Arriva testovala své motorové jednotky na zubačce, do Kořenova nevyjely
Motorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém Erlebach
Liberecký kraj se zatím musí rozloučit se svojí vizí na obnovení přímých rychlíků mezi Prahou a Harrachovem. Jednotky řady 845
To že jeli kam dojeli ,se nazývá testování, tak to je verze Pat a Mat.
Fíra Cvetan to nedal? 😂
Mohli dopadnout jako ta pára, která v pětačtyřicátým u Desné vyskočila z kolejí na louku, holt kde není adheze..
Jednak je rozdíl mezi adhezí pro jízdu do kopce a adhezí pro brzdění z kopce, a jednak je otázkou, zda u té páry skutečně šlo o nedostatek adheze nebo „jen“ o nedostatek součinitele tření v důsledku nárůstu rychlosti.
Předpokládám, že i Link by tam vyjel bez větších potíží a ten by se na můj vkus i na ten vlak co by si kraj tak přál hodil. Akorát ty jsou u DB moc krátce a v malém počtu, aby alespoň dva mohly postrádat.
Tak nejsem si jisty, je to pekna trat, jel jsem ji pavoukem, ten to vyjede,…
Trondo? 😂
To se dalo čekat. Tyto jednotky jsou pouze do nížin.
Co proti té Arrivě pořád máte. Dělá co může. Že může málo za to nemůže. 😃
Arriva spolek, to je jako když někdo chtěl koupit za socialismu auto a na Škodovku, či lepší 603 nebo Volhu neměl, ale auto musel mít, tak si jednoduše pořídil TRABANTA – a měl taky auto – a to je asi celý případ spolku Arriva-vlaky, když není na pořádný vlak, tak alespoň nějaký ten šrot a můžeme si hrát na vlaky
Jaký je skutečný význam a přínos takového testu?
Kdyby vyjel, tak se hádat s výrobcem, že do parametrů napsal menší maximální sklon?
třeba, že by tam pak jezdil pravidělně?
Divím se, že ten Harrachov vůbec zkoušeli. Asi už zapadl v zapomění pokus Moldava. Tam sice vyjeli, ale problém byl i při jízdě dolů. Někdo od Arrivy by mohl upřesnit.
Stačilo se zeptat a mohli ušetřit za testování.
Ty dva páry vlaků, jsou pouze dočasně kvůli covid-19. Jinak tam je minimálně dvouhodinový takt až do Harachova.
Takt je do Harrachova dokonce hodinový (po většinu dne)
O víkendu skoro každou hodinu
O teoretické možnosti nasazení dvoumotorových souprav 628 se už diskutovalo níže (MPE a spol.), ale proč tam Arriva nenasadí Desira? Ta mají přeci výkonu i adheze dost. Nebo mají na zubačce jiné problémy proč tam nesmí?
Desira ale nejezdí na rychlících z Prahy.
Do Tanvaldu jezdí (navíc negarantovaně) na Os vlacích ze Železného Brodu, tedy na vlacích, u kterých by bylo nevhodné je vést bez přestupu dál do Harrachova, protože tím pádem by v příslušný čas nebyl veden přímo bez přestupu vlak z Liberce směr Harrachov.
(Zminované technické problémy co do možné kolize podvozku Desira s ozubnicí si matně pamatuji ze Železničního magazínu z roku 2006 – z doby, kdy na této trati už byly pokusy o nasazení nízkpodlažních souprav; nakonec to na pár let vyřešily „rakve“).
A proč by to dělala, když to nikdo nezplatí?
Desira nejsou jejich a kdykoliv si DB poručí tak se vrátí do Německa.
Aspoň tady nepište něco co nevíte. Je to úplně jinak.
A jakpak?
A jak pak?
Podle toho, co psali v Železničním magazínu, mají tato Desira zapůjčená do konce roku, a od nového jízdního řádu má Arriva na linky v Libereckém kraji nasadit Desira, která má nyní Jančura na Slovensku. To asi souvisí s tím, proč jezdí nadále v červeném, tedy barvách DB.
Ja se bavil s Fírou z Arrivy a řikal, že Desira, které jsou s nápisem Arriva , tak arrive patří
Ano přesně tak
Vyjel by to sólo 628 bez řidičáku? 😀
Asi ani to ne. Podstatou problému je prý těžší převod než u Hyder. Bude o tom článek na http://www.zubacka.cz
solo by to asi vyjel, přecijen to je dost podstatný váhový rozdíl, akorát takto to nelze provozovat
Nasadit postrk, no.
Konečně se rozhodlo, co je větší kýbl, jestli 845 nebo 854! 😀 😀 😀
To je nepřesné přirovnání, protože 845 má řádově vyšší kapacitu než 854.
Proto také 854 jezdila mezi Tanvaldem a Harrachovem sólo – protože jinak by také měla problémy (nehledě na to, že ve směru do kopce by musela sunout).
