LOT 3a leaderboard

Arriva si pronajala do roku 2029 desira po RegioJetu, kupuje 12 jednotek Stadler GTW

Společnost Arriva vlaky bude v Česku jezdit s dalšími jednotkami Siemens Desiro. S vlakovou „půjčovnou“ Alpha Trains se dohodla na

Zpět na článek
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Takže se slovenskou příměstskou dopravou na slovensku RegioJet končí ? Nebo to znovu neobhájili . Nevěděl jsem , že soutěž kolem BA už skončila . Nebo tam v případě úspěchu koupí/pronajme jiné vlaky.
K dalšímu pronájmu souprav bych se smál kdyby to koupili nebo pronajali ČD . Zvláště pokud by po vzoru jiných ojetin nechali původní nátěr .

AAA

Tak ta ještě ani pořádně nezačala, ne? Jinak ty Desira tam stejně přibyly v průběhu času a nové požadavky asi budou jiné. Možná ve špičkách klasické soupravy nebo spíš patra a mimo ně Talenty jako na začátku?

Petr

Spíš mě napadlo jestli nehází flintu do žita s ohledem na podporované ZSSK ,případně Leo , Arrivu , nějaký maďary a možné podporovatele v ČD. Na ty patra jsem si nevzpomněl , jsou jeho takže proč platit nájem firmě

Alexandr Mikulka

Samozřejmě to není první kontrakt Alpha Trains v České republice, METRANS Rail měl dvě mašiny od nich (185 510 a 185 511, pravda, jezdily jen v Německu) už v roce 2014, následně pak 186 247, která jezdila i v ČR, od konce roku 2015.

Jiří 2

A Desira pro Žluté jaro RegioJet byla také od nich. Zřejmě tady první velkou zakázku.

pozorovatel

Ale to už byla nějaká součást přípravy na ten Žitný ostrov, čili vlastně pro Jančurovu „slovenskou sekci“ – nebo ne?

michal

To byla příprava na nějakou závazkovou dopravu pro kraje, jenže si je nikdo neobjednal a vše se na 10 let nabagrovalo ČD.

sledovatel webu

Co to je za hloupý žvást, ten blábol „jenže si je nikdo neobjednal a vše se na 10 let nabagrovalo ČD“? Proč aktivně navozujete dojem, že něco „nabagrovalo ČD“, když ve skutečnosti podstatou bylo, že „si je (= RegioJet) nikdo neobjednal“?

Ryk Mat

Protože ČD ty výkony pomocí politického sponzoringu a lobingu závislých dodavatelů a zákulisními intrikami nabagrovaly, naivní oddaný modrogume.

M H

Hlavně jsme měli jednotnou a přehlednou síť osobní železniční dopravy…narozdíl od současného stavu.

Nejdo o to mít jednoho provozovatele, ale velmi rozumné (z pohledu příležitostného cestujícího) by bylo mít celou závazkovou dopravu výhradně v jednotném tarifu doplněném o možnost krajských IDS, tedy žádné tarify dopravců. A ne aby člověk musel hledat spojení na idosu a pak hledat u koho všeho si to vlastně musí koupit jízdenku…

X 1

Ale jednotný tarif i integrace je přece věcí státu. Do toho dopravci nesmí zasahovat.

Jiří 2

Nene, to mělo sloužit jako prezentace občanům krajů (kterým tehdy vládla až na vyjímky ČSSD), jak by mohla doprava vypadat, kdyby se soutěžilo. Jenže se nakonec nesoutěžilo a vše se zadalo napřímo Českým drahám (a soutěžilo se až teď).

Soutěž na Slovensko byla až později a s tím neměla nic společného. Navíc v počátcích tam jezdil RegioJet s Talenty, pokud se nepletu také od AlphaTrains. Pak přestaly stačit, takže k nim přibyla ještě Desira no a teď už tam jezdí patrové vozy, protože už nestačily ani jednopodlažní vozy z dálkových tras RegioJetu, které tam na krátkou dobu také nasměroval.

Divočák

Kdyby to byl Franta ze Lhoty, ( nic proti němu), začínající podnikatel na dráze, tak ty soupravy z druhé a třetí ruky beru, ale zástupce ( dceřinka ) DB?
Kdysi to byl zázrak na trati Tanvald – Dresden, snad jsme kousek dál . .

