Arriva si půjčí na rychlíky brejlovce a klasické vozy
Brejlovec společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS
Na rychlících mezi Prahou a Českými Budějovicemi se od neděle objeví nejen motorové jednotky řady 845 společnosti Arriva vlaky, ale
„Brejlovce od stejné firmy si letos půjčily i České dráhy na rychlíky do Klatov, protože neměly dostatek vlastních.“ Nevím proč lžete, zápůjčka proběhla na podzim roku 2018. V roce 2019 (už zápůjčka od KDS neprobíhala…)
To vypadá na velkou, lepší kvalitu služeb a přidanou hodnotu pro cestující.
Sorry, ale tohle je naprosto nepřípustné ani jako náhradní souprava…
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/retro3.jpg
Nepřijatelné
Ostudné.
Pokud dopravce nema vozy ani kvalifikovany personal, mel by prijit o licenci na provozovane linky jako tomu bylo v Nemecku,kde tri mesice pred prevzetim linek udelat tamni organizator dopravy kontrolu jeste pred spustenim provozu. Ale Ministerstvu dopravy to je jedno, stejne jako jednotna jizdenka za prijatelnou cenu. A to nejsem rezijkar ani zamestnanec dopravce, ale bezny pravidelny cestujici, kteremu vzniknou timto zbytecne komplikace pri cestovani.
kontroly MD u dopravců provádí
Vzhledem k tomu, jak to vypadalo na R26 už za ČD, nejsou ty kontroly moc efektivní.
Provádí se pouze kontrola kvality „standardu“. Rozhodně ne kontrola příprav na vyjetí před novým grafikonem.
MD provádí nově i kontroly příprav, několik vyjádření z MD byla i v novinách
Mají co chtěli. Prostě žádná sleva není zadarmo, to již pravil klasik. Více jak 40 let starý brejlovec a 40 let staré vozy- to je ta slibovaná kvalita?? To soudruzi z NDR jaksi nezvládli.
A to co ČD předvádí na R17 kontrolou prošlo? Jestli jo, tak ta kontrola asi nebyla při smyslech.
To snad není pravda, vždyť tam je elektrifikovaná trať, proč tam budou jezdit motorovýma vlakama? Copak tady nemáme už tak dost znečištěný ovzduší?
Velká část této linky není elektrifikovaná.
Silnice přecpané kamiony a tady se řeší pár motoráků pod drátama?
Smíchov – Rudná – Beroun a Zdice – Písek přeletí? I ČD to vozily motorovými lokomotivami a motorovými vozy.
ono je kjedno jestli chudi na trati brejle nebo opodal coudi Prunerov… elektrika je taky vyrabena ve velkym z uhli
Elektrická lokomotiva je pouze parní lokomotiva s dálkovým spalováním. Alternativně lokomotiva na jaderný pohon.
Odborně tomu říkáme přesunutý výfuk.
vzkaz pro všechny, kteří se chtějí uklidňovat a slovo režijka je pro ně sprosté: 1) režijku jsem nikdy neměl, ani jse, nikdy nepracoval u dráhy 2) nejsem příznivcem liberalizace za každou cenu, pro mě je důležité, aby kvalita tuzemské dopravy rostla, bohužel zkušenosti ukazují, že nástup tzv. konkurence a tzv. soukromníků (ponechme stranou kdo koho vlastní) vedou spíše ke konzervaci stávajícího neideálního stavu nebo dokonce ke zhoršení, tento článek o Arrivě je toho dalším důkazem, proto by se měli uklidnit především příznivci liberalizace (na rozdíl od nich si odpustím pejorativní narážky typu žlutá guma, soukromí kůň, reklamní agent apod., nemám… Číst vice »
rychle rozlozit a schrupnout si…
tak šup, jdi na to, dle tvých keců to vážně potřebuješ
P.S. Čeká nás nový fenomén s liberalizací – půjčování vozidel mezi dopravci. ČD si nedovedou představit, že by si půjčily od žlutého vozy, které jim samotným chybí (pokud by je měl). A že by půjčili někomu jinému, kdo zrovna přebírá vykony? Tohle ještě ČD nedokázaly překonat. Ale soukromníci (ehm…tedy alternativní dopravci…) si budou umět pomáhat. Ten kdo na tom v ten okamžik bude trochu líp, půjčí tomu, kdo na tom bude trochu hůř a vůbec s tím nebudou mít problém. Na vlacích dopravce A se mohou klidně objevit vlaky dopravců B, C i D. Tak snad nezůstanou ČD se svým… Číst vice »
Tak ČD taky občas někomu něco půjčí, zažil jsem před rokem, že na 045 Trutnov – Svoboda jezdila půl dne 810 od ČD.
Jo, půjčí. Leda tak PKP.
Ondřej: To je pravidelná věc. Víceméně každou sobotu dopoledne se 2 páry jedou osmsetdesítkou.
Když si neumí pomáhat ani ČD × ČDC navzájem, tak je to pak těžký. Třeba by se mohlo začít tím…
(viz. třeba ten již zmíněný pronájem Brejlovce od KDS pro Šumavu, kde se proslýchá, že KDS bylo s pronájmem levnější než ČDC)
třeba loko ČD Cargo jezdila pár dnů s žlutovlakem na Ostravu
Nevyvracím vám to. Každý něčemu věří.
