Arriva půjčila RegioJetu motorové jednotky pro linky v Ústeckém kraji
Motorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal Chrást
Část jednotek z Ústeckého kraje zmizela kvůli opravám na Slovensko.
Neví někdo celkový počet vagonů 845 jezdících v ČR/SR? S vagony 845 jezdí:
a )Arriva (Střední, SeveroZápadní Čechy a JihoVýchodní Morava… nevím jestli i do Budějic jezdí 845)
b) GW Train (Plzeň-Most,… nevím jestli na Šumavě jezdí 845)
c) Regiojet (Ústecký kraj a Komárno-Blava)
Věděl by někdo rámcový počet těchto vagonů 845 u jednotlivých dopravců?
Díky
P.S. Arrivě se uvolní vagony 845 až najednou Stadler GTW (12 vagonů) a myslím, že podobně budou nějaké 845 volné až RegioJet koupí polské vagony z PESy. Na které lince byste tyto uvolněné vagony 845 viděli nejdradši? Já bych hlasoval pro: Veselí n. Moravou-Kyjov-Brno
Regiojet bude nakupovat něco u PESy? Zdroj prosím. To by mě dost zajímalo o co jde/půjde.
Pardon, teď mi došlo, že mluvíte o elektrických jednotkách pro Ústecko. Pardon. Myslel jsem, že jde o nějakou novinku na Slovensko nebo tak něco.
Arriva :
41 po modernizaci
6 v původním stavu
GWT:
9 jednotek
RJ:
10 jednotek
Díky.
Arrive se neuvolní, použije je na jiné linky co chce a myslím si že nejméně jednu získá
Jestli je pravdou, že vagony 845 jsou vhodnější spíše do rovinek, tak která vlaková linka by byla vhodná pro vagony 845 (bez rozlišení vlastníka/provozovatele vagonů 845)? Tj. na které lince by vagony 845 byly vylepšení ve srovnání s nynějším stavem?
U nás ve Zlínském kraji bylo požehnáním, že z/do Bojkovic došlo k výměny ČD za Arrivu, protože ČD provozovovala hodně, hodně nevhodné vagony… a ČD v tomto „muzeu vagonů“ chtěli pokračovat. Takže vagony 845 jsou hodně velkým zlepšením (a dneska jsou vagony 845 doplňovány vagony typu Alstom Lint).
Nevím jak je to na vaši konkrétní trati, ale spíše 845 doplňují linty
Lintu je 10
845 je 6 (na Zlínsku včetně zálohy) jinak by tam měli přibýt stadlery
Podle smlouvy z 12/2019 by od 1.9.2020 měla Arriva na Zlínsku jezdit s vagony typu:
-Lint (10x)
-Stadler GTW (4x)
-845 (7x)
Od 1.1.2022 by 845 neměl jezdit vůbec, zatímco Stadler GTW by mělo být 12x
No ale teď tam žádné stadlery nejsou a je tam 10x lint a 6x 845
Takže to má být asi na nějakou další linku těch 5 jednotek ne?