Jarek

Určitě jste o kousek dál než jste byli v minulém grafikonu…

pozorovatel

Záleží na tom, jakým směrem „dál“ – „Desira“ jsou sice nízkopodlažní, což samozřejmě určitý přínos je, jsou-li ve stanicích a zastávkách adekvátně „vysoká“ nástupiště (což minimálně mezi Turnovem a Starou Pakou a asi i leckde jinde skutečně jsou), ale jinaknějaké obzvláštní pohodlí zejména při delších cestách „Desirem“ rozhodně nepozoruji – minimálně mi tam chybějí nějaké stolky, abych si měl kam odložit drobnosti a občerstvení, ale ani to, že ten „raum“ není nijak rozdělen přepážkami a dveřmi, vadí zejména u zastávkových vlaků: je to zkrátka jednotka vcelku dobře vyhovující pro příměstský provoz na krátkých relacích, ale ne pro hodinové či delší… Číst vice »

Petr Šimral

Dostat můžete jen to, co zaplatíte. Pokud úřady platí pro cestující „socku“, dostanete „socku“

Nic více, nic méně.

Mimo jiné: tato „socka“ vypadá docela luxusně například proti Regionově…

pozorovatel

Mimo jiné: tato „socka“ vypadá docela luxusně například proti Regionově.“
A v čem, Petře? Ano, je „kapacitnější“ a nízkopodlažní ve větší části jednotky, ale jiný „luxus“ tam rozhodně nevidím, byť možná ze současného pohledu (před cca 25 roky jsem to možná i já ještě vnímal jinak).

X 1

Já vidím dost rozdílů.
Nízkopodlažnost, výkon a hlavně je Desiro proti jiným mnohem tišší. Hlučnost uvnitř i z venčí je pro cestujícího a obyvatelstvo dost podstatný prvek.
Dalším faktorem je jednoduché ovládání jednotky a také její einfach údržba.
Pokud se časem Desiro cenově přiblíží Regionově, tak objednavatel má jasnou volbu.

Regionova je zmetek, kterej byl ušitej horkou jehlou. Přesto všechno má jediné ale velmi významné plus. V rozhodující čas zachránila lokálky. Je to takový “trhač trnů z paty”. Za to zaslouží řád, oslavnou píseň a vystavit na piedestál na nábřeží.

Martin V.

Já jsem dneska jel do práce ve voze B249, tak asi jsme o kousek dál.
Jo, a nebyl to Franta ze Lhoty, byl to Najbrt z Děčína do Prahy a strašně mu pískaly brzdy…

Růža

Sotva sloupali na liberecku z jednotek DB, za pár měsíců to budou obnovovat. Je vidět, že Arriva to lepí horkou jehlou a předvedli absolutní nepřipravenost. Doufám, že je potká osud anglický.

Jarek

Horká jehla? Desira začnou jezdit v prosinci…

dopravák

„předvedli absolutní nepřipravenost“ A právě tohle nechápu, jen bych tu „nepřipravenost“ změnil na „nekompetentnost“ – jak je možné, že lidé z oboru a situace v něm znalí (protože v něm už mnoho roků nějak působící) se nechají takto „zostudit“. Ale asi je to nějaký „duch doby a současné české společnosti“: „vždyť: ono to nějak dopadne, a vyližte mi všichni …..“ – ale možná vycházeli ze známého pravidla, že „každá ostuda trvá nejdéle týden“ … A ještě z jedné skutečnosti se mi „ježí vlasy hrůzou“: kolik asi stojí ty neustálé přesuny vozidel mezi třeba Libereckem a Prahou nebo mezi Prahou a… Číst vice »

Bart

Tak třeba ty 646 už nebudou mít barvy DB… 😀 Ale od 845, v ZK spíš hlavně od 628, to bude super změna, a třeba se na R v Čechách už nebudeme potkávat s DB 628.2 😉

pozorovatel

No, myslím, že DB 628.2 by v létě zejména o víkendech mohly být docela užitečné právě i na leckterých rychlících, které ARRIVA vlaky provozuje v Čechách, protože cyklistů neubývá, spíše každoročně přibývá.

Daniel Mach

S DB 628 se na rychlících Praha – Tanvald určitě budeme potkávat ještě tři roky. Tak je podepsaná smlouva mezi Arrivou a MD. A uvidíme, jestli do té doby úředníci stihnou vysoutěžit nového provozovatele.

pozorovatel

Ony ty směry, na kterých teď ARRIVA vlaky provozuje vozbu rychlíků, jsou pro cyklisty atraktivní všechny, takže velký prostor pro jízdní kola tam v sezóně smysl mít určitě bude – jen aby pak bylo dost místa i pro cestující necyklisty.