Tak se tu v té diskusi zase všichni uklidíme, ne? 🙂 V provozu (bez ohledu na dopravce) je naprosto normální zálohování běžných řad staršími nebo jinými vozidly a v případě komplikací jejich nasazení. Je úplně jedno, jestli je to dopravce A, B, C nebo D a je úplně jedno, koho má kdo z nás víc rád, nebo míň rád. Provoz generuje problémy – s technikou, s dodavateli, se zaměstnanci, s cestujícími, s mimořádnými událostmi…to je naprosto normální a každý dopravce se s tím musí popasovat. Když Regiojetu lehne moc pershignů, jede občas bobina arrivy. Má nižší rychlost, ta nabírá vlak… Číst vice »
A pak jsou taky dopravci, kteří nezálohují vůbec.
A docela si na tom čas od času nabijou čumák…. Také se tomu divím…
Tak to je snad jen jeden a jen na jeho komerčních spojích, od zítra s jedinou výjimkou – Wroclawí, a to pak bude echt průser, až se něco stane, protože u toho Sp v závazku nepůjde říct, sorry, kupte si lístek ke konkurenci.
Brejlovce nekomentuji, ale co se týče vozů, tak ruku na srdce… nic moc. Zkvalitnění dopravy si představuji jinak. Čekal bych například, že když už není zbytí, tak vymámí Arriva od mamky alespoň nějaké ty Bimzy (pokud tedy už nejsou rozprodané či sešrotované) či něco podobného, co DB už moc nevyužívá.
Nenávist k soukromým dopravcům ze strany majitelů režijních výhod je už zdejším koloritem. Neexistovat tenhle web, kde si můžou režijkáři vylít v diskuzi svůj vztek na to, že i jiní umí a možná dokonce umí lépe a za méně (což potěší peněženky těch daňových poplatníků, kteří nejsou fixováni na modrou), tak si ho snad budou zaměstnanci státního dopravce muset založit sami. Takováhle míra nenávisti a rivality se mezi soukromými subjekty jenomtak nevidí, to je zásadně jen mezi stáními zaměstnanci a soukromníky. Zřejmě strach o to, že teplíčko a smrádeček může i jim být v budoucnu vyvětrán. Dobře jim tak.
Souromý kůň: Počet mínusů pod vaším příspěvkem je nezpochybnitelným potvrzením toho, jak velkou máte pravdu. Tenhle web je plný zamindrákovaných držitelů režijních výhod, kteří si zde vylévají svoji frustraci, a nebo jsou, úplně jednoduše, blbí. S tím se bohužel nedá nic dělat. Těmhle zoufalcům není pomoci. Jedině ty jejich smradlavé postavičky z těch teplých místeček vymést koštětem, ale na to mají ty svoje (stejně smýšlející) odbory.
Ne každý držitel režijních jízdních výhod je proti konkurenci. Já s vámi souhlasím, ač jsem režijkář. (A klidně mne modří mohou označovat za zrádce a kolaboranta.)
A naopak ne každý nerežijkář je příznivcem soukromých dopravců. Pokud se kasají jak na všechny spoje nasadí krásně modernizované jednotky s pohodlnými sedadly, zásuvkami a wifi a realita je taková, že cestující poveze staré lehátko se zakoupeným vyřazeným služebákem jiného dopravce, tak je asi něco špatně ne? A to ještě bůhví kolik těch 628 bude opravdu modernizovaných a kolik ve stavu jak byly po delší době vytaženy z německých kopřiv po delší době neprovozu…
Spíš bych řekl, že ne každý příznivec liberalizace chce tolerovat nesolidní dopravce – ať malé nebo velké. Tím nechci říct, že každý dopravce, kterému se něco nepovedlo a pak to hasí, je nesolidní.
Sorry my dear nezpochybnitelně potvrzený, ale zoufalství zde předvádíte hlavně vy. Tak vymetejte ostošest, ale jak to jen udělat, když nerozhodujete ani o nákupu papíru do tiskárny…a budu se vám smát, úplně stejně jako fiktivní otec Miloše Hrmy, který šel v osmačtyřiceti letech za plného zdraví do penze. To jsem ještě velkodušný, odcházeje do penze později! A vy můžete tak maximálně fňukat do polštáře. Přeji vám a Trondovi příjemné zažívání.
Když to tak tady čtu, tak se nemůžu ubránit dojmu, kolik idiotů se pohybuje mezi námi.. Většina z vás asi nezná osobně Šauerovi, mají lokomotivy i vozy v perfektním stavu a jsou to skvělí lidé. A to že se dohodli na obchodě s Arrivou je snad něco špatně? Budu bránit všechny naše členy,
ať je to KDS nebo ČD Cargo, protože se musí otáčet a nikdo jim nic nedá. Omlouvám se za dva příspěvky, jak to píšu na mobilu, tak mi to uteklo na web dřív, než jsem chtěl 😊
To chce klid, budou vánoce. Banda idiotů je bohužel velká a vesměs mají všichni idioti společné znaky: Rusofilství, panslavismus, režijky, prestižky, nesnášenlivost vůči ne ČD dopravcům, ledvinky, v létě fusekle čouhající z prestižek až skoro pod kolena, triko zastrčené do kalhot, které jsou vytaženy až skoro ke krku atd.. 🙂
co máte proti Prestižkám????
A tak to prrr, režijku sice mám, ale do skupiny „vlastenců“ bych byl řazen tedy hodně nerad.
Tak dík. Pokud podle vás všichni zaměstnanci ČD nebo SŽDC jsou „flastenci“, tak to vytrubujte dál a oni jednoho dne fakt budou.
Remcání proti „fuseklím až skoro pod kolena“, to má být úder ze strany fanoušků buziponožtiček do půlky chodidla? 🙂
Baví mě váš poraženecký tón. Objeví se první potíže a vy jste dokonale down. Rusofilství + režijky, to by snad nevymyslelo ani Šídlo nebo Steigerwald.