Dosud jsem Stadlerem Arrivy nejel já a ani nikdo kdo tam u nás (z Bojkovic) jezdí vlakem. Předpokládám, že za nedodržení smlouvy dostane Arriva smluvní pokutu. Nicméně pointa co jsem napsal spočívá v tom, že za rok a kousek by počet 845 jezdících ve Zlínském kraji měl klesnout na nulu a to z původních cca 11 vagonů 845. Nepředpokládám, že by Arriva používala velké množství 845 v ZLK jako záložní vagon pro případ poruchy. Protože Arriva loni začínala s celkově 21 vagony v ZLK (10xLint, 11x 845) a od 1.1.2020 by Arriva měla ve ZLK používat 22 vagonů (10xLint, 12xStadler… Číst vice »
No 11x 845 tam fakt mít nemůžete tolik jich Arriva nemá Má jich celkem 41 3 na pražské lince 27 na rychlících 6 Zlínsko A cca 4 na Liberecku Ta poslední patřila na expres do Nitry, akorát kvůli spolehlivosti těchto jednotek je využívána jako záloha Stejně tak 6 nerekonstruovanych 628 Navíc teď minimálně 4 jednotky jsou u RJ, takže jich nemůže být na Zlínsku 11 ani náhodou Vím že jsem četl že má Arriva na Zlínsku 1-2 linky časem přebrat (nebo to budou úplně nové) takže až tam bude potřeba celkem 12 stasleru Nemluvě o tom že bude potřebovat nějaké… Číst vice »
citoval jsem ze smlouvy mezi Zlínským krajem a Arrivou – „P2a Standardy vozidel“. Je možné, že Zlínský kraj využil svoje právo a dotuje menší počet spojů (je možnost navýšit či ubrat až o 20%).
P.S. Orientační přehled vagonů typu 845 Arrivy je např. zde http://www.atlasvozu.cz/drzitel/arr.html Tj. dle tohoto zdroje Arriva provozuje cca 45 vagonů typu 854 (což myslím za předpokladu, že jeden vagon 845 je na atlasvozu vykazán jako 2 vagony – a to 845 a 945 … tj. oba dohromady = 1xvagon typu 845).
No já šel přímo po číslech (kterými se označují jednotky) a je jich fakt 41 v reko verzi a 6 bez, jinak už jsem to našel těch 6 jednotek 845 má nahradí 12 stadleru takže bude zdvojování souprav
Aha, takže 2x Stadler GTW spojené?
Asi ano
Ja bych videl Brno-Veseli-Trencin-Nitra. Ale jak to vypada, tak pocitaji s obnovou AEx (s prestupni vazbou na R Moravan). Navic, pokud jim priklepnou nove linky, nebudou zadne nove jednotky, jak jiz vylo zmineno..
Ad Brno-VnM-Trenčín-Nitra
Nemyslím, že by vytížili vagon na těch více než 100 km na trati Trenčín-Nitra. Ovšem těch cca 150 km Brno-Veselí n. Moravou-Trenčín by bylo hratelné.
Jestli myslíte arrive tak ta bude mít nejake stadlery, nevím kde zbylých 6 pouzije
Tak aspon na chvili v UL kraji ve vlacich Regiojetu nebudou jezdit vlaky 845 s puvodnim luxusnim interierem :-))) se spoustu lidem ulevi na chvili, ale s kocarky stale budou cestujici posilovat.
Kdyby kraje uzavřely smlouvu cca tři roky před vyjetím, tak by dnes jezdili nové elektrické nízkopodlažní jednotky. Bohužel přechodné období.
Kdyby. Realita je takova, jaka je. Tak ze diky Ustecky kraji a Regiojetu
Počkejte si na ty Elfy, to vodou vozidla jaké svet ještě neviděl…
Z venku, alespoň podle zveřejněného obrázku, to je hodně podobné panteru. Jestli to bude mít i podobné dětské nemoci, tak se v UL opravdu mají na co těšit.
Jako, že ČD nakupují krámy?
ČD taky jezdí s Pesama…. a vidět jsou
v rajchu tobrý f protektorátu taky
Tvé komplexy jsou hodně silné, co?
RegioJet svoje 628 zkoro kompletně předělává, nový motor, převodovka i interier
Na poličce v 845 (možná v 945, abych nekecal) mají takové skládací nájezdové rampy. Viděl to někdy někdo v činnosti? Jak rychle se to rozloží a složí? Jak daleko na nástupiště to zasahuje?
A kolik jednotek Regiojet poslal na Slovensko a kolik si půjčuje u Arrivy?
Můj tip je 5 ale nevím
Musí nahradit 5 sešit tak proto
Desir*
RJ má Desira?
V Čechách…
U bratrů…
A prej už je nějaký türkis.
