Arriva přivezla první jednotky Stadler GTW pro Zlínský kraj, modernizací projdou v Pars Nova

Převoz jednotek Stadler GTW pro Arrivu do Šumperka. Foto: Arriva vlakyPřevoz jednotek Stadler GTW pro Arrivu do Šumperka. Foto: Arriva vlaky

První čtyři jednotky Stadler GTW přivezla do Česka společnost Arriva vlaky. Od podzimu je chce nasadit do provozu ve Zlínském

126 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

No tohle mohlo jezdit do Kladna. Škoda že se ČD k tomu nedostaly. Takže hurá zase do 810 a 814 a nikdy jinak. Je ostuda že spojení 70 tisicového mesta kousek od hlavního mesta se řeší takovým šrotem jako je 814.

Lemmy

Vůbec nevím, o čem mluvíte. Od roku 2009 tam jezdí Desira v Najbrtu. :)))

Dan

Ale 810 a 814 má správnou barvu. A ČD 160leté zkušenosti a 7000 vlaků denně. A platí v tom režimka. Tak co by jste chtěl víc?

Jan B

Ta režimka he režijka. A mají taky zkušenosti s tunely, rozprodeji super nakupy a zlatými padáky.
Kdyby nepřišli soukromníkovi tak jezdíme z Prahy do Ostravy stále za 1000,- Kč.

A k těm režijkám. Když budou zaměstnanci dostávat normální plat, tak aj mohou koupit taky lístek a je jedno u koho.

Ne Hanakovi

Borci a valili jste v tym Německým smejdu???? Zlatá nase 810…samo ta v modrým nátěru….

Jakub

To je Švýcarská výroba … a výraz šmejd bych také nepoužil.

Vlastik

Tak nevím a co teda bude s jednotami Lint co teď ve Zlínském kraji jezdí? Těžko říct co je lepší. Každopádně než 810 od ČD, bude lepší všechno.

Jiří Kocurek

Ne, může to být 810 od soukromníka. A ta bude zaručeně horší. 😀

Jadris

Linty budou dal, tohle je misto 628/845 co tam ted jezdi

Lektor

Nejsem si jist, když plánujou si jich pořídit 12.

Jadris

Tak si prectete smlouvu. K roku 2022 ma byt: 3x Lint 832, 7x Lint 846 a 12x Stadler. Ted neni potreba 12 vozidel, protoze se jeste nejezdi podle JR, ktery byl delan ke smlouve – JR 2019/2020 neodpovida puvodnim planum.

Axel

Nejsem si jistý jestli letos začne jezdit všechny vagony Stadler GTW. Nějaké myslím začnou jezdit snad od letošního září. Ale myslím, že Arriva má čas do 2022, aby jezdilo všech 12 GTW ve Zlínském kraji. viz článek na tomto webu z 9.1.2019

orientační přehled: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg

Jan B

LeoExpress si je nasadí jinde, nebo bude držet jako zálohu a zase pronajme.

Kladýnko

Asi nejsem první kdo si toho všiml, ale při pohledu na fotky souprav dovezených ČD a Arrivou je vidět jeden drobný rozdíl. U jednotek ČD je dolní hrana dveří nad šedým pruhem a pod nimi jakýsi výsuvný schůdek, zatímco u jednotek Arrivy zasahují dveře až cca do poloviny šedého pruhu. Rozdíl v laku to nebude, takže zřejmě bude vstup o něco níže. Holt to asi nebudou úplně stejné „šroty“…

T448

Ano, je to tak. GTW existují ve dvou verzích – s nástupem 550 mm nad TK a 780 mm nad TK. Arriva koupila na 550 (minimálně teda tyto 4 kusy, zbytek nevím). ČD na 780.

jan

Budou opět downgradovány na cz prostředí z PZB na nic nebo LS?

Vbb

Co si tak nejdřív přečíst úvodní článek?
4. odstavec textu, 2. řádek.

Jiří Kocurek

Tak ono to PZB na vozidle v ČR bude jen pro parádu. Na trati provozované podle D3 je pro parádu i ten LS.
A dovedete si představit ten jekot nacionalistů, kdyby se v ČR mělo instalovat PZB, že to je odpad z reichu? Raději nic než německé?