Přesně zakázka jako zakázka 🙂 firma se musí uživit 🙂
pane Sládek, nedělejte ze sebe zbytečně blbce, když jím nejste, díky tomu, že Šauerovi jsou vaši přátelé budeme Bc+BDs považovat za moderní vozidla, hodná nasazení v 21. století???
já taky znám lidi, co mají Hurvínka nebo Šlechtičnu v perfektní stavu, přesto bych jejich nasazení na běžné výkony neobhajoval
Přeji všem novým dopravcům, aby jim to vyšlo. Monopol nic dobrého nikdy nepřináší v žádném oboru.
Zlatek monopol, než tenhle bordel s x dopravci a x tarify, zde platí to a to, tam zase neplatí tamto, atd….
Klasickým představitelem monopolu byl socialismus, kdy stát měl monopol na vše. Ne, toto skutečně není cesta. Kolik je dopravců je celkem jedno, horší je, kolik je tarifů. Nicméně zrovna v bordelu v tarifech si ČD vystačilo samo 😛 😀
Bordel v tom dělá stát nikoli dopravci, jednotný tarif slibují už dávno je to jen neschopnost státu,že to nedotáhl k takto důležitému datu…
Povinně jednotné ceny na všechno jsme tu už měli do roku 1989. Ne že by to nebylo pohodlné, ale ekonomicky to fungovat nemůže.
jak je tedy možné, že jsou země kde už to v dopravě mnoho let funguje (GB, Švýcarsko)?
takže zpět dodoby front, neodstatku všeho, zákazů čehokoliv, nemožnosti cestovat, a moudré jediné vůdčí státostrany?
Nemusíme se vracet, ty fronty jaksi jsou stále, takže v tom se moc nezměnilo.
Koalice je jen podraz na lidi, měla by vládnout strana, která dostane nejvíce hlasů.
Nemožnost cestovat? Ono s dnešními platy to taky není růžové.
Cestovat neznamená jenom letět na Kanáry. Doslova za pár stovek se dá dneska dostat do spousty míst po Evropě. Na to nepotřebujete kdoví jaký plat.
no ja uz frontu na hajzlpapir dobrejch 35 let nepamatuju…
Možná ne na konkrétní věc, ale u kasy v Albertu půl hodiny, u pultu s uzeninou dalších deset a na výjezdu z parkoviště dalších třicet.
V některých prodejnách v poslední době, to někdy opravdu vypadá, jako že mají retro den. Když v pekárně nemají čtyři hodiny před zavíračkou rohlíky a housky, je zřejmě něco špatně, zvlášť když to není jen u jedné firmy, ale u většiny, v daném městě.
Bordel s tarify sice je, ale nemůžou za to dopravci, může za to stát, který je pomalý, neefektivní a nedokáže ani včas (skrze MD) připravit funkční projekt jednotného tarifu.
Česká železninice vylezla z pekel jen kvůli tomu, že se začala hýbat konkurence, takže monopol už fakt ne. Dříve nic nešlo, zlepšit služby, vracet jízdné, atp, najednou to jde. Monopl nikdy k ničemu dobrému nevedl (kromě klídku monopolisty, který měl svoje jisté a nemusel nic).
Jak se vám stát už chystá předvést – jednotný tarif, který je nanic, bude úplně nanic. Kdo by si kupoval zbytečně dražší jízdné jen proto, že je „jednotné“?
A bez skupinových a celodenních jízdenek…
Právě, že to stát řeší klasicky státně. Nesmyslně, draze, neflexibilně. Není chyba myšlenky jednotného tarifu, že ho ouřadové blbě nadefinují. Měli to už před lety výběrovým řízením někomu dát jako projekt, ať na tom zkusí vydělat a ten někdo by musel nabídnout zajímavé (konkurenceschopné) ceny, dohodnout s dopravci provize a slevičky tak, aby neprodělal gatě. Pak by to mohlo fungovat.
Takto to bude podle všeho klasický státní produkt. Nekonkurenceschopný, drahý a v podstatě jen formální záplata „tady máte tak co si stěžujete“.
Zdá se mi to, nebo je tady moc nepřejících lidí, co si utahují ze soukromníků?
A je naše chyba, že slibuji a pak skutek utek?
Když zamrznou někde dráty, tak se taky musí na poslední chvíli shánět náhrady, tak proč kopat jen do soukromníků. Podstatné je, že pojedou. Normálním cestujícím co se chtějí dostat z bodu A do bodu B je opravdu jedno, jaká souprava je odveze.
Příznivci liberalizace železnice většinou tvrdí opak – že to cestujícím jedno není a chtějí uzavřený systém WC, klimatizaci, wi-fi, občerstvení a podobné věci. A teď najednou, tváří v tvář realitě historické soupravy, stačí jen doprava z bodu A do bodu B?
Vzal jste mi to z úst.
Někdy mi připadá, že tady hlavně diskutují zaměstnanci ČD, jen aby shazovali konkurenci.
To není potřeba, konkurence se svojí neschopností shazuje sama dostatečně…
Až budou ostatní dopravci dostávat stejně vysoké dotace jako ČD, tak si budou moct dovolit taky kupovat nemodernější stroje a vybavení, nebo budou moct snadno modernizovat to stávající.
Ostatní dopravci nabízejí nejnižší ceny. Z těch se nové stroje jaksi pořídit nedají. Udělejte si v tom jasno.
