Arriva spouští nábor, strojvedoucím slibuje 40 tisíc
Vlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
[contact-form][contact-field label=“Jméno“ type=“name“ required=“true“ /][contact-field label=“Emailová adresa“ type=“email“ required=“true“ /][contact-field label=“Webová stránka“ type=“url“ /][contact-field label=“Zpráva“ type=“textarea“ /][/contact-form] Expandující železniční dopravce
Nerozumím větě „Strojvedoucím slibuje firma hrubou mzdu 40 tisíc korun včetně diet a příplatků.“
—
Diety nejsou nikdy součástí hrubé mzdy.
To je z toho důvodu, aby i poslední lopata pochopila, že je to od nevidim, do nevidim, že se s nimi nebudou mazlit – á la kamioňáci. Jejichž mzda je hodinovou ostudou… Takto napsáno vypadá příjem lákavěji. Chtěli kopici legrace, budou ji tedy mít.
U ČD nejsou mzdy pro strojvedoucí aktuálně zase až tak špatně a tahle nabídka je tak nějak srovnatelná a za to riziko to nestojí. Ale každý má svou cenu a myslel jsem soukromníci tady budou tu laťku zvyšovat, kdyby napsali 50-60 hrubého, možná by se o tom dalo přemýšlet. Možná že zatím nabízí lepší pracovní podmínky, ale to nabízejí zprvu všichni a od kamarádů co jezdí u soukromníků vím, že se ty podmínky většinou až na vyjímky jako RCA horší…
O jakých soukromnících píšete? V článku se o žádném soukromníkovi nepíše, RCA také není soukromník, tak který konkrétně nabízí horší platy než státní ČD?
Nepsal jsem o platech ale o podmínkách. Pusťte si třeba na YouTube video od Fanty, toho kluka znám, byť u arrivy jsou aktuálně podmínky třeba dobře…
Nejsem modrá guma. Je mi 40 a mám hypotéku.Takový nábor za 40000,- bych ani nečetl být strojvedoucí. Riskovat dobu neurčitou a jiné (ne)výhody .Ale každý člověk je originál a to je dobře. Mám kamaráda co si polepšil. Místo krátkých směn a často v práci dojíždí na dlouhé směny 300 km. A to se vyplatí!!!
Nevím kolik lidí udělá tak skvělej tah u ČD kde mají smlouvu na dobu neurčitou a mnoho benefitů + příplatky za léta a půjde k Arrivě, která má jistotu jen na 3 roky, že bude tyto rychlíkové linky obsluhovat. Já bych to teda neudělal.
V Zlinskom kraji je to ale na 10 rokov
Ale aby jim pak vycházel za 5 let rozpočet co budou dostávat od kraje. Nikdy nevíte, že se zvýší inflace o 5% ročně, ale platy nahoru nepůjdou, protože kraj nezvýší peníze za objednávku vlakokilometrů a jediné co oblastní dopravce může přiškrtit jsou platy a nebo údržba vozidel.
„jediné co oblastní dopravce může přiškrtit jsou platy a nebo údržba vozidel“
Máte na mysli třeba České dráhy, které oje*ávají údržbu 840 v Liberci, protože Jizerskohorskou železnici podstřelily a teď na ní intenzivně prodělávají? Inu, to se stát může…
Do smluv se kvůli tomu dávají inflační doložky a té Dráze to nakonec stát dosype, nebojte se.
Pletete sw. Nwdosype.
No jo T. H. a srdeční záležitost Zubačka. Bejt to na něm, tak tam do teď jezdí osmsedesítky GWTR (ale lepší) vedené důchodci od ČD a brigádníkem Tomášem.
Mluvčí Arrivy Martin Farář: Rádi jim se získáním licence strojvedoucího pomůžeme a na to je potřeba trocha času. No potěš koště. Dříve trvala škola 3 roky nebo 4 s maturitou. Potom na 2 roky do depa a dílen a pak teprve na mašinu. A nyní: Řezník nebo švadlena, my jsme přece Arriva!
Oni snad ale nepišou, že budou brát lidi se základním vzděláním. Mmch u ČD ten kurz netrvá o mnoho déle, takže tady bych byl zase opatrný v tvrzení, že Arriva bude chrlit průseráře.
Dneska chrlej průseráře všichni to je fakt.
No vidis. Na Slovensku sa pripravuje novela zakona, ze rusnovodicom moze byt aj kuchar. Nemam domjem, ze to robia koli sukromnikom.
