Arriva řeší klimatizaci do rychlíků, do dvou let ji chce dosadit do 33 jednotek

Jednotka 845 na rychlíku R14 Liberec - Pardubice společnosti Arriva vlaky v Jeřmanicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka 845 na rychlíku R14 Liberec - Pardubice společnosti Arriva vlaky v Jeřmanicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Klimatizaci mají zatím jen čtyři jednotky.

Odebírat
Upozornit na
guest
170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

To je několik let starý článek! Voda už nikde není a občerstvení???, 3 jednotky se sotva vejdou do zastávek natož 4,klima také víceméně nechodí, lidi jim otvírají okna

Tomáš R.

Citace z článku uveřejněného na tomto webu krátce před tím, než Arriva vyjela (teda, spíš se pokusila vyjet) na „své“ linky:

„Na všechny linky nasadíme motorové vozy………a samozřejmostí bude i prodej občerstvení od stevarda nebo pitná voda pro všechny cestující zdarma,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

V případě rychlíků z Prahy do Tanvaldu počítáme s tím, že budeme běžně do jedhono vlaku řadit v těch nejvíce exponovaných časech tři jednotky, v případě velké poptávky i čtyři,“ řekl ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka.

Občerstvení? Voda zdarma? 4 jednotky? Jojo, to jsou ta velkohubá prohlášení před tím, než nastane tvrdá realita….

Dominik

Podepisuju. A mínus snad musí dát loajální a totálně přesvědčený zaměstnanec ARR :))

Berta354@centrum.cz

Při ceně PHM v průměru 30kč/l těžko někoho nalákáte na VHD a ještě s arrivou.

Jan

Vytápění maj v richtiku, enem nikdy nevjedijo předem, kdy a kde se jim zase spustí…

Michal82

V léte je to pojízdná sauna. Je třeba s tím něco dělat. V srpnu jsem absolvoval jen Beroun – Praha a bylo to o zdraví.

Petr

Tak tam jede i R16, S7 a S6, takže cestující dbající o zdraví má z čeho vybírat.

Matfyzák

Vetsinu dne tyto linky konci na Smichove (S6 dokonce furt), coz lidem, kteri maji cil cesty na metru C pridava jeden zbytecny prestup navic.

M 474 003

Nebylo by lepší zařadit všechny muzejní M 262?

Lukáš F.

Ty hoří ještě častěji než 845

HLN

Nechápu, které zvíře dovolilo použivat tento krám bez klimatizace

Doctor

Zde položte dotaz : https://www.mdcr.cz/Kontakt
Bude vám velmi kulantně odpovězeno, vyzkoušeno, (ne)doporučuji …
🙁

Jan

Velké…

Petr

Levné nakoupit a draho jezdit

Jarda

tak ať dají ty vlaky rovnou na kompletní repas. Ať se současně s tím odstraní problemy s dveřmi, wc, motory, zásuvkami atd….

Petr

A bude hůř, až se budou dráhy snažit od GVD rozjezdit ty ojeté stadlery z Německa

Michal

2026? Kéž by takhle uvažovali i ČD. Ty neplánují klimatizaci ani do konce dekády a to i na delších tratích.

El Barto

Tak zrovna ve Foxech už ji mají například…

Luboš Beneš

A na ostravsku i v 810! Co na tom, že svezení je to příšerný, ale hic tam není.

Rako

811

Michal

810 má klimatizaci? Od kdy? Modernizovat 810 je jako modernizovat trabant.

Leinad

Ano, poloviční rychlost proti honeckrům, takže to podle modrogumí logiky o polovinu míň větrá oknem .

Michal

To ano, ale stále jsou v provozu šroty, kterými jezdit v létě je utrpení. A platit ještě za to je zločin proti lidskosti.

Rako

Regiofixy ,regiosharky ..rs1 mají klimatizaci.

Michal

Ano, ale jak už jsem napsal, stále jsou v provozu soupravy, které ji nemají ani není v plánu ji tam přidat. Bohužel vyřazení těchto souprav je často v nedohlednu.

Jiří Šrámek

Můžete být konkrétnější ohledně tříhodinové linky ČD bez klimatizace?

Michal

S6/R56 respektive 340/341???