Ondra

Nějak mi nesedí počty, na Zlínsku je 10 Lintů a asi 4 628, když nahradí 628 tak jim 8 stadlerů zbyde

Bart

628.2/845 tam jezdí 6. Ale ano, nesedí. Spíš se budou posilovat nebo nahrazovat Linty. S nějakou zálohou u Arrivy nepočítám. 😀

Ondra

Co jsem teď někde četl, tak by tam mělo být 17 jednotek (teď jich je 16) a počítám, že Linty asi nevymění, když si je pronajaly (možná, kdyby se dohodly s LE)

LKW

Ano, počty Vám opravdu nesedí. Stačí si pročíst Smlouvu o zajištění drážní dopravy ve ZLK v provozním souboru B. 11 Stadlerů GTW nahradí jednotky BR 628.2 + jeden přijde navíc jako záloha nad rámec záloh uvedených ve Smlouvě.

Tomáš

Podle toho co jsem pochopil, tak se ve Zlinském kraji má doprava rozšiřovat. Z Bylnice by měl jezdit přimý vlak do Rožnova. V současné chvíli to nemohlo být uskutecněno, jelikož nebyl spuštěn id-zk. Doufám také, že se vrátí s novym jizdním řádem přímé spojení z Olomouce do Horní Lidče potažno Střelné.

Jiří Kocurek

Co dvě hodiny jede přímý expres, režijka included. Tuhle dálku se courat zastávkovým osobákem…

radim

To spojení Olomouc -> Horní Lideč (Střelná) už tam dřív jezdilo. Byly to převážně vlaky Sp (v úseku Olomouc -> Hranice na M. zastavoval akorát v Lipníku nad Bečvou. Dál už jel jako osobák (možná nezastavoval ve Špičkách a v Brňově, ale to už nevím).

Vlastik

Jednotky Lint co už tu jezdí, výhledově Stadler, konečně se u nás dohodli na plné integraci. No začíná se ve zlínském kraji blýskat na lepší časy. Tak uvidíme.

-TR-

Je před volbami. To je ten důvod. Čunek se snaží napravit reputaci.

MartinS.

Když se podíváte do smlouvy mezi Zlínským krajem a Arriva, tak je tam od začátku jasný harmonogram výměny jednotek 845 za Stadler GTW. To nemá s volbami nic společného…

Jerry

To už tam nemohly být ty stadlery od 12/2019? Zas takové zlepšení to není když rozjebali linku střelná- Přerov a pod dráty z Lidče jezdí diesely které mají delší jízdní doby.

Jiří Kocurek

Je to tak 4 roky dozadu, kdy jsem ve Vlamezu přestupoval z Tronáda do 810 směr Vsetín. Ale může za to Čunek a Arriva.

Pišta

Přál bych si vlaky nové, ne dobře zajeté (jeté). Proběhne tam alespoň nějaká lehká reko?

Jiří Kocurek

Takže České Dráhy, Tornádo a Regionovy byly špatně nebo dobře?

provokatér

Jak kdy – na co jste vlastně chtěl tou loupou invektivou zeptat? Nebo snad je podle vás současný stav takovým přínosem, aby bylo oprávněné a správné jej chválit?

Mirek

Ať už s tím něco ta německá estráda udělá… nebo to bude topit až v létě?

Honza D.

Sorry za OT, ale nevíte někdo jestli Slováci nebudou v dohledné době drátovat trať do Komárna? Příměstská doprava tam velmi zhoustla, navíc je tam i kontejnerový terminál a jezdit v elektrické trakci by bylo přínosem pro všechny. Přihodit ještě polínko a začal bych o zdvojkolejnění. 🙂

X 1

Tam to chce zugrunt znova a lépe.
Dvoukolejka, elektrika, dlouhé předjízdné koleje, Etcs nebo alespoň PZB. No a samozřejmě přejezdy. Zvětší části nahradit mimoúrovňově a zbylé jen se závorami. Taky stanice, zastávky, mobiliář, přístupové cesty a samozřejmě parkoviště. No a to nejhlavnější. Pořádné zapojení do Bratislavského uzlu.
Teda, tu troubu jsem rozhicoval fest ale to co říkáte tam vůbec nevidím. 😉

dopravák

Dvoukolejka by se tam skutečně vyplatila asi jen z Bratislavy do Kvetoslavova, maximálně snad tak do Dunajské Stredy (kvůli Metransu + nějakému výhledovému dalšímu zesílení provozu, dál to určitě význam nemá. A možná by bylo spíše lepší za Kvetoslavovem začít třeba aspoň vybudováním spíše jen nějaké trochu delší dvoukolejné vložky (například v úseku Lehnice – Orechová Potôň) pro umožnění letmého křižování. Ale jinak dlouhé staniční koleje + štíhlá zhlaví, elektrizace, a pochopitelně i návazná doprava u většiny tarifních bodů (jak autobusová, tak i parkoviště „P+R“ pro IAD) a i další zvýšení TR v celé délce trati až do Komárna (a… Číst vice »

