Autobusy

Arriva rozšiřuje počty spojů mezi Brnem a Olomoucí

Autobusy MAN v barvách Arriva Express. Foto: Arriva
Autobusy MAN v barvách Arriva Express. Foto: Arriva

Společnost Arriva se změnou jízdního řádu výrazně navýší počty spojů na lince Arriva Express z Brna do Olomouce. Ve všedních dnech bude každým směrem jezdit o pět spojů navíc. Nově pojedou každou hodinu.

„Častější spojení bylo jedním z požadavků našich cestujících. Vyslyšeli jsme je a od 15. prosince počet spojů výrazně navyšujeme. Často jsme měli naše spoje vyprodané, a proto v pracovní dny zvyšujeme kapacitu na této trase celkově až o 590 míst, říká Jiří Nálevka, obchodní ředitel společnosti Arriva.

Oproti současnému stavu vyjedou z Brna nové spoje každý pracovní den navíc také v 9:15, 11:15, 15:15, 19:15 a v pátek ještě ve večerním čase 22:15. Z Brna na Prostějov a Olomouc tak pojede v pracovních dnech Arriva Express každou hodinu od 7:15 do 20:15, v opačném směru z Olomouce do Brna od 5:35 do 18:35. Odjezdy z autobusového nádraží Olomouc se rozšíří o nové spoje s odjezdem v 8:35, 11:35, 13:35, 17:35 a v pátek ještě v 20:35.

Cestující také rádi využívají sobotní spoje, a proto navyšujeme také počet spojů o víkendech. Naše expresní spojení mezi Brnem a Olomoucí pojede i v sobotu po většinu dne každou hodinu. Dalšími novými spoji se cestující svezou i v neděli odpoledne a večer,  doplňuje obchodní ředitel Jiří Nálevka nabídku rozšířených spojů. V sobotu jedou nové spoje s odjezdy v 9:15, 11:15, 13:15 nebo 17:15 z Brna do Olomouce, v opačném směru je to třeba v 7:35, 9:35, 11:35, 15:35.

Klimatizované autobusy jsou vybaveny wi-fi připojením a zásuvkami na dobíjení elektroniky či toaletou. Jízdní řád je ke stažení zde.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gremli

Njn, ono by to chtělo slušnou dvoukolejnou trať Brno – Vyškov – Prostějov – Olomouc s patřičnou traťovou rychlostí. Třeba se někdy (za pár desítek let) dočkáme…

Jedine vlaky

Ono totiž vlaky (R12) Brno-Olomouc-Šumperk skládají ze samých béček. Takhle vypadá spojení dvou krajských měst na Moravě. Jízdní doba s autobusem, natož s autem nesrovnatelná! A na R5 nejsou spokojeny z Bmz! Co by za to dali cestující z R12?

Desper

Nooo ve spojení do centra Brna by ta jízdní doba srovnatelná byla, občas ta Křenová stojí za to a dálnice taky není bez chyb. Jenže se tam furt objevují nějaké výluky a teď ještě vlak jede do KrPole

Gremli

Brno – Olomouc (přes Vyškov a Prostějov) nezachrání ani sebelepší vozy, když tam chybí slušná trať…

Tady na Moravě

Ano. A po 8. hodině jet z Brna směr Olomouc nebo Ostrava (nebo naopak) je nadále možné jen autem, nebo nějakým bizarním mezinárodním Flixbusem.

Pavouk

A co vlak? 21.02 z Brna směr Přerov a Ostrava? (v Přerově případně přestup na Olomouc)

Tady na Moravě

No jooo, tak teda po deváté a ne po osmé. Vlak v 9 je poslední spoj a to ještě cestujícího čeká „příjemných“ 15 minut v Přerově v luxusním čase 22:30, kdy se tady i ti více odvážní neodváží vkročit ani s teleskopem.