Tvarda

LS na tratich D3 urcite neni na paradu. Soucasti vlakoveho zabezpečovače LS06 je i potvrzovani bdělosti. Pri změně stanoviště je zase při rozjezdu potřeba potvrdit potvrzovaci tlacitko VZ.

Jerry

Vyzkoušel jsem a nemám na to jediný negativní postřeh.vic takových strojů.ty šunky r.845 pošlete do hutí.

Old Shatterhand

Nevím, ani toto a ani 845 se moc nehodí na dlouhé vzdálenosti… Sám s 845 jezdím, bohužel, přes 2 hodiny a není to nějak velký komfort. Takže by si měli obstarat nějaké jednotky, nebo vozy na delší vzdálenosti.

Axel

Pane Jerry, u nás ve Zlínském kraji ty „šunky“, tj. vagony č. 845 (plus Alstom Lint) nahradily mix vagonů Českých drah: Regionovy+vagony č. 460 a č. 854.

Firma ČD neuspěla na jihu/východě Zlínského kraje zejména proto, že chtěla o dost víc peněz než za kolik nabízela Arriva své služby Zlínskému kraji.

Jerry

Axel : já vím ,jezdím vlakem i ve zlínském kraji.r. 845 je jednotka a je to šunka … Ale lint to je paráda.460ky už nemůžu ani vidět jsou to šroty co mnely být už v hutích. další věc mnely zůstat vlaky střelná – Přerov a ne to rozdělit.

Luděk S.

To je sranda, co? Německé „odpadky“ jsou to nejlepší, co u nás jezdí.

Jiří Kocurek

Možná je namístě se ptát, proč byly motoráky 860 nahrazeny řadou 810 a výroba jednotek 860 byla zrušena. Těžko to házet na západní korporace. A sotva lze vyčítat Arrivě, že ČD v 90. letech nenakoupily jediné nízkopodlažní vozdilo v motorové trakci. Hádám, že hlavouni na nábřeží tohle považovali za zbytečnost (nebo rovnou za kapitalistickou zhýralost a zdechlost) a stejným směrem vyškolili personál.

Jan

Rada 860 (s motorom Pielstick) by bola odstavená najneskôr v roku 1993 pre úplnú neekonomickosť prevádzky. Ten motor žral aj trávu okolo trate.

Olda

Tak by se vyměnil motor za nějaký jiný ležatý šestivál. Starý by měl již něco namotáno, aby se mohl odepsat a v devadesátkách byli určitě již dostupné vhodnější pohonné jednotky. Mám za to, že chrochtadla v provozu by mapu s provozem motorových vozů zaručeně pozměnila. Jistě, času uběhlo již mnoho a další případné konsekvence (použití na jednotlivých tratích, vhodná vozební ramena, opotřebení, nákladnost oprav, celková rentabilita…) by byly otázkou spíše věštění z koule než kvalifikovaného odhadu… Škoda.

David

Řada 860 není žádná „jednotka“.

Tadeáš

Nechápu proč to sem tahají, když nástupiště (kromě koridorů) jsou u nás pro tyto jednotky zcela nevyhovující a těžko se na tom něco změní kromě modernizace všech zastávek nebo drahým odstrojením celých jednotek až na železo a úpravou rámu a dveří.

Jan Sova

no pokud vím, tak hora půjde k Mohamedovi. Na to už se hýblo patřičným soukolím v některých krajích (OL např.). Holt budou od SŽDC zakázečky pro kámoše, smiřme se….

Tomáš

Nebude zase problém s nastupováním jako v Olomouckém kraji?

Jiří Kocurek

Ve Zlíně určitě. Není tam peron. A může za to Baťa, který ho nedokázal postavit. (sarkasmus)

T448

Nebude, tyto mají nižší nástupní výšku než ty kusy, co koupily ČD.

Jiří 24

Tak alespoň bude mít Pars zkušenosti a bude moci kvalitněji odvést práci pro ČD 😏

Mirek

Á tak ČD nejsou samy, kdo koupil tyhle nepovedené jednotky. Místa na nohy na čtyřsedačkách je opravdu málo a sedák je snad dělaný pro děti do 12 let věku nebo co. Hluk zvenčí je taky značný. To raději tu straší 845 nebo ty půjčené od Leoše, než tohle. Asi bych to přirovnal ke školním karosám co jezdily ve Francii a kdo tím někdy jel, tak ví jak děsně nepohodlné jsou. Jen tak dál Zlínský kraji, další šrotiště na obzoru. Jako by nestačilo to, že si kraj nebyl schopný za 20 let vyřvat nic lepšího než neudržované a nerekonstruované 460 na… Číst vice »

TPal

K té poslední větě – provozujete autobusovou dopravu a nebo vozovým parkem myslíte nové osobní automobily.