Michal M

Já jel v „EC“ Košičan někdy v srpnu, taky klima nešla. Nabídli mi 30 CZK a otevřenou vyklápěčku.

Michal

Klima nešla? A co když tam vůbec není? Za to dostanu kulové.

Někdo

Například regonovy.

kix

takže liberecký kraj raději přihodí něco na klimu do 845, než aby dokopal arrivu nasazovat desira na krajské linky dle smlouvy? Těch 845 na L3 je příšerně moc, když je nasazenost desir na 50%, tak už to je svátek. Samozřejmě L31 a pak ty výletní tam už ani být nemaji, ale L31 padne zpět ČD. Protože samozřejmě, když budou 845 klimu, tak se protočí i na krajských linkách.

Železniční Slídič

Nic proti klimatizacím v těhle jednotkách, ale Arriva by si měla nejdříve investovat do údržby. K čemu jim bude v soupravách nová klimatizace, když díky zanedbávané údržbě jim ty jednotky budou hořet jako papír?

Tomáš

To je škoda. Jejich vlaky byly jedny z těch, kde se aspoň v létě nemrzlo.

nowas

Ne, jen tam bylo na zdechnutí.

Klabavátor

Já bych se bez klimy taky obešel, ale kdyby tam aspoň byla spouštěcí okna. Tohle je utrpení

To bude dobrý

Každej tady brečí ať Arriva omladí vozový park ale co kdyby jste si vy kreténi vytáhli hlavu z prdele.m. Vy na to máte? Vy to Arrivě zaplatíte? To požaduje MD to MD má a to mají cestující..pokud se vám něco nelíbí pošlete stížnost na MD ať Arriva nakoupí nové vlaky. Fajn ať to MD zaplatí. Ohh nee ty peníze půjdou z dotací a dotace jsou z daní nás všech. Už vám to tolik nevoní co.?? Modrogumaci

Pomeranč

Odpověděl bych Vám Vaším nickem: „to bude dobrý“ 😉

HLN

Platíme dost na daních, tak logicky chceme službu hodnou 21.století

Jan pesina

Zlaty843 od cd

Doctor

Nezapomněl jste dnes na léky ?
To bude dobrý.

Dominik

Pryč s Arrivou, pane u nich zaměstnaný

Průhledné

Nejdřív nahradíme 854 a 843 za tyhle krámy, kde nejde vyvětrat a pak necháme soukromého dopravce vydírat stát a kraje příplatkem za klimatizaci? Tohle je opravdu velmi neferovy model. Ať se tedy vypíše nový tendr, kde bude požadováno buď stahování oken nebo klimatizace a ať se ukáže, který dopravce nabídne jakou cenu.

Paja

Za mně bylo líp za jízdy v 843. A to netvrdím, že jsou dokonalé.

Doctor

Alespoň na R26 zlaté Hydry, stahovací okna a v zimě bufík.
Jediné co má snad 845 lepší, jsou stolečky a sedačky. Klima není řešením, vozidla jsou vyžilá, motoricky nespolehlivá, slabá a zahořující.
Větší parádu by zde dnes vyrobil Žralok, nebo Liška.
MD zamyslete se !

Petr

854 má pro časté zastavování úzké vstupy. Kdyby nesebrali 842 pro Moravu, Mohla to jezdit tato řada, když už slíbená Desira z roku 2008 nedorazila.

Juraj

Tak zase si nenamlouvejme, že stahovací okna při 32 stupních něco vyřeší. Jo, člověk může vystrčit hlavu z okna, ale to je tak vše.

pony

Stahovaci okna jsou nejlepsi. Pocitove to sice kdovijak neochladi, ne ve vedru, ale zato tam je pruvan a hluk. Co vic si jeste prat. Zaclonky vlajici ve vetru.

Observer

Když to v létě ve 30 stupních zůstane stát desítky minut někde uprostřed polí, tak jsou stahovací okna úplně bezvadný.

Petr

Prakticky jsou pak úplně k …

Petr

A listí v salonu.

kix

proti 8 mini vyklápěčkám na celý salon arrivy jsou stahovací okna zlatá..sice už to při vedru není taky ono, ale není to o nic horší než venku..v 845 je o dost víc tepleji než venku a to už je problém..tam je 35 za jasného počasí i když je venku 25, při 32 je v arrivě i přes 40..