Jenže u ČD ty prachy bohužel mizí do kapitoly nazvané management. Soukromník by za to měl lokomotivu, ČD za to mají ředitele, náměstka, sekretariát a kuchyňku s kávovarem.
No jo, soukromník nemá management a pak se diví, že neumí nic zmanagovat.
Tlučhubové mají i jiné barvy než žlutou.
kychlap: Ano, např. modrou mají taky často.
To už bylo keců jen kolem Ex do Plzně a ČB, či na R Brno – Olomouc.
Už skoro jako jistý pan Radim
Chtějí, ale on je rozdíl o to přijít pár dní a nebo celej rok. Předpokládám, že nikdo neodjezdí s pronajatou náhradní soupravou celej rok, ale bude se snažit co nejdřív vrátit tam to svoje. On Leoš asi nedá Arrivě slevu, pokud by jí někde umřel Lint a že jim někdo zadarmo půjčí tu náhradní soupravu taky moc předpokládat nedá.
tak jakej typ WC je ve vlaku je mi osobne naprosto jedno
Normální cestující vyžaduje určitý komfort
ono je důležitý definovat co myslíte tím soukromníkem, Arriva je státní, jestli se nepletu, akorát jinýho státu, než modří…
Tak pokud je to cestujícím jedno, proč se i nadále nechtějí spokojovat s plesnivými béčky, různými klony 810 apod?????
Ty odvolávky na cestující cestující by chtěli, cestující by nechtěli, cestující pozná/nepoznápoužívají oba tábory a já mám pocit, že reálných lidí se nikdo neptá…
Tak zrovna Arriva soukromá není…
Určitě nedostává takové dotace, jako se cpou od státu pro ČD. Já jsem rád za každou konkurenci pro ČD, aspoň si nemůžou tak vyskakovat, kdyby byli jen sami. A budou se muset snažit konkurovat jiným dopravcům, ať už cenou, nebo službami.
„takové dotace“ teď je bude dostávat v obdobné výši jako čd (myšleno řádově na km)
„Dotacemi“ myslíte investice od vlastníka, anebo platby za výkony?
Dotacemi se dá myslet třeba majetek, který ČD a.s. dostaly bezplatně od státu, při dělení ČD s.o., aby ho následně stejnému státu (zastoupenému SŽDC) prodávaly za miliardy Kč a tím si podstatně vylepšovaly hospodaření. To nejsou ani investice od vlastníka ani platby za výkony
Tak je logické, že přidělení to dostaly jaksi zadarmo, pak to bylo ČD, takže je logické, že za svůj majetek budou chtít peníze, nebo se ho měly zbavit zadarmo?
no a o tom to je, mají majetek, měli by mít prachy a nemají nic = špatný hospodář. Nová společnost to má o dost těžší…
A co mi je do nějakých soukromých společností, nikdo nebyl nucen je zakládat.
Nová společnost má taky přesně to, co do ní její vlastník ze svého nacpe, když ji zakládá. V tom se soukromá společnost od státní neliší.
Soukromá společnost se od státní liší především v hospodaření. Je logické, že vlastník soukromé společnosti nezaměstná parazity , kteří jen vysávají státní peníze. Například dobrý hospodář by si po fiasku s 380, u škodovky neobjednal ani kolo.
Ale soukromá společnost to cpe z vlastního, státní společnost z daní nás všech
Soukromá společnost to má taky od svých vlastníků, stejně jako státní.
Logické je, že ten nepotřebný majetek ČD jako a.s. prodávaly (i když později i státu došla trpělivost s tím, jak si ho nahodnotily). Nelogické je, že ho vůbec dostaly. Proč by měl jeden z dopravců vlastnit nádražní budovy a nástupiště, když nevlastní a nespravuje dopravní cestu? To byla skrytá podpora ČD od státu, tedy vlastně dobře zakamuflovaná dotace. A kde ty miliardy jsou? Třeba jedna je ve Škodovce kvůli prohrané arbitráži, protože ten „výkonný“ aparát na nábřeží neumí ani dobře napsat smlouvu. A tak by se dalo pokračovat. Ale chápu, že to zaměstnanci a příznivci národního dopravce nechtějí slyšet… to… Číst vice »
To, že nikdo za obchod s loko 380 nesedí v kriminále, je smutným důkazem, že výkonný“ management smlouvu sepsat umí.
To soukromí dopravci jsou ale chudáci, zlé ČD logicky dostali, to co stát vybudoval pro ČSD, že se nestydí, kdyby to dali soukromníkům tak je samozřejmě vše v pořádku.
Takže zlé ČD podle Vás logicky dostaly to, co stát vybudoval pro ČSD, a potom to stejnému státu prodávaly zpátky. To vám fakt přijde logické? Že to ten stát zaplatil 2x? Jednou, když to budoval a podruhé když to kupoval od ČD? Pak je Vaše logika poněkud pokřivená.
A ne, soukromí dopravci nejsou chudáci. Šli do toho dobrovolně, je to podnikání. Ale v podnikání by neměla být jedna ze společností na trhu zvýhodňována. Navíc, když se ví, že se v ní ty peníze neudrží…
Vždyť jsme tu slyšeli, že skutečnou konkurencí je silniční doprava, že by se dopravce měli spojit a ČD zařadit všechny vlaky do svého vyhledávače, atd….
Ve srovnání s ČD, a.s., vlastněnými státem – Českou republikou, je, protože je to jiný kapitál než české daně.
Z obchodního pohledu česka to soukromník je.