A myslíte že slavné ČD to dělají jinak? Člověk z ulice za 9 měsíců na posunu a za 12 v trati… Získání licence = měsíční kurz…
K tem jizdnim vyhodam mala pripominka. Arriva preci muze dat svym zamestnancum take vlastni formu rezijky. Bude platit na jejich vlaky a PLUS i na jejich autobusy! Navic mohou dostat rocni MHD Praha jako bonus. Sice to neni jako jako rezijka CD rozsahem, ale i tak dobry. Jo a co se tyce FIP, vzdyt i Arriva tam muze vstoupit. P.S. Za dalsi take nabizi urcitou pestrost v uvozovkach tahat i naklady. A mzda, no pokud jste nadrazak, tak to delate srdcem, ale pokud mate rodinu, tak potrebujete i dobry turnus a pokud je bude mit Arriva vyhodnejsi, tak urcite zajemce… Číst vice »
Sám šéf Arrivy přiznal, že hledá strojvedoucí a průvodčí především na Slovensku. Ti sem půjdou rádi. Situace u ŽSSK je katastrofální nejen co se týče platů, ale i pracovních podmínek.
Pro strojvedoucí, kteří dnes jezdí u ČD, bude práce pořád dost.
Kdysi dávno jsem se bavil s jedním německým strojvedoucím , který mi říkal , že jeho mzda v Německu je 3000 €..v té době to byla i průměrná německá mzda. V ČR je průměrná mzda 32.000 Kč , Arriva nabízí 40.000 Kč , ale dle spousty modrých gum je to málo… Není někde něco špatně? Neměl by stát zainvestovat do výuky zájemců o toto povolání a rozšířit tak množství kvalifikovaných strojvedoucích na českém pracovním trhu a tím dostat strojvedoucí tam , kde by měli být ? Já mám pocit , že na české železnici přetrvává stále duch komunismu…apropos…tři kdysi nejprotěžovanější… Číst vice »
40000 je málo pro spoustu lidí, modré gumy s tím nemají co dělat. Řidičům tramvají se nabízí 45000 s mnoha bonusy, často s náborovými příspěvky a stejně je pořád nedostatek. Ono taky kdo by to chtěl při těch podmínkách dělat a ještě mít na zodpovědnost desítky až stovky lidí za sebou (na rozdíl od toho horníka ahutníka kteří riskují pouze svoje vlastní zdraví), to musí být přece patřičně ohodnocené. Pokud srovnáváte průměrné platy s Německem tak je taky potřeba dodat že v Německu se za ten průměr žije lépe, mnohé výdaje tam mají stejné nebo levnější než u nás, například… Číst vice »
Kde má tramvaják 45? DPP nabízí 35 a ostatní dopravní podniky na tom lépe nebudou. Bonusy berte stranou, to neni základ.
DPMB 30 tisíc.
Ten plat 35 000 v Praze ale právě není základ, ale je to se všema bonusama, kdy to podle směn vychází na + – 2000 Kč. Například pokud padne směna na neděle a odpolední apod. Základ je 28 000 Kč.
V Německu má strojvedoucí cca 2300 aspoň v bývalém východním. Tvé příspěvky zde jsou jen provokace zřejmě nevychovaného synáčka byvalich komunistických činitelů.
Tak můžete jít jezdit do Německa.
V.N. velice by mě zajímalo jestli i vy jste finančně gramotný a vůbec jestli umíte i číst. V článku je velice jasně napsáno, že mzda je sice 40 000,- , ale je v hrubém včetně příplatků a diet. Můžete mi prosím odpovědět, co Vám na tom přijde skvělé? Nehledě na to, že Arriva není schopna uvést plat bez příplatku a diet. Protože, jestli jejich mzda je postavena na příplatcích, tak se kolikrát ty lidi nedostanou ani na částku 25 000,- (v čistém) a toto když uvedou do náborové kampaně tak se jim tam moc lidí nepřihlásí.
Nedávno vyšel článek o DB,snižují náklady a postupně se zbavují zátěží dceřiných společností jako jsou mmj.ARRIVA a Schenker který se snaží dostat do České pošty. Takže ať si Arriva slibuje před krachem co chce, nedůvěra v nejhůře platícího dopravce tady je.Co se týká slibovaných odměn, pobídek, určitě jsou roděkené na celou dobu pracovní smlouvy, takže ve skutečnosti je zaměstnanec ani nepocítí.
