Arriva přivezla do Česka první jednotku pro provoz v Jihomoravském kraji, čeká ji bohemizace
Jednotka Stadler GTW společnosti Hessische Landesbahn. Foto: Roel Hemkes / Wikimedia Commons
V Jihomoravském kraji bude jezdit 13 jednotek Stadler GTW.
Pokud s tim chteji jezdit v JihoMORAVSKEM kraji, tak budou muset udelat moravizaci. S bohemizaci at tahnou do Cech.
Bude ta bohemizace podobná jako v Praze, kde je „Holesovice“, „Liben“ a „Hostivar“? V Praze v 21. století každopádně nedokážou zobrazit správně háčky a čárky, což je opravdu úsměvný.
Železo je z devadesátek a tomu samozřejmě odpovídá i úroveň informačního systému pro cestující…
Kdyby Arriva raději udělala něco s tou „navoněnou bídou“ na lince R22. V létě je to peklo. A také usměrnilo jeden tamní doprovod (paní bývá jedovatá na cestující, ráda je poučuje a moc „friendly“ nepůsobí).
Ať dobře slouží.
Hessische Landesbahn těch vlaků do ČR poslední dobou odprodává nějak hodně ne? Pokud vím, tak Děčínské desira jsou od stejného dopravce.
Každopádně věřím, že jak na Děčínsku, tak v JMK budou vlaky dobře sloužit 🙂
celkem bylona prodej 33 jednotek
6x desiro
27x stadler (zbylych 14 chtěla take koupit arriva kdyby vyhrala i druhou soutěž v JMK)
A pořídí je ČD nebo tam pošlou Regionovu s odkazem, že řada 814 vznikla v roce 2005 a je tedy novější?
Snad je neporidi, jsou to funkčně pekne jednotky
Ale ČD se ZOŠ je celkem dosr…
Treba u arrivy jezdí téměř všechny
První jednotka dojela do ČR 9. srpna.
Jste se tu někteří pominuli? Se podívejte, čeho se tu dělala modernizace! 830 na 831, 852/3 na 854, 810 na 814 atp., 020 na 021… A pro některé je strašný problém s cca 20 letym GTW. Navíc tady lze vyměnit power pack velmi jednoduše za cokoliv jiného (zav. trakce, vodík, baterky,…), takže tohle vozidlo nakonec může mít velmi dlouhý život. Za mě je to super. Jsem rád, že české modrogumní řešení nejen v podobě 714 +x 021 nahradíme něčím přijatelnějším a to modernizací modernizovatelného…
Technická: Je možná i přestavba na 25 kV 50 Hz? Trafo je lehčí než pro 15 kV 16,7 Hz a takové existují.
Ano, možné to je.
714 s 021 už tam nejezdí několik let . Ty vozy byly tak shnilé..
Hmm, ale když tohle nabízel Jančura pro Ústí (výměnu power packu), to bylo chytrých že to v praxi nikdo nevyzkoušel a stejně by se to muselo schvalovat jako nové vozidlo….
https://zdopravy.cz/cd-zvazuji-nakup-stadleru-po-db-regiojet-misto-nich-pocita-s-vlaky-od-pesy-18419/
Tak snad budou při těch úpravách úspěšnější než kraj Olomoucký. To už se táhne skoro 4 roky a výsledkem je provoz Žraloků posbíranných z jiných krajů…
Aktuálne 6 ks stadleru jezdí a ty saryky jsou dva z Děčína.
Jezdí s bídou občas čtyři a ty žraloci jsou tři.
Doufám, že místní obyvatelé mně to odpustí, protože snad chápou, že aby z Veselí na Javorník jezdily lepší vlaky než z Veselí do Brna, prostě je totálně na ….
Každný normální člověk pochopí, že není možné mít naráz a všude nové vlaky a to ještě k tomu každých 15 let.
Není potřeba to mít naráz.
Z Brna do Veselí to mělo být už 10+ let, a co se týče linky Hodonín – Javorník, tam O. K., dejme tomu že teď je vhodný čas tam namísto Regionov nasadit moderní jednotky.