Tak z obchodního pohledu jsou soukromníkem i České dráhy. Jsou akciovka, ne státní organizace, ani státní podnik.
Kam zmizely příspěvky nepřejících lidí co si utahují z Béček?
Někteří lidé jsou tu automaticky blokováni za opakované porušení pravidel slušné diskuze. Takže se tyto příspěvky nikde ani neobjevily. Ale díky za přiznání, že tu diskutujete pod více nicky.
Vždy Kylchap, pane redaktore. Nicky neměním.
Mimochodem, já u tohoto příspěvku nevidím žádné smazané příspěvky:)
A ještě se „drze přiznávám“, že sympatizuji s ČD. Můj otec vozil rychlíky po Buštěhradce s 475.152 a T478.1101, děda s 464.014 a praděda byl vrchní topičem ve výtopně Hrob kdy se tam objevily Heligony.
Jsem zaměstnanec ČSD a následně ČD 36 let, a nesympatizuji s ČD, protože prostě „stát není dobrý hospodář“. ČD jsou prostřednictvím managementu tunelovány tak jako ostatní státní firmy, ať už jsou to nemocnice, ŘSD nebo DPP a podobně. A jestli někdo nevidí klady v liberalizaci železniční dopravy , tak je slepý. Myslím, že problém je v spíš ve způsobu této liberalizace , v nastavení pravidel.
nejsem zamestnancem CD, jsem spolupracovnik SZDC ja je mi uplne jedno, kdo po tech kolejich jezdi. Pravdou je, ze mnohe by se mohlo u CD zlepsit. A coo se liberalizace tyce, ja jsem systemove pro. Jeden moloch je spatna cesta. je nepruzny, neschopnu operativni rekce na akutni situaci.
Podle zdejších reakcí mi připadá, že by drtivá většina chtěla jediného dopravce, který by měl monopol, zvyšoval si ceny do nekonečna, a ty cestující plať jak mourovatý. Jak tu bylo už někde psáno ať se všem novým společnostem jen daří a vy co je nenávidíte, tak vás nikdo nenutí je využívat. A klidně si jezděte jen tím jedním.
Zajímavé… Nedávno jsem zde psal, že arriva nemá vozidla, protože parsu neplatí a dostal jsem spoustu mínusů. No a hle, tu brelovec, tu desiro, budou zřejmě i autobusy. No hlavně, že máme ty zázračné privátní dopravce.
Tak jistě DB – pro méně chápavé česky Německé státní dráhy, jejichž je Arriva spučástí, neplatí svým dodavatelům a jsou soukromou firmičkou z garáže. Ten Obzor nesmíte tak hltat.
PS: tu brejlovec je furt lepší než tu veselá kráva, jako teď předvedl ten správný dopravce, protože to aspoň jede a oproti vlakz taženém tím zgarbem 714 je tam levnější jízdné.
tu veselá kráva jela za 11 let provozu R26 tolikrát, že na to stačí prsty jedné ruky, ten Váš nedotknutelný soukromník (ostatně jako všichni ostatní) se zřejmě nechystá s tím „najednou dobrým Brejlovcem“ vyjet 3x a fertig…
Je Vám pane jasné, že ta desira půjčuje DB své dceři na úkor ČD? Tam kde mají tyto jednotky jezdit ve spolupráci ČD a DB totiž potom chybí a musí se nahrazovat jiným vozidlem. Ale to Vás těžko zajímá, pro Vás je důležité, že to ČD poškozuje v očích cestujícího. Vy prostě jen musíte stále dokola ČD hanit a tyhle rádoby podniky budete hájit i kdyby v neděli nevyjely vůbec.
A stále je to Arriva, která sice je dcera DB, ale podniká se svým vedením a se svým rizikem
DB půjčuje Arrivě na úkor Českých drah? Nezlobte se, ale to už je vážně sci-fi. 🙂
Kdyby sci-fi. To by bylo ještě fajn. Tohle už je paranoia. Pan Pavel je prostě paranoidní. Bohužel, není to dostatečný důvod takovým lidem odebrat přístup k internetu. Musíme to přetrpět.
A vy si ověřte fakta, než tu začnete mlýt nesmysly. Například 642 088 patřící na linku U28 byla zapůjčena do Prahy právě arrive. Na U28 pak musely mezi Rumburkem a Mikulasovicema jezdit 810.
Takovéto chytráky opravdu miluji.
No tak DB přesunuli jednu svoji jednotku z jedno pracoviště na druhé, to samé dělají ČD, že zapůjčují vozidla do pracovišť (mají li co zapůjčit), kde je momentálně potřeba na jejich výkonech.
Spíš je vtipné jak pár hodin před novým gvd je ten největší a nejstátnější z evrpských dopravců najednou fuj, fuj.
Ano půjčuje, osobních zkušenosti více než dost.
trondo, doporučuji ti ,éně číst časopis žlutý 😀
A on ten zgarb 714 něčemu vadil? Za sebou měl dva Bdtn, které jsou pro cestující mnohem příjemnější než chystané muzeum Bc+BDs a po 190 km na svůj věk, výkon a stav dovezl 4 minuty zpoždění…
Viděl jste exteriér těch vleků. Špína a rez, aspoň opláchnout to občas chce, když to vozí lidi a ne hnůj.
Bdtn, kde od modernizace nikdo potahy na sedadlech nevycistil 15 let a obložení stěn je za hranou tyfu. Se jed svézt na R Rakovník, nebo na Tanvald? To je teprve humus. Na rozdíl od koženky. Tam když ti to bude moc vadit, tak si to setres vlhcenym ubrouskem. Tady si to musíš vytrpet. Tak co to tady meleš????
ona je arriba najednou soukromá? že by se na stát najednou pohlíželo jinak na českej a jinak na německej?