Ukamenujte mě…ale s nástupem soukromých dopravců jsem čekal zlepšení podmínek pro strojvedoucí. Opak je pravdou. A pracovní smlouva bude na dobu neurčitou? Nebo na jeden rok?
Konkurence vždy představuje tlak na náklady. Tudíž i na osobní a mzdové náklady. Jestli jste čekal něco jiného , poté žijete mimo ekonomickou realitu…
Nechápu že máte tolik negativního hodnocení.
To je jednoduché, pravda bolí nejvíc…
Tak to jste čekal špatně, pokud má jezdit soukromník levněji, tak musí mít menší výdaje. Takže buď poplatek za dopravní cestu (ten bude mít ale stejný) nebo za naftu (to taky nebude dělat nějaký velký rozdíl) a pak už zbývají jen platy na ničem jiným ušetřit nemůžete.
I na dopravní cestě se dá ušetřit lehčím vozidlem.
Ale může – třeba údržbová náročnost vozidel – časová (intervaly přístavby), personální, náhradní díly (v extrému třeba brejlovec vs. Vectron); efektivita využití vozidel (v tom jsou přeborníci u ZSSK); způsob nákupu vozidel (kusovky vs. velké objednávky); režijní náklady – úřednický aparát, provoz budov(kanceláří); depo historických vozidel :-))
Soukromník ušetří hlavně na tom, že nebude platit přezaměstnanost na nábřeží, penězovody formou různých sponzoringů golfu, atd. a vozidla si koupí ta která potřebuje a ne od těch kteří nejlépe mažou na chleba.
….nebo třeba, že nebude mít nákladnej úřednickej aparát typu GŘ ČD
romane, vy jste někde zažil při nástupu do zaměstnání jinou pracovní smlouvu než na dobu určitou?
Ano…u nejmenovaného národního dopravce smlouva na dobu neurčitou a po změně zaměstnání jsem dostal smlouvu na dobu neurčitou…
Každý nový fíra u ČD má na dobu neurčitou.
tak tych mimořádek bude více, někde na nábřeží asi udělali chybu.
Když dopravce investuje nemalou částku do výcviku strojvedoucích a nový strojvedoucí se dopravci upíše na 5 let…tak jak jinak to vyřešit?
Petr.R. Vy asi s dopravou nemáte moc společného-co?
delší dobu než ty.
Neplancite pracovní smlouvy k nějakýmu zavázání pro nějaký kurz, to jako dají mu podepsat pracovní smlouvu na púět let a on rozsfláká lokotku a bude furt zařazen jako fíra?
Já nikdy jinou smlouvu než na dobu neurčitou neměl. A ani bych ji nepodepsal. To na ověření, zda dotyčný není debil, je zkušební doba.
Za hrubou mzdu 40 tisíc korun včetně diet a příplatků by to musel být skutečný „srdcař“ s láskou k dráze a ten spíš bude až do důchodu u Českých drah, kde je práce mnohem pestřejší, než jezdit motorákem zmíněných pár tratí. Navíc bez režijních výhod.
Je otázka , jak se to všechno vyvine. Dle nějakého průzkumu jsou lidi ochotni ze svých mzdových požadavků slevit až 20% , pokud ta práce je bude více naplňovat, budou pracovat v příjemnějším klimatu pod vstřícnějším šéfem…
Další řešitel Problému Někoho Jiného… buďto sežene a pak OK, nebo nesežene a bude muset dát víc.
Bojíte se, že sežene? 🙂
(P.S. ze zdejších diskuzí je už dávno známo, že režijní výhody přece „modří“ stejně nevyužijí, protože vlakem nejezdí a kupují si kupón jen jako stavovskou průkazku z pocitu sounáležitosti. Nebo i to je zase jinak?)
A jéje už jsou tady režijky a pak že o ně nejde a je to zástupný problém…
Když medián mzdy strojvedoucího je u ČD 45tis Kč (jiný článek zde v týdnu), pak nabízet 40tis. Kč je trošku problémek. A zapomenout na ježdění s velikou slevou pro zaměstnance a rodinu, které k tomuto místu o ČD patří (a zde není), by bylo zamlčováním. Diskuze se tu nevedou o tom, zda to benefit je či není. Je. Ale vedou se o tom, zda toto samotné je důvod něčeho. A tam to opravdu není důvod, proč zůstávat u ČD. Ale vzít menší plat a ještě přijít o další benefity…proč si to dělat. Je hezké vidět, proč je soukromník levnější…neplatí velké… Číst vice »
Arriva není soukromník…
Víme Trondo, opakujete nám to tu jak zaseklý gramofon při každé zmínce o Arrivě.