Má 6 pronajatých desir na slovensku
Měli si jich půjčit víc místo 6481/6480 jezdí do Štětí autobus, protože kvůli vyluce jim nějak chybějí stroje
Guláš: Záleží na požadavcích kraje. Kraj měl požadavek udržovat sedm jednotek, z toho šest provozních. Navíc je přechodné období, než zařadí elektrické jednotky.
Dý Lendrbán má neschopný motorák dvakrát do týdne.
Hmmm. Super volba od Usteckeho kraje v soutezi
A navíc tam neplatí režimka, co?
režíku nemam a i kdyby problematika kolem režijních průkazů mě příjde přehnaná
Ty jednotky od Arrivy by tam měli jet kvůli toho že bude RJ postupně vracet Desira (z toho co vím)
Jak vlastně dopadla linka Bratislava – Komárno od prosince letošního roku? Něco mi uniklo, nebo o tom ještě nerozhodli?
Ještě se nic neví
Tak nějak jsem od vlády pana premiéra Zmatkoviče čekal víc.
Méně se čekat prostě nedalo.
Stále nijak. I na Slovensku je na výběr dopravce vždy dost času:)
V podvečer dne zahájení vystoupí ministr v televizi a v živém přenosu zatočí kolem. „Za prítomnosti štátného notára vyžerbovaľ ….“
Vypadá to, že to dopadne tak, jak jsem odhadoval – budou to provozovat ČD a nasadí tam 843, 854 a vozy k nim přípojné.
Třeba se mýlím, ale v případě konce RegioJetu je to asi nejpravděpodobnější scénář.
Místo patrových vagónů, Talentů, Desir budou 854, 843? To by byl trochu posun vzad.
Když bude třeba souprava 843 + Bdtn + Bdtn + 843, vyjde to nastejno.
Myslete politicky Halík!
Jestli Arriva vyhraje Liberec – Pardubice a Liberec Usti nad labem s 845, tak tu zazijeme taky posun vzad.
Opravdu?
v jednom dni jsem jela 814 pak 810 a nakonec 845. Největší vedro mi bylo v 845. Stály jsme na slunci 10 min a vedro bylo neskutečné. V 810 i 814 jsme taky stáli ve stanicích, ale takové vedro nebylo, protože byly otevřená okna. V 845 je nedostatečná ventilace vzduchu okny. V 810, 814, 842,843, 854 si cestující může otevřít okna a trochu se ochladit. Venku bylo lépe než v 845. Jízdní vlastnosti 843 a 845 považuju velmi podobné a rozjezd považuju rychlejší u 843 i 854 než u 845 (u všech počítám motorový vůz + přívěsný vůz). I když… Číst vice »
Tak jsem si ten rozjezd tuhle vyzkoušel v jisté nejmenované destinaci. Od peronu jsme vyrazili shodně a za chvili mi koukal na konce. Já 845, on 843 + 1 kočár. 854 než se rozhoupe jsem ve větší v dáli (vyzkoušeno též).
845 není raketa ani omylem (Desiro je jiná liga), ale že by to byl lenochod, což na tomto webu leckdo naznačuje (jsou to ti, kdož za tím nikdy neseděli), to fakt není. Samozřejmě jsou kusy svižnější a kusy línější, ale to je u všech řad, bez ohledu jakou mají barvu.
Závisí to hodně na strojvedoucím? Připadá mi totiž, že Arriva se po Praze ze začátku rozjížděla jako šnek, ale teď je to svižnější. Tak buď jsem si na to zvykl, nebo zrychlili. Ale na rozdíl od Ešusů (asi AVV) nejsou schopni trefovat stejné místo u nástupiště, takže si cestující musí popojít dopředu nebo naopak dozadu podle místa přistání.
V tom případě by mohl třeba na R8 nasadit patra 😂
Jo, proč ne. Ideální na přepravu kočárků a kol. Alex takhle v Německu jezdí běžně.