Tzn. skutečně to nemuselo být naráz při souběžném nasazení moderních vozů na obě trasy.
Z Brna do Veselí se zaspalo na infrastruktuře, tam už měly jezdit rovnou Pantery. Správa tam provedla salám, koleje jsou nové, ale trolej jim chybí a dál za Nesovice se ještě nedostali.
Ale jinak souhlas, těch 10+ let to mohly drhnout Regiosharky, dle potřeby zdvojené.
Nebo tří, čtyřdílné.
Tak se před těmi 10+ lety měly pořídit motorové jednotky, které by zatím jezdily Brno – Veselí – UH s tím, že po elektrizaci se přesunou jinam.
Pořád je to hra s nulovým součtem.
Na to, jak moc u zadku je JMK tato trať dokazuje fakt, že zatímco na úseku Veselí – Hradiště 810 už dávno nejezdí, Veselí – Kyjov jezdí stále.
A není to rozdílným počtem cestujících na těchto tratích?
To rozhodně ne. Na úseku Veselí – Kyjov rozhodně jezdí více lidí.
Tak asi tam nebudou jezdit 810, když by tam zrovna jelo přes 30 lidí…
Proč Nesovice? Vždyť dráty končí v Blažovicích.
Jde o koleje, nikoli o TV.
Bez urážky, ale cílem projektu (jehož začátek natož konec je v nedohlednu) je trať hlavně elektrizovat, takže za hotový lze považovat pouze úsek, kde tak elektrika je.
Někdy v roce 2012 zadal Jihomoravský kraj nabídkové řízení na provoz vlaků na S6 od r. 2016. Ale vyšumělo to do ztracena.
Vozový park byl za ty roky (a hlavně i s příchodem konkurence) dost obměněn, aby se to dostalo i na tuto trať. To se pochopitelně neděje. Na S6 jezdí vlaky ještě z minulého století s nulovou údržbou a žádná obměna se neplánuje (ani v blízké budoucnosti). Každý normální člověk pochopí, že to není normální.
Vozový park se změní ..když to kraj chce ..je to s vlaky i autobusy.
A co jako? Takže lidi musí jezdit dobytčákem, protože boháči ve vedení kraje, kteří si jezdí auty, to nezajímá. To mně je laskavě u p*dele.
Když jste si je zvolili…
A kde byl vozový park ČD na dieselových tratích v JMK tak zásadně obměněn, když nepočítám náhradu 810 za 814? Moderního tam nešlo nic, nástup Arrivy na Vláře sice uvolnil pár 842 ale to není nic lepšího než co jezdí v JMK jinde, tak to ČD daly raději do Ostravy.
A co Slovácký Express? Pražáci si vezou prdel až do Luhačovic přes půlku republiky, ale do Brna katastrofa.
Rámo jsi otravnej. Místo toho aby ses přestěhoval tak tady neustále prudis jak na S6 jezdí ČD a jaký je to hrozný.
Takže chcete říct, že co tam jezdí je normální? A pokud mně to vadí, tak se mám přestěhovat. Tento argument je stupidní.
A co je na GTW blbě? Oproti čemukoliv modernímu jsou uvnitř tichá a téměř celá nízkopodlažní, protože lidi nesedí na motoru. Navíc jsou o nějakých 30 tun lehčí, než třeba pesa 847, mají velká panoramatická okna, dobré jízdní vlastnosti a navíc jsou spolehlivá a jednoduchá, pokud se jich nedotkne žoska.
Promiňte, nechápu? Já se bavím o těch rachotinách, co jezdí na S6 (ať už z*urvené bdmtee, 854 nebo bdtn)
Jednotky byly vyrobeny v roce 2000, ale dále v textu je psáno „z 90. let“. Tak kdy byly vyrobeny?
https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW_1._Generation#HLB
Z roku 1999 je ta na fotce v článku. Jiné kusy 2000-2001.
Původním provozovatelem byly Hessenské zemské dráhy, takže jakákoliv konspirace s DB má nohy z hlíny a stojí ve vodě.