Z čehož ale vyplývaly technologické problémy jako např. „Kdo jede z Tanvaldu dál, musí být v motorovém voze“ nebo „posun vozu s cestujícími v žst. Tanvald při cestě z Harrachova zpět směr Praha“.
To jsou jednoduché počty: 154 cestujících x 0 vozů v cíli je 0, a 48×1 je 48 cestujících v cíli.
A pod kopcem si budou losovat, kdo do cíle nedojede. Taky nanic.
Petře, vy asi moc chytrý nebudete, že? Vyjede to 854 s vagonem nebo řidičákem? Ačkoliv tady nepíšu, ale odpověď k vašemu mě to donutilo… IQ Tykve…
854+054 to vyjede a je to myslím i v předpise schváleno, každopádně to tam vyjelo
Potvrzuji, že to vyjelo i když ještě s 053, existuje snad někde i video.
Kdyz vidim jak pokrok v nasazovani techniky jde směrem do minulosti, tak by mozna za to stalo nasadit koňku. Navic ta snad jezdi za každého počasí 🙂
Tak možná byste si měl dojít na oční. Před 23 lety byla na trati zastavena osobní doprava a trať byla ve stádiu rozpadu. Teď na ní jezdí moderní motoráky a zase vede až do Slezska…
Nebyla řeč jen o změně vozidel (která do toho Slezska nově nedojedou)? Nevšiml jsem si, že by bylo kritizováno něco jiného. Když už jste se zmínil o tom očním…
Na trati Liberec – Tanvald – Harrachov jezdí Stadlery a o změně se zatím nejedná ani okrajově. Zhruba každý druhý vlak jede z Liberce až do Sklarske Poreby. Článek je o tom, že Liberecký kraj prosazuje, aby dva spoje z Prahy jely přes Tanvald přímo do Harrachova, ale už nikoli do Sklarske Poreby. No a soupravy, které Arriva na trati z Prahy do Tanvaldu používá, tam prostě nevyjedou. Zadavatel tendru Ministerstvo dopravy to ani nepožadovalo. Tolik příspěvků o takovém prdu?
Přečtěte si plán dopravní obslužnosti Libereckého kraje, ať zjistíte, že kraj po vlaku Praha – Szklarska Poręba Górna touží.
Nejednalo se o nabídkové řízení, ale přímé zadání.
Ale tamna tu trať by se tím pádem musel seškrtat o víkendu aspoň 2 spoje z LBC a zajímalo by mě kde by končili
Zapomínáte, že jde o kraj, který nemá problém vyhodit na pár spojů za rok vyhodit milion korun, protože si to prostě pan Blažek z pozice šéfa Koridu přeje.
V minulých GVD jezdily z Prahy do Tanvaldu soupravy s Brejlovci (stáří si dohledejte); v Kořenově jsem je neviděl – tam potkávám vozy 840 – tak jako dnes…
V čem vidíte „směr k minulosti“???
Koukám, že čtyři lidé vidí rozdíl mezi Stadlerem nasazeným na zubačce v roce 2019 a Stadlerem nasazeným letos… To máte na mysli, že motoráky jsou o rok starší než vloni?
Až do Slezska už dojede dlouho … nádraží Harrachov je už ve Slezsku.
Nejen Arriva se na této trati setkala s neúspěchem. Totéž v roce 2006 potkalo i „národního dopravce“ při zkušebních jízdách Regionov, viz http://www.zubacka.cz/index.php/zubacka/aktualne/129-dalsi-zkousky-jednotky-regionova
Ten odkaz je docela nadčasový. Pokud souprava s jednou hnací nápravou nevyjede kopec, tak se poladí software.
Možná se zde inspiroval jistý americký výrobce, který zkusil pomocí sw doladit umístění motorů.
Nebylo to u eroplánu ohledně nastavení klapek? Že to nějakou chytristikou dopočítali bych věřil, teoreticky to asi jde. U vlaku pokud máte elektrický přenos výkonu můžete snad i dosadit nějaký „chytrý“ měnič a pomoci si proti prokluzu, můžete mít automatické pískování, ale fyziku neoblbnete tak snadno.
S nejrůznějšími systémy se dá dostat až na hranici, které fyzika dovolí, bohužel si spousta lidí myslí, že ty jednoduché vzorce, co se učí ve fyzice na základce nebo na střední škole, přestanou platit.
Můj pocit z MAXů je, že piloti nebyli proškolení (což je samozřejmě chyba Bojase, ten školení organizoval)
Vyvažování letada za letu? Naprosto normální u všech moderních letadel. Normální ovšem není to, že SW je zpackaný.
ono nikdo nechce ošálit fyzikální zákony, ale softwarem vyladit, aby se z toho co je k dispozici dostalo co nejvíce, to je stejné jako v autě na sněhu, taky neuděláte prudký rozjezd, ale rozjedete se pozvolna..tak na 814 se to implementovalo softwarem, pro lepší řízení rozjezdu a prokluzu..na tom není nic divného..810+010 tam totiž vyjet zvládla..ta má ještě mechanické ovládání, takže tam ten software tvoří fíra
Regionova pořádně nevyjede ani na Moldavu (tedy vyjede, ale s půlhodinou navíc nejméně). To není zrovna podařené vozidlo.