Mirek

No mám zánovní auto a tím se dostanu kam a kdy budu chtít, nepohodlným vlakům navzdory. Bohužel pro železnici, kterou ale jinak využívám vysoce nadprůměrně.

Luk

Náhodou nic nemá na 460 ty byly jsou a budou nejlepší

Šrot

Tak kolik z vás napíše, že je to šrot? Ale bude mít taky modrou barvu “new blue”, ale špatné logo, no.

Vlára

V současnosti provozované LINTY se mi moc líbí, na Vláře je to najednou úplně jiné cestování. Jak se tak hledím na toho Štádlera GTW, na fotce, je zřejmé, že je to starší řada, než jsem předpokládal. Uvidíme co s tím vyvede rekonstrukce.

KarelF

Použití šrot je z toho důvodu, že čd šroty provozuje a provozovalo taky. Tady je to otom, že se sem nacpala soukromá společnost kterou všichni prezentují jako to nej jenže oni provozují ty samé šroty nebo ekvivalent stejného šrotu. Takže za mne šrot který již nebyl dobrý prvoobčanům z reichu, ale stále dobrý pro druhoobčany z moravy a čech. Takhle to vnímám já, prostě nestojíme němcovi za to, aby vyndal prašule a koupil něco nového. Ovšem české peníze němcům nesmrdí to už ne.

Moza14

„Takhle to vnímám já, prostě nestojíme němcovi za to, aby vyndal prašule a koupil něco nového. Ovšem české peníze němcům nesmrdí to už ne.“
Jo. A ty stovky miliard, co jsme dostali od EU, ty si asi EU vytiskla, co?

Jiný Petr

„Takhle to vnímám já, prostě nestojíme němcovi za to, aby vyndal prašule a koupil něco nového.“
To jsem nevěděl, že Zlínský kraj je v Německu. Protože to on platí a určuje, co v něm bude jezdit.

navratp

Proč by „Němec“ měl kvůli vám vydávat prašule? Dodá to, co si koupíte.

Jiří Kocurek

Falešný nacionalismus. To jako chce lidi hnát do horších vlaků (810, Regionova) jenom proto, že mají -ten-správný-původ?

Lemmy

Ne, protože v nich platí režijka pro důchodce ČD.

Lemmy

Kdo to prezentuje jako nej? Můžu poprosit o odkaz? Společnost provozuje přesně to, co si objednatel objedná.

A další argumenty, o říši, druhoobčanech a další moudra, si běžte šířit na novinky, tam je lidí vašeho způsobu myšlení víc a najdete si tam kamarády líp, tady s tím budete za kokota.

Ten_z_Biliny

Stejně nechápu, proč ČD nekoupilo všechny. Takhle budou mít pár atypů, přitom mohli mít celkem obsáhlou řadu

Adam H

Tak aspoň je koncentrují na jedno místo a nebudou je mít všude.

sch

Protože DB je radši prodá sve dceřiné firmě, nez aby je prodala ven a dcera musela kupovat zvenku.

Ten_z_Bíliny

Jde o to, jestli je ČD nekoupili nebo DB nechtělo prodat

Lemmy

Tak moment, co teď jedeme? Buďto jsou to šroty, anebo je to spiknutí DB a Arrivy (pozor, to není soukromník!!!) proti Matce Dráze?
Obojí najednou nejde, páč kdyby se někdo spiknul a nechtěl prodat Matce Dráze šroty, tak je to vlastně dobře, oder…?

KarelF

Asi moc nesledujete co dělá arriva že koukněte do prahy horní počernice nadávalo se zde na autobusy firmy hotliner tak to došlo tak daleko, že ropid vybral arrivu. A co myslíte, že jim tam jezdí nové autobusy??? Ale kdež to samé na co nadávali předtím a to v většině dodneška. Typl bych na 10 starých busů 1 nový víc fakt ne. Takže nesnažte se mne tu napovídat jak ta arriva je super. Je to firma pro kterou bych se styděl pracovat už jen, protože nás považují za něco druhořadého. Jsem patriot takže preferuji české firmy a rozhodně nestojím o to… Číst vice »

Flinta

Ale ten, jak píšete „šrot z reichu“ Arrivě stačil na to, aby ČD porazila ve veřejné soutěži. Kdyby ČD provozaovaly lepší vozidla, asi by Arrivě ten šrot nestačil.