X 1

Souhlas. Ale přesto si myslím, že dvoukolejka do Komárno by smysl měla. Zejména pro budoucnost, kdy se s největší pravděpodobností bude osídlenost území pouze zvyšovat. A to znamená i více cestujících.
A jen dodám. Metrans má i dost výkonů směrem na Komárno. Vlastně bych řekl i většinu. Celej Balkán, Slovinsko, Haniska a občas vlaky do Terstu.

dopravák

Bude-li se v „historicky dohledné“ době zvyšovat osídlení „venkova“ n Žitém ostrově, pak určitě nijak významně ne mezi Dunajskou Stredou a Komárnem (myšleno zvyšovat tak, aby to tam vyžadovalo dvoukolejnou trať). A pro tu třeba i intenzivnější nákladní dopravu ta stávající jednokolejka (N.B. třeba s vyšší TR, dlouhými staničními kolejemi a štíhlými výhybkami) bohatě vyhoví ještě v době, kdy se s vámi vaši kamarádi přijdou rozloučit na vaší poslední cestě (čímž ji rozhodně nechci nijak přivolávat). Kdyby se teď mělo na Slovenku uvažovat (a možná = snad se tak i děje) o investicích do železniční infrastruktury ve spojení Bratislavy a… Číst vice »

Kubrt

V plánu to je, ale momentálně se přednostně řeší elektrifikace Košice- Moldava nad Bodvou. Teď nezertuju.

X 1

A pracovat na více projektech najednou. To na Slovensku nejde?
Jako za zkoušku by stálo zkusit dělat na dvou a jednou do budoucna třeba na třech projektech zároveň. 😉

Kubrt

To se ptejte dotyčných orgánů na Slovensku, já jen reportuju. V plánu je i Leopoldov- Nitra.

Pavel

je to stejné jako u nás .. nejde

pozorovatel

No nejde – spíše to nemá smysl, protože plýtvat teď prostředky na to, co v nejbližších letech stejně nemá naději na zahájení realizace, a pak třeba ještě tu přípravu muset stejně předělávat, znamená zbytečně tříštit síly: všechno zkrátka najednou udělat nelze.

David

Řekl bych, že je to tam mnohem horší. Např. modernizace trati Kysak-Košice se připravuje od roku 2006. Projekt je hotový, EIA, územní rozhodnutí, alokované prostředky z fondů OPD, OPD II a nakonec nic. Poslední info je, že se bude dělat studie proveditelnosti, jestli se to vůbec vyplatí.

pozorovatel

A co (resp. jak) se v tom úseku mělo „zmodernizovat“? Já už jsem tam sice dost dávno nebyl, ale tipuji, že by stejně šlo jen o náhradu dosavadní infrastruktury nějakou novější (a ano, tedy „modernější“), ale jinak tam s tratí stejně mnoho udělat nelze.

BND30

Jsem se původně chtěl zeptat proč zrovna do Moldavy nad Bodvou…podíval jsem se na mapy.cz, kde že to ta Moldava nad Bodvou vlastně je, našel ji… a už je mi to jasné….

vlado

aktuálně je pozornost soustředěná na východ Slovenska, kde kromě plánu Košice – Moldava již jsou schválené dotace z EU pro projekt elektrizace tratě Bánovce nad Ondavou – Humenné, pro tuto trať vydána příslušná povolení a už probíhají přípravné práce, začít stavět by se mělo snad už na podzim, nejpozději na jaře 2021.

pozorovatel

No, tak jen doufám, že tou Moldavou je míněna na stanice na „jižním tahu“, ale až „Moldava nad Bodvou-mesto“, když už si tam postavili „terminál hromadné dopravy“

Kubrt

Jasně, je to akce terminál. Jsem zvědav, jestli tam i po elektrifikaci budou provozovat dnešní rozsah dopravy, nebo jestli by to bylo moc i na slovenské kontrolní orgány.

pozorovatel

Stejně si ale myslím, že ten „terminál“ mohli umístit blíže k centru města (minimálně na opačnou stranu od přístupového přejezdu) a s pěším přístupem i ze severní strany chodníkem podle trati – ale lepší aspoň tohle, než chodit až na nádraží na hlavní trati nebo jezdit jednu zastávku „lokálkou“ a přestupovat.

Kubrt

Teď ještě zbývá zavést tam použitelné vlaky; špičkový interval 120 minut moc lidí nenalaka.

pozorovatel

Nepochybně – a třeba něco vzdáleně připomínajícího S-bahn, jako třeba vlaky v hodinovém (a ve špičkách půlhodinovém) intervalu v relaci Prešov- Kysak – Košice – Moldava n.B. s přípoji s vybranými vlaky dál…