Svojsin

21:25 by měl jet Leo ex. pokud sem se díval dobře.
A 22.50 Flixbus

Tady na Moravě

Leo je Flixbus v mimikrech. Však píšu „nebo nějakým bizarním mezinárodním Flixbusem“. Flixbus na lince Rakousko-Polsko není adekvátní náhradou protože: a) vyprodaný b) zcela náhodná a nepředvídatelná zpoždění Poslední přímý normální (nemezinárodní tranzit někam do Polska nebo na Ukrajinu) spoj Brno-Olomouc jede 20:15. Pro porovnání – Praha-Liberec má přímé normální spoje 21:00 a 23:00. Praha-Budějice jede 21:00, 22:01, 23:31. Ano, v nouzi největší je cestování VHD z Brna do Olomouce v pozdním večeru „nějak“ možné. Musíte si to ale naplánovat pěkně dopředu a nespolíhat na to. Pokud ale vyžadujete civilizovaný spolehlivý normální spoj, pak na nějaké večerní nákupy, nebo do… Číst vice »

Tomariero

23:31 do Budějovic jede jen v PA,SO,,NE, jinak to končí v Táboře. Od nového GVD celotýdenně ve 22:01.

Desper

Po deváté, ano nedá se na to spolehnout, ze společenských akcí v Brně se prostě do Olomouce spolehlivě dostat nedá. Krom toho Leobus jede ze Zvonařky, to je výhra

Cestovatel

Asi uz od Grandu :/

Kazdopadne Leo ma ty ceny treba v pohode, flix zase umi pozadat za usek Brno – Olomouc obcas taky nad 200 Kc coz je no-go (jenom pro mne?)

Arnošt

Arriva má nedostatek řidičů, v okolí Prahy běžně ruší spoje, kde cestující nemají jinou alternativu a zde přidává vcelku zbytečné spoje, které mají alternativu v podobě vlaku.

Josef Petrák

Až na to, že ta linka jezdí dávno časteji než ty rychlíky Olomouc – Brno plus zastavuje u Fakultní nemocnice, což pro lidi např. z Nové ulice je atraktivnější než se vracet přes město na Hlavní nádraží.

Arnošt

Akorát že pořád se dá dostat tramvají, ano, trvá to déle než přímým busem, ale možnost je. Když ale nejede bus z Oleška, tak jiná možnost není.

Ondřej

Akorát, že Morava není Praha, na Moravě budou s řidiči menší problémy, protože jsou tam nižší mzdy a plat řidičů je teď po celé republice podobný díky tomu zvyšování. Takže nevidím problém s navyšováním, asi někdo z Moravy půjde těžko pracovat 200 km od domova za téměř stejné prachy.

Svojsin

Arnošt: Budete muset zavést všeobecnou železniční povinnost…

Arnošt

Nikde přece nepíšu o železniční povinnosti,ale pokud je nedostatek řidičů, tak mi přijde zbytečné je plýtvat na linky, kde se lidi dostanou jinak, například zde vlakem a přitom rušit spoje, kde jsou cestující odkázáni jen na autobus a jinou možnost nemají. Ale chápu, že když bydlíte ve větším městě, tak se vám líbí si vybírat dle chuti ale cestující na menších vesnicích tu volbu nemají a autobus jim nejede vůbec jen proto, že vy si chcete ušetřit deset minut jízdy.

Pavel

Pokud nepojede autobus, tak potom existuje auto. Arnošt mi připomíná KIDSOK. KIDSOK, aneb parodie na organizátora veřejné dopravy v Olomouckém kraji, tvrdil, že mezi Prostějovem a Olomoucí nemusí jezdit autobusy, protože to bez problémů obslouží vlak. Jen zapomněl na to, že tramvaj od fakultní nemocnice na nádraží má stejnou jízdní dobu, jako autobus do Prostějova. Busy jsou v této relaci využívány i k denní dojížďce. To vlak s taktem 2 hodiny i ve špičku nedokáže zajistit. A víc vlaků se nedá procpat, protože jednokolejka. Jen v případě, že by byl přestup v Nezamyslicích. A co teprve, když na té tragické… Číst vice »

Petr

O mnoho dražší a pomalejší vlak není alternativa 🙂 A to nemluvím o tom, co na ty vlaky ČD nasazují…A srovnávat nezaměstnanost a nedostatek řidičů v Praze a na Moravě je taky úplně mimo

Svojsin

Taky bych zmínil počet výluk, teď na 300ce zase něco bude…