A že to někteří natvrdlíci stále nedokážou zapamatovat. Jenže ono se na zlé soukromníky, co vyzobávají rozinky lépe nadává než na bratskej moloch, že. 🙂
Soukromník Arriva má pouze jediný úkol. Co nejvíce peněz vydudat z Čechů a rozdat si je doma v podobě pěkných bonusů.
A soukromník ČD má za cíl pouze prošustrovat co nejvíc peněz kámošům na Kypr.
arriva má 40hodin za týden + neplacený přestávky na odpočinek po 4,5hod půl hodky.
A jistě víte proč zde jsou zase režijky. Páč je vytáhl Ten. Hlavní. a Troník aby nestál opodál….. .
Vytáhl je Ondra…
Kirschner už se mne nemohl dočkat…
Absenci režijních výhod u Arrivy jsem uvedl jako jeden z podružných důvodů, proč se jedná o nezajímavou nabídku práce. Ale jinak je celkem překvapující, jak zde někteří srdnatě obhajují nízké mzdy. S tím jsem se snad ještě nesetkal. Zřejmě je zde dnes sešlost managementu spol. Arriva:)
Tak ono co se týče režijek, tak i někteří soukromníci nabízejí in100…
Kteří, prosím? Nerýpu, jen se ptám, protože nevím.
Metrans.
METRANS Rail nenabízí In 100, ale In Byznyss
Jj, pravda. Sypu si popel na hlavu.😏
„METRANS Rail nenabízí In 100, ale In Byznyss“
Všem zaměstnancům? A kolik si připlatěj?
Já jen, že u ČD Cargo dostanou IN100, ale za 7000Kč
není, vy máte pořád méně jak u arrivy, spočítej si kolik hodin si doma, počítej to třeba od první fabky- myslím klíče na tvůj pozemek, ne auto na parkovišti.
V jakém coffee shopu se zásobujete? Musí to být slušný matroš. 😁
Některým příspěvkům v této diskusi nerozumím. V ČR je průměrná mzda nějakých 32 brutto. Na tuto průměrnou mzdu nedosáhnou dvě třetiny národa. Strojvedoucí je typickou středoškolskou profesí. Někdo nabízí práci pro středoškoláka za 40 brutto a to je málo ? Zajímalo by mne , zda by Arriva zatáhla plný výcvik „někoho z ulice“. Někoho , kdo má dnes pouze vzdělání dle zákona o drahách , ale jinak nikdy nepřišel se železnicí po pracovní stránce do kontaktu. Protože , pokud by s tím Arriva byla svolná , poté je to super nabídka. A upřímně řečeno…chápu , pracovat jako strojvedoucí a jezdit… Číst vice »
Ale hoblovat motorákem relativně krátké štreky a v noci nepracovat ? … co to je za sračkoidní závěr?
Ten závěr si můžeš vyložit asi takto…. jezdit motorákem na krátkých štrekách je dle mého názoru méně náročnější než jezdit autobusem na podobně dlouhých štrekách . Jenže tomu autobusákovi se o čtyřicítce měsíčně může nechat jenom zdát…modrý sračkoide…
Taky názor. Naštěsti nemám náladu se dohadovat.
S autobusem naprostý souhlas, to jen někteří strojvedoucí co hoblují lokálky si myslí, že jsou kosmonauti.
Na lokálce to taky není sranda i s 810 kou.autobusaci to nemají jednoduché ale nejde to srovnávat.
To jste tomu nasadili korunu Tydýti! Obě profese jsou náročné, o tom žádná. A že by se nejezdilo v noci? Tak zrovna na trati 030 jsou přes půlnoční dojezdy do Paky a Semil.
Bez urážky, ale udělat si papíry na Dčko je oproti tomu sranda…..každej Bčkař nic víc nepotřebuje…..ale než člověk vyrazí na trať, je to rok a spousta knížek – sždc D1 to začíná a znalostí jednotlivých řad hnacích vozidel konče….jo a jak jezdí spousta autobusáků víme, většinou to projde, na dráze projde málokdy málo co …… a klidně mě tu mínusujte 😀
míšo, na lokálkách mají fíři více jak na dálkových, mají více na hodinu, něco si o tym přečti. Jsou v jiné platové skupině.