Je zvláštní, že v seznamu jsou dvě kategorie vozů, s WC a bez něj. Byly už někdy v minulosti modernizovány, že mají všechny WC, nebo bude dosazeno až teď, nedej bože se bude jezdit bez záchodu?
Obě již dovezené jednotky WC mají (vakuové), uvidíme co ty další, které teprve přijedou, ale předpokládám, že i ty budou WC mít.
A proč by je neměly mít??. 🤔
Z flotily HLB 9 jednotek WC nemá (mělo by to být 9 nejstarších jednotek). Zbylých tuším 18 jednotek WC má. Takže jde o to, které kusy Arriva koupila.
To znamená, že do 508 113-115 byly dosazeny? Tak to bychom si snad ten luxus mohli dopřát xd
Jednotce bych vytkl vysokou nástupní hranu a dunící čoudící motor se zvukem mezi pračku a sušičkou, je pronikavý a při stání je slyšet stovky metrů daleko. Tak nehlučí ani 814 či 843. Bohužel výše popsané řadí jednotky u mnoha lidí mezi ojetý „šrot“.
U mě teda ne. Bude to celkem výrazná změna k lepšímu. Zvlášť Hodonín – Zaječí.
Vysoka hrana nástupu?
To má ten typ od ČD ne od arrivy
Hm, tohle má 550mm, kolikže má Regionova ?
Střídavě zataženo: 550 a 1050 mm.
Když regionova dojede do Cieszyna, můžete si vybrat při výstupu schod nahoru nebo schod dolů.
Zatímco když ČD přesunou mezi depy řadu … nebo … tak se nejedná o vyřazený starý šrot, protože depa jsou v rámci jednoho státu?
Vždy je to o kraji..ČD nepresunuji nic jen tak.je dobře že kraje chtějí nové stroje řady 847 nebo pantery..budou jezdit dlouho a ne že hned jezdí Arriva s šroty.. ta nic jiného neumí a neuměla.
Jaká bohemizace? To má být přece moravizace! 😁
Že já jsem zase nejdříve psal a potom teprve četl zbytek komentů….
Omlouvám se za po třetí zopakovaný „blbý vtípek“.
Stejnak na JM bude jezdit jen 845 jako na Zlínsku denně jezdí 3 x 845 které tam nemají co dělat
Jo a průvodčí to musí hned za tepla nabonzovat na Koved, aby jejich chlebodárce dostal pokutu.
Průvodčímu je to fuk.. strojvedoucí musí řešit s dispečeřem změnu řazení.
Mně je to taky fuk, nejsem ze Zlínska
Bonzovat? To jakože byste chtěl před dispečery tajit s čim tam dopravce jezdí či zda vůbec jezdí?
S odkazem na předešlý článek o šrotaci – tady přiveze Arriva vyježděnej odpoad z Německa a místní „Ultras“ tomu nadšeně plácaj až se jim třese podbradek – a pokud já napíšu, že by bylo ke zvážení proč b=y si ČD nemohla v zahraničí vytvořit dceřinku na SK, RO, BG, RS, MK a po místních úpravách to tam provozovbat a vydělávat na tom stejně tak, jako na tom tady u nás vydělává Arriva – tak to může místním „Ultras“ vsteky prasknout žilka…
A jak jsem psal minule – Maďaři mají zájem o vyřazené 810 – https://iho.hu/hirek/studenkat-vegyenek-olcso-a-studenka
A kdepak to tam v tom článku je ? Celej článek je jen o tom, že se u nás vyřazují a že si je odkupují různý spolky. O zájmu MAV ani slovo..
Jednoduše řečeno:
50 let starý „německý vlak“ a 20 let starý „německý vlak“ je opravdu velký rozdíl.
Jenže tenhle „odpad“ je na vysoké úrovni a po rekonstrukci bude na úrovni toho, co se dnes produkuje jako nové, ale co by dělali rumuni nebo bulhaři s panťákama nebo obyčejným béčkem, to nikdo netuší…
Tak zrovna pro 810 a 814 by na nově otevíraných Polských lokálkách, nebo Balkánských tratích velká mašina jeden vůz uplatnění našly.