Milan Dvořák

Nechci hejtit snahu zlepšit komfort cestujících, ale nedávno jsem měl možnost vyzkoušet jednu z jednotek 845, která už klimatizaci má. Schválně jsem směřoval do řídícího vozu, abych se vyvaroval hluku z motoru, ale takové dunění a vibrace z klima agregátu na střeše, které se přes skříň přenášelo až do sedaček, to jsem v jiném vlaku ještě nezažil. Nutno říct, že když se souprava rozjela a snížil se výkon chlazení, tak už to bylo snesitelné. Přesto pozoruhodný zážitek.

Sériový jezdec

Ona ta klimatizace fungovala? To snad slyším poprvé. Nikdy jsem nezažil, že by fungovala. Jednou se to fíra v Ústí snažil rozchodit, ale motorák mu při tom chcípnul. Tak to musel nechat vyplé.

kix

já to zažil letos v létě 3x (víckrát jsem klimatizovanou nejel) a klima co se týká teploty naprosto super, ale ten hluk, to je fakt hodně, hlavně z venku se divím, že jim to prošlo, uvnitř to ještě není nejhorší a taková 843 ve velkém oddílu byla hlukově mnohem horší. Loni jsem na klimatizované narazil, ale nikdy v provozu nebyla.

LuKo

Hluk a hlavně vibrace bych předpokládal, že jsou spíše z elektrocentrály pod řídicím vozem, která tu klimatizaci na střeše živí.

Josef

Nebude ta klima stát víc než je hodnota těch jednotek? Přijde mi to úplně zbytečné pro tyhle jednotky. Radši sehnat peníze na lepší jednotky.

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže kolik by stály ty lepší jednotky?
Mám pocit, že proto se látají tyhle staré, dokud to jen trochu jde.

Martin Lér

Jako na nejake vyrobené v 90. letech?

El Barto

Stáří jednotek je jedním, nikoli jediným hodnotícím kritériem. Po kvalitní modernizaci by i jednotky z 90. let mohly být vcelku použitelné, pokud budou vyhovovat v dalších parametrech, např. nízkopodlažnost, trakční vlastnosti, klimatizace atd.

Josef

Já snad někde píšu o vyrobených v 90 letech?

Tomáš Záruba

Na úkor trakčního výkonu…? To může být solidní motivace to na půl cesty vypínat… 🙂

Tim

Ne, dosazují tam klimatizace s vlastním dieslovým agregátem na střeše

Tomáš Záruba

OK, jen jsem si vzpomněl na vymrzlé rychlíky se zamračenou…

Bram

Tam byl ale důvod obvykle jiný – nefunkční topení ve voze (často jsem se stěhoval jinam), nepředtopená souprava a vzhledem ke sklonovým poměrům stačilo vypnout topení jen z Vysočan do Satalic, pak možná ještě Byšic na rozjezd do kopce směr Chotetta pak zase na rozjezd z Mladé Boleslavi, Bakova a Mnichova Hradiště. Jinak ne a tyto záležitosti se neměly šanci u předtopené soupravy projevit tak, aby to cestující poznali.

Bram

Samozřejmě Chotětov.

Tomáš Záruba

No a nebo skoro celou Ramzovou nebo z Brna az do Rapotic nebo z Krnova do Bruntálu… A s tím předtapenim se to u dieselu obecně nepřehánělo nikdy, co si tak pamatuju. Někdy se člověk vyloženě těšil na preprah do elektriky, kdy se to zázračné najednou akorat zrovna vytopilo… 🙂

Bram

To bylo tak, když strojvedoucí mohl určovat, zda se vůbec bude topit. Dnes u vozů s klimatizací si toto určování strojvedoucí nedovolí, byl by okamžitě řev cestujících.