Hledí se na kapitál. Na české daně a na vše ostatní (soukromý a zahraniční kapitál).
A ony jsou snad České dráhy státní podnik? Ne. Jsou úplně stejnou akciovou společností jako Arriva. A zkuste si někde nastudovat, co takový vlastník může se svou dceřinnou společností dělat. Rozhodně do ní nemůže lít peníze horem dolem, bez toho, že by mu to něco přineslo. To, že to Česká republika u ČD a.s. dělá, není ten správný příklad…
Třeba nadhodnocením jemu zadávaných zakázek…
Neuvěřitelně krásné si tady pročíst, jak zde 95 % diskutujících jsou klasický český zlouni, tragédi a ironisti. V Čechách se prostě nepřeje z principu. Nikdy. Změna v nedeli na české poměry bude veliká. Tak holt start ponese určité kompromisy a nižší komfort. Ale zmínka o tom, jak ke vší té dopravní politice přistoupil stát, potažmo kraje, to tu nikdo nepíše. Normální je, že tyto soutěže vyhlašuji tak minimálně 5 let dopředu. Aby se mohl právě každý dopravce připravit. Objednat si s rozvahou vozidla, zařídit prostory a podobně. Za těchto prasáckých podmínek je vůbec obdiv, že do toho někdo jako Arriva… Číst vice »
Když je to start, tak proč si ty šroty teda kupují (jak je v článku psáno) místo aby si je na přechodnou dobu jen vypůjčily?
Zřejmě jste to špatně pochopil. Ty „šroty“ kupuje KDS pro své zážitkové vlaky. Resp. koupilo. Pro takové jako byl vlak do Banátu nebo kterým se vezli papaláši při otevírání tunelu Ejpovice. A ještě než je poslal na rekonstrukci (resp. mám pocit že KDS si ty rekonstrukce dělá svépomocí, to je ale celkem fuk) si je půjčila Arriva.
Miloni, a v čem podnikáte vy? V čem tkví tajemství vašeho úspěchu?
A není to jedno? Moje činnost není objednávaná státem a hrazena z daní všech…
Když ty šroty potřebujete vylepšit, je celkem problematické investovat do cizího majetku. A navíc, ona někde funguje půjčovna?
Tak jo. Tak teda klobouk dolů před firmama, které do toho jdou, i když vědí, že na to nemají a že budou muset neustále lhát, podvádět a oje?ávat to. Ale zrovna u Arrivy jsem něco podobného čekal, když jsem viděl, jak si měsíce nedokáže poradit ani se svou autobusovou dopravou.
Jo, když s brejlovcem vyjedou ČD, tak je to super flexibilní řešení které se navíc dobře fotí, když kvůli výluce u Příbrami jede NAD z Prahy tak je taky ticho – ale běda jak totéž dělá kdokoliv jiný!!!:-D Asi má na to státní dráha copyright nebo co …:-)
Jojo, chlápek s morotovkou v potoce vyřezává spadlá strom. Na břehu stojí 4 myslivci s brokovnicema a posmívají se mu.
Pokud vím, tak Arriva slibovala rekonstruované jednotky, ty nemá, takže ano, je to špatně.
Ano zatím se drží hesla ČD,MD a SŽDC, tedy „Nikdy nemůžu dát tolik, co mohu slíbit“.
Tady je řeč o jedné soupravě a vy z toho děláte drama. Navíc ten brejlovec tam není na 10 let. Arriva fakt nejsou České dráhy.
Národní technické muzeum je připraveno dopravcům pomoci i za cenu ochuzení hlavní expozice… 🙂
Haha, velmi vtipné. Kolik dalo práce to ze sebe vytlačit?
Dík za optání, ani moc ne. http://www.ntm.cz/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/page/title/14817_m124.001.jpg
Mr. Vyčichlo se těší 🙂
Nejen on, milý Přemku 😉
No jo, no, tak šrot z německých kopřiv chybí, tak to nahradíme nějaký šrotem z Čech. Když k nedostatku pojízdného šrotu přidáme, nemocnost, fluktuaci, mimořádnosti, tlak na zvýšení mezd a máme tady smrtící koktejl kocourkovské liberalizované železnice…
750 je podle vás šrot? Caterpillar, MSV elektronika, ARR, EDB, ……
Šrot???
účelem není zaměstnat strojvůdce, ale přepravovat cestující, ti na loko nejezdí, důležité v hodnocení je to co je za lokomotivou
750 od kds asi nemyslíte ne?
To co popisujete je 750.7, které mají jen ČD, já vidím nemodernizovanou 750 ještě dokonce na závěskách s původními zásuvkami vícečlenného řízení , takže krom LED světel v podstatě muzejní kousek…
Lidi si zase budou myslet, že je to akce Ropidu a Trondy a on to bude pravidelný provoz.
Hlavně ty vozy nezapomenout připojit k brejlovci.
Ha ha ha… Budete jim ty Strančice dlouho připomínat? A co připomenete Českým drahám? Obutých vozů, kde někdo jednou zapomněl zcela povolit kolečko ruční brzdy, jezdí po síti celkem dost… 😉
O Strančicích tam není slovo. Je to pouze upamatovací pomůcka.
Zapomněli je snad připojit ještě někde jinde? Já vím jen o Strančicích. Proto píší Strančice. 😉
Já zažil ten samý problém dvakrát u ČD vlaku a jednou u ČSD. Takže zas taková rarita to není.