Lemmy

A má tohle všechno společného s motoráky Arriva vlaky? Jinak vaše plamenné kecy o německé kolonii mě dojímají, doufám, že jste se podobně stavěl v osmašedesátém i k ruské okupaci, vy patriote…

navratp

Buďte v klidu. Kolonií Němců nebudeme. Hedvábná stezka už se plazí……..

Lemmy

…a Hamáček se taky plazí… 🙂

Herold

Prodej Škodovky Volkswagenu bylo nejlepší rozhodnutí jakékoliv vlády po roce 1989 a Pithart s Vrbou by si za ně zasloužili sousoší z bronzu na Václaváku.

Bram

Přesně tak. Česká cesta by v případě boleslavské Škodovky vedla k tomu, že by Favorit přesluhoval, Octavie by nebyla a vozidlo na úrovni Felicie by přišlo o pár let později a už by to nebyl takový trhák, jako byla ve své době Felicie. Pak už by následoval jen postupný úpadek a brzy po roce 2000 by se výrobní závody boleslavské Škodovky s konečnou platností uzavřely. Raději ani nedomýšlet, jak moc by tento scénář pro naši republiku byl tragický…

Lemmy

ČD koupilo těch pár jen proto, aby to nekoupil někdo jiný, víc za tím nehledejte. Koupit všechny je moc složité a vůbec.

Ten_z_Bíliny

Řekl bych, že to hlavní tam bude mít to „a vůbec….“

svojsin

Pro zajímavost:
Opět spojení pro oblast Slavičína , Uh. Brodu apd. s hlavním městem:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L824990_200330_257196.pdf

Bpee

To tam jako vlak nejezdí? Praha – Uherský Brod co dvě hodiny rychlík, dál na Bylnici přípojný Os…

svojsin

Bpee: Lidi z okolí Slavičína,UB a Luhačovic preferují do Brna autobus.

Herold

Lidé z UB preferují do Brna auto (doba jízdy hodina), na rozdíl od autobusu nebo vlaku (doba jízdy dvě hodiny).

svojsin

Herold: Některé spoje i celkem dost pod dvě hodiny.
Autem to zase o moc rychlej po 50 stejně nedáte.
Před Covidem několik spojů přibylo, díky zájmu cestujících….

Adam H

No já mám Brumov – Brno na 3 nebo 4 přestupy. Brumov -do- Bylnice, Bylnice -do- Brod/Staré město, Brod -do- Staré město, Staré město -do- Brno. Chybí mi ten spoj Sp v 6 z Bylnice přímo na hlavní do Brna. Raději jsem přesedlal na auto, protože časově je to úplně jinde a než absolvovat výše zmíněné, to už raději hledím necelé dvě hoďky přes volant.

svojsin

Adam H: Z Brumova se dalo (bude dát) přes Slavičín s jedním přestupem. Pokud to vyjde na BOBOSPED (momn. pochop. nejezdí), tak je to i hodně rychlý.

Adam H

Autobusem nejezdím, přebývá mi na to nějakých 15 cm výšky 🙂

svojsin

Teď s Crosswayem s Arrivou už to jde, docela napohodu i pro mě (195cm)
Ale dřív s LH Sorkama Vsetína to bylo utrpení.

David

Máte 220 cm? OMG!

M H

Hlavně je tady vidět úskalí rekonstrukce jednotek a nerovné podmínky pro jednotlivé dopravce. Arriva zcela jednoduše modernizaci někomu zadá pravděpodobně na základě nabídek od oslovených firem. Zatímco ČD musí na základě nabídek od oslovených firem modernizaci zcela transparentně vysoutěžit, tedy značně komplikovanější i časově náročnější postup, přestože chtějí udělat to samé…

Lemmy

Ale prdlajs. Můžou mít vysoutěženou rámcovou smlouvu (a klidně u více dodavatelů) na tento typ služeb a jednotlivé „podzakázky“ šmrdlat pod ní. Dělal jsem ve státní firmě, která to celkem uměla.