JirkaM

7 milionů za klimatizace? Arrivě bych chtěl dělat dodavatele 😁😁

Jackub

A kolik mělo stát dovybavení klimatizací do pražských tramvají 15T? 🤔😇🤷‍♂️

Ladislav Renner

A mimochodem, viděl jste tam někdo ještě automat na vodu? Já tedy už nikde. 🤣

Jiří Šrámek

Za poslední cca 1 rok (2-3 jízdy týdně, tedy zhruba 100-150 jízd) jsem neviděl žádný provozuschopný. Občas někde je jakási troska bez cisterny, ale většinou jen prázdný plácek.

Doctor

Prý točili vodu jen pro R do Nitry, co už dávno nejezdí. Ty barely jsou tam jen pro ozdobu.
Pravil mi v Arrivě steward.

Kontra

Právě z té klimatizace povede hadička s kondenzátem do automatu na vodu pro cestující…😂🤣

Doctor

Green Deal.
👍

Raf

Nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem, že po nějaké nehodě jejich vlaku s autem měla přijet DI, něco zkoumat a přišla na to, že ty barely neměly nějaké povolení pro bytí ve vlaku

Rako

845 na železnici nemá co dělat.. jinde se nakupují nové stroje že..

Kubrt

Nové stroje se nakupují tam, kde to zákazník zaplatí.

Rako

Kraje koupily Nove Foxy?objednalo a zaplatilo je ČD.

El Barto

Ano, a za jejich nasazování na spoje ve veřejném závazku platí kraje.

Petr

Ano,jinde ano. Ale u nás se nakupovala taková Desira jaká svět neviděl. 😆

pes.387

Nebylo by lepší, tyto jednotky spíše něčím nahradit 🙃

Petr

Bylo, ale nejsou dráty.

jaroslav.dohnalik

Ale jděte všichni… Arriva to má promyšlené. Tady si někdo zhodnotil zccla reálně to, jak to stát (ne)udělá. Třeba na trati Praha – Tanvald…. Tam se elektrická jednotka v příštích 100 letech objeví snad jen tehdy, až zabloudí ve Všetatech… No a na 15 let je vystaráno, minimálně.

Patrik vlak

Tak kvůli Arrivě jezdím na Trase Praha -Turnov s ČD nebo autobusem, který je podstatně rychlejší.

Hans N.

My jezdíme Praha-Liberec taky výhradně autobusem. Ale kvůli Arrivě to teda není. Zdravíme na #mynic a #mdestrukce.

Petr

Zřejmě má SprŽel akcie v autobusech. My taky jezdíme Příbram – Praha autobusem. Teď to na tři měsíce zavedou i do Berouna .

Průhledné

Ono se někdy jezdilo Příbram Praha vlakem?

Kubrt

V 50. letech ještě jo 🙂

Petr

Máte tam časovou odchylu 30 let. Ještě po dostavbě R4 na Skalku, jezdilo minimum spojů Příbram – Praha. 😀

Petr

Edit: autobusových spojů.

Doctor

Ještě v devadesátkách páteční a nedělní Os Smíchov – Protivín a Sp Otava do Sušice.
Stará DDR Bpjo patra, resp. M262 + Balm, později Hydra a Balm příp Bix.
Vše stavělo i v Příbrami, přirozeně.

Petr

Dokonce ČSAD odmítalo zavádět spoje Příbram-Praha. Až pan Šálek se toho chytil a ono to začalo fungovat. Bohužel Dráha na rozdíl od silnic, za posledních 40 let nic pro tento dopravní proud neudělala a od konce roku to ještě zahustí další vozidla z jihu Čech.

Patrik vlak

Stejně jim brzy končí smlouva (2027) a pak budou jiné vlaky. Nevím jestli je to ekonomicky efektivní na jeden rok. Já už raději jezdím autobusem.

Juraj

Jaké jiné vlaky?
Elektrizace ani jedné z těch linek se do té doby nestihne, nové vlaky v takovém termínu a množství nebudou, takže MD vypíše nabídkové řízení a buď tam zůstane Arriva s 845, nebo si někdo jiný doveze jinou ojetinu – ale těch už taky není tolik.

Bram

Hlavně není moc dopravců, kteří by to byli schopni zvládnout, tedy pořídit si v dostatečném počtu vozidla. Jednotek řady 628 v Německu kvapem ubývá, jsou prodávány do Rumunska (k nám už prakticky jen na náhradní díly), u Arrivy je občas nějaká poškozena požárem či nehodou na přejezdu a GWTR jich má jen pár a Regiojet je má jako záložní pro krajské linky v Ústeckém kraji a bude jich oproti dnešku nejspíš potřebovat víc, když vyhrál provoz na hlavním provozním souboru.