Dnes je spíš na každý průšvih lépe vidět, každý má šmatlafon s foťákem. Takže se to víc rozmázne.
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/vlak-bez-strojvedouciho-ujel-i-s-lidmi-nekolik-kilometru_514629.html
Ani ne před měsícem si ARRIVA vezla tři jednotky v nátěru a se sedačkami DB v trase SRN – Cheb – Plzeň – Praha. To tu (dle interního magazínu ArRevue) dvouměsíční rekonstrukci vzali tedy hopem 🙂 Na druhou stranu, jestli jich chybí tak málo, že skutečně stačí jeden brejlovec a dva vozy, nebude to tak zlé.
„Mohu potvrdit, že jsme na zahájení provozu připraveni. Bude to pro Arrivu velký skok ze součaně provozovaných šesti jednotek až na 60,“ uvedl Adamka. Firma hlásí i připravenost personální.“
Tak proc jste 9.12. vydali tento lzivy clanek..?
ZDopravy.cz ani Avizer Z za to nemohou. Nepravdu uváděl pan Adamka, ředitel Arrivy. Netvrdil bych tedy, že na ZDopravy.cz vyšel lživý článek – stejně tak mohl vyjít kdekoliv jinde, třeba v rozhovoru DVTV, kdyby si tam p. Adamku pozvali.
Je to tvrzení Arrivy. Pokud bychom přistoupili na tuto logiku, nevzniklo by v jiných médiích hodně textů o prezidentovi a premiérovi.
O nich by nevznikly zřejmě vůbec žádné, protože pravda by vyjít nemohla, protože kampaň a účelovka a nepravda také ne, protože nepravda. Ale to sem nepatří.
Spíše nevím, jak byste měli pravdu ověřovat. Fyzickou kontrolou v depu a v kanceláři nad smlouvami?
Byl lživý článek, nebo výrok vedení firmy??? To si ujasněte. A vezměte na vědomí, že i tento článek je na webu Zdopravy.cz, který vývoj pozorně sleduje a informuje o něm v rozsahu, v jakém se daří získávat informace. Viděl jste je někde jinde?
Takto to zastánci jediné správné Dráhy nevidí. Ti znají jen dva druhy článků:
1. pravdivé – články kladné o ČD a záporné o soukromých dopravcích
2. lživé – záporné o ČD a kladné o soukromých dopravcích.
A tento příspěvek je účelovka a kampáň. Dostanu asi hodně červených palečků, ale nemohu si pomoci, je to prostě tak.
Spatne jsem se vyjadril. Samozrejme ze jsem mel namysli arrivu, proc klame.
To se ale musíte zeptat jich. Např. na info@arriva.cz 😉
Počkat, to jsou ty vozy co byly na dnu Pid v Strančicích?
Jaký je kurz, že v neděli vyjedou dvěstědvaašedesátky nebo krokouši?
Vysoký. Jestli bude Arrivě krýt záda KŽC, tak pošlou do akce 810. Minimálně jednu mají jako zálohu, když se porouchá mravenec na S34.
s kžc se jednalo už dávno..ale poptávka byla po klasice se zamracou
A jo vlastně, dotaz byl konkrétně na neděli. No tak to má KŽC dva úplně plonkové mravence, protože jejich pravidelné výkony jsou jen v pracovních dnech.
konečně pozitivní zpráva ! Kde mám Leicu ?
No takže v podstatě žádná změna, teď tady neustále jezdí brejlovec (často červenožlutý) + B + BDs. To Béčko je ještě takové to se světlým umakartem a tmavě zelenými lavicemi, myslel jsem že tyhle už nejezdí. Takže i do ideálního stavu počtu hyder jich asi několik chybí.
Přesně tak jeden za osmnáct druhý bez dvou za dvacet.
Béčko se zelenými lavicemi v běžném provozu u ČD není, pouze červená koženka, nebo častěji modré potahy.
Jak nečekané 😂 Aneb pokrok za každou cenu…
Jako cestující uvidím radši Bdtn, než Béčko… Neplatí tam režijka, tak je to pohodlnější, ikdyž je to větší křáp než předtím 😂
Ne Béčko, ale Bc (= složené lehátko), takže celkem tvrdé a nepohodlné… :/
Bc nasazovala na R26 i ČD.
Ano někdy před deseti lety, celkově v počtu nasazení zanedbatelném a v době kdy se přesně nevědělo co se s vozovým parkem bude dít, teď však se píše téměř rok 2020 a vozit to má soukromý dopravce, který se ve výběrku k vozbě sám přihlásil a sliboval zlepšení. Výsledek? šrot s lámacími dveřmi, špalkovými brzdami a lavicemi po osmi, přesně jako v prosince 2008!!!
Před deseti lety to nebylo, před deseti lety přece ČD nasadilo na R26 nová DESIRA, která svět neviděl.https://www.zelpage.cz/zpravy/6174?lang=cs
A pár let na to dokonce hybridy!
https://www.zelpage.cz/zpravy/8116
A teď po letech konečně přišel vysněný soukromník a spasil to! 😀
Je to také státem (Německem) vlastněný dopravce, to že tu má krycí název, zas tolik neznamená.
on stát je soukromník?
Bc na obskurním rychlíku do Tanvaldu je žabařina. Správný Národní Dopravce nasazuje Bc na denní spoje standardu Eurocity. https://www.zelpage.cz/clanky/s-bc-v-ec-aneb-modra-armada-postupuje?lang=en
Tolik mínusů? Čím si to Petr zasloužil? Pravdou o Národním dopravci, která se u jejích zastánců nenosí?