Víš o práci strojvedoucího hodně malo
ono to hoblování motorem je mnohdy větší os*r než ta dálka…..kde děláte vy? že o práci strojvedoucích tak mluvíte? na mašině asi ne, dle příspěvků co zde plodíte….. jo a v noci nepracovat? nástupy v 1 v noci (nebo konce, ono když poslední vlak doveze lidi třeba ve 23:59 tak fíra většinou ještě jede do depa, kde zbrojí, dělá prohlídku a odstavuje to, takže jde domu třeba v 1 ráno ) a podobně, nebo přerušení někde od 2 – 4:20 kde se člověk zlomí na sedačce a nespí doma (což ženskou taky začne časem sr*t) víkendy v práci, svátky v… Číst vice »
Ještě mu napiš, že fíra bere rok 13 čistýho, další půl rok na zálohách stěží 25 čistýho. Já s ním komunikovat nechci.
Pro Arivu jsem před časem jezdil sice jako externista ale téměř rok a půl jak osobku tak náklad musím říct ,že o chování k zaměstnancům by se ČD mohly od Arrivy učit , jak co se týče skladby směn tak výší buzerace .Mám možnost srovnání a upřímně k ČD by mne už nedostaly ani za zlaté prase. Co se týče platu je to málo ale zase platí rg téměř z domova ( když člověk dojíždí ) takže pokud je norma cca 160 h tak skutečně odjezdeno bude kolem 120 a to za 40 hrubeho není až tak špatně . 😉
U nás v depu je třeba vedení výborné, vždy vyjdou téměř s čímkoli vstříc, ale bohužel jsou ještě i pracoviště, kde to nepochopili a tím pádem chápu, že jim lidí odcházejí. Kdyby byl všude přístup jako u nás, soukromí dopravci by jen těžko plnili své stavy
,,platí dvojnásob z domova,, Takže z čím větší dálky dojíždím, tím lepší. To se Ti Slováci budou mít sakra dobře 😀
Sorry, platí rg
Já ale nepsal že platí rg z domova
Ježkovy voči co to je za pohoršení tady – no tak nabízejí tolik a tolik, a pokud je to málo, tak prostě nikoho neseženou a budou muset přitlačit no…. Není žádný zákon přikazující jít dělat k Arrivě
Tak asi každý zaměstnanec z oboru chce, aby u konkurence byly co nejvyšší mzdy, aby to tlačilo trh a hlavně jeho zaměstnavatele ke zvyšováni. Takže nechápu vaše rozhořčeni. To že tam nikdo dělat nepůjde je kontraproduktivní pro všechny strany.
To Leo expres na Ústecko- orlicku nabízí 45 000 hrubého pro strojvedoucí .
Velmi slabé podmínky.A taky chování k zaměstnancům.Taky jsem zjišťoval,jezdím na výkonech,kde by měli vyjet,ale už asi tuší,že to nebude tak jednoduché.
No když vám to nevyhovuje, tak holt budete jezdit u Jediného Správného Dopravce někde jinde (a bude-li vás takových víc, bude muset jít Arriva s penězi nahoru – ale pokud najde lidi i za tyto, není důvod dávat víc). Typický příklad Problému Někoho Jiného…
Však jistě.
režijka to jistí, není problém strávit na cestě do práce i 5 hodin. žee?
Mimochodem, co si myslíte o nabídce Leoše dát strojvedoucím turnusy s možností šúrovat lokálky, ale občas si zajezdit i v nákladce nebo do zahraničí? Je reálné něco takového zorganizovat a strojvedoucím poskytovat?
Reálně to jistě je,teď ještě jestli by byla chuť.
Chuť na straně zaměstnanců?
A stewardi pry 17 000 cisteho zaklad, max. 23 000 mesicne s priplatky – to bylo pry receno mym 2 kolegum vlakvedoucim, kdyz se byli u Arrivy ptat – Turnov totiz prijde o rychliky. Skok tedy min. o 5000 dolu, spis ale vic. To je ta Vase konkurence, pane Suro – porad ji podporujete, porad jen soukromnici, aby kraje usetrili treba milion dva rok za rok. A za jakou cenu? Jako by Vas ti zamestnanci vubec, ale vubec nezajimali… :-/
….kraje usetrilY treba milion dva za rok.
Pardon, priste si to zkontroluju po sobe.