(A kromě toho na soutěž týkající se těchto jednotek rok ani nešáhli…)

Jan

Bohužel není státní firma jako státní firma. ČD si sama zpřísnila pravidla pro soutěžení zakázek, tak aby byla transparentní a nemohlo probíhat kamarádičkování (alá v duchu zadám ti zakázku a ty mi postavíš barák). Rámcová smlouva tohoto typu je velice komplikovaná pro stanovení hodnoctících kritérií.

Luděk

Zrovna tak by se mohlo mluvit o to že je nespravedlivé když si Arriva nevydělá tak skonči zatím co ČD vždycky zachrání stát.

dada

předpokládám, že zaměstnanci arrivy musí také udělat něco jako poptávkové řízení a vybrat nejvýhodnější firmu. Tj obdobný proces jako v ČD. Akorát kolem toho nědělají takovou ultraalibistickou šačkárnu. Ve státním podniku lze také fungovat rachle, dynamicky a s péčí řádného hospodáře. U nás ve firmě, kdyby někdo udělal levárnu na firmu tak okamžitě letí…A ekonomický výsledky jsou a výplaty tomu odpovídají.

Colt

Tak a teď budou mít skalní odpůrci jakýchkoliv soukromníků dilema, protože pokud tohle označí za šrot, tak musí být šrot i to, co koupily ČD 🙂

Ikarus

Arriva je státní dopravce. Ale jiného státu.

Adam H

pravda. Kdyby si ČD založili firmu na Slovensku a ta si založila firmu u nás tak můžou být i soukromníci u nás 🙂

Ikarus

Nemyslím si, že to takhle funguje.
Možná kdyby tu firmu založili a nechali do ní vstoupit i soukromé investory. Pak možná. Ale pokud je jediný akcionář ČD stát a tato dceřiná firmy je 100% vlastněná ČD, tak tato dceřiná společnost není soukromá, ale vždy veřejná/státní.

Ikarus

Ale vlastně i kdyby tam ty soukromé investory vstoupit nechali, tak by se o tom stejně nedalo mluvit jako o soukromém dopravci. Možná tak polostátním. Je to podobné jako ČEZ.

Štěpán

Jenže ČD jich mají (a budou celkově mít) mnohem méně, než Arriva. U Arrivy to bude, narozdíl od ČD, nezanedbatelné procento vozového parku.

dada

pokud to vezmeme na % tak těch pár (12) co bude mít i ČD vozový park omladí…

Pečlivý pozorovatel

Viděl jsem to před chvílí v Ústí nad Orlicí na vlastní oči. Je to pěkný šrot . Hnus.

Lemmy

Jsem rád, že mezi českými nádražáky se najdou géniové schopni vyhodnotit stav jednotky projíždějící okolo nich. Tím byste se chlape mohl živit, třeba na STK…

Pe.tr

Není barvoslepý . Není modrá jako dobrá modrá. Navíc je na tom ještě původní červená a tak to musí být šrot . K tomu to už dobře zná . ČD jich koupilo taky dvanáct a zatímco Arrivě bude stačit půl roku na repas tak ČD stihli za rok a půl dva stroje hodit do laku a jeden už i jezdí .

Pečlivý pozorovatel

Když vám nevadí že svými penězi poctivě odevzdanými na daních sponzorujete DB a ještě si tu malém cvrkáte do plýnek samým blahem jaké krásné stroje nám sem to DB milostivě pošle tak to je mi úplně jedno že nadáváte zaměstnancům ČD. To ukazuje na vaši úroveň. Němci z nás nebo vlastně z vás musí mít pěknou srandu 😀.

Petr766

A u ČD to teda šrot je nebo není?

KarelF

Lépe bych to neřekl.

navratp

Ten mechanismus jak ze svých daní sponzoruji DB bych chtěl vysvětlit. Ostatně z mých daní jdou peníze na pronás daleko nebezpečnější věci. Charašo a švejžužu.