Není to tak dávno co cestující v Praze sedl na vlak 🚆 a vystoupil v Harrachově. Tím děkuji za zhoršení cesty.
Kolik takových lidí opravdu bylo? Také není tak dávno, kdy nic takového nejezdilo a také to, že tam byla dost často výluka, takže jste se tam přímo stejně nedostal.
Inu, tak třeba nastoupil v Železném Brodě a vystoupil v Harrachově, pořád je to o přestup míň, a přestupy jsou na cestování vlakem podle mě jedna z nejvíc odrazujících a nekomfortních skutečností.
A dvacet minut v Tanvaldu bylo příjemné zpestření, že? 🙂
Dalo se zaskočit na pivo. 😉
A to zas jo, naštěstí je tam nádražka stále v provozu. 🙂
Na dvě, když byla žízeň
Lidí bylo dost a díky neschopnosti nynějšího dopravce si musím koupit dvě jízdenky a v Tanvaldu čekám 30min a když tu soutěž vyhrál jiný dopravce tak to mělo být na celou cestu.
„díky neschopnosti nynějšího dopravce si musím koupit dvě jízdenky“ Nikoliv. Takto musíte učinit „díky“ neschopnosti ministerstva dopravy zavést včas (od 12/2019) tzv. státní tarif. „pořád je to o přestup míň“ … a to pouze v případě dvou konkrétních časových poloh, pouze o víkendech, pouze po dobu cca 1,5 roku (když odečtu výluku „ŽeBroTa“) a pouze v případě, kdy ten rychlík od Prahy neměl 10+ minut zpoždění (v takovém případě byl stejně odřeknut). “ čekám 30min“ 30 minut paradoxně čekáte díky větší svižnosti jednotek řady 845 (oproti ČD s 854 + 2x Bdtn), díky kterým se nově stíhá dojet na křižování… Číst vice »
Jelikož jsem tam jezdil přímým vlakem bez přestupu tak je to nyní neschopností dopravce nikoliv MD
Myslíte neschopnost vašeho dopravce nabídnout na trasu Praha – Tanvald v rámci soutěže u MD slušnou cenu?
Svého času ČD uměly prodávat jízdenky jiných dopravců. Ze své vlastní iniciativy od toho od 1. 5. 2017 upustily.
Tzn. pokud neschopnost nějakého z dopravců, tak jedině ČD.
Plus v případě, že by šlo o cestu v rámci Libereckého kraje, tak navíc neschopnost kraje mít IDSkové jednorázové jízdenky.
O to, aby České Dráhy nemohly prodávat jízdenky jiných dopravců se postaral majtel Regiojet
Pan Krtek stínově vlastní Regiojet?
Jak?
“ O to, aby České Dráhy nemohly prodávat jízdenky jiných dopravců se postaral majtel Regiojet”
Tak určitě. O to se postaraly dráhy samy, když se rozhodly natruc vypovědět smlouvu o vzájemném odbavení GWTR, protože přišly o R25. A Šumava poté je nemotivovala věci měnit.
Udržoval byste platnost smlouvy, která je pro vás nevýhodná?
Ne, ale před výpovědí bych navrhl změnu. (V případě preprodeje změnu provize)
tak kalhoty na tom určitě neprodělaly a co by jinak národní dopravce neudělal pro cestující, že?
A víte, proč od toho ustoupily?
Pouze diktátor může vyjednat jednotný tarif a daší jednotné věci. To se ale na u vlády (potažmo MD) přece nesmí nosit, že?
Diktátor nevyjednává, diktátor diktuje.
to není díky svižnosti jednotek 845, ale díky rekonstrukci tratě ŽB-Tan a úpravou grafikonu (dřívější odjezd z Turnova na Tanvald a pozdější příjezd do Turnova od Tanvaldu, za cenu rozvázání přestupů) ta 845 totiž nijak živější není a naopak nahoru se jezdilo většinu s jedním vlekem a to je na tom 854+054 dokonce se svižností lépe než 845
,,když tu soutěž vyhrál jiný dopravce tak to mělo být na celou cestu.“ A požadoval to někdo?
Kdyby ta soutěž byla na celou cestu,tak by se ani Arriva nepřihlásila, protože na to nemá vlaky.
Jeden pár vlaků za den, a zeměkoule se bude točit rychleji? Ty méně než poloprázdné soupravy jezdily až do Harrachova pouze v případě, že neměly větší než desetiminutovou sekyru. Kolikár za tu dobu tam vyjely a kolikrát ne?
Nebyly ty páry dva?
A jak k tomu přijdu jako cestující co chce jet přímým vlakem z Josefova Dolu do Trutnova?
není to tak dávno, co se ta trať měla rušit….