Vítejte 30 let po revoluci v tržní ekonomice 😉
Dobrý den tedy,jak vidíte,Čd se umí postarat podstatně lépe.Jeste bych doplnil např.kondicni pobyty a příspěvky na rekreaci.A to ne nepodstatné.Budou to mít těžké,Ale kraje a MD ať se s tim poperou.
Postarat se umí. Je však třeba dodat , že za peníze všech daňových poplatníků v ČR…
Dobrý den, každý kdo jezdí v závazku a tj drtivá většina dopravců,je z veřejných peněz.Jen záleží,kolik si nechá akcionář.Tj barometr chování k zaměstnancům. Co tam máte dál?
No pak ještě záleží na pár detailech, např. na tom jak umí hospodařit, nakupovat vozidla a starat se o ně.
Chápu, že od kniplu to může splývat, ale není to „všecko stejný“. Třeba pro cestujícího byl Sp do Benešova od Arrivy o ligu jinde než Sp zvaný Sázava z kopřivišť a šrotišť pana Kupce.
Motorák na koridoru je o ligu horší než obyčejné elefanty.
Z mojeho pohledu jako cestujícího je to zcela srovnatelné. V Arrivě měli Wifi a nemuselo se šplhat do patra.
A na Sp žádný elefant nejezdí.
LIMITUJÍ JE CENS PRO CESTUJÍCÍHO A ARRIVA NEUZNAVALA PID DOKLADY. TO CESTUJÍCI ODRAZOVALO.
Uznávání PID dokladů bránil IDSK, ne Arriva.
A myslíte , že je správné , když firma financovaná z veřejných zdrojů (tudíž z peněz nás všech) přeplácí své zaměstnance ?
Tak nezáviďte a mazejte se nechat přeplatit. Arriva už čeká.
Aby si je udržela? Asi je to levnějši než stále vychovávat nové.
a arriva peníze nezíská od daň. poplatníků? byť přes kraje….?? Tak jaký je v tom rozdíl?
Nebojte oni u těch soukromníků taky vzniknpou odbory a bude to pak o dos zajímavějši. Prý už u Radima funguje federace sttojvedoucíh 😁😁🖕
Hlavní průser u strojvedoucích je ten , že řada výkonů by neměla vůbec na železnici být. Kdyby se kraje či stát chovaly opravdu jako řádní hospodáři a neobjednávaly vlaky tam , kde lze ZDO zajistit levněji autobusy , nebyl by na trhu tak obrovský nedostatek strojvedoucích…
Nechci vám do toho kecat, ale kde vezmete ty řidiče autobusů…
Řidiče autobusu je snazší sehnat , než sehnat strojvedoucí….
Já nechápu ty minusy…až přijde zase krize jako v roce 2018 , první budou vyhazováni řidiči kamionů. A mezi řidičem kamionu a řidičem autobusu není až tak velký kvalifikační rozdíl , jako mezi řidičem kamionu a strojvedoucím..
Taky jsem vám jeden dal a vysvětlovat to nebudu. Stejně nemáte šanci to pochopit!
no a já jsem vám dal 1 mínus a 2 plusy.
U nás na lokalce je až na ranní a odpoledni vlaky celkem mrtvo. Od dubna přes prázdniny do října se otřu o nejedna ňadra, když mám ohlašovací povinnost, jak je souprava natřískaná. Nezřídka se přidává vůz pro skupiny. Letos bude situace ještě horší, protože je zrušen bezplatný parking pro auta které zavedl jeden extrémně chytrej starosta a auta pak byly úplně všude, takže lidi budou najizdět hlavně vlaky. Pravděpodobně dojde i k rekonstrukci souběžné silnice, takže budou vlaky navíc, aby lidi nebyly oříznutí od světa. Ale klidně to zrušte, mě nenaštvete. Nás je fakt málo, alespoň bych si mohl vybrat… Číst vice »
Je dost a dost lokálek , kde je mrtvo celoročně…
Tak to přeci v ekonomice funguje. Jako zákazníka Vás také nezajímá , zda párky , které si v obchodě hodíte do košíku vyrobil někdo , kdo vydělává 13 nebo 20 brutto. Prostě buď si vás získají cenou anebo chutí….
Přesně tak, práce je zboží jako kterékoliv jiné. Mě jako zákazníka (daňového poplatníka) nezajímá zda má průvodčí dobré nebo špatné benefity, ale to abych (byť prostřednictvím veřejného sektoru) zaplatil jen to co je nezbytně nutné.
braní něco těm zaměstnancům jít jinam než k arrivě?