Lukáš F.

Co ČD s nějakými 842, 843? Ty už to ani nebudou zkoušet?

***** Petr

Hlavně toto už ne. 🤮

kix

tak jestli 842/843 nebo 845 je přeci jedno..dobře 845 s klimou bude o fous lepší, bez klimy v létě zas zlatá 843/842, kde se dá aspoň větrat

Juraj

842 budou upíchnuty na krajské výkony, kde bude nutné ETCS. 843 nejspíš nahradí hydry tam, kde nepůjdou foxy, protože provozně jsou o dost levnější. Hydry končí.

Co tam zbývá? Reko brejle v push/pullu?

Petr

To jste zaspal nějakých 15-20 let. Ty už to dokroutí někde stranou na záloze.

qěcy

Tyhle jednotky na ty kopce a jízdní doby nemaj.

nádražák

Kopce a jízdní doby nejsou problém, spíš naopak. Co sleduji tak do Ústí v klidu i -1 a od Pardubic v Liberci i -2 , samozřejmě podle toho, který fíra za tím sedí.
Ale ten servis, jak říkám, dílňáci budou spíš nějaký pekaři nebo cukráři.

Jiří Šrámek

Hmmm. Když si naplánuji (čti: dám do JŘ) jízdní dobu na trase Jablonec n. N. – Liberec na dva týdny, také dorazím do cíle s velkým náskokem. A to i když půjdu pěšky.

Bram

Pro eliminaci problémů by základní jednotka u všech vlaků dopravce Arriva měla být dvoumotorová jednotka řady 845, pouze posilové jednotky by mohly být v jednomotorovém provedení. Takhle to funguje na Šumavě u GWTR a nelze tomu nic vytknout. Tam je třeba vytknout Správě železnic velké množství TONTR na přejezdech pouze s kříži (chybí na nich bimbadla, tedy PZS). Ke zpoždění u vlaků Arrivy dochází hlavně díky tomu, že jsou provozovány na jednokolejných tratích, kde každé zdržení )nejen při křižování) vede k akumulaci zpoždění v jednomotorové podobě ho jednotky 845 nejsou schopny krátit, přičemž traťové rychlosti by to vesměs umožňovaly. Pokud… Číst vice »

kix

845 dokáže i na R14 krátit, je na tom o fous lépe jak 843 s dvěma vleky, cca na úrovni 5 vozové soupravy s 843

troglj

Podívejte se na jízdní doby Děčín Ústí. Normální vlak to zvládne za 15 minut i s rezervou.

nádražák

Začal bych spíš ty jednotky nejdřív opravovat a ne čekat až se rozpadnou nebo shoří.

Dominic

On je i problém, pokud chce Arriva jednotky používat v horizontu dalších let (což doufám že nebude), tak bude muset investovat i do interiéru, protože po cca 5 letech se začíná celkem rozpadat a dost věcí už nefunguje.

Ladislav Renner

Ten interiér je naprosto nechutnej, zašlej, ulepenej a zatuchlej. Ty stolky nejsou schopni ani umýt, doslova lepí.

ruzian1

Stolky se planuji pretrit jinou barvou (uz jsem to pred par tydny na jedne jednotce v Jaromeri videl) – To ulepeni neni od cestujicich, ale spatnym naterem, ktery se rozleptal

Paja

A to v klidu pustí do provozu s lidmi? Až si na to někdo odloží sváču a pak mu bude nedobře, co potom?

Lukáš David

To ty šroty budou jezdit do 100 let??

Šalina na Špilas

Nebudou, statistika tvrdí, že většina jich do té doby zahoří.

Jan pesina

Zlaté rakve na téhle rychlících v těch bylo vedro akorát když to stalo ve stanici a přistavené byli včas někdy i půl hodiny před odjezdem tohle je hrůza v přímém prenosu

Vena

Proti rakvim je tohle posun vpřed ve většině ohledů. Ale klimu to chce, ne že ne…

Jan pesina

Žádnej posun nevidím já vím vy všude potřebujete WiFi pro mne je důležité že se tam dá větrat že to má více záchodu a větší pohodlí a že to taky vyjede kopce u Liberce a má také oddily po pár sedačkách a dveřích kde je i teplo v zime

Průhledné

Naprostý souhlas s vámi. Zlatá stahovací okna.