Provoz na ní byl z rozhodnutí ČD, s. o., od 28. 9. 1997 zastaven.
Až po několika týdnech byl obnoven soukromým dopravcem (mj. s vozy řady 810 namísto dřívějších souprav s lok. řady 743).
Leč po roce se situace změnila a vrátily se tam unitární ČD.
Všechno je to o penězích a do vzniku akciovky v roce 2003 do železnice stát přispíval minimálně a CD se z zoho doteď vzpamazovávají.
a všichni tam dřeli zadarmo, že jo
Půta
Byl bych raději lepší, kdyby jezdil do Rokytnice nad Jizerou, ale až do centra.
(pardon, slovo „lepší“ vypustit)
Co to je v té Arrivě za amatéry a diletanty?
1) Jak můžou na zubačku poslat tohle, když každý normální ví, že bez zubatého vlaku nedá? Proto je to zubačka.
2) Jaké ideální podmínky? Souprava by měla vyjet trať v nejnepříznivějších podmínkách, to znamená i s cestujícími.
Myslíte, že vlaky, co tam v současnosti normálně jezdí, mají nějaké zoubky?
tak mašinfírer zoubky zatnout může 🙂
Tak ozubnicový stroj tam nejel už hodně dlouho. Jezdí se i tam adherně minimálně koncem 80. let už vše jelo jen adhezně. v 90. letech byly zrušeny ozubnicové výhybky, takže s obnovením ozubnicového provozu už se nepočítá. Tzn zůstaly 3 sekce, a může tam „profunět“ nějaká „ozubená“ pára v rámci nostalgických jízd. Stačí mít jednotku, která má hnaných víc dvojkolí….
„Tak ozubnicový stroj tam nejel už hodně dlouho.“
No kdy byla loni poslední jízda rakušanky? 🙂
A nebyla to náhodou nostalgická jízda?
Ozubená pára, leda z Tisovce, jestlize by ji tisovecti byli ochotni zapůjčit a šlo by ji dopravit do Tanvaldu .. po vlastní ose pochybuji, má to v max 30 km/h
TIVc 4296 skutečně nemá max. rychlost 30 km/h, nýbrž 50 km/h. Běžně ji přepravují jako vagón s vyvázanými ojnicemi na pomocném břevně, takto například dojela na Rendez.
Šlo by vše, ale až po opravě Zubačky.
A není nádraží v podstatně menším sklonu? Když jsem viděl fotky tak ozubnice začíná nějakých 10 metrů za výhybkou, pokud tam nehodlají tahat náklady, tak to snad nevadí že se přes nádraží jede adhezně.
Ale právě kvůli nákladům ta ozubnice má smysl.
Náklady by se vozily komu? A kolik, aby to mělo ekonomický smysl? 1 vagon za měsíc opravdu ekonomiku tratě neudělá.
Co, kam, pro koho?
Pokud ta ozubnice nezajistí minimální efektivní hmotnost pro nákladní vlak a není jak tam tahat i z druhé strany, tak nějaká velká nákladní doprava nebude. Dobře, v Horním Kořenově je pila, ale ta nemá zase vlečku, otázka ale je jestli dřevo musí vozit na ni, nebo fošny z ní, pokud se ještě vozí vlakem. Piliny a štěpku raději spálit na elektřinu v místě.
Nevím. Ale mínus mi dávat nemusíte, není moje vina, že to nevyjeli. Mě by nic takového nenapadlo.
Tam se adhezí jezdí už padesát let.
Bez zoubků se na této trase jezdí dlouho.
Nové moderní vlaky ČD pokud už tam nejezdí nový dopravce to zvládnou v pohodě Arriva má bohužel šroty jako Orchestrion nebo regionova akorát že jsou označeny jako „moderní“ jestlui je trať elefiktrikovaná tak tam asi budou nebo jezdily regiopantery
Poslyšte, nemáte v prvním slově nicku překlep?
Zrovna orchestron sólo tam prý vyjede😁
Roberte, vy jste asi zaspal dobu. Dneska je to velice výživná diskuze plných odborníků, jako jste vy.
Teda ty máš co psát. 😀 Zase jsem odborník na jiné věci.
Provozním ředitelem Arrivy je ředitel tanvaldské o.p.s., která pečuje o rakušanku trojku spolku Zubačka. Třeba se dočkáme totálního úletu (a do Kořenova to pojede 40 minut s křižováním v Dolním Polubném).
Jako ze vlak od Tanvaldu vjede na vlečku aby mohl dolů projet vlak od Kořenová ?