Právě,že jim nebrání nic odcházet jinam 😁
Právě pokud si myslí, že jsou tak dobří tak mužou jít tam kde si myslí že je zaplatí podle jejich představ, a už je jedno jestli to je ČD, arriva, RJ, nebo uplně někdo jiný
já bych to napsal, že ***** se ztratí ve větším davu.
ČD přece prohlásili, že nikoho propouštět nebudou a i kdyby, tak místo vlakvedoucího u ČD půjdou do Lidlu a dostanou ještě 6 litrů víc a Arriva nikoho nesežene a bude muset přitlačit, říká se tomu trh práce.
Copak p. Sůra za to může??! A proč by ho měli nějací zaměstnanci zajímat? Co je to za otázku? Navíc rádoby citově vyděračskou. A i kdyby mu ti „vaši“ zaměstnanci leželi na srdci, tak jaký by to mělo dopad? Co by se změnilo?
Ještě se zeptám . Po stránce náplně práce…je funkce stevarda u Arrivy totožná s prací vlakvedoucího u ČD ? Na mne totiž Jančurovi stevardi dělali vždy dojem , že to jsou spíše takoví číšníci a kontroloři jízdenek…než nějací kvalifikovaní dopravní zaměstnanci..
Dobrý den, aktuálně je nejnižší nezaměstnanost v historii, nic nebrání tomu přejít jinam. ČD tvrdí, že nikoho propustit nemusí. Nezaznamenal jsem nikde, že existuje nějaká zákonná povinnost mít doživotně jisté zaměstnání a výši mzdy u stejného zaměstnavatele. Konkurenci budu i nadále podporovat. Citové vydírání si nechte na prosím na někoho jiného.
Pane Suro, to s tim citovym vydiranim snad jako dospely clovek nemuzete myslet vazne… 🙂
My se odobne nezname, ale presto tady pisete o CITOVEM vydirani? To je absurdni.:) A nebo nevite, co to vlastne znamena… 🙂
A ten váš příspěvek byl myšlen vážně? Nebo to je celé vtip? Jestli ne, tak jsem v šoku, koho člověk může u vlakového personálu potkat:-)
já bych dodal, že jsme všichni v šoku, co můžeme u čd za personál potkat.
My z Vás tady také.😁
A jakou „práci“ začnete dělat vy pane Sůro? Po tom co ČD už nebudou. Zmizí a nejen vám neustálý důvod do nich kopat. To jsem zvědavý, jak se s tím poperete.
Dnes bylo v lékárně opět zavřeno, že?
A vlakem k jiné nepojede…
jak ty diskuze sleduji, tak se mi zdá podle palců je tu na diskuzi evidentně několik fanatiků, kteří záměrně vymýšlí bludy a nepravdy a soutěží kdo bude mít co nejvíc minusů.
A přivítal jste i nástup FlixBusů?
Dobrá otázka. Z pohledu cestujícího na lince, kde měl RJ monopol, rozhodně. Ale jinak si stále s jejich cenami nemyslím, že jde o férovou konkurenci.
Tak ja som sa zoznámil s istou stevardkou Arrivy a od nej mám info,že plat v čistom od 21 tis do 30 tis v čistom,jazdí ML i Nitru.Aký plat ponúkajú teraz,to neviem,ale k Arrive chcem ísť i ja ,na regionálky do Zlín.kraja. v Prahe sú vysoké ceny prenájmov,na Valaššsku to može byť lacnejšie,prípadne sa može od Arrivy objaviť ponuka na prenajatá byt pre zamestnancov,tak ako to majú v Nitre
A co když je nesežene?
Pak musí přidat…Zákon nabídky a poptávky…
Třeba jo, třeba ne. Alena to přidání bude muset mít. Aby to nedopadlo tak, že sorry, nemáme manšinfíru vlak nejede, vraťte se domů. Zítra to možná pojede.
Zrovna toho bych se nebál, Arriva není žádná garážovka. Tady prostě trh zafunguje, buď jim na základě jejich nabídky někdo svou pracovní sílu prodá, což by mj. znamenalo, že zaměstnanci ČD jsou zřejmě přeplacení, nebo jim tu sílu nikdo (případně prodá v omezené míře) neprodá a pak budou muset zvednout nabídku min. na úroveň ČD, což by znamenalo, že zaměstnanci ČD prodávají svoji pracovní sílu za tržní cenu. Stačí chvíli počkat a uvidíme.
