Arriva rozšiřuje počty spojů mezi Brnem a Olomoucí
Autobusy MAN v barvách Arriva Express. Foto: Arriva
Společnost Arriva se změnou jízdního řádu výrazně navýší počty spojů na lince Arriva Express z Brna do Olomouce. Ve všedních
Njn, ono by to chtělo slušnou dvoukolejnou trať Brno – Vyškov – Prostějov – Olomouc s patřičnou traťovou rychlostí. Třeba se někdy (za pár desítek let) dočkáme…
Ono totiž vlaky (R12) Brno-Olomouc-Šumperk skládají ze samých béček. Takhle vypadá spojení dvou krajských měst na Moravě. Jízdní doba s autobusem, natož s autem nesrovnatelná! A na R5 nejsou spokojeny z Bmz! Co by za to dali cestující z R12?
Nooo ve spojení do centra Brna by ta jízdní doba srovnatelná byla, občas ta Křenová stojí za to a dálnice taky není bez chyb. Jenže se tam furt objevují nějaké výluky a teď ještě vlak jede do KrPole
Brno – Olomouc (přes Vyškov a Prostějov) nezachrání ani sebelepší vozy, když tam chybí slušná trať…
Ano. A po 8. hodině jet z Brna směr Olomouc nebo Ostrava (nebo naopak) je nadále možné jen autem, nebo nějakým bizarním mezinárodním Flixbusem.
A co vlak? 21.02 z Brna směr Přerov a Ostrava? (v Přerově případně přestup na Olomouc)
No jooo, tak teda po deváté a ne po osmé. Vlak v 9 je poslední spoj a to ještě cestujícího čeká „příjemných“ 15 minut v Přerově v luxusním čase 22:30, kdy se tady i ti více odvážní neodváží vkročit ani s teleskopem.
21:25 by měl jet Leo ex. pokud sem se díval dobře.
A 22.50 Flixbus
Leo je Flixbus v mimikrech. Však píšu „nebo nějakým bizarním mezinárodním Flixbusem“. Flixbus na lince Rakousko-Polsko není adekvátní náhradou protože: a) vyprodaný b) zcela náhodná a nepředvídatelná zpoždění Poslední přímý normální (nemezinárodní tranzit někam do Polska nebo na Ukrajinu) spoj Brno-Olomouc jede 20:15. Pro porovnání – Praha-Liberec má přímé normální spoje 21:00 a 23:00. Praha-Budějice jede 21:00, 22:01, 23:31. Ano, v nouzi největší je cestování VHD z Brna do Olomouce v pozdním večeru „nějak“ možné. Musíte si to ale naplánovat pěkně dopředu a nespolíhat na to. Pokud ale vyžadujete civilizovaný spolehlivý normální spoj, pak na nějaké večerní nákupy, nebo do… Číst vice »
23:31 do Budějovic jede jen v PA,SO,,NE, jinak to končí v Táboře. Od nového GVD celotýdenně ve 22:01.
Po deváté, ano nedá se na to spolehnout, ze společenských akcí v Brně se prostě do Olomouce spolehlivě dostat nedá. Krom toho Leobus jede ze Zvonařky, to je výhra
Asi uz od Grandu :/
Kazdopadne Leo ma ty ceny treba v pohode, flix zase umi pozadat za usek Brno – Olomouc obcas taky nad 200 Kc coz je no-go (jenom pro mne?)
Arriva má nedostatek řidičů, v okolí Prahy běžně ruší spoje, kde cestující nemají jinou alternativu a zde přidává vcelku zbytečné spoje, které mají alternativu v podobě vlaku.
Až na to, že ta linka jezdí dávno časteji než ty rychlíky Olomouc – Brno plus zastavuje u Fakultní nemocnice, což pro lidi např. z Nové ulice je atraktivnější než se vracet přes město na Hlavní nádraží.
Akorát že pořád se dá dostat tramvají, ano, trvá to déle než přímým busem, ale možnost je. Když ale nejede bus z Oleška, tak jiná možnost není.
Akorát, že Morava není Praha, na Moravě budou s řidiči menší problémy, protože jsou tam nižší mzdy a plat řidičů je teď po celé republice podobný díky tomu zvyšování. Takže nevidím problém s navyšováním, asi někdo z Moravy půjde těžko pracovat 200 km od domova za téměř stejné prachy.
Arnošt: Budete muset zavést všeobecnou železniční povinnost…
Nikde přece nepíšu o železniční povinnosti,ale pokud je nedostatek řidičů, tak mi přijde zbytečné je plýtvat na linky, kde se lidi dostanou jinak, například zde vlakem a přitom rušit spoje, kde jsou cestující odkázáni jen na autobus a jinou možnost nemají. Ale chápu, že když bydlíte ve větším městě, tak se vám líbí si vybírat dle chuti ale cestující na menších vesnicích tu volbu nemají a autobus jim nejede vůbec jen proto, že vy si chcete ušetřit deset minut jízdy.
Pokud nepojede autobus, tak potom existuje auto. Arnošt mi připomíná KIDSOK. KIDSOK, aneb parodie na organizátora veřejné dopravy v Olomouckém kraji, tvrdil, že mezi Prostějovem a Olomoucí nemusí jezdit autobusy, protože to bez problémů obslouží vlak. Jen zapomněl na to, že tramvaj od fakultní nemocnice na nádraží má stejnou jízdní dobu, jako autobus do Prostějova. Busy jsou v této relaci využívány i k denní dojížďce. To vlak s taktem 2 hodiny i ve špičku nedokáže zajistit. A víc vlaků se nedá procpat, protože jednokolejka. Jen v případě, že by byl přestup v Nezamyslicích. A co teprve, když na té tragické… Číst vice »
O mnoho dražší a pomalejší vlak není alternativa 🙂 A to nemluvím o tom, co na ty vlaky ČD nasazují…A srovnávat nezaměstnanost a nedostatek řidičů v Praze a na Moravě je taky úplně mimo
Taky bych zmínil počet výluk, teď na 300ce zase něco bude…