814 možná, ale ty se jaksi nevyřazují, 810 jsou na pokraji sil a bez hlavní opravy za těžké prachy, navíc s potřebou výměny motoru i převodovky, protože pro to co tam je teď už prakticky nejsou ND, se to neoplatí, navíc je nutné to schválit a vybavit místním zabezpečovačem a vysílačkou… A mimochodem, polák radši koupí nový stroj, popřípadě opět doveze něco pořádného ze západu…
Chorvat taky. https://www.railwaypro.com/wp/hzpp-and-koncar-sign-new-train-contract/
Někteří žijí v jiném čase, asi. Ne, Chorvatsko není zaostalá část Rakousko-Uherska.
Chorvatsko je tak vyspělá země, že za 10 let bude mít polovinu populace toho co na začátku milénia.
Z pohledu železniční infrastruktury a četnosti spojení jím (bohužel) povětšinou je.
810 konci od nového GVD na hodně výkonech.. jezdí už jen modernizované 810 nový motor a interiér v ČR. V Polsku ať si jezdi co chce
Chlapečku, vezl jsem tenhle „vyježděnej odpad“ z Děčína do Šumperku a rozhodně to není odpad. Jde to rovnou z provozu, do Děčína to přijelo vlastní silou (dále to kvůli absenci české vysílačky a českého zabezpečovače samostatně jet nemohlo). Jednotky jsou ve výborném stavu, interiér nepoškozen (ještě na to totiž nenaběhli zastánci klanu „Arriva vraky v ČR nechceme“). Sedačky jsou pohodlnější, než u „dvojkových“ Stadlerů, které jezdí v ZL-kraji. No a bude i klima a wifina (bez té by to určitě nejelo).
Takže si dál opěvuj své 810, 814, 460 apod.
A tys už tomu vlaku z roku 2000 provedl technickou prohlíku a zhodnotil že vlaky z roku 197x jsou v lepší stavu.
Stačilo.
A místní fakt nemůžeou za to, že v Rumunsku je 25 kV 50 Hz, což jednotka 460 nezvládne a tím pádem tyhle nápady nejsou proveditelné ani techniky.
Jardo ty jsi opravdu myslitel.
Ten jihomoravský nátěr jim neskutečně sluší. Škoda, že se k tomuto designu nepřidalo i Brno s dopravním podnikem, po PID pyžamu by to byl další jednotný aglomerační celek.
Jihomoravský nátěr má taky mouchy – proč mají Ibalginy spodek černý, zatímco autobusy IDS JMK šedý? Tuším – ukázalo se, že ta černá je graficky blbá, jen na dráze „to nejde“ změnit.
Abyste měl co řešit.
Když někdo neví, Jihomoravský kraj je na Moravě, tak bude Bohemizovat vlaky, no.
No jo, vy moraváčci jste na tohle alergičtí, my zapomněli…
Slovo „bohemizace“ mělo být v uvozovkách. Takto to zavání českým šovinismem.
Nebude to spíše Moravizace?
No to v žádném případě!
Když pro Brno, tak penisizace.
V Brně jezdit nebudou víceméně vůbec.
Herdek filek. Jsi mě předběhl.
Ahaaa, další moravský komplex.
Vomáčka, hleděl si svýho jo? 🙂
Čistě odborně se jedná o pragizaci.
O moravizaci se postará osazenstvo cestou ze sklípku.
Pars Nova = Regionova a to je největší hrůza na cz kolejích. Předpokládám že kvalita uprav bude srovnatelná a tedy příšerná?
Překvapivě ne, ty, co má Arriva teď, tak jsou, narozdíl od těch rekonstruovaných ve Zvolenu, spolehlivé
To zní jako pochvala pro PARS, že by konečně?
Klimatizaci předpokládám mají? Nechápu tu drzost sem podobně vraky tahat a kraje že nemají podmínku nové vlaky. Dělají z nás rozvojovou zemi
Ty stroje jsou sotva za půlkou životnosti, ještě toho mnoho najezdí.