Zrovna toho bych se nebál, Arriva není žádná garážovka. Tady prostě trh zafunguje, buď jim na základě jejich POPTÁVKY někdo svou pracovní sílu NABÍDNE, což by MJ. znamenalo, že zaměstnanci ČD jsou zřejmě přeplacení, nebo jim tu sílu nikdo NENABÍDNE(případně NABÍDNE v omezené míře) a pak budou muset zvednout POPTÁVKU min. na úroveň ČD, což by znamenalo, že zaměstnanci ČD NABÍZÍ svoji pracovní sílu za tržní cenu. Stačí chvíli počkat a uvidíme.
Máte trochu zmatek ve slovíčkách, používáte je obráceně, ale v zásadě to myslíte správně.. 🙂
Obávám se, že zmatek máte Vy, momentálně nabízí Arriva, potencionální zaměstnanci buď na nabídku kývnou, tedy prodají, nebo nekývnou a tedy neprodají. Práce je zboží jako jakékoliv jiné, tedy se prodává (zaměstnanec) respektive nakupuje (zaměstnavatel). 😉
NJ.. Pan Pražák.. to je amatérský ekonom…!
Zase se se mnou chcete hádat? 🙁
Zkuste si to dostudovat:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Trh_pr%C3%A1ce
Jestli se vzděláváte z wikipedie, tak to jistě brzy dostanete Cenu Švédské národní banky na počest Alfréda Nobela za ekonomii. 😂 V podstatě oba tvrdíme totéž, jen z jiného úhlu pohledu. Možná byste si ty skripta z makro i mikro měl projít hlouběji. Jinak si neuvědomuji, že bych se s Vámi někde o něčem přel. Bohužel, jak jsem nedávno zjistil, pod stejným míčkem tu vystupuje ještě někdo jiný.
Vzdělávám se na vysoké škole ty chytráku! Už podruhý se tady se mnou hádáš o ekonomických věcech. I když o nich evidentně moc nevíš. Ty jsi přesně ten důvod proč si myslím, že nějaké velké rozšíření referend je chyba! Houby o tom víš a mluvíš do toho s radostí! Nedokážeš uznat chybu a kecáš a kecáš nesmysli. Já se fakt omlouvám, ale s tímhle člověkem nemám už nervy. Poprvé jsme se hádali u RegioPantherů a jejich financování mlel si ještě větší blbosti. A wikipedie i když není dokonalý zdroj, tak je to velmi slušný zdroj! Jak v jednom videu na… Číst vice »
U takovýchto oboustranných kontraktů nabízí něco.
Já bych se toho bál velmi jelikož se Arriva už jako garážovka osvědčila v autobusobé dopravě kdy za poslední rok prvidelně vynechávala spoje v PID po každý pracovní den jelikož neměla dostatek řidičů a po několik měsíců nebyla schopná sehnat další.
Je to žárovka, dohromady nic nemaji
No aby to finančně utáhla. Známe ty konce z linkové autobusové dopravy.
40 hrubýho má každý u ČD plus řežijka plus stejne benefity. Koho tím chtějí nalákat? A za kolik hodin to je? To je přece to podstatné.
Presne tak. Samozrejme o penezich stewardum a jinym zde ani slovo, protoze to bude jeste horsi… :-/
Ve vedlejší diskuzi k nehodám je řada stížností na práci strojvedoucícho u ČD, tak tady je šance na jiného zaměstnavatele. Každý ať si uváží, co (míra buzerace, služby, dojíždění) mu za více peněz stojí a co ne, vynášet nějaké univerzální soudy nemá smysl.
Přesně tak, ale bojovníci modré armády už vědí (bůhví jak), že je to všechno špatně.
Nevydrží do švestek!
michal?
jarynku, máš režijku, tak si jezdi na šichtu 5 hodin, ale my ti říkáme, že za pár let, budeš cestovat do práce třeba i tych 7 hodin. ČD mizí, haha. Jo a ještě, tady to čtou i představitelé čd a nebylo od věci, vám tu výplatu snížit a tím pádem snížit i cenu za vlkm.
A kdo tam asi tak bude dělat pane ekonome, když na tu práci nikoho za ty nízké platy neseženou? Tohle je o nabídce a poptávce, ne o vašem zbožném přání přivést nádražáky na buben.
asi nastoupí soukromníci, nebo vy taky jezdíte do práce tych 5 hodin?