Jestli Arriva nasadi 845 mezi Libercem a Pardubicemi a Ustim nad Labem a Libercem, tak tu budeme mit taky posun vzad
Prominte prispevek jsem vlozila omylem dvakrat
I jednou by bylo moc. Taková blbost. Ne že by Arriva byla zázrak, ale překonat na těch tratích ČD zas moc práce nedá.
Ještě může i Arriva , strojů bude mít dost od DB, popřípadě OBB tam chtěli jezdit
Jop včera sem měl tu čest na U1
Kolik má vůbec Arriva celkem těch červených?
845 má celkem 30
na to cislo jste prisel kde? Rekonstruovanych modrych ma 34 (https://i-doprava.com/2020/04/11/arriva-prevzala-vsech-34-zmodernizovanych-jednotek-845-jaka-je-ale-ta-spravna-modra/) a jeste 845 001,845 101,845 102,845 103,845 104,845 105,845 201
cervenych tipuji do 10
Aha, já jsem měl někde četl že teď z té nové várky mají 24+ 6 měli v limetce diky
Snad tedy projdou i červené nějakou rekonstrukci, třeba 845.4 by mohly být ty cyklo
nejsem si jisty, jestli cervene jsou jen „pujcene“..
Kazdopadne misto reko 628 bych uvital nove vozidla 🙂 Jeste ze u nas ve Zlinskem kraji jezdi linty a ve velmi brzke dobe (doufam) Stadlery GTW 🙂
Jasně ale málo který soukromník koupi ze začátku nové a když už tak bude jak Leoš… Žádný velký progres za 5 let neměl
RJ pořizoval nové lokomotivy i vagony (astra) a teď má taky objednané nové jednotky.
Problém je ne v tom, že by soukromník nechtěl nové, ale pokud to ekonomicky a časově nevychází, tak zkrátka nevychází…
Bohužel ani nové autobusy nikde nečekají ve velkém množství na skladě, natožpak vlaky.
Ať počítáte jak počítáte, tak pod dva roky na přípravu rozjezdu „nové“ linky se nedostanete, ideálně tedy vyhlásit soutěž tři roky před zahájením provozu. A aby se zaplatily náklady na nové jednotky, potřebuje každý dopravce (i ČD) minimálně 8-10 let jistotu provozu….
Ano ale vagóny měl až po 5 letech od startu a jednotky bude mít až 11 let po startu
Stejně tak můžu říct, že ČD i po 17 letech od založení kupují ojetiny na rekonstrukce.
Tyhle diskuse o nákupech nových a rekonstrukci starých jesou úplně liché, protože to dělají všichni dopravci stejně. Všichni, tedy i ČD.
ČD má na rozdíl od jiných výhodu v tom, že převzaly obrovskou zásobu starších vozů po ČSD a že dlouho měly snadný přístup ke státním penězům na nákupy a modernizaci (to že to nevyužily a peníze končily jinde je už věc jiná)
Tak logicky. Nejdřív musíte mít mít pro ty vozy kšeft a pak je teprve pořizovat. A pokud jsou výběrka zaměřená hlavně na cenu, pak je jasné, s jakým materiálem se tam dopravci vytasí.
V Parsu už stojí jeden Stadler již v laku a těch šedo-bílých nálepkách, tudíž asi připraven na předání a musím říci, že mu to seklo víc než v Najmrdu 😉
Nejenom stoji, v okoli Hulina uz jedou testy.. A ano, taky se mi libi vic 😉 http://www.railvolution.net/news/first-gtw-2-6-for-arriva-vlaky-after-overhaul
Tedy vím, že asi půjdu proti proudu, ale ta jednotka mi přijde taková… hnusná. Tedy asi všeobecně, ne jen tou barvou…
Jeden už je v malešicích
Je někde detailnější foto těch Stadleru?
Na instagramu pod hastagem arrivavlaky
Tam není ani jeden.