Njn, nejni nad 814/842/854 navždy..
Na to jste přišel sám nebo Vám musel někdo napovídat?
Ale kdepak, jen to pojízdný vrakoviště ČD je vidět po celým kraji.
854 mají končit
U nás jezdí i jiné stroje.
Áno, například tyhle: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vyjely-s-modernizovanymi-jednotkami-stadler-gtw-maji-temer-dva-roky-zpozdeni-98685/
V současné době stále všude v ČR vídám vozy 810 a 814. Naopak staré německé vozy jsou velkým krokem vpřed.
To víš, kraje nemají tiskárny na peníze, jak si někteří myslí.
Některé jiné kraje je asi mají, že i v současné době nechají pořizovat nové jednotky, a to i na výkony s (přinejmenším v nynější podobě, tzn. na stávající infrastruktuře + v převážně courákovité podobě tamních spojů) nižšími počty cestujících.
Namátkou po mostě přes Orlík nebo do Slavonic. 🙂
Tiskárny nemají. Mají jiné priority.
To bych neřekl – takový IDS JMK je jedním z nejkvalitnějších, tzn. nelze říct, že by veřejná doprava nebyla prioritou.
Jedním z důvodů může být, že ty kraje, které jsou menší, resp. s malým krajským městem, mohly ty samé peníze dát na ty méně významné (v jejich vnitrokrajském kontextu však pořád prioritní) výkony než JMK, pro něj ty samé výkony (které by v Kraji Vysočina byly v popředí, protože „významnější regionálka už tam není), jsou upozaděny ve prospěch brněnského příměsta.
Totéž např. středočeské výkony.
Postačí se podívat, na jakou dobu a na jaký výkony se jsou soutěže. Když se počítá s nějakýma 5 rokama a pak baterkoidní/hybridní jednotky, tak nemá smysl chtít nový vozy.
Skutečnost, že v některých krajích jsou i v současné době pořizovány NOVÉ motorové jednotky, jde přinejmenším zčásti proti vašemu tvrzení.
Minimálně v JMK to nemá smysl a proto je ani nepožadoval. A pokud ojetá jednotka udělá stejnou službu jako nová…
A na trase z H. Brodu (pod dráty!) do Kostelce a dále (již ne pod dráty) do Slavonic mají (při tomtéž úhlu pohledu) fungl nové naftové jednotky smysl jaký?
A jaká tam je doba smlouvy ?
Do 12/2009, tzn. od dodání těch jednotek cca 6 (v Kraji Vysočina spíše ještě o trochu méně) let.
** Pardon, samozřejmě do 12/2029.
Kdežto v JMK je ve hře i dřívější ukončení smlouvy..
Pořád tím není zodpovězena otázka: jaký smysl má, pořizovat nové motorové jednotky na 6 let.
Když si je kraj zaplatí a nebo vypíše výběrko tak aby tam ojetiny nešly… V JMK je nepožadovali, tam budou nový vozy v rámci následnýho výběrka.
Přinejmenším Kraj Vysočina žádné výběrko nevypisoval.
U 6letého uplatnění ojetin se dá vrátit k otázce – Kraj Vysočina má tiskárnu na peníze? 🙂
Nebo ty nové jednotky nakonec nejsou (mj. co do rozpuštění do ceny za vlkm) tak drahé, jak tu je polemizováno? 🙂
Po nákupu 37 fungl nových vlaků ze Škodovky těch peněz fakt není na zbyt.
Jenže místní šrotobijci na tohle ve vzteku zapomněli.
Dá se namítnout, že stejně tak mohly být moderní jednotky pořízeny už před 10+ lety, tzn. dost dlouhou dobu před nákupem těch 37 fungl nových vlaků ze Škodovky.
Vždyť jako fungl nových byly do JMK koupeno jen těch pár Panterů – což už je taky skoro těch 10 let.
Instalace klimatizace bude součástí modernizace podobně jako ETCS či WC.