Vena

a je, klasický argument „nevyjede kopec u Liberce“… jel jste tam někdy tou 845 vůbec? případů nevyjeti na kopec bylo kolik? 1? a víte, že to na ty Křižany dokáže i krátit? Oddily po pár sedačkách – to má i 845. Při koupi jizdenky si tam můžete rezervovat místo, takže tenhle argument taky padá. Dveře do oddílu má 845 také. Záchodů má 845 ve verzích 845.2 a 845.3 stejně. Větší pohodlí v 843… tím myslíte co? ten velkolepý akustický zážitek v oddíle? absence stolků u většiny sedadel oproti 845? pidi sedacky misto velkejch, polohovatelnejch v 845? 0 zasuvek oproti jedné… Číst vice »

kix

rakve zas tak špatné nejsou, ale je to reinkarnace řady 860, takže byly zastaralé už v době výroby, mimochodem první desira vyjížděly z továren ve stejnou dobu jako poslední kousky 843..a to jich původně mělo být ještě víc.. 845 má sice pohodlnější sedačky, ale zase o dost méně místa na nohy a to je horší problém, než tvrdá malá sedačka a to nejsem žádný velikán, mít 190 tak bych to už nechtěl zažít v tom sedět 2 hodiny. Dohadovat se tu o zásuvkách nebo wifi, to je maličkost, co lze dodělat i v 843, wifi mám pocit některé i mají,… Číst vice »

Dan

Něco je lepší, něco je horší, jako celek to vyjde nastejno. Teplota v interiéru jak v létě, tak i v zimě patří z pohledu cestujícího k tomu nejdůležitějšímu. V tomto je řada 845 horší nejen v létě, ale i v zimě, kdy buď skoro netopí nebo je sauna, spíše jsem se ale klepal 2 hodiny zimou, hrůza. Další věcí ve prospěch 843 byla možnost si vypnout individuálně osvětlení. 845 je zase méně hlučná v motorovém voze, má lepší záchod a zásuvky. Sedačky jsou také lepší, ale v konfiguraci za sebou je hrozně málo místa. Z toho vyplývá, že ani jedno… Číst vice »

Poutnik99

A jsou to rychlíky? Já bych spíše dle zastavovací politiky řekl rychlá mezikrajská doprava.

Twix

Tak v podstatě všechny rychlíky jsou mezikrajská doprava, kdy plní regionální funkci stejně jako dálkovou – výjimek je pár, třeba Krušnohor po Ústí nebo Slovácký po Olomouc.

Dan

O to nejde, ale cestující v těch vlacích běžně tráví okolo 2h, takže zajistit patřičný komfort je na místě.

Ares

Topí to úplně v pohodě, jen to nesmí být rozjebané.

Dan

Však jsem psal, že jsem zažil i saunu, což je přijatelnější, než zima. Bohužel převažovala varianta zima.

kix

no což právě u arrivy není vyloučený jev..někdy topí jen půlka jednotky

Dan

To se vyplatí na 2 léta investovat desítky milionů z veřejných peněz? Nebo snad MD počítá s provozem těchto šrotů i po roce 2027? Myslel jsem, že na další období má být vyhlášená otevřená soutěž na 10-15let s novými vozidly.

Edudant

Řekl bych že počítá, pokud ne už vy musela být vypsaná soutěž, takže nezbyfe nic jiného než ponechat stávající stav.

Dan

Myslím, že od začátku tohoto roku již bez soutěže zadávat nelze.

hor411

Ale myslím že lze prodloužit tu předchozí, nebo ne?

Dan

To by pak mohli prodlužovat do nekonečna, tak to asi nepůjde. Ale můžou vyhlásit soutěž šitou na míru Arrivě.

Ladislav Renner

Neoficiálně se počítá s prodloužením smlouvy…

Průvodce původní Aleš

Jaké desítky milionů z veřejných peněz? Na tu klimatizaci? Z jakých veřejných peněz?