V jaké limetce?
Limetka- první řada 845
1) 4 jednotky z ústecká na Slovensku nejezdily
2) dochází k porušení smlouvy, nejsou dodrženy barvy
3) kde Arriva vzala tolik jednotek navíc?
Já bych do toho nevlez – je to 50 let starej vrak…
tak jako pulka vozu naseho „narodniho“ dopravce..
Jasně… RJ je svatoušek. Jejich 845 jsou hnus největšího kalibru, doporučuju se s tím svézt a porovnat pak se šrotama ČD.
Jenže to od ČD se měnit v dohlednu nemá ale RJ to má jako dočasné řešení
Usteckem kraji momentalne jezdi nejhnusnejsi interier na kolehich v zemi – Regiojet.
No teď ano, ale právě vyjela z dílen jednotka 220 a ta už má nový interiér i sedadla, takto budou předělávány i další (má i nový motor a převodovku)
Již v nedávné diskuzi jsem se Vás řečnickou otázkou dotázal, která vozidla z Německa, nyní jezdící u Arrivy jsou stará 50 let.
Tehdy jsem Vám nenápadně naznačil, abyste si:
a) zjistit, zda je Váš výrok správný,
b) zkusil jste s pomocí nějakého sofistikovaného nástroje, či možná lépe „z hlavy“ spočítat stáří vozidel. (Nežijete-li v představě, že je aktuálně nejméně rok 2036).
Věřím, že příště Vám již nápadně napovídat nebude třeba a nebudete ze sebe dělat některý druh ze zvířecí říše.
Nebyla podmínka provozu v Ústeckém kraji zelená barva? Něco se změnilo nebo na to Radim bude „péct“?
Pane Sůra, když máte ty kontakty u RJ… Můžete zjistit více?
Žádný z dopravců v kraji nemá všechny vozy zelené…
Jistě, jako záskok ano… Jenže tady má jít o delší dobu a bylo by zajímavé zjistit, kolik zelených tam zbyde…
Nejspíše 2 zelene tipují, nicméně pokud by si RJ domluvil limetka tak by požadavek splnil
Ale zase některé Arriva je jednotky šli i na Slovensko tak fakt nevím
GWT má
Škoda, že si RegioJet nepůjčil Linty v barvách Leo Expressu s logem Arrivy. 😀 Aneb konkurence na železnici po tři čtvrtě roce… 😀 😀
On by si je půjčil, kdyby mu je nabídli
Tak to by je museli znova polepit, Linty Leoska a Arrivy jsou od dubna krasne rozlisene..
Navic opravdu netusim, co je spatneho na tom, pujcovat si mezi dopravci vozidla.
Víte, konkurence neznamená bojkot ostatních. To je nějaká pokřivená odborářská mentalita. Navzájem si pomáhat ve chvíli, kdy vás to nijak nepoškodí, není nic špatného. Naopak je to prospěšné. Možná vás to překvapí, ale existuje i institut „půjčování zaměstnanců“. A zrovna teď v korona době se to i používá.
A jste si jistý, že v čele vlaků ČD je vždy lokomotiva ČD?
A to, že vagony a jednotky s polepkama jednoho kraje provozuje ČD v jiném kraji už vůbec neřeším….. Bohužel, když je mimořádná situace, tak se řeší operativně….
Tady je foto, kde se šrotoidní Arrivácké jednotky s logem regiojetu přesouvají na Slovensko.
https://www.railpage.net/fotografie/dalsie-nemecke-motorove-jednotky-pre-regiojet/
To je pěkně vychcanej plán, Slovákům pošleme muzeum, a na doma necháme sice od jinýho dopravce, ale modernizovaný ať nás nepomluví 😏
Mimochodem, neví se kde jezdily předtím? Jsou ze Zlínského kraje, kde je nahradily Stadlery GWT co Pars nova dokončuje?