Pečlivý pozorovatel

Arriva patří DB a její vlaky jezdí na objednávku která je hrazena z našich daní. Díky nim se vytvoří zisk který jistě z části putuje do mateřské firmy. Nevím co je na tom k nepochopení. A to je vlastně z našich daní nepřímo hrazen nákup těch jednotek. DB ušetří za likvidaci která by jistě nebyla levná ještě vydělá a český človíček tady blaženě obdivuje tu nádheru ve které se může konečně svést. Děkuji já tedy ne nejsem zastánce toho co se tu děje. Čím více šrotů se DB podaří prodat tím dříve bude mít DB na pořádné nové vlaky pro… Číst vice »

Lemmy

Takovejch sraček nepravidvejch kvůli jednoduchýmu faktu, v tom jednomu strejcovi neplatí režijka…

Lemmy

A jinak zdraví slouží? DB sem nic neposílaly, prodávaly nepotřebná vozidla (v principu komukoliv), a česká Arriva je po dohodě se Zlínským krajem koupila.
Heleďte zdá se mi to, že čím plamennější „vlastenec“, tím větší zabedněnec, pitomec a nevzdělanec?

Pečlivý pozorovatel

Tím urážením jasně ukazuješ na to kdo má větší vzdělání. K tomuto se inteligentní člověk nesníží. Nebo to je tím že někomu ruply nervy když došly argumenty ?

Pečlivý pozorovatel

A ty jsi to viděl z blízka jako já ty chytraku že víš že nemám pravdu? Já si to obešel a viděl. DB ví moc dobře proč se toho zbavuje.

Petr766

A proč to ČD kupuje?

KarelF

Peter 766: Wenn du alles Deutsche liebst, warum ziehst du dann nicht dorthin?

Pečlivý pozorovatel

Proč to ČD kupuje? To přeci jasné. S touto módou začali právě soukromníci a jestliže má mít šanci ČD uspět v jakémkoli výběrovém řízení nepřijít o výkony musí se přizpůsobit. A to z toho důvodu že naší paní politici přímo do výběrových řízení dávají to že stačí starší repasované jednotky. Prostě politici tím říkají v podstatě to že naším občanům druhé kategorie musí stačit ten natřeny šrot. Hlavně že ušetří pár drobných. Na občany kašlou. S to již vůbec nemluvím o naprosto chybné politice která u nás nastala v devadesátých letech kdy se železnice dostala na vedlejší kolej. Nechali se… Číst vice »

ušatá

Stále nevím, proč by to nešlo, proč se nepodporuje naše výroba, náš průmysl. Vždy jsme to uměli a nebyl problém to i vyvážet. Že se šetřilo (nakonec to je věčné) a vycházely z toho ušetřená vozidla, je něco jiného. To, co je tu z ciziny je skoro vše nepohodlné a pro cestování nepříjemné. Výjimkou jsou snad jen staré rakouské jedničky.

Bram

No jasně, takže vrchol pohodlí je 810, vozy řady A, B, AB, BDs. Pane bože, to zase hloupé jsou kecy lidí, co mají rádi staré pořádky… Vyrábí se toho tu hodně, ale nejsou to motorové jednotky. Naštěstí, protože 843 a spol. žádný zázrak není a současně s vývojem tohoto neskutečného krámu probíhal v zahraničí vývoj vozidel Talent a o zhruba rok později vozidel Desiro. A když už jsme u motorových vozů, tak postavit vedle sebe 843 a RS1, čili řady 840 a 841 ČD, tak opět vidíme vozidla, která se vyvíjela současně. Přitom RS1 byl i konstruován u nás ve… Číst vice »

Roman

Zkuste tou RS1 jet celou trasu R14a, to byste se moc dobre nesvezl. Ona ta 843 na delsi vzdalenost je zkratka lepsi.

Roman

Na osobni vlaky, ktere stavi kazde 2 – 3km je RS1 nepochybne lepsi, diky sve akceleraci.

Jiří Kocurek

Budyšín je v ČR? Já jen že polovina vozového parku z doby, kdy „jsme to vždycky uměli“ je z Budyšína.

ušatá

Asi nevíte, že tam byla nuceně v rámci RVHP ta naše výroba a projekty předány. A z toho se i vycházelo.

ušatá

Vy asi nechápete napsané. Navržená vozidla byla na úrovni, ale díky šetření (jak jsem psal – to trvá stále) se dostaly do provozu vozidla, která byla dle požadavků co nejlevnější. A nevím, jak často vlakem jezdíte, ale právě ta A, AB, B, atd jsou velmi pohodlná na rozdíl od nových vozů a zejména těch zahraničních. Už jen to drncání, nepohodlné sedačky, sezení za sebou ve velkoprostorech, kde není klid ani čistota od přizpůsobivých cestujících atd. A ty 810 měly jasné zadání – tedy kolejový autobus na místní krátké tratě. Pro nedostatek peněz byl zastaven vývoj nových lepších dlouhých motorových vozů… Číst vice »

Já, kdo jiný

Neuměli. Uměli se jen zastaralé šunty. A plácání po zádech, jak jsme dobří a jak to umíme, to nám slo vždy parádně.