To bude jen dočasný stav, nebo to bude na nějaké konkrétní spoje nasazováno trvale? (doufám, že ne, když to budou jen kupé a žádné velkoprostory)
Má to být pouze dočasně.
Akorát, že dočasně může znamenat 1 týden, 1 měsíc ale také třeba 2 roky… ČD ty dočasné soupravy za Desira vydržely 11 let.
a víte jaká je jednotka dočasnosti? 1 furt 😀
Dočasně umístěná vojska …
23 let
Jan Sůra: Regiojet již nebude protahovat vlak z Košic do Humenneho nebo má jiné řešení?
Měl by dál, ale má jiné řešení, předpokládám (jaké, to zjišťuji)
vše nasvědčuje, že tím řešením je domluva s SAD Humenné, viz: http://portal.cp.sk/Down.aspx?f=pdf/L702419_191215_62875.pdf
jsou tam spoje provozovanépro RJ a jsou i číslovanéjako v razervačním systému RJ, prostě SAD odveze svojí linkou zákazníky RJ z Košic na východ
Trefa. Poslední poznámka vpravo v JŘ „p – spoj je prevadzkovaný pre spoločnosť RegioJet“
v reservačním systému už má spojení do Humenného jen s přestupem na bus
A vite jaká je jednotka dočasnosti?
1 Furt……
Rusáci tady byli taky dočasně.
V ČR je obvyklou jednotkou dočasnosti 1furt 🙂
Údajně opravarenská firma nestihla vše dodat dle plánu.
Pars, vím že jim tam stojí do 10 kousků, ale jim to je tak trochu šumák 😄
Komu „jim“? Předpokládám, že v tomto případě míníte PARS, nikoli ty nestátní dopravce.
Taky co chcete po Škodovce, těm je nějak vše šumák.
Spíš Radimek nezaplatil.
Za opravy a servis dluzi na kohmse podiva…
jak souvisí radimek s Arrivou??
Kdo může být ten tajemný? Regiojet s pár šroty z Mukrana (šrot = neprošlo modernizací), RC a jejich 810, koho tam máme potenciálně dál?
GWTR nemá nové výkony a asi má vozidla zajetá, tak ví, že může některé zálohy dočasně postrádat
A pak nastoupil do starého dobrého béčka s červenou koženkou. Tak to má bejt! Nejlepší vagony!
„Potáhne dva vozy: jeden řady Bc, druhý BDs, který společnost nedávno zakoupila a připravuje ho pro provoz.“
opravdu veliký skok ke kvalitě díky soukromníkovi…. Bc je vopruz
Je hodně divné, že se u matky nanašly ani dva Bimzy… Tohle je výsměch. 😟
Mě by i celkem zajímalo, kam zmizely ty dva vozy, co jezdily do Koutů nad Desnou. Ty by se jim teď vcelku šikly. 😀
A co jako s Bimzem? Lámací dveře, žádná klimatizace, žádné zásuvky. Akorát to má kotouče a vakuovej sráč. Opravdu důvod proč to tahat do ČR.
Takže to co se tam prohání dnes https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1343120.jpg&httpref=28/319380
Ukažte mi prosím, kde se píše o tom skokovém zvýšení kvality, třeba zrovna na rychlících Pha – ČB.
žijete vůbec v ČR? obrazně řečeno, v posledních letech (od doby co Jančura prezentoval svůj sen jménem HighJet) tu vyrostla početná skupina osob, která neustále někde trolí, jak špatné jsou ČD, protože jsou státní, jeidně soukromník může být kvalitní, co tvrdí „přijde soukromník a díky tomu poznáme co je kvalitní doprava“……
zde se jasně ukazuje, že soukromník může být stejně „špatný“ jako ČD
Stále tu nevidím, kde kdo říká, že se skokově zvyšuje kvalita. Všechno jsou soutěže na peníze, ne na kvalitu. Takže dobré ráno spíš vám.
Momentálně má problémy dceřiná společnost italských státních drah v Ústeckém kraji a dceřiná společnost německých
státních drah Arriva s jednotkami, které jim nedodala včas společnost Pars. Otázka je smluvního nastavení.
Regiojet zatím problém nemá, GWTR jezdí, AŽD je připravena, tak uvidíme co LE.
Ale že jsou ti soukromníci na nový GVD připraveni 😀
Společnost „zakoupila“ BDs… Takže on ten soukromník asi nebude zase tak pokrokový a komfortní jak tu během roku několikrát psalo.
A nebo jen Dan Adamka s Nálevkou včas pochopili (protože na rozdíl od některých zdejších moudrých „vševědů“ o dráze aspoň něco vědí), že se „Béda“ může hodit třeba na frekventované víkendové vlaky do turistických oblastí, kam i ČD o sezónních víkendech jezdily raději „klasikami s brejláky či bardotkami“.
Už chyběla jen předváděcí jízda pro ministerské úředníky…
„Do ideálního stavu počtu jednotek jich nám pár chybí.“ No a je to tady…
Taky bude zajímavé, kolik z nich bude rekonstruovaných a kolik zůstane ještě červených.
Už dnešní informace o přípravě na neděli jsou celkem zajímavé, tak jsem zvědavý co nám přinese zítřek. 😀
Sakra, skoro začínám mít choutky zrušit nedělní rezervaci busu a vydat se na nádraží do Tanvaldu se zvědavostí, co tam uvidím. Partu starých béček tažených brejlovcem bych si dal líbit 🙂
Prima nostalgie takhle před vánocema. 😀