Dan

V článku je uvedeno, že vybavení jedné jednotky klimatizací vyjde na 7-10 milionů. Předpokládám, že předmětem jednání je i navýšení ceny na vlkm po dosazení klimatizace.

Průvodce původní Aleš

Pokud se navýší cena za vlkm kvůli tomu, že budou vlaky klimatizované, tak je to naprosto v pořádku. Pořád ale nechápu tu investici z veřejných peněz, o které píšete.

Dan

Investice rozpuštěná do úhrady za objednané vlkm. A v pořádku to rozhodně není, jednou vyhrála Arriva zakázku s určitými parametry a za určitou cenu. MD mělo klimatizaci požadovat již při výběru dopravce a ne dodatečně.

Jackub

Ale když ji dodatečně požaduje, musí ji také dodatečně zaplatit (v rámci vyšší ceny za vlkm). 🤷‍♂️

Dan

V tom případě se mělo vypsat výběrové řízení na nového dopravce s požadavkem klimatizace. A že to třeba u linky R14 bylo možné již od roku 2025.

Průhledné

Není to v pořádku. Dopravce šel pod cenu ČD tím že nabídl stare temer nevetratelne motoraky a nyní by měl dostat priplaceno za jejich vylepšení? Jak k tomu přijdou ostatní? To že vy asi máte Arrivu rád, to není důvod ji dávat lepší podmínky než ostatním.

kix

v pořádku to rozhodně není a čd se mohou klidně ozvat, arriva by to měla zaplatit ze svého, max až při prodloužení smlouvy by to mohlo jít

kix

soutěž s novými vozidly těžko bude, když se plánuje elektrifikace, takže to vidím na prodloužení smlouvy a ta klima bude nutnou podmínkou..stejně jako to bylo u GW

Martin1

Arriva by především měla plánovat nákup zcela jiných jednotek. To by pro cestující bylo úplně ze všeho nejlepší.

Kubrt

Což primárně závisí na objednavateli, Ministerstvu dopravy. Tahle akce nebezpečně implikuje, že soutěž na Big diesel nebude.

Bram

Přesně tak, v rámci jakéhosi šetření bude zájem na tom, aby Big diesel nebyl. Ve skutečnosti je to nezájem (či snad spíš neschopnost) takovou soutěž u Ministerstva dopravy vypsat a dotáhnout ke zdárnému konci. A bude to ještě zajímavé, protože probublávalo ven, že Ministerstvo dopravy mělo (či snad stále ještě má) zájem objednat rychlíky Praha – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk a nejspíš je zadat přímo či přes nějaké spíše fiktivní výběrové řízení Českým drahám, kdy je bez šance, aby se přihlásil někdo, kdo vozidla na takovou linku nemá připravena, což jsou v podstatě všichni v úvahu připadající… Číst vice »

Tomáš Záruba

Taky kdo by dělal big diesel když se chystají dráty (zatím tedy mimo Trutnov a přinejmenším formálně stále Třebíč). A ohnuti R22 do Prahy namísto “tradičního” Kolína je zcela logické, tady nevím co kdo komu vyčítá. Navíc tuším nějaký ten handl se StČ ve stylu “ušetříte na Boleslav, vezmete si Rakovník”…

Bram

Pozor, byly by to další nové vlaky zahušťující takt linky R21 mezi Prahou a Mladou Boleslaví na jednu hodinu. Ohnutí linky R22 do Prahy znamená protočit jí o hodinu, pokud by měla jet přes Všetaty, nebo jí až v Nymburku na hlavním nádraží ohnout směr Praha, nejspíš přes Poříčany. Ale to nepovažuji za moc vhodné řešení. Nápad s jízdou mimo Nymburk hlavní nádraží by byl možný jen v případě, že by to byla zcela nová linka a nikoliv v Nymburku ohnutá R22 směr Praha.

Os5600

Nezapomeňte, že od ledna 2025 je povinné ETCS mezi Prahou a Poříčany a ČD nemají v dieselové trakci vozidla, která by linku Praha – Rumburk mohla jezdit po trati s výhradním provozem.