Porovnejte to s ČD-vraky, co tam jezdí teď – víkendová šukafonie na 255 a hydry na 246 (z jedné z nich vypadl průvodčí a zemřel – takový „rozvojový vrak“ to byl).
Řazeni: https://www.zelpage.cz/razeni/23/cr/trate/246/
Samé zánovní stroje z přelomu tisíciletí, jen ten vozový rám je z jiného stroje. Kdyby rám nebyl z jiného stroje, museli bychom uznat, že je to stroj z let 1968-1970, modernizovaný.
Typ vhodný k přesunu mezi depy, narozdíl od ÖBB 5022, která se musí sešrotovat, když bude v současném depu nepotřebná.
To je přece ten výkřik cirkulární ekonomiky, ne? Toho ekologického způsobu dopravy, do kterého se musí sypat mraky peněz a omezovat ostatní sektory mobility.
Zvolte si zastupitele, kteří se tak chovat nebudou. Máte to ve svých rukou.
To je opravdu strašná drzost, že si dovolí nahradit padesáti a víceleté funglovky nahradit dvacetiletými vraky. Za tak odpornou urážku vašeho jemnocitu musíte ihnet podat žalobu k Ústavnímu soudu nebo přímo k Evropskému soudu pro lidská práva.
To budou první jednotky Arrivy s ETCS?
Ještě budou mít ETCS plzeňské Pantery.
Proč Arriva nekupuje nové vlaky? Má vůbec něco, na rozdíl od jiných dopravců, nového? Je to silná firma.
Proč by měla kupovat nové, drahé jednotky, když to po ni nikdo nechce?
Ono je jednoduché dovést staré vraky.drahe jednotky..nové saryky např..zas tak drahé nejdou.
Určitě jsou dražší než ojeté jednotky.
Jsem si jist, že si to moc dobře spočítali. Zřejmě je tto i s modernizaci vyjde lépe.
V poslední řadě, je tu také dodací lhůta nových jednotek.
Stihli by to za rok a půl?
Jasně že ojetina je levnější.jihomoravsky kraj..jde hlavně proti.. ČD
A proč tedy ČD nenabídly ojetý jednotky stejných parametrů ? Nic jim v tom nebránilo. A jak to dopadlo, když stejnej problém řeší ČD, tak to je vidět v olomouckým kraji …
V olomouckém kraji se to řeší.. např dočasnou náhradou saryky.
Místo kterých v Děčíně jezdí 814. Super řešení.
Místo saryku jezdí 843 s ridicakem
Ne! Z Děčína do Rumburka, přes Jedlovou, jezdí buď Regionova ČD nebo se použije Desiro DB.
V Děčínském depu již nějaký pátek stojí ojetá Desira, která nakoupili ČD a čekají na bohemizaci.
Putovní výstava v podobě ČD je známá věc. Akorát že ty šaryky sebrali odjinud…
Nejen ty – nedávno jsem u Skrbně/Příkazů viděl i vysokopodlažní rakev.
To říkali na politickém školení mužstva?
JMK v roce 2018 udělal takovou „soutěž“ na všechny krajské výkony, že se v podstatě nemohl přihlásit nikdo jiný než ČD, a.s. (všeobjímající provozní soubor, požadavky odpovídající kapacitě i dalšími parametrům dosud nasazovaných souprav ČD).
Ono je to strašně jednoduché je pak hlavně držet v provozu že. Zkuste trošku přemýšlet.
A on je objednavatel požadoval ?
Pokud jde o model 810, je nový.
Ne, nová je řada 811. A řady 801 a 810 vznikly ve stejném roce!
Neměla by to v tomto případě být spíš “moravizace”? 🙂
Ano. Případně „čechizace“.
Moraváky bohemizovat, Čechy moravizivat, pořádek na dráze musí bejt…
ZapomeŇ!”
Něco takového už tady bylo. Pohraničí bylo sudetizováno a vnitrozemí protektorováno. Dost špatně to dopadlo, nejhorší čas v dějinách.