Tak tam ty zvláštní vlaky v létě jezdí. Ale pro náš šotouše je to atrakce :)))
V Dolním Polubném se nejedná o vlečku, ale manipulační koleje dopravny D3 a součást regionální dráhy.
pak asi pan provozní bude potřebovat navštívit dr. Chocholuška. Pouze jeho klient může přijít s takovým nesmyslem jako s Arrivou jet do Harrachova, a to za zcela „ideálních podmínek“ a co v zimě až bude metr sněhu??, když nejsou schopni vyjet z Turnova na Doubí u Turnova
A co si mysleli když to normálně nevyjde ani na Jedlovou.
ten šrot nevyjede ani z Turnova na Sychrov, co na Sychrov ani na Doubí u Turnova, a to je pořád skoro v nížině!!!
Je to šrot, ale nesmí se to tu psát. Nebo vás pánové místní “ odborníci “ uminusuji. 😀
O čem to tu píšete?
Na Jedlovou to jezdí naprosto normálně. Teda pokud nemate na mysli aktualni stav, kdy to tam opravdu nevyjede, protože vir…
Jak jste na tohle přišel… na Jedlovou ,,normálně,, 70km/h , tj tratovou rychlostí. Až na pár dnů v roce kdy se to smeka všem už z č. Lípy.
Normálně = dodržení jízdního řádu, jizdnich dob. A to ty jednotky normalne zvládají.
Kolikrát tam ta 845 normálně nevyjela? Dalo by se to spočítat na prstech jedné ruky, co… a možná by ještě nejaky ten prst zbyl.
MD zkrátilo vlaky do Svoru, důvodem je koronavir, víte? Nebo neposloucháte zprávy a pak píšete odborný kraviny?
Není objednávka MD jen do Nového Boru nebo Svoru, a dál objednávka krajů?
Koneckonců přesně pro takovéto tratě měla DB k dispozici v omezeném množství dvoumotorové 629, což není nic jiného než dva motorové vozy 628 spojené dohromady ( místo obvyklėho uspořádání motor+řídící vůz). Technicky jsou údajně shodné a není problém je takto zapojit.
Označení řady 629 se používá jen pokud chceme použít číslo jednotky podle vozu 628. Například jednotka 628.283 + 629.283 je složená z vozů 628.283 + 628.261. Tyto „dvoumotory“ má GWTR na Šumavě.
628.9 (629) bolo vyrobených len pár, ale samozrejme by šlo jednu poskladať z dvoch motorových dielov. Aj u DB Regio takto niekoľko kusov vzniklo spojením dvoch 628.4.
Ona aj samotná 628.4 má výkonnejší motor (485 vs 410 kW), takže je otázka, či by jednomotorová 628.4 mohla ten kopec zvládnuť. Veľký rozdiel to ale asi nebude.
Problémem jednotek řady 845 není výkon, ale adheze. Výkon ovlivňuje především rychlost, s jakou jde kopec vyjet, ale adheze (tažná síla) je rozhodující pro to, jestli to vůbec vyjede.
Ono tady by byl problém obojího, ten výkon by na ten kopec byl nedostatečný
Nikoliv. Výkonu můžete mít habaděj, ale pokud ho adhezně nepřenesete, tak je vám to k ničemu. Naopak i s malým výkonem se tam dá vyjet, pokud máte dostatek adhezní tíhy. Jenom pojedete pomalu.
Námět ke studiu: fyzika, 1. ročník střední školy.
no ale tahle jednotka ho má málo pro adekvátní jízdu..rychlostí kroku jízda vlaku nikoho neosloví, navíc se tím pak uvaří převodovka, protože se neuchladí, což se právě stalo, první měnič není na trvalé zatížení stavěnej, takže tato jednotka do toho stoupání má problém s obojím..na 843+943 se tam jezdilo na 100%PT
Ta 843 by to vyjela i na jeden motor, protože v režimu BoBo má stejnou tažnou sílu, jenom jí udrží do poloviční rychlosti.
Pokud říkáte, že výkon byl nedostatečný pro vyjetí na kopec, tak neargumentujte „oslovováním někoho jízdou rychlostí kroku“. To jsou zcela odlišné věci, byť s tím, že plíživou rychlostí opravdu nikoho neoslovíte, souhlasím.
Tak asi chtěli vzdát v Příchovicích poctu Járovi Cimrmanovi, pionýrovi slepých uliček… Napadá mne tato paralela z mistrova díla… 🙂
O švédském spisovateli Augustu Strindbergovi se dočteme, že byl přistižen, jak vyfukuje kouř z dýmky do umyvadla s vodou, zkoušeje, zda touto cestou nevznikne zlato. A my si říkáme: Hle, jak podivínský nápad se zrodil v tak geniálním mozku!
Ale není správnější říci: Nebyl to Strindberg, kdo experimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne? Někdo to totiž vyzkoušet musel.
Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Proč na tu 845 nepřidělají ozubnicové soukolí? Problem solved.
Chybí vám tam smajlík na konci.
To se ani nedivím že tam ten německý krám nevyjede..není na to stavěný.kdysi tam jezdily i mot. Vozy r.843 ne?
Jo, ty na to byly taky mimořádně vhodný, díky čemuž měly problém přesně opačnej…
Tak ta 843 tam mnela problémy v zimě .je třeba si zjistit proč.