Jiří Kocurek

Jo, to by vypadalo. Závada typu C: Prasklý brzdový buben na přední nápravě. Vozidlo: Fabia, r.v. 2012

KarelF

Tomu se dá věřit kdesi kdysi zde na diskuzi byl odkaz na mapy google kde tyto a další jednotky stáli kdesi v německu na vlečce elektrárny-teplárny. Podle historie mapy to tam stálo hodně let. Takže pokud mne chce někdo přesvědčit o tom, že několik let bez údržby se to na jednotce nepodepíše minimálně na karoserii potažmo na všem ostatním tak prosím do toho. Pochybuju, že to tam někdo chodí co měsíc umývat, startovat, natankovat naftu, doplňovat provozní kapaliny.

Jiří Kocurek

Mno když to stojí, tak to provozní kapaliny doplňovat nepotřebuje.

KarelF

viz výše a dále.

xyz

Čili stejné úskalí s výškou podlahy 760 mm nad TK jako u jednotek v Olomouckém kraji.

dada

Aspoň dojsou argumenty zastáncům / odpůrcům…. stejnej vlak stejný parametry…

Bpee

Nikdy nedojdou!! Vždy bude platit, že co je „soukromníka“, je horší!!!!! 😀

KarelF

Co přesně je na arivě soukromého? To je jako by jste tvrdil, že české dráhy, čez nebo budvar je také soukromá firma.

Jan

Tak to rozhodně není. Konkurence je třeba v informačním systému dále nežli ČD (mluvím nyní např. o PID S41 vs.Elefant)

Ic540

Přesně. Stejné úskalí 760 mm. Dal jsem vám palec nahoru.
Stejně jako to nechápu v Olomouckém u ČD tak i tady ve Zlínském u Arrivy…
Stejně tak nechápu jako když už se provádí oprava kompletní nástupiště, že se nezvedne na 550.
Příkladů se najde více v ČR, ale třeba nedávno u nás na 321 Šenov, Havířov Suchá a Horní Suchá…
Vždyť do toho příštích 50 let nehrábnou…

Milan Kříž

Jak koukám na obrázky zde a na obrázky tu: https://www.railpage.net/zkusebni-jizdy-mj-stadler-rady-646/, tak mi přijde, že ty GTW pro Arrivu mají hranu 550 mm nad TK.

Bpee

Teoreticky by mělo jít o 646.2, jednotky nikoliv pro DB Regio Nordost, ale pro Kurhessen Bahn, což je pár tratí okolo Frankfurtu. Je možné, že se odlišují, ale to bych musel někde zjistit…

Bpee

Tak ne, odlišují se jen čísly. I tyto 646/946 mají podlahu/nástup 760 mm. Jiné německé jednotky (pro UBB a HLB) už mají 585 mm… to je teda bordel. 🙂 Bych čekal, že spolu se sjednocováním zabezpečovače bude snaha UIC sjednocovat i výšku nástupišť.

Filip Peter

Tak UIC snahu mělo, Němci si však řekli že to udělají po svém…

xyz

Ano – „jednotnou“ výškou nástupního prostoru je pro Němce do budoucna právě 760 mm.

ABC

tak hlavně že máme v EU jednotně zakřivené okurky

R.L.m.

Nemůžu si pomoci, ale když srovnávám obrázky jednotek, tak tady mi to opravdu přijde, že min. spodní hrana nástupních dvěří těchto jednotek je níže než u jednotek ČD. A nevidím u těchto ten schůdek pode dveřmi.

Ic540

To by pak byla dobrá zpráva. Oni je opravdu totiž vyrábějí ve dvou verzích….
Pokud je to opravdu tak. Tak budu spílat jen na ČD v Olomouckém kraji….

Jiří Kocurek

Motorák řady 810: Výška podlahy nad t.k. je 1060 mm
https://www.vlaky.net/upload/images/reports/002160/04.jpg

Jarda

Ale kde že…Tyhle mají 550 mm nad temenem..Takže žádné úskalí se nekoná.