Arriva převzala dalších 30 nových autobusů pro Zlínský kraj
Nové autobusy pro Arrivu ve Zlínském kraji. Foto: Arriva
Ve Zlínském kraji začínají od ledna platit nové desetileté smlouvy s dopravci i integrovaný tarif.
Ve Zlínském kraji začínají od ledna platit nové desetileté smlouvy s dopravci i integrovaný tarif.
To ten Sor ještě někdo kupuje ?
Staré nové autobusy pro Arrivu. Nebo spíše pro cestující. Cui bono?
No, aby nám v tom kraji vůbec něco jezdilo. Na kolejích jim to taky nevyšlo a nějaký integrovaný dopravní systém je pro kraj neznámý pojem léta letoucí. Dopravní nýmandov.
Zlatej Krodos před Zemkem…
Jako občas okresu Kroměříž nesouhlasím.
SORka s černými pruhy pod a nad okny a s klimatizací na nízké střeše už skoro nevypadá hrbatá. Za to má u mne malé bezvýznamné plus. Že na to nepřišli dřív?
Když tu klimu objednatel požaduje a zaplatí, tak proč by tam nebyla. Když tu klimu objednatel nepožaduje a stačí mu Vrakosa v posledním tažení (prodělala sovětskou defenzivu v 90. roce!), tak to bude sestava kanibalizovaných náhradních dílů v rezavé kastli.
Sorky mi nevadí, a aj kdyby, je to lepší než situace posledních 5 let. Kdy většina autobusů společnosti ČSAD VS byla v katastrofálním stavu. Ty co už dosloužily byly nahrazeny ojetými autobusy z různých koutů Evropy nebo ojetinami z jiných společností ze Zemkového holdingu.
Ale no tak, co vám vadí na Karose Récreo? …. Tak si dejte nohy do uličky nebo k bradě.
Ondros Proč by neměli. Vždyť běžně jezdí více než 10 let. Proč tomu tady tak by nemělo být? . Bohužel zde jsou to pouze dojmy, nikoliv pojmy. Omlouvám se, ale tohle jsou takové dětské názory, bez jakékoliv znalosti problematiky
Teda ten TQM mě překvapil
Měl by překvapilo, kdyby v TQM zavedli TQM.
Na fotkách docela postrádám loketní opěrky u sedadel v uličce. Přejeme příjemné balancování při průjezdu obloukem.
To je bohužel dnešní standard linkových vozů napříč značkami. Minimálně v ČR.
U nás je autobusy mají (Setra, Scania)
U nás je kde? Já jsem se bohužel u nových vozů s loketními opěrkami už hodně dlouho nesetkal.
V Ústeckém kraji, nejspíš to bude dáno podmínkami DÚK
Tak za ty prachy aby to tam nebylo. 🙂
To není standard autobusu, to je standard těch co je kupují, bohužel. Pokud jeden dopravce bude chtít a zaplatí to, tak Iveco může být top kočár a naopak Setra vedle u skrblíka tragedie.
PS: v Plzeňským kraji ty loketky v uličce Arriva teda taky má, i u těch nejmenších potvor (a k tomu ty dvojitý skla, ty jsou taky příjemným bonusem)
Jen dodám, že (ne)přítomnost loketních opěrek je vizitkou příslušného objednatele dopravy, nikoho jiného. Takže Zlínský kraj má u mě za tohle palec dolů.
(Ještě je tu varianta, že ZLK loketní opěrky požaduje a Arriva se na ně vykašlala, v takovém případě jsem připraven se Zlínskému kraji omluvit.)
Nevíte někdo, proč v jednom z těch busů na pravé straně nejsou police? To má být jako moderní a praktické?
V kopcovitém kraji a na delších linkách do krajského města budou sedadla orientovaná protisměru jízdy jistě oblíbená 🙂
Třeba to je kvůli tomu aby to tak nerachotilo, úplně stejně to mají nové Sorky v Olomoucké kraji.
Myslíte, že SOR CN vydrží v provozu skutečně10 let?
a proč by neměl vydržet? Ty busy vydrží v pohodě více, jak 15 let.
Ano, vydrží. Když se zadaří i těch 15 roků.