Os5600

Respektive taková vozidla mají, ale až na 743.2 jsou všechna vozidla nezávislé trakce s ETCS zasmluvněna v závazcích krajské veřejné dopravy (842, 844 a 847).

kix

tak pořád mají ještě nevyčerpanou rámcovku na 847, kde by to dodání mohlo být relativně rychlé

Petr Vašek

Jednotky jsou z 80. let, nikoliv z 90.let.

Kdesevzaltusevzal

Víte, jak nejpohodlněji cestovat s Arrivou?….. když k tomu použijete vlastní auto. Opravdu úklidem a čistotou by měli začít, obzvláště na tanvaldských rychlících nebo na Brodech (kde mají jezdit nízkopodlažní jednotky) už je ten lepící a smradlavý chlív celkem pravidlo.
Funkčnost wc určitě, jenže to kolikrát způsobí nepoučitelní cestující.
No a větší dodržování JŘ by bylo také příjemnější. Nadruhou stranu mají hodně výhodné tarify, když kolikrát za cestu se neobjeví žádný vlakový personál 🤷

libor

podobně je na tom ČD na lince R11 (Plz- ČB), nejlepší je vlastní vozidlo, než ty hnusy B249, když k tomu přidám, že do toho ještě honí vidle SŽ a trať bude skoro dle mě během celého září v nějakém úseku zavřená, tak to opravdu vozidlo vede

Ladislav Renner

Naprostý souhlas, je to fakt hnus, ty lepící stolky a smrad…🤣

kix

to je špatném nátěrem, už se to přetírá

Jarda

Čekal jsem, že se spíš budou pomalu odebírat v roce 2026 do důchodu a ne, že se u nich bude chystat dosazování klimatizace. Má vůbec Arriva nějaký plán, jak omladit vozový park, nebo bude za pár let mít ten nejhorší v zemi? ČD nákupy nových vlaků, regiojet nákupy nových vlaků a u Arrivy ticho jak v hrobě.

Zamestnanec

Pokud se vyhraje smlouva na 10 a vice let, je rentabilni poridit nove vlaky. Pokud vim, Arriva zadnou takovou smlouvu nema…

Huh

Začal bych tím, že uklidím lepící stolky a wc a zprovozním aspoň to slibované, tedy střídače na 230v a wifi Pak by to chtělo asi začít např. včas přistavovat soupravy před odjezdem a včas odjíždět ze zastávek, aspoň nepatrná snaha jezdit podle JŘ. Bez zpoždění to asi nesmi odjet, četa má času dost.

jen.haf

V Červenci jsem jel z Kolína do Rumburku vlak s odjezdem v 7⁴⁵ přistavili v 7⁴⁷, strojvedoucí vystoupil a řekl průvodčímu že si jde koupit svačinu. 🤣🤣 Spožďění 10 minut.

Berta354@centrum.cz

Koukám potvrzujete to, co jsem už před dávnou dobou zažil osobně. Takže žádná změna, jezdím dal autem a ne s popeláři typu ariva.

vbb

„Spožďění“
Udělat v jednom slově 2 chyby, to chce mistra 🙂

jen.haf

Stává se. 😁😬🤯 dík za info. Příště si dám snad větší pozor co píšu. 🙂

Michal.S

A teď už stačí jen lépe udržovat a uklízet, možná silnější pohon souprav.🤦‍♂️

Berta354@centrum.cz

To brzo. Mezitím zase něco zhoří. Já myslím, že tento dopravce koho mohl, tak od cestování vlakem už odradil.

Stráťa

Kdo zvládá ČD tak snese i Arrivu a ostatní dávno jezdí autem.

Ladislav Renner

ČD zvládám v pohodě, ale Arrivu fakt ne. Auto – díky, ale mám rád svůj život i život svých dětí. 😉

Jan pesina

Zlaté cd snaží se více jak Arriva,Arriva na všechno sere

MajsterN

Ve zlínském kraji OK. Ale tam mají jiný vozový park.

Paja

To je fakt. Svezení Žralokem je trochu jiná liga. Ale není to zas tak dávno, co tu poskakovaly Regíny a ty fakt výhra nebyly.

To bude dobrý

To bych neřekl když jezdí furt lidí jak sraček 😂