Zaracha na trať má i v létě…
Protože fírové nedodržovali návod – brzdit aby se brzdy zahřály.
Mimochodem pochybuju, že 843 je jediné vozidlo, kde můžou kotouče namrznozt.
No jak je na tom s kotoučema Stadler?
„Chtěli jsme využít ideálních podmínek. Znovu už testovat tyto vozy na zubačce nebudeme,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka. — – znovu si již ostudu se šrotem dělat nebudeme, Půta souhlas!!!
@Zdopravy: Ještě tam mohou 820 a 843 😉 A z vozů 854 pouze podtyp 854.2 🙂
Nedivil bych se, kdyby tam 843 po tom tehdehjsim prusvihu už opravdu nemohly…
Jakém průseru?
Dvakrát se to tam fírovy trochu smeklo.
no trochu. místy svištěl dost rachle. Jo když zamrznou brzdy…
Nic nezamrzlo. Jen strojvedoucí zcela zásadním způsobem porušil předpis, když dolů sjížděl s EDB, namísto aby si ohříval kotouče.
Pokud kohokoliv zajímají detaily a chce se vzdělávat, pak může zde – http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Korenov_Tanvald_120105.pdf
Neohříval, takže zamrzly. no a led brzdí mizerně, že.
Zamrznutí brzd je termín pro stav, kdy vám v brzdovém systému zamrzne (zkondenzovaná) voda a znemožní průchod vzduchu. Tady došlo k namrznutí kotoučů.
Je to zhruba jako hodinky a holinky 🙂 .
Selhání brzdoveho pneumatickeho zařízení na 843, projetí nekolika zastavek rychlostí až 87 km/h….https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Korenov_Tanvald_120105.pdf&ved=2ahUKEwjL86OHx4PpAhUT4OAKHQ0kCX8QFjACegQIBhAB&usg=AOvVaw0Z-V0zRI80881dLK866Mkq
Na konci je jako opatreni primo psano:
Nenasazovat na zmíněné trati HDV řady 843.
Nebyl to zdaleka jediný problém tohoto „povedeneho“ MV s brzdenim.
Ale houby, viz výše. Nešiřte tu bludy.
Že nějaký úředník DÚ napíše do závěrečné zprávy „selhání pneumatického systému brzd“ (či jak to tam přesně bylo) neznamená, že to tak opravdu bylo. Stačí si přečíst pár stránek okolo, kde jsou vyjmenovány příčiny: neohříval kotouče při jízdě (funkce OJV), nezastavil na začátku ozubnice, dolů sjižděl na EDB. A taky se tam dočtete, že po komisionální prohlídce brzdového systému (včetně zkoušky v DAKU) nebyla nalezena žádná závada. Takže nic pneumatického neselhalo, selhalo tření mezi destičkami a kotouči, a to vlivem chybné manipulace strojvedoucího. S úředníky DÚ jsem na pár incidentech spolupracoval, jsou to normální lidi a (aspoň někteří) když něco… Číst vice »
https://www.zelpage.cz/zpravy/8523?oddil=5
Mám za to, že 843 už má od DÚ dávno zákaz a pokud se naskytne využití záložní 843, tak se vyšle na Raspenavu a uvolněná 840 na Harrachov. viz https://bit.ly/2KxpDWD
Ad. typy mot. vozů: Přece tam jezdily i 843 i s řidičákem. Nebo ty už tam oficiálně nemůžou?
Dát na postrk 743 a je to !
Takto se to udělalo, když se tam zkoušela 814.
854 je pro celou trať ideální vozidlo a má podle mě i pohodlnější sedačky. Ačkoliv jsem příznivec ČD, Arriva by udělala nejlíp, kdyby si nějaké 854 koupila (jestli jí je někdo prodá) a na tom rychlíku s nimi jezdila.
Všechny 854 vlastní ČD ne? A ty je konkurenci neprodají, jedině koupit ty stadlery co ČD používají na liberecku
854 neprodají, ale 840 ano? Zajímavý myšlenkový postup 🙄
RegioShuttle je vozidlo v evropě docela dost zastoupené u mnoha dopravců, byť v mnoha provedeních.
Myslím novou 840 😉
Už se nedělají.
854, resp. jech původní verze na trati do Prahy (tehdy ze Staré Paky a přímo z Liberce) jezdili už v osmdesátých letech. To je ten kvalitativní posun?
K tomu vlaku není od výrobce jasná specifikace, jaký sklon zvládne vyjet? Vždyť tento vlak nezvládne rychleji vyjet v Praze ani do Veleslavína, natož aby vyjel nejstrmější trať v Česku. Co od této akce Arriva očekávala? A kdyby náhodou přeci jen vyjel, pak by tam začali jezdit pravidelně s cestujícími?