Ale musí být pravidelně odborně servisované, garážované a hlavně, se s nimi nesmí jezdit !!!
Akorát se to po 3-4 letech rozpadá a všechno mlátí. I turecká pomsta od Icomu je proti tomu tichá limuzína.
Proč by ne? Výjimkou není ani 18 let provozu. Tady máte seznam:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=240&manufacturer=SOR&ntyp=C&typ=C+10.5
Proč by neměli. Vždyť běžně jezdí více než 10 let. Proč tomu tady tak by nemělo být? . Bohužel zde jsou to pouze dojmy, nikoliv pojmy. Omlouvám se, ale tohle jsou takové dětské názory, bez jakékoliv znalosti problematiky.
Sedněte si na linku Brno – Jihlava. Jednu cestu Sorkou, jednu cestu čímkoliv jiným. A pak vykládejte něco o dětských názorech.
Můžu se zeptat, se kterou společností bych to měl absolvovat, když v této trase jezdí kromě dálkových linek jen Tourbus s Ivecem a starou Karosou a Icom se Setrami a Mercedesy?
No tak autobus není na té fotce ani jeden.
SOR mne už před mnoha lety znova naučil jezdit vlakem místo autobusu. Opravdu velmi „pohodlný“ vůz. Už jen ty malá kolečka pečlivě kopírují nerovnosti bez jakéhokoliv absorpce. Nedostatek místa nejen na nohy a další „vychytávky“ tohoto velmi levného líného nepohodlného vozu výsledný dojem umocňují. A design? Jaký že se píše rok?
Sor vyrábí po čem je poptávka, a když je poptávka po levném vozu, tak to není problém Soru. Kdyby je tlačila bota a neměli zakázky, tak už je stoprocentně verze linkových NS
Požadavku na cenu sice rozumím, ale pokud má tenhle hnusný nepohodlný pomalý „zázrak“ problém zajet v kopcích aspoň stejný čas, jako kdysi dávno Ikarus, který měl aspoň více místa na nohy a pohodlnější sedačky, tak je z mého pohledu lepší jen v tom, že v zimě topí.
Když člověk srovná to Iveco s SORkou tak je vidět že design iveca je už někde jinde. Dost se divím že SOR pořád vyrábí tenhle dnes už značně historický design.
Nebojte, místňáci z toho budou i tak nadšení. Bohužel.
Hlavně když už mají nový vyvinut. Ne že ten by byl nějakej zázrak, ale aspoň nevypadá tak hrozně devadesátkově. Nechápu to, čekal bych, že musí být i nákladnější mít zároveň ve výrobě dva designy, spousta prvků je určitě unifikovaná napříč různýma modelama.
SOR má ve výrobě dokonce tři designy – CN, NB a NS.
NS a NB jsou primárně určené pro MHD. CN je částečně nízkopodlažní protože by teroreticky mohli jezdit matky s kočárky či lidé na vozíku. Otázka je kolik takových lidí je ve skuketčnosti používá linkové autobusy. Nízkopodlažní autobusy ztrácí na pohodlnosi, ale objednatelé je požadují.
Mimochodem Regiojet u nových i8 má plošinu pro imobilní cestující, což mi přijde lepší řešení, než nízkopodlažní autobus.
Hmm, tak to doporučuji si zjistit, jak dlouho to naložení plošinou na i8 trvá :D.
Pro SOR je to výhodné – proč investovat do produktu, který si stále najde své zákazníky. Samozřejmě své zákazníky si získává cenou ve výběrových řízeních, kde se věci jako design nedají postihnout a když výrobek splní technické požadavky, není proti devadesátkovému (a už tehdy nehezkému) designu obrany.
Protože je to autobus a nikoliv sportovní auto. Klientům (dopravním společnostem) je to evidentně jedno, ty zajímají jiné parametry (především cena), zákazníky si to evidentně nachází. A cestujícím je to také fuk, ty zajímá dodržování jízdního řádu, čistota a tepelný komfort. Design, provozovatel, barva nátěru je drtivé většině z nich ukradená.
Design je věc názoru. A vždycky se najde někdo, komu se to nebude líbit, ať už přistavíte cokoliv. A tím myslím cokoliv myslím i sedmimetrovou limuzínu.