Ve ZLK jeste jezdi 845 a i par cervenych 628, predpokladane nasazeni prvnich Stadleru je koncem mesice (i kdyz podle smlouvy uz maji jezdit, jeste ze se da vymluvit na koronavirus 😀 )
Na tom není nic vychcaného, to je jen následek chování slovenského ministerstva dopravy a všeho možného dalšího, kdy toto ministerstvo stále otálí s tím, aby už objednalo u Regiojetu dopravu alespoň na další dva následující roky. Proto z trati Bratislava – Komárno zmizí desira a budou tam mít 628. Odserou to samozřejmě cestující, ale Regiojet do toho fakt netahejte. Nikdo normální si snad nemůže myslet, že se kvůli průtahům výše zmíněného ministerstva všichni sednou na zadek a od prosince tam budou jezdit nové či jen lehce ojeté jednotky (Lint, desiro, Link, Talent apod.). Opravdu nebudou, není na to čas. To… Číst vice »
A nejlepší že to neví ani nikdo z RJ jestli tam ještě budou jezdit
Nebylo by lepší, kdyby si jezdil každý doma na svým a nesr@l se k sousedům?
ČéDé Cargo do Polska, PKP Cargo sem k nám a tak podobně?
Jo takhle, mínusy od šotoušů? 😀
Kde bydlíte a jaké pivo pijete? Povinnost konzumovat jen místní pivo. A žádný segedínský guláš!
Tak vzhledem k tomu, že závazkové spoje platíme na 100% z našich daní, tak by bylo jistě vhodnější, kdyby ty vydané peníze zůstaly doma a neodtekly do zahraničí.
Kdepak spíše abychom neplatili tolik
Když jste tak chytrý tak jak mají převést náklad z Polska do ČR? Přepřah na jiného dopravce??
Díky tomu taky mohou vzniknout na náš trh, je to lepší protože to je levnější
Naklady.. AWT.. je PKPI polsko, Unipetrol Doprava polsko, EP Cargo +RM Lines + Lokotrain jedna firma. Nikdo nikomu nekonkuruje.. a prachy stejne tecou ven. jen morda masinka tahne a preprahne cervena .. ale firmy jsou spojene. A co se tyce osobky, tak po tom co vlezl soukromnik na dotovanou trat Praha – Ostrava se z ni stala nedotovana a vozy a sluzby se zmenily.. to same ale v mensim je na trati Praha – Cheb. Vozy nekdy i topi sviti a dokonce klimatizuji.. Predtim bylo mozno videt i 30cm snehu u zachodu, jak super tesnili dvere. A kraj objednal –… Číst vice »
Ano, na hranici to budou ručně posunovat celníci, lokomotiva nesmí opustit území svého státu!
Ne, nebylo by to lepší.
A mezitím nasazuje Arriva na pražské rychlíky nerekonstruované červené 628…
Na trati 131, BA-DS-KN už jazdia dve 628 v červenej farbe DB
V okolí Vsetína jsou červené stále velmi běžné…
jj teď jsem čerevým jel. Ale jelo to docela v pohodě, čistý, jel na čas.
A populární.
Tam snad jezdí i prototypové Tornádo z roku 1971. Narozdíl od starého německého šrotu má jenom 49 roků. 810 byly mladší! (Než to Tronádo).
Jestli myslíte takové to béžovo-zelené, tak ano, jezdí 🙂
Vážený pane, ve Vsetíně a ani v jiných souborech Zlínského kraje žádnou 628 červenou nepotkáte. A navíc ty červené 628 byly jako záloha
Nemluvíte pravdu, ba dokonce lžete. V týdnu 17.8. až 23.8. Jezdili jak na Vláře, tak ve Vsetíně.
Ano bavíme se ale teď většina červených (momentálně 3) jdou k regiojetu a zbylé 3 jsou v Praze
podle http://sledovani.55p.cz/ to nasazeni cervenych neni zase tak horke..