zavedena v D40.
Už to zkoušeli? Co si pamatuju na předváděčce na Hrbatý, tak to tam dobře šustrovalo, ale taky to mohlo mít jinou příčinu.
Když to tam fíra nezná nebo je střevo, skončí už na Spálově. Letitá atrakce katrů. Před 20ti lety na žebřík začly jezdit 810ky a šlo to. Jasně, že když bylo pak listí, tak se pod kořenovskou zasávku hrabalo.
Já mám s vozy 845 pravidelnou zkušenost jen mezi Podbabou a Holešovicemi. Rozjezdy jsou naprosto bez cukání, ale na druhou stranu se zrychlením závodního šneka. To fakt s převodovkou typu měnič-spojka vyjede do Harrachova? 410 kW (nebo kolik ty české verze přesně mají) sice není moc, ale s elektrickým přenosem výkonu bych tomu věřil. S HD přenosem tomu nevěřím, ale možná jsem přílišný skeptik.
Má to jen jeden motor.
Ale hlavně bude třeba nejdřív vyzkoušet průchodnost na „zubech“ – z „hyder“ tam také smějí jen ty, které nemají rychlíkovou brzdu.
Proběhly už zkoušky? Bych se divil, že by se tím nepochlubili.
Tak ono ani tak nejde o to jestli se vyškrábe nahoru do Kořenova, ale hlavně aby to ubrzdila dolů do Tanvaldu.
Takže na rumburákách máme šlus s první třídou. Hlavně že budu na mapě vědět kde zrovna jedu.
Stejně je to takový nedodělek, protože má ne úplně vyhovující uspořádání. Zcela chybí místo pro objemnější zavazadla, která není vhodné zvedat dva metry nad sebe. Nebo též kočárek je nutné nechat na druhé straně vozu bez dozoru. To prostě třeba rodinu zrovna nenadchne, když musí běhat po celém voze a umísťovat zavazadla.
Kolik lidí dnes vyrazí s dvěma objemnými kufry vlakem?
to asi ne, ale kocarek a velka taska se prihodit muze.
S velkými kufry se běžně jezdí – studentstvo do školy, čundry, vodáci, na návštěvu… Jezdím v neděli večer / v pátek odpoledne a hlavně v tu neděli se kufry a tašky pravidelně nevejdou na police ani v Béčku.
Kam jste dával velké kufry v takovém Béčku? Když ne nad hlavu?
Já obvykle nad hlavu, protože jezdím z výchozí stanice. Přistupující, když se jejich bágly už nevejdou nahoru, tak obvykle na zem, mezi sedačky -> obsaditelnost kupé max 6/8. Když už to nejde ani tam, tak osoba i s batohem stojí na chodbě.
V tomhle měly výhodu staré lehátkové vozy Bc, tam byl v kupé nad dveřmi ještě odkládací prostor „nad chodbou“. Ze současných vozů mají odkládací prostor „navíc“ Bmz z rakouska, ale police jsou na chodbě, což není tak bezpečné, jako mít věci v kupé.
Objednatel první třídu nepožadoval, stejně jako jí už dnes nepožaduje na R Praha – Tanvald nebo Praha – Písek – Budějovice a nikdo na to blbé hejty nemá.
No tak na Švejkovi byla jednička jen tehdy, když došly v Praze Béčka a museli nasadit přeznačený A 🙂
A teď si představte, že na dráze existují i vlaky, kde objednatel první třídu nepožadoval, a přesto ji pravidelně mají.
Jo, a vy máte přístup ke stížnostem cestujících, když víte, že na to nikdo blbé hejty nemá?
Tak kdepak ČD nasazují první třídu u vlaků v závazku, kde ji objednatel nepožadoval a nenechávají si ji proplatit? Poučte nás?
Myslíte třeba rychlíky do Krnova, z Pardubice do Liberce, z Liberce do Ústí? Proč tam hodné ČD nenasazují první třídu z vlastního samaritánství?
Když Vás to tak zajímá, obraťte se na ministerstvo, tam Vám řeknou, kolik lidí si stěžovalo na to, že není první třída do Lochovic.
Ta zelená část (12 míst) je vedena jako 1. třída (je prostornější), jen na „ML-S49“ se jako 1. třída nevyužívá a jezdí rovněž jako „dvojka“.
Ona byla léta těžce vytížená…. zejména majiteli režijek.
Tak kdo bude první a napíše, že Arriva nevyjde?
Neboj, vyjedou. Jde o hodně velké peníze. Mohou nastat určité porodní bolesti, ale to se může stát u jakéhokoliv, nejen drážního projektu. Jedna z prvních bylo třeba to, že šumpéráci zmíněnou jednotku nemohli rozdejchat a léčilo se to v Kolíně.
No já jenom že v této diskusi padalo magicke datum 15.6.,kdy se stane s Arrivu něco strasnyho. A zatím nic… https://zdopravy.cz/nejasnosti-kolem-vlaku-v-libereckem-kraji-do-hry-se-k-arrive-vraci-ceske-drahy-uu29213/#comment-98397
Arriva.
Tak 854 a vozy a řídící vozy byly taky různě cca 2008-2013 modernizovány…
njn, a furt jsou to liny mrchy nevhodny pro castejsi zastavovani a rozjezdy…
Ono kdyby se bývalo rozhodlo o výměně převodovky a ne jen motoru, mohlo být leccos jinak.
…což platí úplně stejně pro Arriva motoráky. 854 s jedním vozem a 845 jsou si velmi podobné v mnoha ohledech.
Proto jezdí na R a Sp.
Ale i na Os. 😉
Jako Os zatím ovšem jen po Praze (resp. do Roztok u Prahy) – a ideální to rozhodně není ani tam …