Ano, KORID se svého rychlíku do Harrachova přeci jen tak nevzdá
zaplať „PÁNBŮH“ i když v boha nevěřím!!! Jel jsem tudle s desirem z Liberce -no řev jak v naložené Tatře 111 plné uhlí a ještě dva 10t vleky uhlí za sebou do kopce – když navážely kotelny, „strojvedoucí“ stále pobíhal po soupravě a nevěděl co by?, jinak do Turnova třikrát zůstal stát na trati, že mu to nejede– díky pane Půta, vemte si to domů na zahrádku!!! 😂🤣😂🤣😂🤣 a tak se radostí válím po zemi — a mimochodem při nástupu a výstupu do nízkopodlažní jednotky, jsem si bohužel zapomněl štafle doma!!!
No a co ? To se prostě občas stává všem. Mohl bych tady taky popisovat různé podobné příhody s ČD nebo s Trilexem , ale proč být veřejně za vola ? No nemám pravdu ?
Nevyjela kopec, dneska zdechla v Satalicich když jsem s nimi jel domů, od Budejek taky dvě hodinky.. ty jednotky jsou jen nalestena bída..
Jenomže od Budějovic za to mohla s největší pravděpodobností ranní fialová smrt.
Ty jednotky jsou jedny z nejspolehlivějších strojů na kolejích v ČR – při správné údržbě a ovládání. Potvrzují to i zkušenosti od DB.
ano, plně se lze spolehnout, na nostalgii KOVOŠROT bývalé DDR
Jezdilo to původně v úplně jiném Německu než píšete. Ale vám je to Asi jedno , holínky nebo hodinky…
Lux si to asi spletl s Bymáky. 😀
Jojo,ale jen na rovine jako je v Polabi.
Jojo jezdi na rovine jako je treba v Polabi a jen kdyz je sucho.
Rozhodně to není jediný typ (ani jediný dopravce), co někdy selže …
To sotva vyjede Kladno natož Harrachov. 😁
Normálně tam nechat 810. Nejlepší vozidlo!
Pokud by chtěli ale pravidelně rychlíky, tak to znamená navýšit počet souprav ne?
Při současném jízdním řádu záleží na obnově možnosti křížení v Dolním Polubném a bezpečnostních předpisech … lepší by samozřejmě bylo rychlíky do Tanvaldu o půl hodiny urychlit, aby se tam stíhal přestup – čemuž asi brání zmršená trať (tedy v tomto řízení a zabezpečení provozu) Železný Brod – Tanvald aktuálně zřejmě neumožňující, aby rychlík doháněl předchozí osobní vlak.
Pardon, v současnosti prostoje v Tanvaldu minimálně 2 hodiny, takže bez soupravy navíc jako za ČD.
A jak by ta nezmršená trať, která by umožnila urychlení o půl hodiny měla vypadat? Basistunnel Turnov – Tanvald?
Možnost křižování na nádražích Jesenný a Návarov a zabezpečovací zařízení a řízení provozu umožňující podstatně kratší interval. Teď nepouštějí další vlak, dokud předešlý neopustí až dvacetiminutový úsek Železný Brod – Velké Hamry (nebo Plavy – to nevím jistě), což brání urychlení rychlíků, jak píši výše.
Tak ještě jednou: Jak byste tím dosáhl urychlení u půl hodiny? Nemyslíte doufám odjezd z Prahy o půl hodinu dřív, že ne?
V půl z Mladé Boleslavi, v celou z Turnova, kolem půli v Tanvaldě. Otázkou přesných možností vlaku a trati je, jestli a kolikrát by se mohlo mezi Turnovem a Tanvaldem stavět a jestli a za jakých podmínek by se to stíhalo čistě do půlhodiny, i aby se případně mohl interval stáhnout na hodinu … jinak jsou to krásné trati, ať mi nikdo netvrdí, že tam je 31km za půl hodiny nereálných … koneckonců i Liberecký kraj to má nějak v plánech na rozdíl od 042(+040), na kterou nějak zanevřel.
Tomu bych ve stávající stopě věřil možná s klopidlem při průjezdu většiny zastávek.
Překládat není kam, leda do tunelů. Dosazení autobloku by byl přitom ten nejmenší problém.
Klopením skříně se aspoň fysikálně zvýší možná rychlost nanejvýš minimálně snížením těžiště, více dělá případné klopení trati. Z Neratovic do Mladé Boleslavi je to v současnosti i při současných vozidlech, trati a předpisech za půl hodiny zvládnout na hraně (objevují se zvládnutí Neratovice-Všetaty za 4 minuty a Všetaty-Mladá Boleslav za 23) Mladá Boleslav-Turnov za půl s rezervou, Turnov-Železný Brod při všech obloucích 60km/h – 14 minut i se zastávkami v Malé Skále a Železném Brodu také dosahováno už teď, ze Železného Brodu do Tanvaldu to někde vázne, snad i v největších fofrech, jak sleduji, přes 20 minut, ale samotná stopa… Číst vice »
a proto je tu fotka nad Dolním Polubným:D takže dojet musel dál..
Podívej se do mapy ještě jednou.
Zajímal by mne Váš myšlenkový pochod. Polubenský tunel je mezi kořenovskou zastávkou a Kořenovem, tedy logicky dojeli dál než do Dolního Polubného.
Tak znovu – tvrdí se v článku, že se nedojelo dál než do dopravny D3 Dolní Polubný? Ne, v článku se zcela v souladu v faktickým stavem podává, že a) nedojeli do Kořenova, b) skončili pod zast. Kořenov zastávka.
Jako zajímavost uvedu, že strojvedoucím byl ve čtvrtek jeden ze dvou hochů, kteří se před třiceti lety podíleli na prvních zkušebních jízdách HDV ř. 743 na zdejší dráze a následném zmrtvýchvstání 715.003.
původně to tam bylo, po mém komentáři to bylo upraveno
Prej ten spodnější tunel je Dolnopolubenský, a až ten hornopolubenský je Polubenský …
To ale nikdo nezpochybňuje. Tunely jsou na úseku Ta – Ko celkem 4, mezi Ko a Ha pak je ještě jeden. Žďárský, Desenský, Dolnopolubenský, Polubenský a Harrachovský s tím, že např. Polubenský byl během reko tratě v 60. letech 20. stol. prodloužen o 8 m a pokud se nepletu, tak dlouhé roky byl nejdelším konstrukčně jednokolejným tunelem na území dnešní ČR.
Nezpochybňuje, ale mám podezření, že překvapení Kixa plynulo z toho, že si pod pojmem Polubenský představil Dolnopolubenský, což je vcelku oprávněné a ne na tolik minusů … .
překvapení kixa bylo titož v článku aktivně přepsáno..původně bylo v článku, že dojeli pouze do dopravny Dolní Polubný
Tak takhle. Děkuji za vysvětlení.
Můžou vyzkoušet Desira, Linty nebo Stadlery
Desiro údajně nedá zlom nivelety u polubenského tunelu u býv. vjezdového návěstidla dnešní dopravny D3 Kořenov.
Desiro by tam mnelo v pohodě vyjet..jel sem jim z kv do potůčku a tam je taky pěkný stoupak.
Ještě jednou – problémem není sklon (resp. to se neví, protože se to nezkoušelo), ale kolize spodku vozidla s ozubnicí v konkrétním místě).
Proto je 840 o 10 mm výše a na kopec mohou jen 854.2.
ono by se s tím místem taky dalo něco stavebně udělat..samozřejmě nejjednoduší je zkrátit ozubnicový úsek o kousek..
Pak ještě možnost začít jezdit na rychlíkách nějakým soudobějším vozidlem.
Na ty rychlíky co to vozí je to, za ty peníze, bohatě dostačující a vozit něco jako Praha – Harrachov, je totální úlet.
a co to pustit na rychlík Dresden Hbf do Hamburg Altona – ať Němci svých šrotů užijou
Tak jistě, je úplně normální srovnávat tuhle relaci s rychlíkovou vozbou mezi Prahou – Tanvaldem/Harrachovem. To že pro ně jsou to šroty bude tím, že si za své peníze dokážou pořídit něco nového. My chceme většinou zázraky pokud možno zadarmo.
No baže! My máme svých šrotů až až! Takové řady 460, 560, 854, 810 a její klony, vozy B a Bd(t), řady 121/2/3, atd. A jak jsme pyšní, že se jimi můžeme i v pokročilém 21. století vozit, co? 😀
Jenže náš šrot tam vyjede (810,854)
810 bez vlečnáku, 814 ne.
Zkoušela se 814.2?
2x 810 jako primy rychlik ne? 🙂
810? ta vyjede normálně? nebo má také potíže?
Tak radost to pro ten vlak asi není a podle toho se i trochu chová. Ale vyjede to normálně.
Za Jizerské dráhy jezdily nahoru 810
http://www.zubacka.cz/index.php/zubacka/provoz/340-motorove-vozy-rady-810-na-zubacce
ono i 810 mívala dost problémy s prokluzem, ale tam byla výhoda v mechanickém přenosu výkonu a mechanickém ovládání, tam to měl fíra prostě komplet v ruce, 814 už na tom byla o dost hůře a nevyjela a i 814.2 měla problémy, ačkoliv ta se tam občasně podívala. Nevím jak by na tom byla reko 810. Pouštět 845 nahoru je čirej nesmysl, tam ta regulace je otřesná a adhézně to je hodně špatné vozidlo, to 854+954 je na tom o hodně lépe (motor a převodovka přímo nad hnaným podvozkem, u 845 je to rozloženo váhově v celém voze pod podlahou),… Číst vice »
Sólo 810 to vyjela zcela v pohodě, když tam dokázala vyjet prázdná souprava 810+2*010+810 (druhá 010 simulovala zátěž cestujících).
pod pojmem v pohodě si představuju něco jinýho, za sucha jo, za horších podmínek už to pohoda nebyla a kolikrát se nevyjelo vůbec..